Ik heb ze ongeveer 3 jaar gehad, een hele lage dosis dat wel (37,5 mg).quote:Op zondag 13 december 2009 15:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Op zich niet zo gek, die angst... dat zou ik denk ik ook hebben (ook zonder angstgevoelens etc, maar meer dat ik dan bang zou zijn dat ik me weer heel rot ga voelen enzo). En die hersen-bijverschijnselen lijken me heel akelig... Word je daar niet extra angstig van? En hoelang heb je deze medicijnen geslikt als ik vragen mag?
...
Herkenbaar, maar het wordt minder hoorquote:Op zondag 13 december 2009 15:47 schreef Twizu het volgende:
Ik merk wel dat ik er echt aan moet wennen!
Gisteren zo duf als een konijn & vandaag vloeibare ontlasting en misselijk. Allemaal nog maar op de halve dosis. Alles voor het goede doel dan maar.
Succes & sterkte allemaal! (ook met het afbouwen!)
Dat kan ik me voorstellen, dat laatste. Maar is het niet zo dat iedereen anders is dan anderen? Ieder huisje z'n kruisje toch? Ik denk dat je voornamelijk lekker moet denken aan je eigen geluk en de andere moet je maar leuk of niet leuk vinden zoals je bent toch?quote:Op zondag 13 december 2009 16:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik heb ze ongeveer 3 jaar gehad, een hele lage dosis dat wel (37,5 mg).
Ik heb gelukkig op internet gelezen (ja dat doe je dan he) dat t verschijnselen zijn die erbij horen en dat ze wel weg gaan. Daar ben ik op zich niet zo angstig van geworden.
Wel van het feit dat ik nu constant boos en gefrustreerd ben en ik denk dat het komt door het stoppen, en ik WIL niet meer die dingen innemen maar misschien KAN het wel niet anders?? Dat is het gevecht wat ik nu in mijn hoofd heb.. En weer bang en verdrietig dat nu weer blijkt dat ik inderdaad anders dan anderen ben..
Ik heb wisselende bijwerkingen. Tot op heden (en ik slik ze nu een half jaar) ben ik niet bijwerking vrij geweest...quote:Op zondag 13 december 2009 16:19 schreef AncientSound het volgende:
Hebben jullie veel permanente bijwerkingen van de AD? Ik wil niet onnodig medicijnen slikken, maar als zou blijken dat ik écht niet zonder kan, zou ik het namelijk niet eens zo erg vinden. M'n pa slikt ze al jaren i.v.m. terugkerende depressies en heeft eigenlijk ook nergens last van. Bij mij is de enige bijwerking (van citalopram en mirtazapine) dat ik ontzettend veel slaap, maar om nou te zeggen dat dat erg hinderlijk is, nee. De meest zwaarwegende reden die ik op het moment heb om "snel" (na een half jaar beterschap) te willen stoppen, is dat wij graag kinderen willen en ik dan liever geen medicatie slik.
De kwetsbaarheid om depressies te krijgen is voor een behoorlijk deel erfelijk, heb ik begrepen. In mijn geval werd dat nog eens bevestigd doordat mijn vader en ik hetzelfde soort depressie hadden: gespannenheid, eindeloos piekeren, angst. Dat was voor de huisarts, die eerst dacht dat ik overspannen was of een paniekstoornis had, een zwaarwegende aanwijzing om ook bij mij aan depressie te denken.quote:Op zondag 13 december 2009 16:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
Dit is even iets heel anders hoor en ik wil je zeker niet van je kinderwens afhouden, maar ik vraag het me af omdat het mij ook bezig houdJe vertelt dat je vader terugkerende depressies heeft en dat jij ook iets in die lijn gehad hebt/nog hebt. Ben je niet bang dat dit erfelijk is?
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb diezelfde vraag wel eens aan mijn vader gesteld, maar hij zag dat eigenlijk niet zo. En ik ook niet. Bijna alle mensen krijgen in hun leven te maken met ziekten en ellende en een deel daarvan is erfelijk. Dat is nu eenmaal zo. Ik hoop natuurlijk dat mijn kind nergens last van krijgt. Maar zou ik het geen kennis willen laten maken met het gelúk dat het leven zoveel kent, vanwege een mogelijke periode van ongeluk? Bij mij overheerst dat eerste namelijk toch wel, ik ben heel blij hier te zijn. Dat ik me een paar maanden ongelofelijk klote moest voelen (en misschien in de toekomst nog wel eens), heb ik daarvoor over.quote:Ik ben zelf namelijk al heel lang zoekende of ik überhaupt een kinderwens heb en mocht ik die toch "krijgen" of ik dan wel kinderen zou willen krijgen vanuit de angst dat mijn kind ook zulke klachten ontwikkelt en ik dat niet zou kunnen verkroppen (dat zou ik ervaren als mijn schuld ofzo...).
Snap ik helemaal, ook dat jij er misschien andere gedachten over hebt.quote:Zoals ik al zei, ik wil je zeker niet van je kinderwens afhouden of zeggen wat je zou moeten doen, maar ik vroeg me gewoon even af hoe jij daar over denkt.![]()
Heel herkenbaar... maar dat gaat voorbij, echtquote:Op zondag 13 december 2009 16:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wel van het feit dat ik nu constant boos en gefrustreerd ben en ik denk dat het komt door het stoppen, en ik WIL niet meer die dingen innemen maar misschien KAN het wel niet anders?? Dat is het gevecht wat ik nu in mijn hoofd heb.. En weer bang en verdrietig dat nu weer blijkt dat ik inderdaad anders dan anderen ben..
Thanks, t gaat hier met ups en downs, er is nu ook veel aan de hand in mijn prive situatie (zul je net zien dat ik eindelijk ga stoppen met die medicatie, gebeurt er vanalles heftigs..)quote:Op woensdag 16 december 2009 22:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heel herkenbaar... maar dat gaat voorbij, echt.
Er zit geen druk achter toch? Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat als mijn leven heel roerig was, ik niet verder af zou bouwen. Zo ben ik wel langer bezig dan eerst gedacht, maar heb ik het mijzelf een beetje gemakkelijker gemaaktquote:Op donderdag 17 december 2009 20:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Thanks, t gaat hier met ups en downs, er is nu ook veel aan de hand in mijn prive situatie (zul je net zien dat ik eindelijk ga stoppen met die medicatie, gebeurt er vanalles heftigs..)
Ik sla me er wel doorheen!
Hoeveel mg slik je nu? Ik heb het twee jaar gebruiktquote:Op donderdag 17 december 2009 21:09 schreef El-Duderino het volgende:
Zit dit topic een beetje door te lezen, zie geen mensen met ervaring met Paroxetine.
Wat ik me afvraag is of anderen er ook zo van aan komen. Geen extra eetlust ofzo, maar je bent plots 6 kilo zwaarder. Gebruik ze nu een aantal jaren, ben er eventjes mee gestopt geweest maar dat bleek een grote vergissing. In het begin wat last van bijwerkingen, zoals angsaanvallen, maar voor de rest bevallen ze wel. Alleen die gewichts toename, dat is erg balen.
Heb helaas nu de dosering moeten verhogen en hoop dat er niet nog meer kilo's bijkomen.
Aan de andere kant werken ze goed, absoluut een ondersteuning om mijn verleden te verwerken en uit de put te trekken.
Ik slik nu 40 mg. Wow 20 kilo is wel meer dan die 6 kilo van mij.... ik heb dus geen reden tot klagen. Maar schijnbaar is het wel een medicijn welke niet bevordelijk is voor de zwembandjes.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoeveel mg slik je nu? Ik heb het twee jaar gebruikten ben er 20 kilo van aangekomen
.
Laat ik eerlijk zijn, 10 van de 20 kilo's kwamen door twee weken seroquel, en verder heb ik me ook niet heel erg in gehouden qua eten. Als je je rot voelt, wil je gewoon genieten en niet ook nog eens op de lijn moeten lettenquote:Op donderdag 17 december 2009 21:37 schreef El-Duderino het volgende:
Ik slik nu 40 mg. Wow 20 kilo is wel meer dan die 6 kilo van mij.... ik heb dus geen reden tot klagen. Maar schijnbaar is het wel een medicijn welke niet bevordelijk is voor de zwembandjes.
Ik probeer enorm hard het eraf te krijgen, maar vrees dat de recente verhoging van de dosering niet bevordelijk zal zijn. Ik gebruik het nu 4 jaar met een onderbreking van een half jaar.
Had je nog last van andere bijwerkingen?
Het helpt uiteindelijk wel, wordt er in ieder geval rustiger van en dat helpt dan weer om sommige zaken die je aan moet pakken, wat helderder kan bekijken.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voel jij je wel beter nu op die hogere dosis?
Dat is niet helemaal waarquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:09 schreef romski het volgende:
Hoe doen jullie het met autorijden? Het schijnt dat je niet mag rijden als je 2 of meer medicijnen met gele sticker per dag slikt.
Nee precies, het is gewoon niet te peilen, want het 'KAN'. Medicijnen uit de categorie 3, schijn je helemaal niet mee te mogen rijden. Zoals xanax, lorazepam, oxazepam, e.d.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Het is niet bij wet verboden, maar je moet wel opletten met die medicijnen omdat het je reactievermogen kan beďnvloeden. Beter kan je dus even afwachten tot je wat beter aan je medicijnen bent gewend, voor je weer achter het stuur gaat.
Zie hier de informatiefolder over medicijnen en rijvaardigheid:
http://www.knmpapotheekwe(...)20Rijvaardigheid.pdf
Ik denk dat je het beste deze 'regels' kunt aanhouden:quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:02 schreef romski het volgende:![]()
[..]
Nee precies, het is gewoon niet te peilen, want het 'KAN'. Medicijnen uit de categorie 3, schijn je helemaal niet mee te mogen rijden. Zoals xanax, lorazepam, oxazepam, e.d.
Maar ik heb dus een slaapmiddel en een AD. Het slaapmiddel (zolpidem) zit in de cat. 3. De antidepressiva zit in cat. 2.
Er word dus ook verwezen naar apotheek.nl, daar staat gewoon dat je niet MAG rijden met 2 gele stickers.
Maar andere sites staat weer dat het na een aantal uur wel mag![]()
Dus veel onduidelijk.. Laatzebarsten??
(van apotheek.nl)quote:Of u mag autorijden, hangt af van de tijd die is verstreken na de laatste inname of na start met de behandeling.
* Bij continu gebruik. Ga NIET autorijden gedurende de eerste week dat u dit medicijn gebruikt.
Beoordeel na een week hoeveel last u nog heeft van de bijwerkingen. Na verloop van tijd raken de meeste mensen gewend aan de bijwerkingen en kunnen ze wel weer autorijden. Als u dit medicijn één keer per dag gebruikt, kunt u het voor het slapen gaan innemen. Dan heeft u minder last van deze bijwerkingen.
* Bij eenmalig gebruik. Rijd pas weer auto vanaf drie dagen (72 uur) na de laatste inname. Op dat moment heeft dit medicijn meestal geen invloed meer op de rijvaardigheid. Iedereen reageert echter anders.
Meent u dat u weer kunt autorijden? Vraag dan iemand om de eerste keren naast u te zitten en uw rijvaardigheid te beoordelen. Voor uzelf is het vaak moeilijk te zien of u minder goed rijdt. Deze persoon kan zien of u met wisselende snelheden rijdt, slingert en geďrriteerd reageert op normaal gedrag van medeweggebruikers.
Tips voor als u weer gaat autorijden, vanaf drie dagen na de laatste inname
* Rijd niet als u onscherp ziet.
* Rijd niet als u zich suf voelt. Bijvoorbeeld als u: zich moeilijk kunt concentreren, trager reageert, met moeite wakker kunt blijven of als u zich niet herinnert langs welke route u bent gereden.
* Drink geen alcohol als u gaat rijden. Alcohol versterkt de eventueel nog aanwezige versuffende bijwerking van dit middel in belangrijke mate.
* Rijd niet langer dan één uur achter elkaar, ook al voelt u zich goed.
* Rijd niet ’s nachts of bij slecht weer.
Dat klinkt goed! Misschien dat je had al gezegd had hoor, maar wat voor AD gebruikte je?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef NouMooiNiet het volgende:
Hier gaat t weer goed, na t afbouwen.
Het enige waar ik nog last van heb, is als ik lang niet heb gegeten, dat ik dan weer een beetje duizelig word en die klikjes in mijn hoofd krijg, maar verder niks meer eigenlijk.
De angst om niet zonder te kunnen is weg, soms heb ik wel heftige emoties, maar kan door wat ik heb geleerd goed de controle houden.
Ben blij dat ik gestopt ben!!!
Succes jullie!!
Goed bezig!quote:
Klinkt goed en fijn dat het goed gaat!quote:Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef NouMooiNiet het volgende:
Hier gaat t weer goed, na t afbouwen.
Het enige waar ik nog last van heb, is als ik lang niet heb gegeten, dat ik dan weer een beetje duizelig word en die klikjes in mijn hoofd krijg, maar verder niks meer eigenlijk.
De angst om niet zonder te kunnen is weg, soms heb ik wel heftige emoties, maar kan door wat ik heb geleerd goed de controle houden.
Ben blij dat ik gestopt ben!!!
Succes jullie!!
quote:
quote:Op maandag 28 december 2009 11:44 schreef Twizu het volgende:
Volgens mij beginnen de AD hier ook te werken. Ik maak me niet meer zo druk, maar mijn emoties zijn wel heviger op de een of andere manier. Op het ene moment wil ik alleen maar knuffelen en daarna wil ik alles kapot maken.![]()
Voel me in ieder geval weer een stuk beter en ben blij dat ik toch voor de AD gekozen heb. (Na heel lang twijfelen).
Fijn om te horen!quote:Op maandag 28 december 2009 11:44 schreef Twizu het volgende:
Voel me in ieder geval weer een stuk beter en ben blij dat ik toch voor de AD gekozen heb. (Na heel lang twijfelen).
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:35 schreef Burdie het volgende:
Ook van mij succes gewenst!
Ik hoop zelf op een medicijnvrij jaar.
(Ik heb sinds gisteren de laatste paar mg ook maar laten staan).
Hello, tijdje geleden dat ik in t topic heb gekeken.quote:Op maandag 28 december 2009 11:02 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Misschien dat je had al gezegd had hoor, maar wat voor AD gebruikte je?
had het ook al ergens gezet maar deze zogenaamde brainzapzzz zijn geheel normaal als bijwerking bij het verminderen van ADs, maar iig melden bij de arts jaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:14 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Hello, tijdje geleden dat ik in t topic heb gekeken.
Ik gebruikte 37,5 mg Efexor.
Ik vind het best raar maar heb nu nog steeds last van die kliks in mijn hoofd waar ik t over had in dit topic.
Ook tintelingen op mijn tong en 'verspringingen' alsof mn hersenen ff kortsluitingen maken (schokjes).
Ik merk dat ik deze klachten heb vooral als ik honger heb..
Ben wel van plan om de huisarts hierover te raadplegen.
Psychisch gaat t goed!!! Ik heb wel ups en downs maar er speelt ook nogal wat nu (wanneer niet?).
Ik kan het allemaal heel goed handelen gelukkig!!
Succes iedereen! Ik blijf t topic volgen
WOW!!!!! ik ben heeeeel blij voor je meis!!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:48 schreef Burdie het volgende:
Achterlijk stabiel.
Al weken trouwens, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed blijft gaan.
pff bij mij bij ggnet had die vrouw(psychiater) me risperidon gegeven omdat ik asperger heb, autisme, kutwijf mijn klachten waren hoofdzakelijk helemaal niet op dat vlak.quote:
die twijfel had/heb ik hetzelfde, ben er wel gisteren mee begonnenquote:Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef DaneV het volgende:
TVP.. Heb zelf Lexapro voorgeschreven gekregen maar heb gezegd dat ik er nog even over na wil denken. Zit nog enorm te twijfelen of ik eraan wil of niet. Over 1,5 week heb ik weer een afspraak.
Aan de ene kant; ik ben niet zwaar depressief en kan nog redelijk functioneren (hoewel alles veeel moeilijker gaat dan vroeger). Aan de andere kant; ik loop nu al bijna 3 jaar te tobben en ik zou nu onderhand toch wel eens van die angst/depressie/vermoeidheidsklachten af willen
Ik heb ook heel lang getwijfeld en ben nu blij dat ik ze toch genomen heb (hele lage dosis). Het lost niks op, maar het geeft wel een extra steuntje in de rug.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef DaneV het volgende:
TVP.. Heb zelf Lexapro voorgeschreven gekregen maar heb gezegd dat ik er nog even over na wil denken. Zit nog enorm te twijfelen of ik eraan wil of niet. Over 1,5 week heb ik weer een afspraak.
Aan de ene kant; ik ben niet zwaar depressief en kan nog redelijk functioneren (hoewel alles veeel moeilijker gaat dan vroeger). Aan de andere kant; ik loop nu al bijna 3 jaar te tobben en ik zou nu onderhand toch wel eens van die angst/depressie/vermoeidheidsklachten af willen
en de bijwerkingen dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 00:21 schreef Twizu het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang getwijfeld en ben nu blij dat ik ze toch genomen heb (hele lage dosis). Het lost niks op, maar het geeft wel een extra steuntje in de rug.
Sterkte en succes!
De bijwerkingen vallen bij mij echt heel erg mee. Ik gebruik een lage dosis sertraline, een AD waarbij gewichtsverandering niet vaak als bijwerking wordt genoemd. Over andere AD kan ik daar niks over zeggen.quote:Op maandag 4 januari 2010 03:20 schreef powerlessness het volgende:
[..]
en de bijwerkingen dan?
ik ben vooral benieuwd naar verandering gewicht en slapen
Ik begrijp je verhaal niet precies, maar volgens mij heb je het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden? Ik zou daar toch met *betreffende personen/instanties* mee praten, dat aangeven. Dan loop je in elk geval niet met de frustraties rond en misschien kunnen zij je uitleggen waar ze precies mee bezig zijn, zit er logica achterquote:Op maandag 4 januari 2010 08:50 schreef ScarFace- het volgende:
Sorry voor mn onduidelijke verhaal hoor.
Heb geprobeert het nog een beetje kort te houden.
Ik ben na 8 jaar tobben met medicatie begonnen.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef DaneV het volgende:
Dank, ik heb dit ook besloten.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik begrijp je verhaal niet precies, maar volgens mij heb je het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden? Ik zou daar toch met *betreffende personen/instanties* mee praten, dat aangeven. Dan loop je in elk geval niet met de frustraties rond en misschien kunnen zij je uitleggen waar ze precies mee bezig zijn, zit er logica achter.
Succes!
Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar wanneer ben je begonnen? En voor welke reden heb je ze gekregen, als ik het vragen mag?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:41 schreef powerlessness het volgende:
@ Twizu
Thanks, denk dat sowieso de bijwerkingen idd heel erg verschillen, maar goed alle tips zijn welkom.
Maar over dat libido,tsja weet wat je wat bedoeld (had ik die link gisteravond ook maar gelegd )![]()
Arme kaboutertjes![]()
@ Murmeli
Ja ben toch maar begonnen........
Merk dat ik wel moe word als ik het s; avonds inneem dus dat is wel goed
Minder eetlust,geen honger gevoel,helemaal goed![]()
Gisteren en vandaag wel wat dizzy in hoofd,hartkloppingen bij inspanning en af en toe door de benen zakken.
Maar ja als dat alles is,dat heb je ook bij een griep
Verder ben ik wel nu benieuwd of ik toch verschil ga merken in mijn stemming aangezien ik ze voor een iets andere reden he gekregen,
Maar evengoed als je zo lang al onder spanning staat en niet slaapt word je vanzelf toch wel down denk ik ,zonder dat je het in de gaten hebt.
Op papier zetten: Doen!quote:Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Dank, ik heb dit ook besloten.
Ik heb er een contactpersoon, weer iemand anders maarja, tis iig beter dan de balie vrouw oiddus daar ga ik eens een telefoontje naar wagen.
Voor de mensen daar is het misschien ook wat moeilijk om precies in te schatten wat mijn probleem is, ik zelf kan het beter op papier zetten misschien en zei kunnen beter wat meer doorvragen wat mij betreft.
Maarja het komt goed
Er zijn toch ook AD`s waar je van afvalt.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:28 schreef Murmeli het volgende:
oh powerlessness ik lees dat je begonnen bent. Hoe gaat het? heb je last van bijwerkingen?
Ik ben wel aangekomen toen ik met de lexapro begon, maar was daarvoor (door de depressie en toen ik begon met citalopram door de bijwerkingen) dus op zich valt het wat dat betreft wel mee denk ik. er zijn AD's waar je veel meer van aankomt
1 januarie begonnen,toenm twijfelde ik al een week,maar dacht nog van anders stop ik er wel meer mee,maar nog langer wachten heeft ook geen zin.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef Twizu het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar wanneer ben je begonnen? En voor welke reden heb je ze gekregen, als ik het vragen mag?
ja geen honger maar dat is alleen maar goedquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:26 schreef Burdie het volgende:
Hihi, dat slaperige herken ik wel. Bij mij werd het vanzelf minder.
Heb je verder nog bijwerkingen powerlessness?
En hoe gaat het met de rest hier?
hai,quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:39 schreef Nune het volgende:
In m'n stukje iets verder boven staat welke medicatie ik gebruik, dit voor een depressie.
Die duizeligheid, warm voelen en suf/moe zijn herken ik van de paroxetine. Ook het gebrek aan eetlust merkte ik, maar ik ben altijd wel door blijven eten, ook al had ik er geen zin in. Voelde me toch wel erg ongezond als ik het niet deed haha.
oh gefeliciteerd met je zwangerschapquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:53 schreef Cantare het volgende:
Ik (former AncientSound) ben nu zwanger en moet daarom met de mirtazapine stoppen. Citalopram mag ik blijven slikken. Gisteren ben ik begonnen met een half pilletje (ik slikte een hele van 15 mg), begin volgende week ga ik het zonder doen. Ben benieuwd of ik er veel van ga merken.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:53 schreef Cantare het volgende:
Ik (former AncientSound) ben nu zwanger en moet daarom met de mirtazapine stoppen. Citalopram mag ik blijven slikken. Gisteren ben ik begonnen met een half pilletje (ik slikte een hele van 15 mg), begin volgende week ga ik het zonder doen. Ben benieuwd of ik er veel van ga merken.
Je moet vooral je eigen mening houden, als dat je blij maakt, maar ik vind het wel een beetje kortzichtig.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:41 schreef TheVotary het volgende:
Ben ik een asshole als ik zeg dat ik er niet erg vrolijk van wordt wanneer mensen die in dit topic actief posten aan de kinderen gaan? Als je zelf nog in een fase van je leven zit dat je nog niet eens voor jezelf kunt zorgen zonder medicatie, waarom dan in godsnaam ook nog een kleine erbij. Dit is even mijn veroordelende mening.
als iemand AD gebruikt wil dat toch niet zeggen dat ze niet goed voor zichzelf kunnen zorgen?quote:Op zondag 10 januari 2010 21:41 schreef TheVotary het volgende:
Ben ik een asshole als ik zeg dat ik er niet erg vrolijk van wordt wanneer mensen die in dit topic actief posten aan de kinderen gaan? Als je zelf nog in een fase van je leven zit dat je nog niet eens voor jezelf kunt zorgen zonder medicatie, waarom dan in godsnaam ook nog een kleine erbij. Dit is even mijn veroordelende mening.
Ik kan me er iets bij voorstellen, maar denk dat je er alleen jezelf mee hebt.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:41 schreef TheVotary het volgende:
Ben ik een asshole als ik zeg dat ik er niet erg vrolijk van wordt wanneer mensen die in dit topic actief posten aan de kinderen gaan?
Bij een klinische depressie is de balans van de neurotransmitters in je hersenen verstoord. Dat gaat samen met depressieve gevoelens, net zoals een verstoorde schildklierwerking vaak samengaat met somberheid en angst. Medicatie kan helpen de balans in je hersenen (wat sneller) te herstellen.quote:Als je zelf nog in een fase van je leven zit dat je nog niet eens voor jezelf kunt zorgen zonder medicatie,
Ja, dat laatste was me inderdaad bekend, dus het verbaast me niet echt. Maar fijn te horen dat het dus gewoon zo goed kan gaan!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:33 schreef JOHAN410 het volgende:
Bij mij ging het afbouwen van Mirtazapine (remeron) zonder problemen, als je de eerste paar dagen goed door bent gekomen denk ik dat het wel mee zal vallen met ontwenningsverschijnselen. Wat je zegt over dufheid herken ik wel. Volgens mij is het een van de meest sederende ad's. Het wordt natuurlijk ook voor slaapproblemen voorgeschreven.
Ik vind het best om nog een een lezing te krijgen over depressies. Altijd goed om de basis nog een keer voorgekauwt te krijgen.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:11 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik kan me er iets bij voorstellen, maar denk dat je er alleen jezelf mee hebt.
[..]
Bij een klinische depressie is de balans van de neurotransmitters in je hersenen verstoord. Dat gaat samen met depressieve gevoelens, net zoals een verstoorde schildklierwerking vaak samengaat met somberheid en angst. Medicatie kan helpen de balans in je hersenen (wat sneller) te herstellen.
Het krijgen van een depressie en het gebruiken van medicatie heeft dus niet zoveel te maken met voor jezelf kunnen zorgen. Natuurlijk kun je door zelfmanagement een hele hoop doen om depressies te voorkomen en/of eruit te krabbelen, maar het is in wezen een ziekte die je overkomt. Oud of jong, volwassen of puberaal, zelfstandig of afhankelijk.
Dat jij depressie lijkt te zien als een soort onvolwassen megadip, is voor mij een aanwijzing dat je gewoon niet zoveel weet van depressie.
Wat mijzelf betreft: ik heb een rotperiode achter de rug, maar het gaat prima met me. Ik ben gewoon weer de vrolijke, zelfstandige meid die ik was. En meer. Juist door alle heftigheid heen ben ik zoveel sterker en wijzer geworden. Als ik een depressie te boven ben gekomen, kan ik de rest ook aan. Ik heb vertrouwen in de toekomst, in ons als ouders. En kijk enorm uit naar de komst van ons kind, onverwacht kadootje. Wat een ander daarvan vindt, kan me niet deren. Het is goed zo.
Hoi,quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:30 schreef DaneV het volgende:
Maandag heb ik mijn afspraak, en heb maar besloten om in te gaan op het advies van de psych en te starten met Lexapro. Ik zit nu weer een paar dagen thuis (ipv op school) en ik ben er gewoon helemaal klaar mee!
Hoe gaat het inmiddels met jou, powerlessness ?
Ik heb de laatste maanden trouwens bijna constant last van een schuddend hoofd en spiertrekkingen. De dokter zij dat spanning waarschijnlijk de oorzaak hiervan is, maar ik maak me er nogal zorgen over. Iemand die dit herkent? (dus niet als bijwerking van medicatie maar als symptoom van stress)
Ik ben/was bang voor de bijwerkingen. Maar zoals ik het nu beschouw zijn die nog altijd beter dan de huidige situatie. Ik hoop alleen dat ik niet verander in een apatische idioot als ik dit medicijn ga gebruiken. Maar goed, dat schijnt dus bij Lexapro wel mee te vallen.quote:
Daar heb ik ook echt geen last van,quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:49 schreef DaneV het volgende:
[..]
Ik ben/was bang voor de bijwerkingen. Maar zoals ik het nu beschouw zijn die nog altijd beter dan de huidige situatie. Ik hoop alleen dat ik niet verander in een apatische idioot als ik dit medicijn ga gebruiken. Maar goed, dat schijnt dus bij Lexapro wel mee te vallen.
iddquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef romski het volgende:
Ik baal van die gele stickers! Ze plakken die dingen op alle medicijnen..
Als je er 2 slikt mag je al geen voertuig besturen, zelfs geen fiets!
Stel dat iedereen zich daaraan houdt, dan zou het aardig rustig worden op de weg.
het is een bekende bijwerking: soms ook gevoel dat er electriciteit door je lijf schiet. spiertrekkingen zijn een soort van EPS (google maar), en komen bijv veel voor bij antipsychotica.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:30 schreef DaneV het volgende:
...
Ik heb de laatste maanden trouwens bijna constant last van een schuddend hoofd en spiertrekkingen. De dokter zij dat spanning waarschijnlijk de oorzaak hiervan is, maar ik maak me er nogal zorgen over. Iemand die dit herkent? (dus niet als bijwerking van medicatie maar als symptoom van stress)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |