abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72844355
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat erom dat wanneer grote groepen binnen onze maatschappij heel veel gaan frauderen (omroep, basisschool, kinderbijslag, kinderopvangtoelage) het draagvlak voor de verzorgingsstaat helemaal weg gaat.
Dan is alles wat in de jaren is opgebouwd er ook niet meer voor de mensen die het werkelijk nodig hebben.
Iedere volwassenen in Nederland is verantwoordelijk voor z'n eigen doen en laten.
Een dergelijk gesuggereerd statistisch verband is dus niet relevant in onze rechtstaat.
Er zal gewoon opgetreden moeten worden tegen fraude: hoe klein of groot ook, lijkt me.
pi_72844378
Mogen mensen die frauderen de schuldsanering in? Zo ja zijn ze na 3 jaar van die 30.000 schuld af.
pi_72844515
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat erom dat wanneer grote groepen binnen onze maatschappij heel veel gaan frauderen
Werkelijk? Vond je daarom de titel van de Telegraaf (Allochtonen rommelen met kinderopvang) te zacht uitgedrukt om er vervolgens "Allochtonen frauderen massaal met kinderopvang" van te maken?
pi_72844580
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:48 schreef msnk het volgende:
Och, ik ben ook van plan om bij een Turkse rijschool te lessen. In het Nederlands overigens.

Ik zou niet weten wat daar mis mee zou zijn.
Weet je dat dan niet? Als je een Turk/moslim bent kan je regelen dat je een Turkse/islamitische examinator krijgt, die jou heel erg makkelijk laat slagen. Volgens Gia en RAVW dan.
  donderdag 17 september 2009 @ 17:00:32 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72844619
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Werkelijk? Vond je daarom de titel van de Telegraaf (Allochtonen rommelen met kinderopvang) te zacht uitgedrukt om er vervolgens "Allochtonen frauderen massaal met kinderopvang" van te maken?
Yep.
The End Times are wild
pi_72844781
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Yep.
Dus nieuwsberichten met de titels "Blanke Nederlandse mannen verkrachten massaal" en "Katholieken misbruiken kinderen massaal" kunnen ook op jouw goedkeuring rekenen ? Of zie je zelf ook wel in dat je niet zo'n wonder bent wat statistiek betreft ?
  donderdag 17 september 2009 @ 17:11:20 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72844969
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Ik zie hier een heel welvarend en mooi land, dat alles zo'n beetje het beste voor elkaar had, kaalgeplukt worden door hordes vreemdelingen die sowieso al welhaast niets bijgedragen hebben aan dit hele land. De opbouw is hier al in 1300 begonnen en vele generaties hebben met het bloed op hun handen gewerkt om er iets van te maken.

Nu komen deze mensen grotendeels volstrekt ongevraagd onze maatschappij binnen (zijn er ooit meer dan 100.000 gastarbeiders uitgenodigd?), kapitalen worden uitgetrokken om het hen vooral zo fijn mogelijk te maken (moslimomroep, vogelaarwijken, sociale voorzieningen, kindertoeslag buitenland, jongerenwerkers, mutlkul-festivals en ga zo maar door). En wat is de reactie van hen hierop? Klagen en frauderen. De moslimomroep functioneert niet en fraudeert. Moslimscholen functioneren niet en frauderen. Er wordt massaal fraude gepleegt met uitkeringen en woonsubsidies. Nu weer met kinderopvangmogelijkheden. De lijst is haast eindeloos. Hebben jullie dan geen greintje eergevoel? Nooit iets van: "Hee, misschien moeten we ook eens iets anders doen dan alleen maar zo maximaal mogelijk proberen te profiteren"

Schaam jij je dan nooit voor je ex-landgenoten? Vind jij het normaal wat er allemaal gebeurt? Begrijp je nou echt niet waarom veel Nederlanders die hard werken en niet frauderen het ondertussen wel genoeg vinden? Denk je echt dat jullie het recht hebben om op deze manier jaar in jaar uit te blijven profiteren van de Nederlandse samenleving zonder een netto-bijdrage te leveren?

Als ik een Turk was zou ik allang uit Nederland vertrokken zijn. Niet omdat het zo'n slecht land is, maar enkel omdat ik niet bij dezelfde groep zou willen horen die hier op deze schandalige wijze zich nestelt.

Ik begrijp heel goed dat het ontzettend kut moet zijn als je hier geboren bent, wel werkt, niet fraudeert en het ook een schande vind dat dit gebeurt, maar wel door veel Nederlanders openlijk dan wel heimelijk aangekeken wordt alsof jij het ook doet. Je moet dan 2x zo hard werken en nog veel zuiverder op de graat zijn en nog steeds houd je dat vooroordeel. En ja, ik vind het ook slecht dat deze vooroordelen er zijn en dat onschuldigen hieronder lijden. Maar jij moet ook begrijpen dat wanneer Nederlanders telkens opnieuw, jaar in, jaar uit, in de krant lezen over fraude en wantoestanden bij islamitische scholen (80%), de moslimomroep, kindertoeslag buitenland, etc. etc. etc. ze op een zeker moment die vooroordelen krijgen. Dan kun je nog zo je best doen, ooit houdt het gewoon op.
The End Times are wild
  donderdag 17 september 2009 @ 17:12:38 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72845007
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus nieuwsberichten met de titels "Blanke Nederlandse mannen verkrachten massaal" en "Katholieken misbruiken kinderen massaal" kunnen ook op jouw goedkeuring rekenen ? Of zie je zelf ook wel in dat je niet zo'n wonder bent wat statistiek betreft ?
De TT sluit uitstekend aan bij de inhoud van het nieuwsbericht. Als jij een nieuwsbericht kunt vinden mbt het massaal misbruiken van kinderen door katholieken of het verkrachten door blanke Nederlandse mannen dan mag je dat gerust in de TT weergeven.
The End Times are wild
pi_72845197
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

De TT sluit uitstekend aan bij de inhoud van het nieuwsbericht.
Nee, dat doet het niet. Bij 1760 ouders zijn er fouten geconstateerd, dat zijn volgens de Telegraaf voornamelijk allochtonen, dus niet allemaal. 1760 op de weet ik hoeveel gezinnen, dat noem jij massaal ? Ik snap best dat je graag je onderbuik wil ledigen, maar doe dan niet alsof je ook feiten hanteert.
pi_72845330
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:14 schreef RAVW het volgende:

[..]

LOl zo werk het hier wel

helaas ..

een colega van mijn heeft aanvulling van het UWV en zit daarbij in de schuldsanering.
Had dit jaar er uit kunnen zijn ..
maar omdat het UWV te veel heeft betaald en dit door mijn colega steeds is aan gegeven maar nooit op gereageerd is.

Moet hun nu weer 3 jaar in de schuldsanering zitten ..
Omdat de belasting hem als fraudeur had aan gestempeld (huur en zorg toeslag terug betalen)en dat hij maar eerlijk had moeten zijn..
terwijl hij alles had overhandig dat hij geschreven had maar ja het is de belasting he ... daar gaan ze niet tegen in ... pfff
de fouten van het UWV zijn ook toe gegeven .. maar ja daar doen ze niets aan ..
maar hem wel voor drie jaar langer inde problemen laten zitten en ook nog weer eens met en schuld van ruim 8000 opgezadeld laten zitten ..

maar ja zo als ik zelf bemerkt hier in Nederland de mensen die de verantwoordelijke taken hebben zitten er alleen maar voor het geld en niet van uit hun hart ...

wat een onzinverhaal, want je mag de schuldsanering niet in als je een belastingschuld hebt
  donderdag 17 september 2009 @ 17:24:50 #61
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72845415
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef zacherias het volgende:
EN MAAR WEER DE VINGER WIJZEN NAAR DE ALLOCHTOON!
Toets in Google het volgende "grootste gastouderbureau handelt in strijd met de wet" Dit is een autochtoon bedrijf met maar liefst 16.000 klanten en 83 vestigingen!!!

http://www.binnenlandsbes(...)d-met-de.76732.lynkx
In strijd met de wet is iets minder specifiek dan fraude.
Via een trucje worden franchise nemers niet gecontroleerd, maar de adminstratie kan wel op orde zijn.
Dit gaat over fraude. 50 uur per week declareren, 10 uur gebruiken en de rest van de tegemoetkoming in eigen zak steken.
Daarom zouden dat hele gastouderschap helemaal niet vergoed moeten worden.
betaal het zelf of ga naar een reguliere KDV.
quote:
Voor alle Wilders aanhangers:Waarom kom ik dit bedrijf niet in de telegraaf of op nu.nl tegen?! En wie zegt dat deze allochtonen gefraudeerd hebben?! Omdat de eigenaar (van allochtone afkomst) verdacht word! Gedupeerde klanten worden opeens als fraudeurs bestempeld! De belastingdienst is klakkeloos iedereen op 0 euro aan het beschikken met een buitenlandse achternaam.
Men moest weten wat en wie hier allemaal achter zit!

P.S: Het verhaal dat allochtonen zich voordoen als psygisch om vervolgens gratis opvang te genieten
is je reinste ONZIN!!!
Ik wordt doodziek van deze indianen verhalen! Je krijgt pas een toeslag als je:

1) beide een baan hebt
2) een volwaardige (min. MBO) opleiding volgt
3) een reintegratie traject via de gemeente volgt (verplicht werk verichten via de gemeente wat je niet
leuk vind!)
Anders krijg je niets van de belastingdienst.
Een eigen bedrijf werkt ook.
Ook al heeft het 0 euro omzet
quote:
Overigens is het volgens de woordvoerder van de belastingdienst niet bekend om hoeveel allochtone mensen dit gaat;
lees: http://www.nd.nl/artikele(...)ude-met-kinderopvang
Dit staat bij het ND
"De belastingdienst heeft zeker 1760 mensen, verspreid over het hele land, aangeschreven met het verzoek om nadere informatie te geven over de opgegeven uren "
en
"De woordvoerder van de belastingdienst weet niet of de betrokkenen allen van allochtone afkomst zijn. "

De telegraaf is daar blijkbaar zekerder van.
quote:
de telegraaf houd van commotie!
Dat is bekend
quote:
TIP: Kijk verder dan je neus lang is op Google! En plaats niet zomaar mensen in een vakje zodat je daar zelf beter van voelt!
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_72845874
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Ik zie hier een heel welvarend en mooi land, dat alles zo'n beetje het beste voor elkaar had, kaalgeplukt worden door hordes vreemdelingen die sowieso al welhaast niets bijgedragen hebben aan dit hele land. De opbouw is hier al in 1300 begonnen en vele generaties hebben met het bloed op hun handen gewerkt om er iets van te maken.

Nu komen deze mensen grotendeels volstrekt ongevraagd onze maatschappij binnen (zijn er ooit meer dan 100.000 gastarbeiders uitgenodigd?), kapitalen worden uitgetrokken om het hen vooral zo fijn mogelijk te maken (moslimomroep, vogelaarwijken, sociale voorzieningen, kindertoeslag buitenland, jongerenwerkers, mutlkul-festivals en ga zo maar door).
Wat grappig weer, dat iemand probeert te bewijzen dat er alles aan gedaan wordt om allochtonen het zo fijn mogelijk te maken, maar dan komt met een rijtje standaardvoorzieningen. Wat een ongelooflijk voorrecht dat moslims hier een moslimomroep krijgen, wat zouden ze daar blij mee moeten zijn. Doe even normaal zeg, waar gaat het om?
quote:
En wat is de reactie van hen hierop? Klagen en frauderen.
Sterk overdreven weer.
quote:
De moslimomroep functioneert niet en fraudeert. Moslimscholen functioneren niet en frauderen. Er wordt massaal fraude gepleegt met uitkeringen en woonsubsidies. Nu weer met kinderopvangmogelijkheden. De lijst is haast eindeloos. Hebben jullie dan geen greintje eergevoel? Nooit iets van: "Hee, misschien moeten we ook eens iets anders doen dan alleen maar zo maximaal mogelijk proberen te profiteren"
Nogmaals, het enige wat ik jou zie doen is het generaliseren van bepaalde specifieke zaken. En dit moest het bewijs zijn voor de stelling: " En wat is de reactie van hen hierop? Klagen en frauderen.". Helaas, next.
quote:
Schaam jij je dan nooit voor je ex-landgenoten? Vind jij het normaal wat er allemaal gebeurt? Begrijp je nou echt niet waarom veel Nederlanders die hard werken en niet frauderen het ondertussen wel genoeg vinden? Denk je echt dat jullie het recht hebben om op deze manier jaar in jaar uit te blijven profiteren van de Nederlandse samenleving zonder een netto-bijdrage te leveren?
Jij bent hier een beetje "het frauderen" als een allochtonen-bezigheid aan het neerzetten, niets is minder waar. Natuurlijk is fraude niet normaal en zou het aangepakt moeten worden, ik verschil daarin met jou van mening dat ik fraude afkeur, niet alleen fraude door minderheden.
quote:
Als ik een Turk was zou ik allang uit Nederland vertrokken zijn. Niet omdat het zo'n slecht land is, maar enkel omdat ik niet bij dezelfde groep zou willen horen die hier op deze schandalige wijze zich nestelt.
Een ieder is verantwoordelijk voor zichzelf in deze individualistische maatschappij. Ik voel mij niet een grammetje verantwoordelijk voor daden van anderen. Als je hiermee een punt denkt te maken, sla je wederom de plank mis.
quote:
Ik begrijp heel goed dat het ontzettend kut moet zijn als je hier geboren bent, wel werkt, niet fraudeert en het ook een schande vind dat dit gebeurt, maar wel door veel Nederlanders openlijk dan wel heimelijk aangekeken wordt alsof jij het ook doet. Je moet dan 2x zo hard werken en nog veel zuiverder op de graat zijn en nog steeds houd je dat vooroordeel. En ja, ik vind het ook slecht dat deze vooroordelen er zijn en dat onschuldigen hieronder lijden.
Dat is dan ontzettend kut voor de mensen die die vooroordelen hebben, ik maak mij daar niet druk om. Genoeg mensen die geen xenofobische neigingen hebben, waarom denk je dat de PVV blijft steken op minder dan een kwart van de zetels? Ik heb verder niet veel te maken met de rest van Nederland, ik woon in Amsterdam, een multiculturele stad, waar ik maar weinig last heb van die vooroordelen.
quote:
Maar jij moet ook begrijpen dat wanneer Nederlanders telkens opnieuw, jaar in, jaar uit, in de krant lezen over fraude en wantoestanden bij islamitische scholen (80%), de moslimomroep, kindertoeslag buitenland, etc. etc. etc. ze op een zeker moment die vooroordelen krijgen. Dan kun je nog zo je best doen, ooit houdt het gewoon op.
Nogmaals sterk generaliserend. Je spreekt over "Nederlanders", maar in werkelijkheid heb je het over een beperkt deel van de samenleving.
pi_72846104
En terecht, keihard uitzuigen dit land, pakken wat je pakken kan en vervolgens weer wegwezen naar je vaderland om daar inmiddels in je gigantische huis in te trekken, je kinderen een restaurantje kunnen beginnen en je nog na zit te genieten van je Nederlandse uitkering. Dan heb je het goed gedaan ja
  donderdag 17 september 2009 @ 17:49:16 #64
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72846230
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:22 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

wat een onzinverhaal, want je mag de schuldsanering niet in als je een belastingschuld hebt
als je leest zat hij al in de schuldsanering ... toen hij de belasting aanslag kreeg.
de rechter moest hem eigenlijk die maand vrij pleiten van schuldsanering en dat heeft hij niet gedaan om dat de rechter het niet aan durf te hem gelijk weer met een grote schulden te laten gaan.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72846552
Ik moet toch wel tegen LXIV ingaan. Allochtonen frauderen inderdaad ja, net zoals Nederlanders frauderen. Allochtonen frauderen dan weer in de kinderopvang etc. en Nederlanders frauderen met inkomsten waar belasting wordt afgedragen, fraude in werk (bouwfraude !), fraude met bijstandsuitkeringen etc. De TT is dan ook weer een tendieuze titel waar al eerder door andere users terecht (!) op is gewezen.

Wat is het probleem eigenlijk? Het probleem is weer de typische naieviteit die in Nederland nog steeds ronddwaalt. Namelijk veel mensen in Nederland gaan er vanuit dat elk mens eerlijk is die geen dingen tegen de wet in doet. Vanuit dat denkpatroon wordt Nederland al jaren geregeerd. Het geval is namelijk dat Nederland een verzorgingsstaat kent. En natuurlijk zijn er dan altijd mensen die deze verzorgingsstaat willen uitknijpen en willen frauderen. Aan een verzorgingsstaat zitten namelijk ook risico's, namelijk dat er altijd mensen zullen zijn die willen frauderen. Hoe naief is het een verzorgingsstaat neer te zetten en dan weinig controle erop te zetten? Dat is namelijk wel wat in Nederland al jaren gebeurt en nu nog steeds aan de gang is.

Conclusie: weg met die naieviteit. Een verzorgingsstaat houdt OOK in dat er gefraudeerd wordt door mensen. Dat houdt namelijk in dat er naast door autochtonen, ook door allochtonen, wordt gefraudeerd. Dus sterke en massale controles op fraude + hoge boetes als straf moet het beleid worden.
pi_72846784
LXIV schrijft dit zelf in de OP:
quote:
Dit is door mijn vrouw ook wel eens aangekaart, maar hier gebeurde helemaal niks mee en was feitelijk een taboe binnen de organisatie. Maar iedereen wist dat het gebeurde.
Gebeurtenissen dus:

1). Fraude
2). Taboe binnen de organisatie om er wat van die fraude te zeggen + dat er waarschijnlijk dus niks aan gedaan wordt

Wat is dus het probleem? Punt 2 dus. Pak dat dan aan. Zolang er taboe heerst en er niet masaal fraude controles worden gedaan, zal fraude - al dan niet in grote vorm - blijven bestaan. Net zoals er meer controle moet op fraude met bijstandsuitkeringen, wajonguitkeringen, kinderbijslag en al die andere uitkeringen.

Edit: typisch weer de mentaliteit waar ik eerder op gewezen heb. Namelijk: Het probleem is weer de typische naieviteit die in Nederland nog steeds ronddwaalt. Namelijk veel mensen in Nederland gaan er vanuit dat elk mens eerlijk is die geen dingen tegen de wet in doet.

Zelfde met criminaliteit. Men gaat er van uit dat zowat elke crimineel na zijn straf eerlijk gaat leven.** Dat ís niet zo. In elke samenleving heb je namelijk een gedeelte van de mensen die niet eerlijk zijn brood wil verdienen. Dat had je in de oertijd ook al en dat heb je in de moderne tijd ook en dat zal je altijd blijven hebben. Typisch weer die naieve mentaliteit die in Nederland ronddwaalt.

** Gevolg: vrijlating en na verloop van tijd kan men dzelfde crimineel weer oppakken --> veelpleger.
pi_72846855
Goed voorbeeld doet volgen ?
pi_72846995
Veel soorten fraude worden denk ik ook gewoon genegeerd omdat controle en boetes uitdelen enzo kostbaarder kan zijn dan beperkte fraude oogluikend toestaan.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72847063
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:10 schreef Sjaakmat het volgende:
Veel soorten fraude worden denk ik ook gewoon genegeerd omdat controle en boetes uitdelen enzo kostbaarder kan zijn dan beperkte fraude oogluikend toestaan.
Je bedoelt hoge kosten? Verhoog dan flink de boetes op fraude zodat daaruit de kosten van controles kan worden betaald.
pi_72847155
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je bedoelt hoge kosten? Verhoog dan flink de boetes op fraude zodat daaruit de kosten van controles kan worden betaald.
Tja, dat zou je natuurlijk kunnen doen maar ik vraag me af of het veel oplevert bij dit soort minimafraudeurs.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72847462
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:53 schreef SilkSpectre het volgende:
Mogen mensen die frauderen de schuldsanering in? Zo ja zijn ze na 3 jaar van die 30.000 schuld af.
Dat lijkt me niet.
pi_72847490
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:15 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Tja, dat zou je natuurlijk kunnen doen maar ik vraag me af of het veel oplevert bij dit soort minimafraudeurs.
Fraude moet je aanpakken en straffen, want anders geef je namelijk een signaal af dat de overheid fraude tolereert en het dus verleidelijk is voor andere mensen om ook te gaan frauderen.
pi_72857874
Kijk kijk kijk.. Vele Nederlanders frauderen met de hypotheekrente en invullen van belasting
en stiekem geld doorsluizen naar het buitenland..

Plus Nederlanders die frauderen massaal
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:43:41 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72858705
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
Kijk kijk kijk.. Vele Nederlanders frauderen met de hypotheekrente en invullen van belasting
De meeste NL'ers zijn in loondienst, ipv ergens op een criminele manier hun geld op te halen en kunnen daarom helemaal niet frauderen.

De belasting weet namelijk precies wat er binnenkomt.
&lt;signature here&gt;.
pi_72858766
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

De meeste NL'ers zijn in loondienst, ipv ergens op een criminele manier hun geld op te halen en kunnen daarom helemaal niet frauderen.

De belasting weet namelijk precies wat er binnenkomt.
Met andere woorden zijn allochtonen allemaal dieven, werken allemaal niet en zijn afhankelijk van uitkeringen.

Ik dien een motie tegen je in wegens oordelen en vooroordelen
  Donald Duck held donderdag 17 september 2009 @ 22:45:01 #76
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72858799
motie verworpen prutser
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72858877
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:45 schreef __Saviour__ het volgende:
motie verworpen prutser
Ik reageer niet op nutteloze opmerkingen.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:47:07 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72858918
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Met andere woorden zijn allochtonen allemaal dieven, werken allemaal niet en zijn afhankelijk van uitkeringen.
Jij zegt het, niet ik
quote:
Ik dien een motie tegen je in wegens oordelen en vooroordelen
Motie afgewezen.
&lt;signature here&gt;.
pi_72858999
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jij zegt het, niet ik
[..]

Motie afgewezen.
Jij oordeel en jou missie en vissie denken wel op die manier

Jij kan je eigen motie niet afwijzen
pi_72859370
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet.
Ik lees net;

Het plegen van fraude geeft aan dat u niet te goeder trouw bent.
Indien de fraude is ontdekt binnen vijf jaar voorafgaand aan het verzoek tot wettelijke schuldsanering, wordt het verzoek in principe afgewezen. Ligt de ontdekkingsdatum van de fraude vóór die vijf jaar, dan wordt het verzoek tot Wsnp in principe toegekend, mits er geen andere gronden tot afwijzing aanwezig zijn.

Dus stel je voor mensen leven op bijstand niveau...moeten komende 5 jaar 100 euro per maand afbetalen. Dat is dan 6000. Dan nog 3 jaar schuldsanering is 3600. Wie gaat die overige 20.000 betalen? Dat wordt dan toch kwijtgescholden?

Edit; volgens mij maak ik een verkeerde rekensom. Ik weet niet wat de aflossing norm is voor bijstandsgerechtigden. Is dat niet 10%?

[ Bericht 7% gewijzigd door SilkSpectre op 17-09-2009 23:00:22 ]
  donderdag 17 september 2009 @ 22:54:32 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72859387
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:48 schreef Meki het volgende:

Jij kan je eigen motie niet afwijzen
Was mijn motie niet
&lt;signature here&gt;.
pi_72859869
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik reageer niet op nutteloze opmerkingen.
Wat doe jij hier dan behalve trollen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:47:00 #83
3542 Gia
User under construction
pi_72868519
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:28 schreef Meki het volgende:

Want Marokkanen sluizen helemaal geen geld door naar het buitenland! Right!
pi_72869288
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:57 schreef Zienswijze het volgende:
[...]

Wat is het probleem eigenlijk? Het probleem is weer de typische naieviteit die in Nederland nog steeds ronddwaalt. Namelijk veel mensen in Nederland gaan er vanuit dat elk mens eerlijk is die geen dingen tegen de wet in doet. Vanuit dat denkpatroon wordt Nederland al jaren geregeerd. Het geval is namelijk dat Nederland een verzorgingsstaat kent. En natuurlijk zijn er dan altijd mensen die deze verzorgingsstaat willen uitknijpen en willen frauderen. Aan een verzorgingsstaat zitten namelijk ook risico's, namelijk dat er altijd mensen zullen zijn die willen frauderen. Hoe naief is het een verzorgingsstaat neer te zetten en dan weinig controle erop te zetten? Dat is namelijk wel wat in Nederland al jaren gebeurt en nu nog steeds aan de gang is.

Conclusie: weg met die naieviteit. Een verzorgingsstaat houdt OOK in dat er gefraudeerd wordt door mensen. Dat houdt namelijk in dat er naast door autochtonen, ook door allochtonen, wordt gefraudeerd. Dus sterke en massale controles op fraude + hoge boetes als straf moet het beleid worden.
Geweldig verwoord. De naiviteit is het probleem.
pi_78614250
Dat was een baggerkick (als in....geen update ofzo), dus post verwijderd en slotje.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')