Je hebt het over boeken. Welke, behalve evident de Koran, zijn dat dan?quote:Op zondag 13 september 2009 12:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een minister-president die boeken wil gaan verbieden...
Hoe is dat niet slecht?
Nou ben ik wel benieuwd: wat vind jij van het Jodendom?quote:Op zondag 13 september 2009 13:14 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend dat de bijbel zijn tweede testament kent, de koran is nog V1.0.... en in deze achterlopende version 1.0 staat voor 98% aan haatdragende verachtelijke teksten in. Dus als ze het nou eens gaan herschrijven, en version 2.0 eens proberen te releasen praten we verder
Die wil ik ook wel beantwoorden met alle plezier: Ja.quote:Op zondag 13 september 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vraagje aan jou: zijn dat zoveel moslims dan? Die volgens de Koran leven en met de wet in conflict komen?
Ja, in principe wel. De koran is net een zoals een snelweg maar dan zonder afritten die zowel geen bocht naar links of rechts toestaat.quote:Op zondag 13 september 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vraagje aan jou: zijn dat zoveel moslims dan? Die volgens de Koran leven en met de wet in conflict komen?
Och, daar heb je onze verzorgende moedertje weer hoor, die even mee wil doenquote:Op zondag 13 september 2009 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ja, als hij het boek wil verbieden, moeten de moskees ook weg. Want daar wordt volgens de Koran gepredikt.
Gewoon domme populistische praatjes die in de praktijk toch niet uit te voeren zijn, maar waarmee hij een hoop bange Nederlanders wel achter zich aan krijgt.
Goh. Geef me eens een link van de koran waarin staat dat diefstal ok is. En relschoppen, en dingen vernielen.quote:Op zondag 13 september 2009 14:00 schreef RobbieRivera het volgende:
Bron: Opsporing Verzocht, elke dinsdagavond Ned 1
heb ik gisteren ook al gedaan, gewoon opletten. Koran staat vol haatpassages dat het lang zoeken wordt naar de juiste haatdragende tekst. Haat tegen het westen enzo....quote:Op zondag 13 september 2009 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Goh. Geef me eens een link van de koran waarin staat dat diefstal ok is. En relschoppen, en dingen vernielen.
quote:Krijgen we die discussie weer. Het zijn jongeren die dat doen die bijna nooit een moskee van binnen zien.
Geert wil de Koran VERBIEDEN. Geert zegt dat er maar één Islam is, een slechte. En geen goede. Er is geen onderscheid.quote:Op zondag 13 september 2009 14:02 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Och, daar heb je onze verzorgende moedertje weer hoor, die even mee wil doenVolgens mij was gisteren al gebleken dat jij de discussie niet aankan, en derhalve maar moet gaan posten in LIV oid?
Moskees hoeven niet weg, Geert zegt duidelijk dat veel uit de koran weg kan (haatdragende teksten). Jij wilt graag er van maken wat je wilt, dat noem ik nou populistische praat. Weet je ook wel wat dat betekend? Populisme?
Denk het niet. case closed...
Het zijn wel in de meeste gevallen jongeren die zijn uitgepoept door streng islamitische ouders waar de zelfde ouders geen verantwoordelijkheid voor nemen.quote:Op zondag 13 september 2009 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Goh. Geef me eens een link van de koran waarin staat dat diefstal ok is. En relschoppen, en dingen vernielen.
Krijgen we die discussie weer. Het zijn jongeren die dat doen die bijna nooit een moskee van binnen zien.
Maar wat heeft dat met de Islam te maken? Dus het is de schuld van de Islam dat doe ouders niet goed op hun kids letten?quote:Op zondag 13 september 2009 14:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het zijn wel in de meeste gevallen jongeren die zijn uitgepoept door streng islamitische ouders waar de zelfde ouders geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Hij wil zoveel. Ik wil ook heel veel maar zal niet zoveel krijgen.quote:Op zondag 13 september 2009 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geert wil de Koran VERBIEDEN.
Daar heeft hij volledig gelijk in, zelfs 1,5 miljard moslims zullen dat beamen.quote:Geert zegt dat er maar één Islam is
Ik zie meer slechte dingen die de islam voortbrengt dan goede.quote:, een slechte. En geen goede. Er is geen onderscheid.
Klopt.quote:Met het verbieden van een boek maak je niet de hele Islam ineens 'goed'.
Heel veel heeft het ermee te maken, grote delen van de cultuur die er omheen hangt die haaks staat op de westerse samenleving, normen en waarden.quote:Op zondag 13 september 2009 14:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met de Islam te maken? Dus het is de schuld van de Islam dat doe ouders niet goed op hun kids letten?
Och, dat betekent niet dat die ouders het wel prima vinden wat hun kids uitspoken. Nou ja, er zullen er wel bijzijn waarbij de ouders het echt geen bal interesseert, maar dat zie je bij Nederlanders ook genoeg.quote:Op zondag 13 september 2009 14:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heel veel heeft het ermee te maken, grote delen van de cultuur die er omheen hangt die haaks staat op de westerse samenleving, normen en waarden.
Helaas. Dat zegt niet Geert, maar dat zegt de.... Koran!quote:Op zondag 13 september 2009 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geert wil de Koran VERBIEDEN. Geert zegt dat er maar één Islam is, een slechte. En geen goede. Er is geen onderscheid.
Geert heeft juist gezegd dat als je alle haatpassages eruit scheurt, ie best kan maar dat ie dan zo dun wordt als de Donald Duck. En wat je nu zegt klopt inderdaad. Je impliceert nu inderdaad dat de Islam niet goed is. Hoe kom je ineens zo wijs? En waarom doe je eerst zo moeilijk?quote:Met het verbieden van een boek maak je niet de hele Islam ineens 'goed'.
Ik heb ook een eigen leven, en ik ga ook niet eindeloos door.quote:Enne, ik heb naast internet ook nog een eigen leven. Ik kan, in tegenstelling tot jou, niet eindeloos doorgaan met discussies. Geen tijd voor.
Nee, het werd jou gisteren te heet onder de voeten, en toen moest je 'ineens' weg. En na mij was er nog iemand die jou iets vroeg, en ook op de posts van Buschetta ging je niet op in naast het wegwuiven van zijn keiharde feiten in zijn posts! Dus ga nou niet de boel lopen verdraaien en opleuken zoals het jou uitkomt moedertje.quote:Sjongejonge, wordt de discussie JOU te heet voor de voeten begin je te janken of ik niet naar m'n kind moet omkijken, heb ik geen tijd meer en moet ik weg zit je ook weer te janken.
je kan de discussie gewoon niet winnen, en gaat dan op die toer? Prima hoor, zegt genoeg over jezelfquote:Op zondag 13 september 2009 14:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Robbierivira: als je het niet erg vind nergeer ik jou maar. Met jou valt niet te discussieren, sorry hoor, maar je begint zelf weer persoonlijk te worden. Jij begon als eerste in dit topic, een paar posts geleden.
Ok?
Niet alleen Geertquote:Op zondag 13 september 2009 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geert zegt dat er maar één Islam is
En RobbieRivera, krijg ik hier nog antwoord op?quote:Op zondag 13 september 2009 13:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ben ik wel benieuwd: wat vind jij van het Jodendom?
Immers, het cruciale verschil tussen Christendom en Jodendom is immers dat de Joden het Nieuwe Testament niet erkennen en dus alleen volgens het Oude Testament leven.
De islam is uiteindelijk uit op wereldoverheersing inderdaad. En het zal heus niet met zo'n vaart lopen, maar dat een beweging als de PVV zich er hard voor maakt is alleen maar goed. Naast PVV zijn er wel meer bewegingen en partijen die zich steeds meer bewust worden van de gevaren van de Islam. Want de Islam betekend feitelijk onderwerping. Daarnaast weet jij net zo goed als ik wat de koran vertelt over vrouwen en homosexuelen. En wat het zegt over de ongelovigen.quote:Op zondag 13 september 2009 14:36 schreef SCH het volgende:
Maar Robbie, even serieus. Wat denk jij dan serieus, dat de islam hier de macht over neemt ofzo? Ik denk dat onze werelden nogal verschillen en ik wil best graag begrijpen hoe jij dan denkt en wat jou beweegt. Maar ik kan me er gewoon zo weinig bij voorstellen.
Dat blijkt wel ja, want jij hebt dat toch gelezen?quote:Op zondag 13 september 2009 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ach, en in de Bijbel staan alleen maar goede dingen ver vrouwen en homoseksuelen!
Ik ken heel veel moslims die zelf vrouw en homoseksueel zijn. Jij gaat uit van 1 versie van de islam, de extreme stroming en de extreme interpretatie. Daar heb ik ook problemen mee, net als bij de joodse en christelijke versie daarvan. Maar gelukkig is dat maar een vrij marginale groep die in Nederland al helemaal geen terrein wint, zoals je van de week hebt kunnen lezen. Het loopt uds niet zo'n vaart inderdaad, en dat is een understatement. Het loopt eigenlijk helemaal niet met die extremisten in ons land. Het loopt daarentegen wel goed met de gewone moslims die ieder op hun eigen manier hun geloof beleven maar niet zoveel in de aandacht komen omdat de nadruk vaak nogal gelegd wordt op de incidenten met extreme uitingen.quote:Op zondag 13 september 2009 14:42 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
De islam is uiteindelijk uit op wereldoverheersing inderdaad. En het zal heus niet met zo'n vaart lopen, maar dat een beweging als de PVV zich er hard voor maakt is alleen maar goed. Naast PVV zijn er wel meer bewegingen en partijen die zich steeds meer bewust worden van de gevaren van de Islam. Want de Islam betekend feitelijk onderwerping. Daarnaast weet jij net zo goed als ik wat de koran vertelt over vrouwen en homosexuelen. En wat het zegt over de ongelovigen.
Helemaal niet. Daarvoor is de P.Worm Kinderbijbel.quote:Op zondag 13 september 2009 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ach, en in de Bijbel staan alleen maar goede dingen ver vrouwen en homoseksuelen!
Nope. Er is maar één islamquote:Op zondag 13 september 2009 14:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij gaat uit van 1 versie van de islam, de extreme stroming en de extreme interpretatie. D
quote:Op zondag 13 september 2009 16:04 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Nope. Er is maar één islam
“The world is suffering from identity crisis that basically stems from spiritual emptiness; Islam is the remedy (…) There is no European Islam; there is ONE Islam” - Tariq Ramadan.
Oh, ik ging tegen hem tekeer? Waar dan?quote:Op zondag 13 september 2009 17:33 schreef SCH het volgende:
[..]Die Ramadan waar jij zo tegen tekeer ging, die heeft nu ineens de waarheid in pacht.
![]()
Nou nee, want jouw visie beperkt zich tot Wilders en Ramadan, maar er zijn genoeg imams die dit ook vinden en verkondigen. Daarnaast hoef je maar in Iran te kijken om te weten dat er nog altijd dat bijv. vrouwen worden onderdrukt, enz. En je ziet het wel terug in elk Islamitisch land. Dus hoezo er zijn verschillende Islam's? Dat is een leugen welke de linkse kerk je wilt doen geloven.quote:Nee lieve Robbie, je hoeft daar geen mensen voor te citeren maar gewoon eens op de wereld rond te kijken, bij verschillende groepen rond te kijken en je ziet dat er honderden zo niet duizenden vormen van de islam zijn. officiele stromingen alswel individuele stromingen. En natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat er maar 1 islam is. Daarin vinden Wilders en Ramadan elkaar, want dat komt ze beiden blijkbaar goed uit. Maar met de realiteit heeft het allemaal bar weinig te maken.
En daarom hoef je ook maar in Iran te kijken om te weten dat er heel veel vrouwen, die zich ook moslim noemen, zich daar tegen verzetten. Doen ze dat op grond van dezelfde islam?quote:Op zondag 13 september 2009 17:52 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Oh, ik ging tegen hem tekeer? Waar dan?
[..]
Nou nee, want jouw visie beperkt zich tot Wilders en Ramadan, maar er zijn genoeg imams die dit ook vinden en verkondigen. Daarnaast hoef je maar in Iran te kijken om te weten dat er nog altijd dat bijv. vrouwen worden onderdrukt, enz. En je ziet het wel terug in elk Islamitisch land. Dus hoezo er zijn verschillende Islam's? Dat is een leugen welke de linkse kerk je wilt doen geloven.
Geweldig lijstje, er ontbreekt alleen nog zoveel.quote:Op zondag 13 september 2009 17:55 schreef Monidique het volgende:
Het zijn wel echte filosofen, daar bij het Vrije Volk, hè? "Zonder islam was een legerimam ondenkbaar geweest. "
En die genoemde voorbeelde wegen ook af tegen het hierboven geplaatste lijstje, en zijn belangrijk voor de ontwikkeling en vrede op de wereld denk je?quote:Op zondag 13 september 2009 18:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig lijstje, er ontbreekt alleen nog zoveel.
Zonder islam speelde Aissati niet bij Ajax.
Zonder islam had een lesbische Nederlandse professor haar islamitische Indonesische vriendin niet ontmoet.
enz.
Oh, dus jij ontkent niet dat er maar één islam is? Zostraks deed je dit nog wel....quote:Op zondag 13 september 2009 17:59 schreef SCH het volgende:
[..]
En daarom hoef je ook maar in Iran te kijken om te weten dat er heel veel vrouwen, die zich ook moslim noemen, zich daar tegen verzetten. Doen ze dat op grond van dezelfde islam?
Jawel, daar zijn we NL'ers voorquote:Op zondag 13 september 2009 18:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Zonder Islam hadden we niks om op te kankeren anno 2009.
Ja dat is waar, maargoed het is toch altijd leuk om het slechte weer te kunnen wijten aan een valse profeet of iets in die trend. Daarnaast, tegen wie zouden we anders oorlog moeten voeren, onze nieuwste wapens moeten wel getest worden, als er dan een paar idioten tegen een gebouw vliegen dan is het een goede reden om to arms te schreeuwen.quote:Op zondag 13 september 2009 18:11 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Jawel, daar zijn we NL'ers voor
Ik vind die extreme uitwassen van de islam ook maar niks en vind dat daar tegen opgetreden moet worden en ik vind dat ik net zoveel recht heb om iets te zeggen als een imam, maar de politiek die Israel bedrijft heeft niets met onze binnenlandse politiek te maken.quote:Op zondag 13 september 2009 18:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Naar mijn weten vroeg het westen zelf niet om terroristische aanslagen, dus ze hebben al het leed en discriminatie (als je het al zo kan noemen) aan zichzelf te danken. Heb zelfs zitten denken om me aan te melden voor het leger na 9/11, en ik las ergens dat je vrijwilligerswerk kan doen voor het Israëlische leger, klinkt goed in de oren.
Ohja om even nuancerend af te sluiten, dit komt door de Islam.
Vroeg Irak wel om een inval dan? Laat ik er even bij vermelden dat Bush zei dat het een kruistocht was. Dat God hem verteld had Irak binnen te vallen.quote:Op zondag 13 september 2009 18:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maargoed het is toch altijd leuk om het slechte weer te kunnen wijten aan een valse profeet of iets in die trend. Daarnaast, tegen wie zouden we anders oorlog moeten voeren, onze nieuwste wapens moeten wel getest worden, als er dan een paar idioten tegen een gebouw vliegen dan is het een goede reden om to arms te schreeuwen.
Naar mijn weten vroeg het westen zelf niet om terroristische aanslagen, dus ze hebben al het leed en discriminatie (als je het al zo kan noemen) aan zichzelf te danken. Heb zelfs zitten denken om me aan te melden voor het leger na 9/11, en ik las ergens dat je vrijwilligerswerk kan doen voor het Israëlische leger, klinkt goed in de oren.
Ohja om even nuancerend af te sluiten, dit komt door de Islam.
Nope, en yup.quote:Op zondag 13 september 2009 18:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vroeg Irak wel om een inval dan? Laat ik er even bij vermelden dat Bush zei dat het een kruistocht was. Dat God hem verteld had Irak binnen te vallen.
Godzijdank heeft Irak ons niet 'pre-emptive' aangevallen met het argument 'wij moeten het Westen aanvallen om te voorkomen dat zij ons aanvallen'. Zo hebben we tenminste tijd en luxe over om gezellig te kwebbelen over de uitwassen van de Islam. Met tien- tot honderdduizenden burgerslachtoffers elders.quote:
Dat was dan ook een David versus Goliath verhaal geworden.quote:Op zondag 13 september 2009 18:53 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Godzijdank heeft Irak ons niet 'pre-emptive' aangevallen met het argument 'wij moeten het Westen aanvallen om te voorkomen dat zei ons aanvallen'.
David won.quote:Op zondag 13 september 2009 18:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat was dan ook een David versus Goliath verhaal geworden.
Zowel in Afghanistan en Irak echter niet.quote:
Hebben wij daar dan gewonnen?quote:Op zondag 13 september 2009 18:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zowel in Afghanistan en Irak echter niet.
Wij hebben ook duizenden slachtoffers te betreuren, buiten militairen om.quote:Op zondag 13 september 2009 18:53 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zo hebben we tenminste tijd en luxe over om gezellig te kwebbelen over de uitwassen van de Islam. Met tien- tot honderdduizenden burgerslachtoffers elders.
Ik heb het over tien- tot honderdduizenden. Niet een getal onder de tienduizend.quote:Op zondag 13 september 2009 18:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wij hebben ook duizenden slachtoffers te betreuren, buiten militairen om.
Een bungelende opa aan een touw op de televisie suggereerde geen overwinning voor Saddam's regering nee.quote:
Alsof dat uit maakt, of ben je zo'n persoon die 'eerlijke oorlogen' wenst?quote:Op zondag 13 september 2009 18:57 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb het over tien- tot honderdduizenden. Niet een getal onder de tienduizend.
Dat was mijn vraag niet.quote:Op zondag 13 september 2009 18:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een bungelende opa aan een touw op de televisie suggereerde geen overwinning voor Saddam's regering nee.
Nee. Ik vind het alleen zo vreemd dat wij gezellig kwebbelen over de uitwassen van de Islam (1/5 tot 1/6 van de wereld) hoofdzakelijk gebaseerd op wat aanslagen met nog geen tienduizend burgerslachtoffers over de laatste 10 jaar, terwijl in landen als Irak en Afghanistan een veelvoud in 1 land aan burgerslachtoffers valt.quote:Op zondag 13 september 2009 18:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof dat uit maakt, of ben je zo'n persoon die 'eerlijke oorlogen' wenst?
Volgens mij ben je gewoon een echte... daar is geen twijfel meer over mogelijk .quote:Op zondag 13 september 2009 19:00 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zouden zij het dan ook hebben over de uitwassen van het Westen?
Oh, in dat geval, ja het was een militaire overwinning, of het ook een totale overwinning wordt valt nog te bezien want de oorlogen zijn immers nog bezig nietwaar? Het is nogal vroeg om te spreken over een fiasco of een overwinning.quote:
Ze zien ons vast als een kwade Jood met bommen, daar twijfel ik niet over. Maar naar mijn mening zijn we er ook niet alleen om zieltjes te winnen.quote:Zouden zij het dan ook hebben over de uitwassen van het Westen? Of zouden ze ons als redders van de uitwassen van de Islam zien? Saddam was dan weer seculier dus dat lijkt me niet het geval. Zouden ze ons dan als redders van Saddam zien? Ik hoop het.
De vraag is waar de oorlog om gevoerd wordt. Wat is het doel van de inval van Irak? De WMD's? Die waren er niet. De oorlog zou succesvol geweest kunnen zijn als die WMD's er waren en ook verwijderd waren. Gezien dat een leugen is geweest, is dat doel er dus niet geweest. Dan kan ik nog wel meer dingen opnoemen maar dat is redelijk offtopic. Punt is dat je niet kunt spreken over een overwinning.quote:Op zondag 13 september 2009 19:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oh, in dat geval, ja het was een militaire overwinning, of het ook een totale overwinning wordt valt nog te bezien want de oorlogen zijn immers nog bezig nietwaar? Het is nogal vroeg om te spreken over een fiasco of een overwinning.
Ik denk niet dat ze ons als Joden zien. Maar het hoge aantal burgerslachtoffers, het corrupte en martelende huidige juridische systeem in Irak en de corrupte overheid helpen niet echt mee.quote:[..]
Ze zien ons vast als een kwade Jood met bommen, daar twijfel ik niet over. Maar naar mijn mening zijn we er ook niet alleen om zieltjes te winnen.
Mwah ik heb het dan ook nooit een overwinning genoemd, sterker nog ik ben het achteraf oneens met het voeren van deze oorlog. Ware het echt geweest om WMD's dan was ik er voor, ik heb dan ook de inval gesteund.quote:Op zondag 13 september 2009 19:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De vraag is waar de oorlog om gevoerd wordt. Wat is het doel van de inval van Irak? De WMD's? Die waren er niet. De oorlog zou succesvol geweest kunnen zijn als die WMD's er waren en ook verwijderd waren. Gezien dat een leugen is geweest, is dat doel er dus niet geweest. Dan kan ik nog wel meer dingen opnoemen maar dat is redelijk offtopic. Punt is dat je niet kunt spreken over een overwinning.
[..]
I couldn't care less what they think of me, volgens mij hebben ze zelf namelijk ook wel door wat wij zo onderhand over hun denken, dus dat streept elkaar wel weg lijkt me. Net zo min als dat zij medelijden hebben met de doden in Madrid, Londen en New York, heb ik dat in Afghanistan en Irak en Gaza.quote:Ik denk niet dat ze ons als Joden zien. Maar het hoge aantal burgerslachtoffers, het corrupte en martelende huidige juridische systeem in Irak en de corrupte overheid helpen niet echt mee.
Idem. De aanwezigheid van WMD's waren voor mij een argument voor de inval. Zonder (die leugen van) die WMD's had dat waarschijnlijk anders geweest.quote:Op zondag 13 september 2009 19:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mwah ik heb het dan ook nooit een overwinning genoemd, sterker nog ik ben het achteraf oneens met het voeren van deze oorlog. Ware het echt geweest om WMD's dan was ik er voor, ik heb dan ook de inval gesteund.
Irak heeft dan ook helemaal niets te maken met welke aanslag dan ook. Het leek me wel duidelijk dat de propaganda, het proberen te leggen van banden tussen 9/11 en Irak, ook leugens waren?quote:[..]
I couldn't care less what they think of me, volgens mij hebben ze zelf namelijk ook wel door wat wij zo onderhand over hun denken, dus dat streept elkaar wel weg lijkt me. Net zo min als dat zij medelijden hebben met de doden in Madrid, Londen en New York, heb ik dat in Afghanistan en Irak en Gaza.
Ja, want de wapens die nooit zijn gevonden waren ook propaganda toch? Net als Bin Laden, ook nooit gevonden. Vreemd allemaal.quote:Op zondag 13 september 2009 19:16 schreef Bowlingbal het volgende:
Irak heeft dan ook helemaal niets te maken met welke aanslag dan ook. Het leek me wel duidelijk dat de propaganda, het proberen te leggen van banden tussen 9/11 en Irak, ook leugens waren?
Dan zijn we daarin gelijkgestemden.quote:Op zondag 13 september 2009 19:16 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Idem. De aanwezigheid van WMD's waren voor mij een argument voor de inval. Zonder (die leugen van) die WMD's had dat waarschijnlijk anders geweest.
[..]
Correct, en ik vergelijk dan ook niet de aanleiding met elkaar, maar wel de gevoelens die twee ideologieën tegen elkaar koesteren op basis van gedane acties nu en in het verleden. Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt voor de Irakezen of een landgenoot zich had opgeblazen in Londen of niet, ze voelen zich sowieso aangevallen door een westerse agressor.quote:Irak heeft dan ook helemaal niets te maken met welke aanslag dan ook. Het leek me wel duidelijk dat de propaganda, het proberen te leggen van banden tussen 9/11 en Irak, ook leugens waren?
Nou, ja, het zijn dan ook voornamelijk Westerse vliegtuigen die bommen in Irak droppen toch? Even afgezien van de totale anarchie en burgeroorlog tussen de soennieten en shi'iten.quote:Op zondag 13 september 2009 19:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan zijn we daarin gelijkgestemden.
[..]
Correct, en ik vergelijk dan ook niet de aanleiding met elkaar, maar wel de gevoelens die twee ideologieën tegen elkaar koesteren op basis van gedane acties nu en in het verleden. Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt voor de Irakezen of een landgenoot zich had opgeblazen in Londen of niet, ze voelen zich sowieso aangevallen door een westerse agressor.
Ja, ik zeg dan ook dat ze waarschijnlijk net zo over mij denken als ik over hunquote:Op zondag 13 september 2009 19:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nou, ja, het zijn dan ook voornamelijk Westerse vliegtuigen die bommen in Irak droppen toch? Even afgezien van de totale anarchie en burgeroorlog tussen de soennieten en shi'iten.
Denk je? Ik zie geen Irakese vliegtuigen bommen droppen in het Westen.quote:Op zondag 13 september 2009 19:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, ik zeg dan ook dat ze waarschijnlijk net zo over mij denken als ik over hun
Nou nee, maar ik zie wel de kisten landen met inhoud op vliegbasis Volkel om maar wat te noemen.quote:Op zondag 13 september 2009 19:21 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Denk je? Ik zie geen Irakese vliegtuigen bommen droppen in het Westen.
Niet verwonderlijk, aangezien ze ook echt worden aangevallen door een westerse agressor.quote:Op zondag 13 september 2009 19:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt voor de Irakezen of een landgenoot zich had opgeblazen in Londen of niet, ze voelen zich sowieso aangevallen door een westerse agressor.
Hmm, ja. Daar kan ik dan weer niet echt op reageren. Dat gaat dan niet over burgerslachtoffers maar over militairen. En nee, ik ben niet zo iemand die zegt 'je hebt gekozen voor soldaat dus dan weet je dat dat kan gebeuren'..quote:Op zondag 13 september 2009 19:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou nee, maar ik zie wel de kisten landen met inhoud op vliegbasis Volkel om maar wat te noemen.
Lekker mosterd na de maaltijd, daar zitten Bowlingbal en ik al de hele tijd over te praten dat we daar gelijkgestemden in zijn.quote:Op zondag 13 september 2009 19:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet verwonderlijk, aangezien de ook echt worden aangevallen door een westerse agressor.
Ow okquote:Op zondag 13 september 2009 19:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Lekker mosterd na de maaltijd, daar zitten Bowlingbal en ik al de hele tijd over te praten dat we daar gelijkgestemden in zijn.
Precies, mijn buurman hoeft niet opgeblazen te worden naast mijn deur voor mij om het erg te vinden, of het te ervaren als een daad van agressie tegen ons. En ja ik weet dat het een reactie is op een actie van ons, maar evengoed bouw ik er wel een mening mee op, en daar ging het me om.quote:Op zondag 13 september 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hmm, ja. Daar kan ik dan weer niet echt op reageren. Dat gaat dan niet over burgerslachtoffers maar over militairen. En nee, ik ben niet zo iemand die zegt 'je hebt gekozen voor soldaat dus dan weet je dat dat kan gebeuren'..
Nope, ik heb zelfs gezegd dat ik achteraf gezien tegen de oorlog in Irak ben.quote:Op zondag 13 september 2009 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ow ok
Dan hoef ik dus niet nogmaals te benadrukken hoe full of shit je post was,.
Jij altijdquote:
Daar vinden we wel wat opquote:Op zondag 13 september 2009 19:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jij altijdmaar ik geloof dat je al een vriend hebt nietwaar?
Hij mag ook mee, Sydney is goed vertoeven.quote:
Hij heeft vliegangst. Anders doen we 50/50quote:Op zondag 13 september 2009 19:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hij mag ook mee, Sydney is goed vertoeven.
We gaan met een leuke cruise tot aan de Arabische Emiraten, even wat cultuur snuiven, en daar stappen we in het vliegtuig? Een leuke afwisseling toch, moet hij ook wel kunnen waarderen. Immers ze hebben de grootste shopping-mall van de wereld.quote:Op zondag 13 september 2009 19:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft vliegangst. Anders doen we 50/50
Jij als ultieme islamkenner zal ongetwijfeld andere islammen zo op kunnen dreunen, misschien leren enkele users en uiteraard ik zelf ook weer wat bij.quote:Op zondag 13 september 2009 17:33 schreef SCH het volgende:
..................... En natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat er maar 1 islam is. Daarin vinden Wilders en Ramadan elkaar, want dat komt ze beiden blijkbaar goed uit. Maar met de realiteit heeft het allemaal bar weinig te maken.
sjinismequote:Op zondag 13 september 2009 20:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij als ultieme islamkenner zal ongetwijfeld andere islammen zo op kunnen dreunen, misschien leren enkele users en uiteraard ik zelf ook weer wat bij.
Gaan we bij Tim logeren in Sydney?quote:Op zondag 13 september 2009 19:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
We gaan met een leuke cruise tot aan de Arabische Emiraten, even wat cultuur snuiven, en daar stappen we in het vliegtuig? Een leuke afwisseling toch, moet hij ook wel kunnen waarderen. Immers ze hebben de grootste shopping-mall van de wereld.
Als je er langs wil, maar ik ben wel van plan een eigen onderkomen te hebben daar.quote:
Ik kom eerst wel een keer logeren ok.quote:Op zondag 13 september 2009 21:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als je er langs wil, maar ik ben wel van plan een eigen onderkomen te hebben daar.
Uiteraard, en dan zwemmen bij Bondai Beach, zeer aan te raden aldus menig gesproken Australiër.quote:Op zondag 13 september 2009 21:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kom eerst wel een keer logeren ok.
Met allemaal duidelijke overeenkomsten:quote:Op zondag 13 september 2009 21:01 schreef SCH het volgende:
[..]
sjinisme
soefisme
alevitisme
wahhabisme
soennisme
En dat zijn alleen nog maar grote stromingen die ook weer onder verdeeld zijn, vaak per regio. En bovendien zijn er nog veel liberale stromingen die niet meteen zo georganiseerd zijn.
Nee hoor, dat zijn helemaal geen overeenkomsten. De dingen die jij noemt hebben bv. niks met het soefisme of de alevieten te maken.quote:Op zondag 13 september 2009 21:07 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Met allemaal duidelijke overeenkomsten:
- het wordt gekenmerkt door centralistisch gezag onder een hoogste leider, bekleed met een Goddelijke politieke macht
- het oefent een strikte sociaal-economische controle uit over alle facetten van zijn onderdanen, ongeacht geloof
- het drukt oppositie de kop in met terreur en censuur
- het voert een oorlogszuchtig beleid tegen ongelovigen
- het predikt religieuze apartheid
- het minacht de rede
- het is imperialistisch
- het is onderdrukkend
- het is dictatoriaal en overheersend.
Dus. Wat is je punt nu?
Ik vroeg niet om stromingen van de islam. Lees eens je eigen geleuter quote eens goed door waar je keihard beweert dat er meerdere islam's zijn en een islamkenner wegzet als onwetend.quote:Op zondag 13 september 2009 21:01 schreef SCH het volgende:
[..]
sjinisme
soefisme
alevitisme
wahhabisme
soennisme
En dat zijn alleen nog maar grote stromingen die ook weer onder verdeeld zijn, vaak per regio. En bovendien zijn er nog veel liberale stromingen die niet meteen zo georganiseerd zijn.
quote:..................... En natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat er maar 1 islam is. Daarin vinden Wilders en Ramadan elkaar, want dat komt ze beiden blijkbaar goed uit. Maar met de realiteit heeft het allemaal bar weinig te maken.
quote:Op maandag 14 september 2009 07:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vroeg niet om stromingen van de islam. Lees eens je eigen geleuter quote eens goed door waar je keihard beweert dat er meerdere islam's zijn en een islamkenner wegzet als onwetend.
Ik ben zelfs bloedserieus alleen vind je het onacceptabel dat je in de hoek gezet en je onwetendheid over de islam op een voor jou pijnlijke manier blootgelegd wordt krijg je je standaard spagaatreactie.quote:Op maandag 14 september 2009 10:38 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
Dan niet joh. Had ook niet verwacht dat je er serieus op in zou gaan.
Tja, wat je wil. Er is ook maar 1 koffie maar er zijn tienduizenden soorten. Wat wil je daarmee zeggen. Het gaat erom of die mensen allemaal hetzelfde geloven en hetzelfde willen en dat is dus niet zo.quote:Op maandag 14 september 2009 11:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben zelfs bloedserieus alleen vind je het onacceptabel dat je in de hoek gezet en je onwetendheid over de islam op een voor jou pijnlijke manier blootgelegd wordt krijg je je standaard spagaatreactie.
Maar voor de duidelijkheid, er is er maar 1 islam net zoals er maar 1 christendom is om maar 2 religieën van de vele te noemen. Dat het evident is dat daaraan vele stromingen hangen zal ik als laatste tegenspreken.
Uitgeluld dus.quote:Op maandag 14 september 2009 11:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, wat je wil. Er is ook maar 1 koffie maar er zijn tienduizenden soorten. Wat wil je daarmee zeggen. Het gaat erom of die mensen allemaal hetzelfde geloven en hetzelfde willen en dat is dus niet zo.
Dat zal je niet horen van SCH.quote:Op maandag 14 september 2009 12:43 schreef Zienswijze het volgende:
Waar leg je de grens wat je wel en niet mag zeggen? Waarin (in welke uitspraken) ging Wilders te ver volgens de verdedigers van de vervolging van Wilders?
En zoals in het debat met Joost Zwagerman van de OP aangegeven: door de vervolging van Wilders om zijn uitspraken, breng je eigenlijk een gang van mogelijke rechtzaken op gang van andere mensen die ook "dubieuze" uitspraken hebben gedaan. Of willen we juist die kant op? Dat gevoelige dingen zeggen bestraft moet worden?
Ik heb daar al meerdere malen antwoord op gegeven in eerdere topics. Maar vooruit, hier nog een keer integraal in de herhaling:quote:Op maandag 14 september 2009 12:43 schreef Zienswijze het volgende:
Waar leg je de grens wat je wel en niet mag zeggen? Waarin (in welke uitspraken) ging Wilders te ver volgens de verdedigers van de vervolging van Wilders?
Alsjeblieft. Een van de reacties daarop was:quote:Eerder schreef Igen ongeveer het volgende:
Wilders beweert altijd dat hij een strikt onderscheid maakt tussen enerzijds de Islam als "ideologie" die hij verwerpelijk vindt, en anderzijds de moslims als mensen, waar hij niks op tegen heeft. Daar hamert hij in de Tweede Kamer op en als ik de aanklacht goed begrijp, is het ook zijn belangrijkste verweer in de rechtszaak.
Maar kijk nu eens naar de onderstaande citaten, die in de aanklacht genoemd worden:
We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit, en we komen met oplossingen waarmee je een muis nog niet het hok in krijgt. (Volkskrant 07-10-2006)
De grenzen dicht, (...) veel moslims Nederland uit, (...) (De Pers 13-02-2007)
Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. (Volkskrant 08-08-2007)
Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en zorgen voor criminaliteit en overlast. Hun intolerante en gewelddadige cultuur zal de Nederlandse samenleving raken in het hart en onze identiteit (geen bron genoemd)
Je kunt die uitspraken nu op twee manieren opvatten. Wilders zal wel erop gaan hameren dat het een verspreking was en dat het hem niet om de mensen maar om de Islam gaat. Maar je zou het ook zo kunnen zien, dat Wilders helemaal geen onderscheid tussen moslims en Islam maakt, maar alleen doet alsof.
Het komt natuurlijk ook op de context van zijn uitspraken aan. Hier een van de eerder genoemde uitspraken in z'n geheel, zonder creatief stukjes wegknippen:
‘[Onaangepaste autochtone Nederlanders] pakken we ook aan. Maar we moeten af van dat overdreven redelijkheidssyndroom en nu eens stevige maatregelen nemen. We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit, en we komen met oplossingen waarmee je een muis nog niet het hok in krijgt.’
Ik denk dat Wilders moeilijk kan ontkennen dat dat tegen moslims als individu gericht is.
Kritiek heb ik verder niet gezien, dus ik neem aan dat dit hele verhaal wel redelijk klopt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, als hij bestraft gaat worden, dan is het om die uitspraken inderdaad. Logisch ook. Als je zegt dat je geen moslims binnen wil hebben, dan zet je aan tot discriminatie van een groep mensen. Dat is iets heel anders, en wat mij betreft ook veel ergers, dan dat je een ideologie aanvalt.
Allereerst dank dat je een inhoudelijk reactie hebt gegeven over de OP.quote:Op maandag 14 september 2009 15:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb daar al meerdere malen antwoord op gegeven in eerdere topics. Maar vooruit, hier nog een keer integraal in de herhaling:
[..]
Alsjeblieft. Een van de reacties daarop was:
[..]
Kritiek heb ik verder niet gezien, dus ik neem aan dat dit hele verhaal wel redelijk klopt.
Die context doet er niet toe. Je kunt in een interview ook best de interviewer bekritiseren.quote:Op maandag 14 september 2009 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Allereerst dank dat je een inhoudelijk reactie hebt gegeven over de OP.
Dit soort uitspraken geeft hij in interviews. Waar hij of de interviewer een vragenuurtje afvuurt m.b.t. de islam. Hij behandelt dus de islam en vanuit die context heeft hij het over moslims. Hij begint dus niet zomaar uit de lucht moslims aan te vallen. En hij zegt ook niet "moslims zijn dit [insert scheldwoord]
Ik heb zo mijn twijfels of cultuur de oorzaak is, aangezien Antillianen samen met Marokkanen het meest crimineel zijn, en Turken bijvoorbeeld minder crimineel. Maar goed, je moet er wel naar mogen kijken ja.quote:Wat betreft zijn uitspraken, dit zijn de uitspraken waar hij vervolgd voor wordt. Je kan niet zeggen dat hij ongelijk heeft in zijn uitspraken betreffende dat er veel problemen met moslims zijn (denk bijv. aan Marokkaanse jongeren of haatimams). Ook zijn moslims, samen met negers, oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Dat ís gewoon zo.
Het enige verschil is, dat de voornamelijk linkse mensen de oorzaken zoeken in achterstand en sociaal economische status. Wilders trekt daar ook geloof en cultuur bij. En dáár heeft hij alle recht op. Het zou toch wat zijn als er beperkingen worden gelegd in het noemen van potentiele oorzaken die achterstand van bepaalde immigranten kunnen verklaren?
Prima. Dat kan hij dan tijdens de rechtszaak allemaal uitleggen en als zijn argumenten overtuigend genoeg zijn moet hij op de betreffende punten worden vrijgesproken.quote:En waarbij Wilders ook in discussies, op zijn websites, in interviews meer uitleg geeft over zijn standpunten. Bijvoorbeeld het concept Hijra, dat Wilders bespreekt, waarbij sommige moslims naar niet-moslimlanden immigreren om hier de moslimpopulatie te vergroten. Hijra is 1 van de redenen waarom Wilders een stop op moslimimmgratie wilt. Je moet dus naar de achtergronden van Wilders' stellingen luisteren.
De Hitlervergelijkingen zijn wezenlijk verschillend, omdat daarbij slechts één individu wordt aangevallen, en niet een hele groep.quote:En nogmaals: Wilders roept niet op tot geweld of loopt niet te zeggen "moslims zijn [insert scheldwoord]. Dán zou je hem wel kunnen vervolgen. Maar dat is niet zo. Vinden jullie deze uitspraken al te ver gaan? Als je de TV-uitzending in de OP had gelezen, dan weet je dat Mohammed Rabbae Wilders een kleine Hitler noemt. En dat Youri Mulder zei dat de Christenunie verboden moet worden. En dat schrijvers die prijzen winnen doodleuk in hun boeken schrijven: "Elke religie is achterlijk, maar de islam is achterlijker dan de anderen". En Advocaat Spong vergelijkt Wilders met Goebbels.
Nee, Wilders vervolgen is nog niet hetzelfde als de vrijheid van meningsuiting aantasten. Hij kan immers nog vrijgesproken worden en dan is er in wezen niets aan de hand.quote:Wilders vervolgen is dus de vrijheid van meningsuiting aantasten. Waarbij je natuurlijk niet de vrijheid van meningsuiting moet gebruiken om bepaalde mensen doelbewust uit het niets moet gaan beledigen. Maar dat doet Wilders ook niet.
quote:Op maandag 14 september 2009 17:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik herinner me bijvoorbeeld nog een interview op AT5 met Job Cohen over de Diamantbuurt. De interviewer ging ervan uit dat Cohen, zoals het vooroordeel betaamt, een burgemeester is van theedrinken en pappen-en-nathouden. En zo stelde hij ook de vragen. Maar Cohen, die in samenwerking met de politie een harde aanpak in gang had gezet, liet zich daardoor niet van de wijs brengen.
Boehoequote:Hij liet duidelijk merken dat hij geïrriteerd was door de vooroordelen van de interviewer en ging er dan ook fel tegenin.
Wat weet jij nou van Wilders met je anti Wilders pet op?quote:Wilders zie ik nooit iets dergelijks doen, dus blijkbaar is het die met de gestelde vragen en met de wijze van interviewen wel eens.
Wat is dan volgens jou de oorzaak? Toch niet wéér iets huilerigs he? Zeker om dat wij het weer eens niet goed hebben gedaan zeker?quote:Ik heb zo mijn twijfels of cultuur de oorzaak is, aangezien Antillianen samen met Marokkanen het meest crimineel zijn, en Turken bijvoorbeeld minder crimineel. Maar goed, je moet er wel naar mogen kijken ja.
quote:Nee, Wilders vervolgen is nog niet hetzelfde als de vrijheid van meningsuiting aantasten. Hij kan immers nog vrijgesproken worden en dan is er in wezen niets aan de hand.
Nee, ach, zolang de haatimam mag zeggen wat ie wil en wordt vrijgesproken zoals dat vrijspraakgevalletje in 2002 van zo'n haatimam, moet het kunnen he. Pff, hoezo meten met 2 maten....quote:Maar zelfs het veroordelen van Wilders is nog steeds geen aantasting van vrijheid van meningsuiting.
quote:Die aantasting is immers al lang geleden geschied, namelijk toen we in de wet een aantal beperkingen aan de vrijheid van meningsuiting hebben ingevoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |