Waar is het linkse establisment ooit aan begonnen? Wilders zal hier garen bij spinnen. Ik zie die achterlijke haatzaaiende imams al die als getuige door Wilders worden opgeroepen in de rechtszaal verklaren dat zij Wilders niet gepast vinden in deze samenleving.quote:elsevier.nl
12 september 2009
Geert Wilders (PVV) moet woensdag 20 januari voor de strafrechter verschijnen om zich te verantwoorden voor zijn uitspraken over moslims. Hij is vastbesloten er het 'proces van de eeuw' van te maken. Dat zegt de PVV-leider in de zaterdageditie van De Telegraaf. Wilders doet uit de doeken dat hij overweegt ‘radicale imams en andere idioten’ als getuigen op te roepen in het proces.
Het Openbaar Ministerie vervolgt hem voor het aanzetten tot discriminatie en haat. Wilders vindt dat regelrechte onzin. ‘Ik wil dat de islam terecht staat en niet ik,’ zegt hij.
Wilders wordt in de rechtszaal bijgestaan door advocaat Bram Moszkowicz. De PVV-leider verwacht vrijspraak. ‘Ik vind het heel erg om daar te staan. Ik ben van mening dat het een politiek proces is. Het is triest dat ik me strafrechterlijk moet verdedigen voor politieke uitspraken.’
De start van het proces komt voor Wilders in een ongunstige periode. In januari is namelijk ook de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, waaraan de PVV in Den Haag en Almere meedoet. ‘Dit kost heel veel tijd en energie. Het is geen debatje, maar gaat over mijn eigen kop. Ik had liever geen proces en vijf zetels minder in de peilingen, ik wil geen verdachte zijn.
Weten we meteen ook weer waar hij op uit is.quote:‘Ik wil dat de islam terecht staat en niet ik,’
Godwin's Lawquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:39 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders gaat er een showprocesje van maken a la Hitler
hij doet het eromquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:41 schreef Frederick_Blah het volgende:
[..]
Godwin's Law![]()
Al in de FIPO![]()
![]()
Nelson Mandela ook.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
De gevangenisstraf deed Hitler ook veel goed. Zijn proces maakte van hem een martelaar onder bepaalde groepen.
Bewijs dat maarquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:41 schreef voice-over het volgende:
Het is een showproces van de PvdA.
De eerste reactie al een Godwin.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:39 schreef Klopkoek het volgende:
Een Godwinnetje dus ....quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De eerste reactie al een Godwin.
Nelson Mandela was een racist; hij kwam alleen op voor de zwarten.quote:
De kans dat Wilders inderdaad een gevangenis straf krijgt is nihil hij kan veroordeeld worden tot een boete van +/- 150 euro. Maar de veroordeling zelf tikt natuurlijk harder aan. De vraag is vervolgens of het OM vervolgens half Nederland moet gaan vervolgen voor het doen van dezelfde uitspraken?quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
De gevangenisstraf deed Hitler ook veel goed. Zijn proces maakte van hem een martelaar onder bepaalde groepen.
Wilders maakt van dezelfde mechanismen gebruik.
Dat laat alleen maar zien hoe dom de tegenstanders van Wilders zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders maakt van dezelfde mechanismen gebruik.
Ik ga niemand betichten van dom verder, maar het is wel zo dat hij dit op zijn manier zal aanpakken en kan me dus wel vinden in "het slachtoffer" verhaal. Dat kan Wilders nu eenmaal als geen ander.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:30 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat laat alleen maar zien hoe dom de tegenstanders van Wilders zijn.
Je mag ook verwachten dat anderen inmiddels wel weten dat Wilders deze tactiek gebruikt. Ik begrijp niet waarom politieke partijen hem niet beter aanpakken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:33 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik ga niemand betichten van dom verder, maar het is wel zo dat hij dit op zijn manier zal aanpakken en kan me dus wel vinden in "het slachtoffer" verhaal. Dat kan Wilders nu eenmaal als geen ander.
In welk showproces stond Hitler voor de rechter?quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:39 schreef Klopkoek het volgende:
Hij had voor de blanken op moeten komen die de apartheid hadden ingesteld?quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nelson Mandela was een racist; hij kwam alleen op voor de zwarten.
Alle blanken waren voor de apartheid?quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:43 schreef reem het volgende:
[..]
Hij had voor de blanken op moeten komen die de apartheid hadden ingesteld?
Met dezelfde redenatie zetten we ook maar geen straatschoffies meer gevangen omdat dit statusverhogend werkt binnen die groep ? Of vind je het zelf ook wel een domme opmerking ?quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:30 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat laat alleen maar zien hoe dom de tegenstanders van Wilders zijn.
Sinds wanneer zetten ze die straatschoffies gevangen dan?quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Met dezelfde redenatie zetten we ook maar geen straatschoffies meer gevangen omdat dit statusverhogend werkt binnen die groep ? Of vind je het zelf ook wel een domme opmerking ?
Dit is je briljante repliek ? Tijd voor wat nuttigs.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Sinds wanneer zetten ze die straatschoffies gevangen dan?
Het geeft juist aan dat je op zoek moet gaan naar een aanpak die werkt en die niet een averechts effect heeft.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Dit is je briljante repliek ? Tijd voor wat nuttigs.
Weer de standaar Hitler vergelijkingquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:39 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord op de vraag "sinds wanneer zetten ze die straatschoffies gevangen dan?".quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Dit is je briljante repliek ? Tijd voor wat nuttigs.
Joh laat KKK lekker zijn standaard Hitlervergelijkingetjes maken. Ik kan er alleen nog maar om lachen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Weer de standaar Hitler vergelijkingLeer je het nu nooit?
Jouw helden Thatcher en Reagan in ieder geval.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alle blanken waren voor de apartheid?
De verbazing is wederzijds met betrekking tot de auto-hufters.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind het altijd erg vermakelijk dat als het er om gaat criminelen en scooterschoffies te bestraffen de "politiek correcten" altijd roepen dat zwaar straffen geen zin heeft, maar als het gaat om autorijden of wat meer verdienen de "politiek correcten" vinden dat het niet hard genoeg kan worden aangepakt.
Aan (islamitische) idioten geen gebrek. Maar uiteindelijk zal Wilders als grote winnaar uit de bus komen want opnieuw vestigt men alle aandacht op wat er aan dit land zo grondig mis is.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:30 schreef bwgrainer het volgende:
Hanneke Groenteman is ook wel een goede kandidaat. En Rob Oudkerk.
Bron?quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jouw helden Thatcher en Reagan in ieder geval.
Met deze wanhoopsdaad van Links gaat de PVV naar nog grotere hoogten stijgen. Den Haag en Almere worden de arena's in maart a.s. waar de PVV de grootste partij wordt. In het kielzog zal Trots op Nederland in tientallen gemeenten huidige coalities uiteenscheuren. Duizenden linkse betweters zullen iets anders moeten gaan doen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jouw helden Thatcher en Reagan in ieder geval.
vind je dit antwoord zelf ook niet een beetje dom?quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De verbazing is wederzijds met betrekking tot de auto-hufters.
He, als je geld hebt bij je vogelvrij voor de "politiek correcten"quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind het altijd erg vermakelijk dat als het er om gaat criminelen en scooterschoffies te bestraffen de "politiek correcten" altijd roepen dat zwaar straffen geen zin heeft, maar als het gaat om autorijden of wat meer verdienen de "politiek correcten" vinden dat het niet hard genoeg kan worden aangepakt.
Je snapt geen reet van Femke's nuance wel?quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:24 schreef voice-over het volgende:
Als ik Wilders was, zou ik zeker Imam Fawaz Jneid en Femke Halsema als getuige laten oproepen. De eerste vanwege zijn anti-verkrachtingsuitspraken en de tweede vanwege haar 'probleem met de Islam', dat zij als ervaringsdeskundige heeft opgelopen in Amsterdam-Oost.
Wat een stierenschijt. Racisme en haat prediken zijn altijd al verboden geweest en ook al meerdere malen bestraft. Verder is hij nog niet veroordeeld dus niet voor je beurt spreken AUB.quote:Maar nu serieus. Dit is gewoon een politiek proces naar bijvoorbeeld Iraans model. De geluiden die Wilders maakt staat de overheid niet aan. Ze kunnen met argumenten - het debat waar die clown Pechthold zo gek van is - het tij niet keren. Waarschijnlijk is de rechter naar goed Nederlands gebruik een van het D66-type, De vrijheid van het individu dat D66 zo hoog aanslaat wordt door dit proces om zeep geholpen.
Wie dringt jou een religie op dan. Noem eens man en paard? En kun je dan niet beter iedere religie gaan verbieden aangezien die weinig anders zijn?quote:En waar gaat het om? Een religie. Je krijgt een religie opgedrongen waar je je als buitenstaander eveneens aan te houden hebt. Dit is niet alleen respecteren. Je bent in de moslim-visie verdoemd als je niet geloofd.
Terecht dat Wilders daar als tweede kamerlid tegen ageert. Welke democratie kan daar niet tegen? Precies de Nederlandse.
Noem eens welke?quote:Zo worden onze vrijheden gestaag steeds verder beperkt.
Net als Fitna en z'n andere grootse plannenquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:40 schreef Hexagon het volgende:
Dit kan nu alleen nog maar heel erg tegenvallen
Er hangt dankzij rechts neo-fascistisch tuig zoals jij een nare sfeer over dit land. Zo'n soort sfeertje dat ook gehangen moet hebben in Engeland en de VS aan de vooravond van de Reagan-revolutie. Zitten we daar nou echt op te wachten? Op rechts reactionair beleid? En als het allemaal mis gaat.... dan geven we doodleuk de overheid de schuld.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Met deze wanhoopsdaad van Links gaat de PVV naar nog grotere hoogten stijgen. Den Haag en Almere worden de arena's in maart a.s. waar de PVV de grootste partij wordt. In het kielzog zal Trots op Nederland in tientallen gemeenten huidige coalities uiteenscheuren. Duizenden linkse betweters zullen iets anders moeten gaan doen.
Er is nog hoop, het is nu of nooit!
na Fitna dacht men dat hij zijn hoogtepunt gehad had.... niet dus.... hij wordt almaar extremer en populairder. Er hangt nu zelfs een zweem van geweld rond die partij... ik ga zeker niet janken als Wilders nog eens de verkeerde tegen komt, hoe erg dat ook zal zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net als Fitna en z'n andere grootse plannen
Ik wel, geweld lost niks op in dit geval. Hij is inhoudelijk eenvoudig te pareren.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:01 schreef Klopkoek het volgende:
ik ga zeker niet janken als Wilders nog eens de verkeerde tegen komt, hoe erg dat ook zal zijn.
Zweem van geweld? Waar kun je dat uit opmaken dan, in mijn ogen is dat zwaar overdreven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
na Fitna dacht men dat hij zijn hoogtepunt gehad had.... niet dus.... hij wordt almaar extremer en populairder. Er hangt nu zelfs een zweem van geweld rond die partij... ik ga zeker niet janken als Wilders nog eens de verkeerde tegen komt, hoe erg dat ook zal zijn.
Ze kunnen niet erg goed omgaan met kritiek, net als hun grote leider.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:15 schreef Hexagon het volgende:
Btw waarom verwijten die Wilders groupies eigenlijk anderen betweterij terwijl ze zelf de meest strontvervelende betweters zijn.
Wat een gefrustreerd taaltje weer. "Neo-fascistisch tuig".quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er hangt dankzij rechts neo-fascistisch tuig zoals jij een nare sfeer over dit land. Zo'n soort sfeertje dat ook gehangen moet hebben in Engeland en de VS aan de vooravond van de Reagan-revolutie. Zitten we daar nou echt op te wachten? Op rechts reactionair beleid? En als het allemaal mis gaat.... dan geven we doodleuk de overheid de schuld.
Huillie huillie, doe niet zo zielig manquote:Op zaterdag 12 september 2009 19:21 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat een gefrustreerd taaltje weer. "Neo-fascistisch tuig".![]()
Enfin, de linkse zelfbenoemde elite verklaart grote groepen beschaafde, zelfstandig denkende vreedzame burgers, die zich simpelweg de onverdraagzame, discriminerende, indoctrinerende, onderwerpende en gewelddadige islam in hun eigen land niet wensen te laten opdringen en welgevallen, uit de losse pols tot racist en daarmee tot ‘slechte Nederlander’.
Niks feit. Nergens maar dan ook nergens kun jij hardmaken dat de islam per definitie tot geweld en onderdrukking leid. En nergens kun jij de islam als verschillend neerzetten dan andere religies.quote:Men is blijkbaar volstrekt blind voor het harde feit dat de islam in alle landen van de wereld tot nu toe een giftige splijtzwam is gebleken die tot gewelddadige strijd of tot onderwerping lijdt.
Flikker toch op met die onzin. Hoe erg kun je jezelf in een slachtofferrol duwen?quote:In het proces tegen Geert Wilders staan collectief ook al die ‘slechte Nederlanders’ terecht die zich niet willen onderwerpen. Een veroordeling van Wilders zal tot een aanzienlijke maatschappelijke reactie leiden met onvoorspelbare afloop. Ook een vredelievend volk kan men namelijk niet tot in het oneindige blijven tarten, minachten, schofferen en koeioneren.
Wie minacht hier nu wie?quote:En dat heeft links tuig als jij op zijn geweten.
Misschien naief, maar als ik het gemakshalve tot NL beperkt, dan zie ik geen harde feiten die deze stelling ondersteunen. Anders dan de PVV en haar aanhangers kennelijk menen, er bestaat geen correlatie tussen het aantal decibel van het geschreeuw en het waarheidsgehalte van de uitgeschreeuwde stelling.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:21 schreef voice-over het volgende:
Men is blijkbaar volstrekt blind voor het harde feit dat de islam in alle landen van de wereld tot nu toe een giftige splijtzwam is gebleken die tot gewelddadige strijd of tot onderwerping lijdt.
Het is duidelijk dat met links Nederland geen fatsoenlijk debat kan worden gevoerd over de toekomst van Nederland. Gisteren hebben we 11 september herdacht maar jij maalt daar kennelijk niet om.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Huillie huillie, doe niet zo zielig man
Jij bent gewoon een bange ziel die alleen maar anderen kan napraten en die mensen blijkbaar nt los kan zien van religies.
[..]
Niks feit. Nergens maar dan ook nergens kun jij hardmaken dat de islam per definitie tot geweld en onderdrukking leid. En nergens kun jij de islam als verschillend neerzetten dan andere religies.
Maar het is de manier van redeneren van Wilders groupies Zo van "Ik zeg het, dus is het zo"
[..]
Flikker toch op met die onzin. Hoe erg kun je jezelf in een slachtofferrol duwen?
[..]
Wie minacht hier nu wie?
En dat is de spijker op zijn kop. Het gaat om gedragingen en nergens andersom. Zelfs al zou je vaststellen dat statistisch gezien moslims vaker crimineel zijn dan mensen met een ander geloof of geen geloof, dan nog kun je je enkel richten op de gedraging. Een moslim die zich gedraagt mag immers ook niet op basis van zon statistiek gecriminaliseerd worden, terwijl dat precies is wat de PVV voortdurend probeert te doen. Ja, zoals de NSDAP dat met Joden deed, maar dat mag je niet hardop zeggen geloof ik.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:36 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik hou kerk en staat het liefst zo veel mogelijk gescheiden. Het is jammer dat Wilders teveel blijft hameren op de islam. Tuig dat aangepakt dient te worden heb je overal, geloofsovertuiging is daarbij ondergeschikt.
Het Westen heeft 11-09 aangegrepen om ns flink gewelddadig huis te houden in het midden oosten. Maal jij daar om?quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:58 schreef voice-over het volgende:
Gisteren hebben we 11 september herdacht maar jij maalt daar kennelijk niet om.
In je bijbehorende post doe je weinig onder que gefrustreerde taalquote:Op zaterdag 12 september 2009 19:21 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat een gefrustreerd taaltje weer. "Neo-fascistisch tuig".![]()
Kunnen we met jou wel in debat dan wanneer je hier maar wat dingen neerpleurt zonder onderbouwing.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat met links Nederland geen fatsoenlijk debat kan worden gevoerd over de toekomst van Nederland. Gisteren hebben we 11 september herdacht maar jij maalt daar kennelijk niet om.
Dat laatste is niet zo relevant. Er zijn gelijkenissen, maar vooral veel verschillen. Het gaat hier om een onderklassegroep, dat was bij de Joden zeker niet zo.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:58 schreef Argento het volgende:
[..]
En dat is de spijker op zijn kop. Het gaat om gedragingen en nergens andersom. Zelfs al zou je vaststellen dat statistisch gezien moslims vaker crimineel zijn dan mensen met een ander geloof of geen geloof, dan nog kun je je enkel richten op de gedraging. Een moslim die zich gedraagt mag immers ook niet op basis van zon statistiek gecriminaliseerd worden, terwijl dat precies is wat de PVV voortdurend probeert te doen. Ja, zoals de NSDAP dat met Joden deed, maar dat mag je niet hardop zeggen geloof ik.
Ze hebben het ook aangegrepen om thuis in wetgeving eens flink huis te houden meneer de jurist.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:59 schreef Argento het volgende:
[..]
Het Westen heeft 11-09 aangegrepen om ns flink gewelddadig huis te houden in het midden oosten. Maal jij daar om?
Vind je dat serieus een relevant verschil? In beide gevallen gaat het om een partij die ernaar streeft om met overheidsmacht een bepaalde bevolkingsgroep eruit te lichten en anders te behandelen dan andere groepen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat laatste is niet zo relevant. Er zijn gelijkenissen, maar vooral veel verschillen. Het gaat hier om een onderklassegroep, dat was bij de Joden zeker niet zo.
De vergelijking is gewoon dead on. Het is ongehoord om als machtspretendent (al dan niet openlijk) de pijlen te richten op een specifieke bevolkingsgroep.quote:Ik wil overigens zeker Wilders niet verdedigen, maar de vergelijking is gewoon een beetje slap
wat is je punt?quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze hebben het ook aangegrepen om thuis in wetgeving eens flink huis te houden meneer de jurist.
Dat de westerse wereld helemaal geen terroristen nodig heeft om haar volk slachtoffer te laten zijn van terrorisme en dat door de maatregelen van de westerse wereld de terroristen meer bereikt hebben dan ze ooit konden dromen.quote:
Dat doet de Nederlandse overheid continu. Minderheden worden voor allerlei overheidsfuncties, notabene, voorgetrokken en er is hier en daar zelfs sprake geweest om Scandinavische wetjes over te nemen om quota's in te stellen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:16 schreef Argento het volgende:
Vind je dat serieus een relevant verschil? In beide gevallen gaat het om een partij die ernaar streeft om met overheidsmacht een bepaalde bevolkingsgroep eruit te lichten en anders te behandelen dan andere groepen.
Zoals eerder gezegd, gebeurt dat continu, maar financiele machtsdifferentie zal dan wel weer mogen omdat dat ergens juridisch in een wetje is vastgelegd zeker?quote:De vergelijking is gewoon dead on. Het is ongehoord om als machtspretendent (al dan niet openlijk) de pijlen te richten op een specifieke bevolkingsgroep.
Het is zelfs zo dat de gedragingen van de marokaanse jongeren contradicteerd met de leer van de Islam. Maar voor de atheisten, of mensen die sowieso niets hebben met religieuze invloeden op de politiek, is het natuurlijk prachtig dat Wilders islam en criminaliteit op één hoop gooit! Zolang het gros de foutieviteit van zijn uitspraken niet herkend, zal hij veel stemmen blijven krijgen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:58 schreef Argento het volgende:
[..]
En dat is de spijker op zijn kop. Het gaat om gedragingen en nergens andersom. Zelfs al zou je vaststellen dat statistisch gezien moslims vaker crimineel zijn dan mensen met een ander geloof of geen geloof, dan nog kun je je enkel richten op de gedraging. Een moslim die zich gedraagt mag immers ook niet op basis van zon statistiek gecriminaliseerd worden, terwijl dat precies is wat de PVV voortdurend probeert te doen. Ja, zoals de NSDAP dat met Joden deed, maar dat mag je niet hardop zeggen geloof ik.
Volgens mij betoog je toch echt dat de westerse wereld de aanslagen heeft aangegrepen om haar privacywetgeving aan te scherpen. Dan bestaat er wel degelijk een causaal verband tussen terroristen en overheidshandelen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat de westerse wereld helemaal geen terroristen nodig heeft om haar volk slachtoffer te laten zijn van terrorisme
ik weet niet waar terroristen van dromen, ik weet alleen dat de westerse wereld bepaald niet vrijuit gaat als het gaat om de wereld na 11/9quote:en dat door de maatregelen van de westerse wereld de terroristen meer bereikt hebben dan ze ooit konden dromen.
Ja, ik bekijk het ook alleen op dit punt. Deze uitspraak zal (denk ik) belangrijk worden voor de interpretatie van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:41 schreef McKillem het volgende:
Ik hoop trouwens dat Wilders geen veroordeling krijgt want dat kan niet goed zijn voor "het vrije woord". Voor zover we die uiteraard nog hebben met al die messentrekkers.
Boude bewering. Mag ik u wijzen op artikel 1 van de Grondwet?quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat doet de Nederlandse overheid continu.
en het is al vaste jurisprudentie dat je in het kader van een politiek debat heel ver mag gaan. In het Parlement mogen politici sowieso zeggen wat ze willen, althans, ze kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden voor wat ze in het Parlement zeggen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:36 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Ja, ik bekijk het ook alleen op dit punt. Deze uitspraak zal (denk ik) belangrijk worden voor de interpretatie van de vrijheid van meningsuiting.
Wat hebben atheisten te maken met de houding van Wilders? Als je de uitspraken van Wilders naleest zijn die niet bepaald atheistisch. Hij heeft geen enkel probleem met het Christendom.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:26 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Maar voor de atheisten, of mensen die sowieso niets hebben met religieuze invloeden op de politiek, is het natuurlijk prachtig dat Wilders islam en criminaliteit op één hoop gooit!
Mag ik u dan wijzen op het feit dat Mevr Ter Horst recent een man niet tot korpschef wilde benoemen omdat het een man was? En dat de politie ook meer allochtonen op hoge posities dient te zetten ipv de meest geschikte persoon?quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:37 schreef Argento het volgende:
[..]
Boude bewering. Mag ik u wijzen op artikel 1 van de Grondwet?
Anders is die zgn. linkse "elite" en vooral haar domme voetvolk (see, schelden is heul niet moeilijk) er wel als de kippen bij het grrristendom op eenzelfde manier te bashen. Dus voordat je het papegaai-argument van stal haalt kijk eerst eens naar wat linksen over die andere 2, meer westers georienteerde religies zeggen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:33 schreef Hexagon het volgende:
Huillie huillie, doe niet zo zielig man
Jij bent gewoon een bange ziel die alleen maar anderen kan napraten en die mensen blijkbaar nt los kan zien van religies.
Maar waarom heeft links dan zoveel moeite gedaan om de stempel die het grrrristendom uitoefende op de moraal, politiek, en het dagelijks leven drukte zodanig te beperken dat ze met humanistisch principes te verenigen was, en gaat zij nu vrolijk een andere religie/cultuur uit een andere regio waar de EU weinig voeling mee heeft in die bovengenoemde invloedrijke positie plaatsen? Als je ziet hoe er nu gefulmineerd wordt tegen het betuttelende moralistische (wan)beleid van de kabinetten zwalk-een-ende en hoe breed die kritiek onder de bevolking gedragen wordt, geef mij eens 1 reden waarom het met de islame die eenzelfde invloed zou hebben anders zou zijn.quote:Niks feit. Nergens maar dan ook nergens kun jij hardmaken dat de islam per definitie tot geweld en onderdrukking leid. En nergens kun jij de islam als verschillend neerzetten dan andere religies.
En toch heeft hij daar meer gelijk mee dan op het eerste gezicht lijkt. Vooropgesteld dat Wilders vooral in de rondte aan het brullen is, kan een veroordeling van Wilders wel tot een precedent leiden waarbij elke vorm kritiek op de islam of de marokkaanse gemeenschap uitmondt in een proces+veroordeling wegens racisme. En dan heb ik het niet alleen over inkoppertjes als kreten als islame=fascisme, maar ook over een gortdroge vaststelling dat pak 'em beet 10% van marokkaanse jongens crimineel gedrag vertoont (bron: cijfers CBS) en dat er dus beleid specifiek gericht op dat probleem moet komen. Dat is een kant die we niet moeten opgaan.quote:Maar het is de manier van redeneren van Wilders groupies Zo van "Ik zeg het, dus is het zo"
Flikker toch op met die onzin. Hoe erg kun je jezelf in een slachtofferrol duwen?
*ho humquote:Wie minacht hier nu wie?
Het Christendom is een al min of meer geaccepteerde religie in onze cultuur, sterker nog; het is een van de fundamenten van onze set van normen en waarden. Daarnaast merk je dat ook enigzins aan de deelname van Christelijk-georienteerde partijen in het kabinet. Het onderscheid tussen (de christelijke)kerk en staat, staat al generaties vast als een huis. Atheisten, om even te generaliseren, zullen tot op een bepaald niveau probleem hebben met de aanwezigheid van deze partijen, maar geen angst zoals ze die kennen met de steeds luidere stem van de Islam. Een beetje in de geest van 'we zijn net van het Christendom af, en nu krijgen we te maken met de Islam'. Ik ben slechts speculatief bezig maar het lijk me een gegronde gedachtengang van de (fundamentele) atheist.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:53 schreef justanick het volgende:
[..]
Wat hebben atheisten te maken met de houding van Wilders? Als je de uitspraken van Wilders naleest zijn die niet bepaald atheistisch. Hij heeft geen enkel probleem met het Christendom.
en daar wordt toch ook over gedebatteerd?quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Mag ik u dan wijzen op het feit dat Mevr Ter Horst recent een man niet tot korpschef wilde benoemen omdat het een man was? En dat de politie ook meer allochtonen op hoge posities dient te zetten ipv de meest geschikte persoon?
Ter Horst is van mening dat er meerdere geschikte personen zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Mag ik u dan wijzen op het feit dat Mevr Ter Horst recent een man niet tot korpschef wilde benoemen omdat het een man was? En dat de politie ook meer allochtonen op hoge posities dient te zetten ipv de meest geschikte persoon?
En heel toevallig is de meest geschikte persoon volgens haar een vrouw en het is ook heel toevallig dat dit aansluit bij het door haar uitgezette beleid.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ter Horst is van mening dat er meerdere geschikte personen zijn.
Het is zelfs beleid van deze regering dat er dus onderscheid moet worden gemaakt op basis van geslacht of afkomst. Zolang je het maar positieve discriminatie noemt. Dat dat laatste een contradictio in terminis is, ontgaat mevrouw ter horst blijkbaar.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:50 schreef Argento het volgende:
[..]
en daar wordt toch ook over gedebatteerd?
Het is al meerdere keren aangetoond dat de menselijke normen en waarden niet (volledig) overeenkomen met die in de bijbel. Mensen hebben een ingebakken moraliteit, ongeacht afkomst, cultuur of religie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:21 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Het Christendom is een al min of meer geaccepteerde religie in onze cultuur, sterker nog; het is een van de fundamenten van onze set van normen en waarden. Daarnaast merk je dat ook enigzins aan de deelname van Christelijk-georienteerde partijen in het kabinet. Het onderscheid tussen (de christelijke)kerk en staat, staat al generaties vast als een huis. Atheisten, om even te generaliseren, zullen tot op een bepaald niveau probleem hebben met de aanwezigheid van deze partijen, maar geen angst zoals ze die kennen met de steeds luidere stem van de Islam. Een beetje in de geest van 'we zijn net van het Christendom af, en nu krijgen we te maken met de Islam'. Ik ben slechts speculatief bezig maar het lijk me een gegronde gedachtengang van de (fundamentele) atheist.
Een groot verschil met de Islam is ook dat deze een volledig paket aanbied over hoe een maatschapij ingericht behoord te zijn.
[...]
Daar worden ze op geselecteerd bij de RAIO-selectiesquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bewijs dat maar
Overigens stemt de rechterlijke macht vaak meer op CDA en D66
Heb je daar een bron voor; lijkt me nl eigenaardig dat er gevraagd wordt waar je op stemt als je een opleiding begint...quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Daar worden ze op geselecteerd bij de RAIO-selecties
De tien geboden zijn anders verdomd universeel, en de parabelen van Jezus worden, zij het ietwat verpakt in moderner danwel atheïstisch jasje, nog vaak genoeg aangehaald.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:58 schreef justanick het volgende:
Het is al meerdere keren aangetoond dat de menselijke normen en waarden niet (volledig) overeenkomen met die in de bijbel. Mensen hebben een ingebakken moraliteit, ongeacht afkomst, cultuur of religie.
Denk je nou echt dat het grrrristendom in 1500 jaar tijd niet zn invloed op de huidige moraal, politiek en normen en waarden heeft uitgeoefend? We zijn nu een paar decennia op het punt dat niet iedere keer dat zwarte boekje erbij wordt gehaald. Daar is je favo kerk zelfs "debet" aan.quote:Overigens is het normen- en waardenstelsel in de bijbel ook sterk voor interpretatie vatbaar. Er staan duizenden morele statements in de bijbel, waarvan een fors deel direct in tegenspraak staat tot elkaar. In andere woorden: bijbelse normen en waarden bestaan niet. Het kan dus ook geen fundament vormen voor ons huidige stelsel.
Scholen zijn wdb wel een ongelukkig voorbeeld omdat die sowieso door Vadertje Staat gesponsord worden. Voor de rest point taken, maar daar hoef je geen linksert voor te zijnquote:Verder zijn kerk en staat nog niet volledig worden gescheiden. D'r gaan nog steeds vrachtwagenladingen met belastinggeld naar religieuze instituten, zoals christelijke scholen, islamitische scholen, etcetera.
En daarom zijn we nu zo blij en vrij dat een of andere religie niet zo idioot hard zn stempel op ons dagelijks leven drukt. dat willen we graag zo houden dankjewelgraaggedaankleinekutmoeite.quote:Verder biedt ook de bijbel een 'compleet' pakket omtrent maatschappij-inrichting.
In het boek “They must be stopped” laat Brigitte Gabriel duidelijk zien dat de fundamentalistische islam geen enkele moeite doet om haar doelstelling, de overheersing van de gehele wereld, te verbergen. Integendeel, ze laten het luid en duidelijk weten aan wie het maar horen wil. Ze vindt het daarom ook onbegrijpelijk dat de ‘islam apologizers’ beweren dat de islam een godsdienst van vrede is. De aanhangers van de politieke islam bewijzen immers steeds onverbloemd het tegendeel. De linkse politici met de kop in het zand kunnen zich daarom onmogelijk blijven verschuilen achter onwetendheid, het is een kwestie van ziende blind en horende doof, van niet willen weten wat overduidelijk is.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kunnen we met jou wel in debat dan wanneer je hier maar wat dingen neerpleurt zonder onderbouwing.
Overigens doe je allerlei beweringen over me die compleet onwaar zijn. Zo doe je dat wel vaker.
Kennelijk kun je enkel in debat wanneer de uitkomst jou toevallig zint
Als je uitdrukkelijk moet laten zien dat iets of iemand geen enkele moeite doet om iets te verbergen, dan is het kennelijk toch verborgen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:43 schreef voice-over het volgende:
[..]
In het boek “They must be stopped” laat Brigitte Gabriel duidelijk zien dat de fundamentalistische islam geen enkele moeite doet om haar doelstelling, de overheersing van de gehele wereld, te verbergen.
Geboden 1 t/m 4 zijn alles behalve universeel. De rest ook niet, als je beseft dat ze alleen voor gelovigen onderling gelden. Daarnaast kun je van alles en nog wat aan jezus toeschrijven; er staat zo gruwelijk veel in de bijbel aan statements dat je ook rechtvaardiging kunt vinden voor een flinke genocide. Verkrachting van een vrouw wordt in het oude testament ook goedgekeurd (maar niet van een man, dat mag dan weer niet). Veel christenen proberen dat overigens met alle liefde onder het tapijt te vegen. Stel je voor dat mensen gaan beseffen dat de bijbel net zo'n bloeddorstig geschrift is als de koran...quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:39 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
De tien geboden zijn anders verdomd universeel, en de parabelen van Jezus worden, zij het ietwat verpakt in moderner danwel atheïstisch jasje, nog vaak genoeg aangehaald.
[..]
Denk je nou echt dat het grrrristendom in 1500 jaar tijd niet zn invloed op de huidige moraal, politiek en normen en waarden heeft uitgeoefend? We zijn nu een paar decennia op het punt dat niet iedere keer dat zwarte boekje erbij wordt gehaald. Daar is je favo kerk zelfs "debet" aan.
[..]
Scholen zijn wdb wel een ongelukkig voorbeeld omdat die sowieso door Vadertje Staat gesponsord worden. Voor de rest point taken, maar daar hoef je geen linksert voor te zijn.
[..]
En daarom zijn we nu zo blij en vrij dat een of andere religie niet zo idioot hard zn stempel op ons dagelijks leven drukt. dat willen we graag zo houden dankjewelgraaggedaankleinekutmoeite.
Die moslims die "de wereld willen overheersen "zijn daar veels te achterlijk voor. Kom op zeg, het lukte ze niet eens om Europa te veroveren toen ze grote rijken en legers onder hun bestuur hadden en op elk gebied Europa voorbij waren gestreeft, waarom zou het nu wel lukken? Sowieso, het idee dat "de politieke islam" bestaat.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:43 schreef voice-over het volgende:
[..]
In het boek “They must be stopped” laat Brigitte Gabriel duidelijk zien dat de fundamentalistische islam geen enkele moeite doet om haar doelstelling, de overheersing van de gehele wereld, te verbergen. Integendeel, ze laten het luid en duidelijk weten aan wie het maar horen wil. Ze vindt het daarom ook onbegrijpelijk dat de ‘islam apologizers’ beweren dat de islam een godsdienst van vrede is. De aanhangers van de politieke islam bewijzen immers steeds onverbloemd het tegendeel. De linkse politici met de kop in het zand kunnen zich daarom onmogelijk blijven verschuilen achter onwetendheid, het is een kwestie van ziende blind en horende doof, van niet willen weten wat overduidelijk is.
En maar blijven doorgaan met nog meer problemen importeren. Ik neem het woord hoogverraad niet in mijn mond maar .....
Who the fuck is Brigitte Gabriel nou weer???quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:43 schreef voice-over het volgende:
[..]
In het boek “They must be stopped” laat Brigitte Gabriel duidelijk zien dat de fundamentalistische islam geen enkele moeite doet om haar doelstelling, de overheersing van de gehele wereld, te verbergen. Integendeel, ze laten het luid en duidelijk weten aan wie het maar horen wil. Ze vindt het daarom ook onbegrijpelijk dat de ‘islam apologizers’ beweren dat de islam een godsdienst van vrede is. De aanhangers van de politieke islam bewijzen immers steeds onverbloemd het tegendeel. De linkse politici met de kop in het zand kunnen zich daarom onmogelijk blijven verschuilen achter onwetendheid, het is een kwestie van ziende blind en horende doof, van niet willen weten wat overduidelijk is.
En maar blijven doorgaan met nog meer problemen importeren. Ik neem het woord hoogverraad niet in mijn mond maar .....
En ons punt was nou juist dat het grrristendom WEL 1500 jaar lang invloed heeft gehad op de samenleving in de EU. Dan mag er van alles en nog wat niet kloppen aan/in de bijbel en mag deze zo tegenstrijdig zijn als wat, dat betekent niet dat de corresponderende religie niet haar invloed heeft gehad op ons huidige normen- en waardenstelsel, en politiek bestel. Voor de rest zijn jij en ik het denk ik wel eens over de inhoud van dat zwarte boekjequote:Op zondag 13 september 2009 00:00 schreef justanick het volgende:
Geboden 1 t/m 4 zijn alles behalve universeel. De rest ook niet, als je beseft dat ze alleen voor gelovigen onderling gelden. Daarnaast kun je van alles en nog wat aan jezus toeschrijven; er staat zo gruwelijk veel in de bijbel aan statements dat je ook rechtvaardiging kunt vinden voor een flinke genocide. Verkrachting van een vrouw wordt in het oude testament ook goedgekeurd (maar niet van een man, dat mag dan weer niet). Veel christenen proberen dat overigens met alle liefde onder het tapijt te vegen. Stel je voor dat mensen gaan beseffen dat de bijbel net zo'n bloeddorstig geschrift is als de koran...
En de invloed van het christendom wordt gelukkig steeds minder (muv deze kabinetsperiode). Maar dat is mijn punt helemaal niet ;-). Mijn punt is dat de bijbel zo ongelovelijk innerlijk tegenstrijdig is (zelfs op de tien geboden nog; veel mensen gaan er vanuit dat de universeel gelden (dus dat christenen deze regels ook ten opzichte van de rest der natie dienen te hanteren), maar dat is nog maar sterk de vraag) dat het onmogelijk is om daar een coherent systeem aan te ontlenen.
Dat gebeurt dus ook niet. Christenen zwaaien wel met dat vervloekte boekje, maar de moralen waar ze mee zwaaien zijn hun eigen persoonlijke opvattingen en niet die van de bijbel.
Laat hem er garen bij spinnen en verkozen worden tot premier van dit land , ik zit er op te wachten.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Waar is het linkse establisment ooit aan begonnen? Wilders zal hier garen bij spinnen. Ik zie die achterlijke haatzaaiende imams al die als getuige door Wilders worden opgeroepen in de rechtszaal verklaren dat zij Wilders niet gepast vinden in deze samenleving.
We hoeven ze het ook niet makkelijk(er) te maken natuurlijk hèhquote:Op zondag 13 september 2009 00:06 schreef ethiraseth het volgende:
Die moslims die "de wereld willen overheersen "zijn daar veels te achterlijk voor. Kom op zeg, het lukte ze niet eens om Europa te veroveren toen ze grote rijken en legers onder hun bestuur hadden en op elk gebied Europa voorbij waren gestreeft, waarom zou het nu wel lukken? Sowieso, het idee dat "de politieke islam" bestaat.Die religie is nog gefragmenteerder dan het Christendom en ze haten elkaar onderling allemaal.
Maar hey, denk vooral dat moslims een soort supermensen zijn die dingen gaan presteren die de Sovjet-Unie niet eens lukte. Ik heb wel betere dingen om me druk om te maken. maarja, ik ben dan ook een linkse hippie die het gevaar van de islam niet kan inzien, hoe ik ook mijn best doe.![]()
" She frequently lectures to American conservative-leaning organizations such as The Heritage Foundation, Christians United for Israel, Evangelicals and Jewish groups."quote:Op zondag 13 september 2009 00:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Who the fuck is Brigitte Gabriel nou weer???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |