Ben ik heel ernstig als ik The Fountain na tien minuten heb afgezet omdat ie veel te zweverig was?quote:
klonk wel een beetje homofiel he?quote:
Neuh, jij hebt gewoon geen fantasiequote:Op zondag 20 september 2009 23:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ben ik heel ernstig als ik The Fountain na tien minuten heb afgezet omdat ie veel te zweverig was?
Geeft maar weer aan hoe goed jij mij hebt leren kennenquote:
Hij is ook wel zweverig, maar daar moet je gewoon even door heen in het begin. Zodra je het eerste halfuur voorbij bent dan besef je hoe mooi de film isquote:Op zondag 20 september 2009 23:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ben ik heel ernstig als ik The Fountain na tien minuten heb afgezet omdat ie veel te zweverig was?
Wil je met me trouwenquote:Op zondag 20 september 2009 23:25 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Hij is ook wel zweverig, maar daar moet je gewoon even door heen in het begin. Zodra je het eerste halfuur voorbij bent dan besef je hoe mooi de film is
Haha, mag jij mensen op basis van de films die ze gezien hebben?quote:Op zondag 20 september 2009 23:23 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
klonk wel een beetje homofiel he?
En SLP_ ik mag je ineens een stuk meer
Voornamelijk van hoeveel ze er gezien hebben (geeft aan dat ze dezelfde voorliefde voor films hebben zoals ik) en wat ze er van vindenquote:Op zondag 20 september 2009 23:26 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Haha, mag jij mensen op basis van de films die ze gezien hebben?
Een half uur door? No way, dan ben ik al in slaap gevallenquote:Op zondag 20 september 2009 23:25 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Hij is ook wel zweverig, maar daar moet je gewoon even door heen in het begin. Zodra je het eerste halfuur voorbij bent dan besef je hoe mooi de film is
Het gaat ineens nergens over hèquote:Op zondag 20 september 2009 23:24 schreef Dragorius het volgende:
Godsklere wat gaan jullie verrekte snel zeg
ja waar was je eigelijk, en hoe is t met je vriendin afgelopenquote:Op zondag 20 september 2009 23:24 schreef Dragorius het volgende:
Godsklere wat gaan jullie verrekte snel zeg
Komende week gaat mama een afspraak maken voor een punctie in de buik, om een deel van het vocht te drainen. Het enige wat nu nog gaat volgen is pijnbestrijding, die laatste tijd dragelijk houden. Als het met haar hart goed gaat sterft ze waarschijnlijk aan de lever/borst/lymfekanker. Ik gok de lever, zij is nu echt een michelinmannetje, benen lopen in 1 stuk door vanaf haar flink opgezwollen buik, tot aan de voeten die zo groot zijn als mijn schoenen. Ze eet ook niet meer, drinkt alleen nog een voedingsspul wat lijkt op yoghi.quote:Op zondag 20 september 2009 23:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Knap hoor, maar met regelmatig je emoties de overhand laten krijgen is alleen maar goed. Dat is een uitlaatklep en helpt je erbij het geheel een plek te geven. Steun op je vriendin, ze is er niet voor niets.
Wat zijn de perspectieven nu, met de laatste ontwikkelingen? Niet reanimeren dus, maar stel dat het met d'r hart goed gaat voorlopig, wat dan...?
Hoe vreemd en kwetsend jou reacties soms over lijken te komen, al dan niet bewust, dat doet het nu niet hoorquote:Op zondag 20 september 2009 23:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het allemaal een plekje kan vinden. De grootste klap komt niet op de dag dat je moeder komt te overlijden, maar de dag dat je beseft dat ze niet meer terugkomt. Bij moment één komen er mensen langs, krijg je kaartjes, staan mensen voor je klaar, et cetera, maar moment twee daar moet je eenzamer doorheen. Echt heel veel sterkte met alles CP en ik hoop dat je moeder de tijd die haar nog rest niet meer met al te veel lijden hoeft door te maken. Ik vind het altijd lastig om bij dergelijke dingen de juiste woorden te vinden dus mocht het vreemd of kwetsend over komen zo is het in ieder geval niet bedoeld.
/care @ die notequote:Op zondag 20 september 2009 23:32 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ja waar was je eigelijk, en hoe is t met je vriendin afgelopen? en sorry voor je note man
Ik zag trouwens ook dat ik een note heb.. Maar ik kan me iets herinneren dat die van jou kwam.. klopt dat?quote:Op zondag 20 september 2009 23:32 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ja waar was je eigelijk, en hoe is t met je vriendin afgelopen? en sorry voor je note man
quote:Op zondag 20 september 2009 23:33 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik heb geen eens tijd om reacties te typen, of er is weer een nieuw topic![]()
![]()
komtie dan:
[..]
Komende week gaat mama een afspraak maken voor een punctie in de buik, om een deel van het vocht te drainen. Het enige wat nu nog gaat volgen is pijnbestrijding, die laatste tijd dragelijk houden. Als het met haar hart goed gaat sterft ze waarschijnlijk aan de lever/borst/lymfekanker. Ik gok de lever, zij is nu echt een michelinmannetje, benen lopen in 1 stuk door vanaf haar flink opgezwollen buik, tot aan de voeten die zo groot zijn als mijn schoenen. Ze eet ook niet meer, drinkt alleen nog een voedingsspul wat lijkt op yoghi.
Het kan 2 maanden duren, 2 weken, 2 dagen. Dus ik ben blij met elke dag dat we verder komenEn geniet meer van de kleine dingen.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo heel veel steun heb aan mijn vriendin, maar des te meer aan mijn tante. Zij benadert alles ook heel nuchter, al heeft ook zij natuurlijk die emotionele momenten. Men meisje heeft nog geen enkele dood, en wat er bij komt kijken meegemaakt. En als klap op de vuurpijl wordt haar moeder komend weekend 50. Ik denk ook niet dat ik naar haar verjaardag ga. Blijf denk ik sowieso thuis komende tijd, omdat ik verwacht dat mama elk moment kan sterven. Deze week heb ik iig vrij kunnen regelen![]()
Zal wel zo'n "haha 4,50" note zijnquote:Op zondag 20 september 2009 23:36 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik zag trouwens ook dat ik een note heb.. Maar ik kan me iets herinneren dat die van jou kwam.. klopt dat?
zijn die er dan?quote:Op zondag 20 september 2009 23:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zal wel zo'n "haha 4,50" note zijn
Ik typ ook eens een keer watquote:Op zondag 20 september 2009 23:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nu snap ik waar het mis ging tussen cali en hosti. Hosti viel dus net als Cali op mannen!
Wat een TT!
Zou echt heel dom zijn als swarma van mij verwacht 4,50 voor notes te gaan betalenquote:Op zondag 20 september 2009 23:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je weet dat je het wilquote:Op zondag 20 september 2009 23:38 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Zou echt heel dom zijn als swarma van mij verwacht 4,50 voor notes te gaan betalen
Haha nee never.quote:
quote:Op zondag 20 september 2009 23:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Welke zender?quote:Op zondag 20 september 2009 23:38 schreef LastRequest het volgende:
Balls of Steel.. Ik weet nooit of ik dat nou leuk vind of niet
Wat mij betreft mag je hier je eieren kwijt alsof je de paashaas bent.quote:Op zondag 20 september 2009 23:33 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hoe vreemd en kwetsend jou reacties soms over lijken te komen, al dan niet bewust, dat doet het nu niet hoorHelemaal niet.
Ik verwacht overigens ook niet van mensen dat ze de juiste woorden tegen mij zeggen, ik denk ook niet dat die er echt zijn. Maar dat er mensen zijn waarbij je je ei even kwijt kan, is wel heel erg fijn
Helpt ook wel om het van je af te tikken eerlijk gezegd.
Dan kunnen we ze niet vindenquote:Op zondag 20 september 2009 23:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag je hier je eieren kwijt alsof je de paashaas bent.
Nooit van gehoord. Heb nu The Fresh Prince aan staan, maar ga zo naar bed. Kwart over vijf de wekkerquote:Op zondag 20 september 2009 23:38 schreef LastRequest het volgende:
Balls of Steel.. Ik weet nooit of ik dat nou leuk vind of niet
Ja, maar the simple life was erop, dat moest af.quote:Op zondag 20 september 2009 23:50 schreef Dragorius het volgende:
Balls of Stel moet toch nog beginnen? Volgens mijn guide?
lololquote:Op zondag 20 september 2009 23:51 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, maar the simple life was erop, dat moest af.
Als je nog wakker bent nu even kijken.. Pain Men.. naar is dat altijdquote:Op zondag 20 september 2009 23:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Heb nu The Fresh Prince aan staan, maar ga zo naar bed. Kwart over vijf de wekker
Dirty Sanchez leden..die zijn echt gekquote:Op zondag 20 september 2009 23:56 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Als je nog wakker bent nu even kijken.. Pain Men.. naar is dat altijd
Zijn dat niet die gasten van ... Dirty Sanchez??quote:Op zondag 20 september 2009 23:56 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Als je nog wakker bent nu even kijken.. Pain Men.. naar is dat altijd
quote:Op maandag 21 september 2009 08:08 schreef Dragorius het volgende:
Ik ook
Echt niet normaal vannacht zeg...heb max. 2,5 uur geslapen ook ...
Phonetics and pronounciation?quote:Op maandag 21 september 2009 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
vandaag als het goed is een of andere phonetics testben benieuwd
Verder ook weer druk dagje, maar gelukkig heb ik alles al goed voorbereid
]quote:
Ah op die manierquote:Op maandag 21 september 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, dat is namelijk pronUnciation
quote:Op maandag 21 september 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, dat is namelijk pronUnciation
jij zit bij UPC, wat moet jij daar nou weer mee?quote:Op maandag 21 september 2009 09:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
]
Pronunciationtypefout in de vroege ochtend, exuus
Oh nouja phonetics is toch "gesproken taal" (met dat leuke alternatieve alfabet en zulks) en pronunciation is de uitspraak (glottal stop etc.
)
Alsof ik daar mijn hele leven omheen heb gebouwd. Er zit meer aan de mens Dragorius dan wat digitaal signaalquote:Op maandag 21 september 2009 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jij zit bij UPC, wat moet jij daar nou weer mee?
quote:
quote:Op maandag 21 september 2009 10:07 schreef HostiMeister het volgende:
fucking hell, vanaf vanochtend 8 uur geen internet gehad, ik word een beetje schijtziek van de UPC gekloot.
Dragorius doe er eens wat aan
PM je postcode + huisnummer danquote:Op maandag 21 september 2009 10:07 schreef HostiMeister het volgende:
fucking hell, vanaf vanochtend 8 uur geen internet gehad, ik word een beetje schijtziek van de UPC gekloot.
Dragorius doe er eens wat aan
whehequote:Op maandag 21 september 2009 10:36 schreef morgane het volgende:
Ik moest gister nog zo lachen om mn moeder...we zaten in de bus vanuit Tilburg naar de Efteling, zegt mn moeder zo: 'Kijk! We zijn er al!'
Nee mam, dat is nou een moskee...
Haha, dat valt eigenlijk wel mee, ze loopt wandeltochten door het hele land. Ze had er gewoon heel erg zin in denk ikquote:Op maandag 21 september 2009 10:37 schreef HostiMeister het volgende:
Jouw mama komt zeker niet vaak buiten haar dorp ofzo?
Geen geld bij me, kantine kun je niet pinnen. Dadelijk denk ik ff naar de pinautomaat fietsen...quote:Op maandag 21 september 2009 10:50 schreef Californium het volgende:
moet je eten?
Fquote:Op maandag 21 september 2009 10:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen geld bij me, kantine kun je niet pinnen. Dadelijk denk ik ff naar de pinautomaat fietsen...
Ja, in de bossen en op de hei heb je dan ook geen moskeesquote:Op maandag 21 september 2009 10:51 schreef morgane het volgende:
[..]
Haha, dat valt eigenlijk wel mee, ze loopt wandeltochten door het hele land. Ze had er gewoon heel erg zin in denk ik
Er is bijna geen enkel fuit zo cool als ananassenquote:Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef morgane het volgende:
Wat een tof ding!bijna net zo cool als ananassen
Twee jaar op de groente en fruit afdeling van een Hanos gewerkt. Dan leer je wel watquote:Op maandag 21 september 2009 11:34 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik merk het al, hosti is een echte groentemanWel een erg mooi ding ja
Het is lekker.quote:Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef IrishBastard het volgende:
Alleen voor de looks zou ik het al een keer willen eten
Pfff daar kan je toch ook niet je leven lang mee doen? Of is het weer tijdelijk?quote:Op maandag 21 september 2009 11:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat een duf college! Maar goed dat ik stoned ben als een baviaan aan de morfine!
Ik heb vanochtend de dokter gebeld en een afspraak gemaakt. Ik kan pas vrijdag terecht, maar ik heb wat gevraagd tegen de pijn en ik kan vanmiddag terug bellen.quote:Op maandag 21 september 2009 12:50 schreef Dupje het volgende:
[..]
Pfff daar kan je toch ook niet je leven lang mee doen? Of is het weer tijdelijk?
Nou, daar zit je dan weer 4 dagen met pijn. Lekker dan. Sterkte!quote:Op maandag 21 september 2009 13:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend de dokter gebeld en een afspraak gemaakt. Ik kan pas vrijdag terecht, maar ik heb wat gevraagd tegen de pijn en ik kan vanmiddag terug bellen.
4 dagen met de pijn! Ik zit al een jaar met de pijn nu! Eerst ondragelijk, na mijn operatie dragelijk en nu gaat het weer langzaam de verkeerde kant uit!quote:Op maandag 21 september 2009 13:15 schreef Dupje het volgende:
[..]
Nou, daar zit je dan weer 4 dagen met pijn. Lekker dan. Sterkte!
Hm mja, ik bedoel ook eigenlijk meer dat ze je veel te lang laten wachtenquote:Op maandag 21 september 2009 13:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
4 dagen met de pijn! Ik zit al een jaar met de pijn nu! Eerst ondragelijk, na mijn operatie dragelijk en nu gaat het weer langzaam de verkeerde kant uit!
Eigenlijk vind ik het vrij normaal. Ik ben niet anders dan dit gewend eigenlijk. Ik heb altijd pijn dus dan is de stap naar meer pijn heel wat anders dan van geen pijn naar wel pijn.quote:Op maandag 21 september 2009 13:21 schreef Dupje het volgende:
[..]
Hm mja, ik bedoel ook eigenlijk meer dat ze je veel te lang laten wachten
Arme D_K!
Als je wilt dat er iets direct geregeld wordt, moet je volgens mij niet in NL zijnquote:Op maandag 21 september 2009 13:21 schreef Dupje het volgende:
[..]
Hm mja, ik bedoel ook eigenlijk meer dat ze je veel te lang laten wachten
Arme D_K!
Dat is het zeker. In Nederland is het eerste de bureaucratie en dan pas de patient i.p.v. andersom.quote:
Mja, de nederlandse snelheid zit er altijd goed in. Ik was zelf na een jaar pas klaar met onderzoeken, en het enige wat ze doen is zeggen dat je ondertussen maar dyclofenac/paracetamol/insert pijnstiller moet slikken. Alsof die troep werktquote:Op maandag 21 september 2009 13:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het vrij normaal. Ik ben niet anders dan dit gewend eigenlijk. Ik heb altijd pijn dus dan is de stap naar meer pijn heel wat anders dan van geen pijn naar wel pijn.
Naja dan vind ik het toch vervelend voor je. Al helemaal als dit normaal gaat wordenquote:Op maandag 21 september 2009 13:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het vrij normaal. Ik ben niet anders dan dit gewend eigenlijk. Ik heb altijd pijn dus dan is de stap naar meer pijn heel wat anders dan van geen pijn naar wel pijn.
Niet alleen in ziekenhuizen, voor alles lijk je meer papierwerk te moeten invullen voordat je maar in aanmerking komt om iets gedaan te krijgenquote:Op maandag 21 september 2009 13:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is het zeker. In Nederland is het eerste de bureaucratie en dan pas de patient i.p.v. andersom.
Wat je opnoemt zijn pijnstillers uit de eerste en tweede schaal van de pijnladder. Ik zit doorgaans aan het einde van die ladder. Morfine, buprenorfine et cetera. Dat werkt wel tegen de pijn, maar helaas ook tegen helder denken.quote:Op maandag 21 september 2009 13:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mja, de nederlandse snelheid zit er altijd goed in. Ik was zelf na een jaar pas klaar met onderzoeken, en het enige wat ze doen is zeggen dat je ondertussen maar dyclofenac/paracetamol/insert pijnstiller moet slikken. Alsof die troep werkt
Tja, helaas is het nou eenmaal zo. Ik ben al lang blij dat het in Nederland in ieder geval nog zo geregeld is dat jullie betalen om mij in leven te houden. Als ik dat zelf moest doen was ik al lang begraven.quote:Op maandag 21 september 2009 13:28 schreef Dupje het volgende:
[..]
Naja dan vind ik het toch vervelend voor je. Al helemaal als dit normaal gaat worden
Ik leef van een uitkering en dat is een hoop papierwerk.quote:Op maandag 21 september 2009 13:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet alleen in ziekenhuizen, voor alles lijk je meer papierwerk te moeten invullen voordat je maar in aanmerking komt om iets gedaan te krijgen
Schoolziekte voor gevorderden!quote:
Nee dat was een onverwachte bonus van het ziekenhuis!quote:Op maandag 21 september 2009 14:03 schreef Dragorius het volgende:
Afgaande op de pijnstillers, iets met een zenuw/zenuwen?
meh. naar foutje, gelukkig hebben die dingen valbeugels...quote:Op maandag 21 september 2009 14:35 schreef LastRequest het volgende:
Lange Hezelstraat-failhttp://www.dumpert.nl/med(...)veiliging_fail_.html
Dat is het ook. Hij zal de eerste en laatste niet zijn die daar een slipper maaktquote:Op maandag 21 september 2009 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
volgens mij is de 'bodem' van die stroom van staal ofzo, da's best glad, en dat moet je maar net weten
Das ook best dom eigenlijk, een goot met ten eerste een hoogteverschil, waar water door loopt... Kun je donder op zeggen dat het 1. glad is 2. moeilijk om uit te komenquote:Op maandag 21 september 2009 14:35 schreef LastRequest het volgende:
Lange Hezelstraat-failhttp://www.dumpert.nl/med(...)veiliging_fail_.html
Sorry als ik nu iets verkeerds zeg, maar woon je dan alleen met je moeder? Waar is je vader? Of staat het huis waar jullie nu wonen op je moeders naam ofzo? :$quote:Op maandag 21 september 2009 15:12 schreef Cocktailprikker het volgende:
Pas ging iemand met de fiets daar hard op zijn bek![]()
!
ben ff langs woningstiching geweest, als mama overlijdt regelen zij een appartement hier in wijchen
Da's toch wel een prettige geruststellingquote:Op maandag 21 september 2009 15:12 schreef Cocktailprikker het volgende:
Pas ging iemand met de fiets daar hard op zijn bek![]()
!
ben ff langs woningstiching geweest, als mama overlijdt regelen zij een appartement hier in wijchen
Via een wetenschappelijke publicatie zijn email gevonden en net gemaild!quote:Op maandag 21 september 2009 15:22 schreef Pheno het volgende:
Dat kan wel, mits telefonische afspraak
Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn vader heeft een persoonlijkheidsstoornis gedraagt zich sinds mijn 12e al niet meer als mijn vader. Heb nagenoeg geen contact met hem want het is zon verschrikkelijke lulquote:Op maandag 21 september 2009 15:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Sorry als ik nu iets verkeerds zeg, maar woon je dan alleen met je moeder? Waar is je vader? Of staat het huis waar jullie nu wonen op je moeders naam ofzo? :$
+1 initiatiefquote:Op maandag 21 september 2009 16:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Via een wetenschappelijke publicatie zijn email gevonden en net gemaild!
Wow jouw leven heeft zo ook een hele geschiedenis. Hopen dat je appartementje in Wijchen kan krijgen dan!quote:Op maandag 21 september 2009 16:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn vader heeft een persoonlijkheidsstoornis gedraagt zich sinds mijn 12e al niet meer als mijn vader. Heb nagenoeg geen contact met hem want het is zon verschrikkelijke lulMijn zus is paar jaar terug uit huis geplaatst, en nu woont zij samen met haar vriend op een camping.
Huis is gehuurd op mijn moeders naam, ik kan niet als medebewoner ingeschreven worden.
Dus zo zit de vork in de steel![]()
En de chirurg nu maar denken die SPAM wordt ook steeds beter!quote:Op maandag 21 september 2009 16:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
+1 initiatief
+1 doorzettingsvermogen
Pcies! Die wijsheid die dupje spit, ouwe!quote:Op maandag 21 september 2009 16:52 schreef Dupje het volgende:
[..]
Wow jouw leven heeft zo ook een hele geschiedenis. Hopen dat je appartementje in Wijchen kan krijgen dan!
opknopen, achterlijke rifapenquote:Op maandag 21 september 2009 16:25 schreef Mikkie het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_een_franse_bus.html
Had hij maar een ander vak moeten leren. Zonder bureaucratisch gezever.quote:Op maandag 21 september 2009 16:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En de chirurg nu maar denken die SPAM wordt ook steeds beter!![]()
[..]
Rifapen? Je weet toch wel dat ik een kwart 'rifaap' ben? Hoe dacht je anders dat ik aan mijn donkere lokken en ogen kwam?quote:Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
opknopen, achterlijke rifapen
En mijn moeder is 44!quote:Op maandag 21 september 2009 17:11 schreef swarmahoer het volgende:
bij jou valt het gedeelte ''achterlijk'' nog weg in elk gevalik gok dat jij gewoon op je stoel blijft zitten in de bus toch
"verder uitzieken".quote:Op maandag 21 september 2009 20:10 schreef Mikkie het volgende:
Nog mensen met spannende plannen vanavond?
Ik heb zin om bier te drinken, kijken of dat te verwezenlijken valt.quote:Op maandag 21 september 2009 20:10 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb kneiterse hoofdpijn maar ik ga wel borrelenquote:Op maandag 21 september 2009 20:10 schreef Mikkie het volgende:
Heel verantwoordquote:Op maandag 21 september 2009 20:32 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik heb kneiterse hoofdpijn maar ik ga wel borrelen
Kinderen zijn nog mooi te kneden! Mijn kinderen krijgen later een opvoeding alsof ze bij de SS zitten!quote:Op maandag 21 september 2009 20:48 schreef Cocktailprikker het volgende:
Mikkie, dit is een potentieel reltopic voor als je je verveeld![]()
![]()
Kinderen: een ziekelijke obsessie?
puik!quote:Op maandag 21 september 2009 20:48 schreef Cocktailprikker het volgende:
Mikkie, dit is een potentieel reltopic voor als je je verveeld![]()
![]()
Kinderen: een ziekelijke obsessie?
You blow a bit high from the tower!quote:Op maandag 21 september 2009 21:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
puik!
oh, en ik kreeg vandaag bij mijn presentaties (ja, 2 stuks in 1 les) te horen dat mijn Engelse uitspraak goed is
en op een schaal van A zeer goed, B goed, C voldoende en D slecht, had ik veel A's wat B's en een enkele C en voor het geheel een grote B
![]()
was mijn eerste presentatie in het Engels, maar het ging goed
![]()
The ship fared far!quote:
from here it can only but lower go..quote:Op maandag 21 september 2009 21:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
You blow a bit high from the tower!
Vreselijk fout! Zo werd mijn instelling laatst ook omschreven!quote:Op maandag 21 september 2009 22:05 schreef SLP_ het volgende:
Omg ik heb ooit een keer bij een Engelse toets 'hij liep heel moeilijk' vertaald met 'he walked really hard'![]()
Elke keer als ik een toets heb hoop ik dat ik niet weer zo'n vreselijke fout maak
Ga jij lekker Stef Stuntpiloot spelenquote:Op maandag 21 september 2009 22:22 schreef swarmahoer het volgende:
van de luchtmachtdagen heb ik de dvd gekregen, wel supervet hoor
Zegt Sjef Frituurchef!quote:Op maandag 21 september 2009 22:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ga jij lekker Stef Stuntpiloot spelen
Ooooh ik ben jaloers! Ik denk dat ik dat dadelijk ook ga proberenquote:Op maandag 21 september 2009 22:52 schreef SLP_ het volgende:
Ik ga proberen vroeg in slaap te kunnen vallen
Haha ik heb het ook. Ik wil eigenlijk nog wel een episode van Criminal Minds zien, en ik heb vandaag tijdschriften gekocht die ik wel uit wil lezen. Die tijdschriften zou ik eventueel morgen op school kunnen lezen ik moet immers toch al om 8 uur op school zijn. Maar dan moet ik wel een halfuur eerder opstaan. Ik kan er ook voor kiezen om nu ff een halfuurtje te gaan lezen en morgen wat langer uitslapen maar dan moet ik donderdag én vrijdag weer vroeg opstaan. Pff stomme keuzesquote:Op maandag 21 september 2009 22:54 schreef Mikkie het volgende:
Maar eigenlijk wil ik nog 'n dvd'tje kijken. Alleen dan gaat dat vroeg slapen niet lukken.
Wat een dilemma's
Mja, aan de andere kant gaan sommige verenigingen af en toe veel te ver. Twee jaar terug werd ik pootje gehaakt vlak bij een afstapje en bijna door de ruit van de Boogie geduwd toen knakkers van ESV die staf wilden jatten. Dan is het geen spelletje meer maar wordt het gewoon mishandeling. Dat ging helemaal nergens meer over, daar heeft dus ook niks van een tegenprestatie tegenover gestaan.quote:Op maandag 21 september 2009 22:57 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, net terug van constitutieborrel van huisgenoot. 3x geprobeerd het gastenboek te jatten, 2x de pedelstaf. Helaas begon op een gegeven moment een lid van hun vereniging letterlijk om zich heen te trappenToch beetje triest als je niet meer snapt dat het een soort spelletje is
Dat pik je toch niet van zo'n kaas? Gewoon die varken laten zien wie is wahed baas!quote:Op maandag 21 september 2009 23:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant gaan sommige verenigingen af en toe veel te ver. Twee jaar terug werd ik pootje gehaakt vlak bij een afstapje en bijna door de ruit van de Boogie geduwd toen knakkers van ESV die staf wilden jatten. Dan is het geen spelletje meer maar wordt het gewoon mishandeling. Dat ging helemaal nergens meer over, daar heeft dus ook niks van een tegenprestatie tegenover gestaan.
Mja, soms snap je die mensen gewoon nietquote:Op maandag 21 september 2009 23:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant gaan sommige verenigingen af en toe veel te ver. Twee jaar terug werd ik pootje gehaakt vlak bij een afstapje en bijna door de ruit van de Boogie geduwd toen knakkers van ESV die staf wilden jatten. Dan is het geen spelletje meer maar wordt het gewoon mishandeling. Dat ging helemaal nergens meer over, daar heeft dus ook niks van een tegenprestatie tegenover gestaan.
Dat hebben wij ook al eens gedaan. Vastgeschroefd op tafel met de hele kaft. Tafel vast aan de bar. En dat konden ze niet lijen, dus het gevolg was dat ze de binnenkant toen maar verscheurd hebben. Béétje jammer.quote:Op maandag 21 september 2009 23:07 schreef swarmahoer het volgende:
bij vb tijdens zo'n borrel lagen ze allemaal met een ketting aan de tafel vast
Kan dat hele gebeuren iemand eigenlijk echt boeien? Djeejs!quote:Op maandag 21 september 2009 23:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook al eens gedaan. Vastgeschroefd op tafel met de hele kaft. Tafel vast aan de bar. En dat konden ze niet lijen, dus het gevolg was dat ze de binnenkant toen maar verscheurd hebben. Béétje jammer.
Het slimste is gewoon om dat boek gewoon ergens op tafel te leggen. Niet vastmaken, geen bewaking of wat dan ook. Volgens 'de regels' mag het ding dan niet gejat worden.
Als je een jaar bestuur hebt gedaan ontkom je er niet aan. Maar inderdaad, dat ben je zo beuquote:Op maandag 21 september 2009 23:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Kan dat hele gebeuren iemand eigenlijk echt boeien? Djeejs!
Spannend!quote:Op maandag 21 september 2009 23:17 schreef IrishBastard het volgende:
Ach, naast het praten met andere mensen is dat het enige dat een beetje leuk is aan zo'n avond
Hoe is 't met je kennis?quote:Op maandag 21 september 2009 23:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo, klaar met mijn twee paginas in het italiaans
quote:Op maandag 21 september 2009 23:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo, klaar met mijn twee paginas in het italiaans
Zo ook klaar!quote:Il ragù bolognese è senz'altro tra i 2-3 sughi italiani più conosciuti nel mondo. Peccato che il piatto al quale si accompagna, all'estero, sono gli spaghetti, probabilmente l'unico formato di pasta che i bolognesi si sognerebbero mai di condire con il ragù! Il perché di queste storpiature non è dato di sapere, ma a volte capitano e il caso degli "spaghetti bolognese" è probabilmente il più eclatante.
La fama gastronomica di Bologna risale al medioevo, grazie alle ricche famiglie signorili presso le cui corti lavoravano i cuochi più celebrati del tempo. La tradizione gastronomica bolognese è strettamente legata all'Università: la mescolanza di studenti e professori di nazionalità diverse arricchì la cultura gastronomica, e rese necessaria una buona organizzazione dell'approvvigionamento alimentare.
Sì o No?
Il ragù tradizionale bolognese è una ricetta ipercalorica che ormai nessun ristorante preparara, nè tantomeno è preparato nelle case dei bolognesi. Il ragù di carne è una ricetta che può essere alleggerita al punto tale da essere considerata una ricetta Sì. È importante l'utilizzo di carne saporita, come quella della coppa del maiale, abbinata a carne magra di vitellone. La ricetta del ragù Sì la trovate a fondo pagina, mentre se volete utilizzarlo per preparare una ricetta Sì, vi propongo le mezze penne al ragù con i peperoni., un piatto unico molto saziante e gustoso.
Il ragù bolognese
Ragù è un termine di origine francese (ragôut, sostantivo derivato da ragoûter - risvegliare l'appetito) utilizzato per indicare una salsa generalmente a base di carne e pomodoro, o un intingolo composto di vari ingredienti. Per estensione il termine è spesso utilizzato come sinonimo di sugo.
L'Accademia Italiana della Cucina e l'associazione Confraternita del Tortellino hanno depositato a partire dagli anni 70 le ricette ufficiali di alcuni piatti tipici presso la Camera di Commercio di Bologna, tra le quali troviamo anche il ragù bolognese.
Tra le particolarità della ricetta del ragù bolognese, la più importante è certamente quella del taglio di carne di manzo utilizzato nelle preparazione, la cartella, un taglio ricco di grasso vicino alla pancia che, insieme alla pancetta, determina l'untuosità tipica di questo sugo.
Ormai poche famiglie producono il ragù con la cartella, preferendo un macinato più magro. Anche la pancetta ormai è stata sostituita dall'olio extravergine di oliva, e anche il latte non è utilizzato da tutti. Infine, viene usato molto più pomodoro rispetto alla ricetta originale, ossarvandola bene si comprende come il ragù bolognese non si possa di certo definire un sugo a base di pomodoro!
Queste modifiche, che sicuramente faranno storcere il naso ai puristi, vanno prese per quello che sono ovvero una rivisitazione in chiave moderna della ricetta. Attualmente il ragù bolognese viene mangiato anche tutti i giorni e la ricetta tradizionale non potrebbe soddisfare in modo ottimale i bisogni nutrizionali delle persone del terzo millennio, facendole sicuramente andare in sovrappeso. Il ragù tradizionale rimane sicuramente il più valido per le occasioni particolari.
Il ragù bolognese è utilizzato per condire qualunque tipo di pasta, sicuramente l'abbinamento più tradizionale è quello con le tagliatelle all'uovo o (arricchito con la besciamella) con le lasagne al forno.
Proponiamo 2 ricette, la prima è quella depositata dall'Accademia Italiana della Cucina, la seconda è una possibile rivisitazione in chiave moderna, più leggera.
Voorzichtig met de eitjes!quote:
quote:
Niet drinken geen optie?quote:Op dinsdag 22 september 2009 08:53 schreef AMDB het volgende:
Ik wil gaan minderen met koffie, maar is makkelijker gezegd dan gedaan
QFT.quote:Op dinsdag 22 september 2009 08:59 schreef morgane het volgende:
Gisteren nog weer eens koffie geproefd...gadverdamme.
Jup, vette filmquote:Op maandag 21 september 2009 22:52 schreef Mikkie het volgende:
Hosti, District 9 al gezien?
Een Nijmegenaarquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:00 schreef motorbloempje het volgende:
koffie
en wie is AMDB nou weer?
Mooi, dan ga ik er binnenkort ook maar eens tijd voor makenquote:
Nou snap ik ook waarom je weg wasquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Oh, en ik vind Arnhem ook wel een leuke stad![]()
quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoi.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Een NijmegenaarBen hier heel lang geleden wel eens geweest, toen het nog niet zo snel ging
![]()
Maar om me zelf even voor te stellen. Ik ben Danny, woon nu 2,5 jaar in Nijmegen, daarvoor in Elst (om de hoek dus). Studeer Logistiek aan de HAN, en ik woon in Brakkestein
Weuroquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hoi.
Arnhem heeft iig grotere toko's, al is Weuro prima als je snel iets simpels nodig hebt
Maar ik sta toch in 10 minuten in Arnhem, dus dat is ook geen probleem
Oh, ik moest even denken wat er zo goed aan arnhem was, dit was het enige wat in me opkwamquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:21 schreef AMDB het volgende:
[..]
Maar even los daarvan, waarom vind je toko's zo belangrijk?![]()
quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh, ik moest even denken wat er zo goed aan arnhem was, dit was het enige wat in me opkwam
Rond de 20 graden, in het zuiden plaatselijk 23. Niet echt je koud noemt, maar goedquote:
Vanmorgen op de fiets wel..ik frivool in mijn blouse naar het werk en zulksquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Rond de 20 graden, in het zuiden plaatselijk 23. Niet echt je koud noemt, maar goed
Ja dat had ik gisteren ookquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Vanmorgen op de fiets wel..ik frivool in mijn blouse naar het werk en zulks
Een meer doorsnee auto dan een Golf is er nietquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
zow.. mocht ik toch zomaar even in een heuse Golf () op en neer naar Veenendaal...
Ironisch, want vanochtend stond de eigenaar van De Golf nog bij het koffieapparaat te vertellen:
"Dus zat ik hem daar lekker te treiteren, en toen was er een auto, zo'n mitsu, die die bus er toch voor liet, en toen begon die bus mij te schampen.. da's toch leuk... Ik zweer het je, in een Golf ga je asocialer rijden.... "
niets van gemerkt
Doorsnee mensen scheppen nou eenmaal graag ergens over opquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
juistem
opscheppen over je golf
Ja, en das qua vormgeving e.d net iets meer dan een 205. Is gewoon een overdatum modelquote:
Golf 5 vind ik best een leuke autoquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:46 schreef AMDB het volgende:
[..]
Doorsnee mensen scheppen nou eenmaal graag ergens over op![]()
Ik zou nooit een golf kopen alleen al vanwege de reputatie die de auto heeft bestuurders hebben. Hij ziet er niet eens heel slecht uit.
inderdaad! echt, ik reed daar gewoon zo, lekker cruisend, zitten ze in m'n kofferbak omdat ze denken/vinden dat ik 160 moet rijden in die Golfquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:46 schreef AMDB het volgende:
[..]
Doorsnee mensen scheppen nou eenmaal graag ergens over op![]()
Ik zou nooit een golf kopen alleen al vanwege de reputatie die de auto heeft bestuurders hebben. Hij ziet er niet eens heel slecht uit.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:04 schreef IrishBastard het volgende:
Melkpakken die niet gewoon open gaan als je ze openvouwt
Los van de auto waarin je rijdt moet je sowieso 160 rijden, dat schiet tenminste opquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
inderdaad! echt, ik reed daar gewoon zo, lekker cruisend, zitten ze in m'n kofferbak omdat ze denken/vinden dat ik 160 moet rijden in die Golf
mongeaulen.
Hij reed verder wel lekker, dat wel. Stuurt fijn, gast fijnniet echt iets mis mee, maar om nou te zeggen 'tsjongejonge...
' nee..
Moet je zo ook aan de goede kant openenquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:04 schreef IrishBastard het volgende:
Melkpakken die niet gewoon open gaan als je ze openvouwt
neequote:Op dinsdag 22 september 2009 12:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]!
Heb je geen Fatima in huis die dat voor je doet?
[..]
Los van de auto waarin je rijdt moet je sowieso 160 rijden, dat schiet tenminste op
Een trekring?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:15 schreef IrishBastard het volgende:
Het was de goede kant
Zit dan bij de AH ook nog zo'n trekring aan ofzoEn nog bleef er zo'n vliespapier overheen zitten
Ik ga mooi bij de Jan Linders weer schroefdop pakken halen
Ja, een trekringquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een trekring?
[ afbeelding ]
Nu met trekring
En de zak even wisselen is geen optie?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:20 schreef IrishBastard het volgende:
En iemand heeft echt iets te ranzigs in de afvalbak in de keuken gegooidRuikt als leverkaas, maar dan rot
echte mannen hebben een koequote:Op dinsdag 22 september 2009 12:13 schreef Mikkie het volgende:
Oh, en echte mannen scheuren hun melkpak open.
En sommige dus zon trekringquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vouwen? Scheuren? Melkpakken hebben zo'n draaiding tegenwoordig
Ik wil je ook wel zo'n ring cadeau doen hoorquote:
Mijn thee, wat doe je.quote:
2x bellen of de fuik gok ikquote:Op dinsdag 22 september 2009 14:02 schreef ScarFace- het volgende:
Vroeg me hetzelfde af swarma.
Welk cafe is druk doordeweeks.
Het haantje..mwa..oude lui daar.
Op dinsdagen is Piecken toch wel druk? Niet in de stad though.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:02 schreef ScarFace- het volgende:
Vroeg me hetzelfde af swarma.
Welk cafe is druk doordeweeks.
Het haantje..mwa..oude lui daar.
hoi hoe is t ermee?quote:
En weer wakkerquote:
Precies!quote:
Echtquote:Op maandag 21 september 2009 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
pronounciation? Wat is dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |