De film wordt wel leuker als je dit leestquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:00 schreef Karina het volgende:
Twilight
Vampierenfilm met tieners
Meisje komt op een nieuwe school en raakt bevriend met een wat vreemde jongen, die jongen (en zijn hele "familie") is een vampier. Natuurlijk wordt ze verliefd op hem en hij op haar.
Wat een saaie film, er is amper een verhaal en eigenlijk gebeurt er niet veel, alleen op het eind, als ze achtervolgd worden door "slechte" vampieren. En ik dacht dat vampieren geen spiegelbeeld hadden? In deze film dus wel.
De film is opgedeeld in vier afzonderlijke delen: eentje van ruim 2 uur, de andere drie duren een kleine anderhalf uur. Ik heb hem dan ook in vier gedeeltes gezien. Het is eigenlijk een soort miniserie. Ik heb er een weekend voor uitgetrokken en het was eigenlijk heel goed te doen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:09 schreef RuneRose het volgende:
[..]
![]()
Falco, in 1 keer gezien?Heb hem een tijdje geleden ook gekocht, maar ben er nog niet aan toegekomen, misschien binnenkort eens een dagje voor uittrekken.
Door jou avatar is alleen niets meer wat je post serieus te nemen. Helaas voor jou.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:29 schreef Geerd het volgende:
Sm rechter net even gekeken, zo zie je maar weer hoe een gezin uit elkaar getrokken kan worden.
http://www.moviemeter.nl/film/55746
Kijk je hem zelf toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 03:18 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Door jou avatar is alleen niets meer wat je post serieus te nemen. Helaas voor jou.
Een film beoordelen als je hemt niet af hebt gezien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:00 schreef Thy... het volgende:
The curious case of benjamin button
Ik moet eerst melden dat ik de laatste 40 minuten nog niet gezien heb omdat ik in slaap viel, maar misschien geeft dat ook meteen aan wat ik van de film vind. Ik had de hele tijd het gevoel dat ik naar Forest Gump aan het kijken was, maar dan zonder interessante verhaallijn en bovenal; zonder een hoofdrolspeler waar je een band mee krijgt. De film zit opzich degelijk in elkaar maar speciaal vind ik hem niet. Misschien dat het laatste deel van de film alles nog goed kan maken.
IMDB: 8.1/10
Mijn cijfer: 7-/10
Naast Forest Gump kwam ook het verhaal van het boek: The Time traveler's wife bij me op. De film daarvan lijkt me een stuk beter, helaas komt die pas op 12 november in NL in premiere, terwijl deze al op 14 augustus(!) in Amerika in premiere is gegaan.
Vorige week nog gezienquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Een film beoordelen als je hemt niet af hebt gezien.Als ik moe ben kan ik ook nog bij Pi of requiem for a dream in slaap vallen.
Is overigens een waargebeurd verhaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:29 schreef Geerd het volgende:
Sm rechter net even gekeken, zo zie je maar weer hoe een gezin uit elkaar getrokken kan worden.
http://www.moviemeter.nl/film/55746
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door jeroen25 op 06-10-2009 22:03:10 ]2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Al Pacinoquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 04:20 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
---
Oh, en Taxi Driver heb ik al gezien, netzoals Cassablanca, Patton, The Shining (al zijn die niet allemaal van voor 1980). En ik heb maar meteen een wat 'oudere' film erbij gepakt (al is deze niet van voor 1980);
The Untouchables
Een flinke sterrencast: Al Pacino, een hele jonge Andy Garcia, Kevin Costner, Sean Connery. Dan moet het een superfilm zijn. Denk je. Oke, een klassieker, prima. Wederom een maffiafilm, prima. Deze keer over de ondergang van Al Capone. Maar als je verder kijkt dat het feit dat dit een klassieker is en de 'sterrencast', dan blijft er een flinterdun-verhaal over (ook al is het hele verhaal inderdaad waargebeurd.....), weinig schitterend acteerwerk en veel standaard filmcliches. Leuk, aardig, maar zeker niet de 8 waard zoals die op IMDB staat. Klassiek is niet altijd kwaliteit, maar vaak geven mensen hogere cijfers des te ouder een film is.
[ afbeelding ]
IMDB: 8.0
Zelf: 7.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.moviemeter.nl/film/56620Ik zwaai naar dieren.
Op zich wel alleen het is steeds het zelfde groep jongeren buiten de stad camperen/huisje geen 06 bereik, paar boeren die gaan lopen slachten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:07 schreef Stali het volgende:
Een 1 in het dozijn film is best aardig, niet?
Hele leuke film idd met een heerlijk jaren '70-sfeertjequote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:01 schreef DiRadical het volgende:
Network 1976 van Sidney Lumey ( o.a.Serpico, Dog Day Afternoon en 12 Angry Men)
IMDB score 8.1
Met Peter Finch die postuum de oscar kreeg voor de hoofdrol.
Verder met o.a. Fay Dunaway en Robert Duvall
Gaat over een wat oudere "anchorman" die minder kijkers trekt.
Wordt bijna ontslagen, maar de reactie daarop maakt hem een ster.
Leuke film met veel ideeën over TV in de nabije toekomst (veel realityshows).
Wel echt een jaren 70 film (Corporations rule the world)
en was ie leuk?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:12 schreef jeroen25 het volgende:
The wicker man (1973)
Een politieman onderzoekt de verdwijning van een meisje op een eilenad.
Gedurende het onderzoek ziet hij meer en meer van het heidense geloof van de eilandbewoners en begint hij te vermoeden wat er met het meisje gebeurt is.
Jawel.quote:
De 2006 versie moet je uit je kop laten om te gaan kijken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:12 schreef jeroen25 het volgende:
The wicker man (1973)
Een politieman onderzoekt de verdwijning van een meisje op een eilenad.
Gedurende het onderzoek ziet hij meer en meer van het heidense geloof van de eilandbewoners en begint hij te vermoeden wat er met het meisje gebeurt is.
2008? welke films is dat ik zie wel een 2005quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:19 schreef Schenkstroop het volgende:
Stealth 2008
Een groepje gevechtsvliegers (twee man, een vrouw) krijgen de gezelschap van een vierde "wingman". Dit vierde lid is een A.I. systeem dat volledig en autonoom de controle heeft over een gevechtsvliegtuig. Als deze A.I. een opstoot krijgt begint het orders te negeren en zijn eigen gevechts-missies uittekiezen. Met alle gevolgen vandien.
De derde keer dat ik deze film heb gezien volgens mij. Het verhaal is wel OK. en de dialogen wat minder en erg cliche. De actie-scenes daarentegen zijn wel goed gedaan. Als ik mij goed herinner bestaan 95% van alle gevechtsscenes uit CGI. En dat ziet er helemaal niet slecht uit.
Mijn cijfer 7.5
Kijk dit filmpje en je hebt al het leuke gezien (en begrijpt er geen fuck vanquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De 2006 versie moet je uit je kop laten om te gaan kijken.
Ik had gelukkig eerst de oude Wicker Man gekeken, ik wist uberhaupt niet dat er een nieuwe gemaakt was.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De 2006 versie moet je uit je kop laten om te gaan kijken.
Die film komt inderdaad uit 2005 (sorry.)quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
2008? welke films is dat ik zie wel een 2005
Sorry, De Niro dus. Op de een of andere vage manier blijf ik altijd De Niro en Pacino totaal door elkaar halen. Iedere keer weer.quote:
Cool! Moet ik zeker gaan zien dus, thanks for the tip!quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:27 schreef Siniti het volgende:
It's A Wonderful Life
De ultieme feelgood film? Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. George Bailey, geweldig gespeeld door James Stewart, wil al vanaf zijn jeugd weg uit zijn dorp maar door allemaal omstandigheden en door zijn goedheid blijft hij er wonen. Tot het ineens best kut met hem gaat en hij op het punt staat de gevangenis in te gaan en besluit dat de enige manier is om nog iets goeds te doen zelfmoord te plegen voor de verzekering. Tot hij een engel ontmoet, letterlijk. Deze engel tracht zijn vleugels te behouden door hem ervan te weerhouden zelfmoord te plegen. En de eindscene zou eigenlijk in het woordenboek moeten staan naast feelgood.
9/10
Heb ik heul niet gezien, werd uitgezonden op rtl 5.quote:Turning the cognac he got earlier from Olin into a Molotov Cocktail, Enslin sets the room on fire, causing the hotel to be evacuated. Lily, who just arrives after she had been summoned by Enslin, is stopped from entering the hotel, but tells the firefighters that Enslin is in 1408. Enslin throws an ashtray through the room's windows, intentionally causing a backdraft to overtake the room just seconds before firefighters batter down the door. They get him out and, though burned, Enslin is told that he will be all right. Enslin attempts to tell the firefighters not to enter the room, as it is 'evil'. A short while later, a smiling Olin is seen in his office, smoking a cigar and praising Enslin for surviving.
Enslin recovers in a New York hospital, Lily at his bedside. He swears that he saw Katie, but Lily refuses to believe him. After his recovery Enslin moves back in with Lily, beginning work on a new, non-horror novel. While sorting through a box of items from his night in 1408, Enslin comes across his Mini Cassette recorder. After some difficulty he manages to get the tape to play; it begins with Enslin's dictation of 1408's appearance, but cuts in with audio from his interaction with the apparition of his daughter. Lily freezes in shock as she hears her dead daughter's voice coming from the hand-held tape recorder, and the film closes on Enslin meeting her shocked stare with one of grim vindication.
quote:Alternate ending
Director Mikael Håfström has stated that the ending for 1408 was reshot because test audiences felt that the original ending was too much of a "downer".[2] The original ending, available on the two-disc collector's edition, sees the backdraft engulfing the room as Enslin hides under the bed, happy to see the room destroyed as he dies. Olin later approaches Lily and Enslin's agent at his funeral, where he unsuccessfully attempts to give back a box of Enslin's possessions and his tape recorder. Olin listens to the recording in his car, hearing Katie's voice on the tape and catches a quick glimpse of a horribly burnt Enslin in his rear view mirror. The film ends at the gutted room, with an apparition of Enslin disappearing after being called away by the voice of his daughter and the sound of a closing door.
je WEET bij dat soort films dat het verhaal dun is..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:54 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ben net naar Fame geweest...
ajb als je leve lief is blijf er weg.... ben je suicidaal... vooral gaan
flinter dun verhaal. het past op een mini post it. te dramatisch
1/10
ja maar je hebt dun en je hebt bijna onzichtbaar dun..... op het stukje na met het dansen op black and gold van sam sparrow heb ik me voornamelijk verveeld bij de film.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 07:37 schreef mschol het volgende:
[..]
je WEET bij dat soort films dat het verhaal dun is..
persoonlijk kon hij nog net een voldoende binnen slepen 5,5
Lol, ik vind het echt een geweldige film. Maar:quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:48 schreef HostiMeister het volgende:
AntiChrist
[ afbeelding ]
Vrouw en man hebben seks, waardoor ze niet doorhebben dat hun zoontje uit het raam springt. Vrouw krijgt een breakdown, man is therapeut en gaat vrouw proberen te helpen door haar oog in oog met haar grootste angst te zetten in een hutje in het bos.
Lars von Trier heeft Willem Dafoe als de man gecast en de mij onbekende Charlotte Gainsbourg als vrouw. Ik vond het een pretentieuze film, bol van de symboliek (dat was wel goed) maar sommige scene had ik liever niet willen zien. Toen er binnen 5 na aanvang van de film een stijve pielemuis in en uit een vagina werd geschoven op de meest onflatteuze hoek mogelijk in slo-motion en in zwart wit had ik al het idee dat het niets meer zou worden. En ik had gelijk.
Wijf is gewoon batshit crazy, ongeloofwaardig fucked up bijna.
Hij heeft vele betere films gemaakt
Imdb: 6.9
Ik: 6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlotte heeft trouwens ook een Gouden Palm voor haar rol gekregen.Vond je Lilja 4-ever vrolijker dan de realiteit?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:44 schreef znarch het volgende:
Lilja 4-ever
Naja, eigenlijk het zelfde verhaal een beetje als ik had bij Christiane F.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:00 schreef Toad het volgende:
[..]
Lol, ik vind het echt een geweldige film. Maar:Ow ja dat wist ik, ze speelde ook geweldig, over de acteerprestaties geen slecht woord in die film. En die spoiler had ik wel door ja, daarom ook batshit crazySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlotte heeft trouwens ook een Gouden Palm voor haar rol gekregen.
[..]
Vond je Lilja 4-ever vrolijker dan de realiteit?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:00 schreef Toad het volgende:
[..]
Lol, ik vind het echt een geweldige film. Maar:Nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de film een rating heeft voor 12 jaar en ouder, daardoor wordt een hoop niet in beeld gebracht en heeft het op mij minder impact.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlotte heeft trouwens ook een Gouden Palm voor haar rol gekregen.
[..]
Vond je Lilja 4-ever vrolijker dan de realiteit?
Doet niets aan het verhaal af hoorMaar (als je hem niet gezien hebt) vergelijk het met een Sex Traffic of ed. Kwam op mij veel rauwer over.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
Daar zijn verschillende gedachten over, dit is er bijv. één van: http://www.kubrick2001.com/quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:21 schreef Siniti het volgende:
2001: A Space Odyssey
Na ik hem geloof ik 5 jaar geleden had gezien, een oersaai vond, besloot ik hem toch maar eens opnieuw te proberen. En ik moet zeggen, ik vond em deze keer al een stuk beter. De gehele opening met de apen was briljant, al zag je wel erg duidelijk dat er mensen in die pakken zaten. De overgang naar het ruimte gedeelte was een beetje abrupt, het tweede gedeelte met HAL9000 was ook briljant, het laatste gedeelte kon mij weer totaal niet bekoren. Eerst krijg je echt 10 minuten een screensaver te zien waarna hij in een kamertje met rare vloer de monolith weerziet? Ik snap er geen tiefes van wat het nut was.
8/10
Blijkbaar ontgaat jou erg veel tijdens het kijken van een film of is het gewoon jouw ding niet, maar Antichrist is zeer zeker geen oppervlakkige film.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:28 schreef Inverted_World het volgende:
The Antichrist
2 / 10
Dit valt bij mij echt onder 1 van de slechste films die ik ooit heb gezien. Naast het feit dat er natuurlijk ontzettend ranzige beelden in voorkomen is hij echt ontzettend traag. Verder heeft iedereen het in deze film over symboliek.Nou ontzettend hoor, ik zag dat in ieder geval helemaal nergens in, het was gewoon een slecht verhaal, geen diepgang, en geen symboliek.
Haha. als ik the antichrist een waardeloze film vind ontgaat mij veel tijdens het film kijken of is het mijn ding niet. Meningen verschillen. Ik had er meer van verwacht na het lezen van reviews, maar het was een ontzettende tegenvaller. Ik kijk dan liever iets als Mulhulland Dr. / Inland Empire qua mindfuck en anders iets van Aronofsky. Dit was gewoon overgewaardeerde bagger.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:42 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Blijkbaar ontgaat jou erg veel tijdens het kijken van een film of is het gewoon jouw ding niet, maar Antichrist is zeer zeker geen oppervlakkige film.
"Nature is Satan's church."
Je loopt gewoon slap te kletsen als je zegt dat er geen enkele diepgang of symboliek inzit. Nog helemaal los van het psychologische aspect, zit er veel meer achter (zoals in elke Von Trier film).quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:48 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Haha. als ik the antichrist een waardeloze film vind ontgaat mij veel tijdens het film kijken of is het mijn ding niet. Meningen verschillen. Ik had er meer van verwacht na het lezen van reviews, maar het was een ontzettende tegenvaller. Ik kijk dan liever iets als Mulhulland Dr. / Inland Empire qua mindfuck en anders iets van Aronofsky. Dit was gewoon overgewaardeerde bagger.
Het was overdreven om te zeggen dat het er helemaal niet in zat, maar er zat niet veel van in. Ik bedoel de linkjes naar het verleden, de boeken, plaatjes, sterren, dieren in het bos, vrouwen in de middeleeuwen, etc etc. Prachtig onzettend diepgaand. Maar ik had er niet zo veel mee. Ik begrijp dan ook niet wat jij overigens aan cinematografie kunstzinnig vond. Als je kijkt naar bijvoorbeeld dan het eerder genoemde Inland empire, daar vind ik het kunstzinnig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:55 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Je loopt gewoon slap te kletsen als je zegt dat er geen enkele diepgang of symboliek inzit. Nog helemaal los van het psychologische aspect, zit er veel meer achter (zoals in elke Von Trier film).
Je hebt de les zeer slecht begrepen en moet haar nog maareens overleren. Good luck.
Bovendien is de cinematografie kunstzinnig en van een zeer hoog niveau, zoals hierboven al werd gezegd.
Die film zegt me niks.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:44 schreef znarch het volgende:
Lilja 4-ever
Naja, eigenlijk het zelfde verhaal een beetje als ik had bij Christiane F.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |