Het is een politieke keuze van minister Donner om deze kinderen (Ik neem aan dat je het het hebt over uit huis geplaatste kinderen met een gedragsstoornis die in behandelcentra niet te handhaven zijn)quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Jeugdzorg, de Raad, ze zijn altijd wel in de weer, problemen zat .. hoeveel kinderen zitten er ook alweer in gesloten inrichtingen, de jeugdgevangenis, omdat er op de voor hun goede plek geen ruimte is, en tja, je moet toch wat met 'zo'n kind' ..
Het idiote is dat juist deze instanties, althans volgens de eerste krantenberichten hierover, geen reden zagen om in te grijpen .. wat dat aangaat is die 180-turn die zij gemaakt hebben na de eerste verklaring tegenover de kranten opvallend te noemen ..
Was dat maar waar. Jeugdzorg heeft nog wel eens de neiging om kinderen gesloten te laten plaatsen ter bescherming van zichzelf, of zelfs ter bescherming van anderen. Ik ken daar wel wat schrijnende voorbeelden van. In de gevangenis worden deze kinderen niet behandeld. Er bestaat geen onderscheid tussen kids die strafrechterlijk of onder een OTS daar worden geplaatst. Ze volgen allemaal hetzelfde strafregime (inclusief visitatie etc).quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is een politieke keuze van minister Donner om deze kinderen (Ik neem aan dat je het het hebt over uit huis geplaatste kinderen met een gedragsstoornis die in behandelcentra niet te handhaven zijn)
in de gevangenis te plaatsen, zonder dat ze wat gedaan hebben en waar volgens de minister behandelmogelijkheden genoeg zijn.
Jeugdzorg en de kinderbescherming hebben er niet zoveel mee te maken.
Waarom niet?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof het erg is dat het mis gaat, daar leer je alleen maar sneller van.20 topics lang proberen de meesten hier aan te tonen dat de reis aan gevaren onderhevig is maar dat is niet echt van belang. Van belang is de vraag of het redelijk is dat buitenstaanders in de gezinssituatie treden, en vervolgens moet de vraag besproken worden of er dan ingegrepen moet worden. Mogelijke gevaren zijn op zich geen reden om op beide vragen te beantwoorden met ja.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:21 schreef ValseNoot het volgende:
23 april 2010 Dagblad blAD
Interview met trotse vader Dick Dekker.
Dat klopt, maar gebeurt dat op initiatief van Jeugdzorg? Ik meen nl. te hebben begrepen dat de politiek bewust daarvoor kiest.. Ook al deugt er geen bal van..quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Was dat maar waar. Jeugdzorg heeft nog wel eens de neiging om kinderen gesloten te laten plaatsen ter bescherming van zichzelf, of zelfs ter bescherming van anderen. Ik ken daar wel wat schrijnende voorbeelden van. In de gevangenis worden deze kinderen niet behandeld. Er bestaat geen onderscheid tussen kids die strafrechterlijk of onder een OTS daar worden geplaatst. Ze volgen allemaal hetzelfde strafregime (inclusief visitatie etc).
Jeugdzorg is dan idd de initiatiefnemer als een kind onder OTS gesloten wordt geplaatst. Zij dienen dan een verzoek in bij de rechter. In de regel wordt dat verzoek dan ingewilligd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat klopt, maar gebeurt dat op initiatief van Jeugdzorg? Ik meen nl. te hebben begrepen dat de politiek bewust daarvoor kiest.. Ook al deugd er geen bal van..
quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:21 schreef ValseNoot het volgende:
23 april 2010 Dagblad blAD
Interview met trotse vader Dick Dekker.
"Nou, Dick, gefeliciteerd. Je dochter staat in het GBW.` Dick glundert. `Ja`, zegt hij. `Het is ons gelukt. Het heeft wat voorbereiding gekost, maar nu is het record toch maar gevestigd. En het zal niet zo gauw verbroken worden.`
`Jullie hadden de wereld goed bij de neus genomen, he, want jullie lieten iedereen denken dat Laura de jongste solozeilster ter wereld wilde worden`.
`Dat idee, om het zo te spelen is eigenlijk al lang geleden bij mij ontstaan. Kort nadat Laura was geboren. Het was zo´n chagerijnige irritante huilbaby, dat ik op het punt stond haar in een rieten mandje overboord te zetten, met een briefje `wie haar vindt mag haar houden`. Maar dat wilde Babs niet. Later, toen Babs uit het zicht was, heb ik haar natuurlijk zoveel mogelijk alleen in een bootje de wateren opgestuurd, want het is op zo´n woonboot niet te harden met zo´n irritant kind. Vervolgens heb ik haar naar Engeland gestuurd, en was blij te horendat ze in een kindertehuis zat. Wat mij betreft had ze er kunnen blijven, maar ja, ook in dat kindertehuis was ze te irritant voor woorden, dus ik moest haar wel komen ophalen. Toen hoorde ik van die zeilrecords van tieners, en ik vond het wel een goed idee om Laura in de pers te lanceren als kandidaat voor een nieuw leeftijdsrecord. Maar daar ging het natuurlijk helemaal niet om.`
`Nee, Dick, wat je eigenlijk wilde bereiken was dat Laura het Wereldrecord `meest irritante puber ter wereld zou behalen, niet waar ..`
Dick knikt. `Ja, daar ging het om. Ik kende dat kind goed, en ik wist, dat zij, zodra ze in de pers zou verschijnen op de hele wereld een hoogst irritante indruk zou maken. Nou, nadat ze eenmaal bij Oprah was geweest, ging het allemaal heel snel, natuurlijk.`
Morgen komt de jonge wereldrecordhoudster op Schiphol aan. Voor het hele land zijn verkeersalarmen afgegeven, want de Verkeersdienst verwacht dat Nederlanders morgen massaal het land zullen verlaten. Onze speciale verslaggever Hugo Borstlap is vanochtend al naar de binnenlanden van Afrika afgereisd.
Dat ze constateren dat een kind onder toezicht gesteld moet worden, ok.. Maar bepalen zij ook dat het dan maar in de gevangenis moet?quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jeugdzorg is dan idd de initiatiefnemer als een kind onder OTS gesloten wordt geplaatst. Zij dienen dan een verzoek in bij de rechter. In de regel wordt dat verzoek dan ingewilligd.
Zo wordt het inderdaad vaak beweerd. Maar ik kan je uit eigen ervaring met pleegkids vertellen, dat de aanvraag bewust voor gesloten plaatsing in de Jeugdgevangenis wordt aangevraagd bij de rechter. NIets meer, niets minder dan dat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ze constateren dat een kind onder toezicht gesteld moet worden, ok.. Maar bepalen zij ook dat het dan maar in de gevangenis moet?
Ik dacht dat dat gebeurde omdat er elders geen geschikte plek was.
Dat zou ik nl. zeer kwalijk vinden van die instanties. Ik moet zeggen dat ik wel meerdere slechte verhalen over ze heb gehoord..
Dat is afschuwelijk..quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo wordt het inderdaad vaak beweerd. Maar ik kan je uit eigen ervaring met pleegkids vertellen, dat de aanvraag bewust voor gesloten plaatsing in de Jeugdgevangenis wordt aangevraagd bij de rechter. NIets meer, niets minder dan dat.
Nou nobel... Het is gewoon op mijn pad gekomen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is afschuwelijk..
Maar je hebt zelf pleegkinderen dus? Dat vind ik erg nobel
Heb je er nu nog in huis=quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou nobel... Het is gewoon op mijn pad gekomen.
Kom nou! Het is fantastisch! Ik neem mijn petje af hoor.. Je doet iets voor anderen dat een wezenlijk verschil uitmaakt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou nobel... Het is gewoon op mijn pad gekomen.
Net als zoveel anderen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kom nou! Het is fantastisch! Ik neem mijn petje af hoor.. Je doet iets voor anderen dat een wezenlijk verschil uitmaakt.
Hoe krijgen we anders nog 20 topics vol? Zoveel interessants is er over Laura op het moment niet te melden!quote:
En heb je nog wel contact met je pleegkindjes=quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Alleen mijn eigen dochter op dit moment
Tuurlijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:35 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
En heb je nog wel contact met je pleegkindjes=
Nou, ik heb geen kinderen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
TuurlijkAls jouw kinderen volwassen worden en op zichzelf gaan wonen, heb je toch zeker ook nog contact met ze?
Oma zelfs, inmiddelsquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:48 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, ik heb geen kinderen.
Maar het is natuurlijk wel fijn, dat ze jou nou nog als moeder zien.
Dan heb je het vast goed gedaan
Oh mijn god!! Als fietsen net zo'n beproeving was als solozeilen op de oceaan, dan zouden er heel wat meer verkeersongelukken gebeuren..quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat fietsen ook mogelijke gevaren kent.
We hebben toch onze werktuigbouwkundige, die wel even een 3D-printer kan bouwen en installeren? Handig voor aan boordquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:29 schreef Gia het volgende:
Nu nog een systeem waarmee we het van van scherm kunnen plukken.
Hé, kan dick dat niet even installeren?
Misschien valt dat dus wel mee, alleen klinkt het wat enger.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh mijn god!! Als fietsen net zo'n beproeving was als solozeilen op de oceaan, dan zouden er heel wat meer verkeersongelukken gebeuren..
Ik ben geen wetenschapper, ik heb alleen wat dingen geleerd bij het een klein filosofievakje.quote:Denk je ook niet meneer de wetenschapper, econoom, werktuigbouwkundige en ervaren zeiler?
Helaas, ik ben niet goed in programmeren, en van elektronica weet ik ook niet zo veel af.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We hebben toch onze werktuigbouwkundige, die wel even een 3D-printer kan bouwen en installeren? Handig voor aan boord
Werk ze. Vergeet de koekjes niet!!quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:07 schreef ValseNoot het volgende:
Ga gauw weekendje werken. Tot in deel 21 dan maar weer.
Waarom is het dan geen gemeengoed?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Misschien valt dat dus wel mee, alleen klinkt het wat enger.
Tja, alles kan gevaarlijk zijn.. Leven houdt voortdurend een risico in. Als je doorredeneert tot in het absurde zeer zeker. Maar het is een drogredenering, omdat dat dan als excuus gebruikt wordt om levensgevaarlijk gedrag goed te praten.quote:Verder was het een antwoord op jouw vraag, waarom mogelijke gevaren geen reden zijn om ja te antwoorden op de twee criteria die ik had opgesteld. Nou, omdat fietsen ook gevaarlijk kan zijn.
[..]
Wetenschap is iets totaal anders dan filosofie.. maar ok..quote:Ik ben geen wetenschapper, ik heb alleen wat dingen geleerd bij het een klein filosofievakje.![]()
[..]
Ik denk omdat het enger klinkt, en omdat ook lang niet iedereen de behoefte heeft om de wereld rond te zeilen. Fietsen is van praktischer nut en daarom wordt het denk ik ook vaker gedaan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom is het dan geen gemeengoed?
Het is geen drogredenering. Ik heb gewoon twee criteria opgesteld om deze situatie te kunnen beoordelen en om te kijken of bepaald maatregelen eigenlijk wel geoorloofd zijn.quote:Tja, alles kan gevaarlijk zijn.. Leven houdt voortdurend een risico in. Als je doorredeneert tot in het absurde zeer zeker. Maar het is een drogredenering, omdat dat dan als excuus gebruikt wordt om levensgevaarlijk gedrag goed te praten.
Bedoel je hier de gevaren van deze voorgenomen wereldreis of gevaren in het algemeen?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Van belang is de vraag of het redelijk is dat buitenstaanders in de gezinssituatie treden, en vervolgens moet de vraag besproken worden of er dan ingegrepen moet worden. Mogelijke gevaren zijn op zich geen reden om op beide vragen te beantwoorden met ja.
Wat bij solozeilen over de wereld vooral meetelt en een paar kilometer naar school fietsen niet, is dat je bij het eerste wekenlang alleen bent en een deel daarvan je continu je in levensbedreigende situaties zult bevinden (bijvoorbeeld bij een storm op de oceaan die dagenlang duurt). Je hebt te maken met slaaptekort, met eenzaamheid, met een zware fysieke en mentale belasting die al voor ervaren volwassenen moeilijk te hanteren bleek in de praktijk, etc.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk omdat het enger klinkt, en omdat ook lang niet iedereen de behoefte heeft om de wereld rond te zeilen. Fietsen is van praktischer nut en daarom wordt het denk ik ook vaker gedaan.
Friday, September 11, 2009quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is dit topic nu dood? Of wachten we met zijn allen op nieuws over de ware toedracht van het ongeluk van Jessica Watson?
Ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig geworden hoe dat kon gebeuren..
Ik vergelijk het niet met fietsen. Ik constateer alleen dat gevaar op zich geen reden is om in de gezinssituatie te treden. Er moet een trigger zijn waarom men bij de fietstocht niet in wil grijpen (ook al wil vader dat z'n dochter mee gaat terwijl moeder wil dat ze thuis huiswerk gaat maken) en waarom men bij de zeiltocht wel in wil grijpen. En gevaar op zich is geen argument want fietsen is ook gevaarlijk, dat is het enige wat ik zeg. Het lijkt een triviale vraag, maar dat is het niet, het zoeken naar antwoorden op deze vragen kan een kader vormen om de situatie van Laura objectief te kunnen beoordelen, in plaats van er alleen maar geroepen wordt dat een zeereis veel te gevaarlijk is voor Laura.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:00 schreef watchers het volgende:
[..]
Wat bij solozeilen over de wereld vooral meetelt en een paar kilometer naar school fietsen niet, is dat je bij het eerste wekenlang alleen bent en een deel daarvan je continu je in levensbedreigende situaties zult bevinden (bijvoorbeeld bij een storm op de oceaan die dagenlang duurt). Je hebt te maken met slaaptekort, met eenzaamheid, met een zware fysieke en mentale belasting die al voor ervaren volwassenen moeilijk te hanteren bleek in de praktijk, etc.
Kortom: de vergelijking met dagelijks een aantal kilometer fietsen naar school is volkomen lachwekkend.
Maar ga gerust tegen solozeilers die een tocht rond de wereld hebben volbracht even vertellen dat hun prestatie niet meer gevaar met zich meebracht dan dagelijks naar school fietsen, zou ik zeggen. Kielhalen is waarschijnlijk nog het aardigste wat ze met je zullen doen
Dat deed je dus wel..quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat fietsen ook mogelijke gevaren kent.
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat deed je dus wel..
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?
Het is ook geen vergelijking. Lees het stukje nou eens kritisch, er staat toch geen Chinees ofzo?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
Ja maar er zit wel een verschil in, verschillende gradaties van gevaar hequote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
Juistem, en waar trek je de grens welk gevaar wel of niet aanvaardbaar is. En hoe doe je dit zonder sentimenten er bij te betrekken, dat zijn vragen die nog niet zo snel te beantwoorden zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |