Ik heb het gehoord ja...geldt dat ook voor alle domme versprekingen?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:11 schreef freecell het volgende:
uhm... Mefke? Die vergeetachtigheid hè?
Reken er maar niet op dat die snel weer over is, dat duurt meestal een paar maanden.
jupquote:Op donderdag 10 september 2009 10:15 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik heb het gehoord ja...geldt dat ook voor alle domme versprekingen?
Rainbowbabiesquote:Op donderdag 10 september 2009 10:21 schreef sproet-je het volgende:
Xenia, ik denk dat ik dezelfde keuze zou maken hoor! Maar zou wel een ruggeprik willen anders mis je het hele geboren worden van je kindje..
Hmmm, als we idd een klein kindje krijgen en dat goodmoodpakje te groot zou zijn dan moet ik ook weer op shoptour!!! Het mutsje van dat pakje was trouwens uitverkocht, hebben jullie nog ideeen waar ik een leuk mutsje vandaan kan halen? Is er nog een webshop die veel verschillende kleuren verkoopt??
Wat ook meespeelt is dat mijn vriend en de hele schoonfamilie het al vreselijk vond dat ik heel eigenwijs bij mijn beslissing bleef dat ik thuis ging bevallen. Er was voor mij (tot onlangs dus) ook totaal geen reden om dat niet te doen. Maar zij vinden het een onverantwoord risico en waren om beurten bezig me ervan te overtuigen dat een ziekenhuis bevalling echt veel veiliger was. Ik heb voet bij stuk gehouden, maar ik weet nu al wat ze gaan zeggen over een stuitbevalling. Dat ik al zo ontzettend heb moeten vechten voor dit kindje, bereid was alles ervoor op te geven (de relatie met mijn vriend) en dan nu geen onnodige risico's moet nemen, etc etc. Ik snap ze ook wel hoor. Ze bedoelen het allemaal goed. Ik zit er alleen zelf wel redelijk doorheen momenteel.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:15 schreef freecell het volgende:
ok, duidelijk
3 van mijn schoonzussen hebben een stuitbevalling gehad (das minder dan het klinkt, mijn ouders hebben straks 20 kleinkinderen) en dat ging 2x prima en werd één keer een keizersnede. Maar haar volgende uk werd wéér een keizersnede en die lag goed
Maar als je het niet aan durft moet je het inderdaad niet gaan doen.
Fijn om te lezen. Ik wil ook eigenlijk het liefst bij blijven en dus een ruggeprik. Maar het lijkt me zo ontzettend eng. Maar de geboorte missen lijkt me ook verschrikkelijk inderdaad.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:21 schreef sproet-je het volgende:
Xenia, ik denk dat ik dezelfde keuze zou maken hoor! Maar zou wel een ruggeprik willen anders mis je het hele geboren worden van je kindje..
Er zit wel een doek voor, dus het is niet eng, je voelt hooguit wat gesjorquote:Op donderdag 10 september 2009 10:31 schreef Xenia het volgende:
[..]
Fijn om te lezen. Ik wil ook eigenlijk het liefst bij blijven en dus een ruggeprik. Maar het lijkt me zo ontzettend eng. Maar de geboorte missen lijkt me ook verschrikkelijk inderdaad.
Davinia, echo's hebben nog een behoorlijke afwijking hoor!quote:Op donderdag 10 september 2009 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
sproet-je, wat naar die spanning. zou het kindje veel te klein zijn volgens de vlos? maar een echo geeft wel goed uitsluitsel, toch? dan zien ze ook hoeveel spek eraan zit en zo... waren jullie ook kleine babies?
troel, rommel jij nog? of ben je alweer rustig?
En dat cavia-verhaal![]()
De 17-septemer dames al 39 weken!
quote:Op donderdag 10 september 2009 09:22 schreef freecell het volgende:
Ow en voor jullie ooit naar me luisteren? Lees dit:
Cacao in de decaf koffie is wel lekkerder en zorgt ervoor dat de koffie naar échte koffie smaakt....
valt het kwartje al? Bij mij duurde het 3 dagen
Jááá, in cacao zit natuurlijk ook cafeïne
* freecell = muts
O neuh, dat viel reuze mee. Ik moest van die lieve meneer zeggen wanneer er een wee kwam, zodat hij daar rekening mee kon houden (en ik denken dat hij het dus niet op dat moment zou zetten, maar dat deed ie dus welquote:Op donderdag 10 september 2009 11:30 schreef Tan het volgende:
Ik heb zelf ook een ruggenprik gehad, maar ik was toen al ver heen, na dagenlang volle mep weeën. Ik was half buiten bewustzijn toen ze hem zetten. Nog net genoeg bij om rechtop te zitten, maar te ver weg om ook maar iets van de prik te voelen. Ik neem aan dat als die ruggenprik zetten enorm veel pijn doet dat je dat wel meekrijgt, zelfs in halve slaaptoestand. Ik weet wel toen de prik eenmaal werkte, ik in no-time weer heel helder was. En je hebt nog wel gevoel in je benen, alleen geen pijn meer.
ik ben na de laatste wijziging over de tussen-n afgehaakt...ik snap er niks meer van en vind het gewoon niet meer logisch...quote:Op donderdag 10 september 2009 11:34 schreef Troel het volgende:
Wat stom eigenlijk dat het een ruggenprik is. Net zo stom als pannenkoek.
thanx! Zodra het pakje binnen is ga ik even kleuren vergelijken...quote:
Hihi ik had niet door dat je het over de tussen-n had... dan lijkt dit een heel raar berichtjequote:Op donderdag 10 september 2009 11:34 schreef Troel het volgende:
quote:110 Teletekst do 10 sep
Klachten over gynaecologen in Hoorn
` De Inspectie voor de Gezondheidszorg
onderzoekt meerdere klachten over de
gynaecologen van het Westfriesgasthuis
in Hoorn.In mei overleed een pasgeboren
baby door fouten van medisch personeel
en mogelijk zijn er meer slachtoffers.
De zaak uit mei is onderzocht door het
UMC in Utrecht.Een Hoornse gynaecoloog
had tijdens de zwangerschap een foute
inschatting gemaakt.Rond de bevalling
stapelden de fouten zich op,waardoor de
baby hersendood ter wereld kwam.
Welke fouten er zijn gemaakt,wil het
ziekenhuis niet zeggen.De inspectie
krijgt nog steeds klachten binnen over
misstanden rond bevallingen in Hoorn.
volgende nieuws weer&verkeer sport
quote:111 Teletekst do 10 sep
Onderzoeker:vaker geboorte opwekken
` Gynaecologen moeten vaker kiezen voor
een vroege bevalling.Zo kunnen ernstige
complicaties voor de moeder voorkomen
worden,staat in het proefschrift van de
Leidse arts-onderzoeker Joost Zwart.
Bij 7 van de 1000 zwangerschappen wordt
de moeder ernstig ziek.In 80 procent
van de onderzochte probleemgevallen had
de zorg voor de moeder beter gekund.
Volgens Zwart zou het vaak al helpen om
de bevalling eerder op te wekken,zeker
bij zwangerschapsvergiftiging.
Gynaecologen zijn daarin terughoudend.
Ze hebben volgens Zwart meer aandacht
voor het kind dan voor de moeder.Hij
pleit voor een betere balans.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Ik lees vaak van beneden naar boven in een topic en ik dachtquote:Op donderdag 10 september 2009 11:34 schreef Troel het volgende:
Haha ik was dus niet de enigequote:Op donderdag 10 september 2009 12:09 schreef lily het volgende:
[..]
Ik lees vaak van beneden naar boven in een topic en ik dacht
Da's ook een bizarre droom, Faja! Blegh!quote:Op donderdag 10 september 2009 12:31 schreef freecell het volgende:
Maar Serpente, je dacht toch niet dat daar zomaar melk uit kwam? Eerst een gaatje hoorMet een meseven topje eraf of met een gloeiende naald gaatje prikken
Faja, dat lijkt me ergens nog wel eng ook
Ja tuurlijk, je maakt een pak melk toch ook eerst openquote:Op donderdag 10 september 2009 12:33 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Da's ook een bizarre droom, Faja! Blegh!
Freecell, er schijnen dus echt nog mensen te zijn onder een steen te leven, die denken dat je éérst gaatjes in je tepels moet prikken, voordat je bv kunt geven!
Ook dat inderdaad. Daarnaast, waarom je kind borstvoeding geven als het kind al een volledig gebit heeft? Laat de boterhammen maar komen hoorquote:Op donderdag 10 september 2009 12:40 schreef Sorbootje het volgende:
Trouwens, als je baby een volwaardig gebit heeft, kan je baby die topjes er ook wel even afhappen!
Ja, een oud collega van mij had al boven en ondertandenquote:Op donderdag 10 september 2009 12:48 schreef Linda2205 het volgende:
Er zijn toch baby's die met tandjes geboren worden?
Bwhaha. Weet je wat zo triest is? Soms gebeurt het echt. Nou ja, bijna dan... Mijn schoonmoeder heeft lang, lang geleden als verpleegkundige op een afdeling voor vroeggeboren baby's gewerkt. Toen vroeg een vrouw die net bevallen was wanneer de dokter zou komen. "Huh, de dokter? Waarvoor?" Nou, om de gaatjes te prikken. "Welke gaatjes?!" Waar de melk uit komt...quote:Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Ssserpente het volgende:
Heb vannacht zo bizar gedroomd:
m'n beste vriendinnetje (met een dochtertje van één) stond bij me aan het kraambed. Net toen ik voor het eerst wilde aanleggen. Volgens haar moest ik om bv te kunnen geven, éérst de topjes van m'n tepels afsnijden. En direct liep ze naar de keuken om terug te komen met een enorm vleesmes.![]()
Whaah! Ik riep meteen dat ik dat écht niet van plan was! Dat deed toch hartstikke veel zeer?! En dat bloed was vast ook niet goed voor de baby! En mocht het zonder onthoofde tepels echt niet lukken, dan had ik altijd nog een paar reservetepels naast m'n kussen liggen!![]()
Ik snap dat echt niet...quote:Op donderdag 10 september 2009 13:31 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Bwhaha. Weet je wat zo triest is? Soms gebeurt het echt. Nou ja, bijna dan... Mijn schoonmoeder heeft lang, lang geleden als verpleegkundige op een afdeling voor vroeggeboren baby's gewerkt. Toen vroeg een vrouw die net bevallen was wanneer de dokter zou komen. "Huh, de dokter? Waarvoor?" Nou, om de gaatjes te prikken. "Welke gaatjes?!" Waar de melk uit komt...
![]()
Er was ook nog een verhaal over een moedertje dat zich had laten aanpraten dat je je tijdens de zwangerschap niet mocht wassen vanonderen omdat dat slecht kon zijn voor de baby.
![]()
![]()
Gelukkig zijn er tegenwoordig fora waar je nog wel eens wat van opsteekt
die likken zichzelf schoon?quote:Op donderdag 10 september 2009 14:18 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet...Hoe denken die mensen dan dat zoogdieren dat doen?
![]()
Sorbóóóó!![]()
![]()
Zal ik je mn adres PMmen, dat je ze opstuurt?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:00 schreef Troel het volgende:
Ik heb denk ik nog een bak staan met 75 zure bommen (de snoepjes dus), maar ik krijg dus echt gewoon het zuur van die dingen
Ik bedoelde eigenlijk die gaatjes...quote:Op donderdag 10 september 2009 15:44 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
die likken zichzelf schoon?
Ik kan ze wel bij je moeder langsbrengen dat zij ze voor je meeneemtquote:Op donderdag 10 september 2009 16:51 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Zal ik je mn adres PMmen, dat je ze opstuurt?
Haha, dat is lief, maar bewaar ze maar voor na de bevalling, kan je je er vast op verheugenquote:Op donderdag 10 september 2009 17:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan ze wel bij je moeder langsbrengen dat zij ze voor je meeneemt
Ik had in mijn vorige zwangerschap ook verhoogde bloeddruk, ben toen daarom ook ingeleid. We hebben ook vervelende acties in de familie met zwangerschapsvergiftiging (mijn zus is meervoudig gehandicapt geboren als gevolg daarvan, inmiddels overleden) dus misschien dat ze er daarom bij mij wat scherper op zijn. Aan de andere kant, het is een kleine moeite om het even te controleren.quote:Op donderdag 10 september 2009 17:00 schreef mefke79 het volgende:
Karin, goed dat je nu wel gebeld hebt! Hopelijk blijft het zoals het nu is en wordt het niet erger.
Ik vind dat toch zo raar, bij mij is echt nog nooit de urine gecontroleerd. Blijkbaar is hier de redenatie dat alles oke is zolang mijn bloeddruk oke is. Dat ik daarnaast een lading vocht vasthoud doet er dan niet toe...
ik wou net zeggenquote:Op donderdag 10 september 2009 18:34 schreef miss_sly het volgende:
ow 17 spetember ladies, nog maar een weekje
quote:Op donderdag 10 september 2009 19:24 schreef Aoraki het volgende:
Ik ben vandaag 28 weken!Toch wel een beetje een mijlpaal. ( toch?).
Jep, dat is komende zaterdag....quote:Op donderdag 10 september 2009 17:39 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, leuk, lekker jullie trouwdag vieren! Is dat het komende weekend?
.
.
.
En eigenlijk he? Heb ik nu stiekum alwéér zin in een tukje..
Ik heb mezelf vooral opgelegd eens even niet zo vreselijk veel meer te doen. Tijd om mijn lichaam tot rust te laten komen voor de bevalling. Wel elke dag even íets doen, maar niet te dol.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:24 schreef Aoraki het volgende:
Sorbootje, eindelijk verlof! Heb je al een hele lijst gemaakt van dingen die je nog moet doen? Poetsen, wassen, etc? En petje af hoor, 40 uur per week tot aan de 36ste week. Ik ga het ook proberen, ik mag hopen dat ik het haal!
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:06 schreef lily het volgende:
Ik heb ook een mijlpaal
ik kan nu officieel niet meer zelf mijn bikinilijn scheren
heb jij een syrische hamster dan?quote:Op donderdag 10 september 2009 20:36 schreef ymme het volgende:
Ik ben er al achter.
Goudhamsters jonger dan 3 maanden kunnen de ziekte LCM bij zich hebben.
LCM (Lymphozytaire Choriomeningitis) :
LCM is een hersenvliesontsteking die alleen nog bij jonge Syrische hamsters voortkomt, ze zijn nog niet bij dwerghamsters geconstateerd. Hamsters met LCM worden mager, slaperig en krijgen een ruige vacht. Daarna komen er soms bindvliesontstekingen en worden ze bijna altijd 'lichtschuw'. Na ongeveer een 4 weken is de ziekte meestal over, het heeft zelden een dodelijke afloop. Belangrijk is dat zwangere vrouwen geen jonge Syrische hamsters in huis moeten nemen. Bij een zwangere vrouw waarbij de hamster LCM heeft kan een miskraan of misvorming van de baby ontstaan. Hamsters ouder dan 5 maanden hebben geen kans meer op LCM. Om helemaal geen risico te nemen om een hamster met LCM te kopen zijn er de zogenaamde 'LCM-vrije kweekstammen'.
Morgen meteen terug brengen.
Zou ik de vk moeten bellen morgen?
Waarom heb ik dan altijd gedacht dat dat bij 26 wk was?quote:Op donderdag 10 september 2009 19:27 schreef lily het volgende:
[..]
28 weken is een officiele mijlpaal
volgens mij is deze termijn in de loop der jaren gewoon bijgesteld (naar voren dus)quote:Op donderdag 10 september 2009 21:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarom heb ik dan altijd gedacht dat dat bij 26 wk was?
En voor de wet zelf 24 weken?
Ik vond het niet eng.... En mijn man mocht de hele tijd bij ons zoontje blijven hoor!quote:Op donderdag 10 september 2009 10:31 schreef Xenia het volgende:
[..]
Fijn om te lezen. Ik wil ook eigenlijk het liefst bij blijven en dus een ruggeprik. Maar het lijkt me zo ontzettend eng. Maar de geboorte missen lijkt me ook verschrikkelijk inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |