Klik ik zojuist even Hyves aan en scroll ik op de voorpagina naar de sectie "nieuwe foto's van je vrienden"
En dat zag er zo uit:
![]()
Mocht u zich nou rotschrikken en denken met een Benno Larue te maken te hebben, vreest niet, dit zijn moedertjes die foto's van hun grut online plaatsen. En dat doen ze niet zo heel nu en dan hoor...
Vroeger, was het gros van de foto's uit mijn vriendenkring die online gedumpt werden van feesten, partijen of gewoon leuke foto's van jezelf. Tegenwoordig, en dat is vast omdat ik ook een dagje ouder word, ben ik omringd door allemaal ouders (waarvan het in 99% van de gevallen de moeder betreft) die de wereld denken te verrijken met foto's van hun kleine.
Hele albums staan er vol mee, en daar blijft het niet bij: op de meeste profielpagina's neemt de kleine ook nog vaak de achtergrond in beslag; heel erg groot of gewoon lekker op repeat.
Ook op het werk word ik getrakteerd op fijne verhalen onderling tussen de (verse) ouders; slaapt ie een beetje door, is oma een beetje leuk met de kleine, en welk woordje heeft ie vandaag voor het eerst gezegd. Het dieptepunt was toch wel toen een van mijn collega's voor ging doen hoe haar kleine op het moment kruipt gevolgd door een andere die voor ging doen hoe sommige kruipen met de mededeling dat dat geen goede manier van kruipen is.
Mijn reactie op dit tafereel
Serieus, zodra iemand een koter geworpen heeft wordt zo'n ding een obsessie lijkt wel. Het geval wordt een favo gespreksonderwerp, foto's er van worden met enige regelmaat geupload naar profielen, ingesteld als bureaublad achtergrond en 9 van de 10 keer is het wachtwoord van de computer de naam van het kind.
En eerlijk is eerlijk: als het een stel pubers betreft dan kan dat best leuke verhalen opleveren. Maar om de haverklap verhalen over kinderen die nog niet eens kunnen lezen en schrijven zijn gewoon niet interessant. Ze maken nog niets bijzonders mee, ze halen geen leuke streken uit, ze zijn tja eh... gewoon saai om over te praten en dus irritant om verhalen over te moeten aanhoren.
Aan de dames hier: mocht je je in het bovenstaande herkennen, krab je dan eens een keer achter de oren. Niet iedereen vindt jouw kind een obsessie waardig
[b]Op
vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_