abonnement Unibet Coolblue
pi_72655678
Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de diverse soorten medicatie die er bestaan om psychische klachten tegen te gaan.
Wat echter voor alle medicatie opgaat, is dat de werkzaamheid per persoon verschilt. Ga daarom niet blind op ervaringen van anderen af, en raadpleeg altijd een arts bij eventuele twijfels of vragen.

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit topic om te discussiëren over het al dan niet gebruiken van antidepressiva en andere medicijnen. Alleen eigen ervaringen en do's & dont's dus.

Enkele links met meer informatie over psychofarmaca

Stichting Pandora - belangenvereniging voor mensen met psychische of psychiatrische problemen.. Onder het kopje 'dossiers' staan handige .pdfjes, met daarin onder andere informatie over de soorten medicatie, eventuele bijwerkingen, en het gebruik ervan.

Consumed - site met algemene informatie over medicijnen, en ook over de diverse medicijnen bij psychische klachten. Naast feitelijke informatie als samenstelling, verkrijgbaarheid, ook informatie over bijwerkingen en dergelijke.

Hulpgids.nl - prima uitleg over de werking van antidepressiva.

Hersenstorm - onder het kopje 'Ritalin, ja of nee?' ervaringen over de bijwerkingen van Ritalin, én alternatieven voor dit medicijn. Let op: deze ervaringen zijn alleen gebaseerd op die van de schrijfster van deze site. Ook nu geldt: wat voor de één niet werkt, kan voor de ander een uitkomst zijn.

Schizofrenieplein - index met een flink aantal bijsluiters van antipsychotica. Daarnaast veel algemene informatie over schizofrenie, en de behandelmethodes ervan.

Psycholoog.net forum - Het forum van psycholoog.net, heeft een apart 'Medicatie en psychofarmaca' subforum, met daarin vooral veel ervaringen van onder andere AD's en ritalin.

Meldpunt Medicijnen- Meldt hier je goede en slechte ervaringen met medicatie.

Enkele afkortingen, die je in dit topic kan vinden.

*ad= antidepressiva
*ha= huisarts
*mw= maatschappelijk werk

Het vorige deel: [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #13

Deze OP vindt je hier.
pi_72655712
Laatste post uit het vorige deel:
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:46 schreef 2h2h het volgende:

[..]

ja ik vind het ook niet erg de diagnose mijn problemen waren er al en zijn natuurlijk hetzelfde gebleven.
Ja ze worden nu even wat erger omdat ik eraan ga werken.

Vandaag wel een hele goede dag heb kunnen lachen vandaag en nog niet boos of verdrietig geweest.
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Fijn! lachen is goed!
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:21 schreef AncientSound het volgende:
Bemoedigend dat je die dagen ook hebt, 2h2h! Probeer je daaraan vast te houden.

Hier gaat het weer een stuk beter Misschien was het toch even de "schok" van het thuiskomen en alle associaties met nare gevoelens die ik daar had... en ik neem m'n pilletjes elke dag op dezelfde tijd en drink helemaal geen alcohol meer. Zo moet 't toch lukken.
pi_72661331
ah we zijn hier

nja zou moeten lukken ja als je niet zuipt en ze netjes op tijd inneemt. tenzij ze niet werken voor je natuurlijk. dat kan ook.
ik wil ze nog wel eens vergeten in te nemen, meestal ontdek ik dat wel op tijd heb ze denk ik 3x overgeslagen en daar merk ik niks van.
oh binnenkort hebben we het Murmeli is een jaar aan de antidepressiva jubileum dat vieren we dan maar tegelijk met mn 35e verjaardag
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_72704655
35 jaar? Wat een leeftijd zeg. .

Heeft een van jullie trouwens al eens afwijkende meds gekregen bij de apotheek in het kader van dat goedkoopste medicijn dat zorgverzekeraars voorschrijven enzo?
Ik heb nu Seroxat/Paroxetine van het merk Paroxetine Aurobindo. Ben benieuwd of dat veel scheelt met het middel dat ik eerst had. Ik heb al eens verhalen gehoord dat kleine verschillen in hoe die pil samengesteld is al gevolgen kan hebben in werking/bijwerking dus we hopen er het beste maar van.

De dame van de apotheek was in ieder geval eager om toch vooral een klacht in te dienen als het niet goed werkte, volgens mij zijn er niet echt blij mee dat ze hun eerste keuze niet meer kunnen voorschrijven. .
  zondag 13 september 2009 @ 19:27:41 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72707204
terugvindpost

en dat heet winstmarge DC... moet me er weer eens n verdiepen hoe apotheken en zorgverzekeraars dit ook alweer allemaal doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72716789
Is dat niet een gevalletje van bovenaf opleggen Re? Of denk ik nou heel simpel.
pi_72724435
Ik heb van de citalopram ook al 2 verschillende merken gehad. Wel nagevraagd bij de apotheek of ik daar nog wat van zou kunnen merken, maar volgens de mevrouw was dat niet het geval...
pi_72724519
DC en AC: ik zou gewoon heel veel stennis schoppen bij de apotheek en niet accepteren dat je andere krijgt. het kan echt naar uitwerken heb ik wel eens begrepen. Ik zou echt overdreven gaan roepen dat ik het risico dat ik dan weer in een depressie raak niet aandurf enzo.
Tot nu toe heb ik het geluk dat mijn apotheek me steeds dezelfde lexapro's meegeeft (de echte haha). volgens mij hebben ze de eerste keer wel goedkope mee willen geven maar hadden die niet genoeg in voorraad en nou krijg ik gewoon steeds de dure variant.

Hey Re trouwens....lang niet gezien, dacht gisteren nog aan je (aan het feit dat ik je lang niet had gezien hier) Alles goed?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_72724648
Ik geloof trouwens dat ik nu echt officieel baggervet aan het worden ben van de AD
De volgende keer bij de psychiater maar eens bespreken om de dosis te halveren ofzo. of terug naar de oude. maar dit is niet meer grappig. Kleren die eerst nog te groot waren zijn nu te klein. en dat echt in een half jaar tijd ofzo niet grappig

En morgen uitslag van mn onderzoeken pffff....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 14 september 2009 @ 12:00:27 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72725827
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:10 schreef Murmeli het volgende:


Hey Re trouwens....lang niet gezien, dacht gisteren nog aan je (aan het feit dat ik je lang niet had gezien hier) Alles goed?
hoi

Ja alles goed, druk op werk, nieuwe klant in compleet andere richting als psychiatrie

ik ga eens even op zoek naar apothekers en vergoedingen etc.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 14 september 2009 @ 12:04:50 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_72725929
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:00 schreef Re het volgende:

[..]

hoi

Ja alles goed, druk op werk, nieuwe klant in compleet andere richting als psychiatrie

ik ga eens even op zoek naar apothekers en vergoedingen etc.
wat doe je voor werk dan?
ja is goed, zoek eens op kan je misschien ook nagaan hoeveel rechten wij als klanten hebben om wijziging in medicatie niet te accepteren?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 14 september 2009 @ 12:08:17 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72726007
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

wat doe je voor werk dan?
ja is goed, zoek eens op kan je misschien ook nagaan hoeveel rechten wij als klanten hebben om wijziging in medicatie niet te accepteren?
ik schrijf wetenschappelijke artikelen

trouwens:
quote:
De maatregel is uitdrukkelijk niet bedoeld om patiënten op te zadelen met nieuwe eigen bijdragen of andere medicijnen. Patiënten hebben net als voor 1 september recht op hun medicijnen. Apothekers mogen niet zonder toestemming van de arts of patiënt andere producten afleveren dan die zijn voorgeschreven en of die men al jarenlang gebruikt. Substitutie (vervangen van merk a door merk b) mag dus alleen na toestemming van de patiënt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 14 september 2009 @ 12:14:09 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_72726150
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

ik schrijf wetenschappelijke artikelen

trouwens:
[..]
Oh...dat is goed om te weten
ah ok. en dus vaak voor de psychiatrie waardoor je er vrij veel vanaf weet? Wel handig voor dit topic. Fijn voor ons
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_72737933
Beetje goed lijkt me ook wel dat er in ieder geval nog iets door de klant ingebracht mag worden in deze.
Niet dat ik nou vind dat de apothekers weer persé gigantische winstmarges moeten krijgen, maar verzekeraars verdienen me dunkt al meer dan genoeg.
Ik heb tot nog toe in ieder geval niet het gevoel dat het veel uitmaakt, die nieuwe meds. Hopen dat dat zo blijft.


Ben trouwens benieuwd naar morgen Murm, wat de uitslag je gaat brengen...

[ Bericht 14% gewijzigd door DeepChord op 14-09-2009 19:44:38 ]
pi_72738060
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:16 schreef Murmeli het volgende:
Ik geloof trouwens dat ik nu echt officieel baggervet aan het worden ben van de AD
De volgende keer bij de psychiater maar eens bespreken om de dosis te halveren ofzo. of terug naar de oude. maar dit is niet meer grappig. Kleren die eerst nog te groot waren zijn nu te klein. en dat echt in een half jaar tijd ofzo niet grappig

En morgen uitslag van mn onderzoeken pffff....
Ik heb het even niet zo gevolgd, wat voor onderzoeken?

* Grrrrrrrr lost maar weer eens zijn dispergeerbare fluoxetine op (smerig!!! )
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:37:49 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_72757831
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb het even niet zo gevolgd, wat voor onderzoeken?

* Grrrrrrrr lost maar weer eens zijn dispergeerbare fluoxetine op (smerig!!! )
waarom oplosbaar????
ehhh onderzoeken over wat ik nou "mankeer"
om half 4 vanmiddag heb ik dat gesprek. ik ben zenuwachtig. werd vanmorgen om 6 uur al stijf van de zenuwen wakker. En dan te bedenken dat ik dankzij mn AD al minder nerveus word dan ik werd voordat ik ze slikte. haha. kan nu wel gewoon eten, anders zou ik heel de dag geen hap wegkrijgen enzo....

hoe is het met je eigenlijk Grrr?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_72758335
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

waarom oplosbaar????
ehhh onderzoeken over wat ik nou "mankeer"
om half 4 vanmiddag heb ik dat gesprek. ik ben zenuwachtig. werd vanmorgen om 6 uur al stijf van de zenuwen wakker. En dan te bedenken dat ik dankzij mn AD al minder nerveus word dan ik werd voordat ik ze slikte. haha. kan nu wel gewoon eten, anders zou ik heel de dag geen hap wegkrijgen enzo....

hoe is het met je eigenlijk Grrr?
Oplosbaar omdat CZ dat blijkbaar bedacht heeft, commerciële belangen vermoed ik .

Met mij gaat het op zich wel redelijk, alleen in mijn directe omgeving spelen zich wat zaken af die nogal wat stress tot gevolg hebben.

Succes met je gesprek iig en maak je er niet te druk over. Je bent wat je bent en dat verandert niet als ze er een naam aan kunnen geven. Bovendien plakken zorgverleners ook vaak een naam ergens op als ze het eigenlijk niet weten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:13:23 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_72760332
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oplosbaar omdat CZ dat blijkbaar bedacht heeft, commerciële belangen vermoed ik .

Met mij gaat het op zich wel redelijk, alleen in mijn directe omgeving spelen zich wat zaken af die nogal wat stress tot gevolg hebben.

Succes met je gesprek iig en maak je er niet te druk over. Je bent wat je bent en dat verandert niet als ze er een naam aan kunnen geven. Bovendien plakken zorgverleners ook vaak een naam ergens op als ze het eigenlijk niet weten.
je hoeft het niet te accepteren.... zie een post van Re in dit topic
nah ik ben niet zo bang voor etiketjes, het gaat mij er meer om dat ik hoop dat ze eindelijk snappen wat ik al lang weet en dat ik andere behandeling krijg.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_72770202
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

je hoeft het niet te accepteren.... zie een post van Re in dit topic
Ja, ik las het. Maar zo erg is het ook weer niet, gewoon oplossen in een beetje water, in 1 slok achterover en dan meteen een beker water erachter aan
quote:
nah ik ben niet zo bang voor etiketjes, het gaat mij er meer om dat ik hoop dat ze eindelijk snappen wat ik al lang weet en dat ik andere behandeling krijg.
Ok

En nou ben ik verschrikkelijk benieuwd naar de uitslag
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:20:27 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_72771768
Ik heb eenverhaal over het gesprek daarnet in het adhd topic geschreven. dit is de link ADHD & ADD #22. De paradox van mindfulness?

ik hoop dat de mods het ok vinden dat ik de link hier post... zo niet dan haal hem maar weg, dan knip en plak ik wel
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_72774220
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:20 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb eenverhaal over het gesprek daarnet in het adhd topic geschreven. dit is de link ADHD & ADD #22. De paradox van mindfulness?

ik hoop dat de mods het ok vinden dat ik de link hier post... zo niet dan haal hem maar weg, dan knip en plak ik wel
Gelezen! Maar wat ik me nou afvraag is of je iets aan het gesprek gehad hebt. Je zei dat er enkele dingen gezegd zijn die je wel handig vond, maar ik krijg niet het gevoel dat het nou helemaal nuttig was.

Heeft het veel impact op je nu? Kun je het een beetje behappen alleen?
pi_72774866
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:30 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Gelezen! Maar wat ik me nou afvraag is of je iets aan het gesprek gehad hebt. Je zei dat er enkele dingen gezegd zijn die je wel handig vond, maar ik krijg niet het gevoel dat het nou helemaal nuttig was.

Heeft het veel impact op je nu? Kun je het een beetje behappen alleen?
Jij wou al ter plekke troost komen geven zeker!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72775028
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij wou al ter plekke troost komen geven zeker!
Als het nodig is dan heeft ze al achtervang, en dat ben ík niet, ik ken mijn plaats. .
pi_72776385
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:55 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Als het nodig is dan heeft ze al achtervang, en dat ben ík niet, ik ken mijn plaats. .
Ik moet vaker in Singles komen om dat soort zaken bij te houden denk ik
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72801683
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik moet vaker in Singles komen om dat soort zaken bij te houden denk ik
Haha... ik leef nog hoor. m'n scharrel was er, die is net weg. Heb wel wat aan het gesprek gehad, maar het is niet zo leuk om te horen dat mijn slechte concentratie te maken heeft met emotionele problemen, dan ben ik naar mn gevoel een stuk verder van huis dan ik dacht. maargoed, ik ga het er vanavond in mn groepje wel even over hebben.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_72896367
Hoi

Ik slik nu sinds begin dit jaar AD (efexxor) tegen mijn depressie. Het ging geleidelijk aan beter, toen weer wat minder en vervolgens periodes die zich af wisselen van slecht naar goed.

Nu zit ik weer in een mindere periode, mijn gemoedstoestand is doorgaans wel stabiel, alleen wel constant somber, moe en lusteloos. However, ik heb nu al een paar keer gemerkt dat ik na het roken van hasj mezelf beter voel, vrolijk zelfs!

Hoe kan dit? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het gevaarlijk in combinatie met AD?
pi_72918566
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 01:00 schreef Quickie_Butt het volgende:
Hoi

Hoe kan dit? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het gevaarlijk in combinatie met AD?
Ik heb geen idee hoe het kan. Zelf word ik gigantisch para van blowen, en vermoed ik dat het mij alleen maar verder richting de klif drijft.
Is het misschien niet hetzelfde wat je met drank en drugs hebt, dat het tijdelijk euforie en een afname van angst e.d. oplevert?

Hoe het ook zij, ik kan me niet voorstellen dat het goed is in combinatie met AD. Fijn dat jij er in jouw geval vrolijker van wordt (al dan niet tijdelijk), maar pas op dat je niet over een tijdje een gigantische inzinker krijgt.
pi_72937885
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 01:00 schreef Quickie_Butt het volgende:
Hoi

Ik slik nu sinds begin dit jaar AD (efexxor) tegen mijn depressie. Het ging geleidelijk aan beter, toen weer wat minder en vervolgens periodes die zich af wisselen van slecht naar goed.

Nu zit ik weer in een mindere periode, mijn gemoedstoestand is doorgaans wel stabiel, alleen wel constant somber, moe en lusteloos. However, ik heb nu al een paar keer gemerkt dat ik na het roken van hasj mezelf beter voel, vrolijk zelfs!

Hoe kan dit? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het gevaarlijk in combinatie met AD?
Blowen is voor mij uit den boze. Ik durf zelfs te beweren dat het mijn depressieve klachten getriggerd heeft destijds. Ben er toen ook accuut mee gestopt.

Verder kan je natuurlijk ook met AD je slecht voelen. Het zijn geen instant happy-pills en bij veel mensen werken ze niet eens.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_73013272
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Blowen is voor mij uit den boze. Ik durf zelfs te beweren dat het mijn depressieve klachten getriggerd heeft destijds. Ben er toen ook accuut mee gestopt.

Verder kan je natuurlijk ook met AD je slecht voelen. Het zijn geen instant happy-pills en bij veel mensen werken ze niet eens.
Hehe heel herkenbaar Mensen kunnen heel verschillend op drugs reageren...bij mensen met depressieve klachten wordt het vaak alleen maar getriggerd. De volgende dag is gewoon zo zwaar kut...soms zelfs een paar dagen Ik heb het overigens ook wel met alcohol, als ik het op een zuipen zet, maar gelukkig niet zo erg als drugs. Als blownen je vrolijk maakt, kan ik me best goed voorstellen dat je het af en toe doet btw.
pi_73036232
aah. hier ging het niet zo goed, dus ik ben van citalopram overgestapt op zoloft. gisteravond eerste zoloft ingenomen en ik voel me vandaag zo ziek. buuuh.

(even lekker klagen. )

zijn er hier toevallig nog mensen die dat ook slikken?
pi_73054401
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:32 schreef myrkur het volgende:
aah. hier ging het niet zo goed, dus ik ben van citalopram overgestapt op zoloft. gisteravond eerste zoloft ingenomen en ik voel me vandaag zo ziek. buuuh.

(even lekker klagen. )

zijn er hier toevallig nog mensen die dat ook slikken?
Dat niet. Maar ik wil je wél even sterkte wensen. .

Waar heb je last van dan? Lichamelijke klachten of ook geestelijk?
Waarom ben je overgestapt eigenlijk, deden de cita's het niet zo goed bij jou?
pi_73082009
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:33 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Dat niet. Maar ik wil je wél even sterkte wensen. .

Waar heb je last van dan? Lichamelijke klachten of ook geestelijk?
Waarom ben je overgestapt eigenlijk, deden de cita's het niet zo goed bij jou?
dankjewel
ze werkten eerst wel, maar na een tijdje niet meer zo goed, weer veel huilen en paniek enzo.
dus dan maar wat anders proberen.
heb nu vooral een grieperig gevoel, maar mentaal valt het me alles mee.
pi_73096466
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:42 schreef myrkur het volgende:

[..]

dankjewel
ze werkten eerst wel, maar na een tijdje niet meer zo goed, weer veel huilen en paniek enzo.
dus dan maar wat anders proberen.
heb nu vooral een grieperig gevoel, maar mentaal valt het me alles mee.
Ik ben in ieder geval blij voor je dat het met enige geestelijke klachten nog meevalt. (even afkloppen)
Misschien in verband met die grieperige klachten jezelf laten verwennen door ouders/vrienden of wat dan ook en maar gewoon even lekker op bed of op de bank loungen. Op dit moment kun je toch (jammergenoeg) even niet meer dan het uitzitten.

En hopelijk dat met een of twee dagen het snel minder wordt. .
pi_73099065
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:15 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval blij voor je dat het met enige geestelijke klachten nog meevalt. (even afkloppen)
Misschien in verband met die grieperige klachten jezelf laten verwennen door ouders/vrienden of wat dan ook en maar gewoon even lekker op bed of op de bank loungen. Op dit moment kun je toch (jammergenoeg) even niet meer dan het uitzitten.

En hopelijk dat met een of twee dagen het snel minder wordt. .
ja, ben lekker aan het uitrusten inderdaad dankjewel
pi_73134623
Meld zich.
De klachten : depressief, slecht slapen, en andere dingen die hierbij horen, de mate van aanwezigheid van de nare effecten wisselt.
De psychiater had het over risperidon, dit heb ik niet aangenomen, geen idee of ik daar wat aan heb(het werkt 12 uur, maar niet erg anti depressief geloof ik. Al heb ik nadat ik heb geblowt soms ook zin in dingen, gewoon omdat er wat stress wegvalt)
De huisarts had een tijdje terug temazepam voorgeschreven 20mg tabletten.
Die werken dus echt niet, behalve als spierverslapper, doet iig niet wat ik wil.
Ik lig vaak te piekeren, angsten etc `s avonds. Vaak is wat overdreven maar te vaak iig! Teveel dus.
Nu is ie overgestapt op melatonine 2mg tabletten, mede omdat ik vertelde dat de psychiater daar wel een voorstander van is(al kent die mij nog niet echt, ik vind het ook weer zowat naar haar toe te gaan )


Schrijf gewoon oxazepam uit al vroeg hij wel wat wil je.
Tja, als we zo gaan beginnen. Hij is de huisarts en je doet je werk maar eens een keer goed. Gokwerk Mensen voorlichten, objectief babbelen. HALLO IK ZIT HIER NIET VOOR NIKS Daar betaal je dus voor, evenals de medicijnen die vervolgens niet vergoed worden.
B1/B2 indicatie ofzo?? Gast ... ? WAT EEN HUISARTS HEB IK
pi_73134687
Heeft iemand ervaring met risperidon?
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:36:02 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73135058
risperidone is een antipsychoticum, maar kan naast een AD een versterkend effect hebben op de werking van de AD, als "bijwerking"zou het missschien effect hebben op je slaap (apart dus)

temazepam is een middel tegen kort surende slapeloosheid, mag maar 7 dagen gebruikt worden

melatonine is idd om je slaap ritme weer te herstellen, tegenwoordig is het zelfs zo dat er melatonine derivaten gebruikt worden als AD

ozazepam kan idd gebruikt worden voor angst, spanning, irritatie en geagiteerdheid en kan iets langer gebruikt worden

B1/B2 ken ik niet maar heeft te maken met eigen bijdrage die wel of niet vergoed worden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73135310
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:36 schreef Re het volgende:
risperidone is een antipsychoticum, maar kan naast een AD een versterkend effect hebben op de werking van de AD, als "bijwerking"zou het missschien effect hebben op je slaap (apart dus)

temazepam is een middel tegen kort surende slapeloosheid, mag maar 7 dagen gebruikt worden

melatonine is idd om je slaap ritme weer te herstellen, tegenwoordig is het zelfs zo dat er melatonine derivaten gebruikt worden als AD

ozazepam kan idd gebruikt worden voor angst, spanning, irritatie en geagiteerdheid en kan iets langer gebruikt worden

B1/B2 ken ik niet maar heeft te maken met eigen bijdrage die wel of niet vergoed worden?

Zo`n indicatie heeft een bepaalde urgentie aan.
Je kunt het altijd nog wel opsturen naar je zorgverzekering natuurlijk.
Heb je persoonlijk ervaring met risperidon toevallig?
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:49:14 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73135341
nee geen persoonlijke ervaring, maar wel kenner van het medicijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73141153
Ik wist het wel van 22:30 tot 2 geslapen. Door de melatonine dus
Die melatonine neem ik wel een andere keer.
Als ik nog wakker ben rond 2 uur, doordeweeks, ofzo.
In ieder geval niet een doorlopende tijd.
En als het nog niet werkt dan, zoals ik wil, of op een andere manier niet wil lukken, sta ik zo weer bij de huisarts op de stoep.
Nu moet er eens een oplossing komen
pi_73141164
Temazepam voelde ik ook nog wat van, melatonine kreeg ik hoofdpijn van en dat soort onzin.
Maarja, iedereen reageert er anders op natuurlijk.
  zondag 27 september 2009 @ 10:32:47 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73142322
loop je nog bij een psychiater of andere hulpverlening?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73142439
Jep psychiater alleen niet zoveel zin om een afspraak te maken de laatste tijd
  zondag 27 september 2009 @ 10:47:40 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73142520
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:41 schreef ScarFace- het volgende:
Jep psychiater alleen niet zoveel zin om een afspraak te maken de laatste tijd
msschien toch maar een keertje doen dan , misschien als je hem gewoon verteld wat je husarts doet en welke effecten de medicatie hebben kan hij je wat gerichter helpen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73142654
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:47 schreef Re het volgende:

[..]

msschien toch maar een keertje doen dan , misschien als je hem gewoon verteld wat je husarts doet en welke effecten de medicatie hebben kan hij je wat gerichter helpen
Bedankt voor het advies
Goed idee wel, nog heel even aankijken, ik sta er ook niet zo graag op de stoep. Maarja.
Het is ook wel beter dan de huisarts.
pi_73306138
ik heb echt een paar enorme rotdagen achter de rug, niet meer normaal.

ik vraag me af, misschien kan ik hier een nieuw topic over openen maar ik probeer het eerst even hier,

hebben jullie ook weleens dat je een paar dagen HEEL angstig en in de war bent en je intens alleen en verloren voelt? met enorme vlagen van paniek en suicidale gedachtes.. en dat het dan na een paar dagen weer weg gaat?

en weet iemand wat je er tegen kunt doen? ik heb zoveel moeite om er nog uit te komen als ik in zo'n gevoel zit, en het is zo afschuwelijk naar. alsof ik van binnen dood ga.
pi_73310614
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:47 schreef myrkur het volgende:
ik heb echt een paar enorme rotdagen achter de rug, niet meer normaal.

ik vraag me af, misschien kan ik hier een nieuw topic over openen maar ik probeer het eerst even hier,

hebben jullie ook weleens dat je een paar dagen HEEL angstig en in de war bent en je intens alleen en verloren voelt? met enorme vlagen van paniek en suicidale gedachtes.. en dat het dan na een paar dagen weer weg gaat?

en weet iemand wat je er tegen kunt doen? ik heb zoveel moeite om er nog uit te komen als ik in zo'n gevoel zit, en het is zo afschuwelijk naar. alsof ik van binnen dood ga.
Meisje toch

Ik ken het gevoel helaas, alleen is het bij mij jaren geleden. En bij mij voorkomen de AD een terugval naar zo'n toestand. Het is inderdaad verschrikkelijk. Heb je al contact met je arts/therapeut gehad hierover?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_73314285
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Meisje toch

Ik ken het gevoel helaas, alleen is het bij mij jaren geleden. En bij mij voorkomen de AD een terugval naar zo'n toestand. Het is inderdaad verschrikkelijk. Heb je al contact met je arts/therapeut gehad hierover?


jawel, waarschijnlijk komt het vanwege spanning (over bepaalde situaties) die te hoog oploopt, en het feit dat ik nu van medicatie aan het wisselen ben. hopelijk word ik dan straks een stukje stabieler.. pff. wel fijn dat de meds het bij jou voorkomen, dat geeft weer hoop.
pi_73322922
Sterkte myrkur! .

Ik heb er zelf ook wel last van, maar bij mij duurt het meestal wat korter. Dat je jezelf echt een of twee uur totaal klote voelt en totaal geen zin meer hebt om verder te gaan gecombineerd met een soort van levensangst, en even later vraag ik me dan af waar ik me zo druk om gemaakt heb.

Als je dat meerdere dagen achter elkaar hebt dan is dat compleet bagger. Geen plek hebben om te schuilen en de angstige tijd alleen maar kunnen uitzitten. .
Kom maar fijn hier babbelen hoor als je het even niet meer ziet zitten. .
pi_73325491
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:27 schreef DeepChord het volgende:


Als je dat meerdere dagen achter elkaar hebt dan is dat compleet bagger.
Probeer het eens met een paar maanden . Zo ging het bij mij dus toen ik kennis mocht maken het fenomeen 'depressie'. Het is ondertussen zo'n 13 jaar geleden maar achteraf vraag ik me serieus af of ik destijds niet opgenomen had moeten worden. 24 uur per dag doodsbang, waandenkbeelden, kilo's afvallen, ja, dat waren nog eens tijden
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_73325540
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:54 schreef myrkur het volgende:

[..]



jawel, waarschijnlijk komt het vanwege spanning (over bepaalde situaties) die te hoog oploopt, en het feit dat ik nu van medicatie aan het wisselen ben. hopelijk word ik dan straks een stukje stabieler.. pff. wel fijn dat de meds het bij jou voorkomen, dat geeft weer hoop.
Ah ja, dat zou een hoop verklaren. Ik kan ook nog steeds erg slecht tegen stress, wisselen van medicijnen heb ik dan geen ervaring mee (bij mij werkte fluoxetine de eerste keer goed en zonder al te veel bijwerkingen dus daar is nooit meer van afgeweken) maar ik kan me voorstellen dat dat niet echt helpt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_73331657
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:27 schreef DeepChord het volgende:
Sterkte myrkur! .

Ik heb er zelf ook wel last van, maar bij mij duurt het meestal wat korter. Dat je jezelf echt een of twee uur totaal klote voelt en totaal geen zin meer hebt om verder te gaan gecombineerd met een soort van levensangst, en even later vraag ik me dan af waar ik me zo druk om gemaakt heb.

Als je dat meerdere dagen achter elkaar hebt dan is dat compleet bagger. Geen plek hebben om te schuilen en de angstige tijd alleen maar kunnen uitzitten. .
Kom maar fijn hier babbelen hoor als je het even niet meer ziet zitten. .
dankje ja ik kende het ook alleen nog als buien van een paar uur.. ook niet fijn. maar dagenlang is echt horror. hopelijk is het van tijdelijke aard.
pi_73332784
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Probeer het eens met een paar maanden . Zo ging het bij mij dus toen ik kennis mocht maken het fenomeen 'depressie'. Het is ondertussen zo'n 13 jaar geleden maar achteraf vraag ik me serieus af of ik destijds niet opgenomen had moeten worden. 24 uur per dag doodsbang, waandenkbeelden, kilo's afvallen, ja, dat waren nog eens tijden
hmmja, mijn therapeut zei tegen me dat ik eigenlijk ook opgenomen zou moeten worden nu, maar dat het hem beter leek van niet. mij ook overigens. maar ik ken het gevoel dus.
pi_73333889
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:25 schreef myrkur het volgende:

[..]

dankje ja ik kende het ook alleen nog als buien van een paar uur.. ook niet fijn. maar dagenlang is echt horror. hopelijk is het van tijdelijke aard.
Dat is inderdaad niet fijn. Het enige dat ik me kan bedenken dat het nieuwe AD dat je nu hebt langzamerhand grip krijgt op jouw geest en dat je daardoor nog even wat die rotgevoelens en angst zit gedurende langere periodes in plaats van enkele uren.

En trouwens, ik voel me sowieso nu wat minder prettig met al die grijsheid buiten enzo. Wellicht dat dat bij jou ook onbewust wel meespeelt, wat de intensiteit nog verder verhoogd.

Is het zo erg met je gesteld dat je peut vindt dat je opgenomen moet worden dan? .
pi_73334022
Misschien een beetje een vreemde vraag trouwens, maar ik heb zo'n Philips Wake Up Light gekocht om wat prettiger wakker te worden dan met zo'n vervelende wekker. .
In de handleiding staat dat je een arts moet consulteren voordat je dat ding gaat gebruiken als je last hebt (gehad) van een depressie. Ik heb echt tijden nagedacht waarom dit zou moeten, maar ik heb geen zin om bij de HA langs te gaan om haar te vragen waarom dat zo is. Ik kan me niet voorstellen dat het nadelige gevolgen heeft als je met AD "redelijk stabiel" bent.

Heeft een van jullie een idee?
pi_73334558
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:07 schreef DeepChord het volgende:
Misschien een beetje een vreemde vraag trouwens, maar ik heb zo'n Philips Wake Up Light gekocht om wat prettiger wakker te worden dan met zo'n vervelende wekker. .
In de handleiding staat dat je een arts moet consulteren voordat je dat ding gaat gebruiken als je last hebt (gehad) van een depressie. Ik heb echt tijden nagedacht waarom dit zou moeten, maar ik heb geen zin om bij de HA langs te gaan om haar te vragen waarom dat zo is. Ik kan me niet voorstellen dat het nadelige gevolgen heeft als je met AD "redelijk stabiel" bent.

Heeft een van jullie een idee?
Ik denk dat het inderdaad weinig nadelige gevolgen zal hebben
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_73334891
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat het inderdaad weinig nadelige gevolgen zal hebben
Nú ben ik helemaal gerustgesteld. .
pi_73335850
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:02 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet fijn. Het enige dat ik me kan bedenken dat het nieuwe AD dat je nu hebt langzamerhand grip krijgt op jouw geest en dat je daardoor nog even wat die rotgevoelens en angst zit gedurende langere periodes in plaats van enkele uren.

En trouwens, ik voel me sowieso nu wat minder prettig met al die grijsheid buiten enzo. Wellicht dat dat bij jou ook onbewust wel meespeelt, wat de intensiteit nog verder verhoogd.

Is het zo erg met je gesteld dat je peut vindt dat je opgenomen moet worden dan? .
ja dat is ook zo, dit weer is niet echt om vrolijk van te worden. al hou ik best van de winter.

en nja opname vind ik dus ook heel drastisch. maar dat is meer aan te raden omdat ik veel suicidale gedachtes heb, zeker als ik zo angstig ben. en dat ben ik nogal veel. verder vind ik mezelf ook veel te 'goed' daarvoor hoor.

denk dat die wake up light alleen maar positieve invloed kan hebben op je stemming, toch? wel gek dat ze zoiets aanraden, zou het even vermelden als je toch al met een psych praat, en anders niet.
ben wel benieuwd of je er wat aan hebt, lijkt mij ook wel wat om zo wakker te worden.
pi_73336672
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:21 schreef myrkur het volgende:

[..]

ja dat is ook zo, dit weer is niet echt om vrolijk van te worden. al hou ik best van de winter.

en nja opname vind ik dus ook heel drastisch. maar dat is meer aan te raden omdat ik veel suicidale gedachtes heb, zeker als ik zo angstig ben. en dat ben ik nogal veel. verder vind ik mezelf ook veel te 'goed' daarvoor hoor.

denk dat die wake up light alleen maar positieve invloed kan hebben op je stemming, toch? wel gek dat ze zoiets aanraden, zou het even vermelden als je toch al met een psych praat, en anders niet.
ben wel benieuwd of je er wat aan hebt, lijkt mij ook wel wat om zo wakker te worden.
Toch wel raar. Ik vertel mijn psych ook wel eens dat ik wel eens zelfmoordgedachtes heb of een tijdje totaal geen zin meer heb om verder te gaan. Maar dat er dan een aanbeveling gedaan wordt dat ik misschien eens opgenomen zou moeten worden? Nee..
Ik zou denk ik net als jij het gevoel hebben iets te goed te zijn voor opname. Je denkt bij opname toch een beetje aan met leer bekleedde muren, échte nutcases en mannen in witte jassen die je om de zoveel tijd (verplicht) drogeren met kalmerende middelen. . Natuurlijk wordt dit wel een beetje ingegeven door bepaalde films, maar toch.

Ik heb die wake up light nog maar kort, dus kan er nog niets over zeggen. De eerste paar dagen zijn me goed bevallen. Ik word wat makkelijker/rustiger wakker dan (denk ik) het geval was met een gewone wekker met irritante piep. Zeker als het nog donker is buiten vind ik dat gigantisch moeilijk. Het voelt allemaal wat natuurlijker en gezonder aan, en ik voel me ook wat meer energiek op mijn werk. Kan best dat ik me dat stel dagen gewoon wat prettiger voel, maar ik heb er desondanks wel een goed gevoel bij.
Heb hem voor 90 euries gekocht bij de Blokker. Tis best wat geld, maar als het de voordelen blijft hebben die ik nu ervaren heb dan vind ik het geld het ruimschoots waard.
pi_73337327
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:54 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Toch wel raar. Ik vertel mijn psych ook wel eens dat ik wel eens zelfmoordgedachtes heb of een tijdje totaal geen zin meer heb om verder te gaan. Maar dat er dan een aanbeveling gedaan wordt dat ik misschien eens opgenomen zou moeten worden? Nee..
Ik zou denk ik net als jij het gevoel hebben iets te goed te zijn voor opname. Je denkt bij opname toch een beetje aan met leer bekleedde muren, échte nutcases en mannen in witte jassen die je om de zoveel tijd (verplicht) drogeren met kalmerende middelen. . Natuurlijk wordt dit wel een beetje ingegeven door bepaalde films, maar toch.

Ik heb die wake up light nog maar kort, dus kan er nog niets over zeggen. De eerste paar dagen zijn me goed bevallen. Ik word wat makkelijker/rustiger wakker dan (denk ik) het geval was met een gewone wekker met irritante piep. Zeker als het nog donker is buiten vind ik dat gigantisch moeilijk. Het voelt allemaal wat natuurlijker en gezonder aan, en ik voel me ook wat meer energiek op mijn werk. Kan best dat ik me dat stel dagen gewoon wat prettiger voel, maar ik heb er desondanks wel een goed gevoel bij.
Heb hem voor 90 euries gekocht bij de Blokker. Tis best wat geld, maar als het de voordelen blijft hebben die ik nu ervaren heb dan vind ik het geld het ruimschoots waard.
hmm ja nou. het is wel ergens op gebaseerd. ik heb niet alleen gedachtes over zelfmoord. ik had van de week al mijn medicijnen etc verzameld en alle pillen uit de strips gedrukt en ze op een bergje verzameld. uiteindelijk niet ingenomen maar.. dat scheelde niet veel. dus vandaar.

hou ons op de hoogte. misschien schaf ik er zelf ook wel eentje aan. heb er best wat geld voor over om makkelijker op te kunnen staan.
pi_73338097
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Probeer het eens met een paar maanden . Zo ging het bij mij dus toen ik kennis mocht maken het fenomeen 'depressie'.
Same here, het is de hel. Sterkte Myrkur en kom hier maar ongelimiteerd van je af praten En hou voor ogen: het.gaat.echt.over.
pi_73340356
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:16 schreef myrkur het volgende:

[..]

hou ons op de hoogte. misschien schaf ik er zelf ook wel eentje aan. heb er best wat geld voor over om makkelijker op te kunnen staan.


En sterkte, allen. Probeer optimistich te blijven nzo
pi_73341559
Zullen we myrkur even gezamenlijk knuffelen? Volgens mij kan ze dat wel gebruiken. .
pi_73342569
awwww
pi_73345547
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:07 schreef DeepChord het volgende:
Misschien een beetje een vreemde vraag trouwens, maar ik heb zo'n Philips Wake Up Light gekocht om wat prettiger wakker te worden dan met zo'n vervelende wekker. .
In de handleiding staat dat je een arts moet consulteren voordat je dat ding gaat gebruiken als je last hebt (gehad) van een depressie. Ik heb echt tijden nagedacht waarom dit zou moeten, maar ik heb geen zin om bij de HA langs te gaan om haar te vragen waarom dat zo is. Ik kan me niet voorstellen dat het nadelige gevolgen heeft als je met AD "redelijk stabiel" bent.

Heeft een van jullie een idee?
Vond zo'n wake up light eigenlijk ook altijd wel fijn, je wordt er wel lekker door wakker (met die fluitende vogels). Op gegeven moment ging ik denken dat mijn wekker afging wanneer de vogeltjes aan het fluiten waren buiten Best irritant in de zomer, wanneer je lekker wilt uitslapen Gebruik dat ding tegenwoordig alleen in de winter, wanneer het echt moeilijk is om het bed uit te komen. Maar zeker geen miskoop
pi_73345841
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:16 schreef myrkur het volgende:

[..]

hmm ja nou. het is wel ergens op gebaseerd. ik heb niet alleen gedachtes over zelfmoord. ik had van de week al mijn medicijnen etc verzameld en alle pillen uit de strips gedrukt en ze op een bergje verzameld. uiteindelijk niet ingenomen maar.. dat scheelde niet veel. dus vandaar.
jezus dat is toch wel redelijk ernstig... Trek iig snel genoeg aan de bel wanneer dingen te serieus worden. Heb je dit met iemand besproken?
pi_73346481
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:10 schreef crix het volgende:

[..]

Vond zo'n wake up light eigenlijk ook altijd wel fijn, je wordt er wel lekker door wakker (met die fluitende vogels). Op gegeven moment ging ik denken dat mijn wekker afging wanneer de vogeltjes aan het fluiten waren buiten Best irritant in de zomer, wanneer je lekker wilt uitslapen Gebruik dat ding tegenwoordig alleen in de winter, wanneer het echt moeilijk is om het bed uit te komen. Maar zeker geen miskoop
Maar gelukkig zitten er ook allerlei exotische geluidjes en fratsen op waardoor je geest het geluid van vogeltjes niet aan verplicht wakker worden gaat verbinden.
Dat lijkt me serieus vervelend trouwens, want dan kun je in de zomer om 5 uur al wakker worden aangezien die beesten dan al beginnen te kwetteren. .
pi_73346997
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:41 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Maar gelukkig zitten er ook allerlei exotische geluidjes en fratsen op waardoor je geest het geluid van vogeltjes niet aan verplicht wakker worden gaat verbinden.
Dat lijkt me serieus vervelend trouwens, want dan kun je in de zomer om 5 uur al wakker worden aangezien die beesten dan al beginnen te kwetteren. .
Ow heb daar nog nooit naar gekeken haha Toch maar eens naar een andere geluidje kijken. Werd regelmatig om 5 of 6 uur wakker ja..grr :p
pi_73347093
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:03 schreef crix het volgende:

[..]

Ow heb daar nog nooit naar gekeken haha Toch maar eens naar een andere geluidje kijken. Werd regelmatig om 5 of 6 uur wakker ja..grr :p
Haha, dat is uiteraard geen porem! Je kunt geloof ik zelfs de radio automagisch aanzetten op de ingestelde wektijd. Misschien dat je hem dan zelfs in de zomer kunt gebruiken. .
pi_73351951
sorry dat ik een tijdje niet ben geweest.
het is druk geweest met deeltijd en alles eromheen.
Ik heb nu sinds 2 weken ook seroquel 25mg voor het slapen gaan en jee wat slaap ik er heerlijk door!!
merk ook dat het de efexor nog wat helpt. voel me dus eigenlijk wel heel goed.
Heb natuurlijk dagen dat het minder gaat maar das normaal.

helaas zit het in de familie even niet mee waardoor ik afgelopen week een slechte week heb gehad en helaas uit zich dat is AM door het verdriet wat ik dan heb.
Mijn broer heeft te horen gekregen zaadbalkanker te hebben en mijn vader is geopereerd aan zijn hart.
en dan komt er bij mij zoveel stress en verdriet en boosheid pfff.
pi_73354519
Dat maakt toch niet uit of je wat minder komt 2h2h? Het is helemaal geen verplichting, zie het alleen maar als steun krijgen ervaringen opdoen met gelijkgestemden.

Niet zo'n fijne vorderingen in jouw leven 2h2h. Je hebt natuurlijk maar in beperkte mate de mogelijkheid om geestelijke klappen te kunnen opvangen, en dat is bij jou misschien al wat beperkter mogelijk dan anderen. Kan me voorstellen dat niet alles goed bij je aankomt, of dat het allemaal iets teveel voor je wordt. .

Heb je al iets gehoord over je broer, of het te opereren is enzo, of er herstel mogelijk is? En je vader, is de operatie een beetje goed verlopen?

Jij was toch opgenomen hè, hoe gaat het daar? Helpt het enzo?
pi_73354559
dubbelpost...
pi_73354915
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:08 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Haha, dat is uiteraard geen porem! Je kunt geloof ik zelfs de radio automagisch aanzetten op de ingestelde wektijd. Misschien dat je hem dan zelfs in de zomer kunt gebruiken. .
Ik heb er 1 zonder radio functie helaas.

@2h2h
Sterkte
pi_73357597
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:19 schreef crix het volgende:

[..]

jezus dat is toch wel redelijk ernstig... Trek iig snel genoeg aan de bel wanneer dingen te serieus worden. Heb je dit met iemand besproken?
jawel, met mijn individuele therapeut.. en ja inderdaad.
pi_73365965
@ deepchord mijn broer hebben ze 1 zaadbal verwijderd omdat er een tumor in zat nu krijgt hij morgen te horen of ze gaan starten met chemo of bestraling of dat ze afwachten omdat ze nog geen uizaaiingen hebben gevonden.(al kunnen die microscopische klein zijn waardoor er volgend maand toch moet worden begonnen met chemo of bestraling.

Mijn vaders operatie is goed gegaan al hebben ze nu alleen gekeken wat hij aan het hart heeft,ze hadden een donkere plek gezien in zijn hart. de 22ste krijgt hij te horen wat het is en wat ze eraan gaan doen.

ik zit niet opgenomen maar in deeltijd behandeling 4 dagen per week. moet zeggen het is zwaar maar merk wel dat ik er wat aan heb en dat het buiten het bovenstaande wel beter gaat met me.Ik heb zicht op mijn valkuilen al heb ik ze nog niet onder controlle.Het inzicht is al een hele stap.
pi_73437530
Ik slik nu al ruim anderhalve maand Wellbutrin XR, moet zeggen, dat ze goed werken en ook voor mijn ADHD geeft het rust in mijn lichaam. Alleen heb ik een vraagje. Zijn er hier nog meer mensen die Wellbutrin XR slikken en of diegene(n) de tabletjes ook in zijn geheel uitpoepen. Heb het al gevraagd bij mijn apotheek en heb zelfs de fabricant opgebeld, maar die kunnen mij er ook niets over vertellen of dit vaker voorkomt. Heb 12 oktober weer een afspraak bij mijn psychiater en ga dit ook zeker doorgeven.
pi_73531716
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:47 schreef Re het volgende:

[..]

msschien toch maar een keertje doen dan , misschien als je hem gewoon verteld wat je husarts doet en welke effecten de medicatie hebben kan hij je wat gerichter helpen
Ga volgende week een afspraak maken wil ook anti depressiva nu, sowieso wil ik wat benzo`s, oxazepam ofzo, maar zal ik om wat anders vragen dan risperidon? Heb niet echt zin om aan te komen, ik ben wel licht maar dat vind ik wel fijn, er zijn types waar je niet van aankomt heb ik gehoord?
En wat is eigenlijk het verschil met zyprexa? En al die andere AD`s?
pi_73532191
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:07 schreef DeepChord het volgende:
Misschien een beetje een vreemde vraag trouwens, maar ik heb zo'n Philips Wake Up Light gekocht om wat prettiger wakker te worden dan met zo'n vervelende wekker. .
In de handleiding staat dat je een arts moet consulteren voordat je dat ding gaat gebruiken als je last hebt (gehad) van een depressie. Ik heb echt tijden nagedacht waarom dit zou moeten, maar ik heb geen zin om bij de HA langs te gaan om haar te vragen waarom dat zo is. Ik kan me niet voorstellen dat het nadelige gevolgen heeft als je met AD "redelijk stabiel" bent.

Heeft een van jullie een idee?
Een manie kan opgewekt worden door lichttherapie. Je moet er dus wel zeker van zijn dat je depressief bent en niet manisch-depressief.
pi_73532311
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:11 schreef Mejuffrouw het volgende:

[..]

Een manie kan opgewekt worden door lichttherapie. Je moet er dus wel zeker van zijn dat je depressief bent en niet manisch-depressief.
Thanks! . Dat had ik over het hoofd gezien. Wel een essentieel detail inderdaad voor personen die ook manische episodes hebben. .
pi_73532563
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:14 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Thanks! . Dat had ik over het hoofd gezien. Wel een essentieel detail inderdaad voor personen die ook manische episodes hebben. .
Dat geldt overigens ook voor AD. En geloof me, de combi AD en lichttherapie kan voor bipolairen een zeer drastisch ongewild resultaat opleveren..
pi_73533527
Burdie, where art thou? Ben benieuwd hoe het met je gaat (medicijnloos?)

Ik heb mijn laatste gesprek bij de GGZ gehad En jeetje, ik had een tijdje geleden niet kunnen denken dat ik me weer zo goed zou voelen als nu.
pi_73549190
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:55 schreef AncientSound het volgende:

Ik heb mijn laatste gesprek bij de GGZ gehad En jeetje, ik had een tijdje geleden niet kunnen denken dat ik me weer zo goed zou voelen als nu.
dat klinkt positief hoe lang ben je in behandeling geweest?

met mij gaat het ondertussen stukken beter. heb het idee dat de zoloft misschien wel iets aan het doen is.
pi_73550410
Goed bezig AncientSound en myrkur. Goed nieuws! .

Ik voel me op dit moment somber. Geheel in lijn met het weer buiten. . Maar dat komt ook wel weer goed. hoop ik. .
pi_73557722
ik heb een redelijk goede week gehad begon heel slecht met het nieuws dat mijn broer 19 okt met chemokuur gaat beginnen 4 zeer zware kuren.

maar ik heb belangrijke vesluiten genomen die ik normaal nooit had durven nemen dus ben nu wel trots op mezelf.

Seroqeul alleen zelf opgehoogd naar 2x 25mg voor het slapen omdat ik anders steeds na 2uur wakker werd en niet meer kon slapen.
pi_73704045
Helpt risperidon ook tegen een depressie eigenlijk?
Het vermindert het effect van prikkels(zoiets) toch?
Dingen als geen zin om iets te ondernemen, erg pessimistisch zijn, soms wat verdrietig "ineens" etc
Ga vandaag iig een afspraak maken weer.
pi_73707355
Sterkte 2h2h
pi_73708830
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:33 schreef ScarFace- het volgende:
Helpt risperidon ook tegen een depressie eigenlijk?
Het vermindert het effect van prikkels(zoiets) toch?
Dingen als geen zin om iets te ondernemen, erg pessimistisch zijn, soms wat verdrietig "ineens" etc
Ga vandaag iig een afspraak maken weer.
quote:
Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?
Risperidon behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen, hevige onrust en bepaalde spiertrekkingen af.

Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, onrust, schizofrenie, depressie, dementie, tics en dwangstoornissen.
Het lijkt inderdaad ook bruikbaar te zijn voor een depressie. .
pi_73710324
ik kom hier ook maar eens kijken....al weet ik nog even niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk.
Mja, ik slik dus ook AD Venlafaxine (seroxat) om precies te zijn. Bevalt me erg goed moet ik zeggen, ik slik het nu een maand of 5 denk ik. Het gaat nu echt al een heel stuk beter met me dankzij de pillen. Nu kan ik verder met aan mezelf werken enzo
Kiek um goan!!!!!!!!!!
pi_73712825
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:50 schreef Flena het volgende:
ik kom hier ook maar eens kijken....al weet ik nog even niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk.
Mja, ik slik dus ook AD Venlafaxine (seroxat) om precies te zijn. Bevalt me erg goed moet ik zeggen, ik slik het nu een maand of 5 denk ik. Het gaat nu echt al een heel stuk beter met me dankzij de pillen. Nu kan ik verder met aan mezelf werken enzo
Weescht welkom hier! .

Valt het een beetje mee met de bijwerkingen? Heb je daarnaast nog therapie?
pi_73717622
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:00 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Weescht welkom hier! .

Valt het een beetje mee met de bijwerkingen? Heb je daarnaast nog therapie?
dank je wel

ik heb in het begin echt heel erg last gehad van de bijwerkingen, was echt niet leuk meer. Viel telkens soort van flauw, dus dan lag ik ineens weer op de grond. Dus dat was best eng want ik woon alleen met mijn 2 dochters dus dat voelde niet zo goed. Maar dat was de eerste week zoiets en toen was het over. Verder heb ik niet echt veel last van bijwerkingen, alleen mijn geheugen is echt een drama tegenwoordig, vroeger was ik echt een wandelende agenda, hield alles in mijn hoofd bij. Nu moet ik echt alles opschrijven anders vergeet ik het en dat is best balen. Maarja, ze helpen en das het belangrijkste he
Ik loop verder nog bij een psycholoog en ik ben doorgestuurd naar het GGZ voor intensievere therapie nog, ik krijg hulp van merites, GGD, de gemeente, en thuiszorg/hulp of hoe je dat ook noemt.
Kiek um goan!!!!!!!!!!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:47:35 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73724770
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef Flena het volgende:

[..]
- knip-
ha Flena! al 5 maanden joh? korter toch?
wel goed eigenlijk, zoveel hulp Ik spreek je nog op meer plekken maar ik wilde je ook hier ff welkom heten
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_73733519
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef Flena het volgende:

[..]

dank je wel

ik heb in het begin echt heel erg last gehad van de bijwerkingen, was echt niet leuk meer. Viel telkens soort van flauw, dus dan lag ik ineens weer op de grond. Dus dat was best eng want ik woon alleen met mijn 2 dochters dus dat voelde niet zo goed. Maar dat was de eerste week zoiets en toen was het over. Verder heb ik niet echt veel last van bijwerkingen, alleen mijn geheugen is echt een drama tegenwoordig, vroeger was ik echt een wandelende agenda, hield alles in mijn hoofd bij. Nu moet ik echt alles opschrijven anders vergeet ik het en dat is best balen. Maarja, ze helpen en das het belangrijkste he
Ik loop verder nog bij een psycholoog en ik ben doorgestuurd naar het GGZ voor intensievere therapie nog, ik krijg hulp van merites, GGD, de gemeente, en thuiszorg/hulp of hoe je dat ook noemt.
Ben ook wel aardig geschrokken van de bijwerkingen van risperidon(die ik heb gelezen) en vraag me af of een anti depressief middel misschien ook afdoende is voor mij, ipv anti psychotica, voor mijn klachten.
Mja, misschien is het ook wel nodig

[ Bericht 4% gewijzigd door ScarFace- op 15-10-2009 23:46:59 ]
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:09:55 #93
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_73773931
gisteren weer een hele zak met medicijnen van de apotheek gehaad
heb ritalin ook nog gekregen, om te proberen. raar spul is het. maargoed daar lul ik verder wel over in het ADHD topic
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_73777970
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:09 schreef Murmeli het volgende:
gisteren weer een hele zak met medicijnen van de apotheek gehaad
heb ritalin ook nog gekregen, om te proberen. raar spul is het. maargoed daar lul ik verder wel over in het ADHD topic
Wat amfetamine voor Murm. .
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:52:33 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73778993
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:33 schreef ScarFace- het volgende:
Helpt risperidon ook tegen een depressie eigenlijk?
Het vermindert het effect van prikkels(zoiets) toch?
Dingen als geen zin om iets te ondernemen, erg pessimistisch zijn, soms wat verdrietig "ineens" etc
Ga vandaag iig een afspraak maken weer.
risperidone wordt wel gebruikt als versterker van een AD, op zchzelf staand zal het niet voorgeschreven worden voor depressie, wel voor een bipolaire stoornis
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73879939
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 14:52 schreef Re het volgende:

[..]

risperidone wordt wel gebruikt als versterker van een AD, op zchzelf staand zal het niet voorgeschreven worden voor depressie, wel voor een bipolaire stoornis
Indirect kan het helpen als ik wat rustiger in mn hoofd ben, dacht/hoopte de psych
Het principe van zo laag mogelijk beginnen daar sta ik helemaal achter dus in dat opzicht is het wel oke.
Ik ga nu beginnen aan de risperidon dan zien we het wel.
Over een tijdje weer langskomen op gesprek uiteraard.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:53:21 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73880025
waarom dan niet gelijk aan de invega?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73880386
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:53 schreef Re het volgende:
waarom dan niet gelijk aan de invega?
Ik weet ook niet alles(en maak me nou niet onzeker, het werkt vast wel enigsinds )
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:25:01 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73880996
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:06 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik weet ook niet alles(en maak me nou niet onzeker, het werkt vast wel enigsinds )


dat is de opvolger van Risperdal
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73881645
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:25 schreef Re het volgende:

[..]



dat is de opvolger van Risperdal
Ik kan melden voor iedereen die het ooit voorgeschreven krijgt.
Bij mij ! is het niet wat ik moet hebben dit is echt rotzooi vind ik zelf.
Ik kan het wel nog een maand gaan slikken maarja, wat is dit voor kutactie, een vermindering aan prikkels(ofzo)helpt echt niet tegen een depressie.
Ja ik ben best eigenwijs, mn eigen stijl ze nemen zelf maar die rotzooi in.
Amper geslapen ipv erg goed en zulks. Het zal best weggaan, ik moet die shit niet.

[ Bericht 41% gewijzigd door ScarFace- op 21-10-2009 23:17:42 ]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:57:58 #101
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_74003912
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:42 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik kan melden voor iedereen die het ooit voorgeschreven krijgt.
Bij mij ! is het niet wat ik moet hebben dit is echt rotzooi vind ik zelf.
Ik kan het wel nog een maand gaan slikken maarja, wat is dit voor kutactie, een vermindering aan prikkels(ofzo)helpt echt niet tegen een depressie.
Ja ik ben best eigenwijs, mn eigen stijl ze nemen zelf maar die rotzooi in.
Amper geslapen ipv erg goed en zulks. Het zal best weggaan, ik moet die shit niet.
Hmmm, da's kut. Ben je er nu meteen mee gekapt dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:13:55 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74193770
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:55 schreef AncientSound het volgende:
Burdie, where art thou? Ben benieuwd hoe het met je gaat (medicijnloos?)
Hee, ik werd gemist !

Het gaat prima met me! Helaas nog niet medicijnloos, maar dat komt omdat ik enorm misselijk werd van de overgang van 10mg naar 0mg. Na een week flink misselijk en duizelig te zijn geweest, ben ik weer teruggegaan naar 10mg.

Ik moet nog weer naar de huisarts om te overleggen hoe en wanneer ik het opnieuw kan proberen (misschien met toch nog 1 of 2 tussenstapjes afbouwen) maar ben daar nog niet aan toe gekomen ivm vakanties en een jong hondje .

Fok volg ik de laatste tijd niet zo meer, ben eigenlijk alleen nog maar bezig met die pup .
KuikenGuppy
pi_74239670
hey

deze week naar de psych geweest en mijn seroquel is opgehoogd naar 75mg voor het slapen gaan.
ik sliep op de 50mg maar 5 uurtjes en icm met de therapie was dat volgens haar toch te weinig.
moet zeggen dat ik vanacht met die 75mg toch wel geweldig goed heb geslapen maar er wel suf van was de hele dag maar dat had ik toen ik ermee begon ook maar 1 dag dus zal wel goed komen.

Burdie jammer dat het helemaal stoppen dus niet zo goed lukt.
Maar ach 10mg is ook bijna niks en dat laatste stapje zal ook wel gaan lukken!!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:12:09 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_74241303
Burdie is er weer
Jammer meis dat het eventjes wat langer duurt... gewoon in kleinere stappen doen dan idd
Gezellig een hondje
Ik heb sinds een paar weken een kat, dat is ook zo gezellig
Alleen ik ben niet gezellig. ritalin is zo slecht voor mn humeur Maar ik hoor net van al mn vriendjes en vriendinnetjes dat ik wat meer rust moet nemen enzo ben deze week echt los gegaan op mn werk en veel de deur uit en veel bezoek en te weinig slapen en en en... gewoon dom dus
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:04:22 #105
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74265043
Inmiddels slik ik een maand of 4 AD en ben ik van bijna alle bijwerkingen af. Ik merk alleen dat ik de laatste weken ontzettend warrig ben! Echt zo warrig dat ik belangrijke dingen vergeet, niet meer weet wat ik net 1 minuut geleden gezegd heb of wat ik van de week gedaan heb... Hebben hier meer mensen last van?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74267731
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:04 schreef Marijkezwolle het volgende:
Inmiddels slik ik een maand of 4 AD en ben ik van bijna alle bijwerkingen af. Ik merk alleen dat ik de laatste weken ontzettend warrig ben! Echt zo warrig dat ik belangrijke dingen vergeet, niet meer weet wat ik net 1 minuut geleden gezegd heb of wat ik van de week gedaan heb... Hebben hier meer mensen last van?
Slik je het voor een depressie? Ik was ook warrig toen ik met mijn AD begon, maar wijt dat meer aan de depressie dan aan medicijnen. Hetzelfde kan gelden voor een angststoornis. Nu, na 5 maanden, ben ik juist rustig en helder in mijn hoofd en ervaar ik geen nare bijwerkingen van mijn medicijnen (citalopram en remeron).
  zondag 1 november 2009 @ 08:27:49 #107
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74270063
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:16 schreef AncientSound het volgende:

[..]

Slik je het voor een depressie? Ik was ook warrig toen ik met mijn AD begon, maar wijt dat meer aan de depressie dan aan medicijnen. Hetzelfde kan gelden voor een angststoornis. Nu, na 5 maanden, ben ik juist rustig en helder in mijn hoofd en ervaar ik geen nare bijwerkingen van mijn medicijnen (citalopram en remeron).
Ja, ik slik ze tegen een depressie. Maar eerder had ik daar dus geen last van, alleen in het begin als bijwerking van de medicijnen (ik heb vrij lang vrij veel last gehad van de medicijnen, en zo kreeg ik een paar weken terug ook last van zeer levendige dromen van de medicijnen). Omdat ik nu eigenlijk bijwerking-vrij ben vond ik het zo gek dat ik na een maand of 3 hier weer last van heb. Maar het kan natuurlijk ook aan mij liggen ipv de medicijnen Ik slik trouwens Cymbalta (60 mg).
Heb jij trouwens helemaal geen bijwerkingen (meer)?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74274000
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:04 schreef Marijkezwolle het volgende:
Inmiddels slik ik een maand of 4 AD en ben ik van bijna alle bijwerkingen af. Ik merk alleen dat ik de laatste weken ontzettend warrig ben! Echt zo warrig dat ik belangrijke dingen vergeet, niet meer weet wat ik net 1 minuut geleden gezegd heb of wat ik van de week gedaan heb... Hebben hier meer mensen last van?
ik heb daar ook last van, sinds ik medicijnen slik. kan best vervelend zijn ja, ik moet soms zelfs hard nadenken welke dag het is enzo, alles is zo chaotisch!
toch heb ik wel meer rust in mijn hoofd, gek genoeg.

bij mij is het dus niet overgegaan helaas.. maar je went er wel aan.
  zondag 1 november 2009 @ 13:52:24 #109
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_74275912
Ik ben volgens mij ook vergeetachtiger van de AD.... Maar ik weet het niet zeker, ik was ook al vergeetachtig door de depressie en ben al heel mn leven redelijk vergeetachtig.
En nou ben ik weer depri godverdegodverdegodver!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_74279454
Eerlijk gezegd geen last van verergerde vergeetachtigheid. En dat is maar goed ook omdat ik al verstrooid genoeg van mezelf ben
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74279679
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:52 schreef Murmeli het volgende:
En nou ben ik weer depri godverdegodverdegodver!!
Joh! Hoe komt dat nou? Kop op hoor

@Marijke: ik heb het idee dat ik iets meer slaap en meer vreetbuien heb maar voor de rest heb ik absoluut geen last van mijn medicatie.
pi_74386840
ik ben weer flink bezig met het vergeten van mijn meds. ik denk er gewoon niet aan.
vind het zo meoilijk is nu ook wel omdat ik het druk heb met vanalles.

staat al in mijn tel. heb al een briefje bij mijn make-up liggen.

heb al een pillen doosje die zit altijd in mijn tas.

echt erg en ik heb er na 2 dagen echt last van dan word ik depri en misselijk hoofdpijn echt ziek zeg maar.
pi_74396887
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:16 schreef 2h2h het volgende:
ik ben weer flink bezig met het vergeten van mijn meds. ik denk er gewoon niet aan.
vind het zo meoilijk is nu ook wel omdat ik het druk heb met vanalles.

staat al in mijn tel. heb al een briefje bij mijn make-up liggen.

heb al een pillen doosje die zit altijd in mijn tas.

echt erg en ik heb er na 2 dagen echt last van dan word ik depri en misselijk hoofdpijn echt ziek zeg maar.
hmm, kun je niet een strip bij je tandenborstel leggen ofzo, dat je ze meteen in kunt nemen als je je tanden poetst? heb je ook meteen water bij de hand.
pi_74400329
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:04 schreef Marijkezwolle het volgende:
Inmiddels slik ik een maand of 4 AD en ben ik van bijna alle bijwerkingen af. Ik merk alleen dat ik de laatste weken ontzettend warrig ben! Echt zo warrig dat ik belangrijke dingen vergeet, niet meer weet wat ik net 1 minuut geleden gezegd heb of wat ik van de week gedaan heb... Hebben hier meer mensen last van?
Dit probleem heb ik dus ook. Ik moet echt werkelijk alles opschrijven anders vergeet ik het, en dat terwijl ik voorheen een wandelende agenda was.
Ik vind het ook echt onwijs irritant en schaam me er zelfs misschien wel een beetje voor. Maar aan de andere kant denk ik ook weer dat het niet uitmaakt want ze helpen wel, en daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk.
Ik hoop dat jij (wij allemaal) eraan wennen en er hopelijk zelfs misschien minder last van gaan krijgen.
Kiek um goan!!!!!!!!!!
pi_74442733
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:57 schreef myrkur het volgende:

[..]

hmm, kun je niet een strip bij je tandenborstel leggen ofzo, dat je ze meteen in kunt nemen als je je tanden poetst? heb je ook meteen water bij de hand.
ik moet s morgens en smiddags 1 pakken.
Ik heb met mijn ergotherapeut overlegd en we hebben afgesproken dat ik bij mijn make-up een briefje leg met pil innemen erop neerleg en 1 strip daar naar leg.

smiddags zet ik het in mijn tel en bind een strip aan mijn tel. vast.

hopelijk helpt dit me anders weet ik het ook niet meer.

Verder seroquel dus opgehoogd naar 75mg voor het slapen gaan en ik slaap geweldig ben wel smorgens wat suf maar dat zal wel minder worden.
  woensdag 25 november 2009 @ 17:30:24 #116
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74994480
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:16 schreef Flena het volgende:

[..]

Dit probleem heb ik dus ook. Ik moet echt werkelijk alles opschrijven anders vergeet ik het, en dat terwijl ik voorheen een wandelende agenda was.
Ik vind het ook echt onwijs irritant en schaam me er zelfs misschien wel een beetje voor. Maar aan de andere kant denk ik ook weer dat het niet uitmaakt want ze helpen wel, en daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk.
Ik hoop dat jij (wij allemaal) eraan wennen en er hopelijk zelfs misschien minder last van gaan krijgen.
Dan maar een kleine update Ik heb wel wat minder last van de vergeetachtigheid, het is iets minder extreem geworden gelukkig Maar ik heb nu een andere zorg, ik heb een vette terugval. Om die reden is mijn medicatie verhoogd en sinds gister neem ik de verhoogde dosis. Ik merk het meteen, ik ben echt super duf

Hoe is het verder met iedereen? Hopelijk ook nog wat positief nieuws?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 25 november 2009 @ 17:48:11 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74994924
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
Hopelijk ook nog wat positief nieuws?
Ik doe sinds een paar weken succesvol 5 mg .
Nu nog kijken hoe ik dit terug kan brengen naar 0mg, want ik kan die tabletten niet nog kleiner maken.

Rot dat je een terugval hebt gehad... maar laat je niet uit het veld slaan, dat hoort er nu eenmaal bij. Daarna gaat het weer beter .
KuikenGuppy
  woensdag 25 november 2009 @ 17:50:18 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_74994982
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:30 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dan maar een kleine update Ik heb wel wat minder last van de vergeetachtigheid, het is iets minder extreem geworden gelukkig Maar ik heb nu een andere zorg, ik heb een vette terugval. Om die reden is mijn medicatie verhoogd en sinds gister neem ik de verhoogde dosis. Ik merk het meteen, ik ben echt super duf

Hoe is het verder met iedereen? Hopelijk ook nog wat positief nieuws?
Hmmmmzzz balen
Hier gaat het best wel goed
Heb concerta ipv ritalin gekregen en ben daar niet depri van tot nu toe. En het werkt ook goed dus daar word ik ook blij van. Lijkt erop dat ik eens normaal kan gaan functioneren. Ik durf er nog niet op te vertrouwen maar ik hoop echt echt zoooooo!!!!
In ieder geval is die dip van een paar weken geleden helemaal weg, gelukkig, dat was echt niet leuk.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_74997384
Wat rot, Marijkezwolle. Sterkte!

Positief nieuws: hier gaat het prima. Alleen één nadeel: ik kan oneindig lang slapen en kom nog steeds aan. Volgens mij is het van de Remeron. Ik weet dat het een bekende bijwerking is en dat het toch een soort luxeprobleem is, maar ik vind het toch niet zo fijn. Maarja, in april mag ik alweer proberen af te bouwen.
  woensdag 25 november 2009 @ 22:30:48 #120
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75004415
Wat fijn dat het bij jullie beter gaat!
En Burdie wat fijn dat het afbouwen zo lekker gaat! Murmeli, fijn dat de dip in elk geval weg is Dat oneindig slapen herken ik AS Vooral de eerste maand dat ik starte was ik zo moe... Ik kon echt dagen slapen Dat sloeg op een gegeven moment om in niet willen slapen en nu ben ik weer zo duf dat ik alleen maar wil slapen

Ik hoop dat ik me ook snel wat beter voel, nu voel ik me voornamelijk duf en mat Alsnog beter dan hoe ik me eerst voelde, maar niet helemaal optimaal.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75004446
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik doe sinds een paar weken succesvol 5 mg .
Nu nog kijken hoe ik dit terug kan brengen naar 0mg, want ik kan die tabletten niet nog kleiner maken.

Rot dat je een terugval hebt gehad... maar laat je niet uit het veld slaan, dat hoort er nu eenmaal bij. Daarna gaat het weer beter .
Als ik iets stoms zeg moet je 't zeggen maar bestaat er niet een vloeibare variant van 't medicijn dat je slikt? Volgens mij kun je dan de dosis zo klein maken als je zelf wil.
Hallon!
  woensdag 25 november 2009 @ 22:34:16 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75004575
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:31 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Als ik iets stoms zeg moet je 't zeggen maar bestaat er niet een vloeibare variant van 't medicijn dat je slikt? Volgens mij kun je dan de dosis zo klein maken als je zelf wil.
Ja, volgens mij schijnt zoiets wel te bestaan. Ik vraag me alleen af of de werking dan wel hetzelfde is, want ik heb twee verschillende merken gehad en daar tussen merkte ik toch wel een verschil.
Ik ga het in elk geval eens navragen/uitzoeken. Bedankt voor de tip .
KuikenGuppy
pi_75009128
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:20 schreef AncientSound het volgende:
Wat rot, Marijkezwolle. Sterkte!

Positief nieuws: hier gaat het prima. Alleen één nadeel: ik kan oneindig lang slapen en kom nog steeds aan. Volgens mij is het van de Remeron. Ik weet dat het een bekende bijwerking is en dat het toch een soort luxeprobleem is, maar ik vind het toch niet zo fijn. Maarja, in april mag ik alweer proberen af te bouwen.
Ik had dat ook bij Remeron. Sliep er superfijn op maar was de hele dag met eten bezig. Daarom uiteindelijk ook ermee gestopt. Helaas. Een luxeprobleem vind ik het niet hoor, de meeste mensen zitten er niet op te wachten om veel aan te komen. Het is maar net welke afweging je zelf maakt!
pi_75073631
Nja, bij mij is het in zoverre een luxeprobleem in dat ik (nog) niet té dik ben. Ik ben 1.72 meter en weeg nu ongeveer 64 kilo. Voor ik ziek werd woog ik zo rond de 60 kilo. Maar toen ik ziek was, was ik heel veel afgevallen. Op het dieptepunt woog ik 51 kilo. Ik ben dus in recordtijd 12/13 kilo aangekomen, en daar schaam ik me eigenlijk voor. Maar ik heb gewoon de hele dag zin om te eten, en het lijkt ook nog eens alsof mijn verbranding minder snel gaat.
pi_75074389
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:18 schreef AncientSound het volgende:
Nja, bij mij is het in zoverre een luxeprobleem in dat ik (nog) niet té dik ben. Ik ben 1.72 meter en weeg nu ongeveer 64 kilo. Voor ik ziek werd woog ik zo rond de 60 kilo. Maar toen ik ziek was, was ik heel veel afgevallen. Op het dieptepunt woog ik 51 kilo. Ik ben dus in recordtijd 12/13 kilo aangekomen, en daar schaam ik me eigenlijk voor. Maar ik heb gewoon de hele dag zin om te eten, en het lijkt ook nog eens alsof mijn verbranding minder snel gaat.
Met Remeron was de eetlust bij mij ook zooo erg. Als ik wakker werd ging ik al watertandend plannen wat ik de hele dag kon gaan eten.. hahah. Ongekend. Was ook heel moeilijk om er niet aan toe te geven vond ik.
pi_75074816
Heheh, ja, herkenbaar.

Het gekke is: toen ik me nog depressief voelde, kon ik me écht níet voorstellen dat mensen zich druk konden maken om het feit dat ze aankwamen van de antidepressiva. Ze moesten al blij zijn dat ze zich niet ongeëvenaard klote meer voelden, de zeikerds.
pi_75076078
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:50 schreef AncientSound het volgende:
Heheh, ja, herkenbaar.

Het gekke is: toen ik me nog depressief voelde, kon ik me écht níet voorstellen dat mensen zich druk konden maken om het feit dat ze aankwamen van de antidepressiva. Ze moesten al blij zijn dat ze zich niet ongeëvenaard klote meer voelden, de zeikerds.
Het is al kut genoeg om depressief te zijn, hoef je niet ook nog eens dik te zijn.
pi_75458438
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:25 schreef 2h2h het volgende:
hey

deze week naar de psych geweest en mijn seroquel is opgehoogd naar 75mg voor het slapen gaan.
ik sliep op de 50mg maar 5 uurtjes en icm met de therapie was dat volgens haar toch te weinig.
moet zeggen dat ik vanacht met die 75mg toch wel geweldig goed heb geslapen maar er wel suf van was de hele dag maar dat had ik toen ik ermee begon ook maar 1 dag dus zal wel goed komen.

Burdie jammer dat het helemaal stoppen dus niet zo goed lukt.
Maar ach 10mg is ook bijna niks en dat laatste stapje zal ook wel gaan lukken!!
Heb je nog steeds Seroquel? Hoe bevalt het je?
Ik heb het sinds gisteren ook in de laagste dosis van 25mg. Ik heb er vannacht erg goed op geslapen van 23:00-10:00 uur. Wel een paar keer wakker geworden maar dan sliep ik gelijk weer door. Toen ik wakker werd was ik voor een uur wel erg suf, maar verder valt het me mee kwa bijwerkingen.

Dat ik er goed op slaap is wel mooi meegenomen, want heb altijd wel moeite met inslapen. Maar ik krijg het voorgeschreven voor depressie. Opzich gaat het de laatste maanden redelijk goed met me, de lithium doet zijn werk. Maar ik blijft veel last houden van vermoeidheid, mijn psychiater denkt dat de depressie nog niet helemaal weg is. Ik denk dat dit wel zo is, ik voel me nog niet helemaal de oude.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:40:22 #129
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75487017
Binnenkort toch maar aan de AD. Heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar soms moet je gewoon toegeven. Sertraline gaat het worden, iemand toevallig ervaring mee?
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_75490625
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:40 schreef Twizu het volgende:
Binnenkort toch maar aan de AD. Heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar soms moet je gewoon toegeven. Sertraline gaat het worden, iemand toevallig ervaring mee?
Herkenbaar dat heb ik eerst ook gedaan. Maar achteraf heb ik spijt dat ik niet eerder begonnen ben, ondanks de bijwerkingen.
Ikzelf heb geen ervaring met Sertraline.Weet je al wanneer je gaat starten?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75492663
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:40 schreef Twizu het volgende:
Binnenkort toch maar aan de AD. Heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar soms moet je gewoon toegeven. Sertraline gaat het worden, iemand toevallig ervaring mee?
Bij mij werkte Sertraline niet, maar ik had geen last van bijwerkingen bij dit middel.
Op revolutionhealth.com staan heel veel ervaringen van mensen. Dan kun je het beste even op Zoloft zoeken de merknaam van het medicijn.

Succes en goed van je dat je het toch gaat proberen.
pi_75495951
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:31 schreef JOHAN410 het volgende:

[..]

Bij mij werkte Sertraline niet, maar ik had geen last van bijwerkingen bij dit middel.
Op revolutionhealth.com staan heel veel ervaringen van mensen. Dan kun je het beste even op Zoloft zoeken de merknaam van het medicijn.

Succes en goed van je dat je het toch gaat proberen.
Iguard.org is ook zo`n site.
pi_75496055
Ik ga zelf aan therapie beginnen, hoort dus niet zo thuis in dit topic, op zich, mja, ik meld het maar even.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:13:00 #134
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75496688
Bedankt voor de reacties!
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:36 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Herkenbaar dat heb ik eerst ook gedaan. Maar achteraf heb ik spijt dat ik niet eerder begonnen ben, ondanks de bijwerkingen.
Ikzelf heb geen ervaring met Sertraline.Weet je al wanneer je gaat starten?
Zo snel mogelijk, heb al een recept. Ik hoop echt zo dat dit hét steuntje in de rug gaat zijn.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:31 schreef JOHAN410 het volgende:

[..]

Bij mij werkte Sertraline niet, maar ik had geen last van bijwerkingen bij dit middel.
Op revolutionhealth.com staan heel veel ervaringen van mensen. Dan kun je het beste even op Zoloft zoeken de merknaam van het medicijn.

Succes en goed van je dat je het toch gaat proberen.
Thanks! Heb beloofd niet teveel op te zoeken, maar heb stiekem toch even snel gekeken
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:03:10 #135
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75514115
Nog een paar vraagjes. Ben er toch een beetje bang voor, denk ik. Het is toch iets wat met je hersenen gaat klooien.

* Kan het kwaad om er ook een multivitamine bij te slikken? Dit is namelijk niet echt een overbodige luxe op dit moment. Ik ga er vanuit dat het geen kwaad kan, maar misschien hebben jullie andere ervaringen? In de bijsluiter kan ik er niks over vinden.

* En als je stopt met slikken, dan zullen alle bijwerkingen etc toch gewoon moeten verdwijnen hè. Niet dat ik nog altijd last ga krijgen van het feit dat ik ooit AD's heb geslikt.

* Word je echt zo'n zombie?

Alvast bedankt weer!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:11:14 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75514404
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:03 schreef Twizu het volgende:
Nog een paar vraagjes. Ben er toch een beetje bang voor, denk ik. Het is toch iets wat met je hersenen gaat klooien.
Heel begrijpelijk, maar je hoeft echt nergens bang voor te zijn . Er zijn velen die u voorgingen .
quote:
* Kan het kwaad om er ook een multivitamine bij te slikken? Dit is namelijk niet echt een overbodige luxe op dit moment. Ik ga er vanuit dat het geen kwaad kan, maar misschien hebben jullie andere ervaringen? In de bijsluiter kan ik er niks over vinden.
Welnee, dat kan echt geen kwaad! Het enige dat echt niet goed gaat in combinatie met je medicijnen is alcohol, drugs en grapefruit ( ik verzin het niet!).
quote:
* En als je stopt met slikken, dan zullen alle bijwerkingen etc toch gewoon moeten verdwijnen hè. Niet dat ik nog altijd last ga krijgen van het feit dat ik ooit AD's heb geslikt.
Yep . En vaak zelfs al veel eerder, de meeste bijwerkingen zijn echt tijdelijk.
quote:
* Word je echt zo'n zombie?
Dat verschilt een beetje per persoon, maar volgens mij vaart het overgrote gedeelte van de AD gebruikers goed bij hun medicijnen. Bij uitzondering komt het wel eens voor dat mensen er een beetje waus van worden (en soms gebeurt dat wel eens in het begin en trekt het na 2 weken weer weg) en als het echt niet over gaat, kan je altijd nog wat anders proberen. Medicijnen genoeg en ze werken allemaal net weer even anders .
quote:
Alvast bedankt weer!
Als je nog meer vragen hebt, hoe onzinnig ze ook lijken, stel ze gewoon he .
Wanneer ga je beginnen?
KuikenGuppy
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:13:23 #137
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75514480
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:55 schreef ScarFace- het volgende:
Ik ga zelf aan therapie beginnen, hoort dus niet zo thuis in dit topic, op zich, mja, ik meld het maar even.
Waarom niet, in die zin, naast medicatie hebben de meesten hier denk ik therapie Ga je "gewoon" naar een psycholoog? of iets ander?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:14:28 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75514528
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:03 schreef Twizu het volgende:
Nog een paar vraagjes. Ben er toch een beetje bang voor, denk ik. Het is toch iets wat met je hersenen gaat klooien.

* Kan het kwaad om er ook een multivitamine bij te slikken? Dit is namelijk niet echt een overbodige luxe op dit moment. Ik ga er vanuit dat het geen kwaad kan, maar misschien hebben jullie andere ervaringen? In de bijsluiter kan ik er niks over vinden.
dat kan idd geen kwaad
quote:
* En als je stopt met slikken, dan zullen alle bijwerkingen etc toch gewoon moeten verdwijnen hè. Niet dat ik nog altijd last ga krijgen van het feit dat ik ooit AD's heb geslikt.
direct na het stoppen (althans langzaam afbouwen) kun je nog wel wat ontwenningsverschijnselen hebben maar zodra alle medicatie uit je bloed is zullen de bijwerkingen ook stoppen
quote:
* Word je echt zo'n zombie?
iedereen reageerd er verschillend op, er kan iig iets zoals een vervlakking optreden wat je zou kunnen scharen onder zombie, maar zoals met elke medicatie, heb je teveel last van de bijwerkingen kun je overstappen op andere soortgelijke medicatie, maar je zal altijd bijwerkingen blijven houden
quote:
Alvast bedankt weer!
graag gedaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:18:07 #139
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75514652
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:03 schreef Twizu het volgende:
Nog een paar vraagjes. Ben er toch een beetje bang voor, denk ik. Het is toch iets wat met je hersenen gaat klooien.

* Kan het kwaad om er ook een multivitamine bij te slikken? Dit is namelijk niet echt een overbodige luxe op dit moment. Ik ga er vanuit dat het geen kwaad kan, maar misschien hebben jullie andere ervaringen? In de bijsluiter kan ik er niks over vinden.
Het lijkt me geen kwaad kunnen
quote:
* En als je stopt met slikken, dan zullen alle bijwerkingen etc toch gewoon moeten verdwijnen hè. Niet dat ik nog altijd last ga krijgen van het feit dat ik ooit AD's heb geslikt.

* Word je echt zo'n zombie?
Voor zover ik weet zijn de bijwerkingen er alleen bij het gebruik. De bijwerkingen zullen sowieso na een tijdje minder worden of zelfs helemaal verdwijnen tijdens het slikken als het goed is Ik merk zelf dat ik na de start of na een verhoging een tijdje wat duffer ben, wat vergeetachtiger, nog vermoeider en misselijk ben. Maar dat gaat na een paar weekjes wel over, bij mij moet het echt inregelen zeg maar. Ik heb net weer een verhoging gehad en ben daardoor duffer, maar zeker geen zombie. Ook heb ik een tijdje levendige dromen gehad Erg leuk, maar niet praktisch, ik haalde werkelijkheid en dromen door elkaar En de vergeetachtigheid is echt erger, maar als dat het enige is Ik zou me niet te veel zorgen maken om bijwerkingen, het verschilt ook van persoon tot persoon
quote:
Alvast bedankt weer!
yw
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:18:21 #140
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75514662
Bedankt allemaal!

Ik ben weer gerustgesteld, hehe.
Wat een snelle reacties trouwens!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_75514891
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:13 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Waarom niet, in die zin, naast medicatie hebben de meesten hier denk ik therapie Ga je "gewoon" naar een psycholoog? of iets ander?
Psychiater.
Ze had me eerst risperidon voorgeschreven, het leek wel een standaard oplossing / wondermiddeltje ofzo maar dat heb ik 1 keer genomen en je moet ook geen standaard dingen willen (voorschrijven)
Ik had/heb wel moeite met het omschrijven van mn klachten soms mja.
Iig die risperidon was waardeloos bah
Nu dus therapie voor wat negatief denken / depressief / afgevlakt zijn enz
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:37:48 #142
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75515429
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:23 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Psychiater.
Ze had me eerst risperidon voorgeschreven, het leek wel een standaard oplossing / wondermiddeltje ofzo maar dat heb ik 1 keer genomen en je moet ook geen standaard dingen willen (voorschrijven)
Ik had/heb wel moeite met het omschrijven van mn klachten soms mja.
Iig die risperidon was waardeloos bah
Nu dus therapie voor wat negatief denken / depressief / afgevlakt zijn enz
Is Risperidon ook een AD? En hopen dat het helpt! Met name negatief denken is zeker om te buigen en anders aan te leren Hopen dat je daardoor ook minder depri en afgevlakt bent
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:40:56 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75515545
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:37 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Is Risperidon ook een AD? En hopen dat het helpt! Met name negatief denken is zeker om te buigen en anders aan te leren Hopen dat je daardoor ook minder depri en afgevlakt bent
risperdal is een antipsychoticum wat ook als zogenaamde augmentatie therapie (booster) gebruikt kan worden bovenop een AD
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:43:19 #144
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75515640
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:40 schreef Re het volgende:

[..]

risperdal is een antipsychoticum wat ook als zogenaamde augmentatie therapie (booster) gebruikt kan worden bovenop een AD
You've lost me na de augmentatie therapie Maar het is dus iets anders als een AD, wat doet het dan precies? (ben even nieuwsgierig )
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:19:42 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75517009
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:43 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

You've lost me na de augmentatie therapie Maar het is dus iets anders als een AD, wat doet het dan precies? (ben even nieuwsgierig )
Het is een antipsychoticum, dus om psychoses tegen te gaan. Maar je kunt het ook naast je AD slikken om het effect van je AD te versterken (= augmentatie therapie).
KuikenGuppy
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:41:00 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75517878
ja ik was even het woord kwijt

een antipsychoticum wordt voornamelijk dus gebruikt in schizofrenie, wat betaat uit positieve symptomen (psychose, agressie etc...) en negatieve symptomen (depressie, apathie etc..). Omdat dus een antipsychoticum ook op die negatieve symptomen werkt hebben ze het geprobeerd als versterker van een AD, en daar zijn goede resultaten mee gehaald in klinische studies
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:42:42 #147
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75517939
Aha, weer wat geleerd Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75518633
Ter verduidelijking; ik heb geen schizofrenie, maar wel autisme, syndroom van asperger.
Ben eigenlijk best rustig en die risperidon is meer als je mensen aanvliegt of echt zo iets.
Ik heb wel eens last van veel prikkels, daar helpt dat ook tegen, maar niet echt waarvoor ik bij haar kwam.
Maarja dat is nu ook duidelijk. Dat soort dingen duren weleens wat langer bij mij.
Dingen aangeven, duidelijk zijn enzo
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:21:35 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75519428
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:59 schreef ScarFace- het volgende:
Ter verduidelijking; ik heb geen schizofrenie, maar wel autisme, syndroom van asperger.
Ben eigenlijk best rustig en die risperidon is meer als je mensen aanvliegt of echt zo iets.
Ik heb wel eens last van veel prikkels, daar helpt dat ook tegen, maar niet echt waarvoor ik bij haar kwam.
Maarja dat is nu ook duidelijk. Dat soort dingen duren weleens wat langer bij mij.
Dingen aangeven, duidelijk zijn enzo
klopt, er zijn nu ook studies aan de gang die kijken naar de effecten van Risperidone in autisme (en andere gedragsproblemen), en dan voornamelijk op agressie, tantrums en meer van dat soort geagiteerd gedrag... maar dat is voornamelijk bij jonge kinderen geloof ik...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:08:52 #150
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75542963
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is een antipsychoticum, dus om psychoses tegen te gaan. Maar je kunt het ook naast je AD slikken om het effect van je AD te versterken (= augmentatie therapie).
Burdie hoe gaat het met je?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:39:30 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75543147
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 09:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Burdie hoe gaat het met je?
Hee Murm .
Alles prima hier hoor! Ben bijna medicijnvrij (ik neem nog 1/6 deel van een 20mg pil) en zit heerlijk in m'n vel. Hoe is het met jou?
KuikenGuppy
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:32:46 #152
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_75543611
Ik ben na ongeveer 3 jaar Efexor te hebben geslikt, nu een week medicijnvrij.
wat een hell of een trip was dat zeg, dat afbouwen
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:46:20 #153
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75546051
Wat fijn om te lezen dat sommigen al (bijna) medicijnvrij zijn!
En wat was er vreselijk aan het afbouwen NouMooiNiet?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:36:54 #154
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75551820
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 09:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hee Murm .
Alles prima hier hoor! Ben bijna medicijnvrij (ik neem nog 1/6 deel van een 20mg pil) en zit heerlijk in m'n vel. Hoe is het met jou?
dat klinkt goeoeoeoeoeoeoeod!!! ben trots op je
hier ook wel goed eigenlijk. Heb naast de AD nu concerta (voor adhd/add) en sindsdien (dat is pas een paar weken, maargoed) gaat het echt stukken beter heb weer zin om dingen te gaan doen en mn werk gaat eindelijk eens goed niet elke dag een gevecht om de dag door te komen En ik ben mn huisje weer verder aan het mooi maken
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75566132
Fijne berichten ben blij voor jullie.

Hier gaat 't top. Ik heb deze week voor het eerst in tijden weer eens 's middags een dutje gedaan. Het klinkt gek, maar dat durfde ik niet omdat ik een aantal keer compleet van de kaart (angst, derealisatie) wakker was geworden net voor/tijdens mijn depressie als ik overdag in slaap viel. Terwijl ik wel 24/7 kan slapen met mijn AD's. Dus dat voelt toch een beetje als de laatste horde, nu is het écht over.

In april ga ik afbouwen, maar vind het eigenlijk wel fijn dat ik daar nu nog even niet aan hoef.
  zondag 13 december 2009 @ 11:28:05 #156
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_75571830
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:46 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wat fijn om te lezen dat sommigen al (bijna) medicijnvrij zijn!
En wat was er vreselijk aan het afbouwen NouMooiNiet?
Ik slikte ze als hulpmiddel tegen angst, negatieve gedachtengangen icm therapie.
Ik vond het wel weer genoeg geweest met die medicatie in mijn lijf, omdat ik tijdens therapie voldoende handvaten had gekregen om mijn gedachten te veranderen.
Maar tijdens het verminderen van de ad ging ik steeds denken: krijg ik het nu terug, word ik nu bang?? haha.
De laatste 2 weken van het afbouwen (ik slikte capsules en haalde er steeds wat meer korreltjes uit) werd ik heel duizelig en vielen mn hersenen een tikje uit (tikken in mijn hoofd met suizen), en door de duizeligheid moest ik stil blijven liggen.
Doordat ik dat weer voelde werd ik weer bang en dacht ik: misschien moet ik wel weer meer ad gaan innemen. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan.
Nu heb ik af en toe nog steeds die tikken in mijn hoofd (dat alles een seconde te laat komt of juist extra beweegt) en ik heb veel gehuild en ben bang dat ik nu weer terug bij af ben.
Al met al is het natuurlijk niet zon grote hell als anderen misschien zullen denken bij het lezen van deze post, maar vooral de gedachten waar ik mee gevochten heb tijdens het afbouwen zijn heel tegenstrijdig geweest. vooral omdat ik mensen in mijn omgeving gehoord heb die zeiden: ik ben ook eens gestopt maar toch weer begonnen, omdat sommige mensen het gewoon hun hele leven nodig hebben..
Herkenning iemand??
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zondag 13 december 2009 @ 11:45:28 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75572188
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Ik slikte ze als hulpmiddel tegen angst, negatieve gedachtengangen icm therapie.
Ik vond het wel weer genoeg geweest met die medicatie in mijn lijf, omdat ik tijdens therapie voldoende handvaten had gekregen om mijn gedachten te veranderen.
Maar tijdens het verminderen van de ad ging ik steeds denken: krijg ik het nu terug, word ik nu bang?? haha.
De laatste 2 weken van het afbouwen (ik slikte capsules en haalde er steeds wat meer korreltjes uit) werd ik heel duizelig en vielen mn hersenen een tikje uit (tikken in mijn hoofd met suizen), en door de duizeligheid moest ik stil blijven liggen.
Doordat ik dat weer voelde werd ik weer bang en dacht ik: misschien moet ik wel weer meer ad gaan innemen. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan.
Nu heb ik af en toe nog steeds die tikken in mijn hoofd (dat alles een seconde te laat komt of juist extra beweegt) en ik heb veel gehuild en ben bang dat ik nu weer terug bij af ben.
Al met al is het natuurlijk niet zon grote hell als anderen misschien zullen denken bij het lezen van deze post, maar vooral de gedachten waar ik mee gevochten heb tijdens het afbouwen zijn heel tegenstrijdig geweest. vooral omdat ik mensen in mijn omgeving gehoord heb die zeiden: ik ben ook eens gestopt maar toch weer begonnen, omdat sommige mensen het gewoon hun hele leven nodig hebben..
Herkenning iemand??
brain zaps...?
quote:
Symptoms described as "brain zaps", "brain shocks," "brain shivers" or "head shocks" are a withdrawal symptom experienced during discontinuation (or reduction of dose) of antidepressant drugs.[6][7] The symptoms are widely variable in description and of unknown etiology;[7] common descriptions include dizziness, electric shock-like sensations, sweating, nausea, insomnia, tremor, confusion, and vertigo.[6][7] The MedDRA "preferred term" for coding these types of symptoms in adverse drug reaction reports (for use in pharmacovigilance databases such as under the Yellow Card Scheme), is paraesthesia.[8][9]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 13 december 2009 @ 12:03:51 #158
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_75572615
Re, dat beschrijft het wel.
Ik ervaar overigens ook tintelingen op mijn tong.
Wat ik verder als " symptomen" heb gelezen als Geen honger hebben, is bij mij juist omgekeerd, en ook slapeloosheid heb ik niet, wel hele enge realistische dromen..
Ben blij dat het nu wat minder is.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zondag 13 december 2009 @ 15:26:01 #159
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75579381
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

-knip-
Op zich niet zo gek, die angst... dat zou ik denk ik ook hebben (ook zonder angstgevoelens etc, maar meer dat ik dan bang zou zijn dat ik me weer heel rot ga voelen enzo). En die hersen-bijverschijnselen lijken me heel akelig... Word je daar niet extra angstig van? En hoelang heb je deze medicijnen geslikt als ik vragen mag?

En sommige mensen zullen inderdaad hun leven lang medicijnen nodig hebben, mijn vader is daar een voorbeeld van. Maar ja, hij slikt liever medicijnen dan dat het weer helemaal misgaat... (hij heeft overigens geen depressie oid, hij heeft pddnos, maar slikt AD waardoor hij o.a. rustiger is en beter kan functioneren). Ik zelf hoop binnen een jaar wel te kunnen minderen danwel stoppen, omdat ik dan alles onder controle hoop te hebben Maar ja, eerst maar eens kijken hoe het gaat.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 13 december 2009 @ 15:47:49 #160
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75580099
Ik merk wel dat ik er echt aan moet wennen!

Gisteren zo duf als een konijn & vandaag vloeibare ontlasting en misselijk. Allemaal nog maar op de halve dosis. Alles voor het goede doel dan maar.

Succes & sterkte allemaal! (ook met het afbouwen! )
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  zondag 13 december 2009 @ 16:09:16 #161
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_75580742
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:26 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Op zich niet zo gek, die angst... dat zou ik denk ik ook hebben (ook zonder angstgevoelens etc, maar meer dat ik dan bang zou zijn dat ik me weer heel rot ga voelen enzo). En die hersen-bijverschijnselen lijken me heel akelig... Word je daar niet extra angstig van? En hoelang heb je deze medicijnen geslikt als ik vragen mag?
...

Ik heb ze ongeveer 3 jaar gehad, een hele lage dosis dat wel (37,5 mg).
Ik heb gelukkig op internet gelezen (ja dat doe je dan he) dat t verschijnselen zijn die erbij horen en dat ze wel weg gaan. Daar ben ik op zich niet zo angstig van geworden.
Wel van het feit dat ik nu constant boos en gefrustreerd ben en ik denk dat het komt door het stoppen, en ik WIL niet meer die dingen innemen maar misschien KAN het wel niet anders?? Dat is het gevecht wat ik nu in mijn hoofd heb.. En weer bang en verdrietig dat nu weer blijkt dat ik inderdaad anders dan anderen ben..
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_75581021
Hebben jullie veel permanente bijwerkingen van de AD? Ik wil niet onnodig medicijnen slikken, maar als zou blijken dat ik écht niet zonder kan, zou ik het namelijk niet eens zo erg vinden. M'n pa slikt ze al jaren i.v.m. terugkerende depressies en heeft eigenlijk ook nergens last van. Bij mij is de enige bijwerking (van citalopram en mirtazapine) dat ik ontzettend veel slaap, maar om nou te zeggen dat dat erg hinderlijk is, nee. De meest zwaarwegende reden die ik op het moment heb om "snel" (na een half jaar beterschap) te willen stoppen, is dat wij graag kinderen willen en ik dan liever geen medicatie slik.
  zondag 13 december 2009 @ 16:27:18 #163
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75581213
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:47 schreef Twizu het volgende:
Ik merk wel dat ik er echt aan moet wennen!

Gisteren zo duf als een konijn & vandaag vloeibare ontlasting en misselijk. Allemaal nog maar op de halve dosis. Alles voor het goede doel dan maar.

Succes & sterkte allemaal! (ook met het afbouwen! )
Herkenbaar, maar het wordt minder hoor Succes en sterkte in elk geval de komende dagen/week!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 13 december 2009 @ 16:28:57 #164
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75581264
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:09 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Ik heb ze ongeveer 3 jaar gehad, een hele lage dosis dat wel (37,5 mg).
Ik heb gelukkig op internet gelezen (ja dat doe je dan he) dat t verschijnselen zijn die erbij horen en dat ze wel weg gaan. Daar ben ik op zich niet zo angstig van geworden.
Wel van het feit dat ik nu constant boos en gefrustreerd ben en ik denk dat het komt door het stoppen, en ik WIL niet meer die dingen innemen maar misschien KAN het wel niet anders?? Dat is het gevecht wat ik nu in mijn hoofd heb.. En weer bang en verdrietig dat nu weer blijkt dat ik inderdaad anders dan anderen ben..
Dat kan ik me voorstellen, dat laatste. Maar is het niet zo dat iedereen anders is dan anderen? Ieder huisje z'n kruisje toch? Ik denk dat je voornamelijk lekker moet denken aan je eigen geluk en de andere moet je maar leuk of niet leuk vinden zoals je bent toch? Maar ik snap het wel degelijk hoor, heb ook regelmatig dat soort gedachten...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 13 december 2009 @ 16:32:12 #165
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75581353
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:19 schreef AncientSound het volgende:
Hebben jullie veel permanente bijwerkingen van de AD? Ik wil niet onnodig medicijnen slikken, maar als zou blijken dat ik écht niet zonder kan, zou ik het namelijk niet eens zo erg vinden. M'n pa slikt ze al jaren i.v.m. terugkerende depressies en heeft eigenlijk ook nergens last van. Bij mij is de enige bijwerking (van citalopram en mirtazapine) dat ik ontzettend veel slaap, maar om nou te zeggen dat dat erg hinderlijk is, nee. De meest zwaarwegende reden die ik op het moment heb om "snel" (na een half jaar beterschap) te willen stoppen, is dat wij graag kinderen willen en ik dan liever geen medicatie slik.
Ik heb wisselende bijwerkingen. Tot op heden (en ik slik ze nu een half jaar) ben ik niet bijwerking vrij geweest...

Dit is even iets heel anders hoor en ik wil je zeker niet van je kinderwens afhouden, maar ik vraag het me af omdat het mij ook bezig houd Je vertelt dat je vader terugkerende depressies heeft en dat jij ook iets in die lijn gehad hebt/nog hebt. Ben je niet bang dat dit erfelijk is? Ik ben zelf namelijk al heel lang zoekende of ik überhaupt een kinderwens heb en mocht ik die toch "krijgen" of ik dan wel kinderen zou willen krijgen vanuit de angst dat mijn kind ook zulke klachten ontwikkelt en ik dat niet zou kunnen verkroppen (dat zou ik ervaren als mijn schuld ofzo... ).Zoals ik al zei, ik wil je zeker niet van je kinderwens afhouden of zeggen wat je zou moeten doen, maar ik vroeg me gewoon even af hoe jij daar over denkt.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75582669
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
Dit is even iets heel anders hoor en ik wil je zeker niet van je kinderwens afhouden, maar ik vraag het me af omdat het mij ook bezig houd Je vertelt dat je vader terugkerende depressies heeft en dat jij ook iets in die lijn gehad hebt/nog hebt. Ben je niet bang dat dit erfelijk is?
De kwetsbaarheid om depressies te krijgen is voor een behoorlijk deel erfelijk, heb ik begrepen. In mijn geval werd dat nog eens bevestigd doordat mijn vader en ik hetzelfde soort depressie hadden: gespannenheid, eindeloos piekeren, angst. Dat was voor de huisarts, die eerst dacht dat ik overspannen was of een paniekstoornis had, een zwaarwegende aanwijzing om ook bij mij aan depressie te denken.

Mijn vader heeft trouwens het grootste deel van zijn leven nergen last van gehad. Hij heeft het pas voor 't eerst gekregen toen hij een jaar of 50 was. Het is toen wel eens een medicijn-loze periode 4 jaar over geweest, maar daarna is het nog 2 keer teruggeweest. Daarom slikt hij nu permanent medicijnen en heeft hij nergens last meer van. Ik houd er dus wel rekening mee dat het bij mij ook vaker terug zou kunnen komen, maar zie en ervaar ook dat het heel goed te behandelen is.

Nu wil ik het liever niet nog eens mee maken, natuurlijk. Daarom vind ik het belangrijk mijn kwetsbaarheid voor angst en depressie te compenseren door beter te leren omgaan met spanningen. Daarmee, en als het nodig is met medicijnen, verwacht ik toch wel grotendeels depressieloos door het leven te gaan.
quote:
Ik ben zelf namelijk al heel lang zoekende of ik überhaupt een kinderwens heb en mocht ik die toch "krijgen" of ik dan wel kinderen zou willen krijgen vanuit de angst dat mijn kind ook zulke klachten ontwikkelt en ik dat niet zou kunnen verkroppen (dat zou ik ervaren als mijn schuld ofzo... ).
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb diezelfde vraag wel eens aan mijn vader gesteld, maar hij zag dat eigenlijk niet zo. En ik ook niet. Bijna alle mensen krijgen in hun leven te maken met ziekten en ellende en een deel daarvan is erfelijk. Dat is nu eenmaal zo. Ik hoop natuurlijk dat mijn kind nergens last van krijgt. Maar zou ik het geen kennis willen laten maken met het gelúk dat het leven zoveel kent, vanwege een mogelijke periode van ongeluk? Bij mij overheerst dat eerste namelijk toch wel, ik ben heel blij hier te zijn. Dat ik me een paar maanden ongelofelijk klote moest voelen (en misschien in de toekomst nog wel eens), heb ik daarvoor over.

Ik hoop mijn kinderen als psychisch weerbare mensen op te voeden en hen te leren genieten van het mooie, en daarbij het minder mooie te accepteren. Want ik kan ze niet overal voor behoeden en ik weet ook niet wat er allemaal op hun pad komt. Misschien krijgen ze geen depressie, maar kanker, worden ze verkracht of worden ze gehandicapt geboren, who knows? Maar ook dáár zullen ze mee om moeten gaan. Ik geloof dat levensgeluk uiteindelijk, ongeacht wat jou toebedeeld wordt, in jezelf zit. Daarmee kun je vrede hebben, zelfs als je te maken krijgt met depressie of een andere ziekte, en heb je de kans nadien juist nog meer van het leven genieten dan daarvoor.
quote:
Zoals ik al zei, ik wil je zeker niet van je kinderwens afhouden of zeggen wat je zou moeten doen, maar ik vroeg me gewoon even af hoe jij daar over denkt.
Snap ik helemaal, ook dat jij er misschien andere gedachten over hebt.
pi_75702526
hey iedereen

ik ben op het moment de effexor aant afbouwen ben nu van 225 naar 150 gegaan.
merk dat ik sávonds eerder moe ben en heb last van hoofdpijn.
ben een beetje meer down maar das niet zo erg ik heb toch intensieve therapie dus liever nu dan als die klaar is.

verder ben ik wel de seroquel aant ophogen omdat ik daardoor veel stabieler ben en omdat ik slecht slaap.
slapen doe ik helaas nog niet meer maar kunnen wel nog meer opgehoogd worden. merk wel dat ik sinds dat ik die heb meer ben gaan snoepen en eten
moet ik mezelf meer in tegenhouden
  woensdag 16 december 2009 @ 22:54:23 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75709447
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wel van het feit dat ik nu constant boos en gefrustreerd ben en ik denk dat het komt door het stoppen, en ik WIL niet meer die dingen innemen maar misschien KAN het wel niet anders?? Dat is het gevecht wat ik nu in mijn hoofd heb.. En weer bang en verdrietig dat nu weer blijkt dat ik inderdaad anders dan anderen ben..
Heel herkenbaar... maar dat gaat voorbij, echt .
KuikenGuppy
  donderdag 17 december 2009 @ 20:02:30 #169
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_75742067
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heel herkenbaar... maar dat gaat voorbij, echt .
Thanks, t gaat hier met ups en downs, er is nu ook veel aan de hand in mijn prive situatie (zul je net zien dat ik eindelijk ga stoppen met die medicatie, gebeurt er vanalles heftigs..)
Ik sla me er wel doorheen!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  donderdag 17 december 2009 @ 20:55:46 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75744717
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:02 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Thanks, t gaat hier met ups en downs, er is nu ook veel aan de hand in mijn prive situatie (zul je net zien dat ik eindelijk ga stoppen met die medicatie, gebeurt er vanalles heftigs..)
Ik sla me er wel doorheen!
Er zit geen druk achter toch? Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat als mijn leven heel roerig was, ik niet verder af zou bouwen. Zo ben ik wel langer bezig dan eerst gedacht, maar heb ik het mijzelf een beetje gemakkelijker gemaakt .
KuikenGuppy
pi_75745342
Zit dit topic een beetje door te lezen, zie geen mensen met ervaring met Paroxetine.
Wat ik me afvraag is of anderen er ook zo van aan komen. Geen extra eetlust ofzo, maar je bent plots 6 kilo zwaarder. Gebruik ze nu een aantal jaren, ben er eventjes mee gestopt geweest maar dat bleek een grote vergissing. In het begin wat last van bijwerkingen, zoals angsaanvallen, maar voor de rest bevallen ze wel. Alleen die gewichts toename, dat is erg balen.
Heb helaas nu de dosering moeten verhogen en hoop dat er niet nog meer kilo's bijkomen.
Aan de andere kant werken ze goed, absoluut een ondersteuning om mijn verleden te verwerken en uit de put te trekken.
  donderdag 17 december 2009 @ 21:11:32 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75745427
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:09 schreef El-Duderino het volgende:
Zit dit topic een beetje door te lezen, zie geen mensen met ervaring met Paroxetine.
Wat ik me afvraag is of anderen er ook zo van aan komen. Geen extra eetlust ofzo, maar je bent plots 6 kilo zwaarder. Gebruik ze nu een aantal jaren, ben er eventjes mee gestopt geweest maar dat bleek een grote vergissing. In het begin wat last van bijwerkingen, zoals angsaanvallen, maar voor de rest bevallen ze wel. Alleen die gewichts toename, dat is erg balen.
Heb helaas nu de dosering moeten verhogen en hoop dat er niet nog meer kilo's bijkomen.
Aan de andere kant werken ze goed, absoluut een ondersteuning om mijn verleden te verwerken en uit de put te trekken.
Hoeveel mg slik je nu? Ik heb het twee jaar gebruikt en ben er 20 kilo van aangekomen .
KuikenGuppy
pi_75746666
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoeveel mg slik je nu? Ik heb het twee jaar gebruikt en ben er 20 kilo van aangekomen .
Ik slik nu 40 mg. Wow 20 kilo is wel meer dan die 6 kilo van mij.... ik heb dus geen reden tot klagen. Maar schijnbaar is het wel een medicijn welke niet bevordelijk is voor de zwembandjes.
Ik probeer enorm hard het eraf te krijgen, maar vrees dat de recente verhoging van de dosering niet bevordelijk zal zijn. Ik gebruik het nu 4 jaar met een onderbreking van een half jaar.
Had je nog last van andere bijwerkingen?
  donderdag 17 december 2009 @ 22:44:22 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75749478
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:37 schreef El-Duderino het volgende:
Ik slik nu 40 mg. Wow 20 kilo is wel meer dan die 6 kilo van mij.... ik heb dus geen reden tot klagen. Maar schijnbaar is het wel een medicijn welke niet bevordelijk is voor de zwembandjes.
Ik probeer enorm hard het eraf te krijgen, maar vrees dat de recente verhoging van de dosering niet bevordelijk zal zijn. Ik gebruik het nu 4 jaar met een onderbreking van een half jaar.
Had je nog last van andere bijwerkingen?
Laat ik eerlijk zijn, 10 van de 20 kilo's kwamen door twee weken seroquel, en verder heb ik me ook niet heel erg in gehouden qua eten. Als je je rot voelt, wil je gewoon genieten en niet ook nog eens op de lijn moeten letten . Inmiddels ben ik wel weer aan het opletten en sinds kort ook weer aan het afvallen, hoop dat het door zet zo (en zo niet, dan ga ik na de jaarwisseling eens een verwijsbriefje halen voor een diëtiste, want die zijn daar per slot van rekening voor).

Qua bijwerkingen heb ik alle 'standaard' dingen gehad: de eerste twee weken was ik doodziek en verder was ik over het algemeen wat trager, sneller moe, sliep ik veel, etc. Overigens heb ik 60mg geslikt, dat vond ik wel heftig . Ik ben nu bijna klaar met afbouwen, gebruik nu dagelijks nog een 1/6e pil van 20mg, ongeveer 3 á 4mg per dag nu dus. Het afbouwen valt me wel erg tegen hoor, ik deed stapjes van 10mg per keer, maar die laatste 10mg lukt me niet in één keer, die doe ik dus nu met tussenstapjes. maargoed, als dat mijn grootste probleem is: bless me .

Voel jij je wel beter nu op die hogere dosis?
KuikenGuppy
pi_75777882
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:44 schreef Burdie het volgende:

[..]


Voel jij je wel beter nu op die hogere dosis?
Het helpt uiteindelijk wel, wordt er in ieder geval rustiger van en dat helpt dan weer om sommige zaken die je aan moet pakken, wat helderder kan bekijken.
Ik was altijd zeer huiverig voor dit soort medicijnen, maar kan niet anders zeggen dat het een steun in de rug is. Zolang ik voor mezelf maar niet vergeet dat het maar een steuntje is en het de problemen niet oplost, is toch iets wat je zelf moet doen.
pi_75779280
Hoe doen jullie het met autorijden? Het schijnt dat je niet mag rijden als je 2 of meer medicijnen met gele sticker per dag slikt. Ik had oplaatst 4 medicijnen met gele sticker, maar volgens mijn arts mocht ik gewoon achter het stuur. Zelf wist ik van niks, totdat begin 2009 dat gezeik begon met die campagne 'rij veilig met medicijnen'.

Ik kwam erachter dat ik al een paar jaar niet achter het stuur had gemogen. Dus als een gek begonnen met afbouwen van 3 medicijnen. Ik heb de auto iedere dag nodig voor mijn werk en kan absoluut niet met openbaar vervoer te werk. Ik kon moeilijk 1,5 jaar thuis gaan zitten.
Nu gaat het niet zo goed op alleen dat enige medicijn wat heb tegen depressie. Mijn arts houd echter vol dat ik ze beter kan slikken, omdat het nu steeds slechter gaat.

Volgens de wet mocht ik dan niet rijden en dat is een ramp voor mijn werk! Ik kan moeilijk ontslag nemen, dus ik moet mezelf maar gewoon KUT voelen. Stelletje moraalridders die zoiets verzinnen! Maak het de mensen maar lekker moeilijk.
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:31:31 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75780002
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:09 schreef romski het volgende:
Hoe doen jullie het met autorijden? Het schijnt dat je niet mag rijden als je 2 of meer medicijnen met gele sticker per dag slikt.
Dat is niet helemaal waar . Het is niet bij wet verboden, maar je moet wel opletten met die medicijnen omdat het je reactievermogen kan beïnvloeden. Beter kan je dus even afwachten tot je wat beter aan je medicijnen bent gewend, voor je weer achter het stuur gaat.

Zie hier de informatiefolder over medicijnen en rijvaardigheid:
http://www.knmpapotheekwe(...)20Rijvaardigheid.pdf
KuikenGuppy
pi_75783480
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar . Het is niet bij wet verboden, maar je moet wel opletten met die medicijnen omdat het je reactievermogen kan beïnvloeden. Beter kan je dus even afwachten tot je wat beter aan je medicijnen bent gewend, voor je weer achter het stuur gaat.

Zie hier de informatiefolder over medicijnen en rijvaardigheid:
http://www.knmpapotheekwe(...)20Rijvaardigheid.pdf
Nee precies, het is gewoon niet te peilen, want het 'KAN'. Medicijnen uit de categorie 3, schijn je helemaal niet mee te mogen rijden. Zoals xanax, lorazepam, oxazepam, e.d.
Maar ik heb dus een slaapmiddel en een AD. Het slaapmiddel (zolpidem) zit in de cat. 3. De antidepressiva zit in cat. 2.
Er word dus ook verwezen naar apotheek.nl, daar staat gewoon dat je niet MAG rijden met 2 gele stickers.
Maar andere sites staat weer dat het na een aantal uur wel mag
Dus veel onduidelijk.. Laatzebarsten??
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:47:49 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75785276
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:02 schreef romski het volgende:

[..]

Nee precies, het is gewoon niet te peilen, want het 'KAN'. Medicijnen uit de categorie 3, schijn je helemaal niet mee te mogen rijden. Zoals xanax, lorazepam, oxazepam, e.d.
Maar ik heb dus een slaapmiddel en een AD. Het slaapmiddel (zolpidem) zit in de cat. 3. De antidepressiva zit in cat. 2.
Er word dus ook verwezen naar apotheek.nl, daar staat gewoon dat je niet MAG rijden met 2 gele stickers.
Maar andere sites staat weer dat het na een aantal uur wel mag
Dus veel onduidelijk.. Laatzebarsten??
Ik denk dat je het beste deze 'regels' kunt aanhouden:
quote:
Of u mag autorijden, hangt af van de tijd die is verstreken na de laatste inname of na start met de behandeling.

* Bij continu gebruik. Ga NIET autorijden gedurende de eerste week dat u dit medicijn gebruikt.
Beoordeel na een week hoeveel last u nog heeft van de bijwerkingen. Na verloop van tijd raken de meeste mensen gewend aan de bijwerkingen en kunnen ze wel weer autorijden. Als u dit medicijn één keer per dag gebruikt, kunt u het voor het slapen gaan innemen. Dan heeft u minder last van deze bijwerkingen.
* Bij eenmalig gebruik. Rijd pas weer auto vanaf drie dagen (72 uur) na de laatste inname. Op dat moment heeft dit medicijn meestal geen invloed meer op de rijvaardigheid. Iedereen reageert echter anders.

Meent u dat u weer kunt autorijden? Vraag dan iemand om de eerste keren naast u te zitten en uw rijvaardigheid te beoordelen. Voor uzelf is het vaak moeilijk te zien of u minder goed rijdt. Deze persoon kan zien of u met wisselende snelheden rijdt, slingert en geïrriteerd reageert op normaal gedrag van medeweggebruikers.

Tips voor als u weer gaat autorijden, vanaf drie dagen na de laatste inname
* Rijd niet als u onscherp ziet.
* Rijd niet als u zich suf voelt. Bijvoorbeeld als u: zich moeilijk kunt concentreren, trager reageert, met moeite wakker kunt blijven of als u zich niet herinnert langs welke route u bent gereden.
* Drink geen alcohol als u gaat rijden. Alcohol versterkt de eventueel nog aanwezige versuffende bijwerking van dit middel in belangrijke mate.
* Rijd niet langer dan één uur achter elkaar, ook al voelt u zich goed.
* Rijd niet ’s nachts of bij slecht weer.
(van apotheek.nl)
KuikenGuppy
pi_75983418


[ Bericht 83% gewijzigd door ScarFace- op 23-12-2009 20:25:38 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 20:35:53 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75985095
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:01 schreef ScarFace- het volgende:

wattiser?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 23 december 2009 @ 21:05:35 #182
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_75986579
Hier gaat t weer goed, na t afbouwen.
Het enige waar ik nog last van heb, is als ik lang niet heb gegeten, dat ik dan weer een beetje duizelig word en die klikjes in mijn hoofd krijg, maar verder niks meer eigenlijk.
De angst om niet zonder te kunnen is weg, soms heb ik wel heftige emoties, maar kan door wat ik heb geleerd goed de controle houden.
Ben blij dat ik gestopt ben!!!
Succes jullie!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_76133169
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef NouMooiNiet het volgende:
Hier gaat t weer goed, na t afbouwen.
Het enige waar ik nog last van heb, is als ik lang niet heb gegeten, dat ik dan weer een beetje duizelig word en die klikjes in mijn hoofd krijg, maar verder niks meer eigenlijk.
De angst om niet zonder te kunnen is weg, soms heb ik wel heftige emoties, maar kan door wat ik heb geleerd goed de controle houden.
Ben blij dat ik gestopt ben!!!
Succes jullie!!
Dat klinkt goed! Misschien dat je had al gezegd had hoor, maar wat voor AD gebruikte je?
  maandag 28 december 2009 @ 11:21:06 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76133642
Hier ook bijna klaar met afbouwen .
KuikenGuppy
  maandag 28 december 2009 @ 11:22:23 #185
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76133695
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:21 schreef Burdie het volgende:
Hier ook bijna klaar met afbouwen .
Goed bezig!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  maandag 28 december 2009 @ 11:44:18 #186
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76134355
Volgens mij beginnen de AD hier ook te werken. Ik maak me niet meer zo druk, maar mijn emoties zijn wel heviger op de een of andere manier. Op het ene moment wil ik alleen maar knuffelen en daarna wil ik alles kapot maken.

Voel me in ieder geval weer een stuk beter en ben blij dat ik toch voor de AD gekozen heb. (Na heel lang twijfelen).
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  maandag 28 december 2009 @ 12:32:56 #187
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_76135997
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef NouMooiNiet het volgende:
Hier gaat t weer goed, na t afbouwen.
Het enige waar ik nog last van heb, is als ik lang niet heb gegeten, dat ik dan weer een beetje duizelig word en die klikjes in mijn hoofd krijg, maar verder niks meer eigenlijk.
De angst om niet zonder te kunnen is weg, soms heb ik wel heftige emoties, maar kan door wat ik heb geleerd goed de controle houden.
Ben blij dat ik gestopt ben!!!
Succes jullie!!
Klinkt goed en fijn dat het goed gaat!
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:21 schreef Burdie het volgende:
Hier ook bijna klaar met afbouwen .
Lekker!
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:44 schreef Twizu het volgende:
Volgens mij beginnen de AD hier ook te werken. Ik maak me niet meer zo druk, maar mijn emoties zijn wel heviger op de een of andere manier. Op het ene moment wil ik alleen maar knuffelen en daarna wil ik alles kapot maken.

Voel me in ieder geval weer een stuk beter en ben blij dat ik toch voor de AD gekozen heb. (Na heel lang twijfelen).
Wel een beetje onhandig maar fijn dat je je wel beter voelt!

Hier gaat het nog steeds iets minder, heb niet het idee dat de verhoging veel geholpen heeft... Ik kijk het nog een maandje ofzo aan, dan zouden de meds weer helemaal ingereguleerd moeten zijn
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 28 december 2009 @ 12:52:49 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76136656
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:44 schreef Twizu het volgende:
Voel me in ieder geval weer een stuk beter en ben blij dat ik toch voor de AD gekozen heb. (Na heel lang twijfelen).
Fijn om te horen!
KuikenGuppy
pi_76308552
nou,

ik ga morgen ofzo (als ik de moed verzameld heb) beginnen met AD.
Dus vandaar dat ik me hier even meld, en een tvp maak.
Ik heb een eigen topic aangemaakt voor de details en wat persoonlijkere dingen maar wil hier ook wel blijven kijken en vragen stellen enz
maar dit is mijn topic

Ervaringen Lexapro
pi_76312339
Succes powerlessness
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:35:49 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76320502
Ook van mij succes gewenst!

Ik hoop zelf op een medicijnvrij jaar .
(Ik heb sinds gisteren de laatste paar mg ook maar laten staan).
KuikenGuppy
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:35:41 #192
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76322311
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:35 schreef Burdie het volgende:
Ook van mij succes gewenst!

Ik hoop zelf op een medicijnvrij jaar .
(Ik heb sinds gisteren de laatste paar mg ook maar laten staan).
gefeliciteerd burdie Hoe voel je je?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:48:04 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76336897
Achterlijk stabiel .
Al weken trouwens, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed blijft gaan .
KuikenGuppy
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:14:55 #194
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_76339794
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:02 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Misschien dat je had al gezegd had hoor, maar wat voor AD gebruikte je?
Hello, tijdje geleden dat ik in t topic heb gekeken.
Ik gebruikte 37,5 mg Efexor.

Ik vind het best raar maar heb nu nog steeds last van die kliks in mijn hoofd waar ik t over had in dit topic.
Ook tintelingen op mijn tong en 'verspringingen' alsof mn hersenen ff kortsluitingen maken (schokjes).
Ik merk dat ik deze klachten heb vooral als ik honger heb..
Ben wel van plan om de huisarts hierover te raadplegen.
Psychisch gaat t goed!!! Ik heb wel ups en downs maar er speelt ook nogal wat nu (wanneer niet?).
Ik kan het allemaal heel goed handelen gelukkig!!

Succes iedereen! Ik blijf t topic volgen
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:21:38 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76340059
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:14 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Hello, tijdje geleden dat ik in t topic heb gekeken.
Ik gebruikte 37,5 mg Efexor.

Ik vind het best raar maar heb nu nog steeds last van die kliks in mijn hoofd waar ik t over had in dit topic.
Ook tintelingen op mijn tong en 'verspringingen' alsof mn hersenen ff kortsluitingen maken (schokjes).
Ik merk dat ik deze klachten heb vooral als ik honger heb..
Ben wel van plan om de huisarts hierover te raadplegen.
Psychisch gaat t goed!!! Ik heb wel ups en downs maar er speelt ook nogal wat nu (wanneer niet?).
Ik kan het allemaal heel goed handelen gelukkig!!

Succes iedereen! Ik blijf t topic volgen
had het ook al ergens gezet maar deze zogenaamde brainzapzzz zijn geheel normaal als bijwerking bij het verminderen van ADs, maar iig melden bij de arts ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 3 januari 2010 @ 11:16:23 #196
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76351413
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:48 schreef Burdie het volgende:
Achterlijk stabiel .
Al weken trouwens, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed blijft gaan .
WOW!!!!! ik ben heeeeel blij voor je meis!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76382184
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:35 schreef Re het volgende:

[..]

wattiser?
pff bij mij bij ggnet had die vrouw(psychiater) me risperidon gegeven omdat ik asperger heb, autisme, kutwijf mijn klachten waren hoofdzakelijk helemaal niet op dat vlak.
En nu heeft ze me doorverwezen omdat ik heb gezegd dat ik wel therapie wil omdat ik dat risperidon gevoel klote vond, ipv dat ze me blijft helpen, als ze dan toch medicijnen wil slijten heeft ze alsnog aan mij een goede, ik slaap vet slecht daar weet ze van, angsten soms dat weet ze minder, ach wat een klote lijers.
Ik krijg dr geen rekeningen van mja ze helpen me ook niet, miss dien ik wel een klacht in niet dat het wat uitmaakt maarja.
Qua werk heb ik best potentie vanwege een hoog intelligentie maar mijn klachten heb ik elke dag, en dat is misschien ook wat moeilijk te begrijpen op school, elke dag voel ik me ziek ik kan het ook niet zo goed omschrijven maar de hulp is echt waardeloos Ze heeft niet eens een diagnose gemaakt volgens mij, dat zal ook lastig zijn omdat ik al asperger heb maar deze gevoelens zijn nieuw zegmaar, en dat stuurt ze je ook nog door
Etc etc.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:58:38 #198
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76384146
TVP.. Heb zelf Lexapro voorgeschreven gekregen maar heb gezegd dat ik er nog even over na wil denken. Zit nog enorm te twijfelen of ik eraan wil of niet. Over 1,5 week heb ik weer een afspraak.

Aan de ene kant; ik ben niet zwaar depressief en kan nog redelijk functioneren (hoewel alles veeel moeilijker gaat dan vroeger). Aan de andere kant; ik loop nu al bijna 3 jaar te tobben en ik zou nu onderhand toch wel eens van die angst/depressie/vermoeidheidsklachten af willen
pi_76384529
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef DaneV het volgende:
TVP.. Heb zelf Lexapro voorgeschreven gekregen maar heb gezegd dat ik er nog even over na wil denken. Zit nog enorm te twijfelen of ik eraan wil of niet. Over 1,5 week heb ik weer een afspraak.

Aan de ene kant; ik ben niet zwaar depressief en kan nog redelijk functioneren (hoewel alles veeel moeilijker gaat dan vroeger). Aan de andere kant; ik loop nu al bijna 3 jaar te tobben en ik zou nu onderhand toch wel eens van die angst/depressie/vermoeidheidsklachten af willen
die twijfel had/heb ik hetzelfde, ben er wel gisteren mee begonnen
Alleen dus niet echt voor depressie maar ook voor vermoeidheidsklachten
hoop dat als je begint je vaker komt posten en we ervaringen kunnen uitwisselen
  maandag 4 januari 2010 @ 00:18:54 #200
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76384820
Zal ik doen..
Jij veel succes ermee gewenst in ieder geval!
  maandag 4 januari 2010 @ 00:21:22 #201
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76384892
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef DaneV het volgende:
TVP.. Heb zelf Lexapro voorgeschreven gekregen maar heb gezegd dat ik er nog even over na wil denken. Zit nog enorm te twijfelen of ik eraan wil of niet. Over 1,5 week heb ik weer een afspraak.

Aan de ene kant; ik ben niet zwaar depressief en kan nog redelijk functioneren (hoewel alles veeel moeilijker gaat dan vroeger). Aan de andere kant; ik loop nu al bijna 3 jaar te tobben en ik zou nu onderhand toch wel eens van die angst/depressie/vermoeidheidsklachten af willen
Ik heb ook heel lang getwijfeld en ben nu blij dat ik ze toch genomen heb (hele lage dosis). Het lost niks op, maar het geeft wel een extra steuntje in de rug.

Sterkte en succes!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_76387852
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:21 schreef Twizu het volgende:

[..]

Ik heb ook heel lang getwijfeld en ben nu blij dat ik ze toch genomen heb (hele lage dosis). Het lost niks op, maar het geeft wel een extra steuntje in de rug.

Sterkte en succes!
en de bijwerkingen dan?
ik ben vooral benieuwd naar verandering gewicht en slapen
pi_76388868
Sorry voor mn onduidelijke verhaal hoor.
Heb geprobeert het nog een beetje kort te houden.
  maandag 4 januari 2010 @ 17:17:41 #204
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76404485
quote:
Op maandag 4 januari 2010 03:20 schreef powerlessness het volgende:

[..]

en de bijwerkingen dan?
ik ben vooral benieuwd naar verandering gewicht en slapen
De bijwerkingen vallen bij mij echt heel erg mee. Ik gebruik een lage dosis sertraline, een AD waarbij gewichtsverandering niet vaak als bijwerking wordt genoemd. Over andere AD kan ik daar niks over zeggen.

Slapen vind ik wel erg lastig, maar dat komt ook omdat ik niet echt een goed dag/nacht ritme heb. Wel merk ik dat gevoelens heviger worden in plaats van afvlakken. Ik ben eerder agressief en druk, maar daarna ook weer snel knuffelbaar. Gelukkig is mijn broer in het weekend thuis, waar ik mijn agressie op kwijt kan. (en andersom )

Ik ben wel heel erg rusteloos en zenuwachtig, ik ben altijd in een soort fight or flight stand. Soms heb ik ook opeens uit het niets momenten waarop ik het helemaal gehad heb.

Ik ben laatst naar de efteling geweest en in het sprookjesbos had ik het liefst alle sprookjesfiguren persoonlijk een kop kleiner gemaakt.

Ik weet niet of je een vriend(in) hebt, maar qua libido is het wel iets minder. Ik ben eerder opgewonden, maar het komt niet, zegmaar.

Succes in ieder geval. Ik ben blij dat ik eraan begonnen ben, maar het is een hulpmiddel, geen oplossing.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  maandag 4 januari 2010 @ 17:41:48 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76405498
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:50 schreef ScarFace- het volgende:
Sorry voor mn onduidelijke verhaal hoor.
Heb geprobeert het nog een beetje kort te houden.
Ik begrijp je verhaal niet precies, maar volgens mij heb je het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden? Ik zou daar toch met *betreffende personen/instanties* mee praten, dat aangeven. Dan loop je in elk geval niet met de frustraties rond en misschien kunnen zij je uitleggen waar ze precies mee bezig zijn, zit er logica achter .
Succes!
KuikenGuppy
  maandag 4 januari 2010 @ 17:43:36 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76405563
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef DaneV het volgende:
TVP.. Heb zelf Lexapro voorgeschreven gekregen maar heb gezegd dat ik er nog even over na wil denken. Zit nog enorm te twijfelen of ik eraan wil of niet. Over 1,5 week heb ik weer een afspraak.

Aan de ene kant; ik ben niet zwaar depressief en kan nog redelijk functioneren (hoewel alles veeel moeilijker gaat dan vroeger). Aan de andere kant; ik loop nu al bijna 3 jaar te tobben en ik zou nu onderhand toch wel eens van die angst/depressie/vermoeidheidsklachten af willen
Ik ben na 8 jaar tobben met medicatie begonnen.
Beste keuze ever .
KuikenGuppy
  maandag 4 januari 2010 @ 18:28:08 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76407442
oh powerlessness ik lees dat je begonnen bent. Hoe gaat het? heb je last van bijwerkingen?
Ik ben wel aangekomen toen ik met de lexapro begon, maar was daarvoor (door de depressie en toen ik begon met citalopram door de bijwerkingen) dus op zich valt het wat dat betreft wel mee denk ik. er zijn AD's waar je veel meer van aankomt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76416274
@ Twizu
Thanks, denk dat sowieso de bijwerkingen idd heel erg verschillen, maar goed alle tips zijn welkom.
Maar over dat libido,tsja weet wat je wat bedoeld (had ik die link gisteravond ook maar gelegd )
Arme kaboutertjes

@ Murmeli
Ja ben toch maar begonnen........
Merk dat ik wel moe word als ik het s; avonds inneem dus dat is wel goed
Minder eetlust,geen honger gevoel,helemaal goed
Gisteren en vandaag wel wat dizzy in hoofd,hartkloppingen bij inspanning en af en toe door de benen zakken.
Maar ja als dat alles is,dat heb je ook bij een griep

Verder ben ik wel nu benieuwd of ik toch verschil ga merken in mijn stemming aangezien ik ze voor een iets andere reden he gekregen,
Maar evengoed als je zo lang al onder spanning staat en niet slaapt word je vanzelf toch wel down denk ik ,zonder dat je het in de gaten hebt.
pi_76416432
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik begrijp je verhaal niet precies, maar volgens mij heb je het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden? Ik zou daar toch met *betreffende personen/instanties* mee praten, dat aangeven. Dan loop je in elk geval niet met de frustraties rond en misschien kunnen zij je uitleggen waar ze precies mee bezig zijn, zit er logica achter .
Succes!
Dank, ik heb dit ook besloten.
Ik heb er een contactpersoon, weer iemand anders maarja, tis iig beter dan de balie vrouw oid dus daar ga ik eens een telefoontje naar wagen.
Voor de mensen daar is het misschien ook wat moeilijk om precies in te schatten wat mijn probleem is, ik zelf kan het beter op papier zetten misschien en zei kunnen beter wat meer doorvragen wat mij betreft.
Maarja het komt goed
  maandag 4 januari 2010 @ 21:43:51 #210
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76416436
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:41 schreef powerlessness het volgende:
@ Twizu
Thanks, denk dat sowieso de bijwerkingen idd heel erg verschillen, maar goed alle tips zijn welkom.
Maar over dat libido,tsja weet wat je wat bedoeld (had ik die link gisteravond ook maar gelegd )
Arme kaboutertjes

@ Murmeli
Ja ben toch maar begonnen........
Merk dat ik wel moe word als ik het s; avonds inneem dus dat is wel goed
Minder eetlust,geen honger gevoel,helemaal goed
Gisteren en vandaag wel wat dizzy in hoofd,hartkloppingen bij inspanning en af en toe door de benen zakken.
Maar ja als dat alles is,dat heb je ook bij een griep

Verder ben ik wel nu benieuwd of ik toch verschil ga merken in mijn stemming aangezien ik ze voor een iets andere reden he gekregen,
Maar evengoed als je zo lang al onder spanning staat en niet slaapt word je vanzelf toch wel down denk ik ,zonder dat je het in de gaten hebt.
Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar wanneer ben je begonnen? En voor welke reden heb je ze gekregen, als ik het vragen mag?
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  maandag 4 januari 2010 @ 21:44:47 #211
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76416483
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Dank, ik heb dit ook besloten.
Ik heb er een contactpersoon, weer iemand anders maarja, tis iig beter dan de balie vrouw oid dus daar ga ik eens een telefoontje naar wagen.
Voor de mensen daar is het misschien ook wat moeilijk om precies in te schatten wat mijn probleem is, ik zelf kan het beter op papier zetten misschien en zei kunnen beter wat meer doorvragen wat mij betreft.
Maarja het komt goed
Op papier zetten: Doen!

Heb ik ook gedaan en bespaart een hoop gegraaf in jezelf.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_76416636
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:28 schreef Murmeli het volgende:
oh powerlessness ik lees dat je begonnen bent. Hoe gaat het? heb je last van bijwerkingen?
Ik ben wel aangekomen toen ik met de lexapro begon, maar was daarvoor (door de depressie en toen ik begon met citalopram door de bijwerkingen) dus op zich valt het wat dat betreft wel mee denk ik. er zijn AD's waar je veel meer van aankomt
Er zijn toch ook AD`s waar je van afvalt.
Op iguard.org lees ik dat dextro amfetamine ook voorgeschreven word voor depressies.(3%, ach ik ben idd geen, helemaal geen goede, specialist tis meer voor adhd maarja)
Daar kom je niet van aan, wel weight loss. Lijkt me een stuk schadelijker trouwens, dat dan wel weer.
pi_76416888
Hallo!
In 2008/2009 heb ik een half jaar paroxetine gebruikt, maar dit deed niets voor mij. Ik had alleen last van hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid en ik stond de hele dag zwabberend op mijn benen. Dit heb ik zes maanden volgehouden en hierna afgebouwd. Na de paroxetine merkte ik dat ik me wel beter voelde, maar dat is nogal logisch na zoveel ellende. Doordat ik me zo slecht voelde met de paroxetine functioneerde ik nog minder goed dan daarvoor en nu ben ik bezig om alles weer op te pakken. Sinds 4 oktober begonnen met Efexor en hier voel ik me goed bij. Geen last gehad van bijwerkingen, voel me niet vervlakt en ik heb weer energie en zin in dagelijkse dingen. Heerlijk.

Ik zie er nu wel tegen op om dit op een moment af te moeten bouwen, maar dit zal nog wel even duren, dus dan kan ik me daar ook op voorbereiden.
pi_76418675
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef Twizu het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar wanneer ben je begonnen? En voor welke reden heb je ze gekregen, als ik het vragen mag?
1 januarie begonnen,toenm twijfelde ik al een week,maar dacht nog van anders stop ik er wel meer mee,maar nog langer wachten heeft ook geen zin.

Vorige week ben ik opgenomen in het ziekenhuis, voor een blaas operatie ,na de operatie heb ik een stuk of 50 insulten gehad.
ik heb al een aantal keren een soort van insulten gehad.
Artsen denken niet meteen aan iets neurologisch maar meer aan spannings insulten,
aanval, psychogene pseudo-epileptische
Aanval waarbij de verschijnselen lijken op epileptische aanvallen, maar berusten op psychologische of emotionele oorzaken.
Ik blijk dan net als een epilepsie aanval stuiptrekkingen te hebben,alleen is mijn lichaam dan slap.
Tijdens die ziekenhuisopname is een psychiater met mij komen praten over die aanvallen.
Hij denkt dus dat het komt door oververmoeidheid en langdurige spanningen.
Dit zou goed kunnen kloppen, slaap al jaren niet goed,en heb nu al 1,5 jaar slaapmedicatie en zelfs die werkt niet optimaal bij mij.
Dus ik heb constant slaaptekort.
Spanningen zijn er heel veel, iets waar ik hier verder niet in detail op wil ingaan,maar kan wel vertellen dat het meer spanningen zijn dan menig ander mens heeft.

Ik ben zelf een heel optimistisch mens,vrolijk en heb nog steeds een oerkracht om voor dingen te vechten.
Heb een leuke relatie,kinderen en veel lieve echte goede vrienden en heb een partime baan
Toch merk ik wel de laatste tijd dat ik een beetje op begin te raken.
Ik blijf nog erg actief, en kan ook genieten van dingen,maar dat genieten word minder.
Alles lijkt wat minder intens.'
Ook zullen de spanningen die er in mijn leven zijn dit jaar ook niet opgelost kunnen worden,dus ik ik krijg nog te maken met langdurige spanning.

De psychiater heeft dus met mij en mijn partner gepraat en zag wel in dat ik niet echt depressief was en vooral een sterk persoon. Alleen misschien te sterk, te hard geworden door alle spanning.
Niet meer met emoties kunnen omgaan,emoties wegstoppen omdat er toch niks aan te doen valt.
Mijn lichamelijke gezondheid komt ook in gevaar.
Hij stelde voor vooral om mijn lichaam eens tot rust te brengen en dat ik niet steeds blijf piekeren om met Lexapro te starten, De slaapmedicatie even aanhouden en als de Lexapro aangeslagen is ook een anti psychotica voor de nacht te gaan gebruiken en dan geen slaap medicatie.
Vooral omdat ik natuurlijk dan heel veel pieker als ik wakker lig in het donker
Dan de AD weer afbouwen en uiuteindelijk alles
pi_76442168
vannacht weer redelijk geslapen.
Vriend ging de eerste dag weer werken na twee weken vakantie waarin we heel veel geluierd hebben.
En ik denk zo, mijn toko poetsen enz, maar dat viel toch vies tegen.
Was net een uurtje opf twee bezig........... moe, hartkloppingen.......
Ben even op bed gelegen waar ik vervolgens 3 uur lang geslapen heb!!!!
Ik en midden op de dag slapen???? Is al 20 jaar ofzo niet meer gebeurd

Moet deze week ook weer beginnen met werken, had ziekenkaart van de operatie.'
Hoop toch dat het dan wel beter gaat
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:26:48 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76445212
Hihi, dat slaperige herken ik wel. Bij mij werd het vanzelf minder .

Heb je verder nog bijwerkingen powerlessness?
En hoe gaat het met de rest hier?
KuikenGuppy
pi_76445621
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:26 schreef Burdie het volgende:
Hihi, dat slaperige herken ik wel. Bij mij werd het vanzelf minder .

Heb je verder nog bijwerkingen powerlessness?
En hoe gaat het met de rest hier?
ja geen honger maar dat is alleen maar goed
Heb geen echt overgewicht, ben 1.60 en weeg 65 kilo maar wil dus echt niet meer bijkomen.
Was juist bezig met afvallen, dus die bijwerking mag voor mij blijven

Verder beetje dizzy de hele dag door en erg warm

Misschien een vraag waar jullie niet allemaal antwoord op willen geven, maar om alles terug te lezen in dit topic ben ik nu ook te moe voor.
Maar wil hier graag mee blijven posten,dus zou het gewoon fijn vinden om te weten.
Welke medicatie gebruiken jullie en waarvoor en hoe lang al?
pi_76445733
In m'n stukje iets verder boven staat welke medicatie ik gebruik, dit voor een depressie.

Die duizeligheid, warm voelen en suf/moe zijn herken ik van de paroxetine. Ook het gebrek aan eetlust merkte ik, maar ik ben altijd wel door blijven eten, ook al had ik er geen zin in. Voelde me toch wel erg ongezond als ik het niet deed haha.
pi_76448359
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:39 schreef Nune het volgende:
In m'n stukje iets verder boven staat welke medicatie ik gebruik, dit voor een depressie.

Die duizeligheid, warm voelen en suf/moe zijn herken ik van de paroxetine. Ook het gebrek aan eetlust merkte ik, maar ik ben altijd wel door blijven eten, ook al had ik er geen zin in. Voelde me toch wel erg ongezond als ik het niet deed haha.
hai,

van jou had ik het idd al gelezen.
En over eten....denk dat ik morgen maar vitamine pilletjes haal ,heb ik iig de vitamines binnen
Want op de weegschaal staan net na pas 5 dagen mediicatie deed me wel erg glimlachen
pi_76583548
Ik (former AncientSound) ben nu zwanger en moet daarom met de mirtazapine stoppen. Citalopram mag ik blijven slikken. Gisteren ben ik begonnen met een half pilletje (ik slikte een hele van 15 mg), begin volgende week ga ik het zonder doen. Ben benieuwd of ik er veel van ga merken.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:40:33 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76595489
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:53 schreef Cantare het volgende:
Ik (former AncientSound) ben nu zwanger en moet daarom met de mirtazapine stoppen. Citalopram mag ik blijven slikken. Gisteren ben ik begonnen met een half pilletje (ik slikte een hele van 15 mg), begin volgende week ga ik het zonder doen. Ben benieuwd of ik er veel van ga merken.
oh gefeliciteerd met je zwangerschap en sterkte met het stoppen met de pillz... ik hoop dat het goed met je blijft gaan

van mij wist je het al van welke pillz of niet, power?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76600679
Murmeli ; ja dat wist ik !
Hoe gaat het verder met jou dan, hoe voel je in het algemeen? Emoties?

Cantare ; gefeliciteerd!!!!
Hoop idd dat je er weinig van gaat merken!
Van een zwangerschap moet je alleen maar genieten

Al zit mijn kind (een puber) hier tegenover me, en soms denk ik,waar ben ik ooit aan begonnen
Maar zou ze niet willen missen hoor

Verder hier nog erg misselijk en moe. Slapen gaat toch weer minder, maar ik slaap nu wel ook overdag.
Vanaf morgen weer werken en een normaal ritme,ik zie het wel nog een paar dagen aan en anders ga ik ze s'morgens slikken
pi_76625061
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:53 schreef Cantare het volgende:
Ik (former AncientSound) ben nu zwanger en moet daarom met de mirtazapine stoppen. Citalopram mag ik blijven slikken. Gisteren ben ik begonnen met een half pilletje (ik slikte een hele van 15 mg), begin volgende week ga ik het zonder doen. Ben benieuwd of ik er veel van ga merken.
Gefeliciteerd!
Hopelijk merk je weinig van het stoppen en blijft het goed gaan, succes!
pi_76629893
Tot nu toe (dag 4) merk ik helemaal niks, behalve dat het wat lichter is in mijn hoofd. Ik had het gevoel dat er een deken van dufheid op me lag door de mirtazapine, en dat die er nu af aan het gaan is. Als dat alles is Maar ik zal niet te vroeg juichen.
pi_76646818
Bij mij ging het afbouwen van Mirtazapine (remeron) zonder problemen, als je de eerste paar dagen goed door bent gekomen denk ik dat het wel mee zal vallen met ontwenningsverschijnselen. Wat je zegt over dufheid herken ik wel. Volgens mij is het een van de meest sederende ad's. Het wordt natuurlijk ook voor slaapproblemen voorgeschreven.
  zondag 10 januari 2010 @ 21:41:38 #226
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_76654595
Ben ik een asshole als ik zeg dat ik er niet erg vrolijk van wordt wanneer mensen die in dit topic actief posten aan de kinderen gaan? Als je zelf nog in een fase van je leven zit dat je nog niet eens voor jezelf kunt zorgen zonder medicatie, waarom dan in godsnaam ook nog een kleine erbij. Dit is even mijn veroordelende mening.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:38:37 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76658606
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:41 schreef TheVotary het volgende:
Ben ik een asshole als ik zeg dat ik er niet erg vrolijk van wordt wanneer mensen die in dit topic actief posten aan de kinderen gaan? Als je zelf nog in een fase van je leven zit dat je nog niet eens voor jezelf kunt zorgen zonder medicatie, waarom dan in godsnaam ook nog een kleine erbij. Dit is even mijn veroordelende mening.
Je moet vooral je eigen mening houden, als dat je blij maakt, maar ik vind het wel een beetje kortzichtig.
Zwangerschap en medicijnen zijn geen perfecte combinatie, maar er zijn gelukkig heel veel onderzoeken gedaan naar de effecten van bepaalde medicijnen op een ongeboren kind, en het kan ook gewoon goed gaan.
Dit op het medische gebied.

Over je opmerking dat mensen met medicijnen niet voor zichzelf kunnen zorgen: sja, heel jammer dat je het zo ziet. Je bevestigt wel weer het vooroordeel dat er nog altijd is mbt medicatie bij psychische klachten.
Ik neem aan dat je deze uitspraak niet zou doen in geval van iemand met astma-medicatie? Iemand met een gipsbeen? Iemand met cholesterolverlagers?
KuikenGuppy
pi_76660131
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:41 schreef TheVotary het volgende:
Ben ik een asshole als ik zeg dat ik er niet erg vrolijk van wordt wanneer mensen die in dit topic actief posten aan de kinderen gaan? Als je zelf nog in een fase van je leven zit dat je nog niet eens voor jezelf kunt zorgen zonder medicatie, waarom dan in godsnaam ook nog een kleine erbij. Dit is even mijn veroordelende mening.
als iemand AD gebruikt wil dat toch niet zeggen dat ze niet goed voor zichzelf kunnen zorgen?
Natuurlijk zijn er gevallen dat iemand labiel is ,maar het kan ook gewoon een extra hulpmiddel zijn, voor iets anders ,ADHD, slaapstoornissen, enz! zouden die mensen dan niet aan kinderen moeten beginnen?
pi_76660529
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:41 schreef TheVotary het volgende:
Ben ik een asshole als ik zeg dat ik er niet erg vrolijk van wordt wanneer mensen die in dit topic actief posten aan de kinderen gaan?
Ik kan me er iets bij voorstellen, maar denk dat je er alleen jezelf mee hebt.
quote:
Als je zelf nog in een fase van je leven zit dat je nog niet eens voor jezelf kunt zorgen zonder medicatie,
Bij een klinische depressie is de balans van de neurotransmitters in je hersenen verstoord. Dat gaat samen met depressieve gevoelens, net zoals een verstoorde schildklierwerking vaak samengaat met somberheid en angst. Medicatie kan helpen de balans in je hersenen (wat sneller) te herstellen.

Het krijgen van een depressie en het gebruiken van medicatie heeft dus niet zoveel te maken met voor jezelf kunnen zorgen. Natuurlijk kun je door zelfmanagement een hele hoop doen om depressies te voorkomen en/of eruit te krabbelen, maar het is in wezen een ziekte die je overkomt. Oud of jong, volwassen of puberaal, zelfstandig of afhankelijk.

Dat jij depressie lijkt te zien als een soort onvolwassen megadip, is voor mij een aanwijzing dat je gewoon niet zoveel weet van depressie.

Wat mijzelf betreft: ik heb een rotperiode achter de rug, maar het gaat prima met me. Ik ben gewoon weer de vrolijke, zelfstandige meid die ik was. En meer. Juist door alle heftigheid heen ben ik zoveel sterker en wijzer geworden. Als ik een depressie te boven ben gekomen, kan ik de rest ook aan. Ik heb vertrouwen in de toekomst, in ons als ouders. En kijk enorm uit naar de komst van ons kind, onverwacht kadootje. Wat een ander daarvan vindt, kan me niet deren. Het is goed zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cantare op 10-01-2010 23:29:34 ]
pi_76661167
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:33 schreef JOHAN410 het volgende:
Bij mij ging het afbouwen van Mirtazapine (remeron) zonder problemen, als je de eerste paar dagen goed door bent gekomen denk ik dat het wel mee zal vallen met ontwenningsverschijnselen. Wat je zegt over dufheid herken ik wel. Volgens mij is het een van de meest sederende ad's. Het wordt natuurlijk ook voor slaapproblemen voorgeschreven.
Ja, dat laatste was me inderdaad bekend, dus het verbaast me niet echt. Maar fijn te horen dat het dus gewoon zo goed kan gaan!
pi_76661881
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Cantare op 10-01-2010 23:36:41 ]
  maandag 11 januari 2010 @ 01:02:48 #232
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_76665126
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:11 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik kan me er iets bij voorstellen, maar denk dat je er alleen jezelf mee hebt.
[..]

Bij een klinische depressie is de balans van de neurotransmitters in je hersenen verstoord. Dat gaat samen met depressieve gevoelens, net zoals een verstoorde schildklierwerking vaak samengaat met somberheid en angst. Medicatie kan helpen de balans in je hersenen (wat sneller) te herstellen.

Het krijgen van een depressie en het gebruiken van medicatie heeft dus niet zoveel te maken met voor jezelf kunnen zorgen. Natuurlijk kun je door zelfmanagement een hele hoop doen om depressies te voorkomen en/of eruit te krabbelen, maar het is in wezen een ziekte die je overkomt. Oud of jong, volwassen of puberaal, zelfstandig of afhankelijk.

Dat jij depressie lijkt te zien als een soort onvolwassen megadip, is voor mij een aanwijzing dat je gewoon niet zoveel weet van depressie.

Wat mijzelf betreft: ik heb een rotperiode achter de rug, maar het gaat prima met me. Ik ben gewoon weer de vrolijke, zelfstandige meid die ik was. En meer. Juist door alle heftigheid heen ben ik zoveel sterker en wijzer geworden. Als ik een depressie te boven ben gekomen, kan ik de rest ook aan. Ik heb vertrouwen in de toekomst, in ons als ouders. En kijk enorm uit naar de komst van ons kind, onverwacht kadootje. Wat een ander daarvan vindt, kan me niet deren. Het is goed zo.
Ik vind het best om nog een een lezing te krijgen over depressies. Altijd goed om de basis nog een keer voorgekauwt te krijgen.

Ik heb een depressie trouwens nooit als onvolwassen megadip neergezet. Ik zeg in beginsel ook helemaal niet dat dit een eigen schuld is of iets dergelijks. Overigens vind ik trouwens wel dat een groot deel van de depressievelingen de eigen verantwoordelijkheid in hun ziekte (want dat is het! dat heb ik nooit bestreden en ik wens ook niet dat iemand mij andere woorden in de mond legt hieromtrent) wat te makkelijk afschuift. Als je namelijk bepaalde keuzes voor de ziekte in mensen hun levens gaat analyseren dan kom je toch wel vaak tot de conclusies dat er wel een behoorlijk aantal zaken als foute keuzes zijn te kwalificeren. Nou is het leven natuurlijk een proces van trial and error dus daar ga ik voor de rest ook niet te moeilijk over doen.

Het komt er eigenlijk gewoonweg op neer dat ik een zwangerschap een erg risicovolle onderneming vind bij vrouwen die aan het herstellen zijn van een depressie en nog middenin het medicatie traject zitten. De hormonale huishouding wordt zo gefucked tijdens een zwangerschap en ook daarna nog dat ik het gewoonweg niet helemaal verantwoord vind (grote woorden en je zult me er wel om haten maar ik vind het echt). Er zijn gewoonweg teveel vrouwen die na zo'n zwangerschap (ook 'gezonde' vrouwen) in zo'n gat vallen dat ze niet eens de baby kunnen verzorgen. En ik zie ook teveel kinderen opgroeien met moeders die zichzelf en hun leven haten en die dat overdragen op hun kinderen en dat vind ik gewoon erg jammer.

Ik ben waarschijnlijk te perfectionistisch en dat zal ongetwijfeld komen door een gekleurde visie hierop, heb zelf een geweldige jeugd gehad maar ben wel een adoptiekind en dat zorgt er ongetwijfeld voor dat ik wat harder in de kinderwens van mensen sta merk ik. (Even mijn eigen huis-tuin-en keuken psycholoog uithangen)

Je laatste alinea geeft trouwens voldoende hoop dat ik me in jouw geval nergens zorgen om hoef te maken hoor. Dus het zal allemaal wel goed komen. Begrijp me niet verkeerd, mensen met een depressie zijn vaak de schatjes van deze samenleving ze zouden alleen wat meer van zichzelf moeten houden.
Ik had deze discussie beter misschien op een ander tijdstip kunnen brengen. Een derde die zich met de kinderwens van een stel gaat bemoeien dat is altijd een precaire zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVotary op 11-01-2010 02:01:37 ]
pi_76666832
Als je geen lezing wilt, kun je er beter zorgen dat je de indruk wekt dat je weet waar je het over hebt. Zeker in het geval je je mengt in privézaken van een ander.

Ik kan me je commentaar overigens goed voorstellen, hoor. Kinderen zijn een grote verantwoordelijkheid en je moet stevig in je schoenen staan voor je eraan begint. Bij sommige mensen lijkt dat besef wel eens te ontbreken.
Wat bij mij de deur dichtdeed in jouw eerste reactie, was de opmerking dat personen die medicatie slikken "nog in een fase in hun leven zitten waarin ze zonder medicatie niet voor zichzelf kunnen zorgen". Bij "nog in een fase zitten" stelde ik me een soort ontwikkelingsfase voor, net of een persoon met depressie nog wat volwassen moet worden. Verder is het idee dat medicatie een soort surrogaat is voor gezond zelfmanagement in veel gevallen gewoon te kort door de bocht. Tenminste, in mijn ervaring werkt het niet zo. Maar goed, ik zie dat je het blijkbaar anders had bedoeld.

[ Bericht 31% gewijzigd door Cantare op 11-01-2010 08:24:48 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:30:56 #234
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76761975
Maandag heb ik mijn afspraak, en heb maar besloten om in te gaan op het advies van de psych en te starten met Lexapro. Ik zit nu weer een paar dagen thuis (ipv op school) en ik ben er gewoon helemaal klaar mee!

Hoe gaat het inmiddels met jou, powerlessness ?

Ik heb de laatste maanden trouwens bijna constant last van een schuddend hoofd en spiertrekkingen. De dokter zij dat spanning waarschijnlijk de oorzaak hiervan is, maar ik maak me er nogal zorgen over. Iemand die dit herkent? (dus niet als bijwerking van medicatie maar als symptoom van stress)
pi_76769881
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:30 schreef DaneV het volgende:
Maandag heb ik mijn afspraak, en heb maar besloten om in te gaan op het advies van de psych en te starten met Lexapro. Ik zit nu weer een paar dagen thuis (ipv op school) en ik ben er gewoon helemaal klaar mee!

Hoe gaat het inmiddels met jou, powerlessness ?

Ik heb de laatste maanden trouwens bijna constant last van een schuddend hoofd en spiertrekkingen. De dokter zij dat spanning waarschijnlijk de oorzaak hiervan is, maar ik maak me er nogal zorgen over. Iemand die dit herkent? (dus niet als bijwerking van medicatie maar als symptoom van stress)
Hoi,

Ik heb dat dus ook die spiertrekkingen,alleen dus in sommige gevallen zo erg dat het aanvallen worden.
Bij komt dit ook door langdurige erge stress en oververmoeiheid.
Maar dus voor die aanvallen en het piekeren wat te verbeteren ben ik gestart met Lexapro.
Ik kan het me ook gewoon niet veroorloven om niet meer te kunnen functioneren.
Ok,mijn werk zou ik me ziek kunnen melden maar ik heb een gezin en heel veel dingen waar ik voor moet blijven functioneren.

Verder gaat het wel redelijk met me.....
Heb nog steeds heel weinig honger, en grote maaltijden spuug ik uit, (waardoor ik 5 kilo ben afgevallen)
Verder erg moe, en weet nog niet of ik nu nog minder goed inslaap van de Lexapro of nog steeds dat ik uit mijn ritme ben.
Verder merk ik weinig, ja vlug last van blauwe plekken en wazig zien maar dat houd me niet bezig
Ben nu dus 13 dagen bezig en merk iig geen verschil dat ik minder pieker, wel dat ik echt de hele dag kan blijven hangen en niks doen terwijl ik dan zit te bedenken wat ik allemaal moet doen.
Ook mijn omgeving vind van niet. Maar is ook maar kort.

Succes iig als je begint!
Waarom twijfelde je nog?
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:49:39 #236
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76770784
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:24 schreef powerlessness het volgende:
Waarom twijfelde je nog?
Ik ben/was bang voor de bijwerkingen. Maar zoals ik het nu beschouw zijn die nog altijd beter dan de huidige situatie. Ik hoop alleen dat ik niet verander in een apatische idioot als ik dit medicijn ga gebruiken. Maar goed, dat schijnt dus bij Lexapro wel mee te vallen.
pi_76770967
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:49 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ik ben/was bang voor de bijwerkingen. Maar zoals ik het nu beschouw zijn die nog altijd beter dan de huidige situatie. Ik hoop alleen dat ik niet verander in een apatische idioot als ik dit medicijn ga gebruiken. Maar goed, dat schijnt dus bij Lexapro wel mee te vallen.
Daar heb ik ook echt geen last van,
En nog steeds kan ik gewoon een normaal gesprek volgen, in een lachbui schieten enz
Je bent alleen wat vermoeider,iig ik dan,waardoor je je soms wat sloom voelt. Maar dat is puur lichamelijk.
hier nog een linkj van mijn eigen topic erover

Ervaringen Lexapro
pi_76770972
Ik baal van die gele stickers! Ze plakken die dingen op alle medicijnen..
Als je er 2 slikt mag je al geen voertuig besturen, zelfs geen fiets!
Stel dat iedereen zich daaraan houdt, dan zou het aardig rustig worden op de weg.
pi_76770995
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef romski het volgende:
Ik baal van die gele stickers! Ze plakken die dingen op alle medicijnen..
Als je er 2 slikt mag je al geen voertuig besturen, zelfs geen fiets!
Stel dat iedereen zich daaraan houdt, dan zou het aardig rustig worden op de weg.
idd
pi_76816483
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:30 schreef DaneV het volgende:
...

Ik heb de laatste maanden trouwens bijna constant last van een schuddend hoofd en spiertrekkingen. De dokter zij dat spanning waarschijnlijk de oorzaak hiervan is, maar ik maak me er nogal zorgen over. Iemand die dit herkent? (dus niet als bijwerking van medicatie maar als symptoom van stress)
het is een bekende bijwerking: soms ook gevoel dat er electriciteit door je lijf schiet. spiertrekkingen zijn een soort van EPS (google maar), en komen bijv veel voor bij antipsychotica.
Onschuldig, en het treedt ook op bij mensen die abrupt stoppen met hun antidepressiva.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  donderdag 14 januari 2010 @ 19:19:19 #241
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76818447
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:26 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

het is een bekende bijwerking: soms ook gevoel dat er electriciteit door je lijf schiet. spiertrekkingen zijn een soort van EPS (google maar), en komen bijv veel voor bij antipsychotica.
Onschuldig, en het treedt ook op bij mensen die abrupt stoppen met hun antidepressiva.
Naja in dit geval dus geen bijwerking van het medicijn omdat ik daar nog niet mee begonnen ben, maar een symptoom van stress (volgens de dokter dan). Of bedoelde je dat?
pi_76821010
nou ik laat me snuffert maar weer eens zien hier...dosis AD is weer omhoog gegaan :S Hoop wel dat het nu dan eindelijk goed gaat en blijft gaan...telkens val ik weer terug en ben het zat. Net als die stomme sneeuw die ben ik ook zat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiek um goan!!!!!!!!!!
pi_76822834
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:19 schreef DaneV het volgende:

[..]

Naja in dit geval dus geen bijwerking van het medicijn omdat ik daar nog niet mee begonnen ben, maar een symptoom van stress (volgens de dokter dan). Of bedoelde je dat?
als je nog niet begonnen bent zal het niet van de pillen komen nee
als dat wel zo is: bovenstaande.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:46:29 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76825225
Succes Flena .
KuikenGuppy
pi_76919449
hoe kun je nu vrolijk zijn en een positieve instelling hebben en toch diep van binnen doodongelukkig zijn........
  zondag 17 januari 2010 @ 20:19:24 #246
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76936856
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:04 schreef powerlessness het volgende:
hoe kun je nu vrolijk zijn en een positieve instelling hebben en toch diep van binnen doodongelukkig zijn........
Heb je dat nu dan?
  zondag 17 januari 2010 @ 22:32:24 #247
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_76943858
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:04 schreef powerlessness het volgende:
hoe kun je nu vrolijk zijn en een positieve instelling hebben en toch diep van binnen doodongelukkig zijn........
Dat herken ik nu wel heel erg... Aan de ene kant voel ik me juist goed, doordat er allemaal positieve dingen gebeuren in m'n leven en toch voel ik me aan de andere kant nog steeds lamlendig en verdrietig... Heel dubbel dus.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_76949110
Nou ik heb me nooit zo gevoeld.... juist niet
maar nu.........
  maandag 18 januari 2010 @ 16:45:23 #249
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76971574
Ik heb de Lexapro nu binnen, en heb er ook Rivotril bijgekregen om de bijwerkingen in het begin wat te onderdrukken. 3x Daags 0,5 mg, maar ik denk dat ik dit alleen ga innemen als er behoefte aan heb.

Ik ga over een paar dagen beginnen met 2 weken 5mg. Als dat goed gaat bouwen we op naar 10mg.
pi_76975922
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:16 schreef powerlessness het volgende:
Nou ik heb me nooit zo gevoeld.... juist niet
maar nu.........


Succes DaneV!
Ik voel me op zich wel goed, alleen slaap ik heel slecht, lig hele nachten wakker. Ik gebruik melatonine maar dat werkt ineens niet meer. Deze week even de arts bellen, kijken wat hij zegt.
pi_76977724
pfff voel me echt
pieker me suf,deed ik wel al maar alles lijkt nu wat heftiger.
Het word normaal toch de eerste twee weken alleen meer?

En echt heel erg moe
  maandag 18 januari 2010 @ 19:47:12 #252
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76980302
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:58 schreef powerlessness het volgende:
pfff voel me echt
pieker me suf,deed ik wel al maar alles lijkt nu wat heftiger.
Het word normaal toch de eerste twee weken alleen meer?

En echt heel erg moe
Heb jij er ook een benzo bij gekregen? Dat kan tijdelijk helpen tegen het piekeren, dus als je er veel last van hebt kun je daar misschien naar vragen bij je dokter.

Verder nog een even volhouden... zal nog wel een paar weken duren voordat je merkt dat het minder wordt

[ Bericht 3% gewijzigd door DaneV op 18-01-2010 20:01:05 ]
pi_76981602
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:47 schreef DaneV het volgende:

[..]

Heb jij er ook een benzo bij gekregen? Dat kan tijdelijk helpen tegen het piekeren, dus als je er veel last van hebt kun je daar misschien naar vragen bij je dokter.

Verder nog een even volhouden... zal nog wel een paar weken duren voordat je merkt dat het minder wordt
nee heb ik niet! gebruik wel tevens slaap tabletten
En ik hou ook wel vol hoor ,alleen zo raar,voor de medicatie had ik gewoon niet zo'n ongelukkig gevoel als nu
pi_76984917
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:12 schreef powerlessness het volgende:

[..]

nee heb ik niet! gebruik wel tevens slaap tabletten
En ik hou ook wel vol hoor ,alleen zo raar,voor de medicatie had ik gewoon niet zo'n ongelukkig gevoel als nu
Het kan wel vier tot zes weken duren voordat je verschil merkt. Twee weken geldt lang niet voor iedereen! Het is absoluut geen pretje, sterkte in ieder geval.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:40:54 #255
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_76995330
Een paar uur geleden mijn eerste clonazepam genomen. Merk wel dat ik een stuk rustiger ben en helderder kan nadenken. Voel me er niet duf door ofzo, gewoon lekker ontspannen en alert omdat mijn hoofd niet zo vol zit met piekergedachten. Ik heb nu ook een beetje zo`n gevoel van "het komt allemaal wel goed", iets wat ik de laatste tijd weinig heb meegemaakt.

Nu lekker slapen (hoop ik)
pi_77003726
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:13 schreef Nune het volgende:

[..]

Het kan wel vier tot zes weken duren voordat je verschil merkt. Twee weken geldt lang niet voor iedereen! Het is absoluut geen pretje, sterkte in ieder geval.
en het is bekend dat (zeker bij SSRI's) de eerste 2 weken een hoger spanningsniveau kan optreden.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_77008060
ik weet ook wel dat ik gewoon geduld moet hebben!
Maar voor ik er mee begon had ik nergens last van, alleen dat erge piekeren en zoveel slaaptekort dat ik aanvallen kreeg.
De eerste twee weken met het starten van de Lexapro, de normale bijverschijnselen.
Nu in de 3/4week begin ik me ongelukkig te voelen en word het piekeren alleen nog maar erger.

En waar ik beetje bang voor ben, heb veel meegemaakt de laatste jaren, ook echt heftige dingen.
Ik ben toen steeds rustig gebleven en mijn emoties weten te onderdrukken.
Nu ben ik juist vaak aan deze dingen aant denken. Terwijl voor mijn gevoel heb ik het wel allemaal verwerkt,al is het op een andere manier dan normaal.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:45:57 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77008496
Heb je het al met je psycholoog/psychiater besproken, powerlessness?
KuikenGuppy
pi_77008689
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:45 schreef Burdie het volgende:
Heb je het al met je psycholoog/psychiater besproken, powerlessness?

Nee, wil nog heel even wachten om hem te bellen. Als het eind deze week nog erger word bel ik wel.
Heb hem ook ja maar een keer gezien met een gesprek na die operatie,
4 februarie heb ik een afspraak.

ook het feit dat ik nu nog in bed lig , terwijl ik normaal gesproken niet weet hoe vlug ik dingen moet doen, erop uit ga enz baart me zorgen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:27:22 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77009941
Niet meer wachten dan, gewoon even bellen .
Misschien dat hij wat tips heeft, of misschien dat hij dit niet vertrouwt en iets anders wil proberen? Of misschien zegt hij wel dat dit heel normaal is en erbij hoort, wij weten ook niet alles . Je weet het maar nooit!
KuikenGuppy
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:28:20 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77009973
Oh, en ga je bed uit! Hup! Nu!
Lekker douchen, leuke kleren aan, haren netjes, dat is al het halve werk. Echt .
KuikenGuppy
pi_77009980
Wat Burdie ook zegt, gewoon even bellen.
pi_77010441
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:28 schreef Nune het volgende:
Wat Burdie ook zegt, gewoon even bellen.
Bellen...............DONE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij zelf was met vakantie ,maar een collega belt me vandaag terug!

En ja ik ga uit bed, het is ook niet zo dat ik helemaal niks meer onderneem (gisteren ook de hele dag op pad geweest) maar als het aan mij ligt blijf ik idd gewoon lekker liggen en wat computeren, tv kijken enz
Terwijl ik er normaal geen geduld voor heb
Maar ben nu wel opgestaan en ga me eens verzorgen!

thanks lieve meiden , doet goed een beetje tegenspraak, positieve ideeen en gewoon reageren als ik erdoorheen zit
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:25:19 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77011917
Daar is dit topic voor .
Succes vandaag .
KuikenGuppy
  woensdag 20 januari 2010 @ 01:53:43 #265
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77038876
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:41 schreef powerlessness het volgende:

[..]

Bellen...............DONE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij zelf was met vakantie ,maar een collega belt me vandaag terug!
Ben je nog wat wijzer geworden van dat gesprek?
pi_77039565
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 01:53 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ben je nog wat wijzer geworden van dat gesprek?
Nog geen telefoontje gehad
Had om half 5 nog maar eens een paar keer gebeld maar toen was er steeds een gesprek toon en om 5 uur gesloten.
Hoop dan maar morgen,maarja dan moet ik wel werken van 2 tot 12 ,voor die tijd maar eens proberen.

Verder lig ik al uren wakker in bed te piekeren..........heb zelfs al een tweede slaaptablet in ingenomen.
Hoop maar dat die zo wel werkt
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:17:49 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77047310
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 03:20 schreef powerlessness het volgende:

[..]

Nog geen telefoontje gehad
Had om half 5 nog maar eens een paar keer gebeld maar toen was er steeds een gesprek toon en om 5 uur gesloten.
Hoop dan maar morgen,maarja dan moet ik wel werken van 2 tot 12 ,voor die tijd maar eens proberen.

Verder lig ik al uren wakker in bed te piekeren..........heb zelfs al een tweede slaaptablet in ingenomen.
Hoop maar dat die zo wel werkt
heb je vandaag al wat van ze gehoord? Balen dat het je zo zwaar valt.
het kan op zich wel goed zo zijn dat je door de lexapro juist je gevoelens wat meer toelaat (het is minder eng dus neiging tot wegdrukken wordt minder, althans zo verklaar ik het bij mezelf).
maar als je nu al in week 3 of 4 zit zou het op zich elk moment wel beter kunnen gaan.
sterkte iig. en fijn dat je steun hebt in het topic Ik heb er vaak ook steun aan gehad!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77066474
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

heb je vandaag al wat van ze gehoord? Balen dat het je zo zwaar valt.
het kan op zich wel goed zo zijn dat je door de lexapro juist je gevoelens wat meer toelaat (het is minder eng dus neiging tot wegdrukken wordt minder, althans zo verklaar ik het bij mezelf).
maar als je nu al in week 3 of 4 zit zou het op zich elk moment wel beter kunnen gaan.
sterkte iig. en fijn dat je steun hebt in het topic Ik heb er vaak ook steun aan gehad!
hoi,

Ja ze belde! Zei denkt dat de dosering voor mij te laag is, aangezien het eigenlijk nu pas erger word.
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kan ook eventueel zijn omdat ik al zolang slaaptabletten gebruik.
Maar ze wilde niet verhogen tot mijn eigen arts weer terug was en ik een afspraak had. Want dan moest ik ook meteen op heb kunnen terugvallen.
Tenminste als het niet uit de hand zou lopen, (maar dat loopt het ook wel niet)
4 februari dus de afspraak.
En ik moest de medicatie s'morgens gaan nemen ipv van s'avonds.
Gezegd dat ik geen verschil merk met slapen omdat ik al zo slecht slaap, en dat ik er eerder moe van werd.
Maar Lexapro was toch echt iets voor s'morgens in te nemen.
Dus dat ga ik maar doen!

Voor die gene die lexapro gebruikt, jullie s'avonds of s'morgens?
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:37:33 #269
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77071626
Geweldig dat onbegrip dat ik krijg wanneer ik mijn naasten toevertrouw en zeg dat ik ben begonnen aan medicatie: "Ach jij bent toch helemaal niet depressief man?" Je moet gewoon eens een keer met een psycholoog gaan praten! "Ik zou echt niet beginnen aan die zooi hoor", "weet je nog laatst op het nieuws van die hakbijlmoorden?".

FIJNE MOTIVATIE IS DAT!

Ik zie er iedere dag zwaar tegenop om op te staan, ben hondsmoe en loop constant te trillen. Maar niks mis met mij hoor! ik moet gewoon een keer een goed gesprekje hebben Moet ik gvd de hele dag met een scheermesje aan mijn pols rondlopen zodat mensen mijn probleem serieus nemen.

Voel me zo alleen omdat er niemand in mijn omgeving lijkt te zijn die weet wat ik doormaak ouders niet, vrienden al helemaal niet.

Sorry, moest even klagen
pi_77074826
DaneV, klagen mag altijd. In mijn omgeving stuitte ik ook op veel onbegrip, niet kunnen snappen dat ik depressief ben omdat ik wel mijn huis uit ga en niet de hele dag in bed lig, of niet constant aan het huilen ben. En ergens snap ik dat wel want ik weet pas hoe erg en belemmerend een depressie kan zijn sinds ik het zelf heb. Ik kan het ook niet goed uitleggen aan anderen, verder dan een leeg, somber gevoel kom ik niet snel. Overigens praat ik er wel veel over met mensen die ik vertrouw en waar ik om geef. Ik merk dat zij daardoor wel wat meer begrip tonen en ook wat meer kunnen begrijpen.

Ik hoop dat jij ook iemand hebt of vind (misschien wel uit onverwachtse hoek) die jou wel het begrip geeft dat je nodig hebt. Sterke in ieder geval en anders kan je hier altijd komen klagen!
pi_77077386
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:37 schreef DaneV het volgende:
Geweldig dat onbegrip dat ik krijg wanneer ik mijn naasten toevertrouw en zeg dat ik ben begonnen aan medicatie: "Ach jij bent toch helemaal niet depressief man?" Je moet gewoon eens een keer met een psycholoog gaan praten! "Ik zou echt niet beginnen aan die zooi hoor", "weet je nog laatst op het nieuws van die hakbijlmoorden?".

FIJNE MOTIVATIE IS DAT!

Ik zie er iedere dag zwaar tegenop om op te staan, ben hondsmoe en loop constant te trillen. Maar niks mis met mij hoor! ik moet gewoon een keer een goed gesprekje hebben Moet ik gvd de hele dag met een scheermesje aan mijn pols rondlopen zodat mensen mijn probleem serieus nemen.

Voel me zo alleen omdat er niemand in mijn omgeving lijkt te zijn die weet wat ik doormaak ouders niet, vrienden al helemaal niet.

Sorry, moest even klagen
Daar heb ik gelukkig geen last van!
Maar misschien ook dat ik het idd voor iets anders heb dan depressie.
Maar jij slikte toch ook lexapro he?
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:45:10 #272
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77081370
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:21 schreef powerlessness het volgende:

[..]

Daar heb ik gelukkig geen last van!
Maar misschien ook dat ik het idd voor iets anders heb dan depressie.
Maar jij slikte toch ook lexapro he?
Ja klopt, altans; ik begin morgen
pi_77087088
Onbegrip is herkenbaar ja.
pi_77133368
bleeghh
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:54:14 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77134499
Gaat 't niet zo lekker, powerlessness?
KuikenGuppy
pi_77135052
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:54 schreef Burdie het volgende:
Gaat 't niet zo lekker, powerlessness?
gewoom moe en slechte zin. Eigenlijk zin om veel dingen aan te pakken maar ook weer geen zin of energie ervoor!
Heel raar, maar ja ben raar

hoe ist met jou
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:28:09 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77135640
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:09 schreef powerlessness het volgende:

[..]

gewoom moe en slechte zin. Eigenlijk zin om veel dingen aan te pakken maar ook weer geen zin of energie ervoor!
Heel raar, maar ja ben raar

hoe ist met jou
Bedenk anders iets om te gaan doen, en doe het. .
Vaak helpt het al als je even bezig bent met iets.

Hier gaat het prima .
KuikenGuppy
pi_77150092
Maar gelukkig is het bijna weekend powerlessness, misschien dat dat in ieder geval een beetje meehelpt. .
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:02:33 #279
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77151085
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:32 schreef DeepChord het volgende:
Maar gelukkig is het bijna weekend powerlessness, misschien dat dat in ieder geval een beetje meehelpt. .
Deepchord he hoe is t met jou? lang niet gezien enzo
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77178213
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:45 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ja klopt, altans; ik begin morgen
hoe voel je je?
  zondag 24 januari 2010 @ 00:29:00 #281
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77195972
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:42 schreef powerlessness het volgende:

[..]

hoe voel je je?
Gaat redelijk goed tot nu toe. Niet misselijk, iets vermoeider en slaap nog goed. Ik neem 2x daags een halve clonazepam erbij (heb 3x een hele voorgeschreven maar daar heb ik geen behoefte aan). Loop alleen wel constant te gapen vooral de eerste paar uur na inname. Dus ik denk dat ik vanaf morgen eens ga proberen om ze voor het slapengaan in te nemen.

Al met al valt het tot nu toe nog wel mee dus. Als het zo doorgaat denk ik dat ik eind volgende week naar 10mg ga.

En met jou? Wordt het al wat rustiger?

[ Bericht 2% gewijzigd door DaneV op 24-01-2010 00:53:27 ]
pi_77206666
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:29 schreef DaneV het volgende:

[..]

Gaat redelijk goed tot nu toe. Niet misselijk, iets vermoeider en slaap nog goed. Ik neem 2x daags een halve clonazepam erbij (heb 3x een hele voorgeschreven maar daar heb ik geen behoefte aan). Loop alleen wel constant te gapen vooral de eerste paar uur na inname. Dus ik denk dat ik vanaf morgen eens ga proberen om ze voor het slapengaan in te nemen.

Al met al valt het tot nu toe nog wel mee dus. Als het zo doorgaat denk ik dat ik eind volgende week naar 10mg ga.

En met jou? Wordt het al wat rustiger?
diie clonazepan is voor de misselijkheid?
Ik slik vanaf begin al 10 mg.
Maar jij moest het dus opbouwen.

Ik neem ze nu dus het s'morgens in,maar de vermoeidheid is dan helemaal erg.
misselijk nog steeds met grote maaltijden
En rustiger,totaal niet! Ben wel nog steeds zoveel mogelijk actief dingen aan het doen maar als het aan mij ligt blijf ik lekker thuis in mijn bedje
Kan me ook niet meer op feestjes of leuke dingen verheugen.
En de zin in sex of het hebben van sex is een ramp
Heb er totaal geen gevoel meer bij
pi_77244788
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Deepchord he hoe is t met jou? lang niet gezien enzo
Murmepurmpje! .

Met mij is alles goed. . Redelijk stabiel en weinig negatieve buien meer eigenlijk.
Maar toch zit ik er over te denken om van Seroxat over te stappen op een ander middel... Ik slaap namelijk zo ziekelijk veel dat zowat mijn hele weekend aan slapen opgaat bij wijze van spreken. Ik zou eigenlijk ook wel een wat moderner middel willen dan Seroxat, met wat minder bijwerkingen enzo (moeheid, af en toe een beetje afgestompt/cynisch).
Afgezien daarvan hoop ik dat het een beetje op deze weg voort blijft gaan. . En dat mijn werk leuker wordt, want ik doe nu echt werk waardoor ik bij mijn vorige werkgever een burnout kreeg.

Hoe maak jij het? Stabiel de laatste tijd? Gaat het nog goed met de AD(H)D-meds? .
pi_77244825
**dubbel** foutje
pi_77284270
Hoi.

Ik ben de afgelopen jaren depressief. En ik ben nu klaar met die paniekgedachtes, het overanalyseren, het negatief denken, het down voelen, het niet uit bed kunnen komen. Ik wil graag anders zijn, voor de mensen om wie ik geef.

Ik heb eigenlijk een paar vragen.

- Ik heb een tijd een psycholoog gehad via mijn opleiding en dus buiten mijn huisarts om. Hoe kan ik dit nu het beste oppakken? Hele verhaal opnieuw doen tegen mijn huisarts zie ik echt tegenop. Kan ik vragen of mijn eerdere psycholoog zijn dossier ofzo naar mijn huisarts stuurt? Of is een dossier niet nodig, en een kort gesprek voldoende? Ik wil graag anti-depressiva proberen, en geen therapie. Ik weet niet of je dat zo kan krijgen, lijkt me zelf van niet.
- Verder zoals ik zei wil ik graag af van al die gedachten in mijn hoofd, maar ik wil niet dat ik door de medicijnen ehm, een totaal ander persoon ben. Hoe zit dat?
- En ik ben ook aan de pil, dat kan wel gewoon icm anti-depressiva?

Ik weet dat dit misschien niet DE oplossing is, maar deze post is al een hele grote stap voor mij.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:39:14 #286
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77288659
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:43 schreef Tegan het volgende:
Hoi.

Ik ben de afgelopen jaren depressief. En ik ben nu klaar met die paniekgedachtes, het overanalyseren, het negatief denken, het down voelen, het niet uit bed kunnen komen. Ik wil graag anders zijn, voor de mensen om wie ik geef.

Ik heb eigenlijk een paar vragen.

- Ik heb een tijd een psycholoog gehad via mijn opleiding en dus buiten mijn huisarts om. Hoe kan ik dit nu het beste oppakken? Hele verhaal opnieuw doen tegen mijn huisarts zie ik echt tegenop. Kan ik vragen of mijn eerdere psycholoog zijn dossier ofzo naar mijn huisarts stuurt? Of is een dossier niet nodig, en een kort gesprek voldoende? Ik wil graag anti-depressiva proberen, en geen therapie. Ik weet niet of je dat zo kan krijgen, lijkt me zelf van niet.
- Verder zoals ik zei wil ik graag af van al die gedachten in mijn hoofd, maar ik wil niet dat ik door de medicijnen ehm, een totaal ander persoon ben. Hoe zit dat?
- En ik ben ook aan de pil, dat kan wel gewoon icm anti-depressiva?

Ik weet dat dit misschien niet DE oplossing is, maar deze post is al een hele grote stap voor mij.
Ik kan me ook voorstellen dat je er onderhand klaar mee bent (in dat stadium zit ik nu ook). Het is ook goed dat je er wat mee doet, als je er mee rond blijft lopen wordt het steeds erger totdat je echt nergens meer toe in staat bent.

Of je de anti-depressiva zomaar meekrijgt hangt van je huisarts af. Sommige huisartsen zijn daar erg makkelijk in, anderen zullen je doorsturen naar een psychiater of willen meer over je dossier weten. Ik zou er gewoon heen gaan, zeggen dat je naar een psycholoog bent geweest en dat dit niet heeft geholpen. Daar zal hij dan wel zijn conclusies uit trekken.

Je hoeft niet bang te zijn dat je een heel ander persoon wordt door die medicijnen. Je blijft gewoon jezelf, maar dan iets positiever ingesteld Sommige mensen geven aan zich afgevlakt te voelen maar dat schijnt bij de moderne ADs wel mee te vallen.

Verder ben ik eens met wat je zelf al aangeeft, dat medicijnen niet de oplossing zijn. Als je geluk hebt, ga je je er een stuk beter door voelen waardoor je de dingen aan kunt pakken in je leven die jouw depressiviteit veroorzaken. Als je die tijd niet gebruikt om deze dingen aan te pakken, zal je met of zonder medicijnen toch uiteindelijk weer in een negatief patroon vallen.

Sterkte ermee
pi_77299999
Ik heb mijn oude psycholoog gemailt, I'll take it from there. Thanks en wordt vervolgd dus.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:33:07 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77301098
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:04 schreef Tegan het volgende:
Ik heb mijn oude psycholoog gemailt, I'll take it from there. Thanks en wordt vervolgd dus.
Als je huisarts je naar die psych heeft doorgestuurd, heeft je huisarts dat dossier al of iig een 'eindrapport' .

Verder zou ik wel oppassen met combinaties met anticonceptie, volgens mij is namelijk niet in alle gevallen/bij elke combinatie een wisselwerking volledig uit te sluiten. Je arts kan je daarbij adviseren .
KuikenGuppy
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:34:11 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77301148
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:04 schreef Tegan het volgende:
Ik heb mijn oude psycholoog gemailt, I'll take it from there. Thanks en wordt vervolgd dus.
sterkte Tegan!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77301216
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als je huisarts je naar die psych heeft doorgestuurd, heeft je huisarts dat dossier al of iig een 'eindrapport' .
Dat heeft ze dus juist niet gedaan... Ben daar via de studieadviseur terecht gekomen, studentpsycholoog van de opleiding...
quote:
Verder zou ik wel oppassen met combinaties met anticonceptie, volgens mij is namelijk niet in alle gevallen/bij elke combinatie een wisselwerking volledig uit te sluiten. Je arts kan je daarbij adviseren .
Vraag dat wel na bij de huisarts . Thanks.
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

sterkte Tegan!!
Thanks .
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:36:20 #291
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77301241
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:46 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Murmepurmpje! .

Met mij is alles goed. . Redelijk stabiel en weinig negatieve buien meer eigenlijk.
Maar toch zit ik er over te denken om van Seroxat over te stappen op een ander middel... Ik slaap namelijk zo ziekelijk veel dat zowat mijn hele weekend aan slapen opgaat bij wijze van spreken. Ik zou eigenlijk ook wel een wat moderner middel willen dan Seroxat, met wat minder bijwerkingen enzo (moeheid, af en toe een beetje afgestompt/cynisch).
Afgezien daarvan hoop ik dat het een beetje op deze weg voort blijft gaan. . En dat mijn werk leuker wordt, want ik doe nu echt werk waardoor ik bij mijn vorige werkgever een burnout kreeg.

Hoe maak jij het? Stabiel de laatste tijd? Gaat het nog goed met de AD(H)D-meds? .
DC-tje
you are alive
goed idee misschien om op andere AD over te stappen, heb ik toen ook gedaan toen ik te moe werd van diegene die ik had. is beter zo.
nja gaat wel ok met de adhd meds maar ik begin toch wel weer opgefokt enzo te raken en mindere concentratie. hopen maar dat het tijdelijk is. anders even experimenteren met de dosis ofzo.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:03:26 #292
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77308519
Ik zie verschillende meningen m.b.t. het gebruik van alcohol icm SSRI`s. Ik zou graag over een tijdje toch weer een wijntje bij het eten nemen, mits het geen schadelijke effecten heeft natuurlijk.

1-2 Glazen zouden niet echt een probleem moeten zijn toch? 4 Dagen doorzakken met carnaval sla ik dit jaar maar over denk ik
pi_77330185
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:04 schreef Tegan het volgende:
Ik heb mijn oude psycholoog gemailt, I'll take it from there. Thanks en wordt vervolgd dus.
Sterkte Tegan
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:03 schreef DaneV het volgende:
Ik zie verschillende meningen m.b.t. het gebruik van alcohol icm SSRI`s. Ik zou graag over een tijdje toch weer een wijntje bij het eten nemen, mits het geen schadelijke effecten heeft natuurlijk.

1-2 Glazen zouden niet echt een probleem moeten zijn toch? 4 Dagen doorzakken met carnaval sla ik dit jaar maar over denk ik
Ik drink niet vaak, maar als ik wel eens een wijntje neem, zakt dat na 1 glas al in mn benen en voel ik me er niet fijn bij. Is een rotgevoel en ik weet dat dat bij meerdere mensen met AD zo is. Kwestie van een keertje uitproberen.
Alcohol versterkt wel de werking van AD, of andersom, dus autorijden met 1 a 2 glazen alcohol zou ik daarna maar laten.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_77331341
Hm, aan mijn oude psycholoog heb ik ook niets...

Ik zegt dat ik alleen dit ofzo tegen mijn huisarts hoef te zeggen:
quote:
En ik ben nu klaar met die paniekgedachtes, het overanalyseren, het negatief denken, het down voelen, het niet uit bed kunnen komen. Ik wil graag anders zijn.
Dat dat dossier helemaal niet nodig is.

En dat ik dan doorverwezen wordt naar een psychiater (logisch en ok, maar), die dus eerst het hele verhaal wil weten, daar had ik juist geen zin in .

Snapt hij me nu niet, of doe ik moeilijk?!
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:10:23 #295
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77333731
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:13 schreef Tegan het volgende:
Hm, aan mijn oude psycholoog heb ik ook niets...

Ik zegt dat ik alleen dit ofzo tegen mijn huisarts hoef te zeggen:
[..]

Dat dat dossier helemaal niet nodig is.

En dat ik dan doorverwezen wordt naar een psychiater (logisch en ok, maar), die dus eerst het hele verhaal wil weten, daar had ik juist geen zin in .

Snapt hij me nu niet, of doe ik moeilijk?!
Lijkt erop dat hij geen zin heeft om een rapport op te stellen.
Maak gewoon vandaag een afspraak bij de huisarts, ga erheen en vat je verhaal kort samen (een consult duurt toch maar 7 minuten dus je zult je hele levensverhaal niet kwijt hoeven). Dat je graag medicijnen wil omdat de lijdensdruk te zwaar is en dat je er geen vertouwen in hebt dat je er enkel met therapie uitkomt. Zeg ook dat het al heel lang speelt en niet iets is van de laatste weken.

Grote kans dat hij je wel wil helpen, maar misschien dat hij je doorstuurt naar de psychiater. Die willen idd wat meer weten van je, maar in mijn geval ging dat voornamelijk over mijn huidige klachten en de duur ervan om zo tot een diagnose te komen. Duurde bij mij een uurtje alles bij elkaar. Al zou je dat moeten doen, zou toch ook niet zo`n ramp zijn?
pi_77333935
Nou, ik vertel liever zo min mogelijk aan mijn huisarts. Dus als zij me meteen doorstuurt naar een psychiater, tegen wie ik dan zeg wat ik precies wil, is dat prima. Maar dan wil ik dat gesprek met de psychiater ook kort houden, maar dat kan dus niet echt.
pi_77333999
Ik heb om mijn coordinator op de Uni duidelijk te maken waarom ik niet altijd naar lessen enzo kwam (hij was bezorgd) wel een brief geschreven met alles kort samengevat. Misschien dat ik die brief uitwerk en dat geef, dat zou ik iig al een stuk fijner vinden, maar dan ook liever alleen aan de psychiater.
  donderdag 28 januari 2010 @ 00:13:53 #298
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77361661
Na 5 dagen 5mg Lexapro gebruik ik nu 2 dagen 10mg. Bijwerkingen zijn niet noemenswaardig. Gisteren had ik zelfs een opmerkelijk goede dag, vandaag helaas weer wat minder (maar niet beneden oude niveau).

Oh wat hoop ik dat het straks aanslaat . Zit nu al dingen te bedenken die ik ga doen en ga veranderen in mijn leven als ik me weer normaal voel.

[ Bericht 12% gewijzigd door DaneV op 28-01-2010 00:21:43 ]
  donderdag 28 januari 2010 @ 07:23:25 #299
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77364811
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:13 schreef DaneV het volgende:
Na 5 dagen 5mg Lexapro gebruik ik nu 2 dagen 10mg. Bijwerkingen zijn niet noemenswaardig. Gisteren had ik zelfs een opmerkelijk goede dag, vandaag helaas weer wat minder (maar niet beneden oude niveau).

Oh wat hoop ik dat het straks aanslaat . Zit nu al dingen te bedenken die ik ga doen en ga veranderen in mijn leven als ik me weer normaal voel.
Oh, dat klinkt sowieso al heel positief, dat je zo vooruit kijkt!! Hartstikke goed van je!
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:45 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Sterkte Tegan
[..]

Ik drink niet vaak, maar als ik wel eens een wijntje neem, zakt dat na 1 glas al in mn benen en voel ik me er niet fijn bij. Is een rotgevoel en ik weet dat dat bij meerdere mensen met AD zo is. Kwestie van een keertje uitproberen.
Alcohol versterkt wel de werking van AD, of andersom, dus autorijden met 1 a 2 glazen alcohol zou ik daarna maar laten.
Alcohol verslechtert de werking van de AD, zodra je zeg meer dan 1 a 2 glazen drinkt, vertelde mijn vorige psychiater. Qua dufheid versterkt het elkaar idd wel.
Ik drink momenteel max 1 glas alcohol. Maar dat is omdat ik ook concerta slik. En ik krijg sindsdien gewoon niet meer dan 1 glas weg. Toen ik alleen AD slikte kon ik gewoon net zoveel zuipen als daarvoor. Maar echt goed is dat niet. (sterker nog: het is onverstandig). Ik denk zelf dat het ontwennen van het drinken (dus als je bijv een paar maanden niets drinkt, en daarna ineens wel een paar glaasjes) een sterker effect heeft op sneller dronken worden, dan de AD zelf.
Maargoed, wat dus mijn oude psychiater aanraadde was: afentoe 1 a 2 glazen drinken (dus absoluut niet elke dag, mijn gevoel zegt misschien 2x in de week ofzo), en niet meer!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77366812
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

DC-tje
you are alive
goed idee misschien om op andere AD over te stappen, heb ik toen ook gedaan toen ik te moe werd van diegene die ik had. is beter zo.
Uiteraard ben ik alive! Tussen het werken en het slapen door probeer ik een duit in het zakkie te doen. . Ik zal toch eens bij mijn GGZ-psychologe het verzoek doen of ze eens wat in kan plannen bij een psychiater zodat deze misschien betere/modernere meds kan voorschrijven. . Waarschijnlijk even door de zure appel heenbijten wordt dat, van Seroxat naar iets anders. .
quote:
nja gaat wel ok met de adhd meds maar ik begin toch wel weer opgefokt enzo te raken en mindere concentratie. hopen maar dat het tijdelijk is. anders even experimenteren met de dosis ofzo.
Is het vaak nodig bij jou om te experimenteren met de dosis van Concerta om een beetje een goed resultaat te krijgen? Misschien word je er een beetje moedeloos van, als het een tijdje goed gaat en je ziet het dan langzaam de verkeerde kant op gaan. .

en trouwens een op deze voor jou speciale dag
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:25:25 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77371779
Waarom wil je naar iets anders DC? Dit werkt toch prima?

En wat is er vandaag voor speciaals voor Murm? .
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')