abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72958264
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:00 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik had het niet over TS, ik had het over de reacties op hem die weinig serieuzer te nemen dan zijn eigen postings.
Al die wetenschappelijke onderzoeken zijn minder serieus dan de ramblings van een select groepje?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 09:08:44 #77
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72958354
Hoe kom je er nou toch bij dat er zoveel onderzoek naar gedaan wordt?

Dat onderzoek is ooit eens bepaald en op die onderzoek(en) wordt verder gestudeerd.
Het hele idee dat de basis totaal niet klopt wordt ontkent omdat men bij elkaar diep in de kont zit. Jeetje, je collega tegenspreken, straks begrijp je de materie niet en ben je ineens een pseudo wetenschapper. Nee dan liever je mond houden.
En niet alleen dat, het verdienen aan de Ritalin blijkt ook een lucratief iets te zijn:

Kijk het nou maar eens.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72958478
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Al die wetenschappelijke onderzoeken zijn minder serieus dan de ramblings van een select groepje?
Blijkbaar.
Vertel dit aan de ouders van kinderen met de diagnose ADHD, die er dagelijks mee te maken hebben, in de praktijk! Dan is het makkelijk filosoferen vanaf de zijlijn en alle medicijnen verguizen.
  maandag 21 september 2009 @ 09:20:50 #79
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72958547
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Blijkbaar.
Vertel dit aan de ouders van kinderen met de diagnose ADHD, die er dagelijks mee te maken hebben, in de praktijk! Dan is het makkelijk filosoferen vanaf de zijlijn en alle medicijnen verguizen.
Ouders? Ja dat zijn echt raket geleerden.
"Niet doen, werkt niet meer. Dus we laten Danny maar gewoon zijn ding doen"

Ouders zijn domweg 'repeaters', ze herhalen wat ze wordt verteld. Logisch, want je gaat ervan uit dat de doktor het weet.

Als ik ritalin neem ben ik ook heel scherp, als ik wil kan ik me beter concentreren. Ik heb geen ADHD, trouwens.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72958579
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:20 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ouders? Ja dat zijn echt raket geleerden.
"Niet doen, werkt niet meer. Dus we laten Danny maar gewoon zijn ding doen"

Ouders zijn domweg 'repeaters', ze herhalen wat ze wordt verteld. Logisch, want je gaat ervan uit dat de doktor het weet.

Als ik ritalin neem ben ik ook heel scherp, als ik wil kan ik me beter concentreren. Ik heb geen ADHD, trouwens.
Waarom neem je dat ritalin? Dat is dan oneigenlijk gebruik.
pi_72958600
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:20 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af of je geen ADD hebt...want Ritalin en scherper worden, dat is geen effect als je geen ADD / ADHD hebt hoor

niet als flame bedoeld maar serieus, Ritalin mag niet gebruikt worden zomaar, en mensen zonder ADD / ADHD worden juist hyper ipv meer geconcentreerd...
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 09:32:38 #82
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72958743
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom neem je dat ritalin? Dat is dan oneigenlijk gebruik.
Hoe kom je erbij dat Ritalin alleen voor de ADHD'r goed is?

Methylfenidaat bestaat al langer dan de jaren 70, toen werd het pas als medicijn geregistreerd.
Oftewel, men vond het erg bruikbaar in de pharma industrie.
pi_72958816
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:32 schreef Ticker het volgende:

[..]

Methylfenidaat bestaat al langer dan de jaren 70, toen werd het pas als medicijn geregistreerd.
Ritaling (het werkzame bestand althans) is er al sinds 1954. En het wordt ook voor mensen met narcolepsie gebruikt, omdat zij daar juist actiever van blijven. Een omgekeerd effect dus voor de mensen met ADHD die juist meer gefocussed raken
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 09:39:32 #84
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72958845
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:24 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af of je geen ADD hebt...want Ritalin en scherper worden, dat is geen effect als je geen ADD / ADHD hebt hoor

niet als flame bedoeld maar serieus, Ritalin mag niet gebruikt worden zomaar, en mensen zonder ADD / ADHD worden juist hyper ipv meer geconcentreerd...
Bizar dat je die diagnose zo probeert te stellen aan de hand van een opmerking.
Ik vraag me toch echt af, wat je nou eigenlijk weet van Ritalin?
quote:
That being said, stimulants like Ritalin are used routinely by the military, for instance, on prolonged missions. Mind you, that might not be the drug's best selling point. Remember the four Canadian soldiers who were mistaken for Iraqi insurgents and killed by a U.S. pilot? The pilot was taking Ritalin to stay alert on his nighttime mission.
Ach, Drago, de bekende weg met jou en de pharma feitjes he.
quote:
The problem with Ritalin is that anybody who takes it is going to concentrate better - it's like a strong cup of coffee; it has this focusing effect on almost everyone,'' said Dr. Norman Hoffman, director of mental health services for students at McGill University in Montreal. "Kids used to take speed [methedrine, dexedrine] 20 years ago, or caffeine pills; now they're taking Ritalin," Hoffman told the Montreal Gazette. "It's only over the last two years that we've been hearing about this,'' he said. "Our concern is the possible health risk -- depression, psychosis -- associated with [improperly] taking Ritalin."
pi_72958855
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:32 schreef Ticker het volgende:

[..]

Waar wordt Ritalin dan nog meer voor voorgeschreven?
  maandag 21 september 2009 @ 09:41:46 #86
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72958870
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar wordt Ritalin dan nog meer voor voorgeschreven?
Euhh niet, want is alleen legaal als de medische industrie het je voorschrijft.
pi_72958951
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:41 schreef Ticker het volgende:

[..]

Euhh niet, want is alleen legaal als de medische industrie het je voorschrijft.
Maar waarom heb jij het dan gebruikt als je geen adhd hebt? Recreatief?
pi_72958974
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:39 schreef Ticker het volgende:

[..]

Bizar dat je die diagnose zo probeert te stellen aan de hand van een opmerking.
Ik vraag me toch echt af, wat je nou eigenlijk weet van Ritalin?
Vraag het, en vanavond heb ik een antwoord voor je, uit de "big pharma" bron
quote:
Ach, Drago, de bekende weg met jou en de pharma feitjes he.
[..]
Je haalt wel wat zaken door elkaar. Focus is een ding, maar gedragsverandering is 2. Mensen zonder ADD / ADHD gerelateerde stoornis zullen avers reageren op Ritaling t.o.v. mensen die daadwerkelijk die stoornis hebben. Beiden zullen wellicht "gefocussed" zijn in gevoel, maar een niet ADHD/ADD-er zal erg onrustig worden, ongedurig, en een echte patient juist niet.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 09:52:04 #89
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72959052
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar waarom heb jij het dan gebruikt als je geen adhd hebt? Recreatief?
Ja dat sowieso.
Diverse malen getest, erg leuk om eens opper geconcertreerd te sporten of te leren.
Beide mogelijk.

Ik weet trouwens niet wat een ADHD'r neemt op een dag, maar ik praat voor mijzelf over 1 pil per keer, hooguit.
Werking, circa 3 uur.
  maandag 21 september 2009 @ 09:54:12 #90
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72959087
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Vraag het, en vanavond heb ik een antwoord voor je, uit de "big pharma" bron
[..]

Je haalt wel wat zaken door elkaar. Focus is een ding, maar gedragsverandering is 2. Mensen zonder ADD / ADHD gerelateerde stoornis zullen avers reageren op Ritaling t.o.v. mensen die daadwerkelijk die stoornis hebben. Beiden zullen wellicht "gefocussed" zijn in gevoel, maar een niet ADHD/ADD-er zal erg onrustig worden, ongedurig, en een echte patient juist niet.
Niet alleen informatie uit 1 bron accepteren, dat verblind je perceptie.

Let students buy brain-boosting drugs such as Ritalin 'over the counter' says academic
pi_72959123
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

Niet alleen informatie uit 1 bron accepteren, dat verblind je perceptie.

Let students buy brain-boosting drugs such as Ritalin 'over the counter' says academic

Ik ben tegen gebruik van Ritalin voor dit soort zaken. Sowieso, als iemand geen medicijn (of hulpmiddel) medisch noodzakelijk hoeft te nemen, dan liever niet.

Zeker bij gezonde mensen niet.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 09:58:01 #92
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72959178
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik ben tegen gebruik van Ritalin voor dit soort zaken. Sowieso, als iemand geen medicijn (of hulpmiddel) medisch noodzakelijk hoeft te nemen, dan liever niet.

Zeker bij gezonde mensen niet.
Nee dat ben jij niet. Je perceptie is zo gevoed dat dit 'slecht' zou zijn voor de niet ADHD'er.
Bizar dat je zonder aan te nemen echt denkt dat iemand die 1 malig het zij per week danwel per maand ritalin neemt, het niet zou mogen onder het mom van 'slecht'.
Maar een ADHD'er, die er dagelijks 4 tot 5 neemt het wel kan hebben?

Waar is je relativering?
pi_72959253
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee dat ben jij niet. Je perceptie is zo gevoed dat dit 'slecht' zou zijn voor de niet ADHD'er.
Bizar dat je zonder aan te nemen echt denkt dat iemand die 1 malig het zij per week danwel per maand ritalin neemt, het niet zou mogen onder het mom van 'slecht'.

Waar is je relativering?
Dat zeg ik niet. Ik ben uberhaupt tegen onnodig gebruik van welke middelen dan ook. Eng he, dat ik dat zo zeg? de grote boze BigPharma-lover (volgens sommigen...)

De dosering verschilt ook per patient. En ze hebben er (in die gevallen dan) baat bij. Dat is wat anders dan het gebruiken voor recreatief gebruik.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 10:02:32 #94
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72959285
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik ben uberhaupt tegen onnodig gebruik van welke middelen dan ook. Eng he, dat ik dat zo zeg? de grote boze BigPharma-lover (volgens sommigen...)

De dosering verschilt ook per patient. En ze hebben er (in die gevallen dan) baat bij. Dat is wat anders dan het gebruiken voor recreatief gebruik.
Ik ben tegen sex voor het huwlijk.
Want->bijbel.

pi_72959324
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:02 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik ben tegen sex voor het huwlijk.
Want->bijbel.

...
Ja, gooi er nog wat drogredeneringen en andere non-vergelijkingen in. Geloof vs. wetenschap.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 10:05:24 #96
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72959351
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:04 schreef Dragorius het volgende:

[..]

...
Ja, gooi er nog wat drogredeneringen en andere non-vergelijkingen in. Geloof vs. wetenschap.
Je bent tegen het onnodig gebruik van zulke middelen?
Vervolgens zou ik een foto van je koelkast en snoepkast willen zien.

Ik heb namelijk zo'n idee dat je deze wijze woorden namelijk heel beperkt gebruikt.
pi_72959428
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:05 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je bent tegen het onnodig gebruik van zulke middelen?
Vervolgens zou ik een foto van je koelkast en snoepkast willen zien.

Ik heb namelijk zo'n idee dat je deze wijze woorden namelijk heel beperkt gebruikt.
En wat hoop je daarin aan te treffen? Afgezien van een jerrycan vruchtensap, een blok kaas, de ingredienten voor de koude couscous-salade van vanavond en een fles frisdrank zul je niets aantreffen.

En een snoepkast heb ik niet Wel druiven, en peren

en in hoeverre is dit relevant t.o.v. onnodig medicijngebruik?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 21 september 2009 @ 10:33:23 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72959980
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:52 schreef Ticker het volgende:
Goeie discussie, ben allang weer bang dat de TS mond dood wordt gemaakt als de discussie niet de kant van de mods op gaat.

Zie al zijn vorige topics.
zijn vorige topics zijn een en al spam van de antipsychiatrie, psychiatrie.nu, zielenknijper.nl sites, ook spammers van bigfarma worden niet toegelaten hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 21-09-2009 11:06:18 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72960342
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Waar is je relativering?
Weet je wat ik niet begrijp?
Dat jij, die zo'n beetje alles wat bij Big Pharma vandaan komt wantrouwt en verafschuwt zelf geen moeite hebt om diezelfde middelen 'recreatief' te gebruiken.

Maar als mensen deze middelen voorgeschreven krijgen van hun arts voor hun kwalen is het slecht en wil BigPharma eraan verdienen.

Er zit een discrepantie in die ik niet begrijp.
pi_72960532
* Dragorius herinnert zich een user die anti medicijnen was/is en wel recreatief valium gebruikt....
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')