abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73544280
Lilja 4-ever
Naja, eigenlijk het zelfde verhaal een beetje als ik had bij Christiane F.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_73544336

[ Bericht 69% gewijzigd door Chain_Reaction op 10-10-2009 12:52:22 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:51:25 #278
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73544469
Nuit et Brouillard

Een documentaire uit 1955 van een half uurtje over concentratiekampen in de tweede wereldoorlog. Wat je niet zag op school, zie je hier wèl: Lijken. VEEL LIJKEN. Ik krijg niet snel een naar gevoel bij een film, maar als ik hele kamers vol met afgeschoren vrouwenhaar zie.. yuck.
Niet echt een feel-good documentaire, maar zéker wel de moeite waard.
Imdb: 8.6
Ik: 9 (puur omdat ik dit soort beelden nog niet gezien had)
pi_73546245
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:48 schreef HostiMeister het volgende:
AntiChrist
[ afbeelding ]
Vrouw en man hebben seks, waardoor ze niet doorhebben dat hun zoontje uit het raam springt. Vrouw krijgt een breakdown, man is therapeut en gaat vrouw proberen te helpen door haar oog in oog met haar grootste angst te zetten in een hutje in het bos.

Lars von Trier heeft Willem Dafoe als de man gecast en de mij onbekende Charlotte Gainsbourg als vrouw. Ik vond het een pretentieuze film, bol van de symboliek (dat was wel goed) maar sommige scene had ik liever niet willen zien. Toen er binnen 5 na aanvang van de film een stijve pielemuis in en uit een vagina werd geschoven op de meest onflatteuze hoek mogelijk in slo-motion en in zwart wit had ik al het idee dat het niets meer zou worden. En ik had gelijk.
Wijf is gewoon batshit crazy, ongeloofwaardig fucked up bijna.

Hij heeft vele betere films gemaakt

Imdb: 6.9
Ik: 6
Lol, ik vind het echt een geweldige film. Maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Charlotte heeft trouwens ook een Gouden Palm voor haar rol gekregen.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:44 schreef znarch het volgende:
Lilja 4-ever
Vond je Lilja 4-ever vrolijker dan de realiteit?
pi_73546434
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:00 schreef Toad het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ow ja dat wist ik, ze speelde ook geweldig, over de acteerprestaties geen slecht woord in die film. En die spoiler had ik wel door ja, daarom ook batshit crazy
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_73546558
@HostiMeister: Tsja, Von Trier moet wat om zijn depressie te verwerken. Ik hoop dat hij snel verder gaat met het laatste deel uit de Amerikareeks.

Gisteren Singin' in the Rain en Godard's Une femme est une femme gekeken. Singin' was voor mij de eerste keer en was - zoals verwacht - heel erg leuk. De Godardfilm zag ik voor de tweede keer en hij was nog leuker dan de eerste keer. Eigenlijk kan je er weinig zinnigs over schrijven, ze zijn gewoon allebei erg grappig en leuk. Zien dus.
pi_73548493
2001: A Space Odyssey
Na ik hem geloof ik 5 jaar geleden had gezien, een oersaai vond, besloot ik hem toch maar eens opnieuw te proberen. En ik moet zeggen, ik vond em deze keer al een stuk beter. De gehele opening met de apen was briljant, al zag je wel erg duidelijk dat er mensen in die pakken zaten. De overgang naar het ruimte gedeelte was een beetje abrupt, het tweede gedeelte met HAL9000 was ook briljant, het laatste gedeelte kon mij weer totaal niet bekoren. Eerst krijg je echt 10 minuten een screensaver te zien waarna hij in een kamertje met rare vloer de monolith weerziet? Ik snap er geen tiefes van wat het nut was.
8/10
pi_73548545
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:00 schreef Toad het volgende:

[..]

SPOILER
[..]

Nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de film een rating heeft voor 12 jaar en ouder, daardoor wordt een hoop niet in beeld gebracht en heeft het op mij minder impact.

Doet niets aan het verhaal af hoor Maar (als je hem niet gezien hebt) vergelijk het met een Sex Traffic of ed. Kwam op mij veel rauwer over.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_73548610
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:21 schreef Siniti het volgende:
2001: A Space Odyssey
Na ik hem geloof ik 5 jaar geleden had gezien, een oersaai vond, besloot ik hem toch maar eens opnieuw te proberen. En ik moet zeggen, ik vond em deze keer al een stuk beter. De gehele opening met de apen was briljant, al zag je wel erg duidelijk dat er mensen in die pakken zaten. De overgang naar het ruimte gedeelte was een beetje abrupt, het tweede gedeelte met HAL9000 was ook briljant, het laatste gedeelte kon mij weer totaal niet bekoren. Eerst krijg je echt 10 minuten een screensaver te zien waarna hij in een kamertje met rare vloer de monolith weerziet? Ik snap er geen tiefes van wat het nut was.
8/10
Daar zijn verschillende gedachten over, dit is er bijv. één van: http://www.kubrick2001.com/
pi_73548702
The Antichrist
2 / 10

Dit valt bij mij echt onder 1 van de slechste films die ik ooit heb gezien. Naast het feit dat er natuurlijk ontzettend ranzige beelden in voorkomen is hij echt ontzettend traag. Verder heeft iedereen het in deze film over symboliek. Nou ontzettend hoor, ik zag dat in ieder geval helemaal nergens in, het was gewoon een slecht verhaal, geen diepgang, en geen symboliek.

The Doors
7 / 10

Verbazing wekkend sowieso hoeveel Val Kilmer op Jim Morisson leek. Echt de hele film lang genoten, sowieso ben ik een Doors fan, maar er zijn een hoop dingen er leuk uitgebeeld, sowieso het chaos effect wordt op een toffe manier uitgebeeld.
It's you my love, you who are the stranger
pi_73549087
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:28 schreef Inverted_World het volgende:
The Antichrist
2 / 10

Dit valt bij mij echt onder 1 van de slechste films die ik ooit heb gezien. Naast het feit dat er natuurlijk ontzettend ranzige beelden in voorkomen is hij echt ontzettend traag. Verder heeft iedereen het in deze film over symboliek. Nou ontzettend hoor, ik zag dat in ieder geval helemaal nergens in, het was gewoon een slecht verhaal, geen diepgang, en geen symboliek.
Blijkbaar ontgaat jou erg veel tijdens het kijken van een film of is het gewoon jouw ding niet, maar Antichrist is zeer zeker geen oppervlakkige film.

"Nature is Satan's church."
pi_73549206
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:42 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Blijkbaar ontgaat jou erg veel tijdens het kijken van een film of is het gewoon jouw ding niet, maar Antichrist is zeer zeker geen oppervlakkige film.

"Nature is Satan's church."
Haha. als ik the antichrist een waardeloze film vind ontgaat mij veel tijdens het film kijken of is het mijn ding niet. Meningen verschillen. Ik had er meer van verwacht na het lezen van reviews, maar het was een ontzettende tegenvaller. Ik kijk dan liever iets als Mulhulland Dr. / Inland Empire qua mindfuck en anders iets van Aronofsky. Dit was gewoon overgewaardeerde bagger.
pi_73549265
Het gaat een beetje te ver om hier de symbolische/religieuze linken van Antichrist uit te leggen. Daarvoor moet ik de film ook nog een keer zien. Ik vond hem al geslaagd in de opzet van een psychologisch drama. Daarnaast zijn de beelden prachtig en het acteerwerk erg sterk.
pi_73549443
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:48 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Haha. als ik the antichrist een waardeloze film vind ontgaat mij veel tijdens het film kijken of is het mijn ding niet. Meningen verschillen. Ik had er meer van verwacht na het lezen van reviews, maar het was een ontzettende tegenvaller. Ik kijk dan liever iets als Mulhulland Dr. / Inland Empire qua mindfuck en anders iets van Aronofsky. Dit was gewoon overgewaardeerde bagger.
Je loopt gewoon slap te kletsen als je zegt dat er geen enkele diepgang of symboliek inzit. Nog helemaal los van het psychologische aspect, zit er veel meer achter (zoals in elke Von Trier film).

Je hebt de les zeer slecht begrepen en moet haar nog maareens overleren. Good luck.

Bovendien is de cinematografie kunstzinnig en van een zeer hoog niveau, zoals hierboven al werd gezegd.
pi_73549695
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:55 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Je loopt gewoon slap te kletsen als je zegt dat er geen enkele diepgang of symboliek inzit. Nog helemaal los van het psychologische aspect, zit er veel meer achter (zoals in elke Von Trier film).

Je hebt de les zeer slecht begrepen en moet haar nog maareens overleren. Good luck.

Bovendien is de cinematografie kunstzinnig en van een zeer hoog niveau, zoals hierboven al werd gezegd.

Het was overdreven om te zeggen dat het er helemaal niet in zat, maar er zat niet veel van in. Ik bedoel de linkjes naar het verleden, de boeken, plaatjes, sterren, dieren in het bos, vrouwen in de middeleeuwen, etc etc. Prachtig onzettend diepgaand. Maar ik had er niet zo veel mee. Ik begrijp dan ook niet wat jij overigens aan cinematografie kunstzinnig vond. Als je kijkt naar bijvoorbeeld dan het eerder genoemde Inland empire, daar vind ik het kunstzinnig.

Heel misschien moet ik de film nog eens overzien en zal ik delen hebben gemist omdat ik sommige stukken te walgelijk vond. Maar ik betwijfel of ik dit ooit een goede film ga vinden. Het trekt mij niet in geen enkel aspect. Sowieso vind ik maar weinig kunstzinnig aan de film en juist daar houd ik wel van.
pi_73549877
Los van de discussie had ik trouwens ook nog

Southland Tales gezien. Ik vond hem wel vet, duidelijk te zien dat hij door Richard Kelly is geregisseerd, het hele 4e dementie idee, tijdreizen, einde van de wereld, maar op een toffe manier uitgebeeld vind ik, chaotisch. Erg vet.

7.5/10
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:18:13 #292
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_73550085
Meningen verschillen zeker bij films van von Trier altijd heel erg. Als je kijkt naar de grootste filmbladen, Empire en Total Film geldt hetzelfde: Empire gaf 4 sterren, Total Film 1.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:29:19 #293
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73560614
The Ugly Truth

vermakelijke rom com

7,5
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:37:03 #294
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73560835
Mission: Impossible
De andere 2 delen had ik wel al gezien maar vreemd genoeg het eerste deel uit de trilogie nog niet, vreemd genoeg.
Het is de beste uit de serie. Het bezit een goed verhaal, ondanks dat het nogal erg voorspelbaar is, en het acteerwerk van Tom Cruise en met name Jon Voight is goed.
Ook de actie scenes zijn erg goed en het tempo blijft tot aan het einde hoog.
Kortom: een actie film zoals we ze graag zien

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Predator 2
Nergens kan deze sequel tippen aan het veruit superieure origineel. Om te beginnen wordt Arnie vervangen door Danny Glover. Niets ten nadele van Glover, maar hij haalt het natuurlijk niet bij Arnie. Daarnaast is het verhaal ook een stuk minder en gaat de film eigenlijk een minuut of 10 te lang door, waardoor je tegen het einde denkt "ok nou mag `t wel afgelopen zijn."
Een behoorlijke actie film met een coole nemesis, maar zeker geen topper.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:49:53 #295
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_73561131
Het Leven uit een Dag

Wat een ontzettend stuk stront. Echt. Wat mij betreft op vrijwel alle fronten mislukt. Het acteerniveau is erbarmelijk, de muziek is over de top, nergens leef je mee met de hoofdrolspelers en de film is ook nog eens ontzettend saaaaaai (o joepie weer een neukscene).
Ik ben met drie andere mensen geweest en we hadden eigenlijk allemaal dezelfde mening. Het splitscreen gedeelte is overigens wat minder slecht dan het eerste half uur van de film. Maar dat zegt weinig.
4

Gisteren gezien:
Adventureland.
Daar valt verder weinig over te zeggen. Leuke karakers, leuke muziek. Gewoon leuk.
7
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_73561476
Gamer
Vermakelijke actie film.. niks bijzonders
6,5/10

Carriers
Vermakelijke film, al wassie erg cliche (met 28 day's later enzo in achterhoofd)
6/10
pi_73561639
New in Town.

Ik had vanavond zin in een echte komedie voor vrouwen. De film staat nog op maar echt niet grappig.
Echt, niet eens ook maar een beetje.

Kies dit niet wanneer je als man je vriendin eens plezier wilt doen, want dat gaat met deze film echt niet lukken.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:30:55 #298
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73562219

District 9
Uit het niets was daar in mei 2009 ineens een trailer die de aandacht greep. Het uiteindelijke resultaat mag er wezen, al geeft de trailer geen goed beeld.

Ik vreesde een beetje voor de documentaire achtige stijl, maar het werkte prima voor deze film.
Neil Blomkamp slaagt voor zijn film debuut.
Beoordeling: 8/10
IMDB: 8,5/10
pi_73569066
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:44 schreef znarch het volgende:
Lilja 4-ever
Die film zegt me niks.
Waar gaat hij over? En een tipje om te gaan kijken?
pi_73569695
Een oudje die nog in de kast lag, The man from the Alamo.

Goed te doen voor de liefhebber.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')