abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72960433
Moslims die het Suikerfeest vieren, doen dit tradtiegetrouw met familie op bezoek bij elkaar. Het rellen in de bioscoop elk jaar tijdens het Suikerfeest is een nieuw "gebruik", ik zou niet eens weten of het voor komt buiten Nederland, lijkt mij niet dat je kan wegkomen met zoiets in bijv. Marokko. Door dit soort dingen breed uit te meten in de media, wordt dit nieuwe "gebruik" alleen maar versterkt, die jongeren gaan dan alleen maar meer rellen, omdat het van hen verwacht wordt. Typisch geval van een self-fulfilling prophecy.
pi_72960435
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef Prosac het volgende:
Er worden door de gemeenschap voldoende feesten georganiseerd in verband met de afloop van de ramadan.
Suikerfeesten bijvoorbeeld.

En dan nog, wat organiseren wij in nederland na afloop van Sinterklaas of Kerstavond?
Het suikerfeest wordt doorgaans in familiekring gehouden.
pi_72960441
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:43 schreef IHVK het volgende:
Okey goed, maar wat heeft een Iraanse of Turkse moslims hiermee te maken dan?
Die hebben het zelf niet in de hand gewerkt.

En zelfs een Marokkaanse moslim niet. Dus 'ze' werken het zelf in de hand vind ik een beetje onzinnige stelling. Misschien alleen als je het over die jochies hebt.
Dat tuig werkt zelf de negatieve beeldvorming in de hand. Zeker Marokkaanse moslims hebben daar heel veel mee te maken, want het zijn HUN kinderen die zich misdragen. Misschien eens aan opvoeding gaan denken ofzo?
pi_72960451
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef SCH het volgende:
Kom op zeg, het is toch gewoon een jongerenprobleem en nu gekoppeld aan het suikerfeest. Als je na afloop van de dorpsfeesten in Baambrugge honderden jongeren in een biosccop zet, krijg je ook gedonder.

Het komt raar bij mij over dat die jongeren blijkbaar naar de bioscoop moeten voor vertier op zo'n avond. Is er dan niks voor ze georganiseerd?
Klopt, het gaat mij ook niet zozeer om de afkomst van die lui. Ik kan me er even goed aan ergeren als het een stel onopgevoed tokkie-volk is.

En de rest van je geblaat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat ze eigenlijk natuurlijk de slachtoffertjes zijn omdat er niks georganiseerd is. Echt een grote load of bullcrap. Je gaat toch naar de bios om een filmpje te kijken, dat is genoeg vermaak. Dan was het ook nog eens lekker weer en zijn er terrasjes genoeg in Rotterdam. Er is genoeg vermaak, maar deze mensen zijn gewoon uit op rellen, dát is hun vermaak. Dan kan je nog zoveel leuks organiseren maar dan moet je dat weer zwaar beveiligen, want er word gewoon gereld, of het nu bij de bios of op een leuke evenement is.
pi_72960462
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die gaan dus loos in discotheken en op andere plekken. Voor hun wordt toch ook niks geregeld, is toch ook niet nodig?
Jawel hoor, dan zijn er dorpsfeesten en dergelijke.
pi_72960476
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Meh7 het volgende:
Moslims die het Suikerfeest vieren, doen dit tradtiegetrouw met familie op bezoek bij elkaar. Het rellen in de bioscoop elk jaar tijdens het Suikerfeest is een nieuw "gebruik", ik zou niet eens weten of het voor komt buiten Nederland, lijkt mij niet dat je kan wegkomen met zoiets in bijv. Marokko. Door dit soort dingen breed uit te meten in de media, wordt dit nieuwe "gebruik" alleen maar versterkt, die jongeren gaan dan alleen maar meer rellen, omdat het van hen verwacht wordt. Typisch geval van een self-fulfilling prophecy.
Die jongeren die dit doen (afkomst/geloof boeit me niet) zijn toch echt de wortel van het probleem. Dan kunnen we de media wel "aanpakken" maar pak eerst die jongeren maar eens fatsoenlijk aan
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72960494
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Jawel hoor, dan zijn er dorpsfeesten en dergelijke.
Die door de mensen zelf worden georganiseerd
Mr. Prolapse 2009
pi_72960508
Het is toch algemeen bekend dat je niet tijdens suikerfeest naar de bioscoop toe kan? Tenminste, niet als je lekker ongestoord film wil kijken....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 21 september 2009 @ 10:53:16 #109
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72960569
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Het suikerfeest wordt doorgaans in familiekring gehouden.
Net als Sinterklaas en Kerst.. iets waarna wij ook wel eens naar de bioscoop gingen trouwens. Maar dan worden er ook geen massale feesten voor de jeugd georganiseerd.

Bovendien weet ik van de suikerfeesten van mijn moslimkringen ( ) dat ze doorgaans met de gemeenschap gevierd worden. Niet binnen de familie.
Dat die jongeren blijkbaar nog naar de bios willen, moet kunnen, maar een feest voor ze organiseren om gedoe te voorkomen, is ook de omgekeerde wereld.
Als zij zich in de bioscoop al niet eens kunnen gedragen.. dan helpt zo'n georganiseerd feest ook niet.
pi_72960570
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, het gaat mij ook niet zozeer om de afkomst van die lui. Ik kan me er even goed aan ergeren als het een stel onopgevoed tokkie-volk is.

En de rest van je geblaat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat ze eigenlijk natuurlijk de slachtoffertjes zijn omdat er niks georganiseerd is. Echt een grote load of bullcrap. Je gaat toch naar de bios om een filmpje te kijken, dat is genoeg vermaak. Dan was het ook nog eens lekker weer en zijn er terrasjes genoeg in Rotterdam. Er is genoeg vermaak, maar deze mensen zijn gewoon uit op rellen, dát is hun vermaak. Dan kan je nog zoveel leuks organiseren maar dan moet je dat weer zwaar beveiligen, want er word gewoon gereld, of het nu bij de bios of op een leuke evenement is.
Oh sorry hoor, dat ik naar een reden en een oplossing zoek. Dat is natuurlijk allemaal links en soft

Als je hier alleen maar wilt schreeuwen hoe vreselijk ze zijn, heb het dan vooral gezellig samen
pi_72960579
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:48 schreef SCH het volgende:
Ga nou gewoon even in op wat ik zeg.
Het zou toch volstrekt normaal zijn als er ergens hele grote feesten zijn aan het eind van het suikerfeest? Zijn die er?
Ik ben druk bezig om in te gaan op de onzin die je uitkraamt. Jij draait het verhaal altijd om in doorgeslagen politiek-correcte denkpatronen: Omdat er (kennelijk) niks voor die jongeren is georganiseerd, is het begrijpelijk dat ze gaan lopen rellen in de bioscoop.

Mijn punt: rellen en overlast veroorzaken is NOOIT begrijpelijk. En wat het organiseren van activiteiten betreft: daar geldt in Nederland geen verbod voor. Het staat iedereen, dus ook moslims, vrij om dingen te organiseren.
  maandag 21 september 2009 @ 10:54:58 #112
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72960629
Overigens is volgens mijn agenda, het suikerfeest vandaag pas.
pi_72960630
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die jongeren die dit doen (afkomst/geloof boeit me niet) zijn toch echt de wortel van het probleem.
Dat staat niet ter discussie. Neemt niet weg dat de media hier ook invloed op heeft en meehelpt aan het creeëren van een nieuw "gebruik" (elk jaar rellen tijdens het Suikerfeest, wat dus echt geen traditie is).
quote:
Dan kunnen we de media wel "aanpakken" maar pak eerst die jongeren maar eens fatsoenlijk aan
Dat zou inderdaad moeten gebeuren, diezelfde jongeren (en specifiek de overlastveroorzakers) volgend jaar in ieder geval de toegang weigeren.
pi_72960633
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh sorry hoor, dat ik naar een reden en een oplossing zoek. Dat is natuurlijk allemaal links en soft

Als je hier alleen maar wilt schreeuwen hoe vreselijk ze zijn, heb het dan vooral gezellig samen
Ok

Hoeveel is er nu al niet geprobeerd in Rotterdam en in heel het land, en het werkt gewoon niet, of het flopt jammerlijk omdat er geen hond komt, of het loopt ook op rellen uit. Er is gewoon een kleine hardnekkige groep die wíl rellen. Kan je zoveel leuke knuffel-evenementjes organiseren, maar dat werkt niet.

Dat selecte groepje hard aanpakken, en inderdaad vooral wél leuke dingen blijven organiseren voor de groep die welwillend is. Niet geld en tijd blijven stoppen in mensen die geen vermaak of gezelligheid willen, maar gewoon rellen.
pi_72960688
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat staat niet ter discussie. Neemt niet weg dat de media hier ook invloed op heeft en meehelpt aan het creeëren van een nieuw "gebruik" (elk jaar rellen tijdens het Suikerfeest, wat dus echt geen traditie is).
Men constateert dat het jaarlijks gebeurt. Het mag dan toch wel bij de naam genoemd worden?
quote:
Dat zou inderdaad moeten gebeuren, diezelfde jongeren (en specifiek de overlastveroorzakers) volgend jaar in ieder geval de toegang weigeren.
Da's nog veel te licht. Laat ze maar een X aantal uur vrijwilligerswerk doen in een verzorgingstehuis bijvoorbeeld. Beetje nederigheid bijbrengen aan al het tuig des lands.
Mr. Prolapse 2009
pi_72960690
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Meh7 het volgende:
Ook weer zo'n alom bekende drogreden: geef de media maar weer de schuld.

Je geeft nota bene zélf aan dat het kennelijk een "nieuw gebruik" is (leuke woordkeuze ook: gebruik). Het is dus kennelijk ook iets waarover afgelopen jaren NIET is bericht in de media. En toch zetten bioscopen als Pathé op deze dag (einde Suikerfeest) al extra beveiliging in, op basis van ervaringen uit het verleden.

Dit probleem (zicht misdragend Marokkaans moslim-tuig) was er al VOORDAT de media hierover ging berichten. Los het probleem op door de groep ZELF aan te pakken, in plaats van de media. Verzin iets beters.
pi_72960748
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:53 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik ben druk bezig om in te gaan op de onzin die je uitkraamt. Jij draait het verhaal altijd om in doorgeslagen politiek-correcte denkpatronen: Omdat er (kennelijk) niks voor die jongeren is georganiseerd, is het begrijpelijk dat ze gaan lopen rellen in de bioscoop.

Mijn punt: rellen en overlast veroorzaken is NOOIT begrijpelijk. En wat het organiseren van activiteiten betreft: daar geldt in Nederland geen verbod voor. Het staat iedereen, dus ook moslims, vrij om dingen te organiseren.
Nee hoor, het is niet goed en begrijpelijk maar het was wel te verwachten als het vorig jaar ook al gebeurde.

En het zijn inderdaad de moslims zelf die iets hadden kunnen organiseren, daar ging mijn vraag ook over.

Het lijkt wel alsof jij alles meteen af wilt kappen terwijl ik toch hele logische vragen stel naar oorzaak en gevolg.
pi_72960750
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:57 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Men constateert dat het jaarlijks gebeurt. Het mag dan toch wel bij de naam genoemd worden?
Dat mag, maar je draagt wel bij aan het probleem. Als je een beeld creeërt dat Marokkanen rellen tijdens het Suikerfeest, zullen er nieuwe bijkomen die dat wel wat vinden, en als het toch al verwacht wordt.
pi_72960762
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:57 schreef isogram het volgende:

[..]

Ook weer zo'n alom bekende drogreden: geef de media maar weer de schuld.

Le-zen.
pi_72960774
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ok

Hoeveel is er nu al niet geprobeerd in Rotterdam en in heel het land, en het werkt gewoon niet, of het flopt jammerlijk omdat er geen hond komt, of het loopt ook op rellen uit. Er is gewoon een kleine hardnekkige groep die wíl rellen. Kan je zoveel leuke knuffel-evenementjes organiseren, maar dat werkt niet.

Dat selecte groepje hard aanpakken, en inderdaad vooral wél leuke dingen blijven organiseren voor de groep die welwillend is. Niet geld en tijd blijven stoppen in mensen die geen vermaak of gezelligheid willen, maar gewoon rellen.
Wat is er geprobeerd dan op de dagen van het suikerfeest?

Volgens mij gaat het hier helemaal niet om een select groepje maar om uitgelaten jongeren die op die avond ergens in een feesttent hadden moeten staan en niet in de bioscoop hadden moeten zitten.
pi_72960786
Wat mij nog ff te binnenschoot...kan iemand mij vertellen waarom islamitische meisjes naar Inglorious Bastards gaan? Deze film is voor hen inhoudelijk toch niet interessant/halal?
Nothing else matters †
pi_72960789
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef Prosac het volgende:
Overigens is volgens mijn agenda, het suikerfeest vandaag pas.
Jij begint nut toch pas met vasten?
pi_72960808
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat mag, maar je draagt wel bij aan het probleem. Als je een beeld creeërt dat Marokkanen rellen tijdens het Suikerfeest, zullen er nieuwe bijkomen die dat wel wat vinden, en als het toch al verwacht wordt.
Moeten we dan maar een algehele nieuwsstop invoeren? Stel je voor dat het anderen inspireert....Zelfs dan ligt het probleem nog steeds bij het tuig dat zich niet kan inhouden.

Je laten "inspireren" door een nieuwsbericht, ongeacht wat, is kansloos En het is een slap argument, als het zo door ze aangevoerd wordt.
Mr. Prolapse 2009
pi_72960809
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef Ravenous het volgende:
Wat mij nog ff te binnenschoot...kan iemand mij vertellen waarom islamitische meisjes naar Inglorious Bastards gaan? Deze film is voor hen inhoudelijk toch niet interessant/halal?
Dat gaat jou volgens mij geen ene reet aan. Zij beslissen zelf wel hoe ze hun geloof invullen.
pi_72960843
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat gaat jou volgens mij geen ene reet aan. Zij beslissen zelf wel hoe ze hun geloof invullen.
Volgens mij was het een vraag uit interesse, geen belediging hoor...
Mr. Prolapse 2009
pi_72960848
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er geprobeerd dan op de dagen van het suikerfeest?

Volgens mij gaat het hier helemaal niet om een select groepje maar om uitgelaten jongeren die op die avond ergens in een feesttent hadden moeten staan en niet in de bioscoop hadden moeten zitten.
Precies! Want wij dwongen ze die bioscoop in, en toen moesten ze zich een weg naar buiten vechten
Ten eerste is het een zaak van die mensen zelf om te zorgen dat er wat te doen is. Het is hún suikerfeest, de gemeente of politiek organiseert toch ook met Pasen niks. Scheiding van kerk en staat heet dat...

En ze gaan zelf naar de bios, kopen kaartje (en popcorn ), en gaan dan rellen.
Maar jij doet het nu net voorkomen alsof Rotterdam zo'n boerendorp is dat er geen flikker te beleven is en ze daarom maar gaan rellen, terwijl het toch echt genuanceerder ligt.
pi_72960890
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Moeten we dan maar een algehele nieuwsstop invoeren? Stel je voor dat het anderen inspireert....Zelfs dan ligt het probleem nog steeds bij het tuig dat zich niet kan inhouden.

Je laten "inspireren" door een nieuwsbericht, ongeacht wat, is kansloos En het is een slap argument, als het zo door ze aangevoerd wordt.
Het probleem bestond, maar was het ook elk jaar terugkerend en zo massaal?
pi_72960918
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Volgens mij was het een vraag uit interesse, geen belediging hoor...
Ik heb toch geantwoord?
pi_72960921
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat een vijandigheid Ik vroeg het mij oprecht af
Nothing else matters †
pi_72960935
quote:
De vertoningen van Inglorious Bastards zorgen trouwens sowieso voor nogal wat rumoer, is een film waarbij het publiek vaak nogal druk en heftig i.s
pi_72960949
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef Ravenous het volgende:

[..]

Wat een vijandigheid Ik vroeg het mij oprecht af
Nou dan weet je het nu in ieder geval.
  maandag 21 september 2009 @ 11:05:37 #132
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72960955
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij begint nut toch pas met vasten?
ja, tussen het ontbijt en de lunch inderdaad. Daarna weer vasten tot het avondeten.
pi_72960967
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies! Want wij dwongen ze die bioscoop in, en toen moesten ze zich een weg naar buiten vechten
Ten eerste is het een zaak van die mensen zelf om te zorgen dat er wat te doen is. Het is hún suikerfeest, de gemeente of politiek organiseert toch ook met Pasen niks. Scheiding van kerk en staat heet dat...

En ze gaan zelf naar de bios, kopen kaartje (en popcorn ), en gaan dan rellen.
Maar jij doet het nu net voorkomen alsof Rotterdam zo'n boerendorp is dat er geen flikker te beleven is en ze daarom maar gaan rellen, terwijl het toch echt genuanceerder ligt.
Nee, dat doe ik helemaal niet voorkomen. Jij maakt er een wij/zij verhaal van. Ik vraag me gewoon af of er iets georganiseerd is en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.
pi_72960970
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, het is niet goed en begrijpelijk maar het was wel te verwachten als het vorig jaar ook al gebeurde.
En het zijn inderdaad de moslims zelf die iets hadden kunnen organiseren, daar ging mijn vraag ook over.
Het lijkt wel alsof jij alles meteen af wilt kappen terwijl ik toch hele logische vragen stel naar oorzaak en gevolg.
Je stelt vragen op een zodanige manier dat je suggesties wekt. En die suggestie is dat "gebrek aan activiteiten" de oorzaak is voor het wangedrag. De oorzaak van het wangedrag ligt volledig bij die reljeugd zelf; en in hun gebrekkige opvoeding.

Uit het feit dat Pathé extra beveiliging heeft ingezet, mag blijken dat ze voldoende waren ingesteld op mogelijke overlast. Maar we gaan een situatie krijgen die Snapaccount al aanstipte: ieder weldenkend mens mijdt voortaan de bioscoop op de dag dat het Suikerfeest eindigt. Lang leve de apartheid!
pi_72960986
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef SCH het volgende:

[..]

De vertoningen van Inglorious Bastards zorgen trouwens sowieso voor nogal wat rumoer, is een film waarbij het publiek vaak nogal druk en heftig i.s
Is dit een verkapte goedpraat-post?
Mr. Prolapse 2009
pi_72961009
quote:
Le-zen.
Dat heb ik gedaan. En ik haal je redenering genadeloos onderuit.
pi_72961037
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:05 schreef Prosac het volgende:

[..]

ja, tussen het ontbijt en de lunch inderdaad. Daarna weer vasten tot het avondeten.
En dan vanavond naar de film
pi_72961049
Kunnen we misschien af van het idee dat er niets te doen was voor de jongeren in Rotterdam? Er was namelijk genoeg te doen. Vanwege autovrije zondag waren er veel activiteiten georganiseerd. Ik heb ze daar ook aan mee zien doen.
Nothing else matters †
pi_72961052
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Is dit een verkapte goedpraat-post?
Nee, het is een constatering.
pi_72961060
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:07 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan. En ik haal je redenering genadeloos onderuit.
Nog een keer lezen en dit keer begrijpend lezen.

Hint: "versterkt" & "alleen maar meer"
pi_72961085
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op, was jij erbij? Ik namelijk wel en van de overige bezoekers heb ik geen enkele last gehad.
Nothing else matters †
pi_72961133
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef SCH het volgende:
Nee, dat doe ik helemaal niet voorkomen. Jij maakt er een wij/zij verhaal van. Ik vraag me gewoon af of er iets georganiseerd is en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.
Waarom is dat toch zo relevant? Organiseer anders volgend jaar zélf een leuk feestje voor het tuig. We behandelen hier gewoon het gegeven dat het tuig het einde van het Suikerfeest in de bioscoop wilde 'vieren'. En dat dat vervolgens betekent dat ze rellen en overlast veroorzaken.

Straks ga je ook nog verkondigen dat het begrijpelijk is dat Ajax- en Feyenoord-hooligans elkaar de hersens inslaan, "want er is niks voor ze georganiseerd"... Oja, een voetbalwedstrijd, maar dat boeit natuurlijk niet.

Kern van de zaak: tuig keihard aanpakken, heropvoeden en ouders financieel aansprakelijk stellen.
pi_72961167
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:11 schreef isogram het volgende:

[..]

Waarom is dat toch zo relevant? Organiseer anders volgend jaar zélf een leuk feestje voor het tuig. We behandelen hier gewoon het gegeven dat het tuig het einde van het Suikerfeest in de bioscoop wilde 'vieren'. En dat dat vervolgens betekent dat ze rellen en overlast veroorzaken.

Straks ga je ook nog verkondigen dat het begrijpelijk is dat Ajax- en Feyenoord-hooligans elkaar de hersens inslaan, "want er is niks voor ze georganiseerd"... Oja, een voetbalwedstrijd, maar dat boeit natuurlijk niet.

Kern van de zaak: tuig keihard aanpakken, heropvoeden en ouders financieel aansprakelijk stellen.
Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.

Als je volgend jaar een film kunt vertonen in een feesttent waar ze helemaal los kunnen gaan, iedereen blij toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 21-09-2009 11:23:05 (onnodig) ]
pi_72961179
Grappig dat er wederom niet hard is is opgetreden zoals de overheid wel weet te doen bij zogenaamde (vroegere)massale tramcontroles waar men grote bussen ergens stalden en iedereen die niet betaalt had als een kudde in de bussen dreef en aanpakte.Nu worden alleen mensen uitgezet, de bioscoop gesloten voor goedwillenden en de kwaden hebben het weer voor elkaar gekregen. Welkom in Nl knuffelland met hun 'dweilen met de kraan open"mentaliteit.
75 topics = FIN
pi_72961191
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:09 schreef Ravenous het volgende:

[..]

Hou toch op, was jij erbij? Ik namelijk wel en van de overige bezoekers heb ik geen enkele last gehad.
Bij een vertoning in Utrecht 2 weken geleden werd er voortdurend door de film heen geschreeuwd inderdaad en was het 10 x zo onrustig als bij een gemiddelde film.
pi_72961196
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.

Als je volgend jaar een film kunt vertonen in een feesttent waar ze helemaal los kunnen gaan, iedereen blij toch?
Dat moeten ze dan maar zelf regelen
Mr. Prolapse 2009
pi_72961217
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:09 schreef Meh7 het volgende:
Nog een keer lezen en dit keer begrijpend lezen.
Hint: "versterkt" & "alleen maar meer"
OK, nog een keer dan: vorig jaar is er kennelijk niet of nauwelijks over dit fenomeen bericht, want het komt nu op iedereen over als een nieuw verschijnsel. TOCH heeft het plaatsgevonden (zonder media-invloed) en TOCH heeft Pathé extra beveligiing geregeld op basis van eerdere ervaringen.

Wat is je concrete voorstel? De media moet voortaan misstanden maar verzwijgen?
  maandag 21 september 2009 @ 11:15:35 #148
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961262
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef SCH het volgende:

[..]

- en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.
goed punt. In het dorp waar ik vandaan kom, waren gedurende oud en nieuw jarenlang problemen. Dit omdat de gemeente besloten had dat op die dag de jeugdsoos dicht moest blijven en dat de jongeren dan maar bij de ouders moesten blijven. ( !!!! )
De traditie was om op het plaatselijke schoolplein een vuur te stoken, uiteraard liep dit uiteindelijk uit de hand doordat men met brandende sloopauto's en caravan de openbare weg blokkeerde.
Mooi vuur, dat wel.
En ondanks dat het onderling heel gemoedelijk was en het ook reuzegezellig, was er natuurlijk aan schoolplein en asfalt behoorlijk wat schade. Ook toen de brandweer kwam blussen werd het wat grimmig (want, ons vuur! )
Uiteindelijk na jaren van lobby uit de jongerenhoek, besloot de gemeente dat de soos dan maar weer open mocht. En voila, nooit meer gezeik.
De gemeente draagt niet speciaal bij aan het oud en nieuw feest, de jeugd regelt en organiseert zelf en nu gaat het al jaren weer goed. geef de jongeren zelf de verantwoordelijkheid over het feest, help eventueel met advies en begeleiding inderdaad.
Werkt dat ook niet en blijft er gezeik, dan trek je je handen eraf en laat je ze lekker gaarkoken in hun eigen sop.
pi_72961310
quote:

[..]

Ach flikker toch op man. met je repressie en gedoe.

Als dat de oplossing zou zijn ja. Ik zou zeggen, stop het in de Pathe-ideenbus. Iets verteld mij dat bepaalde groepen ervoor zullen kiezen niet naar deze tent te gaan en weer zullen gaan rellen bij Pathe, maar goed dat zullen we waarschijnlijk nooit weten, want uiteindelijk spreekt iedereen er nu schande van en morgen is iedereen het weer vergeten.
Nothing else matters †
pi_72961334
Wat is dat toch met naar de bioscoop gaan met suikerfeest? Is daar 'n reden voor, is film een thema ieder jaar of iets dergelijks?
Daarnaast is het wel weer vervelend voor de beeldvorming. Presentje voor Wilders natuurlijk, koren op de molen. Met kerst gaan we ook massaal naar de film, maar dan hoor je dit nooit.
pi_72961360
quote:
Repressie is soms nodig. Repressie is nooit een doel op zich, maar af en toe is corrigerend optreden dringend noodzakelijk. Misschien moet je die naieve boomknuffel-gedachte loslaten dat het 'organiseren van activiteiten' ervoor zorgt dat deze reljeugd zich NIET misdraagt. Naar de bioscoop gaan, is ook een activiteit. Het probleem is NIET de activiteit, maar het feit dat ze zich misdragen.

Wat ik wil, is dat iedereen in dit land gewoon 365 dagen per jaar naar de bioscoop kan gaan en dan normaal naar een film kan kijken, zonder last te hebben van overlastgevende, rellende figuren. Als één of andere zwerver straalbezopen in de bioscoop gaat zitten en gaat lopen schreeuwen, wordt -ie ook uit de zaal gezet. In een bioscoop gelden (huis)regels, waaraan je je te houden hebt. En die regels gelden ook voor Marokkaans straattuig.

Hoe we het voorkomen? Overlastveroorzakers uit de bioscoop zetten. Als ze daarna op straat doorgaan met de boel verzieken: oppakken, nachtje in de cel, dikke boete, ouders financieel aansprakelijk stellen. Harde aanpak in plaats van fluwelen handschoenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 21-09-2009 11:25:37 ]
pi_72961365
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:15 schreef Prosac het volgende:

[..]

goed punt. In het dorp waar ik vandaan kom, waren gedurende oud en nieuw jarenlang problemen. Dit omdat de gemeente besloten had dat op die dag de jeugdsoos dicht moest blijven en dat de jongeren dan maar bij de ouders moesten blijven. ( !!!! )
De traditie was om op het plaatselijke schoolplein een vuur te stoken, uiteraard liep dit uiteindelijk uit de hand doordat men met brandende sloopauto's en caravan de openbare weg blokkeerde.
Mooi vuur, dat wel.
En ondanks dat het onderling heel gemoedelijk was en het ook reuzegezellig, was er natuurlijk aan schoolplein en asfalt behoorlijk wat schade. Ook toen de brandweer kwam blussen werd het wat grimmig (want, ons vuur! )
Uiteindelijk na jaren van lobby uit de jongerenhoek, besloot de gemeente dat de soos dan maar weer open mocht. En voila, nooit meer gezeik.
De gemeente draagt niet speciaal bij aan het oud en nieuw feest, de jeugd regelt en organiseert zelf en nu gaat het al jaren weer goed. geef de jongeren zelf de verantwoordelijkheid over het feest, help eventueel met advies en begeleiding inderdaad.
Werkt dat ook niet en blijft er gezeik, dan trek je je handen eraf en laat je ze lekker gaarkoken in hun eigen sop.
Leuk verhaal hoor, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken. Het is NIET de taak van de overheid (dus gemeente) om gelovigen van een feest te voorzien, dat moeten ze zelf doen.

En sowieso gaat de vergelijken Rotterdam/Amsterdam -> klein dorpje met jongerensoos natuurlijk niet op
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 11:21:15 #153
8781 crew  Frutsel
pi_72961431
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij een vertoning in Utrecht 2 weken geleden werd er voortdurend door de film heen geschreeuwd inderdaad en was het 10 x zo onrustig als bij een gemiddelde film.
Ligt dat dan aan het type film? Wil je zeggen dat dat aan het "volk" ligt wat bijv op een film als I.B. afkomt?
Dat wordt nog wat als 2012 uitkomt... kan iedereen de wereld kapot maken
pi_72961442
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:14 schreef isogram het volgende:

[..]

OK, nog een keer dan: vorig jaar is er kennelijk niet of nauwelijks over dit fenomeen bericht, want het komt nu op iedereen over als een nieuw verschijnsel.
Hoe kom je erbij? Dit klopt al niet en als dit niet klopt, klopt je conclusie ook niet:
quote:
TOCH heeft het plaatsgevonden (zonder media-invloed) en TOCH heeft Pathé extra beveligiing geregeld op basis van eerdere ervaringen.
quote:
Wat is je concrete voorstel? De media moet voortaan misstanden maar verzwijgen?
Jij was toch zo van de drogredeneringen? Je hanteerde net namelijk zelf een stropopredenering.
pi_72961453
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ligt dat dan aan het type film? Wil je zeggen dat dat aan het "volk" ligt wat bijv op een film als I.B. afkomt?

Gelukkig dat een film als Deepthroat niet uit is gekomen in deze tijd dan of Debbie does Dallas
Mr. Prolapse 2009
pi_72961459
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef isogram het volgende:

[..]

Repressie is soms nodig. Repressie is nooit een doel op zich, maar af en toe is corrigerend optreden dringend noodzakelijk. Misschien moet je die naieve boomknuffel-gedachte loslaten dat het 'organiseren van activiteiten' ervoor zorgt dat deze reljeugd zich NIET misdraagt. Naar de bioscoop gaan, is ook een activiteit. Het probleem is NIET de activiteit, maar het feit dat ze zich misdragen.
Nope, het gaat hier namelijk om 1 hele specifieke dag. Daar ga je niet op in.
pi_72961467
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:17 schreef Taurus het volgende:
Wat is dat toch met naar de bioscoop gaan met suikerfeest? Is daar 'n reden voor, is film een thema ieder jaar of iets dergelijks?
Daarnaast is het wel weer vervelend voor de beeldvorming. Presentje voor Wilders natuurlijk, koren op de molen. Met kerst gaan we ook massaal naar de film, maar dan hoor je dit nooit.
Dat komt er inderdaad nog bij. Ik zie de kamervragen van de PVV al weer voor me.

Waar types als SCH jammerlijk aan voorbijgaan is dat je 80-90 procent van de voedingsbodem van Wilders kunt weghalen door gewoon strenger op te treden tegen overlastgevend tuig. Het is juist de pappen en nathouden-aanpak waardoor het zo uit de kluiten loopt met die reljeugd. En elk incident is benzine voor de motor die Geert Wilders heet.
pi_72961484
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen een film die al luidruchtigheid uitlokt, als er dan ook nog eens honderden hyperactieve types zitten die voor het eerst sinds weken weer hebben mogen eten, dan is het dubbel feest
  maandag 21 september 2009 @ 11:24:06 #159
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961504
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Leuk verhaal hoor, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken. Het is NIET de taak van de overheid (dus gemeente) om gelovigen van een feest te voorzien, dat moeten ze zelf doen.

En sowieso gaat de vergelijken Rotterdam/Amsterdam -> klein dorpje met jongerensoos natuurlijk niet op
Euh.. de gemeente voorzag ons ook niet van een feest, maar van de mogelijkheid dat feest te organiseren. Door de lokatie ervoor weer open te stellen., financieel en organisatories hebben we het verder helemaal alleen gedaan.
Geef die jongeren in Rotterdam/Amsterdam ook de mogelijkheid in hun buurtcentrum, kijk eens of dat helpt.
Dat bedoel ik en dat punt van SCH probeerde ik met een eigen, kleinschaliger? (100 man+ ) belevenis aan te duiden..
pi_72961508
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat komt er inderdaad nog bij. Ik zie de kamervragen van de PVV al weer voor me.

Waar types als SCH jammerlijk aan voorbijgaan is dat je 80-90 procent van de voedingsbodem van Wilders kunt weghalen door gewoon strenger op te treden tegen overlastgevend tuig. Het is juist de pappen en nathouden-aanpak waardoor het zo uit de kluiten loopt met die reljeugd. En elk incident is benzine voor de motor die Geert Wilders heet.
Kan zijn. Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.
pi_72961509
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen een film die al luidruchtigheid uitlokt, als er dan ook nog eens honderden hyperactieve types zitten die voor het eerst sinds weken weer hebben mogen eten, dan is het dubbel feest
'feest'
pi_72961524
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef Prosac het volgende:

[..]

Euh.. de gemeente voorzag ons ook niet van een feest, maar van de mogelijkheid dat feest te organiseren. Door de lokatie ervoor weer open te stellen., financieel en organisatories hebben we het verder helemaal alleen gedaan.
Geef die jongeren in Rotterdam/Amsterdam ook de mogelijkheid in hun buurtcentrum, kijk eens of dat helpt.
Dat bedoel ik en dat punt van SCH probeerde ik met een eigen, kleinschaliger? (100 man+ ) belevenis aan te duiden..
Exact. Het verbaast me dat dat er blijkbaar niet is.
  maandag 21 september 2009 @ 11:25:05 #163
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961533
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Gelukkig dat een film als Deepthroat niet uit is gekomen in deze tijd dan of Debbie does Dallas
Gelukkig zegt tie.
Jammer zeg ik.
pi_72961544
Je zal er tussen zitten als vreedzaam echtpaar met je 2e gratis kaartje van de Albert Hein
pi_72961552
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Echt een heel slecht argument. Wat is er op tegen als de overheid meedenkt, adviseert en wat mogelijkheden biedt, zeker om het op gang te helpen?
  maandag 21 september 2009 @ 11:25:48 #166
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961553
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Exact. Het verbaast me dat dat er blijkbaar niet is.
De vraag is dan ook of die jongeren daar behoefte aan hebben, dat is natuurlijk een tweede.
pi_72961565
quote:

[..]

Kan zijn. Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.
Waarom is het tegenwoordig teveel gevraagd om je normaal te gedragen?

En waarom wil je dit gedrag belonen door feesten en bijeenkomsten te organiseren?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72961570
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
Nope, het gaat hier namelijk om 1 hele specifieke dag. Daar ga je niet op in.
Wat is in godsnaam je punt? Omdat het Suikerfeest is, mogen ze zich misdragen? Als Christenjeugd zin heeft om op Tweede Paasdag de boel kort en klein te slaan, mag dat omdat het toevallig Pasen is?

Er wordt moslims geen strobreed in de weg gelegd om het Suikerfeest te vieren. Sterker nog: omdat de dag samenviel met de autoloze zondag is in Amsterdam zelfs gratis vervoer geregeld; de zogeheten 'suikerbusjes'...

Het bizarre in jouw redeneringen is dat je altijd zoekt naar een soort 'rechtvaardiging' of 'verklaring' voor het feit waarom die jongeren zich misdragen. En daarbij speelt in jouw ogen ALLES een rol: de specifieke dag, het 'gebrek aan activiteiten'... - maar het zal nooit eens aan de jongeren ZELF liggen.
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 11:27:00 #169
8781 crew  Frutsel
pi_72961586
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik moet hem nog zien, maar ik kan me dat slecht voorstellen? Omdat het een gewelddadige film is? Ik zie zelden in de bioscoop luidruchtige mensen. Bij wat voor film dan ook. Ligt dat niet meer aan de regio?
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef bluespice het volgende:
Je zal er tussen zitten als vreedzaam echtpaar met je 2e gratis kaartje van de Albert Hein

in plaats van dat je wordt aangevallen door een zak Lays krijg je ineens een bak popcorn in je nek
pi_72961625
quote:
Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.
Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat nog veel minder zinvol. Die benadering (zeg maar de jaren '70-aanpak) faalt al 30 jaar.

Wat ik al zei: repressie is nooit een doel op zich, maar soms helaas nodig. Liever zou ik zien dat beveiligingsmedewerkers en politie op zo'n dag niet in actie hoeven te komen, maar helaas is dat wel het geval. En de veroorzakers van dat gegeven zijn toch echt de rellende jongeren.
pi_72961626
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Echt een heel slecht argument. Wat is er op tegen als de overheid meedenkt, adviseert en wat mogelijkheden biedt, zeker om het op gang te helpen?
Maar goed, je gaat er dus vanuit dat de overheid moedwillig alle jongerententen en buurthuizen dicht heeft gehouden deze dag? Dat is waar je argument mee staat of valt, dus daar wil ik dan uiteraard wel een bronnetje van zien. Want dat lijkt me natuurlijk bullshit
  maandag 21 september 2009 @ 11:31:35 #172
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961709
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, je gaat er dus vanuit dat de overheid moedwillig alle jongerententen en buurthuizen dicht heeft gehouden deze dag? Dat is waar je argument mee staat of valt, dus daar wil ik dan uiteraard wel een bronnetje van zien. Want dat lijkt me natuurlijk bullshit
Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)
pi_72961726
quote:
Ga het ze zelf vragen
PWBF
pi_72961802
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:31 schreef Prosac het volgende:
Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)
Het is niet eens een argument; het is een misplaatste poging om het wangedrag van groepen jongeren te verklaren, cq. goed te praten.

Jullie vreemde beredenering zou misschien nog opgaan als die jongeren alleen op straat hadden lopen rellen, MAAR - en nu komt het - ze waren in een bioscoop! Ze waren naar een film aan het kijken! Valt het kijken naar film niet meer onder de activiteiten? Zijn ze onder dwang, met een pistool op hun hoofd, de bioscoop in gedwongen? Ik dacht het toch niet....

Jullie doen voorkomen alsof die jongeren wel naar de bioscoop moesten...
pi_72961806
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ga het ze zelf vragen
Ja sorry daar ben ik ff niet aan toegekomen. Ik was namelijk een van de bezoekers die wel gekomen was om de film te bekijken.
Nothing else matters †
pi_72961808
quote:

[..]

Als die er niet waren, hadden ze die zelf moeten organiseren. De overheid gaat toch niet alles voor iedereen voorkauwen?
Mr. Prolapse 2009
pi_72961836
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat nog veel minder zinvol. Die benadering (zeg maar de jaren '70-aanpak) faalt al 30 jaar.

Wat ik al zei: repressie is nooit een doel op zich, maar soms helaas nodig. Liever zou ik zien dat beveiligingsmedewerkers en politie op zo'n dag niet in actie hoeven te komen, maar helaas is dat wel het geval. En de veroorzakers van dat gegeven zijn toch echt de rellende jongeren.
Ach kom nou, in de jaren 70 was het suikerfeest er helemaal niet op deze schaal.

Het is juist zinvol het te voorkomen. Jij wilt het door laten gaan en dan pas ingrijpen. Daar zal wel een politieke agenda achter zitten.
pi_72961861
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee, dat vraag ik dus al vanaf het begin dat ik me in deze discussie meng. Wat is er specifiek georganiseerd, wat was de bedoeling, is er een plek waar die jongeren normaal gesproken heen zouden gaan en waar ze even hun suikerfeest ding kunnen doen?
pi_72961902
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Als die er niet waren, hadden ze die zelf moeten organiseren. De overheid gaat toch niet alles voor iedereen voorkauwen?
Moet dus wel schijnbaar, want volgens SCH en Prosac moet de overheid iig ondersteunen, adviseren, locatie aanbieden e.d.

Sowieso was er dit:
quote:
De YOUR WORLD City Games is een sport- en lifestyle evenement tijdens de autovrije zondag waarbij de 13 Rotterdamse deelgemeenten tegen elkaar uitkomen. Dit gebeurt in de volgende disciplines: Soccer (en panna), Basketbal, Dance, Streethockey en Street Art. Daarnaast zijn er veel bezoekersactiviteiten.

Geniet van de Urban Dance performances op het podium, de Freestyle skills van Soccer Showdown, de International Dunkcontest of laat uw sneakers customizen door Leyp! Natuurlijk kunt u ook meedoen aan een van de vele toffe bezoekersactiviteiten. Nieuw dit jaar op de YOUR WORLD City Games is het evenement Mind the Gap wat tevens op de Coolsingel zal plaatsvinden. Onder DJ beats kunt u de finale aanschouwen van de beste Europese Inlineskaters op de steeds vernieuwende Mind the Gap baan van Sven Boekhorst.

Locatie evenement
Het evenement vindt plaats op de Coolsingel in het centrum van Rotterdam.

Bereikbaarheid evenement
De Coolsingel is op loopafstand van Rotterdam Centraal en gelegen in het Centrum. Uitgebreide informatie over de bereikbaarheid van het evenement volgt.
  maandag 21 september 2009 @ 11:38:28 #180
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961913
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef isogram het volgende:

[..]

Het is niet eens een argument; het is een misplaatste poging om het wangedrag van groepen jongeren te verklaren, cq. goed te praten.

Jullie vreemde beredenering zou misschien nog opgaan als die jongeren alleen op straat hadden lopen rellen, MAAR - en nu komt het - ze waren in een bioscoop! Ze waren naar een film aan het kijken! Valt het kijken naar film niet meer onder de activiteiten? Zijn ze onder dwang, met een pistool op hun hoofd, de bioscoop in gedwongen? Ik dacht het toch niet....

Jullie doen voorkomen alsof die jongeren wel naar de bioscoop moesten...
Ik niet, ik snapte enigszins het punt van SCH ook wel. Ik wil verder het gedrag van de jongeren op geen enkele wijze goedpraten. Ook als er niks anders zou zijn geweest, is dit niet goed.
Ik begrijp ook niet waarom je naar de bioscoop gaat om het vervolgens voor iedereen te verpesten.
pi_72961943
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat vraag ik dus al vanaf het begin dat ik me in deze discussie meng. Wat is er specifiek georganiseerd, wat was de bedoeling, is er een plek waar die jongeren normaal gesproken heen zouden gaan en waar ze even hun suikerfeest ding kunnen doen?
Suikerfeest ding doe je sowieso in de moskee lijkt me, en daarna in een zaaltje ofzo. Maar schijnbaar vind je dus wel dat er hapklaar een evenementje klaar moet liggen
pi_72961960
quote:

[..]

Volgens mij heeft niemand mijn post over autovrije zondag gelezen.
quote:
Autovrije zondag 2009

Afgelopen zondag hielden Den Haag, Utrecht, Leiden en Maastricht al de 11e editie van de autovrije dag, die de Week van de Vooruitgang markeerde. Zondag 20 september volgen andere steden, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa: het Belgische Antwerpen heeft er maar liefst drie per jaar. Automobilisten kunnen één dagje niet met hun karos de binnenstad in: die dan het domein is van fietsen, skaters en voetgangers en biedt plaats aan straatfeesten en allerlei activiteiten, zoals rommelmarkten, sport & spel, debatten en (mobiliteit)markten.

In Amsterdam is een groot deel van de stad binnen de ring A10 voor gemotoriseerd verkeer afgesloten. Automobilisten kunnen gratis parkeren op de P&R terreinen en gratis met het openbaar vervoer verder reizen. Vanuit de hoofdstad begint de jaarlijkse Dam tot Damloop naar het centrum, van Zaanstad. Naast Amsterdam doen nog zeker 26 gemeenten mee op deze dag, die de Week van de Vooruitgang en de European Mobility Week afsluit (als ze dat niet al afgelopen zondag deden).

In Rotterdam is de Coolsingel afgesloten voor de City Games, de Happy Bike Ride, een recordpoging clicsen voor Unicef en activiteiten rondom het vertrek van de Tour de France volgend jaar vanuit de Havenstad. Tilburg is gastheer van het Open NK Duatlon: lopen en fietsen voor jong en oud. Ook vindt er voor de 2e keer de Bouwmeester Wielerronde, het Stoepkrijt kampioenschap en de Tilburgse Kaaiband kampioenschappen plaats.
Er was echt heus wel genoeg te doen hoor op deze dag!
Nothing else matters †
  maandag 21 september 2009 @ 11:40:30 #183
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_72961999
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Suikerfeest ding doe je sowieso in de moskee lijkt me, en daarna in een zaaltje ofzo. Maar schijnbaar vind je dus wel dat er hapklaar een evenementje klaar moet liggen
idd, het liefst nog betaald door ons ook
pi_72962006
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het wel vreemd dat er volgens jou iets georganiseerd had moeten worden om dit soort toestanden te voorkomen hoor, als we kerst vieren zijn er toch ook geen afleidende feesten omdat we ons anders met de familie gaan vervelen? Ik denk dat mensen vooral vallen over jouw idee omdat we dit soort ongein willen straffen, en als er dan een reactie volgt waarin gezegd wordt ' er had een feestje voor de jongeren moeten zijn ' komt dat over alsof je tegen 'n bende draaideurcriminelen zegt ' we hebben een pleziereiland voor jullie ingericht op de oceaan, als jullie daar nou verblijven, kunnen jullie dan ophouden met ons beroven? '

Lijkt me een rare oplossing. Je behoort je gewoon niet te misdragen, dus moeten jongeren die voor overlast zorgen aangepakt worden en niet na de pauze in zo'n film er uit worden gezet, maar per direct zodra er nog geschreeuwd wordt. Dan heeft de rest nog wat aan zijn of haar kaartje, en als de jongeren vervolgens buiten aan het rellen slaan komt de politie maar weer kijken.

En uiteraard moeten we kijken naar de thuissituatie van die kinders en van de ouders en waarom het toch maar niet schijnt te lukken die kids in het gareel te houden, maar dat is een langetermijnoplossing om over na te denken, we zitten nú met dit soort herrie, en we moeten daar nú mensen in bevredigen door direct op te treden, anders krijgt Wilders alle vrijheid om stemmen te verzamelen.
  maandag 21 september 2009 @ 11:40:59 #185
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72962022
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Veel jongeren leven in de veronderstelling dat ze het toch niet kunnen, niet gedaan kunnen krijgen. Geef ze een zetje in de goede richting, dat hoeft echt niet financieel.

Ik werk zelf voor de overheid en het verbaast me hoe sommige mensen denken over de overheid. "Lukt toch niet, waarom zou ik het proberen, die zijn er niet voor mij/ons"
Al zijn er voldoende voorbeelden waarin dat misschien wel opgaat. (andere discussie)
pi_72962040
Blijkbaar worden deze lui niet opgevoed door papa en mama zoals het zou moeten, want elke bioscoop-medewerken kan je vertellen dat dit soort lui altijd voor problemen zorgt. Bellen tijdens de film, hard praten en schreeuwen, fysieke en verbale intimidatie en bedreiging en natuurlijk ook gewoon de toepassing van feitelijk fysiek geweld. Een van de meest tekenende verhalen is wel het verhaal van hoe een groep Marokkanen buiten Pathé de Kuip even een andere Marokkaanse jongen de grond instampen onder toeziend oog van tig bezoekers en personeel, omdat de jongen een meisje had meegenomen en haar broer niet om toestemming had gevraagd.

Er zullen vast en zeker goed praeterts zijn die mij gaan aanvallen met hun idyllische PC gezwam, maar zij hebben dus geen enkel benul van hoe het er in het echt aan toe gaat.
pi_72962140
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:40 schreef Prosac het volgende:

[..]

Veel jongeren leven in de veronderstelling dat ze het toch niet kunnen, niet gedaan kunnen krijgen. Geef ze een zetje in de goede richting, dat hoeft echt niet financieel.

Ik werk zelf voor de overheid en het verbaast me hoe sommige mensen denken over de overheid. "Lukt toch niet, waarom zou ik het proberen, die zijn er niet voor mij/ons"
Al zijn er voldoende voorbeelden waarin dat misschien wel opgaat. (andere discussie)
Zeker in Rotterdam, en zeker met het jongerenjaar en jongerenhoofdstad gebeuren is er echt veel te doen en heb sowieso al aantal keer post thuis gehad over dat er budgetten zijn of je je kan laten sponsoren. En er is heel systeem in zuid met Lomba's ( ) soort munten die een bedrag vertegenwoordigen. Je kan een idee opperen en dan van je buurtgenoten Lomba's krijgen en zo dus een budget binneharken om wat te organiseren.
pi_72962211
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Ravenous het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand mijn post over autovrije zondag gelezen.
[..]

Er was echt heus wel genoeg te doen hoor op deze dag!
Dat heeft toch ook niks met het suikerfeest te maken
  maandag 21 september 2009 @ 11:46:59 #189
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72962217
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Moet dus wel schijnbaar, want volgens SCH en Prosac moet de overheid iig ondersteunen, adviseren, locatie aanbieden e.d.

Sowieso was er dit:
[..]
Ik zeg niet dat het moet. Eerder heb je al kunnen lezen dat ik gezegd heb dat de overheid rond Kerst of Sinterklaas (of Pasen) ook niet speciaal een feest voor christen-jongeren organiseert en dat het dan ook niet zou moeten om dit gedrag te voorkomen.

Ik vraag me af of die behoefte er bij die jongeren is en of er ook mogelijkheden waren..
Als die behoefte er is, maar de mogelijkheden niet, dan mag de overheid zich enigszins achter de oren krabben, Als die behoefte er niet is, dan moet je ook niks doen.
Als de behoefte er is en de mogelijkheden, maar je krijgt nog steeds dit gedrag.. dan moet je als overheid ook gewoon je handen er af trekken en het helemaal aan de gemeenschap overlaten.

"Als het niet helpt, dan hoef je onze hulp ook niet meer te verwachten"

Mijn punt is -nogmaals- niet om dit goed te praten of om een vergoeilijkende verklaring te vinden om die relschoppers te verdedigen.
Ik vraag mij gewoon af of er andere mogelijkheden waren om samen, als moslimmarokkaan zijnde, het einde van de ramadan te vieren die avond, zonder de rest van de bioscoop dwars te zitten.
pi_72962250
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Deze post getuigt al van hoe weinig je weet van het suikerfeest. Niks moskee. Het gebeurt thuis en daarna gaan jongeren nog even de stad in. Wat nou, als er ergens een grote zaal is waar ze naar toe kunnen, speciaal voor hen. Geen bioscoop, geen gezeur meer.
  maandag 21 september 2009 @ 11:48:18 #191
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72962253
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zeker in Rotterdam, en zeker met het jongerenjaar en jongerenhoofdstad gebeuren is er echt veel te doen en heb sowieso al aantal keer post thuis gehad over dat er budgetten zijn of je je kan laten sponsoren. En er is heel systeem in zuid met Lomba's ( ) soort munten die een bedrag vertegenwoordigen. Je kan een idee opperen en dan van je buurtgenoten Lomba's krijgen en zo dus een budget binneharken om wat te organiseren.
Dan stond in feite in Rotterdam niets de jongeren in de weg om op hun eigen feest te gaan rellen.
pi_72962266
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heeft toch ook niks met het suikerfeest te maken
ach zit toch niet te janken. Er was een groot evenement op de Coolsingel, 2 straatjes verder dus. Net was het nog dat er geen evenement was om het te 'vieren'. En nu moet het ineens een op maat gemaakt suikerfeest party zijn. Het lijkt mij dat ze die in moskee hebben, en daarna gewoon een leuk feestje/vermaak willen. En dat was er dus. Punt.
  maandag 21 september 2009 @ 11:50:13 #193
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72962308
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:41 schreef Hamilcar het volgende:
Blijkbaar worden deze lui niet opgevoed door papa en mama zoals het zou moeten, -knip-
Volgens mij is al aangetoond dat dit met name het grootste probleem is. mama die de deur nauwelijks uitkomt en jongentjes die thuis als zijnde prinsjes behandeld worden, omdat het de naamdragers zijn. gestraft worden ze niet snel van huis uit.
pi_72962329
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Deze post getuigt al van hoe weinig je weet van het suikerfeest. Niks moskee. Het gebeurt thuis en daarna gaan jongeren nog even de stad in. Wat nou, als er ergens een grote zaal is waar ze naar toe kunnen, speciaal voor hen. Geen bioscoop, geen gezeur meer.
Ah, en je wil voor iedere subsubsubstroming die ook een eigen feest of religie heeft ook speciale zaaltjes beschikbaar stellen? Dan hoop ik dat R'dam heel wat zaaltjes heeft met 150+ verschillende nationaliteiten en een bonte verzameling van verschillende religie's.

Het punt is, het 'suikerfeest' gedeelte gebeurt niet in de stad of op een evenement, dat gebeurt dus thuis (schijnbaar, ik dacht idd moskee), en daarna moet er vermaak zijn. En dat was er dus schijnbaar wel. Verder draaf jij heeel erg ver door in wat anderen moeten organiseren en hoe hapklaar het allemaal moet zijn
pi_72962332
quote:

[..]

En wie zegt dat ze behoefte hebben aan een aparte zaal? Ik weet niet of je weleens in een moslimland geweest bent tijdens suikerfeest, maar daar gaat juist iedereen zoveel mogelijk de straat op.

Ik kan me niet voorstellen dat moslims dan zin hebben om 'gezellig' in een apart zaaltje te gaan zitten. En dat hoeft ook niet, het enige dat er gevraagd wordt is dat ze zich een beetje gedragen op het moment dat ze op een plek zitten waar ze stil horen te zijn. (zoals een bioscoop...)
pi_72962341
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:36 schreef SCH het volgende:
Ach kom nou, in de jaren 70 was het suikerfeest er helemaal niet op deze schaal.
Het is juist zinvol het te voorkomen. Jij wilt het door laten gaan en dan pas ingrijpen. Daar zal wel een politieke agenda achter zitten.
Je snapt werkelijk niet eens wat ik bedoel met de 'jaren '70-aanpak' of je doet alsof. Mijn opmerking was geen directe verwijzing naar het fenomeen Suikerfeest, maar naar de aanpak van relschoppers in algemene zin...

Je tweede opmerking is helemaal bizar: voorkomen is altijd prima; dat heb ik allang aangegeven. Maar er is meer in de wereld dan alleen dingen voorkomen. Wanneer mensen zich misdragen en overlast veroorzaken, is het op zijn plaats om ze daarvoor te bestraffen. Ze overtreden namelijk regels en wetten; maar daar ga je wel extreem makkelijk aan voorbij.

Verder heb ik geen politieke agenda. Ik wijs je er hooguit op dat harder optreden tegen reltuig Wilders heel wat wind uit de zeilen neemt.
pi_72962400
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:51 schreef isogram het volgende:

Verder heb ik geen politieke agenda. Ik wijs je er hooguit op dat harder optreden tegen reltuig Wilders heel wat wind uit de zeilen neemt.
Het voorkomen nog veel meer maar daar wil jij niet over praten.
  maandag 21 september 2009 @ 11:53:57 #198
3542 Gia
User under construction
pi_72962415
quote:

[..]

Dat beeld creëren ze zelf!!

Wat jij zegt is: Sommigen Marokkanen rellen tijdens het suikerfeest en als iemand er iets over zegt, op tv of in de krant, dan gaan volgend jaar meer Marokkanen dat doen, omdat wij dat van ze verwachten.

Beetje dom, niet?
pi_72962427
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

ach zit toch niet te janken. Er was een groot evenement op de Coolsingel, 2 straatjes verder dus. Net was het nog dat er geen evenement was om het te 'vieren'. En nu moet het ineens een op maat gemaakt suikerfeest party zijn. Het lijkt mij dat ze die in moskee hebben, en daarna gewoon een leuk feestje/vermaak willen. En dat was er dus. Punt.
Ja tuurlijk, waarom zouden die moslimjongeren aan het einde van het suikerfeest naar een autoloze zondag feest gaan?
  maandag 21 september 2009 @ 11:58:51 #200
3542 Gia
User under construction
pi_72962550
quote:

[..]

Dan moet de moslimgemeenschap dat afhuren!!!

Geen regering of gemeentebestuur die voor een carnavalsvereniging iets organiseert. Mogen de diverse verenigingen mooi zelf doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')