De vergelijking klopt niet..quote:Op maandag 21 september 2009 12:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er valt weinig aan te snappen omdat de vergelijking die je maakt gewoon niet klopt.
Die klopt inderdaad niet.quote:
Ik heb nog geen sluitend bewijs van zijn gelijk gezien nee.quote:De TS heeft het fout.
Het is een opiaat, dus nee, dat mag inderdaad niet.quote:Ritalin mag niet anders gebruikt dan medicijn.
Dat heb ik nooit gezegd, maar als je er rustig van wordt bij gebruik (gefocussed is heel wat anders) dan is dat wel apart. Bij mensen zonder ADD/ADHD wordt je er juist druk/hyper van.quote:Ik heb ADHD volgens jou forum diagnose die tevens niet strookt met de gangbare symptonen bij ritalin gebruik.
Nee, maar dat is omdat je alleen informatie direct van de hoogste autoriteit accepteerd om dat vervolgens te propageren als 'the one and only vision'. Dat is namelijk wat je hier doet.quote:Op maandag 21 september 2009 12:16 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die klopt inderdaad niet.
[..]
Ik heb nog geen sluitend bewijs van zijn gelijk gezien nee.
Goed concentreren en rustig worden zijn twee andere dingen. Opletten.quote:Dat heb ik nooit gezegd, maar als je er rustig van wordt bij gebruik (gefocussed is heel wat anders) dan is dat wel apart. Bij mensen zonder ADD/ADHD wordt je er juist druk/hyper van.
Nu ben je aan het overdrijven. Nergens zeg ik "iedereen aan de Ritalin" en als je echt zo geobsedeerd zou zijn met mijn visie, had je wel gezien dat ik liever zo min mogelijk mensen aan de medicijnen zie. Genezingd zonder hulp zou het mooiste zijn maar is gewoon niet altijd mogelijk.quote:Op maandag 21 september 2009 12:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee, maar dat is omdat je alleen informatie direct van de hoogste autoriteit accepteerd om dat vervolgens te propageren als 'the one and only vision'. Dat is namelijk wat je hier doet.
Grappiger nog, je zit er zo in, dat je (gezien je tekst) gewoon schrok dat een niet ADHD'er ritalin slikt.
quote:Goed concentreren en rustig worden zijn twee andere dingen. Opletten.
Dat ís toch ook raar? Zeker voor iemand die zo precies is op alles wat hij slikt, en overal argwaan tegen heeft. Maar omdat het je een rush geeft zet je je bezwaren even opzij?quote:Op maandag 21 september 2009 12:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee, maar dat is omdat je alleen informatie direct van de hoogste autoriteit accepteerd om dat vervolgens te propageren als 'the one and only vision'. Dat is namelijk wat je hier doet.
Grappiger nog, je zit er zo in, dat je (gezien je tekst) gewoon schrok dat een niet ADHD'er ritalin slikt.
[..]
Goed concentreren en rustig worden zijn twee andere dingen. Opletten.
Je mist het punt weer.quote:Op maandag 21 september 2009 13:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat ís toch ook raar? Zeker voor iemand die zo precies is op alles wat hij slikt, en overal argwaan tegen heeft. Maar omdat het je een rush geeft zet je je bezwaren even opzij?
Welk punt dan?quote:Op maandag 21 september 2009 13:33 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je mist het punt weer.
En weer.. en weer.
Wat is dat toch.. Het niet begrijpen wat de TS bedoelt met een topic?
Cognitieve dissonantie?
Wakker worden, een voorbeeld wat ik zelf aanhaal (maar wat volgens TS zelfs niet eens nodig is) is een verandering van het voedings patroon. kijk die video eens, youtube link een pagina terug.quote:Op maandag 21 september 2009 13:41 schreef Dragorius het volgende:
3. En al die "natuurproducten-sites" vragen enkel de kostprijs?Wat is er toch mis met geld verdienen?
Ook al is het aan medicijnen, juist door die cashflow is er zoveel innovatief onderzoek mogelijk.
Ik denk dat ik het punt juist niet mis.quote:Op maandag 21 september 2009 13:33 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je mist het punt weer.
En weer.. en weer.
Wat is dat toch.. Het niet begrijpen wat de TS bedoelt met een topic?
Cognitieve dissonantie?
Wil je dit topic een draai geven richting mijn persoonlijk ervaringen met Ritalin?quote:Op maandag 21 september 2009 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het punt juist niet mis.
Maar dat je dat gebruikt als voorwendsel om geen antwoord op mijn vraag te hoeven geven.
Een vraag die overigens nog steeds staat.
Cognitieve dissonantie mijn neus
Het enige dat tot nog toe enigszins relevant lijkt m.b.t. voeding is een overgevoeligheid voor suikers. Meer nog niet. Als een anders voedingspatroon zou werken is dat natuurlijk altijd beter dan een medicijn.quote:Op maandag 21 september 2009 13:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wakker worden, een voorbeeld wat ik zelf aanhaal (maar wat volgens TS zelfs niet eens nodig is) is een verandering van het voedings patroon. kijk die video eens, youtube link een pagina terug.
Nee.quote:En ja, punt 1 en 2 is in jouw geval, praten tegen een muur. Alles wat de medische wereld voorschrijft is helemaal toppie in jouw ogen, totdat zijzelf anders zeggen. En alle andere bronnen zijn niet acceptabel, toch?
Er worden genoeg studies gefinancieerd, ook voor alternatieve behandeling. Geen idee of daar een lijst van rondslingert on the interwebz maar men gaat enkel uit van negativiteit als het om de geneeskunde gaat tegenwoordig.quote:Op maandag 21 september 2009 13:51 schreef Ticker het volgende:
In dat geval klopt het niet dat dergelijke studies niet gefinancieerd worden.
Je vertelde er toch zélf over? Dat je er beter van ging studeren en zo?quote:Op maandag 21 september 2009 13:50 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wil je dit topic een draai geven richting mijn persoonlijk ervaringen met Ritalin?
Sorry, als ik dat een beetje vreemd wending vind.
Mooi algemeen verwoord, het geeft alleen nergens antwoord op.quote:Op maandag 21 september 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er worden genoeg studies gefinancieerd, ook voor alternatieve behandeling. Geen idee of daar een lijst van rondslingert on the interwebz maar men gaat enkel uit van negativiteit als het om de geneeskunde gaat tegenwoordig.
Dat zijn net zo goed oogkleppen als dat ze mij toebedeeld worden
quote:Op maandag 21 september 2009 13:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Mooi algemeen verwoord, het geeft alleen nergens antwoord op.
Dat dus.quote:Op woensdag 23 september 2009 01:10 schreef ArjanDokelaar het volgende:
Ze zeggen altijd dat het bewijs dat het kind met de diagnose ADHD daadwerkelijk andere hersenen heeft dan een 'normaal' kind is, dat ADHD medicijnen bij normale kinderen voor cocaïne/speed achtige effecten zorgen, terwijl het kinderen met de psychiatrische diagnose ADHD juist rustig maakt. Maar dat is een fabeltje.
Het maakt nogal een verschil of je een middel als plezierdrug gebruikt, of dat je het van peuter af aan door je ouders wordt gegeven als 'medicijn' voor een ziekte.
Ten eerste: de kinderen die het als medicijn gebruiken slikken het iedere dag, en iemand die het voor het plezier gebruikt niet.
Ten tweede: de dagdosering zal waarschijnlijk lager liggen dan wanneer je het 1 x voor het plezier gebruikt.
Ten derde: de instelling van de gebruiker is anders, en dus ook de verwachtingen wat een grote impact kan hebben op de effecten van het middel.
Er is geen bewijs voor een ziekte, dus er is geen rechtvaardiging om het kind zware medicatie te geven die dingen doet in de hersenen.
[ afbeelding ]
Waarom mag het kind niet gewoon zijn zoals hij of zij werkelijk is? Ik vind het misdadig wat er met de kinderen gebeurt, echt afschuwelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |