abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 12 september 2009 @ 16:50:13 #121
137949 Disana
pi_72676099
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch maar een kleine groep? Nu straf je ze allemaal.
Ik had begrepen dat het een algemene tendens was die niet alleen uit de hoofddoekdraagsters voortkwam maar ook uit de moslimjongens.
pi_72676119
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gelukkig sprak ik hem eenmalig aan.
Helaas doe je het bij anderen meer dan regelmatig.
pi_72676120
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat het een algemene tendens was die niet alleen uit de hoofddoekdraagsters voortkwam maar ook uit de moslimjongens.
Waar komt die tendens vandaan dan? En waarom speelt dat niet in Nederland?
Allah Al Watan Al Malik
pi_72676159
quote:

[..]

Okay, dat wist ik niet.
pi_72676216
quote:

[..]

Sure, het is maar een kleine groep. Een kleine minderheid die het verpest voor de rest.

Blijf dat maar lekker denken, dan komt het vanzelf goed.
pi_72676232
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar komt die tendens vandaan dan? En waarom speelt dat niet in Nederland?
Wie zegt dat dat in Nederland niet speelt? In Nederland speelt dit ook, zelfs op de universiteit.
pi_72676235
quote:

[..]

Met dit verbod raak je als eerst de jongens totaal niet, die zitten nog gewoon op die scholen. Als het niet om de hoofddoek gaat, zal het wel om de haardracht of kledingstijl gaan. Ten tweede je doet met dit verbod exact hetzelfde als wat je probeert voor te komen: je dringt iets op aan een ander. Vanuit het opzicht van vrijheid is er geen verschil in het verbieden of het verplichten van een hoofddoek.

Wat die scholen hadden moeten doen, is de specifieke gevallen aanpakken. Een oogje in het zeil houden en de problemen aanpakken. Het probleem van de groepsdruk is met het hoofddoekverbod niet verdwenen, daar zit geen magie achter die alle problemen laat verdwijnen.
pi_72676332
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:54 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat in Nederland niet speelt? In Nederland speelt dit ook, zelfs op de universiteit.
Heb je daar ook bronnen van?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:58:40 #129
3542 Gia
User under construction
pi_72676336
quote:

[..]

Het was inderdaad maar op één school zo erg. Die specifieke school verbood dus alle religieuze symbolen inclusief de hoofddoek, om dergelijke onwenselijkheden de kop in te drukken. Toen kreeg de school te horen dat zij dat niet zelfstandig mochten beslissen, m.a.g. dat nu de overkoepelende raad zich achter deze school heeft geschaard en al hun scholen hierin mee moeten gaan.

't Is echt een gevalletje eigen schuld dikke bult.
  † In Memoriam † zaterdag 12 september 2009 @ 16:59:45 #130
137949 Disana
pi_72676377
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:54 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Met dit verbod raak je als eerst de jongens totaal niet, die zitten nog gewoon op die scholen. Als het niet om de hoofddoek gaat, zal het wel om de haardracht of kledingstijl gaan. Ten tweede je doet met dit verbod exact hetzelfde als wat je probeert voor te komen: je dringt iets op aan een ander. Vanuit het opzicht van vrijheid is er geen verschil in het verbieden of het verplichten van een hoofddoek.

Wat die scholen hadden moeten doen, is de specifieke gevallen aanpakken. Een oogje in het zeil houden en de problemen aanpakken. Het probleem van de groepsdruk is met het hoofddoekverbod niet verdwenen, daar zit geen magie achter die alle problemen laat verdwijnen.
Ik heb er verder geen uitspraken over gedaan omdat ik het een heel moeilijke kwestie vind. Ik ben er gewoon nog steeds niet uit.
  zaterdag 12 september 2009 @ 17:01:05 #131
3542 Gia
User under construction
pi_72676416
quote:
Wat had die school dan kunnen doen? Tegen die jongens zeggen dat ze niet tegen meisjes mogen zeggen dat ze slechte moslima's zijn als ze geen hoofddoek dragen? Zover ik weet is het niet tegen de wet om zoiets te zeggen. Dus, kun je er weinig tegen doen. Ondertussen lijden die meisjes wel onder die groepsdruk.
pi_72676417
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb je daar ook bronnen van?
Ja, mijn eigen ervaring. Verder niks, want dit mag uiteraard van dit kabinet niet onderzocht worden.
pi_72676461
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:01 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Ja, mijn eigen ervaring. Verder niks, want dit mag uiteraard van dit kabinet niet onderzocht worden.
Dat is niet zo geloofwaardig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72676476
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat had die school dan kunnen doen? Tegen die jongens zeggen dat ze niet tegen meisjes mogen zeggen dat ze slechte moslima's zijn als ze geen hoofddoek dragen? Zover ik weet is het niet tegen de wet om zoiets te zeggen. Dus, kun je er weinig tegen doen. Ondertussen lijden die meisjes wel onder die groepsdruk.
Je kan het onder pesten laten vallen en die jongens dus schorsen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72676519
quote:

[..]

Als jij nu in een keer voor vrijheid bent, waarom mag Wilders dan niet zeggen wat ie wil volgens jou??
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72676539
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maatregelen nemen. Zoals een school dat ook doet als leerlingen zich misdragen. Schorsen, leerplichtambtenaar, whatever. Specifieke maatregelen en geen paardenmiddel waardoor de vorige slachtoffers niet meer lijden onder de groepsdruk, maar nieuwe slachtoffers hun hoofddoek verplicht af moeten doen waardoor je het ene lijden voor het andere inwisselt.
pi_72676567
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet zo geloofwaardig.
Nee, maar dat was die opmerking van jou dat het in Nederland niet zou gebeuren evenmin.
pi_72676631
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:06 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Nee, maar dat was die opmerking van jou dat het in Nederland niet zou gebeuren evenmin.
Laat ik het zo zeggen, er is geen bewijs dat het in Nederland zou gebeuren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72676651
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan het onder pesten laten vallen en die jongens dus schorsen.
Sure, islamofascistische psychische terreur valt gewoon onder een "pesterijtje".
pi_72676672
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:08 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Sure, islamofascistische psychische terreur valt gewoon onder een "pesterijtje".
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')