abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76296933
Hoi,

Ik post al heel lang hier op fok maar nu maar een kloon aangemaakt voor dit onderwerp.

Vorige week ben ik opgenomen in het ziekenhuis,ik heb al een aantal keren een soort van insulten gehad.
Dit was deze keer na een operatie voor iets heel anders, maar in het verleden ook al eens gewoon gehad.
Artsen denken niet meteen aan iets neurologisch maar meer aan spannings insulten,
Ik blijk dan net als een epilepsie aanval stuiptrekkingen te hebben,alleen is mijn lichaam dan slap.
Tijdens die ziekenhuisopname is een psychiater met mij komen praten over die aanvallen.
Hij denkt dus dat het komt door oververmoeidheid en langdurige spanningen.
Dit zou goed kunnen kloppen, slaap al jaren niet goed,en heb nu al 1,5 jaar slaapmedicatie en zelfs die werkt niet optimaal bij mij.
Dus ik heb constant slaaptekort.
Spanningen zijn er heel veel, iets waar ik hier verder niet in detail op wil ingaan,maar kan wel vertellen dat het meer spanningen zijn dan menig ander mens heeft.

Ik ben zelf een heel optimistisch mens,vrolijk en heb nog steeds een oerkracht om voor dingen te vechten.
Heb een leuke relatie,kinderen en veel lieve echte goede vrienden en heb een partime baan
Toch merk ik wel de laatste tijd dat ik een beetje op begin te raken.
Ik blijf nog erg actief, en kan ook genieten van dingen,maar dat genieten word minder.
Alles lijkt wat minder intens.'
Ook zullen de spanningen die er in mijn leven zijn dit jaar ook niet opgelost kunnen worden,dus ik ik krijg nog te maken met langdurige spanning.

De psychiater heeft dus met mij en mijn partner gepraat en zag wel in dat ik niet echt depressief was en vooral een sterk persoon. Alleen misschien te sterk, te hard geworden door alle spanning.
Niet meer met emoties kunnen omgaan,emoties wegstoppen omdat er toch niks aan te doen valt.
Mijn lichamelijke gezondheid komt ook in gevaar.
Hij stelde voor vooral om mijn lichaam eens tot rust te brengen en dat ik niet steeds blijf piekeren om met Lexapro te starten, De slaapmedicatie even aanhouden en als de Lexapro aangeslagen is ook een anti psychotica voor de nacht te gaan gebruiken en dan geen slaap medicatie.
Vooral omdat ik natuurlijk dan heel veel pieker als ik wakker lig in het donker.

Ik ben de hele week al na aan het denken of ik hier wel mee wil beginnen.
Juist omdat ik niet depressief ben.
Stel de bijwerkingen ziijn zo erg dat ik niet meer kan vechten voor wat ik wil.
Dat ik niet meer zo sterk ben. Dat ik dan wel instort als ik eenmaal tot rust kom enz
Heb verschillende ervaringen gelezen en die zijn heel verschillend.
Maar Lexapro schijnen ook niet veel mensen te gebruiken,
Maar zijn er hier mensen mer ervaringen?
Zelf mensen die meer van de AD afweten? Door eraringen of studie,werk?

[ Bericht 0% gewijzigd door powerlessness op 01-01-2010 17:51:45 ]
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:25:17 #2
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76306902
ja, ik slik die. sinds een half jaar ofzo.
als je nu zou instorten door die medicatie, dan zou je hoe dan ook wel een keer instorten. En als ik je post lees, gaat dat ook binnenkort wel gebeuren als je niks doet.
Als het goed werkt dan kan het je helpen om de dingen met wat minder emotie te bekijken, waardoor je minder tegen het voelen van de emoties opziet en ze dus ook minder gaat blokkeren (althans, zo heb ik het zelf ervaren met de AD). En als je je emoties wel voelt kan je er ook mee om leren gaan (ipv ze weg te drukken dus)
Maar hoe dan ook moet je zeer waarschijnlijk een paar weken eraan wennen en die weken kunnen zwaar zijn. Ik ben zelf een week echt heeeeel erg depressief geweest toen ik ermee begon (veel depressiever dan voor de medicijnen) Maar daarna hielp het wel.
Ik ben trouwens begonnen met citalopram en daarna overgestapt op lexapro, maar die 2 verschillen niet zoveel van elkaar, dus de ervaringen die ik in het begin heb gehad met citalopram kan jij net zogoed ook krijgen met lexapro.

Als je trouwens twijfels hebt, is het denk ik wel goed, om nog eens uitgebreid met de psychiater te spreken. Zijn er andere opties om wat aan je problemen te doen, en wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende opties. Je zou bijv ook gesprekken kunnen hebben met een psycholoog die je leert met je problemen om te gaan. Wat is de reden dat de psychiater die optie niet aan je voorlegt? (daar zal hij zn redenen misschien voor hebben, maar lijkt me voor jou goed om die te kennen)

En een nadeel van AD is dat het afbouwen lang duurt (althans dat hoor ik iedereen vertellen)
en wbt de slaapproblemen: ook daarvoor zijn specilalisten, daar zou ik ook eens mee praten als dat op korte termijn kan.

En lexapro is trouwens niet echt een van de AD waar je lekker van gaat slapen. Op zich zou de stress er minder door moeten worden waardoor je beter kan slapen als je geluk hebt, maar ik ben slechter gaan slapen toen ik overstapte van citalopram naar lexapro. citalopram nam i ksavonds, dan sliep ik als een roosje, en dit moet ik echt smorgens nemen, anders slaap ik niet. Maargoed ik ben qua slapen hoe dan ook raar, want ik val in slaap van ritalin.

En verder kan je even lezen in het medicatietopic. dat staat ook ergens in R&P. het heet [centraal] medicatie bij psychische klachten (ik heb maar even een link gemaakt, als het gelukt is tenminste)

EN veel sterkte, ik hoop echt voor je dat je een oplossing kan vinden om de stressfactoren die nog even blijven te kunnne verdragen. Lijkt me een naar vooruitzicht.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76308372
Hoi,

Ja over dat instorten klopt ook wel wat je zegt,al heb ik het misschien dan meer over de lichamelijke kant.
Daarom wil ik het ook gaan proberen.
En normaal ben ik geen aansteller voor bijwerkingen enz,maar kan het nu gewoon niet veroorloven met mijn baan en gezin om als een zombie rond te lopen.
maarja wie weet wat er gebeurd als ik niks ga innemen.

In de laatste 3 jaar ben ik een tijdje bij twee verschillende psychologen geweest om te praten,
En over alles wat er speelt en over de emoties.
Over die dingen die spelen en spanningen veroorzaken,wisten hun weinig zinnigs op te zeggen.
Ze zeiden ook letterlijk ,je hebt al alles eraan gedaan en je weet er zoveel over en je bent er mee aan de slag dus daar kunnen we je geen hulp in bieden alleen naar je luisteren.
Maarja dat kan ik bij vriendinnen ook.
Over de emoties, ze vinden het niet eens zo slecht hoe ik ermee omga.
Maar ik heb me misschien ook verkeerd uitgedrukt, ik stop niet alles weg maar voor heel even wel.
bij een stressvolle periode kan ik heel rustig en gecontroleerd en emotieloos reageren.
Maar het verdriet heb ik toch wel, en wat kun je dan meer doen dan afleiding zoeken en erover praten als je machteloos staat in een situatie?
dus daarom had de psychiater zoiets van ,we proberen het nu eens met medicijnen ook al ben je niet depressief.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:54:45 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76311229
Hmmm da's wel jammer dat die psychs je niet konden helpen ermee.
Heel eerlijk gezegd ga i kdan ook wel een beetje twijfelen aan hun kunnen ofzo. Misschien zie ik het helemaal verkeerd en is gewoon echt alles al door hen en door jou geprobeerd maar ik kan het me haast niet voorstellen.
Maargoed, dan is het idd misschien wel goed om de meds te proberen En ik zag dat je het medicatietopic al had gevonden
pi_76311464
Ja dankje ervoor.

Ik geloof er ook niet in hoor dat er niks anders te verzinnen is dan alleen de AD
zelf lijkt mij een slaapcentrum waar eens uitgezocht word of ik echt wel slaap,en wanneer ik de nachtmerrie krijg en of mijn ritme wel goed is ook een alternatief is

en ja over de psycholoog, vind ook maar eens iemand die er idd meer kijk op heeft of meer visie als de meeste. Wat de laatste ook zei is dat ik het pirma zelf kon. Tsja en wat moet je dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door powerlessness op 02-01-2010 02:30:42 ]
pi_76315167
lees net wat op inernet en dat is wat de pschyiater ook waarschijnlijk bedoelde

aanval, psychogene pseudo-epileptische
Aanval waarbij de verschijnselen lijken op epileptische aanvallen, maar berusten op psychologische of emotionele oorzaken. Epileptische aanvallen en PPEA´s kunnen samen voorkomen bij één persoon. Vroeger ook wel psychogene, functionale, spannings- of pseu

de pschyiater zei ook wel dat er meerdere mensen dit hadden en dat het niet tussen de oren zat en je lcihaam wel degelijk reageerd op spanningen en slaaptekort.
en ja dat is nu ook net wat erbij mij speellt. Het was wel duidelijk dat ik geen epilpesie had
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:50:30 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76319157
Als de combi lxapro en een antipsychoticum aanslaat is het idd grote kans dat het geen epilepsie is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:17:57 #8
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_76319983
Ik heb zelf lexapro voorgeschreven gekregen ivm depressie. Hielp geen fuck, alleen had de eerste week wel vrij stevige bijwerkingen. Daarna verder nergens last van, ook niet toen ik er mee stopte.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:23:43 #9
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_76320162
Ik slaap al vele jaren beroerd, ik ben echt een twijfelaar en piekeraar in bed, ik haal regelmatig het ochtendgloren wakkerliggend.

Maar als ik zie wat slaapmiddelen en AD aanrichten bij andere mensen, dan blijf ik liever mezelf.
De kans is me te groot dat je het ene probleem inruilt voor het andere. Als ik TS was zou ik niet die richting op gaan.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:26:27 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76320245
Medicatie zou dan ook een laatste redmiddel moeten zijn en dan is het inderdaad nog steeds een zogenaamde kosten/baten geval die voor iedereeen anders is, een heleboel mensen zijn er natuurlijk wel bij gebaat en anderen weer niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:30:03 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76322120
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:59 schreef powerlessness het volgende:
Ja dankje ervoor.

Ik geloof er ook niet in hoor dat er niks anders te verzinnen is dan alleen de AD
zelf lijkt mij een slaapcentrum waar eens uitgezocht word of ik echt wel slaap,en wanneer ik de nachtmerrie krijg en of mijn ritme wel goed is ook een alternatief is

en ja over de psycholoog, vind ook maar eens iemand die er idd meer kijk op heeft of meer visie als de meeste. Wat de laatste ook zei is dat ik het pirma zelf kon. Tsja en wat moet je dan?
misschien kan je eens op internet zoeken naar of je psychiaters of psychologen kunt vinden die ervaring hebben met de behandeling van mensen die diezelfde soort aanvallen hebben (gehad) als die jij hebt. Wellicht hebben die een beter idee dan AD, of hebben ze in ieder geval de goede ervaringen om evt wel AD voor te schrijven zodat het geen giswerk is, zoals nu.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:48:40 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76332162
Ik zou toch om een uitgebreid neurologisch onderzoek vragen, puur om epilepsie totaal uit te sluiten...
Hallon!
pi_76336185
net zoiets meegemaakt

[ Bericht 86% gewijzigd door candygirl op 02-01-2010 20:33:13 ]
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_76336209
-edit-

[ Bericht 76% gewijzigd door candygirl op 02-01-2010 20:33:33 ]
pi_76336407
Ik heb een EEG gehad en daaruit bleek geen epilepsie.
Wel een ander soort hersenactiviteit dan normaal maar dan kon na een narcose.
Ik krijg de AD ook voorgeschreven om rust te krijgen te kunnen slapen, en de aanvallen door meer rust te voorkomen.
Dus geen medicatie voor de aanvallen zelf.
Ik ga wel bij de volgende afspraak vragen of hij niet iemand weet die hier meer van af weet.
En of ook van een slaap kliniek enz
pi_76336593
@ ice beach ; hoe lang heb je het gebruikt? Ook tien mg? en wat voor bijwerkingen had je? en als je het langere tijd gebruikt hebt, ben je bijgekomen of juist afgevallen?

@ drijfhout ; ik doe het ook liever niet, maar ergesn zegt mijn lichaam nu toch stop tegen al dat slaapgebrek
pi_76618655
jammer dat er geen verdere ervaringen zijn ook al ben ik in een ander topic mee aant posten
  zondag 10 januari 2010 @ 01:35:07 #19
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_76620987
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:37 schreef powerlessness het volgende:
@ ice beach ; hoe lang heb je het gebruikt? Ook tien mg? en wat voor bijwerkingen had je? en als je het langere tijd gebruikt hebt, ben je bijgekomen of juist afgevallen?
Sorry, ik had dit topic gemist...

Ik heb 10 mg en later ook 20 mg gebruikt. Bijwerkingen als duizeligheid, misselijkheid en een stuk minder 'scherp' zijn (in de eerste week vooral). Ik heb het een paar maanden gebruikt, maar ik ben daardoor niet echt aangekomen of afgevallen.
pi_76621448
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:35 schreef IceBeach het volgende:

[..]

Sorry, ik had dit topic gemist...

Ik heb 10 mg en later ook 20 mg gebruikt. Bijwerkingen als duizeligheid, misselijkheid en een stuk minder 'scherp' zijn (in de eerste week vooral). Ik heb het een paar maanden gebruikt, maar ik ben daardoor niet echt aangekomen of afgevallen.
je bent dus gestopt omdat het geen resultaat gaf........ gebruik je nu iets anders?
En hoe ging het met slapen,ervoor en tijdens?
  zondag 10 januari 2010 @ 04:54:50 #21
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_76623369

Lexapro wordt trouwens als een SSRI gepusht door de fabrikant met weinig bijwerkingen in vergelijking met de rest. Het wordt geloof ik ook gezien als 1 van de meest sterke SSRI's. Mijn ervaringen met dit medicijn zijn erg goed (20mg). Verminderde bij mij echt de intensiteit van paniekaanvallen na een week of 3/4 en mijn stemming verbeterde toch wel aanzienlijk. Ik ging toch naar een iets positievere houding. Waarmee een stuk beter te werken was aan een daadwerkelijke verbetering van je leven. Dat moet je uiteindelijk wel blijven doorzetten natuurlijk om naar een drug-free leven te gaan.

Aankomen? Nee, niet ervaren. Maargoed door deze medicijnen en andere houding begon ik weer te sporten.
Slapen? Kut, zowel voor de periode van medicatie als tijdens de medicatie. Op een gegeven moment Ambient toegevoegd om zo een ritme in te bouwen wat opzich maar marginaal is gelukt. Slaap wordt trouwens wel steeds meer als een key-factor gezien in depressies en aanverwante zaken.

Hoofdredenen van medicatie bij mij waren trouwens de paniekaanvallen en niet een depressie. Maargoed, van de gevolgen van de paniekaanvallen op mijn leven werd ik natuurlijk geen vrolijke dodo.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheVotary op 10-01-2010 05:31:15 ]
  zondag 10 januari 2010 @ 15:32:12 #22
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_76636076
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:51 schreef powerlessness het volgende:
je bent dus gestopt omdat het geen resultaat gaf........ gebruik je nu iets anders?
En hoe ging het met slapen,ervoor en tijdens?
Ja, klopt. Heb daarna nog een ander pilletje geslikt, alleen daar weet ik de naam niet meer van... Maar dat hielp ook niet.

Ik merkte trouwens ook geen verschil met slapen.
  zondag 10 januari 2010 @ 17:34:20 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76641373
het leuke plaatje is er weer
wordt lexapro als een van de sterkere gezien ja? wist ik niet.
nja ik ben er maar gematigd positief over eigenlijk. Maar ik vermoed ook eigenlijk dat mijn depressiviteit meer door adhd komt/kwam, want nu heb ik daar medicijnen voor en ben ik ook minder depressief. (tenzij er gewoon ff wat kuts gebeurt, maar dan neemt het depressieve gevoel ook weer af na een paar dagen, lijkt me dus vrij normaal, ook voor niet-depressieve mensen)
pi_76651908
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:34 schreef Murmeli het volgende:
het leuke plaatje is er weer
wordt lexapro als een van de sterkere gezien ja? wist ik niet.
nja ik ben er maar gematigd positief over eigenlijk. Maar ik vermoed ook eigenlijk dat mijn depressiviteit meer door adhd komt/kwam, want nu heb ik daar medicijnen voor en ben ik ook minder depressief. (tenzij er gewoon ff wat kuts gebeurt, maar dan neemt het depressieve gevoel ook weer af na een paar dagen, lijkt me dus vrij normaal, ook voor niet-depressieve mensen)
gebruik je ritalin als adhd middel?
Want dat kan juist idd op de stemming slaan, zowel positief maar ook mensen die ondanks de AD nog meer depressief worden

hier nog steeds uit mijn ritme......en geen honger en als ik eet meestal overgeven
Heb gisteren suplaplex forte gehaald, iig veel vitamientjes en energie
En dinsdag begin ik met sporten (alweer een keer )
pi_76977679
pfff voel me nu pas kl......
pieker me suf,deed ik wel al maar alles lijkt nu wat heftiger.
Het word normaal toch de eerste twee weken alleen meer?

En echt heel erg moe
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:47:18 #26
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_87582689
PL: Hoelang duurde het voordat je je weer ok voelde?
Ben net met Lexapro begonnen na overwerkt te zijn geraakt met depriklachten.
Diazepam en Lexapro voorgeschreven.

Wat ik mezelf moet afleren is deadlines stellen, wanneer ik weer hersteld moet zijn....

Maar goed,

Vanaf hoe welke gebruikstermin voelde jij je weer prettig?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_87583570
Slik ook AD sinds 6 maanden voor paniekaanvallen en het lijkt prima te werken. Volgens mij moet je AD gewoon als niet heel erg heftig middel zien. Ik merk zelf eigenlijk geen bijwerkingen behalve de standaard dingen. Laag libido en een iets vlakker gevoelsleven. Maar kan nog steeds boos, blij, wat gespannen raken maar je blijft er niet in hangen. Ben voor me gevoel wat liever voor mezelf en een stuk minder negatieve gedachte ook. Voor mij werkt het prima en ook van wat ik in mn omgeving hoor hebben veel mensen er baat bij. Al die verhalen op internet van mensen die AD maar verschrikkelijk vinden snap ik niet eigenlij.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:15:20 #28
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_87583742
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:11 schreef Bombshell het volgende:
Slik ook AD sinds 6 maanden voor paniekaanvallen en het lijkt prima te werken. Volgens mij moet je AD gewoon als niet heel erg heftig middel zien. Ik merk zelf eigenlijk geen bijwerkingen behalve de standaard dingen. Laag libido en een iets vlakker gevoelsleven. Maar kan nog steeds boos, blij, wat gespannen raken maar je blijft er niet in hangen. Ben voor me gevoel wat liever voor mezelf en een stuk minder negatieve gedachte ook. Voor mij werkt het prima en ook van wat ik in mn omgeving hoor hebben veel mensen er baat bij. Al die verhalen op internet van mensen die AD maar verschrikkelijk vinden snap ik niet eigenlij.
Ik hoop vooral weer blij te zijn met wat ik en ben en heb Ileuke baan, lieve vrouw, leuk appertment.

Hopelijk leer ik weer wat genieten......

Blij dat het jou geholpen heeft.

Ik kan niet wachten!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:22:49 #29
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_87584062
Een vriend van mij heeft ooit een half jaartje lexapro geslikt. Zijn depressieve gevoelens verdwenen wel, maar hij werd er tegelijkertijd een complete zombie van.
Het is nu een paar jaar geleden dat hij dit heeft geslikt, en hij is nog steeds niet helemaal de oude..
Voor zover ik weet ik Lexapro wel vergelijkbaar met cipramil, seroxat en prozac.. Bijwerkingen verschillen echt per persoon.

Het kan bij jou natuurlijk wel goed werken.. Vertrouw iig niet blind op de medicatie.
pi_87588645
Ik slik ook Lexapro. Alweer 4 jaar! Ben begonnen met de eerste week 5 mg, daarna 10 mg. Heb na ongeveer een half jaar weer een enorme terugval gehad en ben toen naar de 20 mg gegaan.
Qua bijwerkingen heb ik alleen last van libidoverlies en ik ben wat oppervlakkiger geworden. Eigenlijk dezelfde ervaringen als Gummibeer79. Ik kan de emoties nog wel voelen, maar dan niet meer zo heftig als voordat ik met de AD begon. Slapen doe ik als een roosje, maar dat deed ik daarvoor ook al.

@TS: Ik zou oppassen met wat die psych zegt en je niet meteen vol laten proppen met AD en antipsychotica (mijn mening, ik ken jou situatie natuurlijk niet). Alleen als het echt niet anders kan, maar begin dan eerst alleen met Lexapro kijk hoe dat gaat. Ik heb van mensen die wel antispychotica gebruikten gezien dat ze er heel moeilijk vanaf kwamen. En bij langdurig gebruik ernstige bijwerkingen geven (tardieve dyskinesie).
Succes met je keuze en sterkte de aankomende tijd!
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:02:41 #31
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_88246389
Ben nu een kleine 3 weken bezig, ook de Arbo-arts heeft nu bevestigd wat de huisarts heeft geconstateerd:
Burnout en depressief.
Hopelijk gaat die Lexapro nu snel werken, ben er zo aan toe.......
pi_88247478
Nog 3 weken geduld dan zou je jezelf al weer wat beter moeten voelen. Ondertussen lekker niks doen beetje boekje lezen en miss proberen te sporten. Zo ben ik en vele met mij dr weer enigzins bovenop gekomen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 17:35:08 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88255084
En als je geluk hebt merk je het sneller.
Bij mij ging het al na 3 weken beter.
Wel ook therapie ofzo nemen hè, alleen meds is op lange termijn niet genoeg
pi_88270041
dat libido verlies is dit al na een week te merken? Ik lees overal dat bijna iedereen er last van heeft.
Maar ik neem aan dat mocht het libido wel nog goed werken dit niet betekend dat het middel ook niet aanslaat?
pi_88270464
en diegene waar ik dit voor vraag krijgt ook nog een ander middel erbij ,iets met tamazopam of iets dergelijk om de ergste peiken van de eerste bijwerkingen af te halen
aangezien hij zelf moord neigingen heeft

weet iemand wat dit middel kan zijn? Igg niet oxampam of temazepam of zo
pi_88383482
Na 2 weken voel je je goed, daarvoor kan het heftiger zijn. De vriendin die het gebruikte is ervan aangekomen , haar zicht is iets slechter en ze heeft soms last van haar benen., Ze kan dan niet stil zitten. Ook is het libido minder. Gelukkig schijnt dit over te gaan zodra je ermee stopt, dan val je ook weer af als het goed is.
pi_88392136
Heb zelf circa 1.5 jaar aan Paroxetine (Ofwel paxil of seroxat ) gezeten voor chronische hyperventiltatie. De eerste 4 weken begon ik met de 10mgs in combinatie met diazepam, daarna ging ik rechtstreeks over naar 20mg voor een jaar. Ik waarschuw iedereen om vooral niet aan paroxetine te beginnen. Paroxetine is een SSRI met de ergste bijwerkingen, jammer genoeg wordt paroxetine het meest voorgeschreven..

bijwerkingen, tja

-Sex duurt 5x langer voor een orgasme ( more please! )
-Verminderde haargroei, van om de 4 weken naar de kapper naar om de 10 weken.
-Haaruitval, kale plekjes die naar verloop van tijd weer dichtgroeien. Haar dat dunner is geworden.
-25kg in 2 maanden aangekomen.
-Hetzelfde effect met alcohol; veel remmen gingen los, ik durfde mensen eindelijk recht in hun gezicht een klootzak te noemen.. zonder enige vorm van schaamte.. het floepte er telkens gewoon uit _O-
-Hallucinaties voor het slapen.. slaapverlamming.

Ontwenningsverschijnselen tot 4 weken na de laatste capsule :
-Extreme innerlijke onrust, niet met woorden te beschrijven.. het is algemeen bekend dat het voor mensen zo erg kan zijn dat ze hierdoor zelfmoord plegen.
-Tremoren.
-Elke dag hoofdpijn, 4 weken lang.
-Oculaire migraines
-Vertigo.. dat je je hoofd draait en de wereld draait een halve seconden later mee :r
-maagklachten.. tja, 90% van serotine zit in je maag-darmstelsel.. daarom worden mensen moddervet van SSRIs.

Nog steeds na 6 maanden :
-Gewicht is moeilijker eraf te krijgen dan verwacht.
-Veel oculaire migraines, nystagmus, flitsen, e.d, gelukkig wordt het langzaamaan minder.
-Haargroei lijkt eindelijk weer terug te komen *O*
-Hallucinaties voor het inslaap vallen..

Een ieder die ontkent dat SSRI's voor langere tijd je lichaam kan beschadigen of na 1 maand toch echt uit je lichaam moet zijn, verdient een nekschot. Bezoek eens een willekeurige forum, of lees de geschiedenis van dit soort middelen eens.. hoeveel onderzoekers men wel niet heeft omgekocht voor betere resultaten en minder 'bijwerkingen'.. te lachwekkend. Het heeft m'n hyperventilatie weggehaald.. maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.. ik moet nu calorieen verbranden ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door BattleCow op 06-11-2010 15:16:28 ]
pi_88392178
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:55 schreef candygirl het volgende:
dat libido verlies is dit al na een week te merken? Ik lees overal dat bijna iedereen er last van heeft.
Maar ik neem aan dat mocht het libido wel nog goed werken dit niet betekend dat het middel ook niet aanslaat?
Eerste tekenen begint vaak met 't langer uitblijven van een orgasme. Meer dan 80% krijgt al vrij snel daarna erectieproblemen e.d, aangezien vele emoties m.b.t opwinding verdwijnen.. niet alleen de negatieve emoties dus. Bij 20mg had ik in het begin last, maar na een week was ik er min of meer aan gewend :Y . Je moet je wel meer 'concentreren' :)

De medicijnen beginnen pas in te slaan na 2 tot 3 weken.

[ Bericht 4% gewijzigd door BattleCow op 06-11-2010 02:34:28 ]
pi_88392195
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:02 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ben nu een kleine 3 weken bezig, ook de Arbo-arts heeft nu bevestigd wat de huisarts heeft geconstateerd:
Burnout en depressief.
Hopelijk gaat die Lexapro nu snel werken, ben er zo aan toe.......
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:26 schreef Re het volgende:
Medicatie zou dan ook een laatste redmiddel moeten zijn en dan is het inderdaad nog steeds een zogenaamde kosten/baten geval die voor iedereeen anders is, een heleboel mensen zijn er natuurlijk wel bij gebaat en anderen weer niet
Veel psychiaters kiezen voor de dubbele aanpak ; medicatie EN psychische hulp.. medicatie zal weinig helpen als de kern van het probleem niet verdwijnt.

[ Bericht 21% gewijzigd door BattleCow op 06-11-2010 02:44:35 ]
pi_88392376
-edit-
pi_88392487
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 02:19 schreef BattleCow het volgende:
Heb zelf circa 1.5 jaar aan Paroxetine (Ofwel paxil of seroxat ) gezeten voor chronische hyperventiltatie.
En welk middel krijg je voor je somatoforme stoornis?
I feel kinda Locrian today
pi_88400778
Ik slik ook paretoxine en wat battlecow omschrijft heb ik echt geen last van. Geen gewichtstoename en dat haargroei herken ik ook niet. Wat ik wel grappig vind is dat je zegt dat je mensen bv klootzak durft te noemen. Ik ben op sommige momenten ook wel iets ongeremder en heb dan moeite om dat te stoppen als ik er eenmaal inzit. Op mn werk heb ik hierover zelf een gesprek moeten hebben met de leidinggevende dat ik me in moest houden. Maar vind het zelf wel goed eigenlijk zeg tenminste wat op mn hart zit. Als ik erop let kan ik mezelf ook rustig houden tis niet oncontroleerbaar. Ben jij overgens nu je gestopt ben met paroxetine vrij van hyperventilatie??
pi_88401752
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:40 schreef Bombshell het volgende:
Ik slik ook paretoxine en wat battlecow omschrijft heb ik echt geen last van. Geen gewichtstoename en dat haargroei herken ik ook niet. Wat ik wel grappig vind is dat je zegt dat je mensen bv klootzak durft te noemen. Ik ben op sommige momenten ook wel iets ongeremder en heb dan moeite om dat te stoppen als ik er eenmaal inzit. Op mn werk heb ik hierover zelf een gesprek moeten hebben met de leidinggevende dat ik me in moest houden. Maar vind het zelf wel goed eigenlijk zeg tenminste wat op mn hart zit. Als ik erop let kan ik mezelf ook rustig houden tis niet oncontroleerbaar. Ben jij overgens nu je gestopt ben met paroxetine vrij van hyperventilatie??
Ja, een half jaar..

De eerste 4 weken na het stoppen had ik veel last ervan.. veel meer als daarvoor. Soms twijfelde ik of het uberhaupt wel zin heeft gehad.. daarna verdween het en heb er nu geen last meer van. Nog een plus puntje : Ik denk niet meer uren na over onnodige bullshit, en durf nog steeds mensen de waarheid te zeggen, alhoewel het me meer vijanden oplevert dan vrienden _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door BattleCow op 06-11-2010 15:22:04 ]
pi_88401761
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 02:51 schreef starla het volgende:

[..]

En welk middel krijg je voor je somatoforme stoornis?
Die andere conditie bedoel je? Directe gevolg van hyperventilatie..Weg _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door BattleCow op 06-11-2010 15:27:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')