Friday, September 11, 2009quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is dit topic nu dood? Of wachten we met zijn allen op nieuws over de ware toedracht van het ongeluk van Jessica Watson?
Ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig geworden hoe dat kon gebeuren..
Ik vergelijk het niet met fietsen. Ik constateer alleen dat gevaar op zich geen reden is om in de gezinssituatie te treden. Er moet een trigger zijn waarom men bij de fietstocht niet in wil grijpen (ook al wil vader dat z'n dochter mee gaat terwijl moeder wil dat ze thuis huiswerk gaat maken) en waarom men bij de zeiltocht wel in wil grijpen. En gevaar op zich is geen argument want fietsen is ook gevaarlijk, dat is het enige wat ik zeg. Het lijkt een triviale vraag, maar dat is het niet, het zoeken naar antwoorden op deze vragen kan een kader vormen om de situatie van Laura objectief te kunnen beoordelen, in plaats van er alleen maar geroepen wordt dat een zeereis veel te gevaarlijk is voor Laura.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:00 schreef watchers het volgende:
[..]
Wat bij solozeilen over de wereld vooral meetelt en een paar kilometer naar school fietsen niet, is dat je bij het eerste wekenlang alleen bent en een deel daarvan je continu je in levensbedreigende situaties zult bevinden (bijvoorbeeld bij een storm op de oceaan die dagenlang duurt). Je hebt te maken met slaaptekort, met eenzaamheid, met een zware fysieke en mentale belasting die al voor ervaren volwassenen moeilijk te hanteren bleek in de praktijk, etc.
Kortom: de vergelijking met dagelijks een aantal kilometer fietsen naar school is volkomen lachwekkend.
Maar ga gerust tegen solozeilers die een tocht rond de wereld hebben volbracht even vertellen dat hun prestatie niet meer gevaar met zich meebracht dan dagelijks naar school fietsen, zou ik zeggen. Kielhalen is waarschijnlijk nog het aardigste wat ze met je zullen doen
Dat deed je dus wel..quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat fietsen ook mogelijke gevaren kent.
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat deed je dus wel..
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?
Het is ook geen vergelijking. Lees het stukje nou eens kritisch, er staat toch geen Chinees ofzo?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
Ja maar er zit wel een verschil in, verschillende gradaties van gevaar hequote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
Juistem, en waar trek je de grens welk gevaar wel of niet aanvaardbaar is. En hoe doe je dit zonder sentimenten er bij te betrekken, dat zijn vragen die nog niet zo snel te beantwoorden zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
Waaromquote:Op zaterdag 12 september 2009 12:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is ook geen vergelijking. Lees het stukje nou eens kritisch, er staat toch geen Chinees ofzo?
Zijn die gradaties in hoge mate afhankelijk van je kennis en voorbereiding?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja maar er zit wel een verschil in, verschillende gradaties van gevaar he
Je vergelijkt het niet, maar je vergelijkt het dus wel.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vergelijk het niet met fietsen. Ik constateer alleen dat gevaar op zich geen reden is om in de gezinssituatie te treden. Er moet een trigger zijn waarom men bij de fietstocht niet in wil grijpen (ook al wil vader dat z'n dochter mee gaat terwijl moeder wil dat ze thuis huiswerk gaat maken) en waarom men bij de zeiltocht wel in wil grijpen. En gevaar op zich is geen argument want fietsen is ook gevaarlijk, dat is het enige wat ik zeg. Het lijkt een triviale vraag, maar dat is het niet, het zoeken naar antwoorden op deze vragen kan een kader vormen om de situatie van Laura objectief te kunnen beoordelen, in plaats van er alleen maar geroepen wordt dat een zeereis veel te gevaarlijk is voor Laura.
Was dat jouw conclusie of de conclusie van alle deelnemers?quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?
Voor een deel. En voor de rest van je ontwikkeling en vooral van over welke situaties en gevaren we het hebben en over hoelang je daaraan blootstaat. Het ene gevaar is vrij duidelijk het andere niet.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:52 schreef moussie het volgende:
Zijn die gradaties in hoge mate afhankelijk van je kennis en voorbereiding?
Dat dan naast de noodzakelijkheid om van A naar B te komen, dus je moet dat risico wel nemen ..
nou alle weet ik niet, enkelen welquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:12 schreef watchers het volgende:
[..]
Was dat jouw conclusie of de conclusie van alle deelnemers?
Als het erg meevalt met die gevaren, is het idd. geen drogredenering..quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk omdat het enger klinkt, en omdat ook lang niet iedereen de behoefte heeft om de wereld rond te zeilen. Fietsen is van praktischer nut en daarom wordt het denk ik ook vaker gedaan.
[..]
Het is geen drogredenering. Ik heb gewoon twee criteria opgesteld om deze situatie te kunnen beoordelen en om te kijken of bepaald maatregelen eigenlijk wel geoorloofd zijn.
Gewoon een keer een boot huren.quote:[b]Op zaterdag 12 september 2009 17:50 Ook goed, dan ga ik ook maar eens zeilen leren. Lijkt me best heel leuk om te doen
Duidelijk, voor wie? Voor diegene die niet geleerd heeft met dat ene gevaar om te gaan maar wel met het ander? Het is je eigen uitgangspunt dat die 'duidelijkheid' bepaald, voor iemand met een ander uitgangspunt is jouw duidelijkheid onzin, die vindt hetgeen jij 'normaal' vindt nou juist weer veel gevaarlijker.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:16 schreef watchers het volgende:
[..]
Voor een deel. En voor de rest van je ontwikkeling en vooral van over welke situaties en gevaren we het hebben en over hoelang je daaraan blootstaat. Het ene gevaar is vrij duidelijk het andere niet.
Dat is toch echt niet wat de rechter bedoelde.. Er is geen objectieve maatstaf omdat alleen de praatjes van pappie voorhanden waren.quote:Op zondag 13 september 2009 14:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Zoals de rechter het zo mooi formuleerde: er is geen objectieve maatstaf welke perceptie de juiste is
pff .. het is de visie van pa tegenover de visie van de Raad .. als dat verschil in perceptie er niet was zou er geen rechtszaak zijn immers ..quote:Op zondag 13 september 2009 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is toch echt niet wat de rechter bedoelde.. Er is geen objectieve maatstaf omdat alleen de praatjes van pappie voorhanden waren.
Maar wel bedankt! Nu we weer een potje zetten gaan herhalen, wordt dit topic weer nieuw leven ingeblazen! Op naar deel 21!
En zijn woord alleen als uitgangspunt.. Zoals door diezelfde rechter ook zo mooi gezegd.quote:Op zondag 13 september 2009 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. het is de visie van pa tegenover de visie van de Raad .. als dat verschil in perceptie er niet was zou er geen rechtszaak zijn immers ..
Maar ik dacht dat je ging zeilen .. lekker windje ervoor vandaag, lekker de elementen uitdagen
Moussie reageert niet ... mag ikke dan? Mag ikke dan????quote:Op zondag 13 september 2009 14:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik vandaag ging zeilen, maar ik wil het zeker een keer gaan doen! Ga je mee?
zullen we een zeilclubje beginnen?quote:Op zondag 13 september 2009 17:38 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Moussie reageert niet ... mag ikke dan? Mag ikke dan????
"Ze gingen samen naar het Deltaplan ....
Daar komen hele nare dingen van ........
met Laura als erelid?quote:Op zondag 13 september 2009 17:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
zullen we een zeilclubje beginnen?
Met de opgezette Laura als boegbeeld hoeven we niet bang te zijn voor piraten.. Die gaan gillend naar hun moeder..quote:
Ja! Ja!quote:Op zondag 13 september 2009 17:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
zullen we een zeilclubje beginnen?
Vandaag is toevallig de gedachtenisdag van Dante Alleghieri. Hoe anders hadden zijn geschriften geluid als hij ons Laura had gekendquote:Op zondag 13 september 2009 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Met de opgezette Laura als boegbeeld hoeven we niet bang te zijn voor piraten.. Die gaan gillend naar hun moeder..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |