abonnement Unibet Coolblue
pi_72960662
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
* Dragorius herinnert zich een user die anti medicijnen was/is en wel recreatief valium gebruikt....
Hugo!
  maandag 21 september 2009 @ 11:10:32 #102
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72961101
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet je wat ik niet begrijp?
Dat jij, die zo'n beetje alles wat bij Big Pharma vandaan komt wantrouwt en verafschuwt zelf geen moeite hebt om diezelfde middelen 'recreatief' te gebruiken.

Maar als mensen deze middelen voorgeschreven krijgen van hun arts voor hun kwalen is het slecht en wil BigPharma eraan verdienen.

Er zit een discrepantie in die ik niet begrijp.
Nee, je begrijpt het punt duidelijk niet.

De medicijnen zelf zijn er. Maar dat deze ingezet worden als medicijn tegen een ziekte waarvan de oorsprong echt niet zo bekend is, is een ander verhaal.
Je moet die twee dingen kunnen onderscheiden. Het punt is niet dat je bij het slikken van een ritalin, direct lichamelijke afwijkingen ondervindt. Daar heb ik het ook niet over.
Het gaat om het langdurige blootstellen aan deze medicijnen terwijl er efficientere oplossingen zijn.
Ritalin gebruiken is de gemoedstoestand wijzigen waardoor de symptonen van de 'ziekte' niet meer op te merken zijn. Dat is toch te gek voor woorden. En iedereen accepteerd het gewoon dat de medische industrie zo te werk gaat.
Terwijl die hele ritalin kwestie een geld kwestie is gecombineerd met een onkenning van bewustwording van de ziekte. Zie die eerdere youtube post van een pagina hiervoor. Geen geld voor studie vanuit de overheid.

Nog even en we gaan inplaats van een pleister plakken op een wond, de vinger direct amputeren.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 21 september 2009 @ 11:14:09 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72961221
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:10 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het punt duidelijk niet.

De medicijnen zelf zijn er. Maar dat deze ingezet worden als medicijn tegen een ziekte waarvan de oorsprong echt niet zo bekend is, is een ander verhaal.
Je moet die twee dingen kunnen onderscheiden. Het punt is niet dat je bij het slikken van een ritalin, direct lichamelijke afwijkingen ondervindt. Daar heb ik het ook niet over.
Het gaat om het langdurige blootstellen aan deze medicijnen terwijl er efficientere oplossingen zijn.
Ritalin gebruiken is de gemoedstoestand wijzigen waardoor de symptonen van de 'ziekte' niet meer op te merken zijn. Dat is toch te gek voor woorden. En iedereen accepteerd het gewoon dat de medische industrie zo te werk gaat.
Terwijl die hele ritalin kwestie een geld kwestie is gecombineerd met een onkenning van bewustwording van de ziekte.

Nog even en we gaan inplaats van een pleister plakken op een wond, de vinger direct amputeren.
naar analogie kun je bevoorbeeld ook elk antikanker medicijn onder dit kopje zetten, in de meeste gevallen weten ze niet eens hoe het werkt of hoe de kanker onstaat, dus laten we kankerpatienten vooral geen medicijnen geven.


zie je ik kan ook alles tot het extreme doortrekken, niets moeilijks aan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72961248
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:10 schreef Ticker het volgende:

[..]


Het gaat om het langdurige blootstellen aan deze medicijnen terwijl er efficientere oplossingen zijn.
Oh? Dan is de hele medische wereld benieuwd naar jouw vinding/behandelmethode dan
quote:
Nog even en we gaan inplaats van een pleister plakken op een wond, de vinger direct amputeren.
Wat een vergelijking....Er wordt bij ADHD'ers toch ook geen stuk hersenen weggehaald?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 11:16:29 #105
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72961286
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:14 schreef Re het volgende:

[..]

naar analogie kun je bevoorbeeld ook elk antikanker medicijn onder dit kopje zetten, in de meeste gevallen weten ze niet eens hoe het werkt of hoe de kanker onstaat, dus laten we kankerpatienten vooral geen medicijnen geven.


zie je ik kan ook alles tot het extreme doortrekken, niets moeilijks aan
Klopt ook wel, dat is in feite ook de andere kant van de medaille van onze geweldige westerse kijk op de verzorging. Maargoed aangezien het hier puur om Ritalin gaat en ik de TS zijn uitgangs punt steun vond ik de discussie wel goed.

Over kanker gesproken.. http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=cancer+ritalin&meta=&aq=f&oq=
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 21 september 2009 @ 11:18:02 #106
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72961340
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Oh? Dan is de hele medische wereld benieuwd naar jouw vinding/behandelmethode dan

Hoezo dat dan? Er zijn toch al honderen alternatieve studies en doktoren die andere dingen roepen.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72961404
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Er zijn toch al honderen alternatieve studies en doktoren die andere dingen roepen.
Toch gek dat ze nog steeds niet de mensen "genezen"
En dat Ritalin voor de meeste (vooral zware) gevallen werkt.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 11:30:54 #108
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72961687
Waarom zou het niet werken? Een beetje pep kan altijd goed zijn.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 21 september 2009 @ 11:36:34 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72961849
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:16 schreef Ticker het volgende:

[..]

Klopt ook wel, dat is in feite ook de andere kant van de medaille van onze geweldige westerse kijk op de verzorging. Maargoed aangezien het hier puur om Ritalin gaat en ik de TS zijn uitgangs punt steun vond ik de discussie wel goed.

Over kanker gesproken.. http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=cancer+ritalin&meta=&aq=f&oq=
ja het is al 50 jaar in gebruiik, dus hadden mensen nu wel massaal kanker gehad natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72961930
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:30 schreef Ticker het volgende:
Waarom zou het niet werken? Een beetje pep kan altijd goed zijn.
Dat vind ik een flauwe reactie. Dacht dat je serieus was.
  maandag 21 september 2009 @ 11:44:48 #111
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72962147
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vind ik een flauwe reactie. Dacht dat je serieus was.
Je weet toch dat het in feite gewoon speed is?
En dat de werking exact hetzelfde is, of je nou ADHD hebt of niet.
Je wordt geconcentreerd.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 21 september 2009 @ 11:45:38 #112
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72962174
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja het is al 50 jaar in gebruiik, dus hadden mensen nu wel massaal kanker gehad natuurlijk
Dat wijzen die studies toch ook uit?
Daarom nu.

Gelukkig trouwens niet massaal. Anders zou iedereen die rookt ook kanker hebben, die vergelijking snap je toch wel?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72962241
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:44 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je weet toch dat het in feite gewoon speed is?
En dat de werking exact hetzelfde is, of je nou ADHD hebt of niet.
Je wordt geconcentreerd.
Het is geen speed.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 11:50:07 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72962306
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:45 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat wijzen die studies toch ook uit?
Daarom nu.

Gelukkig trouwens niet massaal. Anders zou iedereen die rookt ook kanker hebben, die vergelijking snap je toch wel?
nee die vergelijking snap ik niet omdat het nog helemaal niet is aangetoond, ze gaan het onderzoeken, dat is wat anders...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 21 september 2009 @ 11:52:37 #115
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72962374
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het is geen speed.
quote:
Amfetamine is een synthetische drug. In de volksmond wordt de drug ook wel speed, pep of spit genoemd. Amfetamine is een vorm van speed
quote:
Verwante stoffen die een nog sterkere werking hebben zijn methamfetamine en het vooral in enkele Aziatische landen populaire yabaa


http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amfetamine

Pak maar zeep.. schrobben schrobben schrobbe.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 21 september 2009 @ 11:54:03 #116
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72962420
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:50 schreef Re het volgende:

[..]

nee die vergelijking snap ik niet omdat het nog helemaal niet is aangetoond, ze gaan het onderzoeken, dat is wat anders...
Oké, dan accepteer je het wat later. Mag ook.

Waar rook is...
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72962491
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:52 schreef Ticker het volgende:

[..]


[..]


[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amfetamine

Pak maar zeep.. schrobben schrobben schrobbe.
Behalve als medicatie bij ADHD wordt methylfenidaat ook voorgeschreven bij ADD en narcolepsie. Recreatief wordt het gebruikt als een stimulant en in plaats van speed en uppers. Minder bekend is het gebruik bij moeilijk behandelbare depressies.

Dus in plaats van.
pi_72962531
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:52 schreef Ticker het volgende:

[..]


[..]


[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amfetamine

Pak maar zeep.. schrobben schrobben schrobbe.
Je kunt die stoffen niet onder die noemer scharen op die manier. Net als met Thiomersal. Dat is een kwik-verbinding, maar niet kwik zelf.

Geldt ook voor Methylfenidaat. Valt onder die noemer maar met een ander soort werking. En qua structuuropbouw ook anders.

Dus >
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 12:01:05 #119
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72962602
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Behalve als medicatie bij ADHD wordt methylfenidaat ook voorgeschreven bij ADD en narcolepsie. Recreatief wordt het gebruikt als een stimulant en in plaats van speed en uppers. Minder bekend is het gebruik bij moeilijk behandelbare depressies.

Dus in plaats van.
Je vult dus nu eigenlijk zelf aan dat het 'hokjes gedrag' "dit medicijn is speciaal ontworpen voor.." totale onzin is.
We hebben een stof, die geeft [opsomming werkingen] voor resultaat. Dat is handig te gebruiken bij.

Zelfde als de asparine.. buikpijn? Hoofdpijn? Misselijk.. kan allemaal.
Het onderdrukt het, het haalt het niet weg, dat doet je lichaam zelf. Enige wat je doet is jezelf verdoven in de herstel periode waardoor je het minder opmerkt.

Ritalin daarintegen onderdruk het gedrag. Daar houdt op zodra het medicijn uitwerkt.
Ritalin kan je dus ook gebruiken om te studeren, even je hersens op 200% en leren.

T'is maar hoe recreatief je bent in het vinden van oplossingen.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 21 september 2009 @ 12:01:22 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72962611
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

Oké, dan accepteer je het wat later. Mag ook.

Waar rook is...
uhmmm nee, dit is gewoon bullshit argumentatie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 21 september 2009 @ 12:01:59 #121
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72962631
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:58 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je kunt die stoffen niet onder die noemer scharen op die manier. Net als met Thiomersal. Dat is een kwik-verbinding, maar niet kwik zelf.

Geldt ook voor Methylfenidaat. Valt onder die noemer maar met een ander soort werking. En qua structuuropbouw ook anders.

Dus >
De porche en de fiat zijn beide auto's.. doen hetzelfde.
Ze zijn alleen niet hetzelfde gebouwd. Zwaai zwaai.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72962720
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:01 schreef Ticker het volgende:

[..]

De porche en de fiat zijn beide auto's.. doen hetzelfde.
Ze zijn alleen niet hetzelfde gebouwd. Zwaai zwaai.
Je snapt toch hopelijk wel dat deze vergelijking als een tang op een varken slaat?

Je moet het vergelijken als een auto vs. een fiets, niet 2 auto's onderling. Het zijn allebei vervoersmiddelen maar de uitwerking van beiden is anders.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 12:07:13 #123
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72962749
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:05 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel dat deze vergelijking als een tang op een varken slaat?

Je moet het vergelijken als een auto vs. een fiets, niet 2 auto's onderling. Het zijn allebei vervoersmiddelen maar de uitwerking van beiden is anders.
Je snapt het nog steeds niet. Respect daarvoor, komt namelijk vaak voor in topics waar we samen zitten.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72962761
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:01 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je vult dus nu eigenlijk zelf aan dat het 'hokjes gedrag' "dit medicijn is speciaal ontworpen voor.." totale onzin is.
We hebben een stof, die geeft [opsomming werkingen] voor resultaat. Dat is handig te gebruiken bij.

Zelfde als de asparine.. buikpijn? Hoofdpijn? Misselijk.. kan allemaal.
Het onderdrukt het, het haalt het niet weg, dat doet je lichaam zelf. Enige wat je doet is jezelf verdoven in de herstel periode waardoor je het minder opmerkt.

Ritalin daarintegen onderdruk het gedrag. Daar houdt op zodra het medicijn uitwerkt.
Ritalin kan je dus ook gebruiken om te studeren, even je hersens op 200% en leren.

T'is maar hoe recreatief je bent in het vinden van oplossingen.
Wat ik opmaak uit jouw gedachtengang mbt medicijnen is dat je medicijnen goedkeurt voor recreatief gebruik, maar als ze gebruikt worden waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn-het genezen of verminderen van klachten- dan wijs je het af?

pi_72962787
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:07 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet. Respect daarvoor, komt namelijk vaak voor in topics waar we samen zitten.
Er valt weinig aan te snappen omdat de vergelijking die je maakt gewoon niet klopt.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 12:11:18 #126
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72962852
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er valt weinig aan te snappen omdat de vergelijking die je maakt gewoon niet klopt.
De vergelijking klopt niet..
De TS heeft het fout.
Ritalin mag niet anders gebruikt dan medicijn.
Ik heb ADHD volgens jou forum diagnose die tevens niet strookt met de gangbare symptonen bij ritalin gebruik.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72962996
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:

[..]

De vergelijking klopt niet.
Die klopt inderdaad niet.
quote:
De TS heeft het fout.
Ik heb nog geen sluitend bewijs van zijn gelijk gezien nee.
quote:
Ritalin mag niet anders gebruikt dan medicijn.
Het is een opiaat, dus nee, dat mag inderdaad niet.
quote:
Ik heb ADHD volgens jou forum diagnose die tevens niet strookt met de gangbare symptonen bij ritalin gebruik.
Dat heb ik nooit gezegd, maar als je er rustig van wordt bij gebruik (gefocussed is heel wat anders) dan is dat wel apart. Bij mensen zonder ADD/ADHD wordt je er juist druk/hyper van.

en nu ga ik lunchen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 12:20:37 #128
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72963113
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:16 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die klopt inderdaad niet.
[..]

Ik heb nog geen sluitend bewijs van zijn gelijk gezien nee.
Nee, maar dat is omdat je alleen informatie direct van de hoogste autoriteit accepteerd om dat vervolgens te propageren als 'the one and only vision'. Dat is namelijk wat je hier doet.
Grappiger nog, je zit er zo in, dat je (gezien je tekst) gewoon schrok dat een niet ADHD'er ritalin slikt.
quote:
Dat heb ik nooit gezegd, maar als je er rustig van wordt bij gebruik (gefocussed is heel wat anders) dan is dat wel apart. Bij mensen zonder ADD/ADHD wordt je er juist druk/hyper van.

Goed concentreren en rustig worden zijn twee andere dingen. Opletten.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72963909
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:20 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee, maar dat is omdat je alleen informatie direct van de hoogste autoriteit accepteerd om dat vervolgens te propageren als 'the one and only vision'. Dat is namelijk wat je hier doet.
Grappiger nog, je zit er zo in, dat je (gezien je tekst) gewoon schrok dat een niet ADHD'er ritalin slikt.
Nu ben je aan het overdrijven. Nergens zeg ik "iedereen aan de Ritalin" en als je echt zo geobsedeerd zou zijn met mijn visie, had je wel gezien dat ik liever zo min mogelijk mensen aan de medicijnen zie. Genezingd zonder hulp zou het mooiste zijn maar is gewoon niet altijd mogelijk.

En schrok? Tsja, Ritalin is een middel op recept (valt onder de Opiaten-wet) en voor recreatief gebruik is het niet bedoeld.
quote:
Goed concentreren en rustig worden zijn twee andere dingen. Opletten.
Dat zeg ik dus ook al de hele tijd
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72964851
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:20 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee, maar dat is omdat je alleen informatie direct van de hoogste autoriteit accepteerd om dat vervolgens te propageren als 'the one and only vision'. Dat is namelijk wat je hier doet.
Grappiger nog, je zit er zo in, dat je (gezien je tekst) gewoon schrok dat een niet ADHD'er ritalin slikt.
[..]

Goed concentreren en rustig worden zijn twee andere dingen. Opletten.
Dat ís toch ook raar? Zeker voor iemand die zo precies is op alles wat hij slikt, en overal argwaan tegen heeft. Maar omdat het je een rush geeft zet je je bezwaren even opzij?
  maandag 21 september 2009 @ 13:33:52 #131
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72965040
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat ís toch ook raar? Zeker voor iemand die zo precies is op alles wat hij slikt, en overal argwaan tegen heeft. Maar omdat het je een rush geeft zet je je bezwaren even opzij?
Je mist het punt weer.
En weer.. en weer.

Wat is dat toch.. Het niet begrijpen wat de TS bedoelt met een topic?
Cognitieve dissonantie?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72965081
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je mist het punt weer.
En weer.. en weer.

Wat is dat toch.. Het niet begrijpen wat de TS bedoelt met een topic?
Cognitieve dissonantie?
Welk punt dan?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 13:39:28 #133
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72965178
1, Ritalin is totaal overbodig bij ADHD, er zijn andere oplossingen die niet gesteund worden.
2, Ritalin wordt als het maar even kan voorgeschreven, dikke zakcent.
3, Er wordt nu zelfs een nog duurder product met soortgelijk (bij)effecten als Ritalin voorgeschreven.. woei nog meer geld voor de medische corporatie.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72965219
1. Niet waar. Er zijn alternatieven die bij sommigen aanslaan, maar het merendeel is gebaat bij Ritalin.

2. Is ook niet waar, zie ook de NICE richtlijnen.

3. En al die "natuurproducten-sites" vragen enkel de kostprijs? Wat is er toch mis met geld verdienen? Ook al is het aan medicijnen, juist door die cashflow is er zoveel innovatief onderzoek mogelijk.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 13:44:03 #135
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72965302
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:41 schreef Dragorius het volgende:

3. En al die "natuurproducten-sites" vragen enkel de kostprijs? Wat is er toch mis met geld verdienen? Ook al is het aan medicijnen, juist door die cashflow is er zoveel innovatief onderzoek mogelijk.
Wakker worden, een voorbeeld wat ik zelf aanhaal (maar wat volgens TS zelfs niet eens nodig is) is een verandering van het voedings patroon. kijk die video eens, youtube link een pagina terug.

En ja, punt 1 en 2 is in jouw geval, praten tegen een muur. Alles wat de medische wereld voorschrijft is helemaal toppie in jouw ogen, totdat zijzelf anders zeggen. En alle andere bronnen zijn niet acceptabel, toch?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72965448
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je mist het punt weer.
En weer.. en weer.

Wat is dat toch.. Het niet begrijpen wat de TS bedoelt met een topic?
Cognitieve dissonantie?
Ik denk dat ik het punt juist niet mis.
Maar dat je dat gebruikt als voorwendsel om geen antwoord op mijn vraag te hoeven geven.
Een vraag die overigens nog steeds staat.

Cognitieve dissonantie mijn neus
  maandag 21 september 2009 @ 13:50:23 #137
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72965496
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het punt juist niet mis.
Maar dat je dat gebruikt als voorwendsel om geen antwoord op mijn vraag te hoeven geven.
Een vraag die overigens nog steeds staat.

Cognitieve dissonantie mijn neus
Wil je dit topic een draai geven richting mijn persoonlijk ervaringen met Ritalin?
Sorry, als ik dat een beetje vreemd wending vind.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72965512
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:44 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wakker worden, een voorbeeld wat ik zelf aanhaal (maar wat volgens TS zelfs niet eens nodig is) is een verandering van het voedings patroon. kijk die video eens, youtube link een pagina terug.
Het enige dat tot nog toe enigszins relevant lijkt m.b.t. voeding is een overgevoeligheid voor suikers. Meer nog niet. Als een anders voedingspatroon zou werken is dat natuurlijk altijd beter dan een medicijn.
quote:
En ja, punt 1 en 2 is in jouw geval, praten tegen een muur. Alles wat de medische wereld voorschrijft is helemaal toppie in jouw ogen, totdat zijzelf anders zeggen. En alle andere bronnen zijn niet acceptabel, toch?
Nee.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 13:51:46 #139
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72965549
In dat geval klopt het niet dat dergelijke studies niet gefinancieerd worden.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72965596
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:51 schreef Ticker het volgende:
In dat geval klopt het niet dat dergelijke studies niet gefinancieerd worden.
Er worden genoeg studies gefinancieerd, ook voor alternatieve behandeling. Geen idee of daar een lijst van rondslingert on the interwebz maar men gaat enkel uit van negativiteit als het om de geneeskunde gaat tegenwoordig.

Dat zijn net zo goed oogkleppen als dat ze mij toebedeeld worden
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72965704
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:50 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wil je dit topic een draai geven richting mijn persoonlijk ervaringen met Ritalin?
Sorry, als ik dat een beetje vreemd wending vind.
Je vertelde er toch zélf over? Dat je er beter van ging studeren en zo?
Dus een vreemde wending vind ik dit niet.

En cognitieve dissonantie waar ik volgens jou aan zou 'lijden' is ook tamelijk persoonlijk.
  maandag 21 september 2009 @ 13:58:36 #142
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72965800
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er worden genoeg studies gefinancieerd, ook voor alternatieve behandeling. Geen idee of daar een lijst van rondslingert on the interwebz maar men gaat enkel uit van negativiteit als het om de geneeskunde gaat tegenwoordig.

Dat zijn net zo goed oogkleppen als dat ze mij toebedeeld worden
Mooi algemeen verwoord, het geeft alleen nergens antwoord op.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72965894
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Mooi algemeen verwoord, het geeft alleen nergens antwoord op.

Nee, je bent waarschijnlijk niet blij met wat je leest. Wat had je dan verwacht?

Het geeft net zoveel antwoord op de zaken als dit topic wat dat betreft. Vol met "zou kunnen" of "er is misschien" ...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73027395
Ze zeggen altijd dat het bewijs dat het kind met de diagnose ADHD daadwerkelijk andere hersenen heeft dan een 'normaal' kind is, dat ADHD medicijnen bij normale kinderen voor cocaïne/speed achtige effecten zorgen, terwijl het kinderen met de psychiatrische diagnose ADHD juist rustig maakt. Maar dat is een fabeltje.

Het maakt nogal een verschil of je een middel als plezierdrug gebruikt, of dat je het van peuter af aan door je ouders wordt gegeven als 'medicijn' voor een ziekte.

Ten eerste: de kinderen die het als medicijn gebruiken slikken het iedere dag, en iemand die het voor het plezier gebruikt niet.

Ten tweede: de dagdosering zal waarschijnlijk lager liggen dan wanneer je het 1 x voor het plezier gebruikt.

Ten derde: de instelling van de gebruiker is anders, en dus ook de verwachtingen wat een grote impact kan hebben op de effecten van het middel.

Er is geen bewijs voor een ziekte, dus er is geen rechtvaardiging om het kind zware medicatie te geven die dingen doet in de hersenen.



Waarom mag het kind niet gewoon zijn zoals hij of zij werkelijk is? Ik vind het misdadig wat er met de kinderen gebeurt, echt afschuwelijk.
De psyche is een direct exponent van de bron van het leven. En omdat het fysieke niet aan de basis kan staan van het fysieke is het leven en daarmee onze psyche meer dan een product van de bouwstenen.
  woensdag 23 september 2009 @ 08:52:35 #145
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73029253
quote:
Op woensdag 23 september 2009 01:10 schreef ArjanDokelaar het volgende:
Ze zeggen altijd dat het bewijs dat het kind met de diagnose ADHD daadwerkelijk andere hersenen heeft dan een 'normaal' kind is, dat ADHD medicijnen bij normale kinderen voor cocaïne/speed achtige effecten zorgen, terwijl het kinderen met de psychiatrische diagnose ADHD juist rustig maakt. Maar dat is een fabeltje.

Het maakt nogal een verschil of je een middel als plezierdrug gebruikt, of dat je het van peuter af aan door je ouders wordt gegeven als 'medicijn' voor een ziekte.

Ten eerste: de kinderen die het als medicijn gebruiken slikken het iedere dag, en iemand die het voor het plezier gebruikt niet.

Ten tweede: de dagdosering zal waarschijnlijk lager liggen dan wanneer je het 1 x voor het plezier gebruikt.

Ten derde: de instelling van de gebruiker is anders, en dus ook de verwachtingen wat een grote impact kan hebben op de effecten van het middel.

Er is geen bewijs voor een ziekte, dus er is geen rechtvaardiging om het kind zware medicatie te geven die dingen doet in de hersenen.

[ afbeelding ]

Waarom mag het kind niet gewoon zijn zoals hij of zij werkelijk is? Ik vind het misdadig wat er met de kinderen gebeurt, echt afschuwelijk.
Dat dus.
Of je nou ADHD hebt of niet, je bent onder invloed van iets, dus je gemoedstoestand verandert.
Vergelijk het met een placebo, die vandaag de dag nog beter schijnen te werken dan veel medicijnen zelf, en je hebt al een redelijke verklaring waarom de een er 'scherp' van wordt en de ander 'onrustig'.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 23 september 2009 @ 08:54:04 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73029275
genoeg nu, normale discussie is niet mogelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')