abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72675316
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:17 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

In de Koran komt de hoofddoek zover ik weet niet eens voor. De vrouwen die met de profeet omgingen hadden doeken om, om hun borsten te verbergen. De een kan dan zeggen dat deden ze toen ook en doe ik nu dus ook en de ander kan zeggen dit komt niet in de Koran voor en ik doe het dus niet.
Jah wel

de Koran (24/30-31): “Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun blikken neerslaan en hun intieme delen bedekt houden… En tegen de gelovige vrouwen dat ze hun blikken neerslaan en hun intieme delen bedekt houden en hun sieraad niet tonen, behalve wat (toch al) zichtbaar is.

In een ander Koranvers (33/59) waar ook andere schrijvers naar verwijzen, staat: “O Profeet, zeg tegen uw vrouwen en uw dochters, dat zij hun omslagdoeken om zich heen doen, zodat zij gekend worden en niet lastig worden gevallen. En God is vergevend en barmhartig”.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72675324
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vrezen voor je leven? Hoe vaak heb jij wel niet gehoord dat er iemand vermoord werd omdat de persoon in kwestie geen hoofddoek droeg? Als je een orthodoxe familie hebt, zal je er waarschijnlijk wel toe gedwongen worden als vrouw, maar dat rechtvaardigt het beeld van een algemeen vrouwen-onderdrukkend middel in zijn heel geheel niet. Je ziet in Islamitische landen heel veel vrouwen met hoofddoek die het gemaakt hebben in de financieel wereld of de media. Het zou dan wel een erg slecht middel zijn om daar iemand mee te onderdrukken nietwaar?
Je kan je ook wel afvragen in hoevere men gedwongen word in de familie. Het is gewoon een leefwijze die je van je ouders meekrijgt en het dus niet snel raar/vreemd/irritant zal vinden om er een op te doen
pi_72675340
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:15 schreef MrX1982 het volgende:
Kan je als vrouw binnen de islam vrijwillig beslissen om je hoofddoek af te zetten zonder raar aangekeken te worden door je familie/imam of te vrezen voor je leven? Ik vraag me serieus af in hoeverre de hoofddoek een eigen keuze is of onder druk van de omgeving gedragen wordt.

Persoonlijk associeer ik een hoofddoek niet direct met een geëmancipeerde moderne vrouw.
Alsof iemand op zijn 11e zelfstandig keuzes maakt. Op die leeftijd spiegel je je direct aan je ouders en je omgeving. Het is natuurlijk nooit een vrije keuze. Ga jij iedere week aan oma uitleggen, waarom jij haar enige kleindochter bent zonder hoofddoek? Het is een rookgordijn van schijnvrijheid, allemaal om tolerant over te komen.

Hetzelfde geld voor Christenkids. Je doopt ze bij hun geboorte om vervolgens te roepen dat ze zelf mogen kiezen wat ze geloven. Maar voor het gemak heb je ze wel alvast een duw in de juiste richting gegeven.
BE YOUR DOG
pi_72675354
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:19 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf hier tegen
Je bent vrij om te geloven, als je wilt geloven heb je ook verplichtingen
en een daarvan is de hoofddoek en Niqaab..

Burqah is niet verplicht.
pi_72675361
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op welke manier hebben ze er een politiek symbool van gemaakt?
Heb je vele hoofdoekdragende meisjes, gekleed in moderne strakke kleding waardoor alle lichaamsvormen te zien zijn met daaronder hoge hakken nooit gezien dan?

Past dergelijke kleding bij overtuigde moslima's?
pi_72675368
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Jah wel

de Koran (24/30-31): “Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun blikken neerslaan en hun intieme delen bedekt houden… En tegen de gelovige vrouwen dat ze hun blikken neerslaan en hun intieme delen bedekt houden en hun sieraad niet tonen, behalve wat (toch al) zichtbaar is.

In een ander Koranvers (33/59) waar ook andere schrijvers naar verwijzen, staat: “O Profeet, zeg tegen uw vrouwen en uw dochters, dat zij hun omslagdoeken om zich heen doen, zodat zij gekend worden en niet lastig worden gevallen. En God is vergevend en barmhartig”.
Ten eerste: Je neemt een vertaling.
Ten Tweede: Je neemt een stuk en je haalt het uit de context
Ten derde: Hun intieme delen bedekt houden (Hun borsten) => Men vond het in die tijd storend dat als ze bij de profeet waren dat hun intieme delen te zien waren (Afleidend?)
pi_72675385
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:19 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Als er een maatregel genomen wordt die voor iedereen geldt heb je je daar, na een eventueel protest, gewoon
bij neer te leggen, zo werkt democratie nou eenmaal.
Daar hoef je het niet altijd mee eens te zijn en/of het leuk te vinden.

Het is al triest genoeg dat om moslima's die geen doek dragen te beschermen tegen relifanaten,
die wel altijd een doek dragen, er een algeheel verbod moest komen voor alle geloven.
Als je boos bent moet je je tot die relifundi's richten die de oorzaak zijn.
Niemand legt het bij neer bij discriminatie..
pi_72675397
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op welke manier hebben ze er een politiek symbool van gemaakt?
Op het moment dat ze besloten, na het bekend maken van de maatregel, er de pers
bij te halen en actie te gaan voeren met de hoofddoek als inzet.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_72675411
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:23 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ten eerste: Je neemt een vertaling.
Ten Tweede: Je neemt een stuk en je haalt het uit de context
Ten derde: Hun intieme delen bedekt houden (Hun borsten) => Men vond het in die tijd storend dat als ze bij de profeet waren dat hun intieme delen te zien waren (Afleidend?)
Het is een vertaling,
Ik ken Arabisch en ken de Koran ben zelf moslim

voor jou is het ingewikkeld maar voor mij is het duidelijk
pi_72675425
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:21 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Dat zal dan vast geweest zijn om de striemen, brandplekken en andere tekenen van lichamelijke mishandeling te verbergen. Dat Mohammed de proleet niet helemaal zuiver op de graat was, wisten we al langer.
Trouwens, daar is die hoofddoek natuurlijk ook gewoon voor.

Het is geen geheim dat moslimmannen haast per definitie met losse handjes geboren worden. Maar ze zijn nog wel zo slim om hun vrouwen niet vol in het gezicht te meppen, dat leren ze al vroeg van hun vader. Maar de rest van het lichaam, inclusief het hoofd, is natuurlijk vrij terrein om eens eventjes lekker helemaal beurs te slaan.
pi_72675486
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:23 schreef yyentle het volgende:

[..]

Heb je vele hoofdoekdragende meisjes, gekleed in moderne strakke kleding waardoor alle lichaamsvormen te zien zijn met daaronder hoge hakken nooit gezien dan?

Past dergelijke kleding bij overtuigde moslima's?
Dat is geheel aan de moslima om dat te bepalen. Wie ben jij (of ik) om te bepalen of zoiets past bij een overtuigde moslima?
Allah Al Watan Al Malik
pi_72675504
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:25 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

De hoofddoek hadden ze echter al voor de bekendmaking op en niet daarna.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72675519
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:25 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Bron ?
Hierover ??

Pers komt overal bij kijken, bij elke scheet zijn ze er om de hoek.
dus geen onzin kramen
pi_72675527
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is geheel aan de moslima om dat te bepalen. Wie ben jij (of ik) om te bepalen of zoiets past bij een overtuigde moslima?
Je doet je hier voor als een tolerante moslim, maar jij en ik weten beiden dat de tolerante moslim in feite niet bestaat. Dus werp die schaapskleren nou maar af, je wordt er zo namelijk niet bepaald geloofwaardiger op.
pi_72675535
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Vrijwillig altijd, kijk maar naar landen zoals in Marokko of Turkije
Maar hoofddoek is verplicht voor een gelovige zusters.

Geen dwang in de Islam, maar hoofddoek is verplicht voor zusters in de islam
Dat is nogal tegenstrijdig vind je niet. In de door jou genoemde landen zijn de vrouwen zonder hoofddoek geen gelovige moslima's?
pi_72675546
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik dacht dat moslimvrouwen de hoofddoek droegen omdat ze niet aantrekkelijk voor mannen mochten zijn.

Daarom lopen de echte moslimvrouwen toch in die lange, wijde gewaden?
pi_72675600
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:20 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Als we ons bij beslissingen zouden neerleggen zouden we nooit debatten hebben, dan zouden we dit topic niet eens hebben want dan zou het gewoon luisteren en je bek houden zijn. Je haat blokkeert je denkvermogen
Uiteindelijk moet je een maatregel opgelegd door de overheid of een instituut gelieerd aan de
overheid gewoon accepteren. Zo gaat dat in een democratie, of je het leuk vindt of niet.
Zoals het Goede Doel ooit eens zong, "je mag demonstreren maar met je rug tegen de muur" ,
dat is nog steeds van toepassing.
quote:
Je haat blokkeert je denkvermogen
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:32:53 #98
3542 Gia
User under construction
pi_72675608
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:02 schreef Meki het volgende:
Moslimscholen komen der aan.

Als die net zo goed gaan scoren als de gemiddelde moslimschool in Nederland, dan denk ik dat een beetje intelligente moslimouder zijn dochter toch liever zonder hoofddoek naar een 'witte' school stuurt.

Verder blijf ik voorstander van het afschaffen van al het bijzondere onderwijs.
pi_72675620
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is een vertaling,
Ik ken Arabisch en ken de Koran ben zelf moslim

voor jou is het ingewikkeld maar voor mij is het duidelijk
In de Islam moet je niet alleen de Koran kennen.
In de Islam zijn er 5 informatie bronnen en daarvan is er een de hersenen...Vergeet ze niet te gebruiken(!)
pi_72675633
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:33 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

In de Islam moet je niet alleen de Koran kennen.
In de Islam zijn er 5 informatie bronnen en daarvan is er een de hersenen...Vergeet ze niet te gebruiken(!)
Bedankt meester, dat wist ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')