abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 19:00:11 #201
9859 crew  Karina
Woman
pi_73399595
Twilight
Vampierenfilm met tieners

Meisje komt op een nieuwe school en raakt bevriend met een wat vreemde jongen, die jongen (en zijn hele "familie") is een vampier. Natuurlijk wordt ze verliefd op hem en hij op haar.

Wat een saaie film, er is amper een verhaal en eigenlijk gebeurt er niet veel, alleen op het eind, als ze achtervolgd worden door "slechte" vampieren. En ik dacht dat vampieren geen spiegelbeeld hadden? In deze film dus wel.

The Taking of Pelham 1 2 3
Aktie-thriller

Stel boeven gijzelt een metrostel en eist 10 miljoen dollar. Een bediende die toevallig op de controlekamer zit krijgt de "baas" van de bende aan de telefoon en moet noodgedwongen met hem onderhandelen.

Van begin tot het eind gebeurt er in deze film WEL wat, veel aktie, goede dialogen en spanning.

Vooral John Travolta vond ik erg goed (maar ik ben een fan) als de slechterik, hij is zo cool als "bad guy". Aanrader wat mij betreft.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:33:38 #202
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73401090
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:00 schreef Karina het volgende:
Twilight
Vampierenfilm met tieners

Meisje komt op een nieuwe school en raakt bevriend met een wat vreemde jongen, die jongen (en zijn hele "familie") is een vampier. Natuurlijk wordt ze verliefd op hem en hij op haar.

Wat een saaie film, er is amper een verhaal en eigenlijk gebeurt er niet veel, alleen op het eind, als ze achtervolgd worden door "slechte" vampieren. En ik dacht dat vampieren geen spiegelbeeld hadden? In deze film dus wel.
De film wordt wel leuker als je dit leest
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:40:09 #203
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_73401408
Pelham was wel redelijk ja.. alleen nogal wat achterlijke momenten erin.

Waarom trekt er in godsnaam niemand aan de noodrem als de metro met 80-90 kilometer per uur dreigt te gaan crashen?

En technisch gezien kan goud natuurlijk nooit zoveel stijgen. Dat deed het bij lange na nieteens tijdens en na 9/11, maar goed.. dankzij Travolta en vooral Washington is deze film het kijken zeker waard.
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:29:11 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73403576
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:09 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Falco, in 1 keer gezien? Heb hem een tijdje geleden ook gekocht, maar ben er nog niet aan toegekomen, misschien binnenkort eens een dagje voor uittrekken.
De film is opgedeeld in vier afzonderlijke delen: eentje van ruim 2 uur, de andere drie duren een kleine anderhalf uur. Ik heb hem dan ook in vier gedeeltes gezien. Het is eigenlijk een soort miniserie. Ik heb er een weekend voor uitgetrokken en het was eigenlijk heel goed te doen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:26:53 #205
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73409053
Rollerball
Jonathan E. (James Caan) is de beste en bekendste Rollerball speler ter wereld. Hij wordt echter door één van de grootste firma`s ter wereld, die over zo ongeveer alles lijken te beslissen en alle macht lijken te hebben, dringend verzocht te stoppen en te gaan rentenieren. Op hun kosten. Maar dat ziet hij helemaal niet zitten en gaat daarom zijn eigen weg...

Hier kon ik echt helemaal niets mee. Het verhaal op zich is niet het sterkste punt (alhoewel er een diepere laag in zit, maar die wil er maar niet uit komen), maar dat hoeft geen probleem te zijn wanneer de uitwerking maar goed is. Maar ook daar schiet de film te kort. Het is een mix van (uiteraard) een sport film, romantiek, drama en thriller. Die mix is echter zo onevenwichtig en springt zo van het ene naar het andere genre dat het er voor zorgt dat je maar niet in de film komt. Daarnaast is het met een speelduur van bijna twee uur ook te lang uitgerekt waardoor het tempo te laag komt te liggen en het geheel onvoorstelbaar saai wordt.
De enige twee pluspunten zijn het acteerwerk van James Caan (waar nooit iets op aan te merken is) en de prachtige klassieke muziek.

Nee, na de vele goede dingen die ik hier over had gehoord en gelezen draaide dit uit op een ontzettende teleurstelling...

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 4,0/10
pi_73410884
Final Destination 4. Hoorde dat veel mensen hem niet zo leuk vonden, ik vond hem toch wel geinig met zo'n brilletje op. Eens iets anders. Een 7.5
pi_73411237
Angels & Demons

Precies wat ik ervan verwacht had, gewoon een leuke film
pi_73412630
G.I. joe heerlijke film geen gezeik gewoon actie ennu nouja actie beetje alla crysis stijl goeie film.
http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=14920
Ik zwaai naar dieren.
pi_73413001
Sm rechter net even gekeken, zo zie je maar weer hoe een gezin uit elkaar getrokken kan worden.

http://www.moviemeter.nl/film/55746
Ik zwaai naar dieren.
pi_73414333
The girlfriend experience, naja idee is leuk maar je moet er van houden.

http://www.moviemeter.nl/film/55957
Ik zwaai naar dieren.
pi_73414410
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:29 schreef Geerd het volgende:
Sm rechter net even gekeken, zo zie je maar weer hoe een gezin uit elkaar getrokken kan worden.

Door jou avatar is alleen niets meer wat je post serieus te nemen. Helaas voor jou.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 03:33:44 #212
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_73414428
The Doors 7/10
Inland Empire 8/10
It's you my love, you who are the stranger
pi_73414468
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 03:18 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Door jou avatar is alleen niets meer wat je post serieus te nemen. Helaas voor jou.
Kijk je hem zelf toch?
Ik zwaai naar dieren.
pi_73414589
Als toetje deze nog gekeken.
http://www.moviemeter.nl/film/58914

En ja ik heb geen leven, film was 10x niks trouwens
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:00:38 #215
140318 Thy...
Met puntjes
pi_73415908
The curious case of benjamin button
Ik moet eerst melden dat ik de laatste 40 minuten nog niet gezien heb omdat ik in slaap viel, maar misschien geeft dat ook meteen aan wat ik van de film vind. Ik had de hele tijd het gevoel dat ik naar Forest Gump aan het kijken was, maar dan zonder interessante verhaallijn en bovenal; zonder een hoofdrolspeler waar je een band mee krijgt. De film zit opzich degelijk in elkaar maar speciaal vind ik hem niet. Misschien dat het laatste deel van de film alles nog goed kan maken.

IMDB: 8.1/10
Mijn cijfer: 7-/10

Naast Forest Gump kwam ook het verhaal van het boek: The Time traveler's wife bij me op. De film daarvan lijkt me een stuk beter, helaas komt die pas op 12 november in NL in premiere, terwijl deze al op 14 augustus(!) in Amerika in premiere is gegaan.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_73421135
Hak se wui (Johnny To, 2005)
Hak se wui yi wo wai kwai (Johnny To, 2006)

Op het hoesje van de Election dvd’s prijkt de kop “De Aziatische Godfather”, dat dekt de lading aardig. Wellicht wat minder aktie dan je van te voren verwacht, maar wel veel aandacht voor de tradities binnen de triades. De films bevatten enkele prachtige scenes, een lekker sfeertje en mooi geschoten beelden met een goede score als ondersteuning. Het tweede deel doet overigens zeker niet onder voor het eerste deel, wat minder personages en dus ook wat beter te volgen, iets waar ik bij het eerste deel toch af en toe wel wat problemen mee had. Heb van Johnny To verder alleen Exiled gezien, eveneens een prima film, ik ga dan ook maar eens op zoek naar wat meer titels van To. 7.3
pi_73422679
Monsters vs Aliens (2009)

Animatie met de stemmen van o.a. Reese Witherspoon, Seth Rogen, Hugh Laurie, Will Arnett, Kiefer Sutherland en Rainn Wilson.

Susan staat op het punt te trouwen als er een meteoriet op haar hoofd valt
Door deze gebeurtenis begint ze ineens te groeien tot ze een soort 50 ft woman. Ze wordt meteen door het leger tegen de grond gewerkt en opgesloten. Het blijkt dat er nog een aantal 'monsters' opgesloten zijn die door experimenten e.d. zijn ontstaan. Hier zit een levende drilpudding bij, en een dokter die in een kakkerlak is veranderd. Na een paar weken komt er een enorme alien en worden deze monsters ingezet om de alien te verslaan.

Ik weet niet waar het aan lag, maar ik was op geen van de karakters echt verliefd. Ik kreeg niet echt feeling met de monsters, hoewel ze best schattig en grappig waren, en dat zorgde ervoor dat de eerste helft me niet echt boeide. In de tweede helft kwam er wat meer actie in waardoor het toch nog leuk werd.

6 (IMDB: 6,9)
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:46:31 #218
3140 PhalanX
Technarchy
pi_73422850
I Love You Man.

Herkenbare personages en situaties, en dat maakt de film leuk. De gebreken van de hoofdpersonen zijn de gebreken die je bij mensen om je heen ook al duizend keer gezien hebt. Ben je niet de man die zijn vriendin voorang geeft, dan ben je wel de figuur die ziet hoe al zijn vrienden aan een nieuw leven beginnen.

8/10
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:53:31 #219
272926 aprildewinter
Ja dat ben ik!
pi_73423104
the brothers bloom,

beetje bizar te volgen, maar wel grappig
ik hou van geile sexy lingerie
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:16:12 #220
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_73423854
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:00 schreef Thy... het volgende:
The curious case of benjamin button
Ik moet eerst melden dat ik de laatste 40 minuten nog niet gezien heb omdat ik in slaap viel, maar misschien geeft dat ook meteen aan wat ik van de film vind. Ik had de hele tijd het gevoel dat ik naar Forest Gump aan het kijken was, maar dan zonder interessante verhaallijn en bovenal; zonder een hoofdrolspeler waar je een band mee krijgt. De film zit opzich degelijk in elkaar maar speciaal vind ik hem niet. Misschien dat het laatste deel van de film alles nog goed kan maken.

IMDB: 8.1/10
Mijn cijfer: 7-/10

Naast Forest Gump kwam ook het verhaal van het boek: The Time traveler's wife bij me op. De film daarvan lijkt me een stuk beter, helaas komt die pas op 12 november in NL in premiere, terwijl deze al op 14 augustus(!) in Amerika in premiere is gegaan.
Een film beoordelen als je hemt niet af hebt gezien. Als ik moe ben kan ik ook nog bij Pi of requiem for a dream in slaap vallen.
pi_73427684

Zombieland (2009)

Vermakelijke zombiefilm. Het verhaal slaat natuurlijk nergens op maar ik heb me prima vermaakt met deze film. De film word echter nooit echt spannend of eng. Het is dan ook meer een komedie dan een horrorfilm. Natuurlijk zitten er de nodige bloederige scenes in die lekker over-the-top zijn. De droge sarcistische voice-over tijdens de film werkt goed en irriteert gelukkig niet. Leuke rollen voor Woody Harrelson en vooral Bill Murray.
pi_73428006
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Een film beoordelen als je hemt niet af hebt gezien. Als ik moe ben kan ik ook nog bij Pi of requiem for a dream in slaap vallen.
Vorige week nog gezien
pi_73429609
District 9 even gekeken, vond jammer van het documentaire gedeelte in het begin gelukkig werd het nog wel een film.

http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=15998
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:06:31 #224
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_73431076
Badlands (1973, VS, Terrence Malick)
Plot in het kort: Twee geliefden rennen van huis weg na de moord op haar vader en vermoorden daarna bijna iedereen die ze tegenkomen.
Wat Malick in deze film doet is erg knap. Hij laat zien hoe de personages de greep op de werkelijkheid verliezen en steeds verder afzakken in hun eigen waanideeën. Maar tegelijkertijd blijf je toch sympathie houden voor de personages. Dat komt ook door het goede spel van Martin Sheen en Sissy Spacek. Mallick vertelt alles in zijn eigen rustige tempo. De moorden zijn vaak heel snel gedaan, waardoor die in contrast staan met de rest van de film.
Verder zal me de uitstekende theme van Tipton.
cijfer: 9
pi_73436297
The hills run red, een van de betere, goeie film.

http://www.imdb.com/title/tt0907676/

[ Bericht 0% gewijzigd door Geerd op 06-10-2009 21:11:16 ]
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:40:26 #226
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73438661
Surrogates (2009)
met: Bruce Willis

Film speelt zich af in een toekomst waar het overgrote deel van de mensen met een robot-surrogaat, een lijkende kopie van zichzelf, het dagelijks leven betreden. Zij besturen hun tweede ik via een machine op astand. Dit gaat natuurlijk ergens fout. Er belandt een experimenteel wapen op straat, waarmee mensen via hun robot-ik op afstand kunnen worden vermoord. Deze film zelf oogde deels erg plastic. Like Duh omdat de personages op robots moesten lijken. Maar ik bedoel dus eigenlijk CGI-plastic. Niet erg erg realistisch gedaan dus. Mischien wordt het wat beter op een erg groot scherm (HD) of juist op je I-pod. Het kijkt een beetje weg als 'I robot' en 'I am legend' tezamen. Vind em er niet echt uitspringen, maar deze Hollywood films kijken toch wel lekker weg omdat alles zo "gelikt" is neergezet. Niet slecht, ook niet echt geweldig.

Cijfer: 7.5

The Taking of Pelham 1 2 3
met: Denzel Washington.

Metro-operator (DW) krijgt te maken met een kaping. De kaper (John Travolta) eist 10.000.000 binnen een paar uur. Wel typisch nu Grease superster JT. aardig dik is geworden hij meer en meer bad-guy rollen krijgt. Achja.. Ik heb persoonlijk ook een tyfus hekel aan D. W. en zijn manier van acteren en praten. Na Nicolas Cage steekt hij de kroon van acteurs die mij vreselijk irriteren. De film in zijn geheel zit goed in mekaar. Niet slecht maar springt er ook niet echt uit. Nu alle Hollywood films in dit actie-drama genre in dezelfde kwaliteit worden afgeleverd. Is het niet slecht maar toch wel weer een 12 in een dozijn actie-thriller. Wat ik wel leuk vind is dat Hoillywood films steeds meer de draad steken met 'algemeen moraal' en vragen stellen over onze sociaal-maatschappelijke ideeën.

Cijfer: 8

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 07-10-2009 00:56:04 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73439231
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:29 schreef Geerd het volgende:

Is overigens een waargebeurd verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door jeroen25 op 06-10-2009 22:03:10 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:01:52 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73439434
G.I. Joe
(paar weken terug)

Vaak kinderachtig en haalt het bij lange na niet kwa verhaal tot films als X-men. Maar verstand op nul en gewoon kijken. Ik had veel bagger verwacht maar hij viel me erg mee. Natuurlijk draait alles weer om een mooie beeb en veel bommen en gekke fuhrer-achtige mennekes die de wereld willen veroveren. En natuurlijk ontbreekt de koppige heldhaftige blanke 'badboy' niet die slim is en kung-fu kan en moreel ingesteld enzo en alle dames versiert. En oja gekke aziaten ook represent..
De special-effects waren wel OK. In een slechte bioscoop leek het in ieder geval wel erg cool allemaal.

7.

Final Destinations
(paar weken terug)

De 'voorvallen' zijn weer hilarisch maar iets teveel van het "toevallige". In de eerste twee instalments zijn de ongelukken veel leuker en creatiever uitgedacht. Hier gebeurt alles maar omdat x of y gewoon dood moet. Dus alles gebeurt en héél héél toevallig. Special effects zijn wel erg goed gedaan. Vooral de eerste scene vond ik leuk. Deze vierde deel leek volgens mij ook wat minder op een tiener-schreeuw-horror-tieten film. Iets volwassener was mijn indruk.

7.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73442986
The Hurt Locker
Imdb: 8.0
Ik: 8.0

Goede film. Vaak verwacht je dingen maar die gebeuren niet.
pi_73443461
Das Boot

Najaar 1941, La Rochelle aan de Franse kust: 50 Duitse militairen drinken zich zat en maken plezier in een Franse nachtclub. Voor hen kan dit de laatste keer zijn, aangezien ze de volgende morgen aan boord van een onderzeeër zullen gaan, om zo veel mogelijk vijandelijke schepen tot zinken te brengen. Naarmate de U-96 op de Atlantische Oceaan vordert, neemt de verveling drastisch toe. Wanneer echter na lange tijd de vijandelijke schepen in zicht komen, slaat de verveling van de mannen om in angst en heimwee naar de thuishaven.

Geweldige film, waarbij ik af en toe op het puntje van mijn stoel heb gezeten. Ik heb het idee dat de sfeer in een U-96 erg realistisch is neergezet. Op sommige momenten betrapte ik mijzelf er op met de bemanning mee te leven, terwijl zij eigenlijk de ''slechten" zijn. Enige minpunt vind ik persoonlijk de lengte van de film. De director's cut die ik heb gekeken duurde 209 minuten, en soms viel de film hierdoor wel een beetje in de herhaling. De soundtrack is overigens ook erg goed.

Cijfer: 8,5
Imdb: 8,5

[ Bericht 2% gewijzigd door Jazzmaster op 07-10-2009 15:26:12 ]
pi_73443704
Jennifers body

Megan Fox + Amanda Seyfried.. das al niet echt erg te noemen om naar te mogen kijken..
film was op sommige punten grappig en sommige punten zaten er echt goede schrikmomenten in..
maar beide niet voldoende om echt te overtuigen imho.
6,9/10
pi_73444453
Gnaw, ja gewoon weer groep jongeren dat word afgeslacht niks nieuws.

http://www.moviemeter.nl/film/55754
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:55:22 #233
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73445303
knip.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:03:17 #234
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73450524
S Darko
Als je S Darko zou kijken zonder dat je Donnie Darko hebt gezien is hij volgens mij nog het leukst. Het mooie aan Donnie Darko vond ik dat bijna heel de film alles een mysterie was en dat eigenlijk vrijwel niemand wat van Donnie begreep. In deze film lijkt het wel of het hele dorp snapt wat tijdreizen is. Ik ga straks Donnie Darko nog eens opzetten (Je gaat door deze film wel meer beseffen hoe goed Donnie Darko was en hoe slecht deze film is). Ik vind het allemaal een beetje over de top gedaan. Alles is zo overdreven. Verder vond ik in Donnie Darko sommige acteurs echt geweldig! Neem nou Patrick Swayze, Drew Barrymore en Jake Gyllenhaal. Die hebben een geweldige prestatie neergezet met Donnie Darko vind ik.
De enige waar ik in S Darko een beetje over te spreken ben is de jongen met die rode auto. Die had een goede rol, die hij goed speelde.
Ik heb meerdere keren tijdens de film af willen haken, maar ik was toch benieuwd of ze het misschien halverwege de film goed zouden maken, maar hij werd alleen maar slechter en slechter.
Misschien had ik hem beter gevonden als ik Donnie Darko nooit had gezien, maar ik betwijfel het.

Ik ben het wel eens met het cijfer op IMDB: 4
pi_73453210
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 04:20 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

---

Oh, en Taxi Driver heb ik al gezien, netzoals Cassablanca, Patton, The Shining (al zijn die niet allemaal van voor 1980). En ik heb maar meteen een wat 'oudere' film erbij gepakt (al is deze niet van voor 1980);

The Untouchables
Een flinke sterrencast: Al Pacino, een hele jonge Andy Garcia, Kevin Costner, Sean Connery. Dan moet het een superfilm zijn. Denk je. Oke, een klassieker, prima. Wederom een maffiafilm, prima. Deze keer over de ondergang van Al Capone. Maar als je verder kijkt dat het feit dat dit een klassieker is en de 'sterrencast', dan blijft er een flinterdun-verhaal over (ook al is het hele verhaal inderdaad waargebeurd.....), weinig schitterend acteerwerk en veel standaard filmcliches. Leuk, aardig, maar zeker niet de 8 waard zoals die op IMDB staat. Klassiek is niet altijd kwaliteit, maar vaak geven mensen hogere cijfers des te ouder een film is.

[ afbeelding ]

IMDB: 8.0
Zelf: 7.0
Al Pacino

[ Bericht 1% gewijzigd door DSGamer op 07-10-2009 12:40:16 ]
pi_73454572
Eagle Eye

Actie/(beetje sci-fi)-film met o.a. Shia LaBeouf (Terminator-dude), Michelle Monaghan en Billy Bob Thornton.

Het gegeven van de film is leuk, niet echt origineel: verschillende mensen ontvangen een telefoontje van 'een stem', die de ontvanger chanteert. De twee hoofdpersonen ontvangen ook zo'n telefoontje, Jerry heeft op dat moment net zijn broer begraven, Rachel heeft haar zoontje net op de trein gezet. Het zijn niet zomaar opdrachten die ze moeten uitvoeren. Jerry komt zijn appartement in en vindt een enorme hoeveelheid explosieven, handleidingen voor vliegtuigen, etc. Hij wordt direct opgepakt maar op weergaloze wijze door 'de stem' gered (lees: hijskraan slingert het FBI kantoor in). Billy-Bob in een ogenschijnlijk serieuze rol als FBI agent was trouwens even wennen. Rachel en Jerry komen in aanraking met elkaar en moeten als team de volgende opdrachten uitvoeren.

De film is enorm spannend, behalve de eerste tien minuten waarin je kennis maakt met Rachel en Jerry. De opdrachten worden steeds heftiger en het is al snel duidelijk dat het geen geintje van een psychopaat is, maar het lijkt echt een georganiseerd netwerk met grootse plannen. Mijn nieuwsgierigheid naar 'de stem' werd steeds groter, maar aangezien de hele tweede helft van de film bekend is wie de opdrachtgever is zal ik dat niet verklappen.

Minpunten: Shia LaBeaouf en de soms onwaarschijnlijke verhaallijn. Pluspunten: de actie en spanning.

Gewoon een lekkere spannende actiefilm dus!

7,3 (IMDB: 6,7)
pi_73460229
Burn After Reading.

Vond het verhaal niet heel erg interessant, misschien persoonlijk. De beweegredenen waren wel erg goed uitgewerkt en de acteurs speelden erg goed. Maar kon om de een of andere reden toch niet helemaal boeien, jammer.

ik geef het een 6,5. Dikke 8 voor de acteurs.
pi_73473898
DANCE FLICK
enkele keren grappig.. voor de rest.. links laten liggen, ookal krijg je em gratis
2/10

Up
het begint, zoals we gewend zijn van pixar, met een z.g.n. short. Geen idee hoe hij heet, maar hij was weer geweldig
daarna begint het eigenlijke verhaal van Carl Fredricksen, wat gewoon al een, naar mijn idee, een erg goed iets voorschoteld..

setting v/h verhaal was origineel, karakters waren echt komisch..
kortom er is weer puik werk afgeleverd.
9/10

alleen de teaser/trailer van The princess & the frog is echt enorm gewaagd... ze proberen die film namelijk te vergelijken met de oude classics van disney.. dit moet betekenen dat ze heel erg veel vertrouwen hebben in hun kunsten... hopelijk maken ze het waar...
pi_73474336

The Ultimate Gift (2006)
Wat een draak van een film is dit.
Ongelooflijk dat zoiets nog hoog scoort ook.

Een ellenlang all American Coca Cola drama. Vreselijk en voor de geestelijk gemankeerden werd nog even via de aftiteling uitgelegd waar de film om draaide. .

Het enige wat ik nog grappig vond is dat toen Jason te laat, vol show op de uitvaart verscheen hij me enorm deed denken aan Xebrozius. Normaal denk ik nooit aan FOK! en users maar hierbij wel. .

Leuke tienerfilm maar meer is het niet.
pi_73476025
In 3 tagen bist du tot 2, nou ja schrik momenten vielen vies tegen, toch weer een 1 in het dozijn slacht film.

http://www.moviemeter.nl/film/54349
Ik zwaai naar dieren.
pi_73476062
Een 1 in het dozijn film is best aardig, niet?
pi_73476070
Closed for winter, idee is super met de flashback's door de film heen alleen wist niet meer waar die overging en extra niet opgezocht, dan zeurt het allemaal wel een beetje door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

http://www.moviemeter.nl/film/56620
Ik zwaai naar dieren.
pi_73476093
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:07 schreef Stali het volgende:
Een 1 in het dozijn film is best aardig, niet?
Op zich wel alleen het is steeds het zelfde groep jongeren buiten de stad camperen/huisje geen 06 bereik, paar boeren die gaan lopen slachten.
Ik zwaai naar dieren.
pi_73476119
Dat klinkt meer als een 13 in een dozijn verhaal.
pi_73476706
'The ugly truth

Leuke romcom. Voor de liefhebbers van het genre wel de moeite waard, maar gaat geen romcom klassieker worden.

Cijfer: 6.5
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_73482747
The Long Goodbye (Robert Altman, 1973)
Vermakelijke misdaadfilm met Eliott Gould in de hoofdrol als privédetective Philip Marlowe. Elliot Gould is briljant en ook de typische Altman humor is weer van hoog niveau. Toch ontbrak er voor mijn gevoel wel wat aan de film, beetje meer spanning was niet verkeerd geweest. Verder ook een grappig bijrolletje van Arnold Schwarzenegger. 7.5
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:01:00 #247
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_73485548
Network 1976 van Sidney Lumey ( o.a.Serpico, Dog Day Afternoon en 12 Angry Men)
IMDB score 8.1
Met Peter Finch die postuum de oscar kreeg voor de hoofdrol.
Verder met o.a. Fay Dunaway en Robert Duvall
Gaat over een wat oudere "anchorman" die minder kijkers trekt.
Wordt bijna ontslagen, maar de reactie daarop maakt hem een ster.
Leuke film met veel ideeën over TV in de nabije toekomst (veel realityshows).
Wel echt een jaren 70 film (Corporations rule the world)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:46:29 #248
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73497417
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:01 schreef DiRadical het volgende:
Network 1976 van Sidney Lumey ( o.a.Serpico, Dog Day Afternoon en 12 Angry Men)
IMDB score 8.1
Met Peter Finch die postuum de oscar kreeg voor de hoofdrol.
Verder met o.a. Fay Dunaway en Robert Duvall
Gaat over een wat oudere "anchorman" die minder kijkers trekt.
Wordt bijna ontslagen, maar de reactie daarop maakt hem een ster.
Leuke film met veel ideeën over TV in de nabije toekomst (veel realityshows).
Wel echt een jaren 70 film (Corporations rule the world)
Hele leuke film idd met een heerlijk jaren '70-sfeertje

Jadesoturi (Jade Warrior)
Beetje vage film. Plot is nog wel redelijk te volgen maar slaat nergens op. Bekende Finse folkloristische elementen worden gelinkt met het China van zoveel eeuwen terug. Ik zag het alleen maar als een excuus om die quasicoole Chinese moves te laten zien in een door Finnen geproduceerde film. Voor de rest heeft dit magere fantasyverhaaltje weinig te bieden. Cijfer: 5

Sullivan's Travels
Redelijke film met een aaneenschakeling van alleraardigste verwikkelingen. Sullivan's Travels heeft geniale vondsten, maar is niet continu sterk, sommige gedeeltes waren zelfs saai. Veronica Lake vond ik met name tegenvallen, wat was zij hier duf . De keuze voor slapstickhumor was wel weer mooi gevonden en wist zelfs mij aan het lachen brengen. Cijfer: 7

Au revoir les enfants
Film, die handelt over de vriendschap tussen Julien Quentin en de Joodse Jean. Het was even inkomen in het begin. Ik zat me af te vragen of dit toch niet een redelijk standaard film was over een kostschool vol opgeschoten kinderen in 'toevallig' een WOII-setting. Door de mooie opbouw van het bekend worden van Jeans afkomst, raakte ik echter steeds meer betrokken.
Jean en Julien zijn ook niet meteen elkaars beste maten en hun vriendschap is ook nooit een vanzelfsprekendheid. Hierdoor blijft Au revoir les enfants boeien en ben je benieuwd hoe de relatie tussen hun tweeën verder verloopt. De film vliegt daarbij gelukkig nooit uit de bocht met overdreven aangedikt drama en dat werkt alleen maar in het voordeel van het treurige en hartverscheurende einde. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_73503512
The wicker man (1973)
Een politieman onderzoekt de verdwijning van een meisje op een eilenad.
Gedurende het onderzoek ziet hij meer en meer van het heidense geloof van de eilandbewoners en begint hij te vermoeden wat er met het meisje gebeurt is.
pi_73505163
L'avventura (Michelangelo Antonioni, 1960)
Mooie beelden van Antonioni. En wat is Monica Vitti een prachtige vrouw. De film blijft boeiend, maar ik vind vooral de eerste 90 minuten sterk.

Red Road (Andrea Arnold, 2006)
Aardig debuut van Arnold. Maar ik heb hiervoor haar tweede film, Fish Tank, gezien en die vond ik al stukken beter qua beeld en verhaal.
pi_73505194
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:12 schreef jeroen25 het volgende:
The wicker man (1973)
Gedurende het onderzoek ziet hij meer en meer van het heidense geloof van de eilandbewoners en begint hij te vermoeden wat er met het meisje gebeurt is.
en was ie leuk?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:02:32 #252
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73505650
Zombieland 2009
met: Woody Harrelson

Een leuke actie-comedy zeker als je van zombiefilms houdt. Which I do. De actie is goed vermengd met humor. Bepaalde stukken met "B.M." waren wel erg nep neergezet. Dat viel me op. De acteer-prestaties kregen in ene het niveau GTST. Houterig en sheisty. Je kent het wel. Alsof je voor het eerst acteer-lessen neemt. Nou toch wat beter maar toch.

Verhaal: WoW-nerd overleeft de zombie-outbreak. Op weg van Campus naar zijn ouders in Columbia (als die er nog zijn), ontmoet hij Woody Harrelson. Een redneck met een zwak voor "Twinkies". Onderweg maken ze kennis met twee goonie-zusjes. Van dit groepje wil de een naar zijn ouders in Columbia. De ander zoekt de juiste "Twinkies". En de twee zusjes.. achja ze eindigen allemaal in een pretpark. Hoe het afloopt zeg ik niet.

Mijn cijfer: 8

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 08-10-2009 23:22:31 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:19:54 #253
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73506260
Stealth 2008

Een groepje gevechtsvliegers (twee man, een vrouw) krijgen de gezelschap van een vierde "wingman". Dit vierde lid is een A.I. systeem dat volledig en autonoom de controle heeft over een gevechtsvliegtuig. Als deze A.I. een opstoot krijgt begint het orders te negeren en zijn eigen gevechts-missies uittekiezen. Met alle gevolgen vandien.

De derde keer dat ik deze film heb gezien volgens mij. Het verhaal is wel OK. en de dialogen wat minder en erg cliche. De actie-scenes daarentegen zijn wel goed gedaan. Als ik mij goed herinner bestaan 95% van alle gevechtsscenes uit CGI. En dat ziet er helemaal niet slecht uit.

Mijn cijfer 7.5
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 06:04:36 #254
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73510308
UP

Geweldige film weer met pixar alweer een orgineel verhaal.

9/10
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_73511084
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:49 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

en was ie leuk?
Jawel.
De heidense rituelen zijn niet zeer schokkend naar huidige maatstaven maar het was wel aardig om te zien hoe de christelijke politieman er steeds meer van opkeek.
En op het eind is er een aardige plotwending.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:52:53 #256
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_73511149
Red Cliff Part I & II
Nieuw epische film in 2 delen van de legendarische regisseur John Woo. Goed verhaal, geinspireerd door echte gebeurtenissen die hebben geleid tot de val van de Han-dynastie in China. Woo is op zijn best tijdens de actiesscenes. Erg veel actie en enorme veldslagen. Het soaperige gedeelde komt wat minder goed uit de verf, maar duurt gelukkig nooit lang.

Goede film(s)

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:15:35 #257
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73517944
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:12 schreef jeroen25 het volgende:
The wicker man (1973)
De 2006 versie moet je uit je kop laten om te gaan kijken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:17:25 #258
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73517992
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:19 schreef Schenkstroop het volgende:
Stealth 2008

Een groepje gevechtsvliegers (twee man, een vrouw) krijgen de gezelschap van een vierde "wingman". Dit vierde lid is een A.I. systeem dat volledig en autonoom de controle heeft over een gevechtsvliegtuig. Als deze A.I. een opstoot krijgt begint het orders te negeren en zijn eigen gevechts-missies uittekiezen. Met alle gevolgen vandien.

De derde keer dat ik deze film heb gezien volgens mij. Het verhaal is wel OK. en de dialogen wat minder en erg cliche. De actie-scenes daarentegen zijn wel goed gedaan. Als ik mij goed herinner bestaan 95% van alle gevechtsscenes uit CGI. En dat ziet er helemaal niet slecht uit.

Mijn cijfer 7.5
2008? welke films is dat ik zie wel een 2005
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_73518086
Doghouse (Danny Dyer vs zombie chicks!)

Simpelweg briljant, voor mij misschien wel de beste verrassing van het jaar op filmgebied
6.2 op IMDB, maar voor mij echt minimaal een 8 in het genre
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:55:22 #260
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_73519235
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk dit filmpje en je hebt al het leuke gezien (en begrijpt er geen fuck van )
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:25:49 #261
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_73520036
Liar Liar

Had ik nog nooit gezien. Was Jim Carrey een beetje zat geraakt.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:31:24 #262
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73520195
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik had gelukkig eerst de oude Wicker Man gekeken, ik wist uberhaupt niet dat er een nieuwe gemaakt was.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:25:10 #263
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73521876
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

2008? welke films is dat ik zie wel een 2005
Die film komt inderdaad uit 2005 (sorry.)
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:41:54 #264
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73531226
Up
Pixar`s tiende feature film opende dit jaar het Film Festival van Cannes en was daarmee de eerste animatie film die die eer ten deel viel. De reacties waren unamiem lovend waardoor de verwachtingen hoog waren. Na afloop kan niet anders worden gezegd dan dat de verwachtingen meer dan waargemaakt zijn.

Pixar bewees de afgelopen jaren meer dan eens dat ze naast de prachtige, baanbrekende animaties ook vooral te doen is om een goed verhaal met écht karakters. In Up bereiken ze daarin tot nu toe een hoogtepunt. De sequentie in het begin waarin we Carl en z`n grote liefde Ellie zien opgroeien, hun huisje zien betrekken en samen oud zien worden is daarvan een prachtig voorbeeld: een ongekend prachtige, emotionele scene.Vanaf dat moment is onze anti-held Carl Fredricksen een personage waar je van houdt en waar je mee gaat mee leven, hoe chagerijnig hij ook is.
Onze kleine vriend Russel zorgt, samen met de hond Dug, voor de nodige humoristische afwisseling. Er is dan ook genoeg te lachen, maar de droevige toon is (voor animatie films) ongekend.

Ook de muziek is prachtig, met als main theme een song die zo uit het oude Hollywood afkomstig zou kunnen zijn. Een theme dat je nog lang bij blijft en nu al klassiek genoemd kan worden.

We dachten dat Pixar met Ratatouille en Wall-E zijn grenzen had bereikt en niet een nog beter product zou kunnen afleveren.
Dat blijkt dus wel het geval, want met een geweldige combinatie van drama en humor hebben ze zichzelf opnieuw overtroffen.
Up behoort tot het allerbeste dat Pixar heeft voort gebracht. Een meesterwerk, en niet alleen onder de animatie films.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 09-10-2009 21:03:51 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:10:08 #265
148823 znarch
ondertitel
pi_73532152
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo

Hmm, zeker geen slechte film ofzo, maar ik kreeg steeds het idee dat het wereldje zoals het getoond werd nogal "soft" en "happy" was. En kreeg niet 1x het idee dat het echt realistisch was. Vergelijkbare films over drugs en of prostitutie (Requiem for a dream, Sex traffic) kwamen veel meer over hier.

Had dus eigenlijk heel de tijd het "net niet" gevoel.

Of ligt dat aan mij ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:01:26 #266
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73533679
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:32 schreef DSGamer het volgende:

[..]

Al Pacino
Sorry, De Niro dus. Op de een of andere vage manier blijf ik altijd De Niro en Pacino totaal door elkaar halen. Iedere keer weer.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:27 schreef Siniti het volgende:
It's A Wonderful Life
De ultieme feelgood film? Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. George Bailey, geweldig gespeeld door James Stewart, wil al vanaf zijn jeugd weg uit zijn dorp maar door allemaal omstandigheden en door zijn goedheid blijft hij er wonen. Tot het ineens best kut met hem gaat en hij op het punt staat de gevangenis in te gaan en besluit dat de enige manier is om nog iets goeds te doen zelfmoord te plegen voor de verzekering. Tot hij een engel ontmoet, letterlijk. Deze engel tracht zijn vleugels te behouden door hem ervan te weerhouden zelfmoord te plegen. En de eindscene zou eigenlijk in het woordenboek moeten staan naast feelgood .
9/10
Cool! Moet ik zeker gaan zien dus, thanks for the tip!
pi_73535834
Room 1408.

Opzich leuk, maar als ik op Wikipedia kijk lijkt het alsof ik een stuk heb gemist
quote:
Turning the cognac he got earlier from Olin into a Molotov Cocktail, Enslin sets the room on fire, causing the hotel to be evacuated. Lily, who just arrives after she had been summoned by Enslin, is stopped from entering the hotel, but tells the firefighters that Enslin is in 1408. Enslin throws an ashtray through the room's windows, intentionally causing a backdraft to overtake the room just seconds before firefighters batter down the door. They get him out and, though burned, Enslin is told that he will be all right. Enslin attempts to tell the firefighters not to enter the room, as it is 'evil'. A short while later, a smiling Olin is seen in his office, smoking a cigar and praising Enslin for surviving.

Enslin recovers in a New York hospital, Lily at his bedside. He swears that he saw Katie, but Lily refuses to believe him. After his recovery Enslin moves back in with Lily, beginning work on a new, non-horror novel. While sorting through a box of items from his night in 1408, Enslin comes across his Mini Cassette recorder. After some difficulty he manages to get the tape to play; it begins with Enslin's dictation of 1408's appearance, but cuts in with audio from his interaction with the apparition of his daughter. Lily freezes in shock as she hears her dead daughter's voice coming from the hand-held tape recorder, and the film closes on Enslin meeting her shocked stare with one of grim vindication.
Heb ik heul niet gezien, werd uitgezonden op rtl 5.
Het einde dat ik heb gezien: hij maakt die Molotov Coctail, gooit 'm naast het bed, gaat een sigaretje roken terwijl de halve kamer in de fik staat. Dan gaan de sprinklers aan en gooit hij de asbak door het raam waardoor de hele kamer in de fik staat. Hij ligt op de grond en ziet die wekkerradio aftellen naar 0.

Daarna 'ie staat weer in de verbrande Room 1408, dan vervaagt hij en loopt weg om vervolgens in het niets op te lossen

[ Bericht 18% gewijzigd door DeHovenier op 09-10-2009 23:16:36 ]
Children of the night. What music they make.
pi_73536077
Er zijn twee verschillende eindes, zoek maar eens op moviemeter.nl
pi_73536092
Idd, ik zie het net op Wikipedia
quote:
Alternate ending

Director Mikael Håfström has stated that the ending for 1408 was reshot because test audiences felt that the original ending was too much of a "downer".[2] The original ending, available on the two-disc collector's edition, sees the backdraft engulfing the room as Enslin hides under the bed, happy to see the room destroyed as he dies. Olin later approaches Lily and Enslin's agent at his funeral, where he unsuccessfully attempts to give back a box of Enslin's possessions and his tape recorder. Olin listens to the recording in his car, hearing Katie's voice on the tape and catches a quick glimpse of a horribly burnt Enslin in his rear view mirror. The film ends at the gutted room, with an apparition of Enslin disappearing after being called away by the voice of his daughter and the sound of a closing door.
Children of the night. What music they make.
pi_73536116
Op youtube kan je het andere einde ook zien.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:54:29 #271
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73537324
Ben net naar Fame geweest...

ajb als je leve lief is blijf er weg.... ben je suicidaal... vooral gaan
flinter dun verhaal. het past op een mini post it. te dramatisch

1/10
pi_73541008
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:54 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ben net naar Fame geweest...

ajb als je leve lief is blijf er weg.... ben je suicidaal... vooral gaan
flinter dun verhaal. het past op een mini post it. te dramatisch

1/10
je WEET bij dat soort films dat het verhaal dun is..

persoonlijk kon hij nog net een voldoende binnen slepen 5,5
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:14:54 #273
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73541911
Hoodwinked!

Een animatiefilm met mijn humor, haha. Ik heb echt hardop moeten lachen, wat niet heel vaak voor komt.

Grappig stukje:

Imdb: 6.7
Mijn cijfer: 7.5
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:32:52 #274
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73542112
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 07:37 schreef mschol het volgende:

[..]

je WEET bij dat soort films dat het verhaal dun is..

persoonlijk kon hij nog net een voldoende binnen slepen 5,5
ja maar je hebt dun en je hebt bijna onzichtbaar dun..... op het stukje na met het dansen op black and gold van sam sparrow heb ik me voornamelijk verveeld bij de film.
pi_73542321
AntiChrist

Vrouw en man hebben seks, waardoor ze niet doorhebben dat hun zoontje uit het raam springt. Vrouw krijgt een breakdown, man is therapeut en gaat vrouw proberen te helpen door haar oog in oog met haar grootste angst te zetten in een hutje in het bos.

Lars von Trier heeft Willem Dafoe als de man gecast en de mij onbekende Charlotte Gainsbourg als vrouw. Ik vond het een pretentieuze film, bol van de symboliek (dat was wel goed) maar sommige scene had ik liever niet willen zien. Toen er binnen 5 na aanvang van de film een stijve pielemuis in en uit een vagina werd geschoven op de meest onflatteuze hoek mogelijk in slo-motion en in zwart wit had ik al het idee dat het niets meer zou worden. En ik had gelijk.
Wijf is gewoon batshit crazy, ongeloofwaardig fucked up bijna.

Hij heeft vele betere films gemaakt

Imdb: 6.9
Ik: 6
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_73544280
Lilja 4-ever
Naja, eigenlijk het zelfde verhaal een beetje als ik had bij Christiane F.
pi_73544336

[ Bericht 69% gewijzigd door Chain_Reaction op 10-10-2009 12:52:22 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:51:25 #278
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73544469
Nuit et Brouillard

Een documentaire uit 1955 van een half uurtje over concentratiekampen in de tweede wereldoorlog. Wat je niet zag op school, zie je hier wèl: Lijken. VEEL LIJKEN. Ik krijg niet snel een naar gevoel bij een film, maar als ik hele kamers vol met afgeschoren vrouwenhaar zie.. yuck.
Niet echt een feel-good documentaire, maar zéker wel de moeite waard.
Imdb: 8.6
Ik: 9 (puur omdat ik dit soort beelden nog niet gezien had)
pi_73546245
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:48 schreef HostiMeister het volgende:
AntiChrist
[ afbeelding ]
Vrouw en man hebben seks, waardoor ze niet doorhebben dat hun zoontje uit het raam springt. Vrouw krijgt een breakdown, man is therapeut en gaat vrouw proberen te helpen door haar oog in oog met haar grootste angst te zetten in een hutje in het bos.

Lars von Trier heeft Willem Dafoe als de man gecast en de mij onbekende Charlotte Gainsbourg als vrouw. Ik vond het een pretentieuze film, bol van de symboliek (dat was wel goed) maar sommige scene had ik liever niet willen zien. Toen er binnen 5 na aanvang van de film een stijve pielemuis in en uit een vagina werd geschoven op de meest onflatteuze hoek mogelijk in slo-motion en in zwart wit had ik al het idee dat het niets meer zou worden. En ik had gelijk.
Wijf is gewoon batshit crazy, ongeloofwaardig fucked up bijna.

Hij heeft vele betere films gemaakt

Imdb: 6.9
Ik: 6
Lol, ik vind het echt een geweldige film. Maar:
SPOILER
Charlotte heeft trouwens ook een Gouden Palm voor haar rol gekregen.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:44 schreef znarch het volgende:
Lilja 4-ever
Vond je Lilja 4-ever vrolijker dan de realiteit?
pi_73546434
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:00 schreef Toad het volgende:

[..]

SPOILER
[..]

Ow ja dat wist ik, ze speelde ook geweldig, over de acteerprestaties geen slecht woord in die film. En die spoiler had ik wel door ja, daarom ook batshit crazy
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_73546558
@HostiMeister: Tsja, Von Trier moet wat om zijn depressie te verwerken. Ik hoop dat hij snel verder gaat met het laatste deel uit de Amerikareeks.

Gisteren Singin' in the Rain en Godard's Une femme est une femme gekeken. Singin' was voor mij de eerste keer en was - zoals verwacht - heel erg leuk. De Godardfilm zag ik voor de tweede keer en hij was nog leuker dan de eerste keer. Eigenlijk kan je er weinig zinnigs over schrijven, ze zijn gewoon allebei erg grappig en leuk. Zien dus.
pi_73548493
2001: A Space Odyssey
Na ik hem geloof ik 5 jaar geleden had gezien, een oersaai vond, besloot ik hem toch maar eens opnieuw te proberen. En ik moet zeggen, ik vond em deze keer al een stuk beter. De gehele opening met de apen was briljant, al zag je wel erg duidelijk dat er mensen in die pakken zaten. De overgang naar het ruimte gedeelte was een beetje abrupt, het tweede gedeelte met HAL9000 was ook briljant, het laatste gedeelte kon mij weer totaal niet bekoren. Eerst krijg je echt 10 minuten een screensaver te zien waarna hij in een kamertje met rare vloer de monolith weerziet? Ik snap er geen tiefes van wat het nut was.
8/10
pi_73548545
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:00 schreef Toad het volgende:

[..]

SPOILER
[..]

Nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de film een rating heeft voor 12 jaar en ouder, daardoor wordt een hoop niet in beeld gebracht en heeft het op mij minder impact.

Doet niets aan het verhaal af hoor Maar (als je hem niet gezien hebt) vergelijk het met een Sex Traffic of ed. Kwam op mij veel rauwer over.
pi_73548610
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:21 schreef Siniti het volgende:
2001: A Space Odyssey
Na ik hem geloof ik 5 jaar geleden had gezien, een oersaai vond, besloot ik hem toch maar eens opnieuw te proberen. En ik moet zeggen, ik vond em deze keer al een stuk beter. De gehele opening met de apen was briljant, al zag je wel erg duidelijk dat er mensen in die pakken zaten. De overgang naar het ruimte gedeelte was een beetje abrupt, het tweede gedeelte met HAL9000 was ook briljant, het laatste gedeelte kon mij weer totaal niet bekoren. Eerst krijg je echt 10 minuten een screensaver te zien waarna hij in een kamertje met rare vloer de monolith weerziet? Ik snap er geen tiefes van wat het nut was.
8/10
Daar zijn verschillende gedachten over, dit is er bijv. één van: http://www.kubrick2001.com/
pi_73548702
The Antichrist
2 / 10

Dit valt bij mij echt onder 1 van de slechste films die ik ooit heb gezien. Naast het feit dat er natuurlijk ontzettend ranzige beelden in voorkomen is hij echt ontzettend traag. Verder heeft iedereen het in deze film over symboliek. Nou ontzettend hoor, ik zag dat in ieder geval helemaal nergens in, het was gewoon een slecht verhaal, geen diepgang, en geen symboliek.

The Doors
7 / 10

Verbazing wekkend sowieso hoeveel Val Kilmer op Jim Morisson leek. Echt de hele film lang genoten, sowieso ben ik een Doors fan, maar er zijn een hoop dingen er leuk uitgebeeld, sowieso het chaos effect wordt op een toffe manier uitgebeeld.
pi_73549087
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:28 schreef Inverted_World het volgende:
The Antichrist
2 / 10

Dit valt bij mij echt onder 1 van de slechste films die ik ooit heb gezien. Naast het feit dat er natuurlijk ontzettend ranzige beelden in voorkomen is hij echt ontzettend traag. Verder heeft iedereen het in deze film over symboliek. Nou ontzettend hoor, ik zag dat in ieder geval helemaal nergens in, het was gewoon een slecht verhaal, geen diepgang, en geen symboliek.
Blijkbaar ontgaat jou erg veel tijdens het kijken van een film of is het gewoon jouw ding niet, maar Antichrist is zeer zeker geen oppervlakkige film.

"Nature is Satan's church."
pi_73549206
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:42 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Blijkbaar ontgaat jou erg veel tijdens het kijken van een film of is het gewoon jouw ding niet, maar Antichrist is zeer zeker geen oppervlakkige film.

"Nature is Satan's church."
Haha. als ik the antichrist een waardeloze film vind ontgaat mij veel tijdens het film kijken of is het mijn ding niet. Meningen verschillen. Ik had er meer van verwacht na het lezen van reviews, maar het was een ontzettende tegenvaller. Ik kijk dan liever iets als Mulhulland Dr. / Inland Empire qua mindfuck en anders iets van Aronofsky. Dit was gewoon overgewaardeerde bagger.
pi_73549265
Het gaat een beetje te ver om hier de symbolische/religieuze linken van Antichrist uit te leggen. Daarvoor moet ik de film ook nog een keer zien. Ik vond hem al geslaagd in de opzet van een psychologisch drama. Daarnaast zijn de beelden prachtig en het acteerwerk erg sterk.
pi_73549443
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:48 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Haha. als ik the antichrist een waardeloze film vind ontgaat mij veel tijdens het film kijken of is het mijn ding niet. Meningen verschillen. Ik had er meer van verwacht na het lezen van reviews, maar het was een ontzettende tegenvaller. Ik kijk dan liever iets als Mulhulland Dr. / Inland Empire qua mindfuck en anders iets van Aronofsky. Dit was gewoon overgewaardeerde bagger.
Je loopt gewoon slap te kletsen als je zegt dat er geen enkele diepgang of symboliek inzit. Nog helemaal los van het psychologische aspect, zit er veel meer achter (zoals in elke Von Trier film).

Je hebt de les zeer slecht begrepen en moet haar nog maareens overleren. Good luck.

Bovendien is de cinematografie kunstzinnig en van een zeer hoog niveau, zoals hierboven al werd gezegd.
pi_73549695
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:55 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Je loopt gewoon slap te kletsen als je zegt dat er geen enkele diepgang of symboliek inzit. Nog helemaal los van het psychologische aspect, zit er veel meer achter (zoals in elke Von Trier film).

Je hebt de les zeer slecht begrepen en moet haar nog maareens overleren. Good luck.

Bovendien is de cinematografie kunstzinnig en van een zeer hoog niveau, zoals hierboven al werd gezegd.

Het was overdreven om te zeggen dat het er helemaal niet in zat, maar er zat niet veel van in. Ik bedoel de linkjes naar het verleden, de boeken, plaatjes, sterren, dieren in het bos, vrouwen in de middeleeuwen, etc etc. Prachtig onzettend diepgaand. Maar ik had er niet zo veel mee. Ik begrijp dan ook niet wat jij overigens aan cinematografie kunstzinnig vond. Als je kijkt naar bijvoorbeeld dan het eerder genoemde Inland empire, daar vind ik het kunstzinnig.

Heel misschien moet ik de film nog eens overzien en zal ik delen hebben gemist omdat ik sommige stukken te walgelijk vond. Maar ik betwijfel of ik dit ooit een goede film ga vinden. Het trekt mij niet in geen enkel aspect. Sowieso vind ik maar weinig kunstzinnig aan de film en juist daar houd ik wel van.
pi_73549877
Los van de discussie had ik trouwens ook nog

Southland Tales gezien. Ik vond hem wel vet, duidelijk te zien dat hij door Richard Kelly is geregisseerd, het hele 4e dementie idee, tijdreizen, einde van de wereld, maar op een toffe manier uitgebeeld vind ik, chaotisch. Erg vet.

7.5/10
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:18:13 #292
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_73550085
Meningen verschillen zeker bij films van von Trier altijd heel erg. Als je kijkt naar de grootste filmbladen, Empire en Total Film geldt hetzelfde: Empire gaf 4 sterren, Total Film 1.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:29:19 #293
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73560614
The Ugly Truth

vermakelijke rom com

7,5
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:37:03 #294
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73560835
Mission: Impossible
De andere 2 delen had ik wel al gezien maar vreemd genoeg het eerste deel uit de trilogie nog niet, vreemd genoeg.
Het is de beste uit de serie. Het bezit een goed verhaal, ondanks dat het nogal erg voorspelbaar is, en het acteerwerk van Tom Cruise en met name Jon Voight is goed.
Ook de actie scenes zijn erg goed en het tempo blijft tot aan het einde hoog.
Kortom: een actie film zoals we ze graag zien

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Predator 2
Nergens kan deze sequel tippen aan het veruit superieure origineel. Om te beginnen wordt Arnie vervangen door Danny Glover. Niets ten nadele van Glover, maar hij haalt het natuurlijk niet bij Arnie. Daarnaast is het verhaal ook een stuk minder en gaat de film eigenlijk een minuut of 10 te lang door, waardoor je tegen het einde denkt "ok nou mag `t wel afgelopen zijn."
Een behoorlijke actie film met een coole nemesis, maar zeker geen topper.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:49:53 #295
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_73561131
Het Leven uit een Dag

Wat een ontzettend stuk stront. Echt. Wat mij betreft op vrijwel alle fronten mislukt. Het acteerniveau is erbarmelijk, de muziek is over de top, nergens leef je mee met de hoofdrolspelers en de film is ook nog eens ontzettend saaaaaai (o joepie weer een neukscene).
Ik ben met drie andere mensen geweest en we hadden eigenlijk allemaal dezelfde mening. Het splitscreen gedeelte is overigens wat minder slecht dan het eerste half uur van de film. Maar dat zegt weinig.
4

Gisteren gezien:
Adventureland.
Daar valt verder weinig over te zeggen. Leuke karakers, leuke muziek. Gewoon leuk.
7
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_73561476
Gamer
Vermakelijke actie film.. niks bijzonders
6,5/10

Carriers
Vermakelijke film, al wassie erg cliche (met 28 day's later enzo in achterhoofd)
6/10
pi_73561639
New in Town.

Ik had vanavond zin in een echte komedie voor vrouwen. De film staat nog op maar echt niet grappig.
Echt, niet eens ook maar een beetje.

Kies dit niet wanneer je als man je vriendin eens plezier wilt doen, want dat gaat met deze film echt niet lukken.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:30:55 #298
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73562219

District 9
Uit het niets was daar in mei 2009 ineens een trailer die de aandacht greep. Het uiteindelijke resultaat mag er wezen, al geeft de trailer geen goed beeld.

Ik vreesde een beetje voor de documentaire achtige stijl, maar het werkte prima voor deze film.
Neil Blomkamp slaagt voor zijn film debuut.
Beoordeling: 8/10
IMDB: 8,5/10
pi_73569066
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:44 schreef znarch het volgende:
Lilja 4-ever
Die film zegt me niks.
Waar gaat hij over? En een tipje om te gaan kijken?
pi_73569695
Een oudje die nog in de kast lag, The man from the Alamo.

Goed te doen voor de liefhebber.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')