http://www.nu.nl/algemeen(...)voor-de-rechter.htmlquote:DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders moet zich op 20 januari voor de strafrechter verantwoorden voor zijn uitspraken over moslims. Dat zei de politicus zaterdag in dagblad De Telegraaf.
Het Openbaar Ministerie vervolgt Wilders voor het aanzetten tot discriminatie en haat. De politicus is het hier niet mee eens. ''Ik wil dat de islam terecht staat en niet ik'', aldus de politicus. ''Daarom overweeg ik radicale imams en andere idioten als getuigen op te roepen.''
Wilders windt zich er over op dat hij zich moet verantwoorden voor wat hij zegt. ''Ik vind het heel erg om daar te staan. Ik ben van mening dat het een politiek proces is. Het is triest dat ik me strafrechterlijk moet verdedigen voor politieke uitspraken.'' Wilders, die bijgestaan wordt door advocaat Bram Moszkowicz, denkt dat de rechter hem vrijspreekt.
Gemeenteraadsverkiezingen
De start van het proces komt voor Wilders in een ongunstige periode. In januari is namelijk ook de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, waaraan de PVV in Den Haag en Almere meedoet.
''Dit kost heel veel tijd en energie. Het is geen debatje, maar gaat over mijn eigen kop. Ik had liever geen proces en vijf zetels minder in de peilingen, ik wil geen verdachte zijn.''
Liever beide.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:33 schreef Aartjan het volgende:
Ik had liever geen proces en vijf zetels minder in de peilingen
Moet je maar geen nazi-uitspraken doen.quote:ik wil geen verdachte zijn.
Inderdaad. Beter laten ze hem maar kletsen. Dit is alleen maar weer in zijn voordeel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:35 schreef Kopbal het volgende:
Voer voor Wilders. Dit pakt alleen maar positief voor hem uit.
Kom maar op.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:35 schreef Kopbal het volgende:
Voer voor Wilders. Dit pakt alleen maar positief voor hem uit.
Wilders in een cel, denk je dat echt?quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Kom maar op.
Rot Wilders lekker een cel in en laat dan maar zien of de balletjes van de Wilders aanhang al zijn ingedaald.
Neuh, maar het zou het tergend langzame proces wellicht wat versnellen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:38 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Wilders in een cel, denk je dat echt?!
Dat is inherent aan een politiek procesquote:Op zaterdag 12 september 2009 10:33 schreef Djahani het volgende:
Hij weet wel hoe die de journalisten naar zich toe moet trekken.
Oh dus als Wilders iets zegt mag iemand anders het niet meer zeggenquote:Op zaterdag 12 september 2009 10:48 schreef Gisele het volgende:
[..]
Je blaat je leider na met je politiek proces
Klopt. Want de islam is dan ook aanleiding geweest voor zijn vervolging. De rechtszaak is ook heel makkelijk, de Koran erop na slaan, en eens die haatpassages oplezen. Nou, dat gaat een lange rechtszaak worden kan ik je melden. Dat boek staat vol met woede en haat.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:33 schreef Aarsjan het volgende:
[..]
''Ik wil dat de islam terecht staat en niet ik''
De islam demoniseert alle mensen die niet in het straatje passen van dat geloof, het zet aan tot haat, tot oorlog, tot marteling, onderdrukking, en is naar mijns inziens gewoon een excuus wat misdaden tegen de menselijkheid toestaat. Dat is veel erger dan wat Wilders roept (en ook terecht is). Hoeveel mensen zijn Wilders wel niet voorgeweest die hetzelfde riepen, zoniet, erger dan wat Wilders ooit heeft durven roepen over de islam in dit land?quote:Het is goed dat Wilders vervolgd wordt. Hij demoniseert 1 miljoen medelanders met zijn leugenachtige propaganda en dat mag best eens bestraft worden door de rechter.![]()
![]()
Het heeft zeker wel met politiek te maken. De islam is namelijk ook een politieke ideologie, al wordt anders beweerd. Een totalitaire islamitische staat is het gevolg als mensen als Wilders niet opstaan en hier tegenin gaan. Er zijn al zoveel boeken geschreven, deskundigen aan het woord geweest over het gevaar wat islam heet.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:51 schreef Gisele het volgende:
Dè advocaat voor Nederlandse topcriminelen Moszkowicz staat hem bij. Maar Wilders' uitspraken hebben niets met politiek te maken, die uitspraken zijn gewoon onrust zaaien, mensen tegen elkaar opstoken en mensen bewust bang maken met verzonnen doem-scenario's. Wilders draagt ertoe bij dat Nederlanders steeds asocialer en onbeschofter worden, kijk maar naar zijn vele uitspraken. Hij zal er wel met een waarschuwing vanaf komen.
Liever niet...quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:52 schreef qonmann het volgende:
[..]
Oh dus als Wilders iets zegt mag iemand anders het niet meer zeggen
Heb je de Bijbel al eens gelezen?quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:58 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Klopt. Want de islam is dan ook aanleiding geweest voor zijn vervolging. De rechtszaak is ook heel makkelijk, de Koran erop na slaan, en eens die haatpassages oplezen. Nou, dat gaat een lange rechtszaak worden kan ik je melden. Dat boek staat vol met woede en haat.
Vervolg de islam is mijn advies
Bron?quote:De islam demoniseert alle mensen die niet in het straatje passen van dat geloof, het zet aan tot haat, tot oorlog, tot marteling, onderdrukking, en is naar mijns inziens gewoon een excuus wat misdaden tegen de menselijkheid toestaat. Dat is veel erger dan wat Wilders roept (en ook terecht is). Hoeveel mensen zijn Wilders wel niet voorgeweest die hetzelfde riepen, zoniet, erger dan wat Wilders ooit heeft durven roepen over de islam in dit land?
De rest van de wereld lacht zich rot om deze aanfluiting van de rechtsstaat. Het buitenland zal deze zaak dan ook met argusogen volgen.
Jaquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:02 schreef Pim Fortuyn_Cookie het volgende:
[..]
Heb je de Bijbel al eens gelezen?
Dit:quote:Bron?
quote:
Wat een onzin. Echt weer dat zwart-wit denken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:00 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Het heeft zeker wel met politiek te maken. De islam is namelijk ook een politieke ideologie, al wordt anders beweerd. Een totalitaire islamitische staat is het gevolg als mensen als Wilders niet opstaan en hier tegenin gaan. Er zijn al zoveel boeken geschreven, deskundigen aan het woord geweest over het gevaar wat islam heet.
- Berovingenquote:Op zaterdag 12 september 2009 10:35 schreef JohannesPaulus het volgende:
Een "Reichskristallnacht" is zonder meer ook in Nederland denkbaar, indien er maar langdurig en indringend genoeg geappelleerd wordt aan het wij-zij gevoel en het verongelijkte deel van de bevolking er van overtuigd raakt dat "hun" niet deugen en de schuldigen zijn van...., ja waarvan eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |