abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:10:09 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72781239


Het enige algemene SC-topic in [WGR]! De toga's en stropdassen kunnen af, de rekenmachines mogen aan de kant. We laten het werk even voor wat het is! Het geld wordt later wel geteld. Al het recht blijft in de wetboeken.
Slap ouwehoeren met al die mensen die hier lurken, meeposten, modden en/of kennis spuien? Het kan hier! Sterker: het móet hier.

Slowchatten over onweer, vertragingen, boodschappen, buitenland, Pinksteren, zomer, vakantiefoto's, politiek correcte uitspraken, stemrecht, downtime, volgnummers, IKEA, bier, ... Het kan allemaal in de [WGR] slowchat.

Regeltjes? Weinig: de enige regel is: leuk meeposten!

Topic vol? Degene die het laatste topic sloot, opent een nieuwe.

Gaat het te snel? Dan zitten we in de SnelChat-modus.

Topic vol? Degene die het laatste topic sloot, opent een nieuwe.

En daar gaan we weer,...


De OP is hier of hier te vinden. Aanpassingen en aanvullingen kunnen daar plaats vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 15-09-2009 23:18:44 ]
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:11:46 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72781333
BTW: waar is het mooie WGR/SC-logo van FH gebleven?
Hij staat niet meer onder de link waar FH hem had geplaatst.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72782211
Ik weet dat een werkgever meer kosten heeft voor werknemers dan alleen de loonkosten die de werknemer als brutoloon ziet. (Geen idee hoeveel meer eigenlijk, maar dat is de vraag niet.) Maar hoe zit dat met verenigingen die iemand een vrijwilligersvergoeding geven? Is dat eigenlijk ook gewoon loon, of valt dat onder een andere regeling?
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:31:24 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72782327
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:46 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dus? What's new?
Hm, ja, dit is inderdaad al wel wat oud. Voor mij vrij nieuw trouwens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 15 september 2009 @ 21:34:37 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_72782478
tvp

Ben nog aan het [W] om [G] binnen te halen zodat ik kan zeiken over mijn [R] op vrije dagen!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:36:36 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72782588
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:28 schreef Light het volgende:
Ik weet dat een werkgever meer kosten heeft voor werknemers dan alleen de loonkosten die de werknemer als brutoloon ziet. (Geen idee hoeveel meer eigenlijk, maar dat is de vraag niet.) Maar hoe zit dat met verenigingen die iemand een vrijwilligersvergoeding geven? Is dat eigenlijk ook gewoon loon, of valt dat onder een andere regeling?
Vrijwilligersvergoeding valt niet onder het loon maar onder onkostenvergoeding. Of bedoel je hoe een vereniging dit in de staat van baten en lasten zou moeten presenteren?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:39:08 #7
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72782734
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:34 schreef Nizno het volgende:
tvp

Ben nog aan het [W] om [G] binnen te halen zodat ik kan zeiken over mijn [R] op vrije dagen!
Zodat je tijdens het uitoefenen van je [R] genoeg tijd hebt om er aan te [W]-en om het hard verdiende [G] te investeren in de economie die het hard nodig heeft?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72782895
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:36 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Vrijwilligersvergoeding valt niet onder het loon maar onder onkostenvergoeding. Of bedoel je hoe een vereniging dit in de staat van baten en lasten zou moeten presenteren?
Vooral dat laatste. Als een vereniging mij 10 euro onkostenvergoeding betaalt, gaat dat dan in de boeken als 10 euro of komen er voor de vereniging nog extra kosten bij?
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:53:26 #9
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72783451
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef Light het volgende:

[..]

Vooral dat laatste. Als een vereniging mij 10 euro onkostenvergoeding betaalt, gaat dat dan in de boeken als 10 euro of komen er voor de vereniging nog extra kosten bij?
Nee, er komen geen extra kosten bij. Gewoon 10 euro boeken als vrijwilligersvergoeding. Wel even op het totaal per jaar letten.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72784610
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:53 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee, er komen geen extra kosten bij. Gewoon 10 euro boeken als vrijwilligersvergoeding. Wel even op het totaal per jaar letten.
Thanks Ik verwacht dat ik binnenkort een gesprek ga hebben over een te ontvangen vrijwilligersvergoeding, en dan is het wel prettig om te weten of de gesprekspartner geen onzin loopt te verkondigen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 15 september 2009 @ 23:12:32 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_72787365
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:39 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Zodat je tijdens het uitoefenen van je [R] genoeg tijd hebt om er aan te [W]-en om het hard verdiende [G] te investeren in de economie die het hard nodig heeft?
ook dat idd

Heb straks 7 dagen tijd om uit te geven..... En zowaar eens niet alle dagen vol gepland... vrijdag nog niets staan... zaterdag zondag dinsdag en woensdagavond staan 'vol'... donderdag heb ik om bij te komen... en dan die vrijdag weer aan het werk...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 23:33:23 #12
45833 crew  Fogel
pi_72788224
Plannen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 15 september 2009 @ 23:39:00 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_72788443
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:33 schreef Fogel het volgende:
Plannen
jah
maar soms kom je er echt niet onder uit..... oma zondag naar zutphen brengen zal toch echt met een plan moeten.. anders zit ze te wachten tot ze een ons weegt.... en zaterdag en dinsdag zijn leuke 'feestdagen' dus leuke plannen... woensdagavond is stappen.. dus ook leuk plan...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72792024
* JumpingJacky is niet in de ban van de miljoenennota en moest dit even melden omdat ze anders dit topic niet gaat terugvinden in haar mat-je.

Goedemorgen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72792158
Goedemorgen
pi_72792190
Hmmm
quote:
2.7 Verlengen willekeurige afschrijving
Om de liquiditeits- en financieringspositie van bedrijven die voor vervanging- of uitbreidingsinvesteringen staan te verbeteren heeft het kabinet besloten met ingang van 2009 een tijdelijke willekeurige afschrijving in te voeren. Deze maatregel geldt alleen voor investeringen die in 2009 worden verricht. Om ook ondernemingen die in 2010 investeringen verrichten de mogelijkheid te geven deze in twee jaar af te schrijven (maximaal 50% in 2010 en maximaal 50% in 2011) en daarmee het bedrijfsleven een extra liquiditeitsimpuls te geven heeft het kabinet besloten om deze maatregel met een jaar te verlengen. Onder deze maatregel vallen ook de investeringen in zeer zuinige personenauto’s, zoals beschreven in hoofdstuk 3.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 16 september 2009 @ 08:09:54 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72792239
quote:
Op woensdag 16 september 2009 07:27 schreef JumpingJacky het volgende:
* JumpingJacky is niet in de ban van de miljoenennota en moest dit even melden omdat ze anders dit topic niet gaat terugvinden in haar mat-je.
Had dan een beter voorstel gedaan. Het is net of je in Den Haag werkt bij de oppositie.
quote:
Goedemorgen
Haaaaai!
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:10:40 #18
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72792243
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:02 schreef JumpingJacky het volgende:
Hmmm
[..]


Inderdaad: hmmmm,...
Alsof ik nu opeens meer ga investeren dan ik al van plan was.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:04:30 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72794173
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:10 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Inderdaad: hmmmm,...
Alsof ik nu opeens meer ga investeren dan ik al van plan was.
Misschien ga je wel investeren wat je van plan was ipv het op de lange baan te schuiven.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:47:57 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72797338
Iemand hier thuis in de WSF?

Een collega van me die studeert naast het werk (1 dag in de week). Die zegt Studiefinanciering te ontvangen. Hoe? Door de studiefinanciering voor slechts een half jaar aan te vragen. Op deze manier blijft ze onder het toetsloon van (ik dacht) 13k per jaar.

Kan dit?

Ik ga namelijk ook weer studeren volgend jaar en dus zou ik het ook aan kunnen vragen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:06:10 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72797954
Ik vind net de site van het IBG, en het lijkt er op dat ze gelijk heeft De opleiding moet wel voltijd zijn, of duaal. Maar via het NCOI wordt als het goed is alles als duaal gezien....
quote:
Bijverdiengrens
Studiefinanciering is bedoeld om de financiële barrière om te studeren zo laag mogelijk te maken. Als je zelf meer dan een bepaald normbedrag bijverdient, gaat de overheid ervan uit dat er geen financiële barrière is en dat je geen financiële hulp nodig hebt om een opleiding te volgen. Dat normbedrag noemen we de bijverdiengrens. In 2009 is de bijverdiengrens ¤ 13.215,83.
Die bijverdiengrens wordt dan afgezet tegen je verzamelinkomen, dus ook de aftrekpost van HRA en de heffingskortingen kun je er mee verrekenen
quote:
Wat moet je doen?
Verwacht je in 2009 meer dan ¤ 13.215,83 te gaan verdienen?

Zet je studiefinanciering stop vóór de maand waarin je boven de bijverdiengrens komt. Neem contact met ons op als je dertig jaar of ouder bent.
Vraag tegelijkertijd weer studiefinanciering aan vanaf 1 januari 2010.
Vergeet niet je OV-studentenkaart in te leveren. Doe dit uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
Dat betekent dus dat je vanaf januari gewoon kunt aanvragen en pas als je de grens gaat overschrijden het stop hoeft te zetten.

De volgende vraag is hoe je het makkelijkste je verzamelinkomen per maand kunt bepalen, zodat je weet wanneer je het stop moet zetten

[ Bericht 13% gewijzigd door sanger op 16-09-2009 12:20:23 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 16 september 2009 @ 18:19:48 #22
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72812172
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien ga je wel investeren wat je van plan was ipv het op de lange baan te schuiven.....
Ik wil investeren in onroerend goed. En dat wil ik al voordat het kabinet met deze 'maatregelen' komt. Hoorde vanmiddag dat ze de ondernemer aan de andere kant weer te grazen nemen doordat de zelfstandigen aftrek niet meer met inkomen uit dienstbetrekking te laten verrekenen (starters uitgezonderd). Staat vervolgens weer tegenover dat de MKB-winstvrijstelling naar 12% gaat. Jawel, maar liefst 1,5% omhoog.
Nee, alles bij elkaar geteld zal het voor de ondernemer vast niet erg veel aantrekkelijker worden.

* ManAtWork moet even op zoek naar een goede samenvatting van alle voorstellen en wijzigingen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 16 september 2009 @ 18:53:15 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72813611
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:19 schreef ManAtWork het volgende:
Jawel, maar liefst 1,5% omhoog.
En ik heb volgens mij ook gelezen dat je voor de MKB winstvrijstelling niet meer aan het urencriterium hoeft te voldoen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 16 september 2009 @ 19:26:15 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72814993
Heb ik ook gehoord. Vandaar dat de zelfstandigenaftrek ook niet meer met inkomen uit dienstbetrekking te verrekenen zal zijn. Logisch gevolg.
Wel vreemd trouwens dat diverse ondernemersfaciliteiten nu opeens niet meer van hetzelfde criterium afhankelijk zijn.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72819607
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:47 schreef sanger het volgende:
Iemand hier thuis in de WSF?

Een collega van me die studeert naast het werk (1 dag in de week). Die zegt Studiefinanciering te ontvangen. Hoe? Door de studiefinanciering voor slechts een half jaar aan te vragen. Op deze manier blijft ze onder het toetsloon van (ik dacht) 13k per jaar.

Kan dit?

Ik ga namelijk ook weer studeren volgend jaar en dus zou ik het ook aan kunnen vragen?
Ik heb het even vlug bekeken, en het ziet er naar uit dat dit inderdaad kan, zolang de studie zich daarvoor leent. Een deeltijdstudie is dus niet mogelijk, omdat je daar geen recht op stufi voor krijgt. Maar, bij sommige studie's mag je als voltijdstudent ook de avondcolleges volgen, ik kan dus wel begrijpen dat dit kan. Is ook niet zo vreemd natuurlijk, of je nou in één jaar (max.) 13k verdient met zaterdag+nachtwerk, of met een half jaar fulltime werken zou niet uit mogen maken. Feit blijft dat je maximaal 13k per jaar mag verdienen, en daar kom ik m'n bed niet voor uit
Ik heb persoonlijk nog een andere manier: ik werk nagenoeg geheel fulltime dat is 90% voor al jullie fiscale leken, krijg 100% betaald, plus m'n baas betaalt alle studiekosten.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:19 schreef ManAtWork het volgende:
...
Nee, alles bij elkaar geteld zal het voor de ondernemer vast niet erg veel aantrekkelijker worden.
Het idee is dacht ik dat de werkelozen ondernemers moeten worden, vandaar dat juist starters in het zadel worden geholpen. Needless to say, dat geld moet ergens vandaan komen.
quote:

* ManAtWork moet even op zoek naar een goede samenvatting van alle voorstellen en wijzigingen.
Ik zag vandaag op de zaak al een opzetje voorbij komen, zal morgen even kijken of het al publiceerbaar is. Maar bedenk, nog niets is zeker over alle plannen.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:48:34 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72821066
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het idee is dacht ik dat de werkelozen ondernemers moeten worden, vandaar dat juist starters in het zadel worden geholpen. Needless to say, dat geld moet ergens vandaan komen.
Vestzak of broekzak, het gat moet op één of andere manier gevuld worden.
quote:
[..]

Ik zag vandaag op de zaak al een opzetje voorbij komen, zal morgen even kijken of het al publiceerbaar is. Maar bedenk, nog niets is zeker over alle plannen.
Uiteraard, het zijn voorstellen. Maar het is wel handig om te weten welke kant ze op willen. Zeker naar het einde van het jaar in zicht, kan het handig zijn om klanten te adviseren even af te wachten of juist nu de keuze te maken.
(PM anders even als een mailadres handiger is.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:23:47 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72866573
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:16 schreef DonJames het volgende:
Ik heb het even vlug bekeken, en het ziet er naar uit dat dit inderdaad kan, zolang de studie zich daarvoor leent. Een deeltijdstudie is dus niet mogelijk, omdat je daar geen recht op stufi voor krijgt. Maar, bij sommige studie's mag je als voltijdstudent ook de avondcolleges volgen, ik kan dus wel begrijpen dat dit kan. Is ook niet zo vreemd natuurlijk, of je nou in één jaar (max.) 13k verdient met zaterdag+nachtwerk, of met een half jaar fulltime werken zou niet uit mogen maken. Feit blijft dat je maximaal 13k per jaar mag verdienen, en daar kom ik m'n bed niet voor uit
De studie leent zich ervoor. Het is weliswaar een deeltijdstudie, maar omdat ik de praktijkopdracht bij de huidige werkgever uitvoer wordt ik ingeschreven als duaal student. Daarvoor gelden dezelfde criteria als bij een voltijdstudie. Die bevestiging heb ik ook per mail van het IBG.

Ik lees het anders. Ook al verdien je in een heel jaar meer dan de 13k kun je het toch aanvragen tot het moment dat je de grens gaat overschrijden. Dus als ik pas in mei/juni op de 13k kom (verzamelinkomen dus na aftrekposten HRA en alg.hef.krt. en de gehele HRA staat op mijn inkomen) moet ik zorgen dat ik per mei de SF opzeg.

Kort gezegd; volgens mij kun je het aanvragen tot het moment dat je de bijverdiengrens gaat overschrijden.

Wat wel vreemd is, is dat ze bij het NCOI (waar ik me wsl ga inschrijven) zeggen dat de studie geen recht geeft op SF terwijl ze bij het IBG zeggen van wel.
quote:
Ik heb persoonlijk nog een andere manier: ik werk nagenoeg geheel fulltime dat is 90% voor al jullie fiscale leken, krijg 100% betaald, plus m'n baas betaalt alle studiekosten.
Die manier heb ik straks ook, gister is mijn studieovereenkoomst ondertekend door mijn werkgever. Die betaalt 100% van de kosten en ik ga 1 dag in de 2 weken naar de lessen. En dat gewoon doorbetaald. Alleen het deel huisstudie dat er bij hoort moet ik in eigen tijd doen (logisch).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:25:10 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72866609
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:16 schreef DonJames het volgende:
Ik zag vandaag op de zaak al een opzetje voorbij komen, zal morgen even kijken of het al publiceerbaar is. Maar bedenk, nog niets is zeker over alle plannen.
Daar heb ik ook wel interesse in als het publiceerbaar is.

Als je een mailadres wil; zie profiel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:25:37 #29
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72866622
Trouwens Alleen een goedemorgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72867073
Hier een vrij beknopte versie, en hieronder heb ik een samenvatting gecopypaste van alle voorstellen (excuses voor de lap tekst )

Algemeen
Prinsjesdag 2009
Minister Bos en Staatssecretaris De Jager van Financiën hebben op Prinsjesdag het Belastingplan 2010 ingediend bij de Tweede Kamer. Het Belastingplan 2010 werd vergezeld door vijf fiscale wetsvoorstellen. Hieronder behandelen wij de hoofdlijnen van de wetsvoorstellen. Tenzij anders aangegeven is de inwerkingstredingsdatum 1 januari 2010.


Belastingplan 2010

· Inkomstenbelasting
· Tarief inkomstenbelasting 2010


Box 1
Bel. inkomen uit werk en woning
Tarief 2010
Belasting/Premie VV

cumulatief

1e schijf
¤ 18.218
33,45 % (65+: 15,55%)
¤ 6093
¤ 6093

2e schijf
¤ 14.520
41,95 % (65+: 24,05%)
¤ 6090
¤ 12.183

3e schijf
¤ 21.629
42%
¤ 9084
¤ 21.267

4e schijf
meerdere
52%


· Heffingskortingen
- De algemene heffingskorting wordt ¤ 1987 (2009: ¤ 2007). Voor 65+: ¤ 924 (2009: ¤ 935).
- De arbeidskorting wordt maximaal ¤ 1496 (2009: ¤ 1468).
- Samenloop tussen de levensloopverlof en de doorwerkbonus wordt voorkomen door aanpassing van de levensloopregeling.
- De aanvullende combinatiekorting wordt ¤ 775 (2009: ¤ 770).
- De inkomensafhankelijke aanvullende combinatiekorting wordt ¤ 1084 (2009: ¤ 995).
- De alleenstaande-ouderkorting wordt ¤ 945 (2009: ¤ 902).
- De ouderenkorting wordt ¤ 684 (2009: ¤ 661).
- De alleenstaande ouderenkorting wordt ¤ 418 (2009: ¤ 410).
· Winst
- De in 2009 geldende regeling voor willekeurige afschrijving wordt verlengd met een jaar. Ook investeringen gedaan in 2010 kunnen in 2 jaar worden afgeschreven (2010 en 2011).
- De kleinschaligheidsinvesteringsaftrek wordt verruimd. Het maximum wordt ¤ 15.120. Daarnaast wordt de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek gestroomlijnd.
- De budgetten van de energie-investeringsaftrek en milieu-investeringsaftrek worden verhoogd.
- De MKB-winstvrijstelling wordt verhoogd naar 12%. Het urencriterium vervalt.
- De zelfstandigenaftrek wordt geïndexeerd en kan voortaan alleen worden verrekend met winstinkomen en niet meer met eventueel ander inkomen. Voor de niet gerealiseerde zelfstandigenaftrek geldt een termijn van voorwaartse verrekening van 9 jaar. Starters mogen wel gedurende 3 jaar verrekenen met ander inkomen.
- Voor elektrische auto's (nulemissieauto's) geldt in 2010 en 2011 geen bijtelling (autokostenforfait). De 3 jaren daarna bedraagt de bijtelling 7%.
- De willekeurige afschrijving blijft gelden voor zeer zuinige personenauto's.
- Zeer zuinige auto's - waaronder elektrische auto's - worden aangemerkt als bedrijfsmiddelen die in aanmerking komen voor de kleinschaligheidstoeslag.
· Eigen woning
- De hypotheekrenteaftrek herleeft tot maximaal 2 jaren (na het jaar waarin deze leeg is komen te staan) voor een eigen woning die wordt verhuurd en waarvan de verhuurperiode voorbij is. Deze maatregel geldt voor 2010 en 2011. De maatregel geldt ook als de verhuur van de woning in 2008 of 2009 is aangevangen.
· Banksparen wordt uitgebreid met een variant voor stamrechten (ontslagvergoedingen) en voor uitvaartproducten.
· Box 3
- Verplichtingen die kunnen leiden tot uitgaven die worden aangemerkt als persoonsgebonden aftrekpost, komen niet als schuld in box 3 in aanmerking. Deze reparatie naar aanleiding van een arrest van de Hoge Raad (V-N 2009/11.10) treedt in werking met ingang van 30 december 2009.
- Schulden en vorderingen inzake in te voeren erfbelasting worden in box 3 opgenomen. Er geldt een uitzondering voor aanslagen waarbij een verkrijging inzake de Natuurschoonwet 1928 is opgenomen.

· Loonbelasting/Vermindering afdracht loonbelasting
· Tarief/heffingskortingen
Voor het in 2010 geldende tarief en de in de loonbelasting geldende heffingskortingen, wordt verwezen naar het onderdeel inkomstenbelasting.
· Voor elektrische auto's (nulemissieauto's) geldt in 2010 en 2011 geen bijtelling (autokostenforfait). De 3 jaren daarna bedraagt de bijtelling 7%.
· Vanaf 2011 geldt voor kleine banen (jongeren onder 23 jaar met een laag loon) een loonheffingstarief van 0%; er komt een vereenvoudigde loonaangifte.
· Afdrachtverminderingen
- De afdrachtvermindering speur- en ontwikkelingswerk wordt tijdelijk verhoogd door de grens van ¤ 150.000 waarvoor 50% geldt te verhogen naar ¤ 220.000.
- Er wordt een afdrachtvermindering onderwijs ingevoerd voor de verhoging van het opleidingsniveau van de werknemer. De regeling geldt alleen in 2010.
- De afdrachtvermindering onderwijs voor startkwalificatie wordt uitgebreid.

· Vennootschapsbelasting
· De octrooibox krijgt een nieuwe naam: innovatiebox. Het tarief voor innovatieve activiteiten wordt verlaagd van 10% naar 5%. De grondslag wordt verruimd naar alle winsten behaald met innovatieve activiteiten. Nu is er een maximum van ¤ 400.000. Verliezen op innovatieve activiteiten worden aftrekbaar tegen het normale tarief van 25,5%.
· Verliesverrekening: de terugwenteling van verliezen wordt verruimd van één jaar naar 3 jaar. Hierbij geldt een maximum van terugwenteling van 10 mln. per jaar. De voorwaartse verliesverrekening wordt ingekort van 9 jaar tot 6 jaar. Het gaat om een keuze-regime. Deze maatregel geldt voor de jaren 2009 en 2010.

· BPM
· De BPM wordt in 4 jaar omgevormd naar een heffing op basis van CO²-uitstoot. Zo worden de bonusmalusregeling en de CO²-toeslag per 2010 afgeschaft.
· De BPM-korting van ¤ 500 voor zuinige auto's die geldt voor 2010 en 2011 wordt verhoogd naar ¤ 700. Zuinige auto's zijn benzineauto's met een CO2-uitstoot tussen 110 en 120 g/km en dieselauto's met een CO²-uitstoot tussen 95 en 104 g/km.
· De BPM-vrijstelling voor elektrische auto's wordt verlengd tot 2018.
· Voor 2010 geldt een korting van ¤ 300 voor auto's met een affabriekroetfilter.
· Vanaf 2011 gaat een BPM korting gelden voor de aanschaf van dieselpersonenauto's die voldoen aan de Euro-6 norm.

· MRB
· Het MRB-tarief voor zeer zuinige auto's gaat naar 0. Onder zeer zuinige auto's worden personenauto's verstaan met een CO²-uitstoot van maximaal 95 g/km (diesel) of maximaal 110 g/km (benzine).

· Omzetbelasting
· Tarief
- Schoonmaakwerk in huis wordt onder het verlaagde btw-tarief van 6% gebracht.
- Het tijdelijk verlaagde tarief voor schilderen en stukadoren wordt structureel gemaakt. Ook geldt een verruiming: de woning hoeft slechts 2 jaar of ouder te zijn (was: 15 jaar). Deze versoepeling treedt al in werking op 15 september 2009.
- Het btw-tarief op educatieve cd-roms, cursussen op dvd en lesmateriaal op andere fysieke gegevensdragers gaat omlaag van 19% naar 6%. De verlaging geldt niet voor educatieve content die wordt gedownload.
- Voor vervoer per tuktuk, motor- en fietstaxi gaat het btw-tarief van 6% gelden.
· De reikwijdte van de integratieheffing wordt aangepast. Het beleidsbesluit ‘mededeling 26' (V-N 1994, blz. 3873) waarin toepassing van de integratieheffing buiten toepassing blijft, wordt ingetrokken. Er geldt wel overgangsrecht.

· Belastingen van rechtsverkeer
· De monumentenvrijstelling in de overdrachtsbelasting vervalt. Hiervoor in de plaats komt een subsidie door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

· Fiscaal bestuursrecht
· Er wordt voortaan heffingsrente berekend over de verschuldigde erfbelasting vanaf 8 maanden na overlijden.
· Verzuimboeten
- Verhoging van de verzuimboete bij het niet of niet tijdig doen van aangifte voor een aanslagbelasting naar maximaal ¤ 4920.
- Beboetbaar stellen van het niet, gedeeltelijk niet, of niet tijdig betalen van een aanslagbelasting.
- Een aantal strafbare feiten wordt overgebracht naar het boeterecht.
- De hoogte van de verzuimboeten worden geïndexeerd.

· Sociale verzekeringen
· Vanaf 2010 geldt voor kleine banen (jongeren onder 23 jaar met een laag loon) een vrijstelling van premieheffing voor de werknemersverzekeringen - dan ook geen verzekeringsrechten - en van de inkomensafhankelijke bijdrage voor de Zorgverzekeringswet.


Overige fiscale maatregelen 2010

· Inkomstenbelasting
· Voor migranten (partners) wordt in het jaar van aankomst en vertrek weer toerekening van inkomen mogelijk voor de periode van binnenlandse belastingplicht.
· Aanpassing tonnageregeling aan de eisen van de Europese commissie.
· Terbeschikkingstellingsregeling
- AIs een ter beschikking gestelde onroerende zaak in 2010 wordt ingebracht in de vennootschap, kan dit zonder de heffing van inkomstenbelasting (doorschuifregeling) en overdrachtsbelasting (inbrengvrijstelling).
- Er wordt een terbeschikkingstellingsvrijstelling ingevoerd van 12%, vergelijkbaar met de MKB-winstvrijstelling.
- De terbeschikkingsteller krijgt recht op toepassing van de herinvesteringsreserve en de kostenegalisatiereserve.
- De vermogenstoets om de betalingsfaciliteit voor de terbeschikkingstellingsregeling vervalt.
· Aanmerkelijk belang
- Er komt een doorschuifregeling voor het schenken van aanmerkelijkbelangaandelen. Voorwaarde is dat de vennootschap een materiële onderneming drijft. Ter zake van een eventueel beleggingsgedeelte vindt afrekening plaats.
- De voorwaarde dat de vennootschap een materiële onderneming drijft, gaat ook gelden voor de doorschuifregeling bij vererven van aanmerkelijkbelangaandelen. Er komt een overgangsmaatregel voor bestaande situaties met houdstermaatschappijen waarvan in het kader van een bedrijfsopvolging de werkmaatschappij is overgedragen tegen schuldigerkenning.
- Bij vererving van een aanmerkelijk belang zal ter zake van het beleggingsvermogen moeten worden afgerekend. Er geldt een tegemoetkoming als binnen 24 maanden na het overlijden het beleggingsvermogen wordt uitgekeerd als dividend. Dit wordt op verzoek niet als regulier voordeel belast, mits het wordt afgeboekt op de verkrijgingsprijs.
- De betalingsregeling voor de belasting over aanmerkelijkbelangaandelen die worden overgedragen tegen schuldigerkenning, wordt verruimd. Het hoeft niet langer te gaan om overdracht binnen de familiekring.
- Er komt een uitstel van betalingsregeling voor het regulier voordeel dat een aanmerkelijkbelanghouder geniet als zijn houdstervennootschap de aandelen voor een lagere prijs dan de waarde in het economische verkeer overdraagt.
· Dieetkostenaftrek wordt ook mogelijk als de dieetverklaring is afgegeven door een diëtist.
· Schuldig gebleven giften zijn niet meer aftrekbaar op het moment dat deze rentedragend worden. Ook giftenaftrek voor een schenking ter zake des doods is niet meer mogelijk.

· Loonbelasting
· De gebruikelijkloonregeling is voortaan niet meer van toepassing als het gebruikelijk loon niet hoger is dan ¤ 5000 per jaar.
· De aanspraak op vakantiebonnen wordt gewaardeerd op 99% van de nominale waarde.
· Pensioen in eigen beheer wordt ook mogelijk als het eigen-beheerlichaam is gevestigd in een andere EU-lidstaat of aangewezen EER-staat. Er komt ook een aanwijzigingregeling. Ook voor stamrechten in eigen beheer geldt deze uitbreiding naar EU-/EER-staten. Deze regelingen gelden per 15 september 2009.
· De overgangsregeling voor loon in, loon over wordt met een jaar verlengd.
· De gevolgen van het arrest over internationale pensioenregelingen (HR BNB 2009/113) worden gerepareerd.

· Vennootschapsbelasting
· De deelnemingsvrijstelling wordt aangepast. Als alternatief voor de regeling voor laagbelaste beleggingsdeelnemingen is de deelnemingsvrijstelling niet van toepassing op deelnemingen die als belegging worden gehouden. De "niet als beleggingseis" geldt zowel voor deelnemingen in binnenlandse als in buitenlandse lichamen. De deelnemingsvrijstelling geldt echter toch als aannemelijk is dat de deelneming die als belegging wordt gehouden, voldoet aan een (aangepaste) onderworpenheidstoets of (aangepaste) bezittingentoets. Bij sfeerovergangen als gevolg van deze voorstellen geldt compartimentering.

· Dividendbelasting
· De inhoudingsvrijstelling wordt uitgebreid met dividenden uitgekeerd aan aandeelhouders in IJsland en Noorwegen.
· In de voorwaarden van de inhoudingsvrijstelling bij uitkeringen in EU-situaties vervallen de rechtsvormeis en de onderworpenheidseis. Er geldt een uitzondering voor dividenduitkeringen aan een buitenlands lichaam dat een vergelijkbare functie vervult als een vrijgestelde beleggingsinstelling of een fiscale beleggingsinstelling.

· Omzetbelasting
· De huidige btw-vrijstelling voor het beroepsonderwijs wordt in overeenstemming gebracht met de Europese btw-richtlijn. De btw-vrijstelling gaat ook gelden als de beroepsopleiding wordt verstrekt door een erkende instelling die is ingeschreven in het Register Kort Beroepsonderwijs.
· De btw-vrijstelling voor het verlenen van jeugdzorg gaat ook gelden voor commerciële aanbieders.

· BPM
· Bestrijding U-bochtconstructie waarbij een nieuw te leveren auto eerst op een buitenlands kenteken wordt gezet om vervolgens als gebruikte auto te worden geïmporteerd.
· Bestrijding hagelschadeconstructie waarbij een jonge Nederlandse schadeauto wordt geëxporteerd om zodoende de teruggaaf bij export te verkrijgen, waarna de auto vrijwel direct weer wordt ingevoerd. Bij herinvoer wordt heffing volgens de optionele afschrijvingstabel verplicht. Ook de eisen voor de teruggaaf bij uitvoer worden aangepast.
· Naheffing van BPM wordt mogelijk bij het opvoeren van auto's waarbij de CO²-uitstoot hoger wordt.
· Wijziging van de berekening van BPM bij in- en uitvoer van gebruikte voertuigen.

· Belastingen van rechtsverkeer
· Als een ter beschikking gestelde onroerende zaak in 2010 wordt ingebracht in de vennootschap, kan dat vrij van overdrachtsbelasting.

· Fiscaal bestuursrecht
· Navordering wordt voortaan mogelijk indien de belastingaanslag, ten gevolge van een fout, voor de belastingplichtige redelijkerwijs kenbaar onjuist is vastgesteld danwel achterwege is gebleven. In zo'n geval kan ook bij fouten in de aangifte en bij fouten als gevolg van de geautomatiseerde verwerking van de aangifte worden nagevorderd. Er geldt een termijn van 2 jaar. Ook geldt er een 30%-grens waarbij de onjuiste vaststelling in elk geval redelijkerwijs kenbaar is. Er geldt overgangsrecht.
· Naheffing wordt mogelijk in alle gevallen waarin een verzoek van de belastingplichtige of inhoudingsplichtige ten grondslag ligt aan de vrijstelling of vermindering van belasting, of de teruggaaf van belasting.

· Invordering
· De melding van betalingsonmacht bij aansprakelijkheid van bestuurders moet voortaan schriftelijk gebeuren. Deze wetswijziging treedt pas later in werking.

· WOZ
· Het wordt voor aangewezen bestuursorganen en aangewezen derden mogelijk om de WOZ-waarden op te vragen.

· Milieuheffingen
· Er komt een nieuwe belastingvermindering capactiteitstarief in de energiebelasting.
· In de verpakkingenbelasting worden de drempel van 15.000 kilogram verhoogd naar 50.000 kilogram. Verder wordt de vermindering van de exportvermindering verhoogd. Ook de tarieven wijzigen.


Fiscale onderhoudswet 2010


· De in het wetsvoorstel Fiscale onderhoudswet 2010 opgenomen wijzigingen zijn uitsluitend wijzigingen van technische en redactionele aard. Hier gaan wij niet nader op in.


Fiscale vereenvoudigingswet 2010


In dit wetsvoorstel zijn vereenvoudigingen in de loonheffingen, inkomstenbelasting, accijnzen en motorrijtuigenbelasting opgenomen alsook enkele formeelrechtelijke vereenvoudigingen.

· Loonbelasting
· Vereenvoudiging van de vrije vergoedingen en verstrekkingen in de loonsfeer
Het betreft de nieuwe werkkostenregeling die een forfaitaire benadering behelst. Tot een maximum van 1,5% van het fiscale loon is de werkgever vrij om onbelast vergoedingen en verstrekkingen aan zijn werknemers te geven. Uitgezonderd worden het privégebruik van de auto, het genot van de dienstwoning en vergoedingen en verstrekkingen ter zake van (strafrechtelijke gevolgen van) criminele activiteiten. Deze kosten blijven tot het loon van de werknemer behoren. De nieuwe systematiek betreft een forfaitair gedeelte op loonsomniveau en een gedeelte met gerichte vrijstellingen. De gerichte vrijstellingen zijn bedoeld om kosten waarbij het zakelijk karakter overheerst, niet binnen het bereik van het forfait te brengen. Het aantal gerichte vrijstellingen is zo beperkt mogelijk gehouden. Er zijn gerichte vrijstellingen opgenomen voor bijvoorbeeld reiskosten, studiekosten en verhuiskosten. Bij overschrijding van het algemeen forfait wordt het meerdere niet bij de werknemer belast. De loonheffing verschuldigd over het meerdere, komt via eindheffing voor rekening van de werkgever.
Het kabinet stelt voor de wijzigingen per 1 januari 2011 in te laten gaan.

· Inkomstenbelasting
· Vereenvoudiging van bijleenregeling eigen woning
Het betreft de volgende drie maatregelen: uitbreiding van de renteafaftrek over meegefinancierde kosten ter verkrijging van de hypotheek, het afschaffen van de goedkoperwonenregeling en het verkorten van de verjaringstermijn eigenwoningreserve van 5 jaar naar 3 jaar.
Voor wat betreft de eerstgenoemde maatregel stelt het kabinet voor om de aftrekbaarheid van rente over meegefinancierde kosten ter verkrijging van de hypotheek voor starters en doorstromers gelijk te trekken. Nu hebben starters die aftrek wel en doorstromers niet.
· Vereenvoudiging van lijfrenten en pensioenen
Het betreft de volgende vier onderwerpen: de terugwentelingsmogelijkheid, de redelijke termijn, de splitsingsproblematiek pré-brede-herwaarderingslijfrenten en een delegatiebepaling inzake conserverende aanslag lijfrente- en pensioenaanspraken.
Met betrekking tot de terugwentelingsmogelijkheid van drie maanden van het volgende kalenderjaar stelt het kabinet voor om die terugwentelingsmogelijkheid te laten vervallen.
Voor wat betreft de redelijke termijn is in het wetsvoorstel een wettelijke termijn voor de bepaling van de omvang van de rentetermijnen opgenomen, welke termijn ruimer is dan de termijn die op dit moment in de beleidssfeer geldt. Naast de wettelijke periode waarbinnen de termijnen voor de lijfrente moeten worden vastgesteld, wordt het heffingstijdstip bij overschrijding van deze periode verlegd naar het tijdstip van overschrijden van die termijn.
Met betrekking tot de splitsingsproblematiek bij pré-brede-herwaarderingslijfrenten heeft het kabinet besloten dat hetzelfde regime geldt voor de zogenoemde pré-brede-herwaarderingslijfrenten waarop na 2000 nog premies zijn betaald. Deze pré-brede-herwaarderingslijfrenten worden voortaan integraal in box 1 in aanmerking genomen ongeacht de hoogte van de premiebetalingen die vanaf 2001 zijn gedaan.
· Vereenvoudiging box 3
Het betreft de volgende vier wijzigingen: de invoering van één peildatum in box 3 per 2011, nl. de begindatum van 1 januari van het kalenderjaar, de toerekening van de grondslag in box 3 tussen partners, waardering op basis van de WOZ-waarde van de woningen in box 3 in plaats van de waarde in het economisch verkeer en de invoering van een vrijstelling voor contant geld en vergelijkbare vermogensrechten.
Voor wat betreft de toerekening van vermogensbestanddelen aan de partners stelt het kabinet voor om de verdeling voortaan alleen mogelijk te maken voor de gezamenlijke grondslag sparen en beleggen. Een onderlinge verdeling per vermogensbestanddeel zal dan niet meer mogelijk zijn.
Bij de vrijstelling van contant geld en vergelijkbare vermogensbestanddelen denkt het kabinet aan een bedrag van ¤ 500 per belastingplichtige.
· Vereenvoudiging heffingskortingen
Het betreft de samenvoeging van de huidige doorwerkbonus en de verhoogde arbeidskorting voor ouderen in de (nieuwe) doorwerkbonus. De doorwerkbonus die de arbeidsparticipatie van ouderen beoogt te stimuleren, komt dan als aparte heffingskorting te vervallen maar blijft geïntegreerd in de arbeidskorting bestaan. De totale heffingskorting die dan ontstaat, zal weer doorwerkbonus gaan heten. Beoogde ingangsdatum is 1 januari 2011.
Verder stelt het kabinet voor om één begrip te hanteren als grondslag voor de berekening van diverse arbeidsgerelateerde heffingskortingen, namelijk het arbeidsinkomen. Nu wordt bij die heffingskortingen de grondslag op diverse plekken in de wet helemaal uitgeschreven waardoor onduidelijkheid kan ontstaan.
Ook stelt het kabinet voor om de alleenstaande-ouderkorting en de aanvullende alleenstaande-ouderkorting te integreren.

· MRB
· Vereenvoudiging motorrijtuigenbelasting
Het betreft de volgende drie onderdelen: hybride auto's, kwarttarieven en de stalling van het voertuig.
Het gewicht van een hybride auto wordt forfaitair verminderd met 125 kilo (gewicht elektromotor met accu's). Een verzoek van de belastingplichtige voor de vermindering van het gewicht van de elektromotor is niet meer nodig.
Ten aanzien van de stalling komt de verplichting om voor een geschorst voertuig een afwijkende stallingsplaats aan de Belastingdienst door te geven, te vervallen.

· Fiscaal bestuursrecht
· Stroomlijning partnerbegrip
Vereenvoudiging en harmonisatie van het partnerbegrip.
In de Algemene wet inzake rijksbelastingen wordt een basispartnerbegrip opgenomen dat geldt voor alle belastingwetten. Tot dat begrip behoren gehuwden, geregistreerde partners en samenwonenden met een notarieel samenlevingscontract die in de GBA staan ingeschreven op hetzelfde woonadres. Dit basispartnerbegrip kan in de afzonderlijke wetten worden uitgebreid of de voorwaarden kunnen worden aangevuld. Op basis van objectieve criteria wordt bepaald of er sprake is van partnerschap en wanneer het partnerschap begint en ophoudt te bestaan.
· Enkele formeelrechtelijke vereenvoudigingen, nl.:
· Bijzondere regels voor voorlopige aanslagen IB
Beoogd wordt om in het voorlopige-aanslagenproces duidelijker dan nu een onderscheid te maken tussen de fase waarin louter sprake is van het verzamelen en actualiseren van gegevens en de fase waarin sprake is van een geschil tussen belastingplichtige en de Belastingdienst. In de eerstgenoemde fase past een proces waarbij de belastingplichtige op een eenvoudige en snelle manier zijn gegevens kan laten aanpassen zonder onnodige formaliteiten, zoals het officieel bezwaar moeten maken om een wijziging door te geven en het risico van niet-ontvankelijkheid. Zo zal het bijvoorbeeld in de loop van 2010 voor de belastingplichtige mogelijk worden om telefonisch zijn wijzigingen door te geven.
· Ambtshalve vermindering aanslagen IB met rechtsbescherming
Het kabinet stelt voor dat als een verzoek om ambtshalve vermindering van de belastingaanslag inkomstenbelasting geheel of gedeeltelijk wordt afgewezen, dit - net als bij het verzamelinkomen - gebeurt bij voor bezwaar vatbare beschikking. De rechtsbescherming is dan gelijk aan de per 2009 geïntroduceerde rechtsbescherming bij gehele of gedeeltelijke afwijzing van een verzoek om ambtshalve vermindering van het verzamelinkomen.
· Heffingsrente, revisierente, betalingskorting en verzamelinkomen onderdeel van belastingaanslag
Ter vereenvoudiging van het aanslagbiljet en ter verbetering van de rechtsbescherming van de belastingplichtige stelt het kabinet voor te bepalen dat de heffingsrente, de revisierente, de betalingskorting en het verzamelinkomen die op het aanslagbiljet worden vermeld, voor de toepassing van de wettelijke voorschriften over bezwaar en beroep geacht worden onderdeel uit te maken van de belastingaanslag.
· Startdatum heffingsrente voor IB en VPB
In het wetsvoorstel wordt teruggekeerd naar het vóór 1 januari 2005 geldende systeem waarbij rente werd berekend vanaf de eerste dag na het einde van het belastingjaar.
· Termijn afdoening verzoek om teruggaaf BTW
In de wet is nu geen regeling voor de termijn van het afdoen van de verzoeken om teruggaaf van omzetbelasting door de inspecteur opgenomen. In de wet zal worden vastgelegd dat de termijnen van de Awb gelden.

Wet uniformering loonbegrip


· Er komt één loonbegrip voor loonbelasting/premies volksverzekeringen, premies werknemersverzekerigen en inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet (ZVW).
· Het loonstrookje wordt voor zowel werkgever als werknemer eenvoudiger. Deze wordt korter en duidelijker, omdat de verschillende ingewikkelde tussenberekeningen tussen bruto- en nettoloon vervallen en de correcties bij meerdere dienstbetrekkingen komen te vervallen.
· Forse vermindering van administratieve lasten. Dit wordt bereikt door de volgende maatregelen.
- De verplichte inkomensafhankelijke bijdrage ZVW komt te vervallen.
- Daarvoor in de plaats komt een ZVW werkgeversheffing die meeloopt met de premiegrens voor de werknemersverzekeringen. Het maximum voor de inkomensafhankelijke bijdrage wordt daartoe verhoogd van ¤ 32.369 naar ¤ 47.802 en de percentages van 6,9 en 4,8 worden met 0,7 procentpunt verlaagd tot 6,2 en 4,1.
- Hierdoor verdwijnt de ingewikkelde teruggave van te veel betaalde ZVW premie bij meerdere dienstbetrekkingen. Teruggaven bij samenloopsituaties (bijvoorbeeld loon en pensioen) blijven wel gehandhaafd (via de Belastingdienst). Voor teruggaafbeschikkingen zal een grens gelden, zoals die nu wordt gebruikt voor de inkomstenbelasting (¤ 14 voor 2009).
- Het werknemersdeel WW-premie wordt helemaal afgeschaft en komt dus niet meer voor in de loonadministratie.
- De franchise WW wordt afgeschaft. Voor de WW-premie hoeven hierdoor geen aparte gegevens meer bijgehouden te worden. De WW-premie voor werkgevers wordt met ca. 2,5 procentpunt verlaagd, van 4,15% naar 1,65% (cijfers 2009).
- Geen verschil meer tussen loonheffing en premieheffing over bijtelling privégebruik auto. Bijtelling privégebruik auto is loon zowel voor loonbelasting/premies volksverzekeringen, inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringsweg (ZVW) en voor premies werknemersverzekeringen. Het privégebruik telt daardoor ook mee voor de vaststelling van een eventuele uitkering o.g.v. de werknemersverzekeringen (hoogte maatmaninkomen).
- Geen verschil meer tussen loonheffing en premieheffing over levensloopinleg en -opname. Dat betekent dat de omkeerregeling ook geldt voor premies werknemersverzekeringen. Een werkgeversbijdrage in de levensloopregeling behoort niet tot het loon, de opname van het tegoed vormt wel loon voor alle loonheffingen

· Een greep uit de overige aanpassingen:
Om te voorkomen dat een groter beroep op inkomensafhankelijke regelingen zal worden
gedaan worden de desbetreffende inkomensgrenzen technisch aangepast. Voor enkele
inkomensafhankelijke regelingen, zoals o.a. zorgtoeslag, kindgebonden budget en
studiefinanciering gebeurt dat in deze wet. Voor andere, zoals de kinderopvangtoeslag en
huurtoeslag gebeurt dat later via (reguliere) lagere wetgeving.

· Inwerkingtreding
In het voorjaar van 2010 zal een keuze worden gemaakt tussen invoering per 1 januari
2011 of 2012. De keuze zal vóór 1 juli 2010 bekend worden gemaakt.

· Overgangsrecht:
De wetswijzigingen zijn - na inwerkingtreding van de wet - met onmiddellijke werking van
kracht. Het fiscale genietingstijdstip bepaalt welk loonbegrip van toepassing is.
Wel wordt een overgangsregeling voorgesteld voor teruggaven aan de werkgevers van
vóór de uniformering van het loonbegrip boven het premiemaximum of maximum bijdrage-inkomen betaalde bedragen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:05:45 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72867480
heb ik van het weekend weer iets te doen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72867643
Bijna weekend, nog maar 1 dagje werken
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 18 september 2009 @ 10:53:23 #33
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_72868710
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:47 schreef DonJames het volgende:
Hier een vrij beknopte versie, en hieronder heb ik een samenvatting gecopypaste van alle voorstellen (excuses voor de lap tekst )

Algemeen
[..]
uniformering van het loonbegrip boven het premiemaximum of maximum bijdrage-inkomen betaalde bedragen.
Had het minder erg gevonden als je het zelf uitgetikt had... maar zo'n lap knippen en plakken. tss aso
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72876118
Wat is die wet/regel rond niet-marktconforme bedragen in contracten. Ik weet, het is wat onduidelijk, maar als ik zeg dat die nietig zijn oid krijg ik ook weer gezeur dat dat niet klopt. Ik ben op zoek naar de termen en artikelen rond die situaties.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:13:29 #35
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72876520
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Wat is die wet/regel rond niet-marktconforme bedragen in contracten. Ik weet, het is wat onduidelijk, maar als ik zeg dat die nietig zijn oid krijg ik ook weer gezeur dat dat niet klopt. Ik ben op zoek naar de termen en artikelen rond die situaties.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat.
Het zou handig zijn als we weten over welk soort contract het gaat.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:14:42 #36
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72876564
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef Nizno het volgende:

[..]

Had het minder erg gevonden als je het zelf uitgetikt had... maar zo'n lap knippen en plakken. tss aso
Piepert: klik dan gewoon op z'n linkje.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72876677
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat.
Het zou handig zijn als we weten over welk soort contract het gaat.
Ok toch dan maar:

Ik ken de details niet, maar het komt er op neer dat wij 150 euro per maand betalen voor de vermelding van onze bedrijfsnaam + telefoonnummer op detelefoongids.com.
Dit hele proces is beter bekend als acquisitiefraude.
Die 150 euro is het natuurlijk helemaal waard om op zo'n nietszeggende site te staan.

Daar doel ik dus op, 150 euro betalen voor iets wat het verre van waard is. Ik heb ooit meegekregen dat je dan de overeenkomst op zou kunnen zeggen (zeg ik heel voorzichtig, ik weet in ieder geval dat er 'iets' mee is).
pi_72876920
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Wat is die wet/regel rond niet-marktconforme bedragen in contracten. Ik weet, het is wat onduidelijk, maar als ik zeg dat die nietig zijn oid krijg ik ook weer gezeur dat dat niet klopt. Ik ben op zoek naar de termen en artikelen rond die situaties.
Wat bedoel je? Transfer pricing? At arms length verrekenprijzen? Wetsvoorstel excessieve beloningen?
pi_72876962
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Transfer pricing? At arms length verrekenprijzen? Wetsvoorstel excessieve beloningen?
Zie één post boven je
pi_72877142
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:25 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Zie één post boven je
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:17 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ok toch dan maar:

Ik ken de details niet, maar het komt er op neer dat wij 150 euro per maand betalen voor de vermelding van onze bedrijfsnaam + telefoonnummer op detelefoongids.com.
Dit hele proces is beter bekend als acquisitiefraude.
Die 150 euro is het natuurlijk helemaal waard om op zo'n nietszeggende site te staan.

Daar doel ik dus op, 150 euro betalen voor iets wat het verre van waard is. Ik heb ooit meegekregen dat je dan de overeenkomst op zou kunnen zeggen (zeg ik heel voorzichtig, ik weet in ieder geval dat er 'iets' mee is).
Sorry, maar zulke wetgeving bestaat niet. Als het contract op een oneerlijke manier tot stand is gekomen (misleiding o.i.d.) wel, maar een contract nietig laten verklaren of ontbinden omdat het "te duur" is kan niet.
pi_72877216
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:31 schreef DonJames het volgende:

[..]


[..]

Sorry, maar zulke wetgeving bestaat niet. Als het contract op een oneerlijke manier tot stand is gekomen (misleiding o.i.d.) wel, maar een contract nietig laten verklaren of ontbinden omdat het "te duur" is kan niet.
Hm ok, ik dacht tijdens mijn iets te saaie recht-lessen zoiets mee te hebben gekregen. Maar ik ben de expert niet. Bedankt!

We zijn er inmiddels ook uit dat het toch misleiding gaat worden aangezien zij met het verhaal kwamen of wij de bedrijfsgegevens even wilde checken, onze dame heeft dat ook echt alleen gedaan en getekend. Blijkt dus vervoglens dat het een heel contract is.

Zal wel een heel verhaal worden, maar normaal moeten we hier gewoon uitkomen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:37:04 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72877306
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:34 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Hm ok, ik dacht tijdens mijn iets te saaie recht-lessen zoiets mee te hebben gekregen. Maar ik ben de expert niet. Bedankt!

We zijn er inmiddels ook uit dat het toch misleiding gaat worden aangezien zij met het verhaal kwamen of wij de bedrijfsgegevens even wilde checken, onze dame heeft dat ook echt alleen gedaan en getekend. Blijkt dus vervoglens dat het een heel contract is.

Zal wel een heel verhaal worden, maar normaal moeten we hier gewoon uitkomen.
Is de dame wel tekeningsbevoegd?
Met andere woorden, mag zij dergelijke contracten namens de werkgever aangaan?

(Heb het zelf een keer voor een klant weten te regelen om een verstuurde brief als niet rechtsgeldig te laten bestempelen omdat degene niet bevoegd was om afspraken te maken. Ging niet om een advertentie, maar toch.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:42:13 #43
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72877463
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Is de dame wel tekeningsbevoegd?
Met andere woorden, mag zij dergelijke contracten namens de werkgever aangaan?

(Heb het zelf een keer voor een klant weten te regelen om een verstuurde brief als niet rechtsgeldig te laten bestempelen omdat degene niet bevoegd was om afspraken te maken. Ging niet om een advertentie, maar toch.)
Dat dus
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72877537
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Is de dame wel tekeningsbevoegd?
Met andere woorden, mag zij dergelijke contracten namens de werkgever aangaan?

(Heb het zelf een keer voor een klant weten te regelen om een verstuurde brief als niet rechtsgeldig te laten bestempelen omdat degene niet bevoegd was om afspraken te maken. Ging niet om een advertentie, maar toch.)
Nee, maar het bedrijf heeft inmiddels gesteld dat ze het niet op gaan zeggen maar gewoon neit meer gaan betalen. Zoals bij meer gevallen bekent is gaat de andere partij wel dreigen, maar naar de rechter zullen ze niet stappen aangezien dan hun eigen laffe praktijken aan het licht komen.
Ik vind het jammer dat er geen verdere stappen worden genomen, maar financieel (en geestelijk misschien ook wel) zal het allemaal wel beter zijn zo.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:53:07 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72877790
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:44 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Nee, maar het bedrijf heeft inmiddels gesteld dat ze het niet op gaan zeggen maar gewoon neit meer gaan betalen. Zoals bij meer gevallen bekent is gaat de andere partij wel dreigen, maar naar de rechter zullen ze niet stappen aangezien dan hun eigen laffe praktijken aan het licht komen.
Ik vind het jammer dat er geen verdere stappen worden genomen, maar financieel (en geestelijk misschien ook wel) zal het allemaal wel beter zijn zo.
Ik zou als bedrijf hoe dan ook een brief sturen dat de afspraken nietig zijn ivm de valse voorwendselen en het ontbreken van tekeningsbevoegdheid bij de dame die getekend heeft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:11:48 #46
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72878310
Ondernemer dreigt met gemeente met verkeerschaos

Ik zeg: hulde!
Ik neem aan dat de goede man al normaal gesprekken heeft gevoerd met de politiek en dat hij met onderbouwde argumenten is gekomen. En dan op een legale wijze gewoon een puinhoop maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:17:58 #47
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72878495
En wie had het er hier ook al weer over dat vrouwen niet wisselvallig zijn?
(Heb geen zin om alle SC's door te lopen dus wacht wel tot iemand zich meldt. )

Nu maar afwachten of Wesley weet wat ie met dit voorzetje moet doen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:24:41 #48
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72878689
En, vooruit, omdat het een WGR-topic is: de carrière-vrouw.

Doe mij die maar.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:33:00 #49
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72878950
Zit net een beetje te neuzen op het www in verband met de miljoenennota. Nu lees ik dat het voorstel is om de eigenwoningreserve te laten verjaren na 3 jaar in plaats van de huidige 5.
Komt bij mij de vraag: ik verkoop mijn woning (met een hypotheek die kleiner is dan de economische waarde van de woning) fictief naar box 3. Ik blijf er wel wonen en trek drie jaar lang de rente niet af in box 1 maar laat het belasten in box 3.
Mag dat c.q. kan ik een woning die kwalificeert als eigen woning opgeven in box 3?

(Ik moet het financiële effect nog even narekenen maar mijn gevoel zegt dat hier iets te verdienen valt,...)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72881309
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:33 schreef ManAtWork het volgende:
: ik verkoop mijn woning fictief naar box 3.
Eh... wut?
quote:
(Ik moet het financiële effect nog even narekenen maar mijn gevoel zegt dat hier iets te verdienen valt,...)
Dat zou nu dan toch ook kunnen?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:54:06 #51
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72881435
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Eh... wut?
Bestaande woning met hypotheek in box 1. Bij het overbrengen naar box 3 vindt er een fictieve verkoop plaats waardoor de bijleenregeling in werking treedt. Met een positief verschil tussen economische waarde en eigen woningschuld ontstaat er dus een eigenwoningreserve.
quote:
[..]

Dat zou nu dan toch ook kunnen?
Uiteraard. Maar het scheelt wel twee jaar rente in box 3. Vandaar dat het kantelpunt volgens mij gunstiger moet komen te liggen.


BTW: welkom terug in de SC.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72881657
Maar de eigen woning in box 3. Verhindert de rangorderegeling dat niet?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 18:04:49 #53
45833 crew  Fogel
pi_72881712
De belastingdienst, moeilijker kunnen we het niet maken, wel duurder
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:16:22 #54
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72882003
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar de eigen woning in box 3. Verhindert de rangorderegeling dat niet?
Dat is ook de vraag. Mag een woning die voldoet aan de criteria als eigen woning in box 3 worden opgegeven. En ja, ik heb dan geen recht op aftrek van rente maar daar kies ik dan bewust voor.
Ik kan natuurlijk ook drie jaar gaan huren. Heeft hetzelfde effect. (Kost me alleen extra huur.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:56:08 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72883085
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:17 schreef ManAtWork het volgende:
En wie had het er hier ook al weer over dat vrouwen niet wisselvallig zijn?
(Heb geen zin om alle SC's door te lopen dus wacht wel tot iemand zich meldt. )

Nu maar afwachten of Wesley weet wat ie met dit voorzetje moet doen.
Laatst was ik in A'dam naar het casino en toen liep mijn vrouw Yolanthe van der sokken bij het uitkomen van de parkeergarage. Stond ze te wachten op Wesley die stond uti te puffen op zijn krukken (na NL - Japan was dat).

In het echt is het heel wat minder leuk dan in de blaadjes hoor
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:58:35 #56
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72883174
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef sanger het volgende:

[..]

In het echt is het heel wat minder leuk dan in de blaadjes hoor
Weet jij hoe Wesley en Yolanthe in bed zijn, dan?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 19:02:51 #57
45833 crew  Fogel
pi_72883322
Wie zijn Wesley en Yolanthe en waarom is nieuws over ze "belangrijk"?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:03:03 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72883331
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:58 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Weet jij hoe Wesley en Yolanthe in bed zijn, dan?
Welk blaadje stond dat Gemist
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:05:55 #59
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72883432
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Welk blaadje stond dat Gemist
Jij zegt dat het in het echt een stuk minder is. Dus ga ik ervan uit dat je uit ervaring spreekt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:06:05 #60
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72883440
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Fogel het volgende:
Wie zijn Wesley en Yolanthe en waarom is nieuws over ze "belangrijk"?
Wesley Sneijder is een zeer goede voetballer, en daarom is het nieuw over hem belangrijk. Yolanthe is zijn scharrel, maar die scharrelde eerst met Jan(tje) Smit en trok zijn huis leeg na het uit elkaar gaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:06:33 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72883456
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:05 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Jij zegt dat het in het echt een stuk minder is. Dus ga ik ervan uit dat je uit ervaring spreekt.
Ik vergeleek het met een blaadje (FHM).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72883578
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar de eigen woning in box 3. Verhindert de rangorderegeling dat niet?
Dat lijkt mij wel, ja. Het is in het verleden ook niet mogelijk geweest om een huis in box 3 te plaatsen om zo het eigenwoningforfait te omzeilen (pre-wet Hillen). Volgens mij kan het niet.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:17:52 #63
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72883830
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel, ja. Het is in het verleden ook niet mogelijk geweest om een huis in box 3 te plaatsen om zo het eigenwoningforfait te omzeilen (pre-wet Hillen). Volgens mij kan het niet.
OK, even voor drie jaar verkopen aan en huren van pa en ma dus.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:18:50 #64
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72883872
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik vergeleek het met een blaadje (FHM).
Hmmm, van horen zeggen (lezen) dus.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72890321
even een mening polsen

stel je hebt sollicitatie gesprek gehad, alle kandidaten voor je zijn op cv afwezen, je mag komen , je hebt gesprek gehad waarbij ze je aardig hebben doorgezaagd, met wat als deze situatie zich voordoet. Na ruim 1uur en kwartier wordt het gesprek afgerond en als laatste vraag vroegen per wanneer je kan vertrekken en wat je verdient op dit moment.

vooral die 2 laatste vragen doen mij vermoeden dat ze een aanbieding gaan doen, of interpreteer ik een aantal signalen verkeerd ?
pi_72891151
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
even een mening polsen

stel je hebt sollicitatie gesprek gehad, alle kandidaten voor je zijn op cv afwezen, je mag komen , je hebt gesprek gehad waarbij ze je aardig hebben doorgezaagd, met wat als deze situatie zich voordoet. Na ruim 1uur en kwartier wordt het gesprek afgerond en als laatste vraag vroegen per wanneer je kan vertrekken en wat je verdient op dit moment.

vooral die 2 laatste vragen doen mij vermoeden dat ze een aanbieding gaan doen, of interpreteer ik een aantal signalen verkeerd ?
Ik denk dat het er op zich hoopvol uitziet, maar als er na jou nog een kandidaat op gesprek kwam die een starter is met 15 jaar werkervaring, die na de koffie kan gaan beginnen en nu nog minimumloon krijgt..
pi_72891347
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:19 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk dat het er op zich hoopvol uitziet, maar als er na jou nog een kandidaat op gesprek kwam die een starter is met 15 jaar werkervaring, die na de koffie kan gaan beginnen en nu nog minimumloon krijgt..
haha, zover ik de recruiter die al voor het gesprek te veel uit de school klapte , waren er geen andere kandidaten die opgesprek mochten komen na de eerste screening van cv (15 mensen afwezen)

alleen door dat er leidinggevende taken in de functie zitten (aansturen 9 personen) , is nieuw voor mij , de rest van de functie past prima in mijn straatje.
pi_72899980
Een bekend gezicht op deze foto:
http://www.telegraaf.nl/b(...)eginnen__.html?p=4,2
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 19 september 2009 @ 11:31:19 #69
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72900773
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:51 schreef JumpingJacky het volgende:
Een bekend gezicht op deze foto:
http://www.telegraaf.nl/b(...)eginnen__.html?p=4,2
Je ziet er weer goed uit, schat.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:24:23 #70
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72901914
Goedemiddag.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_72902357
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 11:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je ziet er weer goed uit, schat.
Sorry, MaW, that's not me. Ik ken haar van de avatar van r_one.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:45:36 #72
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72902384
Goedemiddag
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:48:28 #73
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72902450
Het is een tijdje terug voor me dat ik in een boekhouding met BTW te maken heb gehad (tijdje in de zorg gewerkt, vrijgesteld van BTW). Maar als ik het me goed herinner heb je in een grootboek toch genoeg aan de volgende rekeningen:

1... Te vorderen BTW
1... Af te dragen BTW

1... Te betalen BTW
1... Te ontvangen BTW

Onderscheid in BTW hoog en BTW laag is nergens voor nodig, lijkt me, correct? Uiteraard zal de boekhoudsoftware dat onderscheid wel maken, bij de aangifte zal dat ook nodig zijn, maar dat zal gewoon met behulp van de BTW codes in de software gebeuren. Die kan ik dan toch gewoon aan 1 en dezelfde grootboekrekening koppelen?

Ik zit even naar een administratie te kijken en kom wel 6 rekeningen tegen voor de BTW. En uiteraard ligt het boek waarin het staat ergens op mijn werk. Maar zo herinner ik het me in ieder geval.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:56:15 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72902634
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:18 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Hmmm, van horen zeggen (lezen) dus.
Ja, helaas wel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:59:23 #75
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72902711
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het is een tijdje terug voor me dat ik in een boekhouding met BTW te maken heb gehad (tijdje in de zorg gewerkt, vrijgesteld van BTW). Maar als ik het me goed herinner heb je in een grootboek toch genoeg aan de volgende rekeningen:

1... Te vorderen BTW
1... Af te dragen BTW

1... Te betalen BTW
1... Te ontvangen BTW

Onderscheid in BTW hoog en BTW laag is nergens voor nodig, lijkt me, correct? Uiteraard zal de boekhoudsoftware dat onderscheid wel maken, bij de aangifte zal dat ook nodig zijn, maar dat zal gewoon met behulp van de BTW codes in de software gebeuren. Die kan ik dan toch gewoon aan 1 en dezelfde grootboekrekening koppelen?

Ik zit even naar een administratie te kijken en kom wel 6 rekeningen tegen voor de BTW. En uiteraard ligt het boek waarin het staat ergens op mijn werk. Maar zo herinner ik het me in ieder geval.
Is er geen sprake van buitenlandse BTW? Verlegde BTW?

Zit er een aangiftefunctionaliteit in het pakket? Dan zou ik kijken of die op de BTW code sorteert. Zo niet zul je de splitsing moeten maken omdat je anders geen uitsplitsing kan maken in de aangifte.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:01:06 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72902755
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
vooral die 2 laatste vragen doen mij vermoeden dat ze een aanbieding gaan doen, of interpreteer ik een aantal signalen verkeerd ?
Of ze willen weten wat je zou kosten en per wanneer je zou kunnen beginnen om een afweging te kunnen maken.

Op zich hoopvol, omdat ze hier niet zo veel interesse in hebben als ze geen aanbod willen doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:01:20 #77
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72902762
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Is er geen sprake van buitenlandse BTW? Verlegde BTW?
Dat is weer een ander verhaal, waar ik van de week nog eens achteraan moet. Maar het is niet eenvoudig om duidelijk informatie te krijgen, en EVD is ook niet erg goed bereikbaar geweest de afgelopen week. Maar vooralsnog ga ik er niet van uit dat ik die in deze administratie, welke ik nu even aan het opzetten ben, ga gebruiken.
quote:
Zit er een aangiftefunctionaliteit in het pakket? Dan zou ik kijken of die op de BTW code sorteert. Zo niet zul je de splitsing moeten maken omdat je anders geen uitsplitsing kan maken in de aangifte.
Ja, de software (Twinfield) heeft aangiftefunctionaliteit. Ik zal eens kijken hoe die opgezet is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:06:14 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72902909
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is weer een ander verhaal, waar ik van de week nog eens achteraan moet. Maar het is niet eenvoudig om duidelijk informatie te krijgen, en EVD is ook niet erg goed bereikbaar geweest de afgelopen week. Maar vooralsnog ga ik er niet van uit dat ik die in deze administratie, welke ik nu even aan het opzetten ben, ga gebruiken.
[..]

Ja, de software (Twinfield) heeft aangiftefunctionaliteit. Ik zal eens kijken hoe die opgezet is.
Ken het pakket niet overigens.

Maar afhankelijk van de hoeveelheid boekingen die je doet zou ik overwegen alsnog die uitsplitsing te maken. Het is niet heel veel extra werk, de boekingen worden geautomatiseerd aangestuurt (neem ik aan in het pakket) maar kan je in de toekomst wel meer overzicht bieden. Hoe wil je bv. makkelijk controleren of het saldo van de BTW die het pakket boekt wel 19% is als je op de grbrek gecombineerd met 19% en 6% hebt geboekt?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:11:12 #79
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72903029
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat 2 rekeningen extra ook geen probleem is. Ik ben wel bezig het grootboek zo veel mogelijk op te schonen (en eenduidig te maken in meerdere administratie), maar als rekeningen nuttig zijn, dan moeten ze natuurlijk gewoon blijven bestaan.

Alleen die laatste zin, die begrijp ik niet. Wat bedoel je daarmee?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:16:16 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72903150
Voordat ik de aangifte doe doe ik een snelle controle.

Ik kijk naar het saldo op de grbrek omzet 19% en kijk naar het saldo van de grbrek Af te dragen BTW 19%.

19% van grbrek omzet moet gelijk zijn aan saldo op grbrek af te dragen BTW. Is dit niet zo dan is er ergens iets "niet helemaal goed gegaan" (handmatige correcties bv op de verkeerde grbrek).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:19:55 #81
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72903230
Ah, op die manier. Dat kan inderdaad nuttig zijn, dus dan zou ik het inderdaad splitsen. Goede tip. Al doe ik verdomd weinig handmatige correcties en heb ik slechts een kleine administratie. Het is uiteraard wel de bedoeling dat er een stijgende lijn zit in het aantal boekingen (door meer te factureren aan meer debiteuren).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:26:49 #82
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72903401
En dan nu de rubrieken m.b.t. personeelskosten. Ik heb daar toch echt altijd een hekel aan, snap verdomd weinig van salarisadministratie (wordt gelukkig ook uitbesteed en heel handig aan mij aangeleverd). Dit wordt dus alleen een beetje vernummeren en overduidelijke dubbele rekeningen verwijderen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:29:09 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72903460
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En dan nu de rubrieken m.b.t. personeelskosten. Ik heb daar toch echt altijd een hekel aan, snap verdomd weinig van salarisadministratie (wordt gelukkig ook uitbesteed en heel handig aan mij aangeleverd). Dit wordt dus alleen een beetje vernummeren en overduidelijke dubbele rekeningen verwijderen.
Doe de cursus/opleiding PDL

Doe je 4 maanden over en het maakt je een hoop duidelijk. O.a. arbeidsrecht, loonheffing en sociale lasten. Kost ongeveer ¤ 1.600 dus dat valt ook nog wel mee. Je kunt na afronden geheel zelfstandig een salarisadministratie inrichten en voeren

Ik heb hem vorig jaar gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat er een wereld openging

Overigens geeft het geen of nauwelijks inzicht in bv. de loonjournaalpost.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:34:05 #84
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72903562
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Doe de cursus/opleiding PDL

Doe je 4 maanden over en het maakt je een hoop duidelijk. O.a. arbeidsrecht, loonheffing en sociale lasten. Kost ongeveer ¤ 1.600 dus dat valt ook nog wel mee.

Ik heb hem vorig jaar gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat er een wereld openging
Ik wil er inderdaad wel eens meer over weten. Arbeidsrecht niet per se, daar heb ik al e.e.a. over geleerd op de Hogeschool, dat zou dan mogelijk veel herhaling zijn (vond dat wel altijd interessant trouwens). Maar loonheffing en sociale lasten, daar zou ik wel eens meer inzicht in willen hebben. Is alleen de vraag of mijn werkgever er 1.600 euro in wil investeren terwijl dat uitbesteed wordt (en ik voorlopig nog wel tijdelijke contracten zal hebben).

Misschien maar gewoon eens een boek over zoeken. Kijken hoe ver ik daarmee kom. Tijdens mijn opleiding kwam ik met zelfstudie ook altijd wel een heel eind.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:56:44 #85
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72904057
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik wil er inderdaad wel eens meer over weten. Arbeidsrecht niet per se, daar heb ik al e.e.a. over geleerd op de Hogeschool, dat zou dan mogelijk veel herhaling zijn (vond dat wel altijd interessant trouwens). Maar loonheffing en sociale lasten, daar zou ik wel eens meer inzicht in willen hebben. Is alleen de vraag of mijn werkgever er 1.600 euro in wil investeren terwijl dat uitbesteed wordt (en ik voorlopig nog wel tijdelijke contracten zal hebben).

Misschien maar gewoon eens een boek over zoeken. Kijken hoe ver ik daarmee kom. Tijdens mijn opleiding kwam ik met zelfstudie ook altijd wel een heel eind.
Arbeidsrecht is ook niet heel lastig hoor. Is de basis dus wsl veel herhaling voor jou.

Dat is een legitieme vraag van je werkgever. Maar wie doet intern de controle over de aangeleverde loonadministratie? Geen interne controle Daarnaast kun je misschien voorstellen het zelf te gaan doen (als je die ambitie hebt en er ruimte voor hebt in je werkzaamheden).

De boeken voor PDL kosten bij elkaar ongeveer ¤ 225,00 en dan heb je ook wel alles (examenbundels etc). Ik heb mijn boeken uitgeleend aan een collega, anders had je die wel kunnen lenen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:04:36 #86
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72904236
Ik ben zeker niet van plan om het zelf te gaan doen. Ik wil me toch echt meer gaan richting op managementinformatie, controlling. Ik doe de financiële administratie ook, maar dat moet, zodra alles goed op de rails is, toch echt niet meer dan 20% van de tijd in beslag gaan nemen. Met mijn werkgever ook besproken (tijdens de sollicitatie al) dat het zeker niet de bedoeling is dat ik ook salarisadministratie ga doen.

Het is dus voor mij een deel interesse en een deel ook voor interne controle, een beter zicht hebben op wat er nu eigenlijk gebeurt bij verwerking van salarissen. En om collega's ook beter te kunnen helpen met vragen die ze hebben daarover.

Ik zal eens zoeken naar PDL, zien wat het is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:18:24 #87
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72904503
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben zeker niet van plan om het zelf te gaan doen. Ik wil me toch echt meer gaan richting op managementinformatie, controlling. Ik doe de financiële administratie ook, maar dat moet, zodra alles goed op de rails is, toch echt niet meer dan 20% van de tijd in beslag gaan nemen. Met mijn werkgever ook besproken (tijdens de sollicitatie al) dat het zeker niet de bedoeling is dat ik ook salarisadministratie ga doen.

Het is dus voor mij een deel interesse en een deel ook voor interne controle, een beter zicht hebben op wat er nu eigenlijk gebeurt bij verwerking van salarissen. En om collega's ook beter te kunnen helpen met vragen die ze hebben daarover.

Ik zal eens zoeken naar PDL, zien wat het is.
Duidelijk, lag ook niet in de lijn van je BE studie natuurlijk

Voor verbreding van kennis is het een aanrader iig

http://www.markusverbeek.(...)ma_loonadministratie
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 09:45:11 #88
45833 crew  Fogel
pi_72958919
de werkweek is weer begonnen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 21 september 2009 @ 10:22:24 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72959712
Gelukkig wel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72960061
Weekend
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72962889
Terug van vakantie en weer aan het [W]
Heb ik nog wat gemist hier?
pi_73004204
Hallo, waar is iedereen?
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:59:28 #93
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73005029

hier
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 22 september 2009 @ 17:26:18 #94
45833 crew  Fogel
pi_73009433
Ik ben nu thuis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73010121
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:26 schreef Fogel het volgende:
Ik ben nu thuis.
Grappig, ik ook en toch zie ik je niet
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:50:53 #96
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73010287
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:45 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Grappig, ik ook en toch zie ik je niet
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 22 september 2009 @ 18:06:28 #97
45833 crew  Fogel
pi_73010858
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:45 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Grappig, ik ook en toch zie ik je niet
Kijk eens onder je bed
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73012980
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:02:52 #99
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73013155
You have a nice kitty.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73014809
Zo, ook weer thuis
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:48:53 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73015233
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73016652
Naast dat het de AVP is, wordt dit (uiteraard) niet gedekt, tenzij je een allrisk-verzekering hebt (zoals deze tegenwoordig bij Centraal Beheer te krijgen is) --> Onderlinge zaakschade is niet gedekt op de AVP.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:21:17 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73016917
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Naast dat het de AVP is, wordt dit (uiteraard) niet gedekt, tenzij je een allrisk-verzekering hebt (zoals deze tegenwoordig bij Centraal Beheer te krijgen is) --> Onderlinge zaakschade is niet gedekt op de AVP.
Ik was er al bang voor

Dan maar sparen voor een nieuwe
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 22 september 2009 @ 20:55:34 #104
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73018476
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik was er al bang voor

Dan maar sparen voor een nieuwe
heb ik hem niet van je tafel af ge-zen-t?
Ik was wel aan het mediteren.......
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator dinsdag 22 september 2009 @ 21:05:31 #105
45833 crew  Fogel
pi_73018925
Fraude
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73019486
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 22 september 2009 @ 21:24:30 #107
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73019715
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:05 schreef Fogel het volgende:
Fraude
niet!

Ik zen wel vaker dingen van tafels af!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:25:59 #108
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73019768
En daar ben jij voor verzekerd?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 22 september 2009 @ 21:27:34 #109
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73019821
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:25 schreef ManAtWork het volgende:
En daar ben jij voor verzekerd?
dat ik iets van tafel af stuk maak wel ja.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:38:08 #110
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73020319
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:27 schreef Nizno het volgende:

[..]

dat ik iets van tafel af stuk maak wel ja.
Bij jezelf of bij een ander?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 22 september 2009 @ 21:43:08 #111
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73020527
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:38 schreef sanger het volgende:

[..]

Bij jezelf of bij een ander?
bij een ander natuurlijk.... of bij mij met het toestel van een ander
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:55:27 #112
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73021086
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73022010
Iedereen thuis, gezellig
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 22 september 2009 @ 22:32:00 #114
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73022623
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:17 schreef Xcalibur het volgende:
Iedereen thuis, gezellig
was een druk dagje... met veel soep, krentebollen en spek

En paarden kraampjes en kermis Morgen nog een dagje.. 's avonds op stap en dan een hele dag bijkomen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73022774
Dat klinkt niet als werk
pi_73023070
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:17 schreef Xcalibur het volgende:
Iedereen thuis, gezellig
Iedereen thuis, maar wel in allemaal verschillende huizen. Toch minder gezellig dan je misschien zou denken
pi_73023410
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:42 schreef Light het volgende:

[..]

Iedereen thuis, maar wel in allemaal verschillende huizen. Toch minder gezellig dan je misschien zou denken
Ik klaag niks hoor
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73023509
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:50 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik klaag niks hoor
Nee, maar jij klaagt ook nooit
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 22 september 2009 @ 23:04:51 #119
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73023984
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:35 schreef Xcalibur het volgende:
Dat klinkt niet als werk
dat heet 7 vrije dagen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73024096
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:42 schreef Light het volgende:

[..]

Iedereen thuis, maar wel in allemaal verschillende huizen. Toch minder gezellig dan je misschien zou denken
Zullen we met z'n alleen bij Fogel gaan zitten?
Hij had nog een whiskyvoorraad waar ie vanaf moest toch?
pi_73026877
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:08 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Zullen we met z'n alleen bij Fogel gaan zitten?
Hij had nog een whiskyvoorraad waar ie vanaf moest toch?
Klinkt als een plan voor volgende maand. Ik neem nog een weekje vankantie (heb in de zomer ook maar 1 week gehad) en moet natuurlijk nog wel wat te doen hebben
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 07:35:39 #122
45833 crew  Fogel
pi_73028460
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:08 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Zullen we met z'n alleen bij Fogel gaan zitten?
Hij had nog een whiskyvoorraad waar ie vanaf moest toch?
Niks moet En ik ben liever van de andere sterke drank af dan van de whiskey.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73028655
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 23 september 2009 @ 08:37:40 #124
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73029066
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 23 september 2009 @ 08:40:03 #125
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73029097
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:39 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Zodat je tijdens het uitoefenen van je [R] genoeg tijd hebt om er aan te [W]-en om het hard verdiende [G] te investeren in de economie die het hard nodig heeft?
Ze houden al van alles in op je loon, is dta niet genoeg
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 23 september 2009 @ 08:57:36 #126
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73029314
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:40 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ze houden al van alles in op je loon, is dta niet genoeg
Volgens mij zit KLB een stukkie verder op.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 23 september 2009 @ 08:59:50 #127
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73029350
quote:
Op woensdag 23 september 2009 07:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niks moet En ik ben liever van de andere sterke drank af dan van de whiskey.
Als je je inventarisatie even doorgeeft kan ieder voor zich beoordelen of die een helpende hand kan bieden. Ook wel handig om alvast de datum/data voor het open huis/proefdag te vermelden.

Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 23 september 2009 @ 09:01:27 #128
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73029372
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:01 schreef JumpingJacky het volgende:
[ afbeelding ]
Neem ALSTUBLIEFT heel snel een kop koffie!
Dit ziet er toch niet uit. Ik ben eigenlijk tegen censuur maar hier wil ik best een uitzondering maken.

Goedemorgen trouwens.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 23 september 2009 @ 09:09:27 #129
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73029480
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:40 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ze houden al van alles in op je loon, is dta niet genoeg
Nee

Weet je ook wat daar allemaal uit betaald wordt, of ben je zo een blater die eerst roept en dan denkt?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73029616
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:09 schreef sanger het volgende:
Weet je ook wat daar allemaal uit betaald wordt, of ben je zo een blater die eerst roept en dan denkt?
Ik gok even dat dit een retorische vraag is
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73029691
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:40 schreef Schenkstroop het volgende:

Ze houden al van alles in op je loon, is dta niet genoeg
DTA - Diagnostiek, Training en Advies
DTA - Deskundig Toezichthouder Asbestverwijdering
http://www.dta.nl/
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73029799
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:01 schreef ManAtWork het volgende:
Neem ALSTUBLIEFT heel snel een kop koffie!
Dit ziet er toch niet uit. Ik ben eigenlijk tegen censuur maar hier wil ik best een uitzondering maken.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73029806
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:59 schreef ManAtWork het volgende:
Als je je inventarisatie even doorgeeft kan ieder voor zich beoordelen of die een helpende hand kan bieden. Ook wel handig om alvast de datum/data voor het open huis/proefdag te vermelden.


Eens
  woensdag 23 september 2009 @ 09:30:37 #134
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73029931
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:24 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73030512
Goedemorgen!
pi_73038477
Bezigheidstherapie.....

"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73068742
Schoolvoorbeeld van onverschuldigde betaling: http://www.telegraaf.nl/o(...)0_euro__.html?p=12,1
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73070559
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:03 schreef JumpingJacky het volgende:
Schoolvoorbeeld van onverschuldigde betaling: http://www.telegraaf.nl/o(...)0_euro__.html?p=12,1
Ja, maar als het geld verbrast is, is het lastig terugbetalen.
  Moderator donderdag 24 september 2009 @ 17:43:33 #139
45833 crew  Fogel
pi_73075770
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:59 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als je je inventarisatie even doorgeeft kan ieder voor zich beoordelen of die een helpende hand kan bieden. Ook wel handig om alvast de datum/data voor het open huis/proefdag te vermelden.



Ik zal vanavond eens op zolder kijken, het is een fles of 17-22 gok ik zo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 24 september 2009 @ 18:20:26 #140
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73076920
Vandaag maar eens gekeken waarom er een vrij hoog saldo was op de rekening "Nog te betalen kosten". Blijken er allemaal posten op te staan welke gewoon in rubriek 4 thuis horen en ook nooit tegengeboekt zijn. Ja, dan loopt het wel lekker op.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 24 september 2009 @ 18:23:44 #141
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73077012
En ik wil mijn werk even afronden, voor zover mogelijk, maar iDisk werkt me momenteel tegen. Schiet toch gewoon eens op met dat synchroniseren, ik wil niet om 22:00 nog bezig zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 24 september 2009 @ 18:26:10 #142
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73077079
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Duidelijk, lag ook niet in de lijn van je BE studie natuurlijk

Voor verbreding van kennis is het een aanrader iig

http://www.markusverbeek.(...)ma_loonadministratie
Vandaag besloten dat we maar eens moeten kijken naar een ander bedrijf om voor ons de salarisadministratie te verzorgen (met een collega, nog niet met de baas besproken). Dus voorlopig houd ik me wat betreft het leren van dergelijke dingen even gedeisd. Te groot risico dat ik het anders voor mijn kiezen krijg.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73078770
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag maar eens gekeken waarom er een vrij hoog saldo was op de rekening "Nog te betalen kosten". Blijken er allemaal posten op te staan welke gewoon in rubriek 4 thuis horen en ook nooit tegengeboekt zijn. Ja, dan loopt het wel lekker op.
Da's dan een leuke meevaller in het resultaat
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 24 september 2009 @ 20:51:40 #144
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73082331
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:20 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Da's dan een leuke meevaller in het resultaat
Dat moet ik nog eens gaan uitzoeken. Geen idee wat er allemaal gedaan is, het zijn ook wat vreemde posten, en ver voor mijn tijd. Maar de halfjaarcijfers beginnen in ieder geval vorm te krijgen. Gelukkig maar, de deadline komt aardig dichterbij.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73082562
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat moet ik nog eens gaan uitzoeken. Geen idee wat er allemaal gedaan is, het zijn ook wat vreemde posten, en ver voor mijn tijd. Maar de halfjaarcijfers beginnen in ieder geval vorm te krijgen. Gelukkig maar, de deadline komt aardig dichterbij.
Pfff, eind september nog bezig met de halfjaarcijfers......
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 24 september 2009 @ 21:01:58 #146
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73082746
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Pfff, eind september nog bezig met de halfjaarcijfers......
Sterker nog: net begonnen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73083128
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:43 schreef Fogel het volgende:

[..]



Ik zal vanavond eens op zolder kijken, het is een fles of 17-22 gok ik zo.
Foto!

Waarom op zolder trouwens, dat lijkt me een onhandige plek?
  Moderator donderdag 24 september 2009 @ 21:25:51 #148
45833 crew  Fogel
pi_73083621
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:12 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Foto!

Waarom op zolder trouwens, dat lijkt me een onhandige plek?
Foto is inderdaad handiger dan een invertatisatielijst

Op zolder omdat ik een drankenkast had die in de huiskamer stond, maar die heb ik gesloopt en vervangen door iets waar de flessen net niet inpassen. Heb wel een wijnafdeling in de huiskamer waar ook een paar flessen whiskey in liggen :p
Zo onhandig is de zolder trouwens niet, vaste trap erheen en ik heb op zolder een soort van tweede huiskamer, incl bankstel, salontafel, (kleine) TV en boekenkast. En zelfs iets wat als drankenkast dienst kan doen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73084979
Oh, daar kunnen wij dan komen bivakkeren dus?
  Moderator donderdag 24 september 2009 @ 23:10:03 #150
45833 crew  Fogel
pi_73087327
Er staat zelfs een bed Maar slapen doe je maar in een hotel, drinken kan best hier.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73088674
Hoezo, is dat bed voor jou als je uit je eigen bed gekicked wordt?
  donderdag 24 september 2009 @ 23:59:02 #152
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73088829
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:10 schreef Fogel het volgende:
Er staat zelfs een bed Maar slapen doe je maar in een hotel, drinken kan best hier.
De eerste WGR-SC-meet is dus bij Fogel. Drank is geregeld.
Gewoon zo dronken worden dat je spontaan in slaap valt, dus een slaapplek is er ook.
En degene die nog net te nuchter is moet een tent meenemen zodat ie in de tuin het kleine beetje roes dat ie heeft, kan uitslapen in de natuur.

Goed geregeld toch?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:02:08 #153
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73088900
Bijna vergeten: goedemorgen!
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73089089
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:59 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

De eerste WGR-SC-meet is dus bij Fogel. Drank is geregeld.
Gewoon zo dronken worden dat je spontaan in slaap valt, dus een slaapplek is er ook.
En degene die nog net te nuchter is moet een tent meenemen zodat ie in de tuin het kleine beetje roes dat ie heeft, kan uitslapen in de natuur.

Goed geregeld toch?
Nu alleen nog een datum
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:43:13 #155
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73092530
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag maar eens gekeken waarom er een vrij hoog saldo was op de rekening "Nog te betalen kosten". Blijken er allemaal posten op te staan welke gewoon in rubriek 4 thuis horen en ook nooit tegengeboekt zijn. Ja, dan loopt het wel lekker op.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:43:26 #156
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73092537
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Vandaag besloten dat we maar eens moeten kijken naar een ander bedrijf om voor ons de salarisadministratie te verzorgen (met een collega, nog niet met de baas besproken). Dus voorlopig houd ik me wat betreft het leren van dergelijke dingen even gedeisd. Te groot risico dat ik het anders voor mijn kiezen krijg.
Waarom dat dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:49:02 #157
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73095795
Stelletje matennaaiers bij de fiscus.
Krijg ik een teruggave IB 2008, gaan ze mijn H.82 verminderen in plaats van een H.83 op te leggen.
Loopt ik mooi de rente mis van ruim een jaar!

* ManAtWork trekt zich terug en gaat een wraakactie uitbroeden,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73096139
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:49 schreef ManAtWork het volgende:
Stelletje matennaaiers bij de fiscus.
Je bent een maatje van de fiscus?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:29:34 #159
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73098391
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:01 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Je bent een maatje van de fiscus?
Normaal heb ik geen problemen met de fiscus. Maar nu wel.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73108128
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:49 schreef ManAtWork het volgende:
Stelletje matennaaiers bij de fiscus.
Krijg ik een teruggave IB 2008, gaan ze mijn H.82 verminderen in plaats van een H.83 op te leggen.
Loopt ik mooi de rente mis van een half jaar ruim een jaar!

* ManAtWork trekt zich terug en gaat een wraakactie uitbroeden,...
Dit doet de belastingdienst tegenwoordig standaard, als jij geld krijgt wijzigen ze een eerdere aanslag ambtshalve, moet je betalen krijg je een aanvullende aanslag.

Je kan bezwaar maken tegen het niet vergoeden van heffingsrente danwel het niet afgeven van een beschikking heffingsrente (het is nog niet duidelijk of er nou geen beschikking heffingsrente wordt afgegeven of wel één, van 0 euro). Er is al jurisprudentie (Rechtbank Breda, 3 juli 2008, nummer AWB 07/5465, LJN BE8906) waarbij de belastingplichtige in het gelijk is gesteld, maar de inspecteur is in hoger beroep. Verzoeken om aanhouden van het bezwaar dus, want dit zal wel naar de Hoge Raad gaan.
pi_73117434
Weekend!
pi_73119018
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 26 september 2009 @ 09:50:30 #163
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73119886
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dit doet de belastingdienst tegenwoordig standaard, als jij geld krijgt wijzigen ze een eerdere aanslag ambtshalve, moet je betalen krijg je een aanvullende aanslag.

Je kan bezwaar maken tegen het niet vergoeden van heffingsrente danwel het niet afgeven van een beschikking heffingsrente (het is nog niet duidelijk of er nou geen beschikking heffingsrente wordt afgegeven of wel één, van 0 euro). Er is al jurisprudentie (Rechtbank Breda, 3 juli 2008, nummer AWB 07/5465, LJN BE8906) waarbij de belastingplichtige in het gelijk is gesteld, maar de inspecteur is in hoger beroep. Verzoeken om aanhouden van het bezwaar dus, want dit zal wel naar de Hoge Raad gaan.
Ik weet dat dit de strategie van de fiscus is om rente te besparen. Vreemd genoeg komen ze er niet openlijk voor uit als je er naar vraagt. Wel bedankt voor de uitspraak. Daar kan ik even veeder mee. Nu eerst genieten van het weekend. Ga zo even op zoek naar Sjeen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 26 september 2009 @ 09:53:44 #164
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73119924
Is trouwens wel een jaar rente. Van 1 juli 2008 tot aan nu. (Of maak ik nu ergens een denkfout?)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 26 september 2009 @ 10:17:03 #165
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73120172
Goedemorgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73120699
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:17 schreef sanger het volgende:
Goedemorgen
Hoi
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 26 september 2009 @ 11:04:33 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73120767
Iedereen leuke plannen voor dit weekend?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:23:30 #168
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73121954
Goedemorgen.

Hier nog heel weinig plannen. Misschien even voetbal kijken in de kroeg, maar AZ speelt wel heel vroeg dit weekend. Verder nog maar even zien of er nog ergens iets leuks te beleven is. Heb er nog niet erg veel over nagedacht. En jij?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:38:27 #169
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73122279
Zoals ik hier allicht wel eens heb laten weten, ben ik al een tijdje op zoek naar een woning. Vooralsnog concentreerde ik me vooral op huren (ik was immers een arme student). De laatste tijd wordt me steeds vaker gevraagd of ik niet eens moet gaan kijken of kopen een optie is (de wachtlijst voor huren is behoorlijk lang).

Momenteel heb ik niet bepaald een topinkomen. De berekeningen op basis van bruto jaarsalaris ken ik wel, daar kom ik wel uit. Maar hoe zit het tegenwoordig met het meenemen van toekomstperspectief in de maximale hypotheeksom? En bijvoorbeeld ouders die garant willen staan? Hoe groot is het effect van dergelijke zaken op de maximale hypotheek?

Werkgeversverklaring dat ik niet binnenkort op straat sta en niet tot in den treuren voor dit salaris blijf werken moet geen probleem zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:09:41 #170
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73123094
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Goedemorgen.

Hier nog heel weinig plannen. Misschien even voetbal kijken in de kroeg, maar AZ speelt wel heel vroeg dit weekend. Verder nog maar even zien of er nog ergens iets leuks te beleven is. Heb er nog niet erg veel over nagedacht. En jij?
Vrouw en kind op de camping, dus ik ga lekker naar de kroeg
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73123433
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:53 schreef ManAtWork het volgende:
Is trouwens wel een jaar rente. Van 1 juli 2008 tot aan nu. (Of maak ik nu ergens een denkfout?)
Je krijgt invorderingsrente vanaf 1 januari 2009, dus je loopt een half jaar rente mis.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:24:09 #172
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73123450
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Vrouw en kind op de camping, dus ik ga lekker naar de kroeg
Dat heb je goed voor elkaar.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:28:40 #173
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73123551
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat heb je goed voor elkaar.
Vertel mij wat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73125305
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:04 schreef sanger het volgende:
Iedereen leuke plannen voor dit weekend?
Vandaag een beetje (boel) werken en morgen lekker naar het strand
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator zaterdag 26 september 2009 @ 15:18:09 #175
45833 crew  Fogel
pi_73125813
Weekend weg, in hotel, zonder kinderen. In alle rust nieuwe schoenen gekocht, later vandaag uit eten en naar de bios. Voor daarna heb ik alvast wat speciaalbier ingeslagen (want in de hotelbar/minibar hebben ze uitsluitend pils) en dat ligt nu in de minibar koud te worden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 27 september 2009 @ 16:37:30 #176
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73151398
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je krijgt invorderingsrente vanaf 1 januari 2009, dus je loopt een half jaar rente mis.
Het is alleen geen invorderingsrente (ik moet niet betalen maar krijg terug)maar heffingsrente.
En daarvan staat op de site van de belastingdienst.
quote:
Heffingsrente

Hebt u aan ons een bedrag betaald op aangifte, maar blijkt bij berekening achteraf dat het bedrag te laag is geweest? Dan moet u aan ons heffingsrente betalen. Wij berekenen de heffingsrente over het midden van het jaar waarin u de belasting moest betalen tot aan de dag van dagtekening van de belastingaanslag.

Hebt u aan ons een bedrag betaald op aangifte, maar blijkt bij berekening achteraf dat het bedrag te hoog geweest? Dan betalen wij de heffingsrente aan u. Wij berekenen de heffingsrente over het bedrag dat u teveel betaalde over de periode waarover wij dat teveel betaalde geld in ons bezit hadden.
Aangezien ik de aanslag al in februari/maart 2008 betaald heb, zou ik zelfs zeggen dat ik vanaf dat moment een rentevergoeding moet ontvangen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73154730
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het is alleen geen invorderingsrente (ik moet niet betalen maar krijg terug)maar heffingsrente.
En daarvan staat op de site van de belastingdienst.
Dat zal best dat dat daar staat
Jij krijgt gewoon invorderingsrente vergoed over de vermindering, o.g.v. art. 28 lid 5 Invorderingswet.
quote:
Aangezien ik de aanslag al in februari/maart 2008 betaald heb, zou ik zelfs zeggen dat ik vanaf dat moment een rentevergoeding moet ontvangen.
Die krijg je ook, maar je loopt dus een half jaar rente mis.
  zondag 27 september 2009 @ 18:28:26 #178
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73154945
Ik ga me er morgen wel eens in verdiepen. Heb er nu geen zin meer in.
Even voor de check: dit geldt toch nog steeds? Ik las namelijk dat het voorstel bij de Miljoenennota was om weer terug te gaan naar de oude situatie en rente te rekenen van de eerste dag waarop de schuld/vordering is ontstaan (i.c. 1 januari i.p.v. 1 juli).
quote:
Over belastingaanslagen is heffingsrente verschuldigd dan wel wordt door de belastingdienst rente vergoed. De rente zal in beide gevallen gaan worden berekend over de belastingschuld vanaf de dag volgend op het midden van het belastingtijdvak. Voor bijvoorbeeld de inkomstenbelasting betekent dat de rente wordt vergoed of berekend vanaf 1 juli van het belastingjaar. Ingangsdatum 1 januari 2006.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73171518
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:28 schreef ManAtWork het volgende:
Ik ga me er morgen wel eens in verdiepen. Heb er nu geen zin meer in.
Nu wel dus?

Goedemorgen Iedereen weer lekker aan het werk?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 06:54:57 #180
45833 crew  Fogel
pi_73171591
Goedemorgen
Nog niet aan het werk, maar over anderhalf uur tot twee uur ongeveer wel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 28 september 2009 @ 07:49:14 #181
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73171839
Goedemorgen!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 28 september 2009 @ 18:43:08 #182
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73187243
quote:
Op maandag 28 september 2009 06:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nu wel dus?
Ik heb me erin verdiept,... maar kreeg al een brief van de fiscus waarin ze me toch een paar tientjes rente gunnen. En DJ heeft gelijk wat de rentedatum betreft als het een verminderingsbeschikking is. Of ik vanaf 1 juli rente had gekregen als het een nieuwe aanslag was geweest, laat ik maar voor wat het is.
quote:
Goedemorgen Iedereen weer lekker aan het werk?
Goedenavond. De eerste werkdag zit er weer op.
Had er eerlijk gezegd nog niet veel fut voor. Moest nog bijkomen van een weekend Sjeen-land. Was erg ontspannend en toch vermoeiend.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 28 september 2009 @ 18:46:21 #183
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73187378
Hier is de maandag ook weer overleefd. Nog 3 dagen, vrijdag een vrije dag. Dan waarschijnlijk ook even met de bank gaan praten over mogelijkheden voor het financieren van mijn eerste eigen woning. Vandaag werd ik nog even herinnerd aan het fenomeen starterslening van de gemeente, ook handig.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 18:49:10 #184
45833 crew  Fogel
pi_73187481
Starterslening? Is dat om mensen tot 150% van de taxatiewaarde van het huis te kunnen laten lenen zodat je in iedere kamer een 42" LCD scherm kan plaatsen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 28 september 2009 @ 18:50:35 #185
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73187539
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:49 schreef Fogel het volgende:
Starterslening? Is dat om mensen tot 150% van de taxatiewaarde van het huis te kunnen laten lenen zodat je in iedere kamer een 42" LCD scherm kan plaatsen?
42"? Ik vond 85" wel een leuk formaat eigenlijk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 28 september 2009 @ 18:51:51 #186
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73187589
Maar geld voor een tv kun je natuurlijk ook gewoon bij Dirk Scheringa halen. Hoewel hij met zijn geld misschien beter het contract van Koeman kan afkopen en een trainer kan aantrekken die ervoor zorgt dat er weer een beetje fatsoenlijk gevoetbald wordt in Alkmaar.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73187600
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:43 schreef ManAtWork het volgende:
..... Moest nog bijkomen van een weekend Sjeen-land. Was erg ontspannend en toch vermoeiend.
Uitsluitend in het land van Sjeen geweest, of Sjeen ook in levende lijve ontmoet? Ik mag moet woensdag weer even naar Sjeenland.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73187693
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 18:55:36 #189
45833 crew  Fogel
pi_73187749
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

42"? Ik vond 85" wel een leuk formaat eigenlijk.
Maar past dat wel in de kleinste kamers?

Nee, zonder ongein, waar is zo'n starterslening voor bedoeld? Is het een soort van mini-hypotheek met een lagere rente?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 18:56:10 #190
45833 crew  Fogel
pi_73187776
Sjeenland is het mooiste deel van Nederland
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73187846
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:56 schreef Fogel het volgende:
Sjeenland is het mooiste deel van Nederland
Eens Alleen jammer dat het 200 kilometer van Utrecht af ligt
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 28 september 2009 @ 18:59:35 #192
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73187902
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar past dat wel in de kleinste kamers?

Nee, zonder ongein, waar is zo'n starterslening voor bedoeld? Is het een soort van mini-hypotheek met een lagere rente?
quote:
De Starterslening overbrugt het verschil tussen de totale koopsom van uw woning en het maximale bedrag dat u – op basis van uw inkomen – bij de bank kunt lenen volgens de normen van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
http://www.svn.nl/site/nl(...)ening+overzicht.htm. De voorwaarden verschillen per gemeente. Bijvoorbeeld de eerste jaren rentevrij, lage rentes et cetera.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73192111
Zo, de eerste werkdag van de week zit er weer op
En de tandarts was vanmorgen blij me weer te zien.
  maandag 28 september 2009 @ 21:16:05 #194
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73193224
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:52 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Uitsluitend in het land van Sjeen geweest, of Sjeen ook in levende lijve ontmoet? Ik mag moet woensdag weer even naar Sjeenland.
Alleen geweest. Volgens mij heb ik Sjeen niet gezien.
(Of ik moet haar over het hoofd hebben gezien. )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 28 september 2009 @ 21:18:06 #195
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73193310
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:56 schreef Fogel het volgende:
Sjeenland is het mooiste deel van Nederland
Het is alleen een eind rijden. Voor mij althans.
Ach, 'k kan zeggen dat ik in één dag drie landen heb bezocht en NL van oost naar west en andersom heb doorkruist in één dag.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73193829
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:18 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het is alleen een eind rijden. Voor mij althans.
Ach, 'k kan zeggen dat ik in één dag drie landen heb bezocht en NL van oost naar west en andersom heb doorkruist in één dag.
Drie landen bezoeken moet makkelijk kunnen binnen 5 minuten. Zo groot is het paaltje op het drielandenpunt niet
pi_73194968
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:29 schreef Light het volgende:

[..]

Drie landen bezoeken moet makkelijk kunnen binnen 5 minuten. Zo groot is het paaltje op het drielandenpunt niet
Tenzij je eerst probeert het doolhof te doorlopen.....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 28 september 2009 @ 21:58:56 #198
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73195098
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:29 schreef Light het volgende:

[..]

Drie landen bezoeken moet makkelijk kunnen binnen 5 minuten. Zo groot is het paaltje op het drielandenpunt niet
Het paaltje is van het hoogste punt.
Maar inderdaad was het kleine rondje snel gelopen. De genummerde route duurde iets langer dan verwacht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73195543
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:55 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Tenzij je eerst probeert het doolhof te doorlopen.....
Ja, maar die tijd moet je dan ook niet meerekenen
pi_73196014
Even een korte fiscale vraag:

Ik weet dat bij oversluiten de afsluitprovisie (in principe, uiteraard) aftrekbaar is (1,5%, 3630 euro max.), maar ik zoek even de bron voor dit verhaal.

De wet zegt:

Art.3.120 wet IB 2000: Afsluitprovisies die zijn voldaan ter zaken van schulden die behoren tot de eigenwoningschuld worden niet gerekend tot de bij wijze van vooruitbetaling voldane renten, mits de woning in het kalenderjaar of in de daarop volgende twee jaren de belastingplichtige als hoofdverblijf ter beschikking staat, een en ander voor zover zij niet meer belopen dan 1,5% van het bedrag van de aangegane schulden en tevens het gezamenlijke een bedrag van ¤3630 niet te boven gaan.

Dat 'gezamenlijke' lijkt in dit geval aan te geven dat, wanneer ik eenmaal binnen m'n eigenwoningschuld een afsluitprovisie in aftrek heb genomen, ik dit niet nogmaals (volledig) kan doen, als dit die 1,5% (of 3630) te boven gaat.

Ergo: kan ik bij een hypotheek waarbij ik in eerste instantie ¤2500 euro aan afsluitprovisie heb betaald, in een volgend jaar wederom datzelfde bedrag in aanmerking nemen?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_73197445
het gezamelijk slaat op dat je voor meerdere hypothocaire zaken afsluitprovisie betaald. Over elk leen deel afzonderlijk. alles bij elkaar noemen ze de gezamenlijk. Daarbij moet je van de aftrek genieten in het jaar van afsluiten. sluit je het af in 2009 dan moet je het in 2009 belastingaangifte verwerken.
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:54:33 #202
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73202319
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar geld voor een tv kun je natuurlijk ook gewoon bij Dirk Scheringa halen. Hoewel hij met zijn geld misschien beter het contract van Koeman kan afkopen en een trainer kan aantrekken die ervoor zorgt dat er weer een beetje fatsoenlijk gevoetbald wordt in Alkmaar.
Dan hou je het geld ook nog in de regio
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73202577
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
het gezamelijk slaat op dat je voor meerdere hypothocaire zaken afsluitprovisie betaald. Over elk leen deel afzonderlijk. alles bij elkaar noemen ze de gezamenlijk.
Dát vraag ik me dus net af.

Gezamenlijk kan ook slaan op alle hypotheken die je afsluit die binnen de eigenwoningschuld vallen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 september 2009 @ 09:14:54 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73202651
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:16 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Alleen geweest. Volgens mij heb ik Sjeen niet gezien.
(Of ik moet haar over het hoofd hebben gezien. )
Mij over het hoofd zien is vrij onmogelijk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73202698
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mij over het hoofd zien is vrij onmogelijk
Voor mensen met een gemiddelde lengte wel hoor
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 september 2009 @ 09:23:46 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73202820
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Voor mensen met een gemiddelde lengte wel hoor
Als je 'over het hoofd zien' letterlijk neemt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 09:25:17 #207
45833 crew  Fogel
pi_73202848
Het bedrijf dat sinds 1925 het patent op de kaasschaaf heeft is falliet verklaard...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73202851
Die uitdrukking is dan ook letterlijk bedoeld.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 september 2009 @ 09:30:29 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73202941
*hoge hakken aantrekt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73203411
Goedemorgen
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:25:50 #211
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73205342
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:30 schreef Sjeen het volgende:
*hoge hakken aantrekt
fiet fiew hoge hakken!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73205784
Vraag aan de modjes:
Kennelijk is er ergens in de afgelopen tijd m'n wachtwoord gereset (had iets te maken met het feit dat FOk! gehackt was ofzo). Enniewee, nu kan ik op m'n werk niet meer inloggen (thuis sta ik nog ingelogd), en wil ik dus mijn wachtwoord veranderen. Dat kan gewoon via het profiel en de passmailer, maar daar staat nog een emailadres wat inmiddels niet meer bestaat. Dat emailadres kan je wijzigen, maar daar heb je weer het wachtwoord voor nodig wat ik dus niet heb.. Help
pi_73205973
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:41 schreef DonJames het volgende:
Vraag aan de modjes:
Kennelijk is er ergens in de afgelopen tijd m'n wachtwoord gereset (had iets te maken met het feit dat FOk! gehackt was ofzo). Enniewee, nu kan ik op m'n werk niet meer inloggen (thuis sta ik nog ingelogd), en wil ik dus mijn wachtwoord veranderen. Dat kan gewoon via het profiel en de passmailer, maar daar staat nog een emailadres wat inmiddels niet meer bestaat. Dat emailadres kan je wijzigen, maar daar heb je weer het wachtwoord voor nodig wat ik dus niet heb.. Help
Stuur even een PM naar forum@fok.nl (ja, dat lijkt op een e-mailadres )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_73206016
Vergeet daarin ook niet je oude mailadres te zetten (mocht je dat nog weten)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_73206479
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Vergeet daarin ook niet je oude mailadres te zetten (mocht je dat nog weten)
Da's volgens mij niet nodig als je een pm stuurt. Je bent dan immers nog ingelogd.
Als je een mail stuurt, moet je wel het oude mailadres vermelden. Of het registratieadres. En die kun je allebei niet uit het profiel halen.
pi_73207137
PM gestuurd, ik hoop dat het werkt. Zou balen zijn als ik m'n oude account kwijtraak, net nu ik eindelijk geen n00b meer ben
pi_73210416
Stuur even een PM als het onverhoopt niet mocht lukken
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_73210493
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Stuur even een PM als het onverhoopt niet mocht lukken
Het is gelukt hoor
pi_73211075
Mooi
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:50:08 #220
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73216292
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 08:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan hou je het geld ook nog in de regio
Ik vrees alweer voor vanavond.

Vrijdag gesprek bij de bank over de mogelijkheden voor een hypotheek voor mij. Ik ben benieuwd wat ze me te melden gaan hebben
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 18:35:01 #221
45833 crew  Fogel
pi_73217530
Vandaag de hele dag naar een jurist geluisterd die het over arbeidsrecht had. Hij had een hele goede presenteermethode waardoor 6 uur lang met pargraaf hier en daar niet eens saai was!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:50:29 #222
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73217971
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mij over het hoofd zien is vrij onmogelijk
Dan heb ik je niet gezien.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:51:11 #223
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73217996
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:30 schreef Sjeen het volgende:
*hoge hakken aantrekt
Ben je dan langer dan 2 meter?
Anders kijk ik er nog over heen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:52:41 #224
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73218042
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:33 schreef DonJames het volgende:
PM gestuurd, ik hoop dat het werkt. Zou balen zijn als ik m'n oude account kwijtraak, net nu ik eindelijk geen n00b meer ben
Tot wanneer blijf je n00b?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 29 september 2009 @ 19:17:41 #225
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73218725
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:37 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is gelukt hoor
yeah!!
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Tot wanneer blijf je n00b?
tot het hem uit komt
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 september 2009 @ 19:43:01 #226
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73219511
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:50 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan heb ik je niet gezien.
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ben je dan langer dan 2 meter?
Anders kijk ik er nog over heen.
Hakken van 30 cm bestaan niet geloof ik
Ik ben klein
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:49:29 #227
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73219691
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]


[..]

Hakken van 30 cm bestaan niet geloof ik
Ik ben klein
Hmmm, volgende keer zal ik iets lager kijken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73219773
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]


[..]

Hakken van 30 cm bestaan niet geloof ik
Ik ben klein
Klein is maar relatief.
En hakken van 30 cm bestaan misschien niet, maar overal zijn oplossingen voor.

pi_73219786
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Hmmm, volgende keer zal ik iets lager kijken.
Vergeet de microscoop niet
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:53:53 #230
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73219813
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:53 schreef Light het volgende:

[..]

Vergeet de microscoop niet
Ik ga ervan uit dat Sjeen wel even zwaait als ze mij ziet zoeken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73225409
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Tot wanneer blijf je n00b?
De vraag stellen is hem beantwoorden
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:41:45 #232
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73226554
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

De vraag stellen is hem beantwoorden
Zit dus geen objectief criterium aan verbonden.
Goed om te weten.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73233431
Goedemorgen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 06:40:35 #234
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73264384
Goedemorgen

Vandaag alweer de tweede NEN 4400-1 audit binnen een week
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 07:16:07 #235
45833 crew  Fogel
pi_73264510
Goedemorgen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73265858
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:28 schreef ManAtWork het volgende:
...
Even voor de check: dit geldt toch nog steeds? Ik las namelijk dat het voorstel bij de Miljoenennota was om weer terug te gaan naar de oude situatie en rente te rekenen van de eerste dag waarop de schuld/vordering is ontstaan (i.c. 1 januari i.p.v. 1 juli).
Klopt, het plan is om dit in te laten gaan per 01-01-2010, en alleen voor de vpb.

Verder nog wat opvallende puntjes:
- maximale verzuimboete wordt verhoogd naar EUR 4.920
- er kan ook een verzuimboete worden opgelegd als je de inspecteur niet verzoekt om een biljet terwijl je dit wel zou moeten doen. Zoals je weet denken een hoop mensen nog "zolang ik niks hoor van de belastingdienst zal het wel goed zijn", die kunnen dus vanaf 01-01-2011 een nare verrassing tegemoet zien..

Ten slotte nog een interessant arrest van een paar dagen geleden:
LJN: BJ8524, Hoge Raad , 07/13362
In het kort komt het erop neer dat de inspecteur 3 maanden na het indienen van de aangifte het recht verliest om heffingsrente in rekening te brengen, dus hij moet binnen die termijn een aanslag opleggen anders kan je succesvol bezwaar maken tegen de heffingsrente.
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 oktober 2009 @ 09:33:52 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73266033
Goeiemorgen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73266204
Nieuwe maand!
pi_73266233
Goedemorgen
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 09:43:04 #240
45833 crew  Fogel
pi_73266267
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:40 schreef Light het volgende:
Nieuwe maand!
... en nieuw gezeur dat ik mijn gemaakte uren weer eens op moet schrijven
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73266492
Zo, gisterenavond de hele avond Rockband gespeeld bij een vriend in Antwerpen.... 01:30 naar bed, dus ik ga nog niet zo hard vanochtend
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:57:59 #242
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73266621
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Klopt, het plan is om dit in te laten gaan per 01-01-2010, en alleen voor de vpb.
Volgens mijn kennissen bij Berk gaat het ook gelden voor de IB.
Even afwachten dus wat waarheid gaat worden.
quote:
Verder nog wat opvallende puntjes:
- maximale verzuimboete wordt verhoogd naar EUR 4.920
- er kan ook een verzuimboete worden opgelegd als je de inspecteur niet verzoekt om een biljet terwijl je dit wel zou moeten doen. Zoals je weet denken een hoop mensen nog "zolang ik niks hoor van de belastingdienst zal het wel goed zijn", die kunnen dus vanaf 01-01-2011 een nare verrassing tegemoet zien..

Ten slotte nog een interessant arrest van een paar dagen geleden:
LJN: BJ8524, Hoge Raad , 07/13362
In het kort komt het erop neer dat de inspecteur 3 maanden na het indienen van de aangifte het recht verliest om heffingsrente in rekening te brengen, dus hij moet binnen die termijn een aanslag opleggen anders kan je succesvol bezwaar maken tegen de heffingsrente.
Da's mooi. Dan worden de aangiften tenminste iets sneller afgehandeld. En nu maar hopen dat het niet geldt bij een teruggave.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:58:52 #243
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73266646
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:40 schreef Light het volgende:
Nieuwe maand!
Laatste kwartaal van het jaar.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73267322
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:57 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Volgens mijn kennissen bij Berk gaat het ook gelden voor de IB.
Even afwachten dus wat waarheid gaat worden.
Ik heb de MvT er even bijgepakt en ben bang dat ze bij Berk gelijk hebben.
[politieke correctheid]
Ik ben daarentegen niet fout geïnformeerd, slechts onvolledig.
[/politieke correctheid]
quote:
Da's mooi. Dan worden de aangiften tenminste iets sneller afgehandeld. En nu maar hopen dat het niet geldt bij een teruggave.
Geldt niet bij een teruggave.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:34:25 #245
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73267494
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb de MvT er even bijgepakt en ben bang dat ze bij Berk gelijk hebben.
[politieke correctheid]
Ik ben daarentegen niet fout geïnformeerd, slechts onvolledig.
[/politieke correctheid]
Ach ja, je kunt niet alle info tot je nemen.
quote:
[..]

Geldt niet bij een teruggave.
Had ik ook niet verwacht maar je kunt nooit weten welke gekke sprong een inspecteur probeert te maken om er gebruik van te maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 15:12:24 #246
45833 crew  Fogel
pi_73275805
Kantoor"humor"... iemand heeft mijn whiteboardstiften door permanent markers vervangen kwam ik net achter toen ik mijn aantekeningen uit wilde vegen.
Ook met alcohol wil die meuk er niet af, shitzooi! (en om met een whiteboard marker nu over alles heen te gaan tekenen om het uit te kunnen vegen zie ik niet zitten op dit moment)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 oktober 2009 @ 15:23:05 #247
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73276099
Nieuw whiteboard kopen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:24:20 #248
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73276142
Dat die oeroude grap nog werkt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 15:27:54 #249
45833 crew  Fogel
pi_73276261
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:23 schreef Sjeen het volgende:
Nieuw whiteboard kopen
Goed plan, heeft de secretaresse weer wat te doen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 15:29:25 #250
45833 crew  Fogel
pi_73276319
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:24 schreef ManAtWork het volgende:
Dat die oeroude grap nog werkt.
Ik heb te serieuze collegas om zoiets te verwachten eigenlijk... op mijn vorige werkplek (waar o.a. binnendeurs sneeuwballen gooien niet ongewoon was) keek ik altijd eerst welke markers er bij het whiteboard lagen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:07:36 #251
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73282588
Weekend.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73283260
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Weekend.
Ja, bijna
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73283422
Interessante ontwikkeling met de DSB bank. Ben benieuwd of we een echte bankrun gaan krijgen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:50:50 #254
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73284158
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:30 schreef JumpingJacky het volgende:
Interessante ontwikkeling met de DSB bank. Ben benieuwd of we een echte bankrun gaan krijgen.
Beetje een idiote oproep van Lakeman vanmorgen. Maar ja, ben ook wel benieuwd hoe het gaat aflopen. Volgens DNB is er nog niks aan de hand, maar dat hoorden we vlak voor de ingrepen bij Fortis ook.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73287228
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Volgens DNB is er nog niks aan de hand, maar dat hoorden we vlak voor de ingrepen bij Fortis ook.
Precies, hoeveel geld kan Dirkje missen voordat zijn kaartenhuis omvalt?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73287698
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Beetje een idiote oproep van Lakeman vanmorgen. Maar ja, ben ook wel benieuwd hoe het gaat aflopen. Volgens DNB is er nog niks aan de hand, maar dat hoorden we vlak voor de ingrepen bij Fortis ook.
Volstrekt idioot, die kerel spoort echt niet. Beetje een bankrun proberen te veroorzaken, ik hoop dat ze een megaclaim aan z'n broek hangen. Lakeman
pi_73288153
Ja, wat was eigenlijk de reden voor die oproep?
Dat heb ik een beetje gemist...

Wel toevallig dat de site vandaag down is vanwege hackers
Kan niemand z'n geld weghalen vandaag.... zal je altijd zien
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:38:04 #258
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73288214
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:36 schreef Xcalibur het volgende:
Ja, wat was eigenlijk de reden voor die oproep?
Dat heb ik een beetje gemist...

Wel toevallig dat de site vandaag down is vanwege hackers
Kan niemand z'n geld weghalen vandaag.... zal je altijd zien
Wegens hackers, wegens onderhoud, er zijn een aantal verschillende berichten. Er zijn ook werknemers die zeggen dat er meer geld opgenomen wordt dan gebruikelijk, er zijn ook werknemers die zeggen dat het business as usual is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 21:38:21 #259
45833 crew  Fogel
pi_73288226
Is dat zo'n zogenaamde "hoge rentebank"?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73289135
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:38 schreef Fogel het volgende:
Is dat zo'n zogenaamde "hoge rentebank"?
Nee, DSB (Dirk Scheringa Bank) is een onderneming van een ex-politieagent die zich heeft weten op te werken tot bankier (en eigenaar van de profvoetbalclub AZ). De bank everybody loves to hate, nu doordat ze ingewikkelde financiële producten hebben verstrekt aan mensen die dat eigenlijk niet konden betalen, en waar die mensen nu ook aan vast zitten. Maargoed, dat deden andere banken ook.

Er is (in mijn optiek) een onterechte hetze door de media (en de Telegraaf in het bijzonder) gaande waar ze nu dus nogal last van hebben.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 22:03:43 #261
45833 crew  Fogel
pi_73289312
OK, duidelijk. Maar als ze een financieel product hebben gekocht (ik neem aan zo'n soort woekerpolis), dan hebben ze er toch geen profijt van als de bank falliet gaat? Of zit ik er helemaal naast nu?

(sorry, heb hier echt compleet geen nieuws van meegekregen)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73290070
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:03 schreef Fogel het volgende:
OK, duidelijk. Maar als ze een financieel product hebben gekocht (ik neem aan zo'n soort woekerpolis), dan hebben ze er toch geen profijt van als de bank falliet gaat? Of zit ik er helemaal naast nu?

(sorry, heb hier echt compleet geen nieuws van meegekregen)
Het gaat vooral om het volgende product (vereenvoudigd):
- mensen willen een huis kopen van 200.000;
- kosten koper zo'n 10%, dus een hypotheek zou dan 220.000 worden;
- bij een hypotheek hoort een verzekering, die uitkeert aan het einde van de looptijd of bij eerder overlijden; (tot zover hetzelfde als bij andere banken)
- DSB rekent niet per maand een bedrag aan verzekeringspremie, maar verkoopt de mensen een koopsompolis. Dus: nu het hele bedrag betalen, dit kan worden meegenomen in de hypotheek.

Wat gebeurt er nu: de hypotheekschuld is hoger dan de waarde van het huis, omdat die koopsompolis erin is meegenomen. Hierdoor wil een andere hypotheekverstrekker de hypotheek niet oversluiten, omdat het onderpand de waarde niet dekt. Na het aflopen van de rentevaste periode moet men meer betalen, en kan men niet ergens anders heen. Schande schande, oplichtingspraktijken etc. etc., iedereen boos.
Maar is dat wel zo? Immers, die verzekering betaal je bij andere banken ook. Het enige verschil is dat je het daar per maand betaald, en bij DSB in één keer. Bovendien, die mensen hebben die contracten met het volle (if any) verstand getekend, en nu het achteraf geld gaat kosten gaat men lopen huilen.

Nu het antwoord op je vraag: Nee, daar heeft niemand profijt van, het is puur een one-manshow van aandachtshoer dhr. Lakeman die naamsbekendheid wil genereren voor z'n cluppie Stichting Hypotheekleed.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:29:30 #263
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73290366
En het leed gaat pas echt beginnen wanneer DSB failliet gaat, niemand de hypotheken wil overnemen (immers veel te hoog t.o.v. de waarde van het huis) en de leningen direct opvraagbaar worden.

Maar dat ziet Lakeman blijkbaar anders.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 22:32:21 #264
45833 crew  Fogel
pi_73290494
Hmmm, mijn mening over "tophypotheken" is wel bekend hier geloof ik (hallo F_H ) en ik ben blij dat je dat volle verstand van de tekenaars in twijfel trekt

Het is zo makkelijk om anderen de schuld te geven... als je een product niet snapt, vraag dan uitleg, snap je het nog niet, vraag dan uitleg bij iemand anders.
Maargoed, mijn opvatting is dat Nederlanders bij voorkeur 200% (lichte chargering ) willen lenen en zich in alle hoeken wringen om zo'n extreme lening maar vooral rond te krijgen zelfs al kunnen ze het eigenlijk niet van hun inkomen behappen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:33:46 #265
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73290555
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat je het daar per maand betaald, en bij DSB in één keer. Bovendien, die mensen hebben die contracten met het volle (if any) verstand getekend, en nu het achteraf geld gaat kosten gaat men lopen huilen.

Nu het antwoord op je vraag: Nee, daar heeft niemand profijt van, het is puur een one-manshow van aandachtshoer dhr. Lakeman die naamsbekendheid wil genereren voor z'n cluppie Stichting Hypotheekleed.
Verschil is dat de koopsom is opgenomen in de hypotheek in plaats van dat de premie maandelijks uit het spaargeld/de lopende rekening betaald wordt.
In feite betaal je dus dubbel: je betaalt ook nog rente over de koopsom (en die rente is niet aftrekbaar).
Dus heeft DSB er wel degelijk een belang bij.
Als de koopsom niet in de hypotheek was opgenomen, had ik je gelijk gegeven.

(Niet dat DSB van mij om hoeft te vallen, hoor.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73290877
Mja, feit blijft dat mensen zaken gewoon tekenen zonder de consequenties door te nemen. Die overzichten van DSB zijn (zelfs voor de leek) bijzonder duidelijk, moet ik zeggen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_73291264
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:33 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Verschil is dat de koopsom is opgenomen in de hypotheek in plaats van dat de premie maandelijks uit het spaargeld/de lopende rekening betaald wordt.
In feite betaal je dus dubbel: je betaalt ook nog rente over de koopsom (en die rente is niet aftrekbaar).
Dus heeft DSB er wel degelijk een belang bij.
Ik heb het niet nagerekend, maar volgens mij valt het wel mee. Het echte belang is dat klanten gebonden worden aan DSB, en ze na de rentevaste periode dus lekker kunnen gaan cashen.
quote:
Als de koopsom niet in de hypotheek was opgenomen, had ik je gelijk gegeven.

(Niet dat DSB van mij om hoeft te vallen, hoor.)
Echt netjes is het natuurlijk niet, maar zo heeft elke bank/verzekeraar wel z'n eigen producten.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:55:54 #268
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73291561
Uiteraard gaat het erom om de klant indirect te binden aan de bank.
Denk dat dat ook het grootste verwijt is: de klant kan geen kant meer op en is wel genoodzaakt de hogere rente te betalen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 22:59:24 #269
45833 crew  Fogel
pi_73291717
Hadden ze maar wat van de hypotheek moeten afbetalen in de rentevast periode (of een langere periode vast moeten zetten), hadde ze wat geld vrij gehad en dan hadden ze wel klant kunnen worden bij een andere bank...

Ik ben nog steeds blij met mijn annuieteitenhypotheek met variabele rente.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:21:46 #270
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73297254
Koelvriescombi dood...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:25:36 #271
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73297311
Gecondoleerd met het verlies.

Bekijk het van de zonnige kant: je hebt nu een geldig excuus om de economie uit het slop te halen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:30:56 #272
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73297412
Denk dat we het wel redden zonder voorlopig... Er is nog een diepvries en een koelkast aanwezig in het huishouden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:02:52 #273
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73299683
Goedemorgen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:56:57 #274
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73301181
Dwangsom eisen van de belastingdienst.
Dit formulier komt bij mijn favorieten te staan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:01:34 #275
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73301303
Goed idee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73302285
Dat is nog eens service
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:42:05 #277
45833 crew  Fogel
pi_73302417
Makkelijker kunnen ze het dus blijkbaar wel maken
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73310073
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, DSB (Dirk Scheringa Bank) is een onderneming van een ex-politieagent die zich heeft weten op te werken tot bankier (en eigenaar van de profvoetbalclub AZ). De bank everybody loves to hate, nu doordat ze ingewikkelde financiële producten hebben verstrekt aan mensen die dat eigenlijk niet konden betalen, en waar die mensen nu ook aan vast zitten. Maargoed, dat deden andere banken ook.

Er is (in mijn optiek) een onterechte hetze door de media (en de Telegraaf in het bijzonder) gaande waar ze nu dus nogal last van hebben.
Mwah, aan de andere kant, Dirk hult zich in stilzwijgen na de oproep van Lakeman en de merkwaardig toevallige problemen met hun website. En dat is ook geen sterk signaal, jezelf verschuilen. Dat betekent vaak dat er wel degelijk wat aan de hand is.....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:28:40 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73329121
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:37 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Mwah, aan de andere kant, Dirk hult zich in stilzwijgen na de oproep van Lakeman en de merkwaardig toevallige problemen met hun website. En dat is ook geen sterk signaal, jezelf verschuilen. Dat betekent vaak dat er wel degelijk wat aan de hand is.....
Misschien is hij in stilte wel een tegenoffensief aan het voorbereiden. Ik kan me voorstellen dat Lakeman een behoorlijke claim aan de broek krijgt, en terecht natuurlijk.

Zelfs al zou St. Hypotheekleed gelijk hebben is de oproep van Lakeman volstrekt onverantwoordt. Zeker in de huidige economische situatie. Wat hij schijnbaar nog niet doorheeft is dat als DSB omvalt hij met zijn hypotheek nog steeds nergens anders terecht kan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:30:44 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73329169
Goedemorgen trouwens
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73346070
Weekend

Het voordeel van thuis werken is dat je geen reistijd hebt , het nadeel van in het weekend thuis werken is dat je geen echt weekend hebt
pi_73351856
Erg slow hier. Dit topic gaat al bijna 3 weken mee . Iedereen is de miljoenennota alweer vergeten
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73351865
En vanuit het perspectief van de werkgever gezien:
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:26 schreef Light het volgende:
Het voordeel van thuis werken is dat je geen reistijd hebt , het voordeel van in het weekend thuis werken is dat je geen echt weekend hebt
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73351893
Goedemorgen
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:19 schreef JumpingJacky het volgende:
Erg slow hier.
Het heet niet voor niets Slow Chat
quote:
Dit topic gaat al bijna 3 weken mee . Iedereen is de miljoenennota alweer vergeten
Hadden ze toen eigenlijk nog iets te melden?
pi_73351902
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:20 schreef JumpingJacky het volgende:
En vanuit het perspectief van de werkgever gezien:
[..]
Jij hebt toch een dag of 5 weekend?
pi_73351934
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:24 schreef Light het volgende:

[..]

Jij hebt toch een dag of 5 weekend?
Ja, in theorie wel. In de praktijk blijk je toch gewoon 7 dagen te werken met af en toe wat privétijd ertussendoor. Maar ik klaag niet, het bevalt me prima zo
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 4 oktober 2009 @ 10:54:51 #287
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73352243
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:19 schreef JumpingJacky het volgende:
Erg slow hier. Dit topic gaat al bijna 3 weken mee . Iedereen is de miljoenennota alweer vergeten
Het loopt weer naar het einde van het topic.
Niemand wil een nieuwe TT verzinnen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73352595
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:54 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het loopt weer naar het einde van het topic.
Niemand wil een nieuwe TT verzinnen.
Dat is nog meer dan 10 posts. Met de gemiddelde postfrequentie hier duurt dat nog dagen.
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 11:29:25 #289
45833 crew  Fogel
pi_73352733
Een post minder dan maar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 4 oktober 2009 @ 11:50:21 #290
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73353124
hoi

Weer een post er af...
Wie weet gaat hij vol vandaag
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73353182
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:50 schreef Nizno het volgende:
hoi

Weer een post er af...
Wie weet gaat hij vol vandaag
Ga jij daar persoonlijk voor zorgen?
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:55:22 #292
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73353212
Nizno komt altijd met een berg onziN aan het eind van het topic.
Dus dat moet goed komen.

Let maar op: ze zet er zo vier op een rij.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73353694
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:55 schreef ManAtWork het volgende:
Nizno komt altijd met een berg onziN aan het eind van het topic.
Dus dat moet goed komen.

Let maar op: ze zet er zo vier op een rij.
Met 4 op een rij is het topic nog niet vol
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:20:05 #294
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73353799
Maar dan schiet het wel aardig op.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:22:26 #295
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73353869
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:50 schreef Nizno het volgende:
hoi

Weer een post er af...
Wie weet gaat hij vol vandaag
Niet door mij. Ik vertrek zo even richting Sjeenland.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:30:51 #296
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73354080
Heb je wel toestemming gevraagd? Voor je het weet houden ze je aan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 4 oktober 2009 @ 12:40:28 #297
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73354317
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Niet door mij. Ik vertrek zo even richting Sjeenland.
doe je haar de groeten?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 4 oktober 2009 @ 12:40:41 #298
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73354320
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:30 schreef ManAtWork het volgende:
Heb je wel toestemming gevraagd? Voor je het weet houden ze je aan.
Dat doen ze alleen bij jou
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 4 oktober 2009 @ 12:41:18 #299
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73354338
Eigenlijk vind ik 3 op een rij ook wel genoeg... Aan iemand anders de eer om de miljoenennota te sluiten.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:47 schreef Light het volgende:

[..]

Is'ie al dicht dan?
nee, maar na jou wel

[ Bericht 74% gewijzigd door Nizno op 04-10-2009 12:48:52 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73354470
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:41 schreef Nizno het volgende:
Eigenlijk vind ik 3 op een rij ook wel genoeg... Aan iemand anders de eer om de miljoenennota te sluiten.
Is'ie al dicht dan?
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 12:54:57 #301
45833 crew  Fogel
pi_73354650
Ik sluit de deur.

En hier open ik hem weer: [WGR] [SC] Naar Sjeenland sjezen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')