quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:01 schreef DiRadical het volgende:Network 1976 van Sidney Lumey ( o.a.Serpico, Dog Day Afternoon en 12 Angry Men)IMDB score 8.1
Met Peter Finch die postuum de oscar kreeg voor de hoofdrol.
Verder met o.a. Fay Dunaway en Robert Duvall
Gaat over een wat oudere "anchorman" die minder kijkers trekt.
Wordt bijna ontslagen, maar de reactie daarop maakt hem een ster.
Leuke film met veel ideeën over TV in de nabije toekomst (veel realityshows).
Wel echt een jaren 70 film (Corporations rule the world)
Hele leuke film idd met een heerlijk jaren '70-sfeertje
Jadesoturi (Jade Warrior)Beetje vage film. Plot is nog wel redelijk te volgen maar slaat nergens op. Bekende Finse folkloristische elementen worden gelinkt met het China van zoveel eeuwen terug. Ik zag het alleen maar als een excuus om die quasicoole Chinese moves te laten zien in een door Finnen geproduceerde film. Voor de rest heeft dit magere fantasyverhaaltje weinig te bieden. Cijfer: 5
Sullivan's TravelsRedelijke film met een aaneenschakeling van alleraardigste verwikkelingen. Sullivan's Travels heeft geniale vondsten, maar is niet continu sterk, sommige gedeeltes waren zelfs saai. Veronica Lake vond ik met name tegenvallen, wat was zij hier duf

. De keuze voor slapstickhumor was wel weer mooi gevonden en wist zelfs mij aan het lachen brengen. Cijfer: 7
Au revoir les enfantsFilm, die handelt over de vriendschap tussen Julien Quentin en de Joodse Jean. Het was even inkomen in het begin. Ik zat me af te vragen of dit toch niet een redelijk standaard film was over een kostschool vol opgeschoten kinderen in 'toevallig' een WOII-setting. Door de mooie opbouw van het bekend worden van Jeans afkomst, raakte ik echter steeds meer betrokken.
Jean en Julien zijn ook niet meteen elkaars beste maten en hun vriendschap is ook nooit een vanzelfsprekendheid. Hierdoor blijft Au revoir les enfants boeien en ben je benieuwd hoe de relatie tussen hun tweeën verder verloopt. De film vliegt daarbij gelukkig nooit uit de bocht met overdreven aangedikt drama en dat werkt alleen maar in het voordeel van het treurige en hartverscheurende einde. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>