abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2009 @ 19:08:59 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72975838
Klik ik zojuist even Hyves aan en scroll ik op de voorpagina naar de sectie "nieuwe foto's van je vrienden"

En dat zag er zo uit:

Mocht u zich nou rotschrikken en denken met een Benno Larue te maken te hebben, vreest niet, dit zijn moedertjes die foto's van hun grut online plaatsen. En dat doen ze niet zo heel nu en dan hoor...

Vroeger, was het gros van de foto's uit mijn vriendenkring die online gedumpt werden van feesten, partijen of gewoon leuke foto's van jezelf. Tegenwoordig, en dat is vast omdat ik ook een dagje ouder word, ben ik omringd door allemaal ouders (waarvan het in 99% van de gevallen de moeder betreft) die de wereld denken te verrijken met foto's van hun kleine.

Hele albums staan er vol mee, en daar blijft het niet bij: op de meeste profielpagina's neemt de kleine ook nog vaak de achtergrond in beslag; heel erg groot of gewoon lekker op repeat.

Ook op het werk word ik getrakteerd op fijne verhalen onderling tussen de (verse) ouders; slaapt ie een beetje door, is oma een beetje leuk met de kleine, en welk woordje heeft ie vandaag voor het eerst gezegd. Het dieptepunt was toch wel toen een van mijn collega's voor ging doen hoe haar kleine op het moment kruipt gevolgd door een andere die voor ging doen hoe sommige kruipen met de mededeling dat dat geen goede manier van kruipen is.

Mijn reactie op dit tafereel

Serieus, zodra iemand een koter geworpen heeft wordt zo'n ding een obsessie lijkt wel. Het geval wordt een favo gespreksonderwerp, foto's er van worden met enige regelmaat geupload naar profielen, ingesteld als bureaublad achtergrond en 9 van de 10 keer is het wachtwoord van de computer de naam van het kind.

En eerlijk is eerlijk: als het een stel pubers betreft dan kan dat best leuke verhalen opleveren. Maar om de haverklap verhalen over kinderen die nog niet eens kunnen lezen en schrijven zijn gewoon niet interessant. Ze maken nog niets bijzonders mee, ze halen geen leuke streken uit, ze zijn tja eh... gewoon saai om over te praten en dus irritant om verhalen over te moeten aanhoren.

Aan de dames hier: mocht je je in het bovenstaande herkennen, krab je dan eens een keer achter de oren. Niet iedereen vindt jouw kind een obsessie waardig
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72975914
Moet je zelf ook maar een kindje gaan maken kun je tenminste meepraten.
Je kunt het mensen niet verwijten dat ze vol zijn van hun (pasgeboren) kind en de ontwikkeling daarvan !
  maandag 21 september 2009 @ 19:11:42 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72975944
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef Breathtaking het volgende:
Je kunt het mensen niet verwijten dat ze vol zijn van hun (pasgeboren) kind en de ontwikkeling daarvan !
eh jawel hoor
[..]
pi_72975975
Je trapt hier vast op wat teentjes van een stel moeders
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_72975987
OUD --> KLB, want gegronde klacht
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 september 2009 @ 19:14:55 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72976065
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef Breathtaking het volgende:
Moet je zelf ook maar een kindje gaan maken kun je tenminste meepraten.
Maar nee toch, MickeyMo is toch alleen uit op mensen af te zeiken en zijn mening als de enige waarheid te zien.
Dus iedereen is alles te verwijten behalve MickeyMo
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72976135
Ik heb ook zon oom en tante, van alles moet een foto gemaakt worden, en al die fotos moeten aan iedereen getoond worden

Verschrikkelijk
  maandag 21 september 2009 @ 19:18:22 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72976234
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:12 schreef Gamer_V het volgende:
Je trapt hier vast op wat teentjes van een stel moeders
die ongetwijfeld allemaal een foto van hun kleine in hun portemonnee hebben zitten. Iets was in 1995 al uit was...

Helemaal als je 9 van de 10x die kleine gewoon in een wandelwagen voor je neus hebt.

Welke bosmongeaul heeft dat eigenlijk bedacht? Dat je je portemonnee als deeltijd-fotoalbum dienst moet laten doen?
[..]
pi_72976359
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

eh jawel hoor
Nee je kunt het ze misschien wel verwijten dat ze over niets anders meer kunnen praten, maar dan moet je misschien gewoon aangeven dat je liever niet alleen maar dingen wilt horen over hun kinderen.. Dan kunnen ze er ook iets aan doen.
  maandag 21 september 2009 @ 19:24:39 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72976509
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:21 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee je kunt het ze misschien wel verwijten dat ze over niets anders meer kunnen praten, maar dan moet je misschien gewoon aangeven dat je liever niet alleen maar dingen wilt horen over hun kinderen.. Dan kunnen ze er ook iets aan doen.
vaak genoeg gedaan, maar dan zijn er weer 2 samen en dan is het Henkie dit, Charlene dat en dan heb je gewoon een aflevering van de Tafel Van 5

Nou en dat is niet voor niets van de buis gehaald
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 19:27:14 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72976618
Het gekke is dat het op mijn werk altijd de vaders zijn met foto's van kinderen op hun bureau en in hun portemonee. Ik vind inderdaad niet dat je op je werk veel over je kinderen moet praten. Hier in OUD daarentegen kan het schaamteloos.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72976923
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die ongetwijfeld allemaal een foto van hun kleine in hun portemonnee hebben zitten. Iets was in 1995 al uit was...

Helemaal als je 9 van de 10x die kleine gewoon in een wandelwagen voor je neus hebt.

Welke bosmongeaul heeft dat eigenlijk bedacht? Dat je je portemonnee als deeltijd-fotoalbum dienst moet laten doen?
Ik ben zo'n moeder die een pasfototje van haar dochter in haar portemonee heeft.. Mijn vader en moeder had ze ook van mij en mijn zus.. En waarom ik dat heb??
Omdat ik super trots ben dat ik mama ben van 2 prachtige kindertjes! En ik regelmatig mensen tegenkom die vragen hoe he tmet mijn kinderen is... en nu kan ik dus ook een fototje van 1 van de 2 laten zien...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72977195
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik ben zo'n moeder die een pasfototje van haar dochter in haar portemonee heeft.. Mijn vader en moeder had ze ook van mij en mijn zus.. En waarom ik dat heb??
Omdat ik super trots ben dat ik mama ben van 2 prachtige kindertjes! En ik regelmatig mensen tegenkom die vragen hoe he tmet mijn kinderen is... en nu kan ik dus ook een fototje van 1 van de 2 laten zien...
Ik dacht even dat jij de tante was waar ik het over had !!
pi_72977233
Natuurlijk. Met de komst van Het Kind is het levensdoel van de ouder ineens Het Kind. Dus gáát het ook alleen nog maar daarover! Niets meer dan logisch.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 21 september 2009 @ 19:45:48 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72977348
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

Nou meid, wat éééénig
[..]
  Jubileum moderator maandag 21 september 2009 @ 19:46:11 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72977360
Eigenlijk vind ik dit toch een KLB topic Ik kijk het nog eventjes aan maar anders krijgt ie een schopje KLB.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 september 2009 @ 19:47:01 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72977383
Ik zie hier dus ook allemaal users verschijnen die het nodig vonden om hun kids ook al in te stellen als UI

*zucht

Alsof je kind, je identiteit is geworden.

Is dat een klap die je krijgt als je kinderen schoolgaand worden? Dat je telkens wordt aangesproken met "Michelle's mama" e.d.?
[..]
pi_72977486
Je hoeft toch niet naar die foto´s op hyves te kijken of naar hun onderlinge gesprekken te luisteren En als je ze zo irritant vind, waarom spreek je ze dan eigenlijk nog
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72977628
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:47 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zie hier dus ook allemaal users verschijnen die het nodig vonden om hun kids ook al in te stellen als UI

*zucht

Alsof je kind, je identiteit is geworden.

Is dat een klap die je krijgt als je kinderen schoolgaand worden? Dat je telkens wordt aangesproken met "Michelle's mama" e.d.?
ach.. ieder zijn ding..
Jij hebt een OUD topic in je AT...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72977883
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:49 schreef tessie het volgende:
Je hoeft toch niet naar die foto´s op hyves te kijken of naar hun onderlinge gesprekken te luisteren En als je ze zo irritant vind, waarom spreek je ze dan eigenlijk nog
Kijk, dat is dan het gevolg ook, je spreekt ze niet meer, want ze hebben geen interesse meer in je En dat is jammer, zo gaan families kapot
pi_72979276
Eh, jij maakt ervan dat zij geen interesse meer hebben in jou, terwijl het blijkbaar andersom is. Geef die mensen toch ff lekker wat tijd om geobsedeerd over hun pasgeboren kind te doen. Gaat vanzelf wel weer over en dan kunnen ze gewoon weer ergens anders over praten.
pi_72979356
Oh en kunnen we het nu weer even over mijn kind hebben trouwens?
Hij is zooooo leuk! en lief en schattig!
pi_72979433
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:31 schreef tessie het volgende:
Eh, jij maakt ervan dat zij geen interesse meer hebben in jou, terwijl het blijkbaar andersom is. Geef die mensen toch ff lekker wat tijd om geobsedeerd over hun pasgeboren kind te doen. Gaat vanzelf wel weer over en dan kunnen ze gewoon weer ergens anders over praten.
valt 3 jaar ook nog onder pasgeboren ? Ik heb vaak genoeg interesse getoond, vervolgens hoor ik niks meer van ze buiten hyvesberichten over nieuwe foto's en stemdingetjes, dan houdt het op he bijna 9 maanden terug ben ik langs gegaan, en keer op keer word ik vergeten. Prima, maar soms wel jammer

Topic gaat niet over pasgeborenen, maar gewoon het hele kindzijn. Natuurlijk belangrijk, maar om elke week nou 100 fotos te maken en die op hyves te zetten, en het dan gek vinden dat ik daar niet op de hoogte van hoef te zijn, tsja
pi_72979504
Hmja, als ze na 3 jaar nog alleen maar over hun kind kunnen praten, blijf ik bij mijn eerste advies Gewoon lekker niet meer mee omgaan als je er geen zin in hebt. Iedereen blij toch?
pi_72979594
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:32 schreef tessie het volgende:
Oh en kunnen we het nu weer even over mijn kind hebben trouwens?
Hij is zooooo leuk! en lief en schattig!
en de mijne zijn ook zo leuk!

Maar ik kan ook met mensen praten zonder dat het over mijn kinderen gaat hoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')