abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72960020
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:24 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat kleine groepje is volgens mij al een tijdje op tournee door Nederland.
Dan 'spelen' ze weer in Gouda , dan Wageningen , dan weer in Amsterdam.
Het zijn net hooligans.
maar even serieus, de groep is over heel Nederland groter dan deze 60, natuurlijk. Maar het blijft een marginale groep op de totale groep moslimjongeren in NL.
"feit" is wel dat deze voor meer dan gemiddelde overlast lijkt te zorgen. Ik heb ooit gelezen van een sociaal gedragswetenschapper dat boetes en gevangenisstraffen niks helpen, zij zien dat als status en/of het boeit ze totaal niet.
Verneder je ze echter en publique, dan denken ze nog wel 2x na voor ze iets doen.
Wat mij echter tegenstaat is dat deze groep zich vaak verschuilt achter hun marokkaanse roots om te kunnen stellen dat ze gediscrimineerd worden. Terwijl het feitelijk vrijwel allemaal Nederlanders van geboorte zijn. (ondanks dat Marokko vindt van niet. )
pi_72960041
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:34 schreef SCH het volgende:
Is er dan zo weinig geleerd van ervaringen van voorgaande jaren?
Jep... de popcorn is nog altijd kut
pi_72960050
Ik zou dit overigens geen moslimprobleem noemen.

Andere moslimgroeperingen komen zelden terug bij dit soort berichten. Het gewoon om een deel van de Marokkaanse samenleving waar we ouders zien die hun kind een totaal gebrek aan opvoeding geven. Het zijn steeds dezelfde jongetjes, de ene keer zitten de in de bioscoop de andere keer zitten ze op straat.

En in plaats van 1 arrestatie te verrichten en zo een angstbericht de pers in te sturen. Kunnen ze ook gewoon keihard aanpakken een keer.

Want zowel de Marokkanen die normaal proberen te doen, als de andere moslims en ook nog de rest van de allochtonen hebben LAST van deze gozers, vooral ook wat beeldvorming betreft.
pi_72960072
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef IHVK het volgende:
Ik zou dit overigens geen moslimprobleem noemen.

Andere moslimgroeperingen komen zelden terug bij dit soort berichten. Het gewoon om een deel van de Marokkaanse samenleving waar we ouders zien die hun kind een totaal gebrek aan opvoeding geven. Het zijn steeds dezelfde jongetjes, de ene keer zitten de in de bioscoop de andere keer zitten ze op straat.

En in plaats van 1 arrestatie te verrichten en zo een angstbericht de pers in te sturen. Kunnen ze ook gewoon keihard aanpakken een keer.

Want zowel de Marokkanen die normaal proberen te doen, als de andere moslims en ook nog de rest van de allochtonen hebben LAST van deze gozers, vooral ook wat beeldvorming betreft.
Ach kom op nou? Het gebeurt tijdens het suikerfeest en zijn overwegend lui die dat vieren die er voor de overlast zorgden. Maar het is géén moslimprobleem?
pi_72960094
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Jep... de popcorn is nog altijd kut
En de films ook

Maar is er een andere plek waar deze jongeren naar toe kunnen of worden er dingen georganiseerd rond het suikerfeest. Lijkt me op zich niet zo gek dat ze na een maand uit hun dak willen gaan en blijkbaar kiezen ze dan de bioscoop uit, maar zijn er ook alternatieven?
pi_72960095
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:22 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon de volgende keer tijdens het suikerfeest geen moslims meer toelaten in de bioscoop.
Klinkt als discriminatie , maar als ze bijvoorbeeld volgende week Ajax-supporters kunnen verbieden om naar ADO - Ajax te komen , dan moet dit ook kunnen.
Of is het weren van supporters geen discriminatie
Dan zeg je ik ben geen moslim en dan?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72960098
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:34 schreef Gia het volgende:
Ze zijn gewoon kwaad dat ze een maandlang te weinig eten hebben gehad en dus reageren ze dat af op de medemens.

Kom op Wilders, verbieden die ramadan, dat maakt jongeren onhandelbaar.
Er hebben meer moslims meegedaan aan de Ramadan. Ik betwijfel trouwens of deze herrieschoppers dat ook hebben gedaan. Meestal hebben ze heel westerse leefgewoonten wat drugs, sex en alcohol betreft, (Let op ik kijk er niet op neer ofzo, maar het zijn geen radicale moslims wat dat betreft)
pi_72960120
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ach kom op nou? Het gebeurt tijdens het suikerfeest en zijn overwegend lui die dat vieren die er voor de overlast zorgden. Maar het is géén moslimprobleem?
Hij heeft wel gelijk.. het zijn over het algemeen jongeren van marokkaanse komaf die zich niet weten te gedragen..
pi_72960121
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is ook de paradox. Als je kunt lezen begrijp je ook waarom het zo is.
pi_72960162
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ok naar Pathe de Kuip gaan op zondag is dan wel niet zo bijdehand, zeker bij een 'risicowedstrijd', dat moet je toch wel weten als Rotterdammer...

Verder inderdaad totaal ongepast hoe je dagje uit zo verpest kan worden.
Maar zoals eerder al gezegd; wat is er aan te doen? Volgende keer 2 pelotons ME op Schouwburgplein klaarzetten? Komt de sfeer ook niet ten goede denk ik...
Wij gaan altijd naar de Kuip. Daar hebben ze tenminste in elke zaal relaxte stoelen en genoeg beenruimte (niet dat ik dat nodig heb, maar hutje-mutje zitten is ook niet zo lekker), maar volgende keer kijken we inderdaad wel ff of er wat speelt

Verder is er helemaal niets aan te doen. Ik ga gewoon nooit meer op suikerfeest of welk islamitisch feest dan ook iets plannen in de stad. En dat pasjessysteem is leuk bedacht Gia, want zo houdt je het tuig wel uit de bios, maar het gaat ook vooral om het hangtuig om de bios heen waar je als normale bezoeker helemaal niet doorheen wilt lopen.
Nothing else matters †
pi_72960175
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar is er een andere plek waar deze jongeren naar toe kunnen of worden er dingen georganiseerd rond het suikerfeest. Lijkt me op zich niet zo gek dat ze na een maand uit hun dak willen gaan en blijkbaar kiezen ze dan de bioscoop uit, maar zijn er ook alternatieven?
Discotheken, kroegen, thuis?

Het hoeft toch niet gepaard te gaan met overlast voor anderen veroorzaken? Wat is de hoofdreden om naar een bioscoop te gaan? Film kijken, toch?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72960189
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:38 schreef Prosac het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.. het zijn over het algemeen jongeren van marokkaanse komaf die zich niet weten te gedragen..
En het is niet eens zo een gigantische groep van de Marokkanen. Als je een beetje in een multiculturele stad leeft kom je ook zoveel normale Marokkanen tegen.

pi_72960204
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:12 schreef Prosac het volgende:
En dan te bedenken dat ze er allemaal weer om lachen. Degenen die een nachtje in de cel hebben gezeten hebben weer wat status bij hun vriendjes.

Het is op de totale moslimpopulatie maar een klein groepje.. vast hetzelfde groepje dat altijd maar roept dat "wij" ze over een kam scheren.
Dat moslims over één kam worden geschoren, keur ik in principe niet goed, maar ze werken het ZELF in de hand. En kom nu alsjeblieft niet aan met argumenten als 'ja maar ze handelen niet als moslims, dit zijn Marokkaanse jochies die je als individu moet benaderen', of 'de ware moslim doet dit niet' - allemaal bullshit. Het einde van de Ramadan (Suikerfeest) is de directe aanleiding voor hun bioscoopbezoek. En het feit dat bioscopen standaard extra beveiliging inzetten op die dag, spreekt ook boekdelen.
pi_72960215
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:39 schreef Ravenous het volgende:

[..]

Ik ga gewoon nooit meer op suikerfeest of welk islamitisch feest dan ook iets plannen in de stad.
Kijk en als mensen dit gaan zeggen, moeten we ons dan niet massaal achter de oren gaan krabben?
Dan krijg je een nog grotere kloof. Het is dus zo jammer dat die groepen niet voldoende aangepakt worden.
Mr. Prolapse 2009
pi_72960248
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

En het is niet eens zo een gigantische groep van de Marokkanen. Als je een beetje in een multiculturele stad leeft kom je ook zoveel normale Marokkanen tegen.

Waar, maar helaas wel een bovengemiddelde groep en ook nog eens vaak bijzonder vervelend gedrag, in vergelijking met kut-nederlandertjes.
pi_72960254
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is ook de paradox. Als je kunt lezen begrijp je ook waarom het zo is.
Ik snap waar jij heen wil, maar ik vind dat de claim 'een klein groepje die het verpest voor de rest' na het zoveelste incident niet echt meer opgaat. Het is regelmatig wat, in diverse steden. En het zijn wss idd niet eens de échte moslims, want die hebben wss respect voor het suikerfeest en gaan dan dus niet lopen rellen.
pi_72960277
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:41 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat moslims over één kam worden geschoren, keur ik in principe niet goed, maar ze werken het ZELF in de hand. En kom nu alsjeblieft niet aan met argumenten als 'ja maar ze handelen niet als moslims, dit zijn Marokkaanse jochies die je als individu moet benaderen', of 'de ware moslim doet dit niet' - allemaal bullshit. Het einde van de Ramadan (Suikerfeest) is de directe aanleiding voor hun bioscoopbezoek. En het feit dat bioscopen standaard extra beveiliging inzetten op die dag, spreekt ook boekdelen.
Okey goed, maar wat heeft een Iraanse of Turkse moslims hiermee te maken dan?
Die hebben het zelf niet in de hand gewerkt.

En zelfs een Marokkaanse moslim niet. Dus 'ze' werken het zelf in de hand vind ik een beetje onzinnige stelling. Misschien alleen als je het over die jochies hebt.
pi_72960315
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergere normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.

En ja, zolang Marokkanen zich zo blijven zien, zwaaiend met rode vlaggen met groene sterren, zullen ze zo genoemd worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72960340
Kom op zeg, het is toch gewoon een jongerenprobleem en nu gekoppeld aan het suikerfeest. Als je na afloop van de dorpsfeesten in Baambrugge honderden jongeren in een biosccop zet, krijg je ook gedonder.

Het komt raar bij mij over dat die jongeren blijkbaar naar de bioscoop moeten voor vertier op zo'n avond. Is er dan niks voor ze georganiseerd?
pi_72960359
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergere normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.

En ja, zolang Marokkanen zich zo blijven zien, zwaaiend met rode vlaggen met groene sterren, zullen ze zo genoemd worden.
Het zou ook kunnen helpen dat jij en wij ze ook als Nederlander zien.

Ikv ind het ook niet zo erg dat ze zich ook als Marokkaan blijven zien, dat heb ik met Friesland ook.
pi_72960362
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit kan ik inderdaad ook beamen. De goeden lijden eronder, maar komen zelf ook niet verder dan het stilletjes veroordelen.

Ongeacht afkomst, geloof, links-rechtshandig, aanpakken.
Mr. Prolapse 2009
pi_72960377
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:37 schreef SCH het volgende:
Nee, moslimjongeren kunnen in Nederland verder nergens heen. Overal hangen namelijk van die borden "Verboten für moslims" enzo. Thuisblijven mag ook niet, de bioscoop is hun enige uitweg. Het is dus volstrekt begrijpelijk dat ze zich daar gaan misdragen.

"Uit hun dak gaan" noem je dat dan... Hoe politiek-correct kun je "misdragen" omschrijven? De oorzaak ligt in jouw belevingswereld natuurlijk ook weer bij diegenen die niet genoeg organiseren voor de moslimjeugd. Zij zijn de ware verantwoordelijken van deze overlast, natuurlijk niet het tuig zelf.
pi_72960393
Er worden door de gemeenschap voldoende feesten georganiseerd in verband met de afloop van de ramadan.
Suikerfeesten bijvoorbeeld.

En dan nog, wat organiseren wij in nederland na afloop van Sinterklaas of Kerstavond?
pi_72960395
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef SCH het volgende:
Kom op zeg, het is toch gewoon een jongerenprobleem en nu gekoppeld aan het suikerfeest. Als je na afloop van de dorpsfeesten in Baambrugge honderden jongeren in een biosccop zet, krijg je ook gedonder.
Die gaan dus loos in discotheken en op andere plekken. Voor hun wordt toch ook niks geregeld, is toch ook niet nodig?
quote:
Het komt raar bij mij over dat die jongeren blijkbaar naar de bioscoop moeten voor vertier op zo'n avond. Is er dan niks voor ze georganiseerd?
Waarom? Dat kunnen ze toch zelf ook wel? Het zijn toch ook mensen, met verstand en vermogen om te plannen, zoals iedereen dat kan? Het hoeft toch niet altijd maar aangereikt te worden?
Mr. Prolapse 2009
pi_72960422
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef isogram het volgende:

[..]

Nee, moslimjongeren kunnen in Nederland verder nergens heen. Overal hangen namelijk van die borden "Verboten für moslims" enzo. Thuisblijven mag ook niet, de bioscoop is hun enige uitweg. Het is dus volstrekt begrijpelijk dat ze zich daar gaan misdragen.

"Uit hun dak gaan" noem je dat dan... Hoe politiek-correct kun je "misdragen" omschrijven? De oorzaak ligt in jouw belevingswereld natuurlijk ook weer bij diegenen die niet genoeg organiseren voor de moslimjeugd. Zij zijn de ware verantwoordelijken van deze overlast, natuurlijk niet het tuig zelf.
Ga nou gewoon even in op wat ik zeg.

Het zou toch volstrekt normaal zijn als er ergens hele grote feesten zijn aan het eind van het suikerfeest? Zijn die er?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')