Sommigen zullen inderdaad daarom een hoofddoek dragen. Nog even terzijde, heb jij ooit wel eens foto's gezien van de 1e generatie gastarbeiders (in de jaren 60/70) in Nederland?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:30 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik dacht dat moslimvrouwen de hoofddoek droegen omdat ze niet aantrekkelijk voor mannen mochten zijn.
Daarom lopen de echte moslimvrouwen toch in die lange, wijde gewaden?![]()
Tja, met dat verschil dat dat water, zalf en zout niet je leven lang zichtbaar is en je beperkt in je bewegingsvrijheid. Daarbij mogen wij op ons 12de alsnog zelf de keuze bevestigen, of niet. Zat kinderen die er dan niet meer voor kiezen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:23 schreef AAAAAA het volgende:
Hetzelfde geld voor Christenkids. Je doopt ze bij hun geboorte om vervolgens te roepen dat ze zelf mogen kiezen wat ze geloven. Maar voor het gemak heb je ze wel alvast een duw in de juiste richting gegeven.
Nogmaals er is geen dwang maar hoofddoek is verplichtquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is nogal tegenstrijdig vind je niet. In de door jou genoemde landen zijn de vrouwen zonder hoofddoek geen gelovige moslima's?
Ik heb er hier in Nederland voor zover ik weet nog nooit van gehoord dat een vrouw werd vermoord door het niet (meer) dragen van een hoofddoek maar de associatie dat een hoofddoek eerder bij vrouwenonderdrukking hoort dan bij een vrije vrouw lijkt me daarmee nog niet ontkracht.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vrezen voor je leven? Hoe vaak heb jij wel niet gehoord dat er iemand vermoord werd omdat de persoon in kwestie geen hoofddoek droeg? Als je een orthodoxe familie hebt, zal je er waarschijnlijk wel toe gedwongen worden als vrouw, maar dat rechtvaardigt het beeld van een algemeen vrouwen-onderdrukkend middel in zijn heel geheel niet. Je ziet in Islamitische landen heel veel vrouwen met hoofddoek die het gemaakt hebben in de financieel wereld of de media. Het zou dan wel een erg slecht middel zijn om daar iemand mee te onderdrukken nietwaar?
Dat is een vrij kromme redenering. Om een door atheïsten graag aangehaald argument erbij te halen:quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb er hier in Nederland voor zover ik weet nog nooit van gehoord dat een vrouw werd vermoord door het niet (meer) dragen van een hoofddoek maar de associatie dat een hoofddoek eerder bij vrouwenonderdrukking hoort dan bij een vrije vrouw lijkt me daarmee nog niet ontkracht.
Jij bent van mening dat het verplicht is, heel veel moslims zien dat anders.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals er is geen dwang maar hoofddoek is verplicht
Ieder heeft er een vrije keuze daarvan, doen ze het niet blijft het hun verantwoordelijk
Uiteindelijk zul je zelf ondervraagd worden na je dood. Iedereen leeft zijn eigen leven.
enkel zijn er richtlijnen die in de Koran staan en die verplicht zijn voor de zusters en voor de broeders.
Maar het blijft je keuze om daarin mee te gaan of niet
Nu mag dat, maar mijn grootmoe heeft altijd gezeurd over erfzondes en dat ik niet gedoopt ben. Een bepaalde omgevingsdruk heb je altijd. Maar inderdaad, het is minder zichtbaar en dus makkelijker om afstand van te nemen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, met dat verschil dat dat water, zalf en zout niet je leven lang zichtbaar is en je beperkt in je bewegingsvrijheid. Daarbij mogen wij op ons 12de alsnog zelf de keuze bevestigen, of niet. Zat kinderen die er dan niet meer voor kiezen.
De Koranvers vermeldt het daarom zie ik het als verplichtquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat het verplicht is, heel veel moslims zien dat anders.
De Koran spreekt nadrukkelijk over intieme delen. Ik zie niet in hoe jij het hoofd als een intiem deel kan beschouwen, ja tenzij we spreken over blowjobs. Maar iedereen moet dat voor zichzelf bepalen, zoals jij al zegt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:39 schreef Meki het volgende:
[..]
De Koranvers vermeldt het daarom zie ik het als verplicht
Maar ik zeg nadrukkelijk erbij ieder zijn eigen keuze en eigen leven.!!!
Ik zie nog steeds nergens staat dat een hoofddoek verplicht is.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah wel
de Koran (24/30-31): “Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun blikken neerslaan en hun intieme delen bedekt houden… En tegen de gelovige vrouwen dat ze hun blikken neerslaan en hun intieme delen bedekt houden en hun sieraad niet tonen, behalve wat (toch al) zichtbaar is.
In een ander Koranvers (33/59) waar ook andere schrijvers naar verwijzen, staat: “O Profeet, zeg tegen uw vrouwen en uw dochters, dat zij hun omslagdoeken om zich heen doen, zodat zij gekend worden en niet lastig worden gevallen. En God is vergevend en barmhartig”.
Hoe kan iets een vrije keuze zijn als het verplicht is?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:36 schreef Meki het volgende:
Nogmaals er is geen dwang maar hoofddoek is verplicht
Ieder heeft er een vrije keuze daarvan, doen ze het niet blijft het hun verantwoordelijk
Staat er in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen? Als je jezelf moslim noemt zou je jezelf moeten onderwerpen aan de Koran en een hoofddoek dragen als vrouw en daarmee is er wel degelijk sprake van dwang. Vind jij dat een vrouw een goede moslima kan zijn zonder het dragen van een hoofddoek?quote:Uiteindelijk zul je zelf ondervraagd worden na je dood. Iedereen leeft zijn eigen leven.
enkel zijn er richtlijnen die in de Koran staan en die verplicht zijn voor de zusters en voor de broeders.
Maar het blijft je keuze om daarin mee te gaan of niet
Dat mag ik hopen voor de moslima damesquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De hoofddoek hadden ze echter al voor de bekendmaking op en niet daarna.
Daarom zeg ik ook tegen hem. Allah heeft je een goed stel hersens gegeven...Gebruik ze ook.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Koran spreekt nadrukkelijk over intieme delen. Ik zie niet in hoe jij het hoofd als een intiem deel kan beschouwen, ja tenzij we spreken over blowjobs. Maar iedereen moet dat voor zichzelf bepalen, zoals jij al zegt.
Ik denk dat we niet heel erg verschillen van mening hoor. Op dit moment (of zoals je wilt, ten tijde van de demonstraties) werd het weldegelijk gebruikt als een politiek instrument. Het zou mij ook niet verbazen als het aantal hoofddoekjes nu gewoon enorm toeneemt (sympathie-hoofddoekjes), puur en alleen om de groep te ondersteunen. Dus zonder religieus argument. Wat dat betreft bereikt een dergelijk verbod precies het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:42 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen voor de moslima dames![]()
![]()
Wij verschillen, uiteraard, van mening hierover.
Vanuit mijn perspectief vind ik dat hiermee de hoofddoek, in dit specifieke geval, een politieke lading heeft gekregen en ook als zodanig wordt gebruikt.
Er zijn wel een paar foto's op internet te vinden maar vertel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sommigen zullen inderdaad daarom een hoofddoek dragen. Nog even terzijde, heb jij ooit wel eens foto's gezien van de 1e generatie gastarbeiders (in de jaren 60/70) in Nederland?
Baby's worden gedoopt, omdat tot hun 12de de ouders verantwoordelijk zijn voor hun geestelijk welzijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:39 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Nu mag dat, maar mijn grootmoe heeft altijd gezeurd over erfzondes en dat ik niet gedoopt ben. Een bepaalde omgevingsdruk heb je altijd. Maar inderdaad, het is minder zichtbaar en dus makkelijker om afstand van te nemen.
Laat ik het zo uitdrukken, het fenomeen hoofddoek was toen vrij schaars. Terwijl we dan zelfs spreken over ongeletterde dames die direct uit het Rifgebergte kwamen. Jurken waren ook uit den boze. De brede hippie broeken waren zeer populair.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:44 schreef yyentle het volgende:
[..]
Er zijn wel een paar foto's op internet te vinden maar vertel.
De hoofddoekdragers vielen de niet-hoofddoekdragers aan op hun keuze die lap niet te dragen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:43 schreef Iblardi het volgende:
Mja, dit komt wel een beetje over als immigrantje-pesten. Ik vind dat elk individu (met uitzondering van hen die een representatieve overheidsfunctie vervullen) zich in principe moet kunnen kleden zoals hij/zij dat wil zolang dat niet in strijd is met de goede zeden of, zoals op school, zolang het een effectieve overdracht van informatie niet in de weg staat. Ik zie die hoofddoekjes primair toch eerder als een vorm van culturele dracht, vergelijkbaar met onze folklore, dan als een uiting van religieus fanatisme, en vraag me af of dit soort maatregelen niet juist radicalisering in de hand werkt.
Ja, maar dat is toch maar een kleine groep? Nu straf je ze allemaal.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:47 schreef Gia het volgende:
[..]
De hoofddoekdragers vielen de niet-hoofddoekdragers aan op hun keuze die lap niet te dragen.
Zij willen de vrijheid die doek te mogen dragen, maar gunden andere meisjes niet de vrijheid die doek niet te dragen. Tja, dan klopt er toch echt iets niet.
Ik had begrepen dat het een algemene tendens was die niet alleen uit de hoofddoekdraagsters voortkwam maar ook uit de moslimjongens.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch maar een kleine groep? Nu straf je ze allemaal.
Helaas doe je het bij anderen meer dan regelmatig.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig sprak ik hem eenmalig aan.
Waar komt die tendens vandaan dan? En waarom speelt dat niet in Nederland?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het een algemene tendens was die niet alleen uit de hoofddoekdraagsters voortkwam maar ook uit de moslimjongens.
Okay, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het een algemene tendens was die niet alleen uit de hoofddoekdraagsters voortkwam maar ook uit de moslimjongens.
Sure, het is maar een kleine groep. Een kleine minderheid die het verpest voor de rest.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat in Nederland niet speelt? In Nederland speelt dit ook, zelfs op de universiteit.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar komt die tendens vandaan dan? En waarom speelt dat niet in Nederland?
Met dit verbod raak je als eerst de jongens totaal niet, die zitten nog gewoon op die scholen. Als het niet om de hoofddoek gaat, zal het wel om de haardracht of kledingstijl gaan. Ten tweede je doet met dit verbod exact hetzelfde als wat je probeert voor te komen: je dringt iets op aan een ander. Vanuit het opzicht van vrijheid is er geen verschil in het verbieden of het verplichten van een hoofddoek.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je daar ook bronnen van?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:54 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat in Nederland niet speelt? In Nederland speelt dit ook, zelfs op de universiteit.
Het was inderdaad maar op één school zo erg. Die specifieke school verbood dus alle religieuze symbolen inclusief de hoofddoek, om dergelijke onwenselijkheden de kop in te drukken. Toen kreeg de school te horen dat zij dat niet zelfstandig mochten beslissen, m.a.g. dat nu de overkoepelende raad zich achter deze school heeft geschaard en al hun scholen hierin mee moeten gaan.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb er verder geen uitspraken over gedaan omdat ik het een heel moeilijke kwestie vind. Ik ben er gewoon nog steeds niet uit.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Met dit verbod raak je als eerst de jongens totaal niet, die zitten nog gewoon op die scholen. Als het niet om de hoofddoek gaat, zal het wel om de haardracht of kledingstijl gaan. Ten tweede je doet met dit verbod exact hetzelfde als wat je probeert voor te komen: je dringt iets op aan een ander. Vanuit het opzicht van vrijheid is er geen verschil in het verbieden of het verplichten van een hoofddoek.
Wat die scholen hadden moeten doen, is de specifieke gevallen aanpakken. Een oogje in het zeil houden en de problemen aanpakken. Het probleem van de groepsdruk is met het hoofddoekverbod niet verdwenen, daar zit geen magie achter die alle problemen laat verdwijnen.
Wat had die school dan kunnen doen? Tegen die jongens zeggen dat ze niet tegen meisjes mogen zeggen dat ze slechte moslima's zijn als ze geen hoofddoek dragen? Zover ik weet is het niet tegen de wet om zoiets te zeggen. Dus, kun je er weinig tegen doen. Ondertussen lijden die meisjes wel onder die groepsdruk.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:54 schreef Meh7 het volgende:
Wat die scholen hadden moeten doen, is de specifieke gevallen aanpakken. Een oogje in het zeil houden en de problemen aanpakken. Het probleem van de groepsdruk is met het hoofddoekverbod niet verdwenen, daar zit geen magie achter die alle problemen laat verdwijnen.
Ja, mijn eigen ervaring. Verder niks, want dit mag uiteraard van dit kabinet niet onderzocht worden.quote:
Dat is niet zo geloofwaardig.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:01 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Ja, mijn eigen ervaring. Verder niks, want dit mag uiteraard van dit kabinet niet onderzocht worden.
Je kan het onder pesten laten vallen en die jongens dus schorsen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat had die school dan kunnen doen? Tegen die jongens zeggen dat ze niet tegen meisjes mogen zeggen dat ze slechte moslima's zijn als ze geen hoofddoek dragen? Zover ik weet is het niet tegen de wet om zoiets te zeggen. Dus, kun je er weinig tegen doen. Ondertussen lijden die meisjes wel onder die groepsdruk.
Als jij nu in een keer voor vrijheid bent, waarom mag Wilders dan niet zeggen wat ie wil volgens jou??quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Met dit verbod raak je als eerst de jongens totaal niet, die zitten nog gewoon op die scholen. Als het niet om de hoofddoek gaat, zal het wel om de haardracht of kledingstijl gaan. Ten tweede je doet met dit verbod exact hetzelfde als wat je probeert voor te komen: je dringt iets op aan een ander. Vanuit het opzicht van vrijheid is er geen verschil in het verbieden of het verplichten van een hoofddoek.
Ja, maatregelen nemen. Zoals een school dat ook doet als leerlingen zich misdragen. Schorsen, leerplichtambtenaar, whatever. Specifieke maatregelen en geen paardenmiddel waardoor de vorige slachtoffers niet meer lijden onder de groepsdruk, maar nieuwe slachtoffers hun hoofddoek verplicht af moeten doen waardoor je het ene lijden voor het andere inwisselt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat had die school dan kunnen doen? Tegen die jongens zeggen dat ze niet tegen meisjes mogen zeggen dat ze slechte moslima's zijn als ze geen hoofddoek dragen? Zover ik weet is het niet tegen de wet om zoiets te zeggen. Dus, kun je er weinig tegen doen. Ondertussen lijden die meisjes wel onder die groepsdruk.
Laat ik het zo zeggen, er is geen bewijs dat het in Nederland zou gebeuren.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:06 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Nee, maar dat was die opmerking van jou dat het in Nederland niet zou gebeuren evenmin.
Sure, islamofascistische psychische terreur valt gewoon onder een "pesterijtje".quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan het onder pesten laten vallen en die jongens dus schorsen.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:08 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Sure, islamofascistische psychische terreur valt gewoon onder een "pesterijtje".
De meeste moslimas zijn maar wat blij dat die hoofddoek af kan. Helaas vertellen ze dat hun mede moslim niet omdat ze dan thuis een probleem hebben, waar de TLbakken aan gaan en de gordijnen dicht.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:05 schreef Meh7 het volgende:
maar nieuwe slachtoffers hun hoofddoek verplicht af moeten doen waardoor je het ene lijden voor het andere inwisselt.
Er is ook geen bewijs dat het niet zou gebeuren. Het is simpelweg nog nooit onderzocht.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, er is geen bewijs dat het in Nederland zou gebeuren.
Klopt helemaal. En met die mooie lokken op dat frisse koppie boeit dat lelijke gebit ook meteen een stuk minder.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:18 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het wel ok vinden als straks de marokkaanse moslima's hun echte haar mogen tonen. want geloof me, het is prachtig glanzend haar. mooie krullen. kijken ze gelijk een stuk vrolijker uit hun ogen.
wordt een zooitje want dan gaan vast de autochtonen ook sissen naar die mocromeiden en voor hoer uitmaken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:18 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het wel ok vinden als straks de marokkaanse moslima's hun echte haar mogen tonen. want geloof me, het is prachtig glanzend haar. mooie krullen. kijken ze gelijk een stuk vrolijker uit hun ogen.
Dat worden dan leuke scootertafarelen in Amsterdamse steegjes.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
wordt een zooitje want dan gaan vast de autochtonen ook sissen naar die mocromeiden en voor hoer uitmaken.
Hoezoquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
wordt een zooitje want dan gaan vast de autochtonen ook sissen naar die mocromeiden en voor hoer uitmaken.
Denk ik niet. Rasechte Hollandse knullen kennen wel respect.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:30 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Denk ik niet. Rasechte Hollandse knullen kennen wel respect.
Ik denk eerder dat die Marokkaanse jeugd het drukker gaat krijgen met lastig vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |