Even wat citaten, met alleen de onderwerpen veranderd:quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:06 schreef Meh7 het volgende:
Bepaalde uitspraken van Wilders passen prima in het nazi-tijdperk als je het woord moslim voor jood omwisselt. Dit staat toch niet ter discussie?
Bepaalde uitspraken van imams of moslim-met-de-pet passen er ook prima in. Het is een doodlopende weg om alles en iedereen steeds maar met het Derde Rijk te vergelijken. Je jaagt je discussiepartner tegen je in het harnas en de vergelijking gaat eigenlijk altijd wel mank.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:06 schreef Meh7 het volgende:
Bepaalde uitspraken van Wilders passen prima in het nazi-tijdperk als je het woord moslim voor jood omwisselt. Dit staat toch niet ter discussie?
Tja, maar ik heb niets met nazi's. Dat zijn randdebielen met een beperkte kijk op de wereld, en zijn niet veel anders dan moslims. Die willen graag haten, en hebben dat als hobby.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:02 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
[..]
In de grote-mensen-wereld die jij zogenaamd zo goed kent wordt tuig zoals jij als nazi geportretteerd. Wilders vertegenwoordigd hoogstens 1 op de 5 Nederlanders, dus niet het hele volk. Knoop dat goed in je oren, debiel.
Jammer, ik had graag de vergelijking met Mussolini gezien.quote:Domme vergelijking, Adolf Hitler wannabe!
Oh jawel hoor, u vraagt, ik draaiquote:Maak jezelf vooral belachelijk. Jij zegt dat het in de Koran staat, dan kun je vast ook met een vers komen, idioot.
Maar voor al die dingen waren geen overtuigend bewijs, dat is bij de islam wel, namelijk: de Koran (en dan nog de waslijst met alle aanslagen tot op heden uit naam van de islam)quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Even wat citaten, met alleen de onderwerpen veranderd:
"Ik vind wel dat er minder joden moeten zijn in Nederland.
Ik vind de ideologie van het jodendom abject, fascistisch en fout."
"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan het jodendom."
"Het jodendom is Het Kwaad zelf."
"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best christelijke scholen bestaan, maar geen joodse scholen."
quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik vraag hier voorbeelden van. Maar het enige waar jij mee kan komen zijn voorbeelden van plaatselijke extremistische partijtjes, zoals Elburg. Op landelijk niveau gaan de winkels juist steeds meer op zondag open! Dit terwijl er een Christelijke partij aan het roer staat.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dan zou je moeten weten dat dat net zo zeer een boek is dat oproept tot oorlogsmisdaden.
Case closed.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:11 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Tja, maar ik heb niets met nazi's. Dat zijn randdebielen met een beperkte kijk op de wereld, en zijn niet veel anders dan moslims. Die willen graag haten, en hebben dat als hobby.
[..]
Jammer, ik had graag de vergelijking met Mussolini gezien.Hitler is een mietje
![]()
[..]
Oh jawel hoor, u vraagt, ik draai
Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven;want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent;maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.
Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.
Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.
Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.
Soera 3: 195
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."
Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan;voorzeker, Satan's plan is zwak.
Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt;en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning
Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Soera 5: 51
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Soera 8: 12-1
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u;versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.
Soera 8: 59-60
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.
Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...
Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:11 schreef Lkw het volgende:
[..]
Bepaalde uitspraken van imams of moslim-met-de-pet passen er ook prima in. Het is een doodlopende weg om alles en iedereen steeds maar met het Derde Rijk te vergelijken. Je jaagt je discussiepartner tegen je in het harnas en de vergelijking gaat eigenlijk altijd wel mank.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Even wat citaten, met alleen de onderwerpen veranderd:
"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan het jodendom."
"Het jodendom is Het Kwaad zelf."
"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best christelijke scholen bestaan, maar geen joodse scholen."
Ja, copy-paste. Wat wil je ermee zeggen en doe eens aan bronvermeldingquote:
Whiskey_Tangoquote:Op zaterdag 12 september 2009 12:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik hoop dat Wilders wordt vrijgesproken, politieke censuur en beperking van vrijheid van meningsuiting.
Ik lees dit voor het eerst en ik zie niets vreemds aan dit vers:quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:11 schreef RobbieRivera het volgende:
Oh jawel hoor, u vraagt, ik draai
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven;want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
Vooralsnog zijn al deze zaken toegestaan, terwijl een christelijke partij regeert. Dus, dat loop nogal los.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:51 schreef Igen het volgende:
[..]
CDA is:
- Tegen abortus
- Tegen homohuwelijk (Daarom heeft het grootste deel van de CDA-fractie in 2000 tegen het de openstelling van het huwelijk gestemd.)
- Tegen koopzondag
- Tegen het hergebruik van leegstaande kerken
- Tegen softdrugs
- Tegen tv-programma's die te losbandig over sex doen (voorbeeld)
Ja, heerlijk geslapen ook, en nu 'n lekker bakkie koffie bij een Wilders topic.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:16 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Whiskey_TangoOok weer wakker?
Goed punt. Daarbij ben ik wel nieuwsgierig naar waar dat punt over het hergebruik van kerken vandaan komt. Lijkt me erg stug dat dat een punt van het CDA is.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn al deze zaken toegestaan, terwijl een christelijke partij regeert. Dus, dat loop nogal los.
Sterker nog: Er zijn kerken waar je als homostel een huwelijksviering kunt houden.
Ik vind het wel grappig eigenlijk, Wilders staat te janken als calimero.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik hoop dat Wilders wordt vrijgesproken, politieke censuur en beperking van vrijheid van meningsuiting.
Jij vindt het maar normale uitlatingen voor een politieke leider?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:15 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, copy-paste. Wat wil je ermee zeggen en doe eens aan bronvermelding
Boehoe en moslims zijn bange hypocriete laffe mensen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:16 schreef Aartjan het volgende:
[..]
WAS DIT ALLES?
PVV'ers zijn bange, bange laffe mensen.
Hij leeft zich in in de moslim wereld, immers als goed politicus moet je je kunnen inleven met je 'target-group'.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig eigenlijk, Wilders staat te janken als calimero.
Hij drukt zich nog zacht uit. Ik heb nog wel wat betere beschrijvingen voor PVV-aanhangers.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Boehoe en moslims zijn bange hypocriete laffe mensen.
Wordt dit het niveau dat je aanhaalt, dan kan ik nog wel even doorgaan als je wenst. Immers, niets leukers dan een PVV basher discussie.
Humour mequote:Op zaterdag 12 september 2009 12:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hij drukt zich nog zacht uit. Ik heb nog wel wat betere beschrijvingen voor PVV-aanhangers.
Ha-ha, jouw politieke leider is een calimero, datgene wat je zo bezwaarlijk vindt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hij leeft zich in in de moslim wereld, immers als goed politicus moet je je kunnen inleven met je 'target-group'.
Eerlijk gezegd hebben die beschrijvingen niets met humor te maken en kan je waarschijnlijk al raden wat ze zijn.quote:
Ah dus je geeft toe dat moslims ook calimero's zijn?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ha-ha, jouw politieke leider is een calimero, datgene wat je zo bezwaarlijk vindt.
Wie zegt dat? Hoe kom je daarbij? Is jouw manier van discussiëren anderen zaken in de mond leggen of zo?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij vindt het maar normale uitlatingen voor een politieke leider?
Oh laat me raden, iets met racisme en moslims als ras zijnde?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:23 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hebben die beschrijvingen niets met humor te maken en kan je waarschijnlijk al raden wat ze zijn.
Misschien moet je die woorden dan uit je mond laten komen, discussiëren zeg maar en niet langs de zijkant blijven lopen. Wat vind je nou van die uitspraken?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:23 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Hoe kom je daarbij? Is jouw manier van discussiëren anderen zaken in de mond leggen of zo?
Neuh, bij lange na nietquote:
Hier staat de aangifte tegen Wilders, hij wordt niet voor alle uitspraken uit dit bestand vervolgd trouwens.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:26 schreef yyentle het volgende:
http://www.trouw.nl/archi(...)praak_El-Moumni.html
Als deze uitspraken mogen, welke uitspraken van Wilders zouden dan verboden moeten worden en waarom eigenlijk?
Ik heb daar eigenlijk geen zin in, maar als het gaat over Wilders heeft hij voor 100% ongelijk.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik daag jullie uit dit een paar minuten te kijken, en als het even meezit 10 minuten van jullie leven op te offeren om deze beargumentatie te volgen. Het maakt veel duidelijk en hij heeft 100% gelijk.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:58 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Klopt. Want de islam is dan ook aanleiding geweest voor zijn vervolging. De rechtszaak is ook heel makkelijk, de Koran erop na slaan, en eens die haatpassages oplezen. Nou, dat gaat een lange rechtszaak worden kan ik je melden. Dat boek staat vol met woede en haat.
Vervolg de islam is mijn advies
[..]
De islam demoniseert alle mensen die niet in het straatje passen van dat geloof, het zet aan tot haat, tot oorlog, tot marteling, onderdrukking, en is naar mijns inziens gewoon een excuus wat misdaden tegen de menselijkheid toestaat. Dat is veel erger dan wat Wilders roept (en ook terecht is). Hoeveel mensen zijn Wilders wel niet voorgeweest die hetzelfde riepen, zoniet, erger dan wat Wilders ooit heeft durven roepen over de islam in dit land?
De rest van de wereld lacht zich rot om deze aanfluiting van de rechtsstaat. Het buitenland zal deze zaak dan ook met argusogen volgen.
Deze twee er even uitlichten.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:11 schreef RobbieRivera het volgende:
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u;versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.
Doe jezelf een plezier en verrijk jezelf met wat westerse beargumentatie, het zal je goed doen. Immers wij moeten ook altijd Meki's Imamfilmpjes bekijken. Ik zou zeggen verdiep je dan ook hier maar eens in, zo vriendelijk ben ik ook geweest.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk geen zin in, maar als het gaat over Wilders heeft hij voor 100% ongelijk.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik daag jullie uit dit een paar minuten te kijken, en als het even meezit 10 minuten van jullie leven op te offeren om deze beargumentatie te volgen. Het maakt veel duidelijk en hij heeft 100% gelijk.
Maar ga nou eens in op het verhaal van Buschetta?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het echt dieptriest dat ik meteen voor 'links' wordt uitgemaakt als ik zeg dat ik andere ervaringen heb met moslims dan dat ze alleen stelen en roven.
Dat er woorden in mijn mond worden gelegd dat het allemaal 'gezellig' is.
Alles wordt zwart-wit gemaakt hier.
Natuurlijk is het zo dat ik ook minder leuke ervaringen heb, maar dat het allemaal slecht is, rooft, verkracht en in de bak zit en de Nederlander als VARKEN ziet is gewoon niet waar.
Jammer. Zie me maar als een dom zielig verpleegstertje.
Ik weet wel beter. Ik ben een stuk wereldwijzer, meer genuanceerd en intelligenter dan zo'n Robbieriviera.
Hiermee geef je goed aan hoe diep geïndoctrineerd je bent.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk geen zin in, maar als het gaat over Wilders heeft hij voor 100% ongelijk.
Lijkt wel een boek van Hitler...quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:11 schreef RobbieRivera het volgende:
Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent;maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.
Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.
Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.
Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.
Soera 3: 195
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."
Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan;voorzeker, Satan's plan is zwak.
Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt;en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning
Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Soera 5: 51
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...
Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
Volgens mij is dat slechts een relkloon. Iemand die zich een stuk dommer voordoet dan 'ie is.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik weet wel beter. Ik ben een stuk wereldwijzer, meer genuanceerd en intelligenter dan zo'n Robbieriviera.
Ik vroeg je om bronvermelding, die heb ik nog niet gezien. Maar het zou me niet verbazen als Wilders dit daadwerkelijk gezegd heeft, over moslims welteverstaan, en dat vind ik laakbaar.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien moet je die woorden dan uit je mond laten komen, discussiëren zeg maar en niet langs de zijkant blijven lopen. Wat vind je nou van die uitspraken?
Wat valt er op in te gaan?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:30 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Maar ga nou eens in op het verhaal van Buschetta?Kun je niet he?
Betoog waarom. Zwagerman staat er niet om bekend dat hij zomaar wat voor de vuist weg roept, zijn betogen zijn vaak goed doorwrocht.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
There are conflicting reports as to which group was the aggressor. News agency AFP reported that many of the SIOE supporters were skinheads.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:26 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
11. September Gedenkdemo - Muslime greifen Demonstranten an
Samstag, 12. September 2009 um 06:39 Uhr WS Redaktion
En dat wordt dan vergeleken met een verbod op abortus, canabis, winkels open op zondag enz....quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Lijkt wel een boek van Hitler...
Verscheuren die dat ding. Tenzij je voor geweld bent natuurlijk.
Weer een mislukte Wilders/PVV bash kloon.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:39 schreef Gisele het volgende:
[..]
There are conflicting reports as to which group was the aggressor. News agency AFP reported that many of the SIOE supporters were skinheads.
Vuile skinhead nazi racistenGoed dat de antifa en de moslims klaarstonden om dat nazituig een lesje te leren
Dit dus.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:58 schreef Buschetta het volgende:
Maar goed wat het punt is dat het moslimgeloof een "sluimerend" gevaar is. Er zijn niet veel echt radicale moslims. Maar wat ik altiijd zag als patroon is dat de radicalen vaak hoger geschoold zijn en dus rolpatronen zijn voor het gros van de moslims die hen kennen. Oudere moslims zullen oogluikend toehoren en instemmend reageren waar jongere moslims al snel leuzen roepen als "we nemen het hier over" en "varkens dit varkens dat".
Dus als de vlam een keer in de pan slaat dan is er geen weerwoord van de moslimgemeenschap. En dat patroon zie je dus terug bij elke escalatie die in de moslimwereld gebeurt naar de westerse maatchappij.
Tuurlijk, verdedig jij geweld maar, want dat is echt de oplossing voor meningsverschillenquote:Op zaterdag 12 september 2009 12:39 schreef Gisele het volgende:
[..]
There are conflicting reports as to which group was the aggressor. News agency AFP reported that many of the SIOE supporters were skinheads.
Vuile skinhead nazi racistenGoed dat de antifa en de moslims klaarstonden om dat nazituig een lesje te leren
Ja, goed idee, pleur Wilders maar in het gevang! Eens kijken wat er dan gebeurt!quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Kom maar op.
Rot Wilders lekker een cel in en laat dan maar zien of de balletjes van de Wilders aanhang al zijn ingedaald.
- Ik ben net begonnen en ik zie hem al wijzen naar anderen: drogreden. (Rabbae)quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Waarmee je bewijst de hele insteek van het filmpje niet begrepen te hebben, het gaat er niet om om argumenten aan te dragen waarom of Wilders niet discrimineert. Het gaat er om om de scheefgroei in het Nederlandse rechtssysteem aan te kaarten, en aan te tonen dat er sprake is van positieve discriminatie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:47 schreef Meh7 het volgende:
[..]
- Ik ben net begonnen en ik zie hem al wijzen naar anderen: drogreden. (Rabbae)
- Ik ben een paar minuten verder en nog steeds wijst hij naar anderen. (Jan Mulder)
- Nog wat verder en nog steeds wijst hij naar anderen. (Spong)
- @06:50 zegt hij: "je kan niet iemand strafrechtelijk vervolgen als hij zich binnen de kaders van de strafwet bevindt" Dat is nou juist waarom hij vervolgd wordt en niet alleen het oproepen tot geweld is verboden, maar ook groepsbelediging en haatzaaien.
- Nog wat verder en nog steeds is zijn enige argument: "als dit niet mag, dan dat ook niet, dus wilders moet niet vervolgd worden."
- @08:00 Nog zo'n geweldig argument, letterlijk: "Dat kan niet zo zijn".
Was dit het nou? Wijzen naar anderen? Is dit nou waardoor ik van gedachte zou moeten veranderen? Hij heeft geen enkel inhoudelijk op zichzelf staand argument gegeven.
Feit dat ik na een zin van haar al kon aangeven waarom zij moslims kende en haar beroepsgroep kon aangeven zegt ook een hoop over mijn "profiler" kennis en dus mijn abiliteit om mensen goed in te schatten.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:30 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Maar ga nou eens in op het verhaal van Buschetta?Kun je niet he?
Die Khalil el Moummi kwam er mee weg.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:47 schreef Meh7 het volgende:
[..]
- @06:50 zegt hij: "je kan niet iemand strafrechtelijk vervolgen als hij zich binnen de kaders van de strafwet bevindt" Dat is nou juist waarom hij vervolgd wordt en niet alleen het oproepen tot geweld is verboden, maar ook groepsbelediging en haatzaaien.
Dat is dus ook precies het probleem dat hij tracht aan te kaarten, waar we in Nederland allemaal met de pet op zitten te kijken naar een politiek showproces tegen Wilders en kijken hoe moreel superieur we met z'n allen wel niet zijn, mogen mensen als Spong en anderen gewoon PVV'ers als Nazi neerzetten, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:51 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Die Khalil el Moummi kwam er mee weg.
Door te wijzen naar anderen, leid je alleen maar af van de inhoudelijke discussie over de uitspraken van Wilders zelf. En trouwens, Wilders' uitspraken stoppen niet eens bij nazivergelijkingen, Zwagerman gebruikt hier dus gewoon een drogreden: de stroman.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Waarmee je bewijst de hele insteek van het filmpje niet begrepen te hebben, het gaat er niet om om argumenten aan te dragen waarom of Wilders niet discrimineert. Het gaat er om om de scheefgroei in het Nederlandse rechtssysteem aan te kaarten, en aan te tonen dat er sprake is van positieve discriminatie.
Want blijkbaar mogen anderen wel wat zeggen over PVV'ers, en over de Christenen, maar de andere kant op geld die zelfde vrijheid van meningsuiting niet.
Door te wijzen naar anderen, kom je in deze huidige positief discriminerende samenleving al confronterend achter het ware doen en denken van het kabinet en het rechtssysteem. Waarom heeft Mr. Spong meer recht om mensen uit te schelden dan Wilders?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
'
Door te wijzen naar anderen, leid je alleen maar af van de inhoudelijke discussie over de uitspraken van Wilders zelfs. En trouwens, Wilders' uitspraken stoppen niet eens bij nazivergelijkingen, Zwagerman bezigt hier dus gewoon een drogreden: de stroman.
Ik denk dat Wilders hierdoor uiteindelijk nog véél groter gaat worden. Beetje het Nelson Mandela-effect. Uiteindelijk wordt hij premier van dit land. Vooral mensen gaan opsluiten. Goed plan....quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:45 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Ja, goed idee, pleur Wilders maar in het gevang! Eens kijken wat er dan gebeurt!
Dat staat niet ter discussie en dat is al helemaal geen argument wat in de rechtszaal doorslaggevend zal zijn. Je kan niet roepen "pietje doet het ook, dus ik mag het ook", nee Wilders en zijn uitspraken staan ter discussie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Door te wijzen naar anderen, kom je in deze huidige positief discriminerende samenleving al confronterend achter het ware doen en denken van het kabinet en het rechtssysteem. Waarom heeft Mr. Spong meer recht om mensen uit te schelden dan Wilders?
Waarom hebben Imams meer recht om mensen te discrimineren, waarom hebben moslims meer recht om ongenoegen te uiten, en waarom moeten autochtonen voor deze uitspraken voor de rechter verschijnen, en moslims niet.
Dus niet. Het gaat om de inhoud van de uitspraken van Wilders tijdens deze strafzaak.quote:Dát is het probleem, niet de inhoud van de uitspraken.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik bedoel, vindt je het gek dat de Nederlandse bevolking op een gegeven moment over de rooie gaat als deze segregatie van rechtspraak in favor of the muslim community blijft doorgaan?
En dit beste fokkertjes, is dus de realiteit.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:00 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Inderdaad.
Eigenlijk is het verbazingwekkend hoe weinig moslims ervan bakken. Aan alle kanten worden ze geknuffeld, gesubsidieerd, bevoordeeld en anderszins "positief gediscrimineerd", en nog schopt de gemiddelde Marokkaan het niet verder dan Bureau Halt, als "client" welteverstaan.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:00 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Inderdaad.
Eigenlijk is het verbazingwekkend hoe weinig moslims ervan bakken. Aan alle kanten worden ze geknuffeld, gesubsidieerd, bevoordeeld en anderszins "positief gediscrimineerd", en nog schopt de gemiddelde Marokkaan het niet verder dan Bureau Halt, als "client" welteverstaan.
Wat dus ook dezelfde gevolgen zal zijn voor mensen die oproepen tot haat tegen homo's en niet-gelovigen. En dus ook andere mensen die weer andere mensen uitmaakt voor allerlei onzin.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:08 schreef GoodGovernance het volgende:
Zoals het hoort in ons land als je groepen mensen uitmaakt voor allerlei onzin.
Kritiek = falen in hun ogen. En dan kom je dus aan de islam, en als je aan de islam komt heb je oorlog. =quote:
Ah de hele moslim community gaat van je héla héla héla hoooo lala hé. "ich habe es nicht gewusst", zo moeten we dan maar redeneren, want Wilders staat terecht, en de rest doet er niet toe. Heerlijk is dat of niet met die oogkleppen door het leven gaan?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat staat niet ter discussie en dat is al helemaal geen argument wat in de rechtszaal doorslaggevend zal zijn. Je kan niet roepen "pietje doet het ook, dus ik mag het ook", nee Wilders en zijn uitspraken staan ter discussie.
[..]
Ik ben voor ergere dingen uitgemaakt, en ik moest zelfs "haram" geslacht worden omdat ik een ongelovig varken was, maar denk je dat ook maar iemand naar mij luistert als ik naar de rechtbank stap? Nee natuurlijk niet, want ik ben geen moslim.quote:Dus niet. Het gaat om de inhoud van de uitspraken van Wilders tijdens deze strafzaak.
"Ik vind wel dat er minder joden moeten zijn in Nederland.quote:
Misschien komt dat omdat Wilders terecht staat en niet de islam of de moslims. Wilders snapt het zelf ook niet zo goed volgens mij, getuige zijn uitspraak in de OP.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah de hele moslim community gaat van je héla héla héla hoooo lala hé. "ich habe es nicht gewusst", zo moeten we dan maar redeneren, want Wilders staat terecht, en de rest doet er niet toe. Heerlijk is dat of niet met die oogkleppen door het leven gaan?
Nog een drogreden, want alleen moslims stappen naar de rechtbank? Zwak.quote:Ik ben voor ergere dingen uitgemaakt, en ik moest zelfs "haram" geslacht worden omdat ik een ongelovig varken was, maar denk je dat ook maar iemand naar mij luistert als ik naar de rechtbank stap? Nee natuurlijk niet, want ik ben geen moslim.
Dat is toch ook juist het hele punt van mijn betoog, en die van Zwagermans?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat Wilders terecht staat en niet de islam of de moslims. Wilders snapt het zelf ook niet zo goed volgens mij, getuige zijn uitspraak in de OP.
[..]
Nu klopt het.quote:Nog een drogreden, want alleen moslims stappen naar de rechtbankworden serieus genomen. Zwak.
Dat schetst wel een goed beeld van de gemiddelde Marokkaan inderdaad. Een soort woonwagenbewoners, maar dan nog erger, want de islam (een militaristische, fascitische wereld"godsdienst") is hun "Opel Manta".quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:04 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Kritiek = falen in hun ogen. En dan kom je dus aan de islam, en als je aan de islam komt heb je oorlog. Het zijn net paupertjes uit een achterstandsbuurt. Kom je aan hun Opel Manta, heb je ook oorlog
Dat is juist de reden waarom jouw betoog en die van Zwagermans er niet toe doen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is toch ook juist het hele punt van mijn betoog, en die van Zwagermans?![]()
Slachtofferrol.quote:Nu klopt het.
Hoppa... case closed. Hiermee is het wel zonbeetje gezegt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:00 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Inderdaad.
De werkelijke citaat is nergens terug te vinden, leugen 1.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=B11NPCFS
Ook deze citaat is verzonnen, en kan het nergens teruglezen. Leugen 2.quote:"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan het jodendom."
http://spitsnet.nl/nieuws.php/1/83574/cci
Zelfde verhaal, Leugen 3.quote:"Het jodendom is Het Kwaad zelf."
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=contShow&id=100&Itemid=22
Leugen 4. Nergens kan ik, ookal verwissel ik het woordje met islam het geciteerde deel nergens terug lezen.quote:"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best christelijke scholen bestaan, maar geen joodse scholen."
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1395
Maar dan moslims ipv joden en islam ipv jodendom.
Dit zal toch niet waar zijn..quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:14 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
De werkelijke citaat is nergens terug te vinden, leugen 1.
[..]
Ook deze citaat is verzonnen, en kan het nergens teruglezen. Leugen 2.
[..]
Zelfde verhaal, Leugen 3.
[..]
Leugen 4. Nergens kan ik, ookal verwissel ik het woordje met islam het geciteerde deel nergens terug lezen.
Kortom: allemaal dingen die je nu uit je duim zuigt. Doet er even gauw een bronvermelding bij om het geloofwaardiger te maken, en het bewijst dus hoe dom je bent. Leuk geprobeerd. Jammer voor je dat er mensen zijn die echt moeite doen en het gaan controleren.
Door de mand, en vette fail voor jou
Ik dacht eigenlijk dat het meer ging om het toestaan van de vrijheid van meningsuiting. Geldt de vrijheid van meningsuiting om wat voor redenen dan ook voor de een, dan lijkt het me logisch dat een ander daar ook recht op heeft.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat staat niet ter discussie en dat is al helemaal geen argument wat in de rechtszaal doorslaggevend zal zijn. Je kan niet roepen "pietje doet het ook, dus ik mag het ook", nee Wilders en zijn uitspraken staan ter discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |