Ordinaire nieuwsdump, ik weet het, maar ik kan me er behoorlijk kwaad om maken.quote:AMSTERDAM - De politie heeft zondagavond in Amsterdam een hele bioscoopzaal ontruimd in Pathé de Munt. Volgens een woordvoerder ging het om ongeveer zestig personen, onder wie enkele tientallen jongeren die voor overlast zorgden. De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
De jongeren maakten zich schuldig aan gedrag „dat je niet wilt hebben als je ongestoord een film wilt bekijken”, aldus de politiezegsman. Gealarmeerde agenten hebben daarop de hele zaal rond half negen ontruimd. De aanwezigen hebben het pand via de zij-ingang verlaten en zijn daarop naar het Rembrandtplein gedirigeerd. De bioscoop bleef de rest van de avond nog wel toegankelijk voor bezoekers.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in Amsterdamse bioscopen.
Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. „Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.”
quote:Op maandag 21 september 2009 00:15 schreef Hukkie het volgende:
Zestig jongeren uit Amsterdamse bioscoop gezet
[..]
Ordinaire nieuwsdump, ik weet het, maar ik kan me er behoorlijk kwaad om maken.
Tja, volgend jaar maar gewoon dicht gaan op deze "feestdag".?quote:Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.”
Ik ga en ging sowiezo zelden of nooit naar de bioscoop, en als ik ga dan blijft de Trianon hier gelukkig gespeend van dit soort halve tammen. Ik blijf het een vreemde manier van feestvieren of een leuke avond vinden.quote:Op maandag 21 september 2009 00:20 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
[..]
Tja, volgend jaar maar gewoon dicht gaan op deze "feestdag".?
Voor mij is het een reden om nog zelden naar de bios te gaan en niet alleen tijdens
suikerfeest.
quote:Op maandag 21 september 2009 00:17 schreef TGVkopper het volgende:
Zie je wel! Suiker veroorzaakt gedragsproblemen!
En wat houdt dat in?quote:Op maandag 21 september 2009 01:19 schreef Wupppie het volgende:
Ik pleit bij deze voor een suikerfeestrattentax
quote:„Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.”
Dus het gebeurt elk jaar maar maatregelen treffen, ho maar.quote:Op maandag 21 september 2009 01:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]Nou, leuk vooruitzicht dan steeds....
Ze hebben toch extra beveiliging ingezet.quote:Op maandag 21 september 2009 01:34 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Dus het gebeurt elk jaar maar maatregelen treffen, ho maar.
Jawel, er werd een paar man extra beveiliging ingezet. Lijkt me de enige maatregel die je kunt nemen, behalve de zaak op slot doenquote:Op maandag 21 september 2009 01:34 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
O ja, das waar ook. Vorig jaar waren het maar 42 reljongeren, vandaag namen ze hun neven en nichten mee.quote:Op maandag 21 september 2009 01:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hebben toch extra beveiliging ingezet.
Maar als traditiegetrouw veel islamitische jeugd naar de film gaan en het alleen in Pathe de Munt mis is gegaan dan is het in de rest van het land wel goed gegaan? 60 op de 70.000 moslimjongeren die zich hebben misdragen. Valt mee. Die 60 zijn de toekomstige moordenaars, criminelen en gekken. De meerderheid die zich goed heeft gedragen is het normale volk waar de bioscopen veel geld aan verdienen.quote:Op maandag 21 september 2009 01:36 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, er werd een paar man extra beveiliging ingezet. Lijkt me de enige maatregel die je kunt nemen, behalve de zaak op slot doen.
Tsja, de enige treffende maatregel is die lui een tijd achter slot en grendel zetten. Dan is je misdragen ineens een stuk minder leukquote:Op maandag 21 september 2009 01:34 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Mwa, dit is een bioscoop die ontruimd is, over andere opstootjes wordt niets vermeldt.quote:Op maandag 21 september 2009 01:41 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Maar als traditiegetrouw veel islamitische jeugd naar de film gaan en het alleen in Pathe de Munt mis is gegaan dan is het in het rest van het land wel goed gegaan? 60 op de 70.000 moslimjongeren die zich hebben misdragen. Valt mee. Die 60 zijn de toekomstige moordenaars, criminelen en gekken. De meerderheid die zich goed heeft gedragen is het normale volk waar de bioscopen veel geld aan verdienen.
Nog meer beveiligers in dienst nemen op extra drukke feestdagen. Maar de bioscoop bleef de rest van de avond nog wel toegankelijk voor andere bezoekers. Dus zo te lezen valt het nog wel mee en hadden ze de situatie onder controle. Het is iig positief dat 3 relschoppers zijn gearresteerd.quote:Op maandag 21 september 2009 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, dit is een bioscoop die ontruimd is, over andere opstootjes wordt niets vermeldt.
Maar welke maatregelen had je zelf voor ogen dan?
Yep, mensen die stoer doen als ze met een groepje zijn moeten keihard worden aangepakt.quote:Op maandag 21 september 2009 01:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Tsja, de enige treffende maatregel is die lui een tijd achter slot en grendel zetten. Dan is je misdragen ineens een stuk minder leuk
Meer beveiligers is enkel symptoombestrijding > gewoon die lui een bioscoopverbod gevenquote:Op maandag 21 september 2009 01:54 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Nog meer beveiligers in dienst nemen op extra drukke feestdagen. Maar de bioscoop bleef de rest van de avond nog wel toegankelijk voor andere bezoekers. Dus zo te lezen valt het nog wel mee en hadden ze de situatie onder controle. Het is iig positief dat 3 relschoppers zijn gearresteerd.
Ik weet niet hoe het met de hooligans zit, maar is een stadionverbod wel effectief? Zo ja, dan is een bioscoopverbod ook een goed idee.quote:Op maandag 21 september 2009 01:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Meer beveiligers is enkel symptoombestrijding > gewoon die lui een bioscoopverbod geven
Maar het probleem is dus dat je op voorhand niet weet wie 'die lui' zijn. Dus dan zou je moeten zeggen dat er bijvoorbeeld geen noord afrikanen in mogen. En dat gaat hem niet worden denk ik.quote:Op maandag 21 september 2009 01:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Meer beveiligers is enkel symptoombestrijding > gewoon die lui een bioscoopverbod geven
Ik doel op de gearresteerden. Omdat het artikel zegt dat het zich jaarlijks herhaalt.quote:Op maandag 21 september 2009 02:00 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar het probleem is dus dat je op voorhand niet weet wie 'die lui' zijn. Dus dan zou je moeten zeggen dat er bijvoorbeeld geen noord afrikanen in mogen. En dat gaat hem niet worden denk ik.
Buiten dat het waarschijnlijk erg overdreven is, staat dat nogal los van dit probleemquote:Op maandag 21 september 2009 02:07 schreef Equites het volgende:
9 van de 10 keer betalen deze jongens niet voor hun zitplaats hoor, die sneaken wel ergens naar binnen.
Jawel, maar dat wordt een tikje onwerkbaar natuurlijk, zeker met gelegenheden als het suikerfeest. Tenzij er een database met foto's wordt aangelegd.quote:Op maandag 21 september 2009 02:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik doel op de gearresteerden. Omdat het artikel zegt dat het zich jaarlijks herhaalt.
Legitimatie-controle dan maar?quote:Op maandag 21 september 2009 02:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, maar dat wordt een tikje onwerkbaar natuurlijk, zeker met gelegenheden als het suikerfeest. Tenzij er een database met foto's wordt aangelegd.
Zou kunnen, maar iets zegt me dat het ook dan al bij de ingang een bende wordt.quote:Op maandag 21 september 2009 02:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Legitimatie-controle dan maar?
Nah het is gewoon jammer dat dit soort dingen weer gebeuren. Overigens wordt er bij mij in de buurt (nu op dit moment niet meer) ook flink herrie gemaakt en alles... leuk als je moet werken en daarom niet kan slapenquote:Op maandag 21 september 2009 02:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar iets zegt me dat het ook dan al bij de ingang een bende wordt.
Dan zou ik meer zijn voor iets als preventief oppakken, net zoals vroeger met oud en nieuw. Dat waren niet per definitie marokkanen, maar het werkte wel.
Wolla.. je moeder..!quote:Op maandag 21 september 2009 06:28 schreef bijdehand het volgende:
.... hoorde de hele tijd 'wolla' enzo door de film heen...
Klopt. Het wordt veoorzaakt door groepen allochtoons tuig.quote:Op maandag 21 september 2009 01:36 schreef Meh7 het volgende:
Dat groepen jongeren elk jaar het Suikerfeest uitkiezen om te rellen, wil niet zeggen dat dit gedrag wordt veroorzaakt door het Suikerfeest.
quote:Op maandag 21 september 2009 00:21 schreef ZureMelk het volgende:
Is gewoon toeval hoor.
Allemaal geïsoleerde incidenten.
Iets in het bericht spreekt elkaar tegen, of ik lees het verkeerdquote:
quote:De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
Waren het nu drie?quote:n. Gealarmeerde agenten hebben daarop de hele zaal rond half negen ontruimd. De aanwezigen hebben het pand via de zij-ingang verlaten en zijn daarop naar het Rembrandtplein gedirigeerd
quote:ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft zondagavond tientallen jongeren uit bioscoop Pathé aan het Schouwburgplein gezet.
De groep gooide met popcorn, maakte lawaai en maakte het zo andere bezoekers onmogelijk de film af te kijken. Pathé sloot de kassa om 20.30 uur en startte geen nieuwe films meer.
Op het plein voor de bioscoop gingen de jongeren door met overlast veroorzaken, ze scholden de politie uit en gooiden met spullen naar agenten. Een Rotterdammer werd aangehouden wegens belediging.
Zondagavond was het ook al mis in Amsterdam, waar een bioscoopzaal van Pathé werd ontruimd. Volgens een woordvoerder ging het om ongeveer zestig personen, onder wie enkele tientallen jongeren die voor overlast zorgden. De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in bioscopen. Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. ,,Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.'' (ANP)
21/09/09 08u38
Heb je aan ze gevraagd of ze moslim waren?quote:Op maandag 21 september 2009 08:33 schreef Nielsch het volgende:
Gisteren in Utrecht zag het ook zwart van moslimjongetjes van 10 tot 16 jaar. Toen er in het centrum twee negers met elkaar begonnen te knokken, kwamen ze eropaf als vliegen op stront...
Wat dacht je dat dat kostte? Kun je beter een paar beveiligers inhuren. Plus ik zou dan wel een film gaan huren/downloaden, want al die pasjes waar je al je gegevens fijn bij mag gaan inleveren komen mij behoorlijk de strot uit.quote:Op maandag 21 september 2009 08:11 schreef Gia het volgende:
Het moet met de huidige technologie toch niet zo moeilijk zijn om landelijk een soort pasjessysteem te introduceren, met pasjeslezers.
Zodra iemand zich ergens ernstig misdraagt, krijgt hij een sanctie, die op zijn pas uitleesbaar is door een pasjeslezer. Bedrijven die onruststokers willen weren kunnen zich abonneren op dit systeem. Er wordt dan een pasjeslezer geplaatst.
Als persoon A zich dan bijvoorbeeld in de bioscoop ernstig misdraagt, kan dat inhouden dat hij een maand nergens binnen mag waar men een abonnement heeft en de melding kan 'lezen'.
Na 'de straf' moet de pasjeshouder naar het politieburo om de melding te laten verwijderen.
De kosten van een dergelijk systeem worden middels abonnementen door de bedrijven betaald. Hier zullen ze niet echt bezwaar tegen hebben, aangezien dit op den duur het aantal uitsmijters in kroegen kan verminderen en je minder last hebt van overlast.
Langzamerhand ben ik voor schade (inkomsten gemis en schoonmaakkosten) verhalen op de ouders van die etterbakkenquote:
Tjah, maar weinig kans dat er een veel geidentificeerd worden.quote:Op maandag 21 september 2009 09:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Langzamerhand ben ik voor schade (inkomsten gemis en schoonmaakkosten) verhalen op de ouders van die etterbakkenEr hangen camera's toch?
Misschien moet je je ff beter inlezen. In Rotterdam is het ook gebeurd en iemand schreef dat het ook in Utrecht was gebeurd. Denk je nu echt dat de paar eikels zich concentreren in één bioscoop? Irritant respectloos volk is het en wat mij betreft had de politie de knuppel wel mogen gebruiken om ze ff in te dammen.quote:Op maandag 21 september 2009 01:41 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Maar als traditiegetrouw veel islamitische jeugd naar de film gaan en het alleen in Pathe de Munt mis is gegaan dan is het in de rest van het land wel goed gegaan? 60 op de 70.000 moslimjongeren die zich hebben misdragen. Valt mee. Die 60 zijn de toekomstige moordenaars, criminelen en gekken. De meerderheid die zich goed heeft gedragen is het normale volk waar de bioscopen veel geld aan verdienen.
Het suikerfeest wordt straks misschien wel een nationale vrije dag. Kunnen d'r nog veel meer mensen naar de bioscoopquote:Op maandag 21 september 2009 02:24 schreef Hukkie het volgende:
Ja man, het begint een beetje non nieuws te worden. Gelukkig ben ik morgen vrij, daarom ben ik ook nu nog online.
Hoe wil je dat doen dan? ME bij elke bios neer zetten? Dappere bioscoopkaart verkoper die een groep boze moslims tegenhoud, simpel alleen omdat ze naar de bioscoop willen en popcorn eten?quote:Op maandag 21 september 2009 09:22 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon de volgende keer tijdens het suikerfeest geen moslims meer toelaten in de bioscoop.
Klinkt als discriminatie , maar als ze bijvoorbeeld volgende week Ajax-supporters kunnen verbieden om naar ADO - Ajax te komen , dan moet dit ook kunnen.
Of is het weren van supporters geen discriminatie
quote:Op maandag 21 september 2009 09:25 schreef Stroekie het volgende:
Maar naast Amsterdam is er gisteravond toch ook in rotterdam een Pathé ontruimd
quote:ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft zondagavond tientallen jongeren uit bioscoop Pathé aan het Schouwburgplein gezet.
De groep gooide met popcorn, maakte lawaai en maakte het zo andere bezoekers onmogelijk de film af te kijken. Pathé sloot de kassa om 20.30 uur en startte geen nieuwe films meer.
Op het plein voor de bioscoop gingen de jongeren door met overlast veroorzaken, ze scholden de politie uit en gooiden met spullen naar agenten. Een Rotterdammer werd aangehouden wegens belediging.
Zondagavond was het ook al mis in Amsterdam, waar een bioscoopzaal van Pathé werd ontruimd. Volgens een woordvoerder ging het om ongeveer zestig personen, onder wie enkele tientallen jongeren die voor overlast zorgden. De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in bioscopen. Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. ,,Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.'' (ANP)
21/09/09 08u38
quote:Op maandag 21 september 2009 09:25 schreef Stroekie het volgende:
Maar naast Amsterdam is er gisteravond toch ook in rotterdam een Pathé ontruimd
quote:ROTTERDAM (ANP) De politie in Rotterdam heeft zondagavond tientallen jongeren uit bioscoop Pathé aan het Schouwburgplein gezet. De groep gooide met popcorn, maakte lawaai en maakte het zo andere bezoekers onmogelijk de film af te kijken. Pathé sloot de kassa om 20.30 uur en startte geen nieuwe films meer.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in bioscopen. Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. ,,Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.''
pleonasme alert!quote:Op maandag 21 september 2009 09:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen dan? ME bij elke bios neer zetten? Dappere bioscoopkaart verkoper die een groep boze moslims tegenhoud, simpel alleen omdat ze naar de bioscoop willen en popcorn eten?
Wat een onzinEr is geen oplossing... tja, de bioscopen dichthouden, maar daar wordt iedereen helaas de dupe van. Tis gewoon triest dat het gebeurd
Er is een oplossing: gewoon stevige straffen uitdelen.quote:Op maandag 21 september 2009 09:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen dan? ME bij elke bios neer zetten? Dappere bioscoopkaart verkoper die een groep boze moslims tegenhoud, simpel alleen omdat ze naar de bioscoop willen en popcorn eten?
Wat een onzinEr is geen oplossing... tja, de bioscopen dichthouden, maar daar wordt iedereen helaas de dupe van. Tis gewoon triest dat het gebeurd
quote:Op maandag 21 september 2009 10:12 schreef Prosac het volgende:
En dan te bedenken dat ze er allemaal weer om lachen. Degenen die een nachtje in de cel hebben gezeten hebben weer wat status bij hun vriendjes.
Het is op de totale moslimpopulatie maar een klein groepje.. vast hetzelfde groepje dat altijd maar roept dat "wij" ze over een kam scheren.
Jaquote:Op maandag 21 september 2009 08:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb je aan ze gevraagd of ze moslim waren?
Betalen de bedrijven. x-bedrag voor het weren van dit soort tuig? Zullen er veel wel voor over hebben.quote:Op maandag 21 september 2009 09:00 schreef alors het volgende:
[..]
Wat dacht je dat dat kostte? Kun je beter een paar beveiligers inhuren.
Hoeft niet op een extra pas. Kan gewoon op een ID-pas, OV-pas of schoolpas. Nog wel op de bankpas. Als er maar een strip op zit.quote:Plus ik zou dan wel een film gaan huren/downloaden, want al die pasjes waar je al je gegevens fijn bij mag gaan inleveren komen mij behoorlijk de strot uit.
Ok naar Pathe de Kuip gaan op zondag is dan wel niet zo bijdehand, zeker bij een 'risicowedstrijd', dat moet je toch wel weten als Rotterdammer...quote:Op maandag 21 september 2009 10:28 schreef Ravenous het volgende:
Nou wij (mijn vriend en ik) hadden gisteren dus gewoon een leuk middagje/avondje Inglorious Bastards in Rotterdam ingepland (oppas geregeld enzo) en hebben verder nergens op gelet (waarom zou je ook?), maar we konden dus heel moeilijk bij Pathe de Kuip komen (onze vaste bios). Alles was afgezet en uiteindelijk kon je wel via een omweg het terrein op, maar moest je 12 euro betalen om te parkeren.En dat terwijl we alleen maar alvast de kaartjes wilden halen om vervolgens elders nog even een terrasje te pakken. Dit alles vanwege beveiligingsmaatregelen en politieafzettingen omdat Feyenoord in de kuip speelde
![]()
Wij waren zwaar geirriteerd richting centrum gereden en we besloten voor Pathe Schouwburgplein te gaan. Er stonden dranghekken en inderdaad extra beveiliging zoals in het artikel vermeld. Wij hadden geen flauw idee wat er aan de hand was. We zagen alleen dat wij snel naar binnen werden gelaten en een stel kleine kutmarokaantjes (ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar een beter woord was er gewoon niet voor!) werden afgehouden. Ook binnen werden veel jongeren weggestuurd, maar er waren ook veel groepen die een kaartje hadden gekocht. Toen we in de zaal zaten en het publiek binnendruppelde haalden we al opgelucht adem dat er geen relvolk binnen kwam op 3 meisjes met hoofddoekjes na.
Uiteindelijk hebben ze voor veel overlast gezorgd tijdens de voorstelling. Na een aantal woordenwisselingen met andere bezoekers en een waarschuwing van het personeel was het gelukkig rustig gebleven, maar nadat wij na afloop de zaal verlieten ontstond er een grimmige sfeer. Er was politie in en om het theater aanwezig en grote groepen islamitische jongeren die op rellen uit waren. Volgens mij waren wij net op tijd op veilige afstand (ff flink doorlopen). Later hoorde ik dat wij geluk hadden en dat er daarna geen nieuwe voorstellingen meer gedraaid werden.
Ik was echt pissed. Je wilt een rustig avondje weg en dat wordt op deze manier zwaar verstoord. Dat kan toch niet zo? Ik verbaasde mij ook dat het zulke jonge knaapjes waren. Echt een jaartje of 14. Op een terrasje op enige afstand van de bios zaten enkele rasrotterdammers de politie toe te juichen of ze ze asjeblieft wilden neerknuppelen
Het zijn net hooligans.quote:Op maandag 21 september 2009 10:24 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat kleine groepje is volgens mij al een tijdje op tournee door Nederland.
Dan 'spelen' ze weer in Gouda , dan Wageningen , dan weer in Amsterdam.
Jep... de popcorn is nog altijd kutquote:Op maandag 21 september 2009 10:34 schreef SCH het volgende:
Is er dan zo weinig geleerd van ervaringen van voorgaande jaren?
Ach kom op nou? Het gebeurt tijdens het suikerfeest en zijn overwegend lui die dat vieren die er voor de overlast zorgden. Maar het is géén moslimprobleem?quote:Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef IHVK het volgende:
Ik zou dit overigens geen moslimprobleem noemen.
Andere moslimgroeperingen komen zelden terug bij dit soort berichten. Het gewoon om een deel van de Marokkaanse samenleving waar we ouders zien die hun kind een totaal gebrek aan opvoeding geven. Het zijn steeds dezelfde jongetjes, de ene keer zitten de in de bioscoop de andere keer zitten ze op straat.
En in plaats van 1 arrestatie te verrichten en zo een angstbericht de pers in te sturen. Kunnen ze ook gewoon keihard aanpakken een keer.
Want zowel de Marokkanen die normaal proberen te doen, als de andere moslims en ook nog de rest van de allochtonen hebben LAST van deze gozers, vooral ook wat beeldvorming betreft.
En de films ookquote:Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep... de popcorn is nog altijd kut
Dan zeg je ik ben geen moslim en dan?quote:Op maandag 21 september 2009 09:22 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon de volgende keer tijdens het suikerfeest geen moslims meer toelaten in de bioscoop.
Klinkt als discriminatie , maar als ze bijvoorbeeld volgende week Ajax-supporters kunnen verbieden om naar ADO - Ajax te komen , dan moet dit ook kunnen.
Of is het weren van supporters geen discriminatie
Er hebben meer moslims meegedaan aan de Ramadan. Ik betwijfel trouwens of deze herrieschoppers dat ook hebben gedaan. Meestal hebben ze heel westerse leefgewoonten wat drugs, sex en alcohol betreft, (Let op ik kijk er niet op neer ofzo, maar het zijn geen radicale moslims wat dat betreft)quote:Op maandag 21 september 2009 10:34 schreef Gia het volgende:
Ze zijn gewoon kwaad dat ze een maandlang te weinig eten hebben gehad en dus reageren ze dat af op de medemens.
Kom op Wilders, verbieden die ramadan, dat maakt jongeren onhandelbaar.
Hij heeft wel gelijk.. het zijn over het algemeen jongeren van marokkaanse komaf die zich niet weten te gedragen..quote:Op maandag 21 september 2009 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach kom op nou? Het gebeurt tijdens het suikerfeest en zijn overwegend lui die dat vieren die er voor de overlast zorgden. Maar het is géén moslimprobleem?
Dat is ook de paradox. Als je kunt lezen begrijp je ook waarom het zo is.quote:Op maandag 21 september 2009 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach kom op nou? Het gebeurt tijdens het suikerfeest en zijn overwegend lui die dat vieren die er voor de overlast zorgden. Maar het is géén moslimprobleem?
Wij gaan altijd naar de Kuip. Daar hebben ze tenminste in elke zaal relaxte stoelen en genoeg beenruimte (niet dat ik dat nodig heb, maar hutje-mutje zitten is ook niet zo lekker), maar volgende keer kijken we inderdaad wel ff of er wat speeltquote:Op maandag 21 september 2009 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ok naar Pathe de Kuip gaan op zondag is dan wel niet zo bijdehand, zeker bij een 'risicowedstrijd', dat moet je toch wel weten als Rotterdammer...![]()
Verder inderdaad totaal ongepast hoe je dagje uit zo verpest kan worden.
Maar zoals eerder al gezegd; wat is er aan te doen? Volgende keer 2 pelotons ME op Schouwburgplein klaarzetten? Komt de sfeer ook niet ten goede denk ik...
Discotheken, kroegen, thuis?quote:Op maandag 21 september 2009 10:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar is er een andere plek waar deze jongeren naar toe kunnen of worden er dingen georganiseerd rond het suikerfeest. Lijkt me op zich niet zo gek dat ze na een maand uit hun dak willen gaan en blijkbaar kiezen ze dan de bioscoop uit, maar zijn er ook alternatieven?
En het is niet eens zo een gigantische groep van de Marokkanen. Als je een beetje in een multiculturele stad leeft kom je ook zoveel normale Marokkanen tegen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk.. het zijn over het algemeen jongeren van marokkaanse komaf die zich niet weten te gedragen..
Dat moslims over één kam worden geschoren, keur ik in principe niet goed, maar ze werken het ZELF in de hand. En kom nu alsjeblieft niet aan met argumenten als 'ja maar ze handelen niet als moslims, dit zijn Marokkaanse jochies die je als individu moet benaderen', of 'de ware moslim doet dit niet' - allemaal bullshit. Het einde van de Ramadan (Suikerfeest) is de directe aanleiding voor hun bioscoopbezoek. En het feit dat bioscopen standaard extra beveiliging inzetten op die dag, spreekt ook boekdelen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:12 schreef Prosac het volgende:
En dan te bedenken dat ze er allemaal weer om lachen. Degenen die een nachtje in de cel hebben gezeten hebben weer wat status bij hun vriendjes.
Het is op de totale moslimpopulatie maar een klein groepje.. vast hetzelfde groepje dat altijd maar roept dat "wij" ze over een kam scheren.![]()
Kijk en als mensen dit gaan zeggen, moeten we ons dan niet massaal achter de oren gaan krabben?quote:Op maandag 21 september 2009 10:39 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Ik ga gewoon nooit meer op suikerfeest of welk islamitisch feest dan ook iets plannen in de stad.
Waar, maar helaas wel een bovengemiddelde groep en ook nog eens vaak bijzonder vervelend gedrag, in vergelijking met kut-nederlandertjes.quote:Op maandag 21 september 2009 10:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
En het is niet eens zo een gigantische groep van de Marokkanen. Als je een beetje in een multiculturele stad leeft kom je ook zoveel normale Marokkanen tegen.
Ik snap waar jij heen wil, maar ik vind dat de claim 'een klein groepje die het verpest voor de rest' na het zoveelste incident niet echt meer opgaat. Het is regelmatig wat, in diverse steden. En het zijn wss idd niet eens de échte moslims, want die hebben wss respect voor het suikerfeest en gaan dan dus niet lopen rellen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is ook de paradox. Als je kunt lezen begrijp je ook waarom het zo is.
Okey goed, maar wat heeft een Iraanse of Turkse moslims hiermee te maken dan?quote:Op maandag 21 september 2009 10:41 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat moslims over één kam worden geschoren, keur ik in principe niet goed, maar ze werken het ZELF in de hand. En kom nu alsjeblieft niet aan met argumenten als 'ja maar ze handelen niet als moslims, dit zijn Marokkaanse jochies die je als individu moet benaderen', of 'de ware moslim doet dit niet' - allemaal bullshit. Het einde van de Ramadan (Suikerfeest) is de directe aanleiding voor hun bioscoopbezoek. En het feit dat bioscopen standaard extra beveiliging inzetten op die dag, spreekt ook boekdelen.
Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergere normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.quote:Op maandag 21 september 2009 10:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
En het is niet eens zo een gigantische groep van de Marokkanen. Als je een beetje in een multiculturele stad leeft kom je ook zoveel normale Marokkanen tegen.
Het zou ook kunnen helpen dat jij en wij ze ook als Nederlander zien.quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergere normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.
En ja, zolang Marokkanen zich zo blijven zien, zwaaiend met rode vlaggen met groene sterren, zullen ze zo genoemd worden.
Dit kan ik inderdaad ook beamen. De goeden lijden eronder, maar komen zelf ook niet verder dan het stilletjes veroordelen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergere normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.
En ja, zolang Marokkanen zich zo blijven zien, zwaaiend met rode vlaggen met groene sterren, zullen ze zo genoemd worden.
quote:Op maandag 21 september 2009 10:37 schreef SCH het volgende:
Maar is er een andere plek waar deze jongeren naar toe kunnen of worden er dingen georganiseerd rond het suikerfeest. Lijkt me op zich niet zo gek dat ze na een maand uit hun dak willen gaan en blijkbaar kiezen ze dan de bioscoop uit, maar zijn er ook alternatieven?
Die gaan dus loos in discotheken en op andere plekken. Voor hun wordt toch ook niks geregeld, is toch ook niet nodig?quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef SCH het volgende:
Kom op zeg, het is toch gewoon een jongerenprobleem en nu gekoppeld aan het suikerfeest. Als je na afloop van de dorpsfeesten in Baambrugge honderden jongeren in een biosccop zet, krijg je ook gedonder.
Waarom? Dat kunnen ze toch zelf ook wel? Het zijn toch ook mensen, met verstand en vermogen om te plannen, zoals iedereen dat kan?quote:Het komt raar bij mij over dat die jongeren blijkbaar naar de bioscoop moeten voor vertier op zo'n avond. Is er dan niks voor ze georganiseerd?
Ga nou gewoon even in op wat ik zeg.quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef isogram het volgende:
[..]Nee, moslimjongeren kunnen in Nederland verder nergens heen. Overal hangen namelijk van die borden "Verboten für moslims" enzo. Thuisblijven mag ook niet, de bioscoop is hun enige uitweg. Het is dus volstrekt begrijpelijk dat ze zich daar gaan misdragen.
"Uit hun dak gaan" noem je dat dan...Hoe politiek-correct kun je "misdragen" omschrijven? De oorzaak ligt in jouw belevingswereld natuurlijk ook weer bij diegenen die niet genoeg organiseren voor de moslimjeugd. Zij zijn de ware verantwoordelijken van deze overlast, natuurlijk niet het tuig zelf.
Het suikerfeest wordt doorgaans in familiekring gehouden.quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef Prosac het volgende:
Er worden door de gemeenschap voldoende feesten georganiseerd in verband met de afloop van de ramadan.
Suikerfeesten bijvoorbeeld.
En dan nog, wat organiseren wij in nederland na afloop van Sinterklaas of Kerstavond?
Dat tuig werkt zelf de negatieve beeldvorming in de hand. Zeker Marokkaanse moslims hebben daar heel veel mee te maken, want het zijn HUN kinderen die zich misdragen. Misschien eens aan opvoeding gaan denken ofzo?quote:Op maandag 21 september 2009 10:43 schreef IHVK het volgende:
Okey goed, maar wat heeft een Iraanse of Turkse moslims hiermee te maken dan?
Die hebben het zelf niet in de hand gewerkt.
En zelfs een Marokkaanse moslim niet. Dus 'ze' werken het zelf in de hand vind ik een beetje onzinnige stelling. Misschien alleen als je het over die jochies hebt.
Klopt, het gaat mij ook niet zozeer om de afkomst van die lui. Ik kan me er even goed aan ergeren als het een stel onopgevoed tokkie-volk is.quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef SCH het volgende:
Kom op zeg, het is toch gewoon een jongerenprobleem en nu gekoppeld aan het suikerfeest. Als je na afloop van de dorpsfeesten in Baambrugge honderden jongeren in een biosccop zet, krijg je ook gedonder.
Het komt raar bij mij over dat die jongeren blijkbaar naar de bioscoop moeten voor vertier op zo'n avond. Is er dan niks voor ze georganiseerd?
Jawel hoor, dan zijn er dorpsfeesten en dergelijke.quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die gaan dus loos in discotheken en op andere plekken. Voor hun wordt toch ook niks geregeld, is toch ook niet nodig?
Die jongeren die dit doen (afkomst/geloof boeit me niet) zijn toch echt de wortel van het probleem. Dan kunnen we de media wel "aanpakken" maar pak eerst die jongeren maar eens fatsoenlijk aanquote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Meh7 het volgende:
Moslims die het Suikerfeest vieren, doen dit tradtiegetrouw met familie op bezoek bij elkaar. Het rellen in de bioscoop elk jaar tijdens het Suikerfeest is een nieuw "gebruik", ik zou niet eens weten of het voor komt buiten Nederland, lijkt mij niet dat je kan wegkomen met zoiets in bijv. Marokko. Door dit soort dingen breed uit te meten in de media, wordt dit nieuwe "gebruik" alleen maar versterkt, die jongeren gaan dan alleen maar meer rellen, omdat het van hen verwacht wordt. Typisch geval van een self-fulfilling prophecy.
Die door de mensen zelf worden georganiseerdquote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel hoor, dan zijn er dorpsfeesten en dergelijke.
Net als Sinterklaas en Kerst.. iets waarna wij ook wel eens naar de bioscoop gingen trouwens. Maar dan worden er ook geen massale feesten voor de jeugd georganiseerd.quote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Het suikerfeest wordt doorgaans in familiekring gehouden.
Oh sorry hoor, dat ik naar een reden en een oplossing zoek. Dat is natuurlijk allemaal links en softquote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, het gaat mij ook niet zozeer om de afkomst van die lui. Ik kan me er even goed aan ergeren als het een stel onopgevoed tokkie-volk is.
En de rest van je geblaat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat ze eigenlijk natuurlijk de slachtoffertjes zijn omdat er niks georganiseerd is. Echt een grote load of bullcrap. Je gaat toch naar de bios om een filmpje te kijken, dat is genoeg vermaak. Dan was het ook nog eens lekker weer en zijn er terrasjes genoeg in Rotterdam. Er is genoeg vermaak, maar deze mensen zijn gewoon uit op rellen, dát is hun vermaak. Dan kan je nog zoveel leuks organiseren maar dan moet je dat weer zwaar beveiligen, want er word gewoon gereld, of het nu bij de bios of op een leuke evenement is.
Ik ben druk bezig om in te gaan op de onzin die je uitkraamt. Jij draait het verhaal altijd om in doorgeslagen politiek-correcte denkpatronen: Omdat er (kennelijk) niks voor die jongeren is georganiseerd, is het begrijpelijk dat ze gaan lopen rellen in de bioscoop.quote:Op maandag 21 september 2009 10:48 schreef SCH het volgende:
Ga nou gewoon even in op wat ik zeg.
Het zou toch volstrekt normaal zijn als er ergens hele grote feesten zijn aan het eind van het suikerfeest? Zijn die er?
Dat staat niet ter discussie. Neemt niet weg dat de media hier ook invloed op heeft en meehelpt aan het creeëren van een nieuw "gebruik" (elk jaar rellen tijdens het Suikerfeest, wat dus echt geen traditie is).quote:Op maandag 21 september 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die jongeren die dit doen (afkomst/geloof boeit me niet) zijn toch echt de wortel van het probleem.
Dat zou inderdaad moeten gebeuren, diezelfde jongeren (en specifiek de overlastveroorzakers) volgend jaar in ieder geval de toegang weigeren.quote:Dan kunnen we de media wel "aanpakken" maar pak eerst die jongeren maar eens fatsoenlijk aan
Okquote:Op maandag 21 september 2009 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, dat ik naar een reden en een oplossing zoek. Dat is natuurlijk allemaal links en soft
Als je hier alleen maar wilt schreeuwen hoe vreselijk ze zijn, heb het dan vooral gezellig samen
Men constateert dat het jaarlijks gebeurt. Het mag dan toch wel bij de naam genoemd worden?quote:Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat staat niet ter discussie. Neemt niet weg dat de media hier ook invloed op heeft en meehelpt aan het creeëren van een nieuw "gebruik" (elk jaar rellen tijdens het Suikerfeest, wat dus echt geen traditie is).
Da's nog veel te licht. Laat ze maar een X aantal uur vrijwilligerswerk doen in een verzorgingstehuis bijvoorbeeld. Beetje nederigheid bijbrengen aan al het tuig des lands.quote:Dat zou inderdaad moeten gebeuren, diezelfde jongeren (en specifiek de overlastveroorzakers) volgend jaar in ieder geval de toegang weigeren.
quote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Meh7 het volgende:
Moslims die het Suikerfeest vieren, doen dit tradtiegetrouw met familie op bezoek bij elkaar. Het rellen in de bioscoop elk jaar tijdens het Suikerfeest is een nieuw "gebruik", ik zou niet eens weten of het voor komt buiten Nederland, lijkt mij niet dat je kan wegkomen met zoiets in bijv. Marokko. Door dit soort dingen breed uit te meten in de media, wordt dit nieuwe "gebruik" alleen maar versterkt, die jongeren gaan dan alleen maar meer rellen, omdat het van hen verwacht wordt. Typisch geval van een self-fulfilling prophecy.
Nee hoor, het is niet goed en begrijpelijk maar het was wel te verwachten als het vorig jaar ook al gebeurde.quote:Op maandag 21 september 2009 10:53 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik ben druk bezig om in te gaan op de onzin die je uitkraamt. Jij draait het verhaal altijd om in doorgeslagen politiek-correcte denkpatronen: Omdat er (kennelijk) niks voor die jongeren is georganiseerd, is het begrijpelijk dat ze gaan lopen rellen in de bioscoop.
Mijn punt: rellen en overlast veroorzaken is NOOIT begrijpelijk. En wat het organiseren van activiteiten betreft: daar geldt in Nederland geen verbod voor. Het staat iedereen, dus ook moslims, vrij om dingen te organiseren.
Dat mag, maar je draagt wel bij aan het probleem. Als je een beeld creeërt dat Marokkanen rellen tijdens het Suikerfeest, zullen er nieuwe bijkomen die dat wel wat vinden, en als het toch al verwacht wordt.quote:Op maandag 21 september 2009 10:57 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Men constateert dat het jaarlijks gebeurt. Het mag dan toch wel bij de naam genoemd worden?
Le-zen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:57 schreef isogram het volgende:
[..]Ook weer zo'n alom bekende drogreden: geef de media maar weer de schuld.
Wat is er geprobeerd dan op de dagen van het suikerfeest?quote:Op maandag 21 september 2009 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ok![]()
Hoeveel is er nu al niet geprobeerd in Rotterdam en in heel het land, en het werkt gewoon niet, of het flopt jammerlijk omdat er geen hond komt, of het loopt ook op rellen uit. Er is gewoon een kleine hardnekkige groep die wíl rellen. Kan je zoveel leuke knuffel-evenementjes organiseren, maar dat werkt niet.
Dat selecte groepje hard aanpakken, en inderdaad vooral wél leuke dingen blijven organiseren voor de groep die welwillend is. Niet geld en tijd blijven stoppen in mensen die geen vermaak of gezelligheid willen, maar gewoon rellen.
Jij begint nut toch pas met vasten?quote:Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef Prosac het volgende:
Overigens is volgens mijn agenda, het suikerfeest vandaag pas.
Moeten we dan maar een algehele nieuwsstop invoeren? Stel je voor dat het anderen inspireert....Zelfs dan ligt het probleem nog steeds bij het tuig dat zich niet kan inhouden.quote:Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat mag, maar je draagt wel bij aan het probleem. Als je een beeld creeërt dat Marokkanen rellen tijdens het Suikerfeest, zullen er nieuwe bijkomen die dat wel wat vinden, en als het toch al verwacht wordt.
Dat gaat jou volgens mij geen ene reet aan. Zij beslissen zelf wel hoe ze hun geloof invullen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef Ravenous het volgende:
Wat mij nog ff te binnenschoot...kan iemand mij vertellen waarom islamitische meisjes naar Inglorious Bastards gaan? Deze film is voor hen inhoudelijk toch niet interessant/halal?
Volgens mij was het een vraag uit interesse, geen belediging hoor...quote:Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat gaat jou volgens mij geen ene reet aan. Zij beslissen zelf wel hoe ze hun geloof invullen.
Precies! Want wij dwongen ze die bioscoop in, en toen moesten ze zich een weg naar buiten vechtenquote:Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er geprobeerd dan op de dagen van het suikerfeest?
Volgens mij gaat het hier helemaal niet om een select groepje maar om uitgelaten jongeren die op die avond ergens in een feesttent hadden moeten staan en niet in de bioscoop hadden moeten zitten.
Het probleem bestond, maar was het ook elk jaar terugkerend en zo massaal?quote:Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Moeten we dan maar een algehele nieuwsstop invoeren? Stel je voor dat het anderen inspireert....Zelfs dan ligt het probleem nog steeds bij het tuig dat zich niet kan inhouden.
Je laten "inspireren" door een nieuwsbericht, ongeacht wat, is kansloosEn het is een slap argument, als het zo door ze aangevoerd wordt.
Ik heb toch geantwoord?quote:Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Volgens mij was het een vraag uit interesse, geen belediging hoor...
Wat een vijandigheidquote:Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat gaat jou volgens mij geen ene reet aan. Zij beslissen zelf wel hoe ze hun geloof invullen.
De vertoningen van Inglorious Bastards zorgen trouwens sowieso voor nogal wat rumoer, is een film waarbij het publiek vaak nogal druk en heftig i.squote:Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef Ravenous het volgende:
Wat mij nog ff te binnenschoot...kan iemand mij vertellen waarom islamitische meisjes naar Inglorious Bastards gaan? Deze film is voor hen inhoudelijk toch niet interessant/halal?
Nou dan weet je het nu in ieder geval.quote:Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Wat een vijandigheidIk vroeg het mij oprecht af
Nee, dat doe ik helemaal niet voorkomen. Jij maakt er een wij/zij verhaal van. Ik vraag me gewoon af of er iets georganiseerd is en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.quote:Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies! Want wij dwongen ze die bioscoop in, en toen moesten ze zich een weg naar buiten vechten![]()
Ten eerste is het een zaak van die mensen zelf om te zorgen dat er wat te doen is. Het is hún suikerfeest, de gemeente of politiek organiseert toch ook met Pasen niks. Scheiding van kerk en staat heet dat...
En ze gaan zelf naar de bios, kopen kaartje (en popcorn), en gaan dan rellen.
Maar jij doet het nu net voorkomen alsof Rotterdam zo'n boerendorp is dat er geen flikker te beleven is en ze daarom maar gaan rellen, terwijl het toch echt genuanceerder ligt.
Je stelt vragen op een zodanige manier dat je suggesties wekt. En die suggestie is dat "gebrek aan activiteiten" de oorzaak is voor het wangedrag. De oorzaak van het wangedrag ligt volledig bij die reljeugd zelf; en in hun gebrekkige opvoeding.quote:Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, het is niet goed en begrijpelijk maar het was wel te verwachten als het vorig jaar ook al gebeurde.
En het zijn inderdaad de moslims zelf die iets hadden kunnen organiseren, daar ging mijn vraag ook over.
Het lijkt wel alsof jij alles meteen af wilt kappen terwijl ik toch hele logische vragen stel naar oorzaak en gevolg.
Is dit een verkapte goedpraat-post?quote:Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
De vertoningen van Inglorious Bastards zorgen trouwens sowieso voor nogal wat rumoer, is een film waarbij het publiek vaak nogal druk en heftig i.s
Dat heb ik gedaan. En ik haal je redenering genadeloos onderuit.quote:Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef Meh7 het volgende:
Le-zen.
En dan vanavond naar de filmquote:Op maandag 21 september 2009 11:05 schreef Prosac het volgende:
[..]
ja, tussen het ontbijt en de lunch inderdaad. Daarna weer vasten tot het avondeten.
Nee, het is een constatering.quote:Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Is dit een verkapte goedpraat-post?
Nog een keer lezen en dit keer begrijpend lezen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:07 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. En ik haal je redenering genadeloos onderuit.
Hou toch op, was jij erbij? Ik namelijk wel en van de overige bezoekers heb ik geen enkele last gehad.quote:Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
De vertoningen van Inglorious Bastards zorgen trouwens sowieso voor nogal wat rumoer, is een film waarbij het publiek vaak nogal druk en heftig i.s
quote:Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef SCH het volgende:
Nee, dat doe ik helemaal niet voorkomen. Jij maakt er een wij/zij verhaal van. Ik vraag me gewoon af of er iets georganiseerd is en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.
Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:11 schreef isogram het volgende:
[..]
Waarom is dat toch zo relevant? Organiseer anders volgend jaar zélf een leuk feestje voor het tuig. We behandelen hier gewoon het gegeven dat het tuig het einde van het Suikerfeest in de bioscoop wilde 'vieren'. En dat dat vervolgens betekent dat ze rellen en overlast veroorzaken.
Straks ga je ook nog verkondigen dat het begrijpelijk is dat Ajax- en Feyenoord-hooligans elkaar de hersens inslaan, "want er is niks voor ze georganiseerd"... Oja, een voetbalwedstrijd, maar dat boeit natuurlijk niet.
Kern van de zaak: tuig keihard aanpakken, heropvoeden en ouders financieel aansprakelijk stellen.
Bij een vertoning in Utrecht 2 weken geleden werd er voortdurend door de film heen geschreeuwd inderdaad en was het 10 x zo onrustig als bij een gemiddelde film.quote:Op maandag 21 september 2009 11:09 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Hou toch op, was jij erbij? Ik namelijk wel en van de overige bezoekers heb ik geen enkele last gehad.
Dat moeten ze dan maar zelf regelenquote:Op maandag 21 september 2009 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.
Als je volgend jaar een film kunt vertonen in een feesttent waar ze helemaal los kunnen gaan, iedereen blij toch?
OK, nog een keer dan: vorig jaar is er kennelijk niet of nauwelijks over dit fenomeen bericht, want het komt nu op iedereen over als een nieuw verschijnsel. TOCH heeft het plaatsgevonden (zonder media-invloed) en TOCH heeft Pathé extra beveligiing geregeld op basis van eerdere ervaringen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:09 schreef Meh7 het volgende:
Nog een keer lezen en dit keer begrijpend lezen.
Hint: "versterkt" & "alleen maar meer"
goed punt. In het dorp waar ik vandaan kom, waren gedurende oud en nieuw jarenlang problemen. Dit omdat de gemeente besloten had dat op die dag de jeugdsoos dicht moest blijven en dat de jongeren dan maar bij de ouders moesten blijven. (quote:Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef SCH het volgende:
[..]
- en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.
Als dat de oplossing zou zijn ja. Ik zou zeggen, stop het in de Pathe-ideenbus. Iets verteld mij dat bepaalde groepen ervoor zullen kiezen niet naar deze tent te gaan en weer zullen gaan rellen bij Pathe, maar goed dat zullen we waarschijnlijk nooit weten, want uiteindelijk spreekt iedereen er nu schande van en morgen is iedereen het weer vergeten.quote:Op maandag 21 september 2009 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach flikker toch op man. met je repressie en gedoe.
Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.
Als je volgend jaar een film kunt vertonen in een feesttent waar ze helemaal los kunnen gaan, iedereen blij toch?
Repressie is soms nodig. Repressie is nooit een doel op zich, maar af en toe is corrigerend optreden dringend noodzakelijk. Misschien moet je die naieve boomknuffel-gedachte loslaten dat het 'organiseren van activiteiten' ervoor zorgt dat deze reljeugd zich NIET misdraagt. Naar de bioscoop gaan, is ook een activiteit. Het probleem is NIET de activiteit, maar het feit dat ze zich misdragen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:12 schreef SCH het volgende:
Leuk verhaal hoor, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken. Het is NIET de taak van de overheid (dus gemeente) om gelovigen van een feest te voorzien, dat moeten ze zelf doen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
goed punt. In het dorp waar ik vandaan kom, waren gedurende oud en nieuw jarenlang problemen. Dit omdat de gemeente besloten had dat op die dag de jeugdsoos dicht moest blijven en dat de jongeren dan maar bij de ouders moesten blijven. (!!!! )
De traditie was om op het plaatselijke schoolplein een vuur te stoken, uiteraard liep dit uiteindelijk uit de hand doordat men met brandende sloopauto's en caravan de openbare weg blokkeerde.
Mooi vuur, dat wel.![]()
En ondanks dat het onderling heel gemoedelijk was en het ook reuzegezellig, was er natuurlijk aan schoolplein en asfalt behoorlijk wat schade. Ook toen de brandweer kwam blussen werd het wat grimmig (want, ons vuur!![]()
)
Uiteindelijk na jaren van lobby uit de jongerenhoek, besloot de gemeente dat de soos dan maar weer open mocht. En voila, nooit meer gezeik.
De gemeente draagt niet speciaal bij aan het oud en nieuw feest, de jeugd regelt en organiseert zelf en nu gaat het al jaren weer goed. geef de jongeren zelf de verantwoordelijkheid over het feest, help eventueel met advies en begeleiding inderdaad.
Werkt dat ook niet en blijft er gezeik, dan trek je je handen eraf en laat je ze lekker gaarkoken in hun eigen sop.
Ligt dat dan aan het type film?quote:Op maandag 21 september 2009 11:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij een vertoning in Utrecht 2 weken geleden werd er voortdurend door de film heen geschreeuwd inderdaad en was het 10 x zo onrustig als bij een gemiddelde film.
Hoe kom je erbij? Dit klopt al niet en als dit niet klopt, klopt je conclusie ook niet:quote:Op maandag 21 september 2009 11:14 schreef isogram het volgende:
[..]
OK, nog een keer dan: vorig jaar is er kennelijk niet of nauwelijks over dit fenomeen bericht, want het komt nu op iedereen over als een nieuw verschijnsel.
quote:TOCH heeft het plaatsgevonden (zonder media-invloed) en TOCH heeft Pathé extra beveligiing geregeld op basis van eerdere ervaringen.
Jij was toch zo van de drogredeneringen? Je hanteerde net namelijk zelf een stropopredenering.quote:Wat is je concrete voorstel? De media moet voortaan misstanden maar verzwijgen?
quote:Op maandag 21 september 2009 11:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ligt dat dan aan het type film?Wil je zeggen dat dat aan het "volk" ligt wat bijv op een film als I.B. afkomt?
Dat wordt nog wat als 2012 uitkomt... kan iedereen de wereld kapot maken
Nope, het gaat hier namelijk om 1 hele specifieke dag. Daar ga je niet op in.quote:Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef isogram het volgende:
[..]
Repressie is soms nodig. Repressie is nooit een doel op zich, maar af en toe is corrigerend optreden dringend noodzakelijk. Misschien moet je die naieve boomknuffel-gedachte loslaten dat het 'organiseren van activiteiten' ervoor zorgt dat deze reljeugd zich NIET misdraagt. Naar de bioscoop gaan, is ook een activiteit. Het probleem is NIET de activiteit, maar het feit dat ze zich misdragen.
Dat komt er inderdaad nog bij. Ik zie de kamervragen van de PVV al weer voor me.quote:Op maandag 21 september 2009 11:17 schreef Taurus het volgende:
Wat is dat toch met naar de bioscoop gaan met suikerfeest?Is daar 'n reden voor, is film een thema ieder jaar of iets dergelijks?
Daarnaast is het wel weer vervelend voor de beeldvorming. Presentje voor Wilders natuurlijk, koren op de molen. Met kerst gaan we ook massaal naar de film, maar dan hoor je dit nooit.
Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen een film die al luidruchtigheid uitlokt, als er dan ook nog eens honderden hyperactieve types zitten die voor het eerst sinds weken weer hebben mogen eten, dan is het dubbel feestquote:Op maandag 21 september 2009 11:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ligt dat dan aan het type film?Wil je zeggen dat dat aan het "volk" ligt wat bijv op een film als I.B. afkomt?
Dat wordt nog wat als 2012 uitkomt... kan iedereen de wereld kapot maken
Euh.. de gemeente voorzag ons ook niet van een feest, maar van de mogelijkheid dat feest te organiseren. Door de lokatie ervoor weer open te stellen., financieel en organisatories hebben we het verder helemaal alleen gedaan.quote:Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Leuk verhaal hoor, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken. Het is NIET de taak van de overheid (dus gemeente) om gelovigen van een feest te voorzien, dat moeten ze zelf doen.
En sowieso gaat de vergelijken Rotterdam/Amsterdam -> klein dorpje met jongerensoos natuurlijk niet op
Kan zijn. Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.quote:Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat komt er inderdaad nog bij. Ik zie de kamervragen van de PVV al weer voor me.
Waar types als SCH jammerlijk aan voorbijgaan is dat je 80-90 procent van de voedingsbodem van Wilders kunt weghalen door gewoon strenger op te treden tegen overlastgevend tuig. Het is juist de pappen en nathouden-aanpak waardoor het zo uit de kluiten loopt met die reljeugd. En elk incident is benzine voor de motor die Geert Wilders heet.
'feest'quote:Op maandag 21 september 2009 11:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen een film die al luidruchtigheid uitlokt, als er dan ook nog eens honderden hyperactieve types zitten die voor het eerst sinds weken weer hebben mogen eten, dan is het dubbel feest
Exact. Het verbaast me dat dat er blijkbaar niet is.quote:Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef Prosac het volgende:
[..]
Euh.. de gemeente voorzag ons ook niet van een feest, maar van de mogelijkheid dat feest te organiseren. Door de lokatie ervoor weer open te stellen., financieel en organisatories hebben we het verder helemaal alleen gedaan.![]()
Geef die jongeren in Rotterdam/Amsterdam ook de mogelijkheid in hun buurtcentrum, kijk eens of dat helpt.
Dat bedoel ik en dat punt van SCH probeerde ik met een eigen, kleinschaliger? (100 man+ ) belevenis aan te duiden..
Gelukkig zegt tie.quote:Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Gelukkig dat een film als Deepthroat niet uit is gekomen in deze tijd danof Debbie does Dallas
Echt een heel slecht argument. Wat is er op tegen als de overheid meedenkt, adviseert en wat mogelijkheden biedt, zeker om het op gang te helpen?quote:Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Leuk verhaal hoor, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken. Het is NIET de taak van de overheid (dus gemeente) om gelovigen van een feest te voorzien, dat moeten ze zelf doen.
De vraag is dan ook of die jongeren daar behoefte aan hebben, dat is natuurlijk een tweede.quote:Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Exact. Het verbaast me dat dat er blijkbaar niet is.
Waarom is het tegenwoordig teveel gevraagd om je normaal te gedragen?quote:Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan zijn. Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.
Wat is in godsnaam je punt? Omdat het Suikerfeest is, mogen ze zich misdragen? Als Christenjeugd zin heeft om op Tweede Paasdag de boel kort en klein te slaan, mag dat omdat het toevallig Pasen is?quote:Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
Nope, het gaat hier namelijk om 1 hele specifieke dag. Daar ga je niet op in.
Ik moet hem nog zien, maar ik kan me dat slecht voorstellen? Omdat het een gewelddadige film is? Ik zie zelden in de bioscoop luidruchtige mensen. Bij wat voor film dan ook. Ligt dat niet meer aan de regio?quote:Op maandag 21 september 2009 11:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen een film die al luidruchtigheid uitlokt, als er dan ook nog eens honderden hyperactieve types zitten die voor het eerst sinds weken weer hebben mogen eten, dan is het dubbel feest
quote:Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef bluespice het volgende:
Je zal er tussen zitten als vreedzaam echtpaar met je 2e gratis kaartje van de Albert Hein
Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat nog veel minder zinvol. Die benadering (zeg maar de jaren '70-aanpak) faalt al 30 jaar.quote:Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef SCH het volgende:
Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.
Maar goed, je gaat er dus vanuit dat de overheid moedwillig alle jongerententen en buurthuizen dicht heeft gehouden deze dag? Dat is waar je argument mee staat of valt, dus daar wil ik dan uiteraard wel een bronnetje van zien. Want dat lijkt me natuurlijk bullshitquote:Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Echt een heel slecht argument. Wat is er op tegen als de overheid meedenkt, adviseert en wat mogelijkheden biedt, zeker om het op gang te helpen?
Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)quote:Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar goed, je gaat er dus vanuit dat de overheid moedwillig alle jongerententen en buurthuizen dicht heeft gehouden deze dag? Dat is waar je argument mee staat of valt, dus daar wil ik dan uiteraard wel een bronnetje van zien. Want dat lijkt me natuurlijk bullshit
Ga het ze zelf vragenquote:Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef Ravenous het volgende:
Het is niet eens een argument; het is een misplaatste poging om het wangedrag van groepen jongeren te verklaren, cq. goed te praten.quote:Op maandag 21 september 2009 11:31 schreef Prosac het volgende:
Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)
Ja sorry daar ben ik ff niet aan toegekomen. Ik was namelijk een van de bezoekers die wel gekomen was om de film te bekijken.quote:
Als die er niet waren, hadden ze die zelf moeten organiseren. De overheid gaat toch niet alles voor iedereen voorkauwen?quote:Op maandag 21 september 2009 11:31 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)
Ach kom nou, in de jaren 70 was het suikerfeest er helemaal niet op deze schaal.quote:Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat nog veel minder zinvol. Die benadering (zeg maar de jaren '70-aanpak) faalt al 30 jaar.
Wat ik al zei: repressie is nooit een doel op zich, maar soms helaas nodig. Liever zou ik zien dat beveiligingsmedewerkers en politie op zo'n dag niet in actie hoeven te komen, maar helaas is dat wel het geval. En de veroorzakers van dat gegeven zijn toch echt de rellende jongeren.
Nee, dat vraag ik dus al vanaf het begin dat ik me in deze discussie meng. Wat is er specifiek georganiseerd, wat was de bedoeling, is er een plek waar die jongeren normaal gesproken heen zouden gaan en waar ze even hun suikerfeest ding kunnen doen?quote:Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar goed, je gaat er dus vanuit dat de overheid moedwillig alle jongerententen en buurthuizen dicht heeft gehouden deze dag? Dat is waar je argument mee staat of valt, dus daar wil ik dan uiteraard wel een bronnetje van zien. Want dat lijkt me natuurlijk bullshit
Moet dus wel schijnbaar, want volgens SCH en Prosac moet de overheid iig ondersteunen, adviseren, locatie aanbieden e.d.quote:Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Als die er niet waren, hadden ze die zelf moeten organiseren. De overheid gaat toch niet alles voor iedereen voorkauwen?
quote:De YOUR WORLD City Games is een sport- en lifestyle evenement tijdens de autovrije zondag waarbij de 13 Rotterdamse deelgemeenten tegen elkaar uitkomen. Dit gebeurt in de volgende disciplines: Soccer (en panna), Basketbal, Dance, Streethockey en Street Art. Daarnaast zijn er veel bezoekersactiviteiten.
Geniet van de Urban Dance performances op het podium, de Freestyle skills van Soccer Showdown, de International Dunkcontest of laat uw sneakers customizen door Leyp! Natuurlijk kunt u ook meedoen aan een van de vele toffe bezoekersactiviteiten. Nieuw dit jaar op de YOUR WORLD City Games is het evenement Mind the Gap wat tevens op de Coolsingel zal plaatsvinden. Onder DJ beats kunt u de finale aanschouwen van de beste Europese Inlineskaters op de steeds vernieuwende Mind the Gap baan van Sven Boekhorst.
Locatie evenement
Het evenement vindt plaats op de Coolsingel in het centrum van Rotterdam.
Bereikbaarheid evenement
De Coolsingel is op loopafstand van Rotterdam Centraal en gelegen in het Centrum. Uitgebreide informatie over de bereikbaarheid van het evenement volgt.
Ik niet, ik snapte enigszins het punt van SCH ook wel. Ik wil verder het gedrag van de jongeren op geen enkele wijze goedpraten. Ook als er niks anders zou zijn geweest, is dit niet goed.quote:Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef isogram het volgende:
[..]
Het is niet eens een argument; het is een misplaatste poging om het wangedrag van groepen jongeren te verklaren, cq. goed te praten.
Jullie vreemde beredenering zou misschien nog opgaan als die jongeren alleen op straat hadden lopen rellen, MAAR - en nu komt het - ze waren in een bioscoop! Ze waren naar een film aan het kijken! Valt het kijken naar film niet meer onder de activiteiten? Zijn ze onder dwang, met een pistool op hun hoofd, de bioscoop in gedwongen? Ik dacht het toch niet....
Jullie doen voorkomen alsof die jongeren wel naar de bioscoop moesten...
Suikerfeest ding doe je sowieso in de moskee lijkt me, en daarna in een zaaltje ofzo. Maar schijnbaar vind je dus wel dat er hapklaar een evenementje klaar moet liggenquote:Op maandag 21 september 2009 11:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat vraag ik dus al vanaf het begin dat ik me in deze discussie meng. Wat is er specifiek georganiseerd, wat was de bedoeling, is er een plek waar die jongeren normaal gesproken heen zouden gaan en waar ze even hun suikerfeest ding kunnen doen?
Volgens mij heeft niemand mijn post over autovrije zondag gelezen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:31 schreef Prosac het volgende:
[..]
Er was echt heus wel genoeg te doen hoor op deze dag!quote:Autovrije zondag 2009
Afgelopen zondag hielden Den Haag, Utrecht, Leiden en Maastricht al de 11e editie van de autovrije dag, die de Week van de Vooruitgang markeerde. Zondag 20 september volgen andere steden, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa: het Belgische Antwerpen heeft er maar liefst drie per jaar. Automobilisten kunnen één dagje niet met hun karos de binnenstad in: die dan het domein is van fietsen, skaters en voetgangers en biedt plaats aan straatfeesten en allerlei activiteiten, zoals rommelmarkten, sport & spel, debatten en (mobiliteit)markten.
In Amsterdam is een groot deel van de stad binnen de ring A10 voor gemotoriseerd verkeer afgesloten. Automobilisten kunnen gratis parkeren op de P&R terreinen en gratis met het openbaar vervoer verder reizen. Vanuit de hoofdstad begint de jaarlijkse Dam tot Damloop naar het centrum, van Zaanstad. Naast Amsterdam doen nog zeker 26 gemeenten mee op deze dag, die de Week van de Vooruitgang en de European Mobility Week afsluit (als ze dat niet al afgelopen zondag deden).
In Rotterdam is de Coolsingel afgesloten voor de City Games, de Happy Bike Ride, een recordpoging clicsen voor Unicef en activiteiten rondom het vertrek van de Tour de France volgend jaar vanuit de Havenstad. Tilburg is gastheer van het Open NK Duatlon: lopen en fietsen voor jong en oud. Ook vindt er voor de 2e keer de Bouwmeester Wielerronde, het Stoepkrijt kampioenschap en de Tilburgse Kaaiband kampioenschappen plaats.
idd, het liefst nog betaald door ons ookquote:Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Suikerfeest ding doe je sowieso in de moskee lijkt me, en daarna in een zaaltje ofzo. Maar schijnbaar vind je dus wel dat er hapklaar een evenementje klaar moet liggen
Ik vind het wel vreemd dat er volgens jou iets georganiseerd had moeten worden om dit soort toestanden te voorkomen hoor, als we kerst vieren zijn er toch ook geen afleidende feesten omdat we ons anders met de familie gaan vervelen?quote:Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Echt een heel slecht argument. Wat is er op tegen als de overheid meedenkt, adviseert en wat mogelijkheden biedt, zeker om het op gang te helpen?
Veel jongeren leven in de veronderstelling dat ze het toch niet kunnen, niet gedaan kunnen krijgen. Geef ze een zetje in de goede richting, dat hoeft echt niet financieel.quote:Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Als die er niet waren, hadden ze die zelf moeten organiseren. De overheid gaat toch niet alles voor iedereen voorkauwen?
Zeker in Rotterdam, en zeker met het jongerenjaar en jongerenhoofdstad gebeuren is er echt veel te doen en heb sowieso al aantal keer post thuis gehad over dat er budgetten zijn of je je kan laten sponsoren. En er is heel systeem in zuid met Lomba's (quote:Op maandag 21 september 2009 11:40 schreef Prosac het volgende:
[..]
Veel jongeren leven in de veronderstelling dat ze het toch niet kunnen, niet gedaan kunnen krijgen. Geef ze een zetje in de goede richting, dat hoeft echt niet financieel.
Ik werk zelf voor de overheid en het verbaast me hoe sommige mensen denken over de overheid. "Lukt toch niet, waarom zou ik het proberen, die zijn er niet voor mij/ons"
Al zijn er voldoende voorbeelden waarin dat misschien wel opgaat. (andere discussie)
Dat heeft toch ook niks met het suikerfeest te makenquote:Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand mijn post over autovrije zondag gelezen.
[..]
Er was echt heus wel genoeg te doen hoor op deze dag!
Ik zeg niet dat het moet. Eerder heb je al kunnen lezen dat ik gezegd heb dat de overheid rond Kerst of Sinterklaas (of Pasen) ook niet speciaal een feest voor christen-jongeren organiseert en dat het dan ook niet zou moeten om dit gedrag te voorkomen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Moet dus wel schijnbaar, want volgens SCH en Prosac moet de overheid iig ondersteunen, adviseren, locatie aanbieden e.d.
Sowieso was er dit:
[..]
Deze post getuigt al van hoe weinig je weet van het suikerfeest. Niks moskee. Het gebeurt thuis en daarna gaan jongeren nog even de stad in. Wat nou, als er ergens een grote zaal is waar ze naar toe kunnen, speciaal voor hen. Geen bioscoop, geen gezeur meer.quote:Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Suikerfeest ding doe je sowieso in de moskee lijkt me, en daarna in een zaaltje ofzo. Maar schijnbaar vind je dus wel dat er hapklaar een evenementje klaar moet liggen
Dan stond in feite in Rotterdam niets de jongeren in de weg om op hun eigen feest te gaan rellen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zeker in Rotterdam, en zeker met het jongerenjaar en jongerenhoofdstad gebeuren is er echt veel te doen en heb sowieso al aantal keer post thuis gehad over dat er budgetten zijn of je je kan laten sponsoren. En er is heel systeem in zuid met Lomba's () soort munten die een bedrag vertegenwoordigen. Je kan een idee opperen en dan van je buurtgenoten Lomba's krijgen en zo dus een budget binneharken om wat te organiseren.
ach zit toch niet te janken. Er was een groot evenement op de Coolsingel, 2 straatjes verder dus. Net was het nog dat er geen evenement was om het te 'vieren'. En nu moet het ineens een op maat gemaakt suikerfeest party zijn. Het lijkt mij dat ze die in moskee hebben, en daarna gewoon een leuk feestje/vermaak willen. En dat was er dus. Punt.quote:Op maandag 21 september 2009 11:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heeft toch ook niks met het suikerfeest te maken
Volgens mij is al aangetoond dat dit met name het grootste probleem is. mama die de deur nauwelijks uitkomt en jongentjes die thuis als zijnde prinsjes behandeld worden, omdat het de naamdragers zijn. gestraft worden ze niet snel van huis uit.quote:Op maandag 21 september 2009 11:41 schreef Hamilcar het volgende:
Blijkbaar worden deze lui niet opgevoed door papa en mama zoals het zou moeten, -knip-
Ah, en je wil voor iedere subsubsubstroming die ook een eigen feest of religie heeft ook speciale zaaltjes beschikbaar stellen? Dan hoop ik dat R'dam heel wat zaaltjes heeft met 150+ verschillende nationaliteiten en een bonte verzameling van verschillende religie's.quote:Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze post getuigt al van hoe weinig je weet van het suikerfeest. Niks moskee. Het gebeurt thuis en daarna gaan jongeren nog even de stad in. Wat nou, als er ergens een grote zaal is waar ze naar toe kunnen, speciaal voor hen. Geen bioscoop, geen gezeur meer.
En wie zegt dat ze behoefte hebben aan een aparte zaal? Ik weet niet of je weleens in een moslimland geweest bent tijdens suikerfeest, maar daar gaat juist iedereen zoveel mogelijk de straat op.quote:Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze post getuigt al van hoe weinig je weet van het suikerfeest. Niks moskee. Het gebeurt thuis en daarna gaan jongeren nog even de stad in. Wat nou, als er ergens een grote zaal is waar ze naar toe kunnen, speciaal voor hen. Geen bioscoop, geen gezeur meer.
quote:Op maandag 21 september 2009 11:36 schreef SCH het volgende:
Ach kom nou, in de jaren 70 was het suikerfeest er helemaal niet op deze schaal.
Het is juist zinvol het te voorkomen. Jij wilt het door laten gaan en dan pas ingrijpen. Daar zal wel een politieke agenda achter zitten.
Het voorkomen nog veel meer maar daar wil jij niet over praten.quote:Op maandag 21 september 2009 11:51 schreef isogram het volgende:
Verder heb ik geen politieke agenda. Ik wijs je er hooguit op dat harder optreden tegen reltuig Wilders heel wat wind uit de zeilen neemt.
Dat beeld creëren ze zelf!!quote:Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat mag, maar je draagt wel bij aan het probleem. Als je een beeld creeërt dat Marokkanen rellen tijdens het Suikerfeest, zullen er nieuwe bijkomen die dat wel wat vinden, en als het toch al verwacht wordt.
Ja tuurlijk, waarom zouden die moslimjongeren aan het einde van het suikerfeest naar een autoloze zondag feest gaan?quote:Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
ach zit toch niet te janken. Er was een groot evenement op de Coolsingel, 2 straatjes verder dus. Net was het nog dat er geen evenement was om het te 'vieren'. En nu moet het ineens een op maat gemaakt suikerfeest party zijn. Het lijkt mij dat ze die in moskee hebben, en daarna gewoon een leuk feestje/vermaak willen. En dat was er dus. Punt.
Dan moet de moslimgemeenschap dat afhuren!!!quote:Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Je maakt jezelf echt totaal belachelijk, lees het artikel eens helemaal. Is misschien wat moeilijk. Maar het was een yourworld-feest met muziek, urban-crap, sporten, en 'lifestyle'quote:Op maandag 21 september 2009 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, waarom zouden die moslimjongeren aan het einde van het suikerfeest naar een autoloze zondag feest gaan?
Ik heb het woordje 'tijdens' even vetgedrukt gezet, dat betekent dat het gelijk viel met de autoloze-zondag, maar het geen feest was ter ere van die autoloze zondagquote:De YOUR WORLD City Games is een sport- en lifestyle evenement tijdens de autovrije zondag waarbij de 13 Rotterdamse deelgemeenten tegen elkaar uitkomen. Dit gebeurt in de volgende disciplines: Soccer (en panna), Basketbal, Dance, Streethockey en Street Art. Daarnaast zijn er veel bezoekersactiviteiten.
Geniet van de Urban Dance performances op het podium, de Freestyle skills van Soccer Showdown, de International Dunkcontest of laat uw sneakers customizen door Leyp! Natuurlijk kunt u ook meedoen aan een van de vele toffe bezoekersactiviteiten. Nieuw dit jaar op de YOUR WORLD City Games is het evenement Mind the Gap wat tevens op de Coolsingel zal plaatsvinden. Onder DJ beats kunt u de finale aanschouwen van de beste Europese Inlineskaters op de steeds vernieuwende Mind the Gap baan van Sven Boekhorst.
Wat een onzin. Wat ik niet wil, is dat de discussie alleen over voorkomen gaat. Beleid voeren is meer dan alleen preventie.quote:Op maandag 21 september 2009 11:53 schreef SCH het volgende:
Het voorkomen nog veel meer maar daar wil jij niet over praten.
Vraag het ze zelf.quote:Op maandag 21 september 2009 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, waarom zouden die moslimjongeren aan het einde van het suikerfeest naar een autoloze zondag feest gaan?
quote:Op maandag 21 september 2009 12:29 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Vraag het ze zelf.ze waren er in grote getalen aanwezig, deden actief mee en ze hadden het er prima naar hun zin.
Goed punt.quote:Op maandag 21 september 2009 13:09 schreef kopvoddentax het volgende:
In dit topic: het einde van de ramadan, voorspelde ik al dat er veel problemen zouden komen. Als oud-bewoner van een grote stad, wist ik dat het een "traditie" is van moslimjongeren om bij het suikerfeest rotzooi te trappen. Tja, wat doe je dan als schuimbekkende moslimknuffelaar? Dan haal je een paar stokpaardjes van stal. De krachttermen waren niet aan te slepen om mijn postgedrag te veroordelen. Dan is het achteraf wat pijnlijk om te zien dat ik gelijk heb gekregen.
Je denkt echt werkelijk dat je gelijk hebt gekregen met dat open deur intrappen wat je hebt gedaan?quote:Op maandag 21 september 2009 13:09 schreef kopvoddentax het volgende:
In dit topic: het einde van de ramadan, voorspelde ik al dat er veel problemen zouden komen. Als oud-bewoner van een grote stad, wist ik dat het een "traditie" is van moslimjongeren om bij het suikerfeest rotzooi te trappen. Tja, wat doe je dan als schuimbekkende moslimknuffelaar? Dan haal je een paar stokpaardjes van stal. De krachttermen waren niet aan te slepen om mijn postgedrag te veroordelen. Dan is het achteraf wat pijnlijk om te zien dat ik gelijk heb gekregen.
Ach wat volwassen ook weer dat je niet meer reageert wanneer het blijkt dat je fout zat met je aannames dat er niks te doen was of 'dat een autoloze zondag feest was'quote:
Voor deze opmerking werd ik al als xenofoob weggezet. Dus zo voorspelbaar vonden bepaalde users dat niet. Aan deze users was mijn backfire gericht. Dus wie de schoen past, trekke hem aan.quote:Op maandag 21 september 2009 13:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit was zo voorspelbaar als ik weet niet wat.
Xenofoob - iemand die hardnekkige problemen met allochtonen gewoon benoemt in plaats van weg te kijken of diep te buigen voor een vreemde religiequote:Op maandag 21 september 2009 13:18 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
Voor deze opmerking werd ik al als xenofoob weggezet. Dus zo voorspelbaar vonden bepaalde users dat niet. Aan deze users was mijn backfire gericht. Dus wie de schoen past, trekke hem aan.
quote:Op maandag 21 september 2009 13:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Xenofoob - iemand die hardnekkige problemen met allochtonen gewoon benoemd in plaats van weg te kijken of diep te buigen voor een vreemde religie
Nee, ik vroeg het de hele tijd en mijn conclusie is dat er blijkbaar niet echt evenementen waren die rechtstreeks met het suikerfeest verbonden zijn,d at vind ik vreemd. Dat een groep op andere evenementen komt, is alleen maarquote:Op maandag 21 september 2009 13:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach wat volwassen ook weer dat je niet meer reageert wanneer het blijkt dat je fout zat met je aannames dat er niks te doen was of 'dat een autoloze zondag feest was'
Dus jij noemt het voorspellen van dat gedrag een open deur? Feitelijk zeg je daarmee dat je zelf ook wel had verwacht dat ze overlast zouden veroorzaken en dat vind je maar normaal.quote:Op maandag 21 september 2009 13:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je denkt echt werkelijk dat je gelijk hebt gekregen met dat open deur intrappen wat je hebt gedaan?
Dit was zo voorspelbaar als ik weet niet wat. De link met moslims en de generalisaties die je toen maakte blijven nog altijd onjuist.
Oh daar gaan we weer jullie jij. Vind je dat een fijn gevoel. 'wij' tegen 'jullie'quote:Op maandag 21 september 2009 13:31 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Dus jij noemt het voorspellen van dat gedrag een open deur? Feitelijk zeg je daarmee dat je zelf ook wel had verwacht dat ze overlast zouden veroorzaken en dat vind je maar normaal.
Hoe naïef en simpel om zo te redeneren en dan ook iemand anders er nog op aan te durven spreken. Juist me dit soort goedpraatgedrag van je medestanders maakt het dat mensen zich meer en meer gaan irriteren. Elke keer zijn het weer incidenten en heeft het niets met geloof te maken maar keer op keer blijven de "incidenten" komen en keer op keer zijn het moslims.
Misschien ook een open deur maar mensen trappen niet meer in jullie het-is-een-kleine-groep-die-het-voor-de-rest-verpest argument. Jullie gemeenschap zou zich eens wat meer met de problematiek moeten bemoeien ipv elke keer alles maar goed te praten.
Eeeehm NEEN. Je lult. Hieronder de bewijzen.quote:Op maandag 21 september 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
Nee, kopvoddentax.
Jij werd voornamelijk aangevallen op je generaties. Dat er een harde kern is van probleemjongeren wordt van links tot rechts eigenlijk wel door iedereen aanvaard.
Als je zegt 'ja die moslims die gaan wel problemen veroorzaken en dat komt door suikerfeest' (ik zeg nu niet dat jij dit zo letterlijk gezegd hebt) dan kan je reacties verwachten.
Aangezien dit geen moslimomvattend probleem is maar een ontspoorde jongeren probleem.
Vergelijkbaar met de hooligans van Rotterdam.
Generaliseer ik daar? Nou nee. Ik had het over kutmarokkaantjes. Dus niet alle moslims.quote:Op zondag 20 september 2009 17:40 schreef kopvoddentax het volgende:
Ik ben allang blij dat het niet op een zaterdag valt. Enkele jaren geleden was de hele binnenstad van Utrecht ontregeld, vanwege rellende voorbipsberbers.
Generaliseer ik hier? Nou nee. Wederom had ik het alleen over voorbipsberbertjes.quote:Op zondag 20 september 2009 17:46 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
Nee, niet verkracht. Maar omdat ik jaren in Utrecht heb gewoond, heb ik jarenlang de zure vruchten van de multiculturele samenleving mogen plukken. Hier wil ik aan toevoegen dat ik vrijwel alleen last had van bontkraagjes (lees: voorbipsberbers). Bedreigen, intimideren, bioscoop terroriseren, vrouwen lastig vallen etc. etc. Daarom ben ik blij met de zondag, blifjt de binnenstad wat rustiger.
Wat nou extra beveiliging die Nato's gewoon toegang weigeren.quote:Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. „Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.”
Dat dus.quote:Op maandag 21 september 2009 11:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat er volgens jou iets georganiseerd had moeten worden om dit soort toestanden te voorkomen hoor, als we kerst vieren zijn er toch ook geen afleidende feesten omdat we ons anders met de familie gaan vervelen?Ik denk dat mensen vooral vallen over jouw idee omdat we dit soort ongein willen straffen, en als er dan een reactie volgt waarin gezegd wordt ' er had een feestje voor de jongeren moeten zijn ' komt dat over alsof je tegen 'n bende draaideurcriminelen zegt ' we hebben een pleziereiland voor jullie ingericht op de oceaan, als jullie daar nou verblijven, kunnen jullie dan ophouden met ons beroven? '
Lijkt me een rare oplossing. Je behoort je gewoon niet te misdragen, dus moeten jongeren die voor overlast zorgen aangepakt worden en niet na de pauze in zo'n film er uit worden gezet, maar per direct zodra er nog geschreeuwd wordt. Dan heeft de rest nog wat aan zijn of haar kaartje, en als de jongeren vervolgens buiten aan het rellen slaan komt de politie maar weer kijken.
En uiteraard moeten we kijken naar de thuissituatie van die kinders en van de ouders en waarom het toch maar niet schijnt te lukken die kids in het gareel te houden, maar dat is een langetermijnoplossing om over na te denken, we zitten nú met dit soort herrie, en we moeten daar nú mensen in bevredigen door direct op te treden, anders krijgt Wilders alle vrijheid om stemmen te verzamelen.
Je was niet de enige die dit voorzag hoor.quote:Op maandag 21 september 2009 13:09 schreef kopvoddentax het volgende:
Het-gaat-die-gasten-niet-om-evenementen-maar-om-rellen.quote:Op maandag 21 september 2009 13:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg het de hele tijd en mijn conclusie is dat er blijkbaar niet echt evenementen waren die rechtstreeks met het suikerfeest verbonden zijn,d at vind ik vreemd. Dat een groep op andere evenementen komt, is alleen maar
Tsjah Meh7, jij zou het gedrag ook weer eens niet goedpraten.quote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Meh7 het volgende:
en het is moschlimknuffelaarquote:Op maandag 21 september 2009 13:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt.
Alleen SCHuimbekkend is met 3 hoofdletters.
Toch belachelijk...waarom zijn niet alle rotzooitrappers opgepakt en slechts een enkelingquote:Op zaterdag 19 september 2009 10:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dit is echt erg, de politie krijgt gewoon orders om ze niet op de zenuwen te werken en niet in te grijpen tijdens de Ramadan.
Je bent dan ook een SCHattebout.quote:Op maandag 21 september 2009 15:55 schreef SCH het volgende:
[..]
en het is moschlimknuffelaar
Wat trouwens een dom vooroordeel is, waarom zou ik moslims knuffelen? Ik heb niet zoveel met welke religie dan ook.
Nog erger...quote:Op maandag 21 september 2009 15:56 schreef desiredbard het volgende:
Ach we zitten hier niet ver vanaf:
[..]
Toch belachelijk...waarom zijn niet alle rotzooitrappers opgepakt en slechts een enkeling
Wat is dan precies je beweegredenen om het steeds voor straattuig op te nemen? Enlighten us...quote:Op maandag 21 september 2009 15:55 schreef SCH het volgende:
en het is moschlimknuffelaar
Wat trouwens een dom vooroordeel is, waarom zou ik moslims knuffelen? Ik heb niet zoveel met welke religie dan ook.
Nou, daar kom je nog wel achterquote:Op maandag 21 september 2009 15:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je bent dan ook een SCHattebout.
Ik neem het nooit voor straattuig op, jij interpreteert dat blijkbaar zo.quote:Op maandag 21 september 2009 15:58 schreef isogram het volgende:
[..]
Wat is dan precies je beweegredenen om het steeds voor straattuig op te nemen? Enlighten us...
Omdat hij nog meer tegen "rechts" is, dan tegen het straattuig. Dat klinkt niet alleen heel dom, maar dat is het ook.quote:Op maandag 21 september 2009 15:58 schreef isogram het volgende:
[..]
Wat is dan precies je beweegredenen om het steeds voor straattuig op te nemen? Enlighten us...
Ik stem zelf rechts, dus dat lijkt me niet.quote:Op maandag 21 september 2009 16:00 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
Omdat hij nog meer tegen "rechts" is, dan tegen het straattuig. Dat klinkt niet alleen heel dom, maar dat is het ook.
Wat noem je rechts?quote:Op maandag 21 september 2009 16:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stem zelf rechts, dus dat lijkt me niet.
Je vult het stembiljet met je rechterhand in bedoel je zekerquote:Op maandag 21 september 2009 16:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stem zelf rechts, dus dat lijkt me niet.
Dat idee heb ik ook, waarom anders al die goedpraterij en het eisen van leuke evenementen voor tuig?quote:Op maandag 21 september 2009 16:00 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
Omdat hij nog meer tegen "rechts" is, dan tegen het straattuig. Dat klinkt niet alleen heel dom, maar dat is het ook.
Ha, leuk...quote:Op maandag 21 september 2009 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je vult het stembiljet met je rechterhand in bedoel je zeker
ah geweldig...ik heb tranen in mijn ogen vant 't lachenquote:Op maandag 21 september 2009 15:58 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nog erger...
Dan krijg je een dot van een kans omdat ze allemaal bij elkaar zijn, laten ze het weer liggen
Het houdt ze van de straat...oh nee, wacht..quote:Op maandag 21 september 2009 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, waarom anders al die goedpraterij en het eisen van leuke evenementen voor tuig?
quote:Op maandag 21 september 2009 15:56 schreef desiredbard het volgende:
Ach we zitten hier niet ver vanaf:
[..]
Toch belachelijk...waarom zijn niet alle rotzooitrappers opgepakt en slechts een enkeling
Gaat niet gebeuren. Tot de laatste snik zal het beleid kruiperig en laf blijven.quote:Op maandag 21 september 2009 16:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gadverdamme. Dit filmpje is toch te walgelijk voor woorden. WOEST kan ik hier op worden.
Hebben we dan als westen geen ruggengraad om onze cultuur en leefwijze hoog te houden. Het maatschappelijk niveau wat we in al die jaren hebben opgebouwt wordt in 1 decenium afgebroken door een stel ongemanierde gelukzoekers.
Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat we deze barbaren over ons heen laten lopen !?
HOE KAN HET!?
Het wordt tijd voor een harde aanpak in Europa. Wie niet horen wil moet maar voelen. In dit soort wijken moet je gewoon het leger inzetten klaar. Een signaal afgeven "met ons valt niet te sollen" is niet moeilijk. De bereidheid bij de elite is er alleen niet
quote:Op maandag 21 september 2009 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Tot de laatste snik zal het beleid kruiperig en laf blijven.
Wat praat ik goed? En waar eis ik een evenement voor tuig? Quote het dan in plaats van hier een beetje te roeptoeteren.quote:Op maandag 21 september 2009 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, waarom anders al die goedpraterij en het eisen van leuke evenementen voor tuig?
Dat is dus ook iets wat ik niet begrijp? Angst? Politiek correct blijven tot in het uiterste?quote:Op maandag 21 september 2009 16:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De vraag is alleen waarom!?
Men kan wel hard optreden tegen burgelijke ongehoorzaamheid (te hard rijden ed) maar als het over echte structurele problemen gaat geeft men geen thuis.
Als overheid wil je toch een signaal afgeven dat het wetboek geld en gehandhaaft wordt.
Zo goed dan?quote:Op maandag 21 september 2009 10:37 schreef SCH het volgende:
[..]
En de films ook
Heb je ze dat horen zeggen ofzo? Treed eens in detail?quote:Op maandag 21 september 2009 16:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Was vandaag trouwens in Kanaleneiland, nou daar hoef je nu al helemaal niet te gaan lopen. Allemaal kleine Marokkaantjes die er lopen. (moeten die niet naar school?) En dan de "kazen" belachelijk maken. Whaaa kijk die kaas, ze vergeten alleen dat velen hun bek staat vol te proppen met het belastinggeld van diezelfde kaas.
Ja dat heb ik ze horen zeggen, ze stonden nl voor me toen ik een broodje ging halen.quote:Op maandag 21 september 2009 16:35 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Heb je ze dat horen zeggen ofzo? Treed eens in detail?
idd heel vreemd, want marokkaantjes zouden dat noooooit zeggenquote:Op maandag 21 september 2009 16:35 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Heb je ze dat horen zeggen ofzo? Treed eens in detail?
En je geeft ze geen ellendige schop? Dat zijn ze in hun cultuur gewend hoor. Mag best.quote:Op maandag 21 september 2009 16:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ze horen zeggen, ze stonden nl voor me toen ik een broodje ging halen.
Nee, ik stond alleen een beetje boos naar ze te kijken maar dat hebben ze volgens mij niet gezien. En als ik ze een schop geef heb ik een groepje van kleine Marokkaantjes achter me aan en daar zit ik niet op te wachten.quote:Op maandag 21 september 2009 16:39 schreef Matteüs het volgende:
[..]
En je geeft ze geen ellendige schop? Dat zijn ze in hun cultuur gewend hoor. Mag best.
Ik ontken toch niks. Ik vraag alleen door.quote:Op maandag 21 september 2009 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd heel vreemd, want marokkaantjes zouden dat noooooit zeggen![]()
in welk gat woon jij?
Moet ik al die posts van jou quoten? Daar is geen beginnen aan.quote:Op maandag 21 september 2009 16:37 schreef SCH het volgende:
[..]Waar praat ik daar iets goed dan???
Stelt niks voor. Zodra jij naar hun gaat rennen, i.p.v. van ze af, schrikken ze zich rot en komt hun lafheid boven water. Tis overal hetzelfde.quote:Op maandag 21 september 2009 16:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee, ik stond alleen een beetje boos naar ze te kijken maar dat hebben ze volgens mij niet gezien. En als ik ze een schop geef heb ik een groepje van kleine Marokkaantjes achter me aan en daar zit ik niet op te wachten.
Wat is de beweegreden om de islam te linken aan het probleem en zo erg te generaliseren terwijl men schittert in afwezigheid als hooligans rellen?quote:Op maandag 21 september 2009 15:58 schreef isogram het volgende:
[..]
Maar ik ben maar een klein meisje van 1.60m en bovendien had ik hakken aan en dat rent niet zo lekker.quote:Op maandag 21 september 2009 16:43 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Stelt niks voor. Zodra jij naar hun gaat rennen, i.p.v. van ze af, schrikken ze zich rot en komt hun lafheid boven water. Tis overal hetzelfde.
Volgens mij hebben we het hier niet over hooligans.quote:Op maandag 21 september 2009 16:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat is de beweegreden om de islam te linken aan het probleem en zo erg te generaliseren terwijl men schittert in afwezigheid als hooligans rellen?
Ik snap niet waar je het over hebt. Ik stel gewoon vragen.quote:Op maandag 21 september 2009 16:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Moet ik al die posts van jou quoten? Daar is geen beginnen aan.
Vond deze wel kenmerkend voor de rest van je posts.
Pff dat kan je best omdraaien.quote:Op maandag 21 september 2009 16:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Was vandaag trouwens in Kanaleneiland, nou daar hoef je nu al helemaal niet te gaan lopen. Allemaal kleine Marokkaantjes die er lopen. (moeten die niet naar school?) En dan de "kazen" belachelijk maken. Whaaa kijk die kaas, ze vergeten alleen dat velen hun bek staat vol te proppen met het belastinggeld van diezelfde kaas.
En? Quote je ook de autochtonen die dingen zeggen over allochtonen?quote:Op maandag 21 september 2009 16:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ze horen zeggen, ze stonden nl voor me toen ik een broodje ging halen.
Volgens mij zijn het meer de mensen die werken die kankeren op allochtonen. Verder ken ik geen werkeloze tokkies dus als jij het zegt zal het wel.quote:Op maandag 21 september 2009 16:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Pff dat kan je best omdraaien.
Al die tokkies met een uitkering die kankeren op allochtonen leven ook van de belastingen die ook allochtonen betalen.
Kan ik best eens gaan doen ja.quote:Op maandag 21 september 2009 16:47 schreef SCH het volgende:
[..]
En? Quote je ook de autochtonen die dingen zeggen over allochtonen?
Doe maar. Kijk je naar die mensen ook boos of knik je dan en geef je ze een blokje kaas?quote:Op maandag 21 september 2009 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Kan ik best eens gaan doen ja.
Oke, dat maakt het wat anders.quote:Op maandag 21 september 2009 16:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Maar ik ben maar een klein meisje van 1.60m en bovendien had ik hakken aan en dat rent niet zo lekker.
Een blokje kaas?quote:Op maandag 21 september 2009 16:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe maar. Kijk je naar die mensen ook boos of knik je dan en geef je ze een blokje kaas?
"Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in Amsterdamse bioscopen. Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. Dat doet de bioscoop ieder jaar tijdens het Suikerfeest."quote:Op maandag 21 september 2009 16:30 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Hier het filmpje:
http://www.at5.nl/artikel(...)oscoop-de-munt-gezet
Nee, dat bedoel ik niet, maar dat weet je wel. Zo dom ben je niet.quote:Op maandag 21 september 2009 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je het over hebt. Ik stel gewoon vragen.
Ik begin inderdaad niet meteen op moslims te schelden, misschien bedoel je dat
Waarom is het vervelend eigenlijk?quote:Op maandag 21 september 2009 16:55 schreef IHVK het volgende:
Maar MevrouwHopjes nou wat duidelijker is.
Het waren dus knulletjes die aan het hangen waren (hadden ze geen school?) en ze hadden het over kazen waar MevrouwHopjes toevallig langsliep.
Of MevrouwHopjes liep lang en de knulletjes begon over kazen en wezen naar haar. (kaas, ik krijg honger van deze discussie)
Beide dingen zijn overigens niet het einde van de wereld, maar het is wel vervelend. Maar ik ben echt voor veel ergere dingen uitgemaakt waar ik niet echt over zeur ofzo. Dit lijkt me echt een onbenulligheidje?
Tuurlijk is het niet het einde van de wereld, het is wat je zelf al zegt gewoon vervelend, net als dat het vervelend is als Nederlanders zoiets zouden doen. En ja misschien hadden ze het wel over kaas maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk als ze iemand aanwijzen.quote:Op maandag 21 september 2009 16:55 schreef IHVK het volgende:
Als MevrouwHopjes nou wat duidelijker is.
Het waren dus knulletjes die aan het hangen waren (hadden ze geen school?) en ze hadden het over kazen waar MevrouwHopjes toevallig langsliep.
Of MevrouwHopjes liep lang en de knulletjes begon over kazen en wezen naar haar. (kaas, ik krijg honger van deze discussie)
Beide dingen zijn overigens niet het einde van de wereld, maar het is wel vervelend. Maar ik ben echt voor veel ergere dingen uitgemaakt waar ik niet echt over zeur ofzo. Dit lijkt me echt een onbenulligheidje?
Maar MevrouwHopjes is ook wel eens voor hoer uitgemaakt zegt ze, dus ik gok dat ze echt in een gebied woont waar een vervelende kern jongeren bezig is. En dat is dan wel kut.
Nou het is niet zo leuk om hoer genoemd te worden. Of begrijp je dat niet?quote:
De laatste alinea stond er eerst nog niet.quote:Op maandag 21 september 2009 17:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou het is niet zo leuk om hoer genoemd te worden. Of begrijp je dat niet?
Het is overigens niet dat ik er wakker van lig ofzo.
Ow vandaar.quote:Op maandag 21 september 2009 17:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
De laatste alinea stond er eerst nog niet.
Ach ik vind het ook niet leuk als ik door hupelscha loop en alle mensen kijken uit de ramen alsof ze nog nooit iemand met zwart haar hebben gezien.quote:
Hupelschaquote:Op maandag 21 september 2009 17:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach ik vind het ook niet leuk als ik door hupelscha loop en alle mensen kijken uit de ramen alsof ze nog nooit iemand met zwart haar hebben gezien.
Dus ik verplaatste mijzelf in de situatie.
Nee.quote:Op maandag 21 september 2009 17:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hupelscha![]()
Is dat echt een plaats?
quote:Op maandag 21 september 2009 17:09 schreef Dibble het volgende:
Zo blijkt maar weer dat als het om Marokkanen gaat, dat het dan groot nieuws is.
Afgelopen zaterdag ging het weer mis bij een dance feest in Nijmegen, vechtpartijten, politie inzet etc.
Daar hoor je niks over, maar zodra er Marokkanen bij zijn betrokken, hoppa groot nieuws en ophef.
Ik heb het ook regelmatig over koelies en suris en limbo's enz.quote:Op maandag 21 september 2009 17:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou het is niet zo leuk om hoer genoemd te worden. Of begrijp je dat niet?
Het is overigens niet dat ik er wakker van lig ofzo.
Nee hoor. Er zijn hooguit een tiental klootzakken. Op feesten van vaak 40.000 man.quote:Op maandag 21 september 2009 17:10 schreef kriele het volgende:
[..]
Bij dance feesten gaat het overigens ook wel vaak mis.
Wat een rigide onzin is dit.quote:Op maandag 21 september 2009 17:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn hooguit een tiental klootzakken. Op feesten van vaak 40.000 man.![]()
In heel Nederland zijn er zowel absoluut als relatief meer kutMarokkanen dan klootzakken (veelal blanke autochtonen) die dancefeesten verzieken. Niet dat het een van de twee verziekende partijen goedpraat, maar qua aantallen en impact zijn de kutMarokkanen toch echt wel ff het haasje.
Het is juist opvallend. Bij LowLands stonden 60.000 man 3 dagen uit hun dak te gaan. Keihard, zonder problemen. Maar toch moet in het nieuws komen dat er 40 man zijn opgepakt voor valse kaartjes en drugs enzo. Net alsof dat een raar aantal is.
Als 60 mocro's alleen al in Amsterdam een suikerfeest verstieren, dan zwijgt het Staatsnieuws in alle talen. Moslims moeten wel goed afgeschilderd worden.
Dat is ook gewoon in het nieuws geweest.quote:Op maandag 21 september 2009 17:09 schreef Dibble het volgende:
Zo blijkt maar weer dat als het om Marokkanen gaat, dat het dan groot nieuws is.
Afgelopen zaterdag ging het weer mis bij een dance feest in Nijmegen, vechtpartijten, politie inzet etc.
Daar hoor je niks over, maar zodra er Marokkanen bij zijn betrokken, hoppa groot nieuws en ophef.
Maar de verhouding is wel een beetje scheef.quote:Op maandag 21 september 2009 17:16 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon in het nieuws geweest.
Het is maar wat je wilt lezen inderdaad, zoals zo vaak.quote:Op maandag 21 september 2009 17:16 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon in het nieuws geweest.
De argumenten! Houd me tegen! Ze slaan me om de oren!quote:
Het is puur racistisch geleuter, daar ga ik helemaal niet op in. Het is allemaal van: zij zijn zoveel erger. Moet ik daar echt argumenten op geven? Het is een beetje als de KKK die zeggen dat negers stinken en slecht zijn, ga je daar ook serieus mee in discussie?quote:Op maandag 21 september 2009 17:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De argumenten! Houd me tegen! Ze slaan me om de oren!![]()
![]()
Tering man, wat doe je hier nog, trol.
Het is de hele dag bij het 'staatsnieuws' te horen geweest hoor. Je lult dus maar wat.quote:Op maandag 21 september 2009 17:14 schreef El_Matador het volgende:
Als 60 mocro's alleen al in Amsterdam een suikerfeest verstieren, dan zwijgt het Staatsnieuws in alle talen. Moslims moeten wel goed afgeschilderd worden.
Heeft niks met racisme te maken, trol.quote:
Dat IS dus ook zo, als je de statistieken erbij pakt. Ik weet wel dat dat niet in jouw links-gedeformeerde wereldbeeldje past, maar daarom is het nog niet onwaar.quote:daar ga ik helemaal niet op in. Het is allemaal van: zij zijn zoveel erger.
En jawel hoor. Weer een jijbak van de ziekste soort.quote:Het is een beetje als de KKK die zeggen dat negers stinken en slecht zijn, ga je daar ook serieus mee in discussie?
Je hebt niet door dat je echt een volstrekte racist bent met deze onzin he? Het is nog uit cijfers gebleken recent dat het volstrekte nonsens is maar jij weet het blijkbaar beter.quote:Op maandag 21 september 2009 17:28 schreef El_Matador het volgende:
Dat IS dus ook zo, als je de statistieken erbij pakt. Ik weet wel dat dat niet in jouw links-gedeformeerde wereldbeeldje past, maar daarom is het nog niet onwaar.
Als ik een linkse fascist zou zijn, zou ik je om al deze smerige beschuldigende lasterpraat van jouw kant laten bannen.quote:Op maandag 21 september 2009 17:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat je echt een volstrekte racist bent met deze onzin he? Het is nog uit cijfers gebleken recent dat het volstrekte nonsens is maar jij weet het blijkbaar beter.
Het was geen jij bak maar een constatering. Ook de KKK denkt zeker te weten dat negers slechte mensen zijn en presenteert dat als een feit, zoals jij dat doet. En dan mij een lasteraar noemen![]()
Ja, en ze worden nog gesteund ook, dat vind ik erg.quote:Op maandag 21 september 2009 17:24 schreef qonmann het volgende:
Grappig dat zelfs deze Marokkanen weer verdedigd worden.
Keur dat kutgedrag toch gewoon af..het is zo simpel
Wat ze ook doen er is altijd wel iemand op Fok die het ok vindt, of iets ergers kan vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |