http://www.telegraaf.nl/b(...)opvang__.html?p=33,1quote:Allochtonen rommelen met kinderopvang
door Jouke Schaafsma
UTRECHT - De fiscus is begonnen om bij een grote groep, voornamelijk allochtone ouders, voor miljoenen aan opvangsubsidies terug te vorderen omdat die onterecht zouden zijn verkregen.
Bij zeker 1760 ouders, verspreid over het hele land, heeft de Belastingdienst afgelopen maanden om aanvullend bewijs gevraagd voor opvang via een gastouderbureau. De ouders zouden meer uren hebben gedeclareerd dan daadwerkelijk werd opgepast. Ook werd er volgens de fiscus meer opvang opgegeven dan op basis van hun werk en reistijd te billijken valt.
De overheid betaalt via toeslagen mee aan de oppas van kinderen van werkende ouders. Dat kan via een crèche of via een gastouderbureau, waar de oppas aan huis komt.
Strafzaak
Aanleiding is de strafzaak die loopt tegen het gastouderbureau Dar el Hanan uit Utrecht. Aangezien de ouders gebruikmaakten van dit gastouderbureau waren de declaraties van de ouders ook verdacht geworden.
De fiscus bevestigt dat nu al op grote schaal wordt teruggevorderd. "We versturen sinds maandag ongeveer dertig beschikkingen per dag", zegt woordvoerder Jelle Wijkstra van de Belastingdienst.
Naar verloop van tijd breidde de fiscus het onderzoek uit naar ouders bij nog eens zeven andere bureaus, uit onder meer Utrecht, Den Haag, Breda en Eindhoven.
Vooral ouders die met terugwerkende kracht toeslagen aanvroegen, vestigden de aandacht op zich, zo stelt De Belastingdienst.
Uit brieven in bezit van De Telegraaf blijkt dat het per gezin om gemiddeld 15.000 euro gaat, variërend van enkele duizenden euro's tot ruim 33.000. "Het gaat om de jaren 2006, 2008 en 2009. Wij kennen ongeveer 1100 ouders die nu met brieven en invorderingen worden geconfronteerd", zo stelt Ahmed B., eigenaar van gastouderbureau Dar el Hanan uit Utrecht, die stelt dat het in totaal waarschijnlijk om 45 miljoen euro aan opvangsubsidie gaat.
Miljoenen
B. wordt door justitie verdacht van witwassen, fraude en oplichting, zo bevestigt het OM in Den Haag. "Het gaat bij deze meneer om miljoenen euro's. De zaak is nu aangehouden in afwachting van getuigenverhoor, maar daarna gaan we verder", zegt een justitiewoordvoerder.
De ouders zijn het vaak niet eens met de terugvorderingen van de Belastingdienst. Inmiddels is zelfs een stichting Gedupeerden Kinderopvangtoeslagen in oprichting, die tegen de Belastingdienst wil procederen.
quote:Op donderdag 17 september 2009 13:45 schreef Moozzie het volgende:
Dit wordt vast weer op slot gegooid want negatief nieuws over onze allochtone medemens is taboe
quote:Op donderdag 17 september 2009 13:41 schreef Flashwin het volgende:
Jawel hoor. Zo goed zelfs dat de Nederlandse regering er pas na dertig jaar achter komt.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:46 schreef Sjaakmat het volgende:
Allochtonen kunnen gewoon nog niet zo goed frauderen. Cartmenez wijs ons de weg.
Ze hebben het zeker goed onder de knie. Met kinderbijslag frauderen ze ook al flink.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:46 schreef Sjaakmat het volgende:
Allochtonen kunnen gewoon nog niet zo goed frauderen. Cartmenez wijs ons de weg.
De kranten staan er idd vol mee. Dan doe je toch ergens iets fout.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze hebben het zeker goed onder de knie. Met kinderbijslag frauderen ze ook al flink.
LOl zo werk het hier welquote:Op donderdag 17 september 2009 13:57 schreef isogram het volgende:
Mijn ouders hadden (uit onwetendheid) eens een geschil met de Belastingdienst over een spaarbedrag waarover geen aangifte was gedaan. Dat is later hersteld, maar ze kregen wel een boete; al was die beperkt.
Deze mensen hebben willens en wetens de boel lopen te bedonderen. Geld terugvorderen alleen is daarom niet genoeg. Mensen die bewust frauderen, moeten daarvoor ook worden beboet. Ik hoop dan ook dat dat gebeurt.
Hier ook een soortgelijk gevalletjequote:Op donderdag 17 september 2009 13:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat veel voorkomt bij islamitische medemensen is dat deze in principe op een uitkering thuis zitten, naar de dokter gaan met de klacht: "Kan psychisch de kinderen niet meer aan" en vervolgens gratis! de kinderen naar de opvang mogen brengen.
Als jij psychisch je kinderen niet aan kan moet je ook geen kinderen nemenquote:Op donderdag 17 september 2009 13:38 schreef LXIV het volgende:
Wat veel voorkomt bij islamitische medemensen is dat deze in principe op een uitkering thuis zitten, naar de dokter gaan met de klacht: "Kan psychisch de kinderen niet meer aan" en vervolgens gratis! de kinderen naar de opvang mogen brengen.
Vervolgens gaan ze natuurlijk gewoon zwart ergens werken!
quote:Op donderdag 17 september 2009 13:45 schreef Moozzie het volgende:
Dit wordt vast weer op slot gegooid want negatief nieuws over onze allochtone medemens is taboe
Ik kijk vaak genoeg mee, overal op fokquote:Op donderdag 17 september 2009 14:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zegt hij/zij/het die bijna nooit in NWS post (hetzij onder een (rel)kloon)
===
Wat een geld johOk, stel dat ouders dit idd doen... wat is dan de hoogte van de boete op zoiets?
Of riskeer je bijv ook gevangenisstraf?
Prima, dan weet je ook waar je terecht kan met je klachtenquote:Op donderdag 17 september 2009 14:22 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Ik kijk vaak genoeg mee, overal op fok
Terugbetalen!! Tot de laatste cent. Eventueel met loonbeslag of andere maatregelen.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zegt hij/zij/het die bijna nooit in NWS post (hetzij onder een (rel)kloon)
===
Wat een geld johOk, stel dat ouders dit idd doen... wat is dan de hoogte van de boete op zoiets?
Of riskeer je bijv ook gevangenisstraf?
Ach joh... uit onderzoeken blijkt steeds weer dat met name allochtonen vaak geen aanspraak maken op allerlei subsidies en regelingen waar men recht op heeft, omdat ze niet eens weten dat ze bestaan, er recht op hebben, of hoe ze ze aan moeten vragen. Laat die mensen toch lekker een beetje frauderen ter compensatie.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Terugbetalen!! Tot de laatste cent. Eventueel met loonbeslag of andere maatregelen.
Hoewel......huizen bezitten ze niet echt, wel? Dus dat houdt ook al op. En van een bijstandsuitkering valt niet zoveel terug te vorderen, zeker niet als er kleine kinderen rondlopen.
Wat dat betreft vind ik dat de belastingdienst eens wat beter de aangiftes na moet kijken op dit soort aftrekposten. Ook waar het huizenbezit betreft. Er wordt zoveeeeel mee gefraudeerd. Gewoon allemaal aanpakken.
Best trieste conclusiequote:Op donderdag 17 september 2009 14:31 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ach joh... uit onderzoeken blijkt steeds weer dat met name allochtonen vaak geen aanspraak maken op allerlei subsidies en regelingen waar men recht op heeft, omdat ze niet eens weten dat ze bestaan, er recht op hebben, of hoe ze ze aan moeten vragen. Laat die mensen toch lekker een beetje frauderen ter compensatie.
Per saldo houden met name gemeenten er nog best wat aan over.
Nouja niet echt gedogen natuurlijk. Het mag niet. Maar je hoeft je er niet heel druk om te maken toch?quote:Op donderdag 17 september 2009 14:34 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Best trieste conclusie
Ga lekker fraude gedogen voor bevolkings groepen
ben blij dat jij geen minister bent!quote:Op donderdag 17 september 2009 14:36 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Nouja niet echt gedogen natuurlijk. Het mag niet. Maar je hoeft je er niet heel druk om te maken toch?
Het is of voor iedereen of voor niemandquote:Op donderdag 17 september 2009 14:36 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Nouja niet echt gedogen natuurlijk. Het mag niet. Maar je hoeft je er niet heel druk om te maken toch?
Ik ook mattie, lijkt me echt een kutbaan.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ben blij dat jij geen minister bent!
Nee dat klopt, maar zo werkt het wel.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:38 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Het is of voor iedereen of voor niemand
Maar niet jij wel want jij weet iets niet
En jij niet want jij weet wel hoe het moet
En dat is dus niet de bedoeling.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:39 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar zo werkt het wel.
Oh zo bedoelde ik het niet daar. Ik bedoel, met recht alleen kom je er niet. Je hebt ook kennis nodig.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:41 schreef Moozzie het volgende:
[..]
En dat is dus niet de bedoeling.
Iedereen aanpakken die fraudeert en hard ook.
Hoe meer pietje fraudeert hoe meer jantje moet betalen. Zo moet het niet he
Ja eensch en als je het niet hebt dan maak je een afspraak met een boekhouder of belasting dude om te bespreken hoe je het beste alles legaal kan regelen en geld terug kan krijgenquote:Op donderdag 17 september 2009 14:44 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Oh zo bedoelde ik het niet daar. Ik bedoel, met recht alleen kom je er niet. Je hebt ook kennis nodig.
Zo werken de grote jongens... de fraudeurs met geld. Maar dat zijn meestal geen allochtonen.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:47 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Ja eensch en als je het niet hebt dan maak je een afspraak met een boekhouder of belasting dude om te bespreken hoe je het beste alles legaal kan regelen en geld terug kan krijgen
Een goed praters kloon. Als je wilt mee praten heb dan wel de ballen om je normale account te gebruiken.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef zacherias het volgende:
EN MAAR WEER DE VINGER WIJZEN NAAR DE ALLOCHTOON!
Toets in Google het volgende "grootste gastouderbureau handelt in strijd met de wet" Dit is een autochtoon bedrijf met maar liefst 16.000 klanten en 83 vestigingen!!!
http://www.binnenlandsbes(...)d-met-de.76732.lynkx
Voor alle Wilders aanhangers:Waarom kom ik dit bedrijf niet in de telegraaf of op nu.nl tegen?! En wie zegt dat deze allochtonen gefraudeerd hebben?! Omdat de eigenaar (van allochtone afkomst) verdacht word! Gedupeerde klanten worden opeens als fraudeurs bestempeld! De belastingdienst is klakkeloos iedereen op 0 euro aan het beschikken met een buitenlandse achternaam.
Men moest weten wat en wie hier allemaal achter zit!
P.S: Het verhaal dat allochtonen zich voordoen als psygisch om vervolgens gratis opvang te genieten
is je reinste ONZIN!!!![]()
Ik wordt doodziek van deze indianen verhalen! Je krijgt pas een toeslag als je:
1) beide een baan hebt
2) een volwaardige (min. MBO) opleiding volgt
3) een reintegratie traject via de gemeente volgt (verplicht werk verichten via de gemeente wat je niet
leuk vind!)
Anders krijg je niets van de belastingdienst.
Overigens is het volgens de woordvoerder van de belastingdienst niet bekend om hoeveel allochtone mensen dit gaat;
lees: http://www.nd.nl/artikele(...)ude-met-kinderopvang
de telegraaf houd van commotie!
TIP: Kijk verder dan je neus lang is op Google! En plaats niet zomaar mensen in een vakje zodat je daar zelf beter van voelt!
Hun hielden je plekje op de basisschool bezet?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:15 schreef John_Difool het volgende:
Wij zijn het lichaam, hun zijn de parasieten.
heb je uberhaupt 't stuk doorgelezen?quote:Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef zacherias het volgende:
Toets in Google het volgende "grootste gastouderbureau handelt in strijd met de wet" Dit is een autochtoon bedrijf met maar liefst 16.000 klanten en 83 vestigingen!!!
Toen was mijn basisschool nog 99% blankquote:Op donderdag 17 september 2009 15:18 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Hun hielden je plekje op de basisschool bezet?
Zolang je maar [i]sgijt[/b] hebt aan alles.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:18 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ja toch mattie?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:24 schreef msnk het volgende:
[..]
Zolang je maar [i]sgijt[/b] hebt aan alles.
quote:Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef zacherias het volgende:
Voor alle Wilders aanhangers:Waarom kom ik dit bedrijf niet in de telegraaf of op nu.nl tegen?! En wie zegt dat deze allochtonen gefraudeerd hebben?! Omdat de eigenaar (van allochtone afkomst) verdacht word! Gedupeerde klanten worden opeens als fraudeurs bestempeld! De belastingdienst is klakkeloos iedereen op 0 euro aan het beschikken met een buitenlandse achternaam.
P.S: Het verhaal dat allochtonen zich voordoen als psygisch om vervolgens gratis opvang te genieten
1) beide een baan hebt
3) een reintegratie traject via de gemeente volgt (verplicht werk verichten via de gemeente wat je niet
leuk vind!)
Overigens is het volgens de woordvoerder van de belastingdienst niet bekend om hoeveel allochtone mensen dit gaat;
de telegraaf houd van commotie!
TIP: Kijk verder dan je neus lang is op Google! En plaats niet zomaar mensen in een vakje zodat je daar zelf beter van voelt!
quote:Op donderdag 17 september 2009 15:18 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 september 2009 14:38 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ik ook mattie, lijkt me echt een kutbaan.
lol je gaat toch niet zeggen dat je dit meen he .. ooit wel eens van vriendjes politiek gehoord.Ze het net zo als met de Rijscholen en het CBR ..quote:donderdag 17 september 2009 14:48 schreef zacherias het volgende: ...................................veel onzin...............
Gaat niet zozeer om het toevallig dienst hebben, lijkt me. Ze lessen alleen bij turkse/marokkaanse rijscholen en ze eisen ook tenminste een islamitische examinator. Want stel je voor dat een onschuldig moslimmeisje in één auto moet zitten met een niet-moslim. (lees: potentiele verkrachter)quote:Op donderdag 17 september 2009 16:08 schreef RAVW het volgende:
Nee want een "bekende " Turkse examinator op het CBR heeft toevallig vandaag dienst en rijden maar .. (bij voorkeur al geslaagd)
Het gaat erom dat wanneer grote groepen binnen onze maatschappij heel veel gaan frauderen (omroep, basisschool, kinderbijslag, kinderopvangtoelage) het draagvlak voor de verzorgingsstaat helemaal weg gaat.quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)wat_af__.html?p=12,2quote:Overvecht fraudeert voor 12,5 miljoen euro
UTRECHT - Bewoners van de Utrechtse wijk Overvecht hebben in een periode van anderhalf jaar tijd voor 12,5 miljoen euro gefraudeerd. Het Interventieteam Utrecht heeft naheffingen opgelegd op het gebied van belastingen, uitkeringen en boetes. Dit heeft de gemeente donderdag bekendgemaakt.
Foto: ANP
In de periode van november 2007 tot afgelopen voorjaar heeft de gemeente gespeurd naar vormen van fraude die te maken hebben met wonen, werken en ondernemen. Er werden zevenhonderd controles uitgevoerd op bijvoorbeeld zwart werk, illegale doorverhuur of overbewoning.
Bij bijna de helft van de 326 gecontroleerde bedrijven werden misstanden geconstateerd. Dit varieerde van het niet kunnen tonen van identiteitspapieren tot en met het ontduiken van premies en belastingen.
Bij bewoners van de het Utrechtse Overvecht zijn 383 onderzoeken ingesteld naar veronderstelde uitkeringsfraude. Daarbij zijn in 341 gevallen een of meerdere vormen van fraude aan het licht gekomen.
De gemeente gaat door met controles in Overvecht. Utrecht wil dit najaar woonfraude intensiever bestrijden.
Iedere volwassenen in Nederland is verantwoordelijk voor z'n eigen doen en laten.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wanneer grote groepen binnen onze maatschappij heel veel gaan frauderen (omroep, basisschool, kinderbijslag, kinderopvangtoelage) het draagvlak voor de verzorgingsstaat helemaal weg gaat.
Dan is alles wat in de jaren is opgebouwd er ook niet meer voor de mensen die het werkelijk nodig hebben.
Werkelijk? Vond je daarom de titel van de Telegraaf (Allochtonen rommelen met kinderopvang) te zacht uitgedrukt om er vervolgens "Allochtonen frauderen massaal met kinderopvang" van te maken?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wanneer grote groepen binnen onze maatschappij heel veel gaan frauderen
Weet je dat dan niet? Als je een Turk/moslim bent kan je regelen dat je een Turkse/islamitische examinator krijgt, die jou heel erg makkelijk laat slagen. Volgens Gia en RAVW dan.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:48 schreef msnk het volgende:
Och, ik ben ook van plan om bij een Turkse rijschool te lessen. In het Nederlands overigens.
Ik zou niet weten wat daar mis mee zou zijn.
Yep.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Werkelijk? Vond je daarom de titel van de Telegraaf (Allochtonen rommelen met kinderopvang) te zacht uitgedrukt om er vervolgens "Allochtonen frauderen massaal met kinderopvang" van te maken?
Dus nieuwsberichten met de titels "Blanke Nederlandse mannen verkrachten massaal" en "Katholieken misbruiken kinderen massaal" kunnen ook op jouw goedkeuring rekenen ? Of zie je zelf ook wel in dat je niet zo'n wonder bent wat statistiek betreft ?quote:
Weet je wat het is? Ik zie hier een heel welvarend en mooi land, dat alles zo'n beetje het beste voor elkaar had, kaalgeplukt worden door hordes vreemdelingen die sowieso al welhaast niets bijgedragen hebben aan dit hele land. De opbouw is hier al in 1300 begonnen en vele generaties hebben met het bloed op hun handen gewerkt om er iets van te maken.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Werkelijk? Vond je daarom de titel van de Telegraaf (Allochtonen rommelen met kinderopvang) te zacht uitgedrukt om er vervolgens "Allochtonen frauderen massaal met kinderopvang" van te maken?
De TT sluit uitstekend aan bij de inhoud van het nieuwsbericht. Als jij een nieuwsbericht kunt vinden mbt het massaal misbruiken van kinderen door katholieken of het verkrachten door blanke Nederlandse mannen dan mag je dat gerust in de TT weergeven.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus nieuwsberichten met de titels "Blanke Nederlandse mannen verkrachten massaal" en "Katholieken misbruiken kinderen massaal" kunnen ook op jouw goedkeuring rekenen ? Of zie je zelf ook wel in dat je niet zo'n wonder bent wat statistiek betreft ?
Nee, dat doet het niet. Bij 1760 ouders zijn er fouten geconstateerd, dat zijn volgens de Telegraaf voornamelijk allochtonen, dus niet allemaal. 1760 op de weet ik hoeveel gezinnen, dat noem jij massaal ? Ik snap best dat je graag je onderbuik wil ledigen, maar doe dan niet alsof je ook feiten hanteert.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De TT sluit uitstekend aan bij de inhoud van het nieuwsbericht.
quote:Op donderdag 17 september 2009 14:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
LOl zo werk het hier wel
helaas ..
een colega van mijn heeft aanvulling van het UWV en zit daarbij in de schuldsanering.
Had dit jaar er uit kunnen zijn ..
maar omdat het UWV te veel heeft betaald en dit door mijn colega steeds is aan gegeven maar nooit op gereageerd is.
Moet hun nu weer 3 jaar in de schuldsanering zitten ..
Omdat de belasting hem als fraudeur had aan gestempeld (huur en zorg toeslag terug betalen)en dat hij maar eerlijk had moeten zijn..
terwijl hij alles had overhandig dat hij geschreven had maar ja het is de belasting he ... daar gaan ze niet tegen in ... pfff
de fouten van het UWV zijn ook toe gegeven .. maar ja daar doen ze niets aan ..
maar hem wel voor drie jaar langer inde problemen laten zitten en ook nog weer eens met en schuld van ruim 8000 opgezadeld laten zitten ..
maar ja zo als ik zelf bemerkt hier in Nederland de mensen die de verantwoordelijke taken hebben zitten er alleen maar voor het geld en niet van uit hun hart ...
In strijd met de wet is iets minder specifiek dan fraude.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef zacherias het volgende:
Een eigen bedrijf werkt ook.quote:Voor alle Wilders aanhangers:Waarom kom ik dit bedrijf niet in de telegraaf of op nu.nl tegen?! En wie zegt dat deze allochtonen gefraudeerd hebben?! Omdat de eigenaar (van allochtone afkomst) verdacht word! Gedupeerde klanten worden opeens als fraudeurs bestempeld! De belastingdienst is klakkeloos iedereen op 0 euro aan het beschikken met een buitenlandse achternaam.
1) beide een baan hebt
leuk vind!)
Dit staat bij het NDquote:Overigens is het volgens de woordvoerder van de belastingdienst niet bekend om hoeveel allochtone mensen dit gaat;
Dat is bekendquote:de telegraaf houd van commotie!
quote:TIP: Kijk verder dan je neus lang is op Google! En plaats niet zomaar mensen in een vakje zodat je daar zelf beter van voelt!
Wat grappig weer, dat iemand probeert te bewijzen dat er alles aan gedaan wordt om allochtonen het zo fijn mogelijk te maken, maar dan komt met een rijtje standaardvoorzieningen. Wat een ongelooflijk voorrecht dat moslims hier een moslimomroep krijgen, wat zouden ze daar blij mee moeten zijn. Doe even normaal zeg, waar gaat het om?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Ik zie hier een heel welvarend en mooi land, dat alles zo'n beetje het beste voor elkaar had, kaalgeplukt worden door hordes vreemdelingen die sowieso al welhaast niets bijgedragen hebben aan dit hele land. De opbouw is hier al in 1300 begonnen en vele generaties hebben met het bloed op hun handen gewerkt om er iets van te maken.
Nu komen deze mensen grotendeels volstrekt ongevraagd onze maatschappij binnen (zijn er ooit meer dan 100.000 gastarbeiders uitgenodigd?), kapitalen worden uitgetrokken om het hen vooral zo fijn mogelijk te maken (moslimomroep, vogelaarwijken, sociale voorzieningen, kindertoeslag buitenland, jongerenwerkers, mutlkul-festivals en ga zo maar door).
Sterk overdreven weer.quote:En wat is de reactie van hen hierop? Klagen en frauderen.
Nogmaals, het enige wat ik jou zie doen is het generaliseren van bepaalde specifieke zaken. En dit moest het bewijs zijn voor de stelling: " En wat is de reactie van hen hierop? Klagen en frauderen.". Helaas, next.quote:De moslimomroep functioneert niet en fraudeert. Moslimscholen functioneren niet en frauderen. Er wordt massaal fraude gepleegt met uitkeringen en woonsubsidies. Nu weer met kinderopvangmogelijkheden. De lijst is haast eindeloos. Hebben jullie dan geen greintje eergevoel? Nooit iets van: "Hee, misschien moeten we ook eens iets anders doen dan alleen maar zo maximaal mogelijk proberen te profiteren"
Jij bent hier een beetje "het frauderen" als een allochtonen-bezigheid aan het neerzetten, niets is minder waar. Natuurlijk is fraude niet normaal en zou het aangepakt moeten worden, ik verschil daarin met jou van mening dat ik fraude afkeur, niet alleen fraude door minderheden.quote:Schaam jij je dan nooit voor je ex-landgenoten? Vind jij het normaal wat er allemaal gebeurt? Begrijp je nou echt niet waarom veel Nederlanders die hard werken en niet frauderen het ondertussen wel genoeg vinden? Denk je echt dat jullie het recht hebben om op deze manier jaar in jaar uit te blijven profiteren van de Nederlandse samenleving zonder een netto-bijdrage te leveren?
Een ieder is verantwoordelijk voor zichzelf in deze individualistische maatschappij. Ik voel mij niet een grammetje verantwoordelijk voor daden van anderen. Als je hiermee een punt denkt te maken, sla je wederom de plank mis.quote:Als ik een Turk was zou ik allang uit Nederland vertrokken zijn. Niet omdat het zo'n slecht land is, maar enkel omdat ik niet bij dezelfde groep zou willen horen die hier op deze schandalige wijze zich nestelt.
Dat is dan ontzettend kut voor de mensen die die vooroordelen hebben, ik maak mij daar niet druk om. Genoeg mensen die geen xenofobische neigingen hebben, waarom denk je dat de PVV blijft steken op minder dan een kwart van de zetels? Ik heb verder niet veel te maken met de rest van Nederland, ik woon in Amsterdam, een multiculturele stad, waar ik maar weinig last heb van die vooroordelen.quote:Ik begrijp heel goed dat het ontzettend kut moet zijn als je hier geboren bent, wel werkt, niet fraudeert en het ook een schande vind dat dit gebeurt, maar wel door veel Nederlanders openlijk dan wel heimelijk aangekeken wordt alsof jij het ook doet. Je moet dan 2x zo hard werken en nog veel zuiverder op de graat zijn en nog steeds houd je dat vooroordeel. En ja, ik vind het ook slecht dat deze vooroordelen er zijn en dat onschuldigen hieronder lijden.
Nogmaals sterk generaliserend. Je spreekt over "Nederlanders", maar in werkelijkheid heb je het over een beperkt deel van de samenleving.quote:Maar jij moet ook begrijpen dat wanneer Nederlanders telkens opnieuw, jaar in, jaar uit, in de krant lezen over fraude en wantoestanden bij islamitische scholen (80%), de moslimomroep, kindertoeslag buitenland, etc. etc. etc. ze op een zeker moment die vooroordelen krijgen. Dan kun je nog zo je best doen, ooit houdt het gewoon op.
als je leest zat hij al in de schuldsanering ... toen hij de belasting aanslag kreeg.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:22 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat een onzinverhaal, want je mag de schuldsanering niet in als je een belastingschuld hebt
Gebeurtenissen dus:quote:Dit is door mijn vrouw ook wel eens aangekaart, maar hier gebeurde helemaal niks mee en was feitelijk een taboe binnen de organisatie. Maar iedereen wist dat het gebeurde.
Je bedoelt hoge kosten? Verhoog dan flink de boetes op fraude zodat daaruit de kosten van controles kan worden betaald.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:10 schreef Sjaakmat het volgende:
Veel soorten fraude worden denk ik ook gewoon genegeerd omdat controle en boetes uitdelen enzo kostbaarder kan zijn dan beperkte fraude oogluikend toestaan.
Tja, dat zou je natuurlijk kunnen doen maar ik vraag me af of het veel oplevert bij dit soort minimafraudeurs.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bedoelt hoge kosten? Verhoog dan flink de boetes op fraude zodat daaruit de kosten van controles kan worden betaald.
Dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:53 schreef SilkSpectre het volgende:
Mogen mensen die frauderen de schuldsanering in? Zo ja zijn ze na 3 jaar van die 30.000 schuld af.
Fraude moet je aanpakken en straffen, want anders geef je namelijk een signaal af dat de overheid fraude tolereert en het dus verleidelijk is voor andere mensen om ook te gaan frauderen.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:15 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Tja, dat zou je natuurlijk kunnen doen maar ik vraag me af of het veel oplevert bij dit soort minimafraudeurs.
De meeste NL'ers zijn in loondienst, ipv ergens op een criminele manier hun geld op te halen en kunnen daarom helemaal niet frauderen.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
Kijk kijk kijk.. Vele Nederlanders frauderen met de hypotheekrente en invullen van belasting
en stiekem geld doorsluizen naar het buitenland..
Met andere woorden zijn allochtonen allemaal dieven, werken allemaal niet en zijn afhankelijk van uitkeringen.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
De meeste NL'ers zijn in loondienst, ipv ergens op een criminele manier hun geld op te halen en kunnen daarom helemaal niet frauderen.
De belasting weet namelijk precies wat er binnenkomt.
Ik reageer niet op nutteloze opmerkingen.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:45 schreef __Saviour__ het volgende:
motie verworpen prutser
Jij zegt het, niet ikquote:Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Met andere woorden zijn allochtonen allemaal dieven, werken allemaal niet en zijn afhankelijk van uitkeringen.
Motie afgewezen.quote:Ik dien een motie tegen je in wegens oordelen en vooroordelen
Jij oordeel en jou missie en vissie denken wel op die manierquote:Op donderdag 17 september 2009 22:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij zegt het, niet ik
[..]
Motie afgewezen.
Ik lees net;quote:
quote:Op donderdag 17 september 2009 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik reageer niet op nutteloze opmerkingen.
Want Marokkanen sluizen helemaal geen geld door naar het buitenland! Right!quote:Op donderdag 17 september 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
Kijk kijk kijk.. Vele Nederlanders frauderen met de hypotheekrente en invullen van belasting
en stiekem geld doorsluizen naar het buitenland..
Geweldig verwoord. De naiviteit is het probleem.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:57 schreef Zienswijze het volgende:
[...]
Wat is het probleem eigenlijk? Het probleem is weer de typische naieviteit die in Nederland nog steeds ronddwaalt. Namelijk veel mensen in Nederland gaan er vanuit dat elk mens eerlijk is die geen dingen tegen de wet in doet. Vanuit dat denkpatroon wordt Nederland al jaren geregeerd. Het geval is namelijk dat Nederland een verzorgingsstaat kent. En natuurlijk zijn er dan altijd mensen die deze verzorgingsstaat willen uitknijpen en willen frauderen. Aan een verzorgingsstaat zitten namelijk ook risico's, namelijk dat er altijd mensen zullen zijn die willen frauderen. Hoe naief is het een verzorgingsstaat neer te zetten en dan weinig controle erop te zetten? Dat is namelijk wel wat in Nederland al jaren gebeurt en nu nog steeds aan de gang is.
Conclusie: weg met die naieviteit. Een verzorgingsstaat houdt OOK in dat er gefraudeerd wordt door mensen. Dat houdt namelijk in dat er naast door autochtonen, ook door allochtonen, wordt gefraudeerd. Dus sterke en massale controles op fraude + hoge boetes als straf moet het beleid worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |