Zo wordt het inderdaad vaak beweerd. Maar ik kan je uit eigen ervaring met pleegkids vertellen, dat de aanvraag bewust voor gesloten plaatsing in de Jeugdgevangenis wordt aangevraagd bij de rechter. NIets meer, niets minder dan dat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ze constateren dat een kind onder toezicht gesteld moet worden, ok.. Maar bepalen zij ook dat het dan maar in de gevangenis moet?
Ik dacht dat dat gebeurde omdat er elders geen geschikte plek was.
Dat zou ik nl. zeer kwalijk vinden van die instanties. Ik moet zeggen dat ik wel meerdere slechte verhalen over ze heb gehoord..
Dat is afschuwelijk..quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo wordt het inderdaad vaak beweerd. Maar ik kan je uit eigen ervaring met pleegkids vertellen, dat de aanvraag bewust voor gesloten plaatsing in de Jeugdgevangenis wordt aangevraagd bij de rechter. NIets meer, niets minder dan dat.
Nou nobel... Het is gewoon op mijn pad gekomen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is afschuwelijk..
Maar je hebt zelf pleegkinderen dus? Dat vind ik erg nobel
Heb je er nu nog in huis=quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou nobel... Het is gewoon op mijn pad gekomen.
Kom nou! Het is fantastisch! Ik neem mijn petje af hoor.. Je doet iets voor anderen dat een wezenlijk verschil uitmaakt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou nobel... Het is gewoon op mijn pad gekomen.
Net als zoveel anderen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kom nou! Het is fantastisch! Ik neem mijn petje af hoor.. Je doet iets voor anderen dat een wezenlijk verschil uitmaakt.
Hoe krijgen we anders nog 20 topics vol? Zoveel interessants is er over Laura op het moment niet te melden!quote:
En heb je nog wel contact met je pleegkindjes=quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Alleen mijn eigen dochter op dit moment
Tuurlijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:35 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
En heb je nog wel contact met je pleegkindjes=
Nou, ik heb geen kinderen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
TuurlijkAls jouw kinderen volwassen worden en op zichzelf gaan wonen, heb je toch zeker ook nog contact met ze?
Oma zelfs, inmiddelsquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:48 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, ik heb geen kinderen.
Maar het is natuurlijk wel fijn, dat ze jou nou nog als moeder zien.
Dan heb je het vast goed gedaan
Oh mijn god!! Als fietsen net zo'n beproeving was als solozeilen op de oceaan, dan zouden er heel wat meer verkeersongelukken gebeuren..quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat fietsen ook mogelijke gevaren kent.
We hebben toch onze werktuigbouwkundige, die wel even een 3D-printer kan bouwen en installeren? Handig voor aan boordquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:29 schreef Gia het volgende:
Nu nog een systeem waarmee we het van van scherm kunnen plukken.
Hé, kan dick dat niet even installeren?
Misschien valt dat dus wel mee, alleen klinkt het wat enger.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh mijn god!! Als fietsen net zo'n beproeving was als solozeilen op de oceaan, dan zouden er heel wat meer verkeersongelukken gebeuren..
Ik ben geen wetenschapper, ik heb alleen wat dingen geleerd bij het een klein filosofievakje.quote:Denk je ook niet meneer de wetenschapper, econoom, werktuigbouwkundige en ervaren zeiler?
Helaas, ik ben niet goed in programmeren, en van elektronica weet ik ook niet zo veel af.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We hebben toch onze werktuigbouwkundige, die wel even een 3D-printer kan bouwen en installeren? Handig voor aan boord
Werk ze. Vergeet de koekjes niet!!quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:07 schreef ValseNoot het volgende:
Ga gauw weekendje werken. Tot in deel 21 dan maar weer.
Waarom is het dan geen gemeengoed?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Misschien valt dat dus wel mee, alleen klinkt het wat enger.
Tja, alles kan gevaarlijk zijn.. Leven houdt voortdurend een risico in. Als je doorredeneert tot in het absurde zeer zeker. Maar het is een drogredenering, omdat dat dan als excuus gebruikt wordt om levensgevaarlijk gedrag goed te praten.quote:Verder was het een antwoord op jouw vraag, waarom mogelijke gevaren geen reden zijn om ja te antwoorden op de twee criteria die ik had opgesteld. Nou, omdat fietsen ook gevaarlijk kan zijn.
[..]
Wetenschap is iets totaal anders dan filosofie.. maar ok..quote:Ik ben geen wetenschapper, ik heb alleen wat dingen geleerd bij het een klein filosofievakje.![]()
[..]
Ik denk omdat het enger klinkt, en omdat ook lang niet iedereen de behoefte heeft om de wereld rond te zeilen. Fietsen is van praktischer nut en daarom wordt het denk ik ook vaker gedaan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom is het dan geen gemeengoed?
Het is geen drogredenering. Ik heb gewoon twee criteria opgesteld om deze situatie te kunnen beoordelen en om te kijken of bepaald maatregelen eigenlijk wel geoorloofd zijn.quote:Tja, alles kan gevaarlijk zijn.. Leven houdt voortdurend een risico in. Als je doorredeneert tot in het absurde zeer zeker. Maar het is een drogredenering, omdat dat dan als excuus gebruikt wordt om levensgevaarlijk gedrag goed te praten.
Bedoel je hier de gevaren van deze voorgenomen wereldreis of gevaren in het algemeen?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Van belang is de vraag of het redelijk is dat buitenstaanders in de gezinssituatie treden, en vervolgens moet de vraag besproken worden of er dan ingegrepen moet worden. Mogelijke gevaren zijn op zich geen reden om op beide vragen te beantwoorden met ja.
Wat bij solozeilen over de wereld vooral meetelt en een paar kilometer naar school fietsen niet, is dat je bij het eerste wekenlang alleen bent en een deel daarvan je continu je in levensbedreigende situaties zult bevinden (bijvoorbeeld bij een storm op de oceaan die dagenlang duurt). Je hebt te maken met slaaptekort, met eenzaamheid, met een zware fysieke en mentale belasting die al voor ervaren volwassenen moeilijk te hanteren bleek in de praktijk, etc.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk omdat het enger klinkt, en omdat ook lang niet iedereen de behoefte heeft om de wereld rond te zeilen. Fietsen is van praktischer nut en daarom wordt het denk ik ook vaker gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |