abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 13:38:42 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72837689
quote:
Allochtonen rommelen met kinderopvang

door Jouke Schaafsma
UTRECHT - De fiscus is begonnen om bij een grote groep, voornamelijk allochtone ouders, voor miljoenen aan opvangsubsidies terug te vorderen omdat die onterecht zouden zijn verkregen.

Bij zeker 1760 ouders, verspreid over het hele land, heeft de Belastingdienst afgelopen maanden om aanvullend bewijs gevraagd voor opvang via een gastouderbureau. De ouders zouden meer uren hebben gedeclareerd dan daadwerkelijk werd opgepast. Ook werd er volgens de fiscus meer opvang opgegeven dan op basis van hun werk en reistijd te billijken valt.
De overheid betaalt via toeslagen mee aan de oppas van kinderen van werkende ouders. Dat kan via een crèche of via een gastouderbureau, waar de oppas aan huis komt.
Strafzaak

Aanleiding is de strafzaak die loopt tegen het gastouderbureau Dar el Hanan uit Utrecht. Aangezien de ouders gebruikmaakten van dit gastouderbureau waren de declaraties van de ouders ook verdacht geworden.
De fiscus bevestigt dat nu al op grote schaal wordt teruggevorderd. "We versturen sinds maandag ongeveer dertig beschikkingen per dag", zegt woordvoerder Jelle Wijkstra van de Belastingdienst.
Naar verloop van tijd breidde de fiscus het onderzoek uit naar ouders bij nog eens zeven andere bureaus, uit onder meer Utrecht, Den Haag, Breda en Eindhoven.
Vooral ouders die met terugwerkende kracht toeslagen aanvroegen, vestigden de aandacht op zich, zo stelt De Belastingdienst.
Uit brieven in bezit van De Telegraaf blijkt dat het per gezin om gemiddeld 15.000 euro gaat, variërend van enkele duizenden euro's tot ruim 33.000. "Het gaat om de jaren 2006, 2008 en 2009. Wij kennen ongeveer 1100 ouders die nu met brieven en invorderingen worden geconfronteerd", zo stelt Ahmed B., eigenaar van gastouderbureau Dar el Hanan uit Utrecht, die stelt dat het in totaal waarschijnlijk om 45 miljoen euro aan opvangsubsidie gaat.
Miljoenen

B. wordt door justitie verdacht van witwassen, fraude en oplichting, zo bevestigt het OM in Den Haag. "Het gaat bij deze meneer om miljoenen euro's. De zaak is nu aangehouden in afwachting van getuigenverhoor, maar daarna gaan we verder", zegt een justitiewoordvoerder.
De ouders zijn het vaak niet eens met de terugvorderingen van de Belastingdienst. Inmiddels is zelfs een stichting Gedupeerden Kinderopvangtoeslagen in oprichting, die tegen de Belastingdienst wil procederen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)opvang__.html?p=33,1

Uit bijna eigen ervaring (mijn vrouw werkt op een kinderdagverblijf) weet ik dat er nog veel meer fraude plaatsvind hiermee. Wat veel voorkomt bij mensen is dat deze in principe op een uitkering thuis zitten, naar de dokter gaan met de klacht: "Kan psychisch de kinderen niet meer aan" en vervolgens gratis! de kinderen naar de opvang mogen brengen.
Vervolgens gaan ze natuurlijk gewoon zwart ergens werken!

Zo verdienen ze drie keer:
1: Hun reguliere uitkering, inclusief alle toeslagen, subsidies en sociale woning
2: Het geld dat ze verdienen met zwartwerken
3: De kinderopvang kost ze helemaal niks.

Als een modale Nederlander 2500 euro netto verdient en 500 euro kwijt is aan kinderopvang houdt hij nog 2000 euro over.
Via deze constructie verdien je al snel meer dan die 2000 euro. Zonder enige vorm van opleiding!

Dit is door mijn vrouw ook wel eens aangekaart, maar hier gebeurde helemaal niks mee en was feitelijk een taboe binnen de organisatie. Maar iedereen wist dat het gebeurde.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 17-09-2009 18:14:06 ]
The End Times are wild
pi_72837780
Die >50% belasting + sociale premies die op je inkomen worden ingehouden, de 20% btw die je vervolgens betaald op je uitgeven moeten toch ergens naar toe.
pi_72837784
Ruimte voor bezuinigingen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72837786
*knip*

[ Bericht 100% gewijzigd door Frutsel op 17-09-2009 14:17:23 (nee dus) ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 17 september 2009 @ 13:44:55 #5
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72837896
Hè, hier waren toch al tien topics over
AFC AJAX
pi_72837902
Dit wordt vast weer op slot gegooid want negatief nieuws over onze allochtone medemens is taboe
pi_72837932
Allochtonen kunnen gewoon nog niet zo goed frauderen. Cartmenez wijs ons de weg.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72838006
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:45 schreef Moozzie het volgende:
Dit wordt vast weer op slot gegooid want negatief nieuws over onze allochtone medemens is taboe
Sarcasme
pi_72838027
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:41 schreef Flashwin het volgende:

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 17-09-2009 14:17:39 ]
Mij mag je er voor wakker maken.
  donderdag 17 september 2009 @ 13:53:08 #10
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72838197
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:46 schreef Sjaakmat het volgende:
Allochtonen kunnen gewoon nog niet zo goed frauderen. Cartmenez wijs ons de weg.
Jawel hoor. Zo goed zelfs dat de Nederlandse regering er pas na dertig jaar achter komt.
AFC AJAX
  Donald Duck held donderdag 17 september 2009 @ 13:55:10 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72838271
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:46 schreef Sjaakmat het volgende:
Ze hebben het zeker goed onder de knie. Met kinderbijslag frauderen ze ook al flink.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 17 september 2009 @ 13:57:30 #12
3542 Gia
User under construction
pi_72838345
Met terugwerkende kracht 33000 euro terugvorderen en dan denken dat dit niet onderzocht wordt!!

Right.
pi_72838348
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze hebben het zeker goed onder de knie. Met kinderbijslag frauderen ze ook al flink.
De kranten staan er idd vol mee. Dan doe je toch ergens iets fout.
pi_72838353
Mijn ouders hadden (uit onwetendheid) eens een geschil met de Belastingdienst over een spaarbedrag waarover geen aangifte was gedaan. Dat is later hersteld, maar ze kregen wel een boete; al was die beperkt.

Deze mensen hebben willens en wetens de boel lopen te bedonderen. Geld terugvorderen alleen is daarom niet genoeg. Mensen die bewust frauderen, moeten daarvoor ook worden beboet. Ik hoop dan ook dat dat gebeurt.
pi_72838599
welllllllll neeeee dat doen ze niet hoe kom je naar nou bij ze weten het toch zo goed daar in den haag arme mensen zooooooooooo hardwerkend ze zullen zeggen foutje nee 5 km te hard rijden schrijven moet zo nog veel meer gebeuren < jammer geen pim meer>
  donderdag 17 september 2009 @ 14:14:06 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72838882
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:57 schreef isogram het volgende:
Mijn ouders hadden (uit onwetendheid) eens een geschil met de Belastingdienst over een spaarbedrag waarover geen aangifte was gedaan. Dat is later hersteld, maar ze kregen wel een boete; al was die beperkt.

Deze mensen hebben willens en wetens de boel lopen te bedonderen. Geld terugvorderen alleen is daarom niet genoeg. Mensen die bewust frauderen, moeten daarvoor ook worden beboet. Ik hoop dan ook dat dat gebeurt.
LOl zo werk het hier wel

helaas ..

een colega van mijn heeft aanvulling van het UWV en zit daarbij in de schuldsanering.
Had dit jaar er uit kunnen zijn ..
maar omdat het UWV te veel heeft betaald en dit door mijn colega steeds is aan gegeven maar nooit op gereageerd is.

Moet hun nu weer 3 jaar in de schuldsanering zitten ..
Omdat de belasting hem als fraudeur had aan gestempeld (huur en zorg toeslag terug betalen)en dat hij maar eerlijk had moeten zijn..
terwijl hij alles had overhandig dat hij geschreven had maar ja het is de belasting he ... daar gaan ze niet tegen in ... pfff
de fouten van het UWV zijn ook toe gegeven .. maar ja daar doen ze niets aan ..
maar hem wel voor drie jaar langer inde problemen laten zitten en ook nog weer eens met en schuld van ruim 8000 opgezadeld laten zitten ..

maar ja zo als ik zelf bemerkt hier in Nederland de mensen die de verantwoordelijke taken hebben zitten er alleen maar voor het geld en niet van uit hun hart ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72839000
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat veel voorkomt bij islamitische medemensen is dat deze in principe op een uitkering thuis zitten, naar de dokter gaan met de klacht: "Kan psychisch de kinderen niet meer aan" en vervolgens gratis! de kinderen naar de opvang mogen brengen.
Hier ook een soortgelijk gevalletje
Mijn zus zou via een reintegratiebureau aan het werk gaan (begin dit jaar), reintegratievogels regelen opvang (binnen 2 weken ofzo!!) voor haar kind. In eerste instantie 2 dagen daarna 3 dagen. Alles is geregeld word betaald etc. En nu gaat het werk op een miraculeuze wijze niet door. Ze hangt een verhaal op, die ze zelf waarschijnlijk niet eens gelooft!

Ik werk drie dagen in de week, ik heb maar 1 dag in de week plaats op het kdv en ik sta al anderhalf jaar op de wachtlijst voor een tweede dag. Ik word af en toe niet goed van mensen die onrechtmatig gebruik maken van de voorzieningen in dit land.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72839054
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:38 schreef LXIV het volgende:
Wat veel voorkomt bij islamitische medemensen is dat deze in principe op een uitkering thuis zitten, naar de dokter gaan met de klacht: "Kan psychisch de kinderen niet meer aan" en vervolgens gratis! de kinderen naar de opvang mogen brengen.
Vervolgens gaan ze natuurlijk gewoon zwart ergens werken!
Als jij psychisch je kinderen niet aan kan moet je ook geen kinderen nemen
pi_72839087
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:45 schreef Moozzie het volgende:
Zegt hij/zij/het die bijna nooit in NWS post (hetzij onder een (rel)kloon)

===
Wat een geld joh Ok, stel dat ouders dit idd doen... wat is dan de hoogte van de boete op zoiets?
Of riskeer je bijv ook gevangenisstraf?
pi_72839135
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zegt hij/zij/het die bijna nooit in NWS post (hetzij onder een (rel)kloon)

===
Wat een geld joh Ok, stel dat ouders dit idd doen... wat is dan de hoogte van de boete op zoiets?
Of riskeer je bijv ook gevangenisstraf?
Ik kijk vaak genoeg mee, overal op fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')