abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 20:22:42 #181
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72623186
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:18 schreef ValseNoot het volgende:

[..]
Maar je denkt toch niet dat Laura hulp gaat intoepen van de waterautoriteiten als zij in nood is?
Tuurlijk niet, zij lacht een keer lief, werpt ze de inhoud van haar spaarpot toe en koerst weer verder
pi_72623431
Wat ik opvallend vind, is dat de Dekkers er heel goed in slagen met van alles en iedereen in aanvaring te komen, zonder dat ze ook maar op een boot zitten..
pi_72623617
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik opvallend vind, is dat de Dekkers er heel goed in slagen met van alles en iedereen in aanvaring te komen, zonder dat ze ook maar op een boot zitten..
De reactie van Laura op de aanvaring van Jessica is ook beslist niet sympathiek te noemen. Ik heb het idee dat zij in Mike, Jessica en Abby rivalen ziet. Dat zie ik bij Mike en Jessica iig niet terug. Toen Mike Perham in Australië kwam aanvaren, is Jessica daar meteen heen gegaan. Om hem te supporten, maar vooral ook om van zijn ervaringen te leren. In haar blog schrijft ze dat ze veel notities heeft gemaakt van zijn ervaringen. Zowel Mike Perham als Jessica hebben zich nooit negatief uitgelaten over Laura (integendeel), maar Laura deelt graag even een sneer uit. De beste stuurlui staan idd aan wal, want zoals het eruit ziet, zie ik Laura niet uit mogen varen op korte termijn.
pi_72623719
quote:
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 10 september 2009 @ 20:37:18 #185
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72623793
quote:
  donderdag 10 september 2009 @ 20:41:22 #186
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72623955
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De reactie van Laura op de aanvaring van Jessica is ook beslist niet sympathiek te noemen. Ik heb het idee dat zij in Mike, Jessica en Abby rivalen ziet. Dat zie ik bij Mike en Jessica iig niet terug. Toen Mike Perham in Australië kwam aanvaren, is Jessica daar meteen heen gegaan. Om hem te supporten, maar vooral ook om van zijn ervaringen te leren. In haar blog schrijft ze dat ze veel notities heeft gemaakt van zijn ervaringen. Zowel Mike Perham als Jessica hebben zich nooit negatief uitgelaten over Laura (integendeel), maar Laura deelt graag even een sneer uit.
Neen, in het AD kan er ook geen woordje van sympathie, bezorgheid of aanmoediging af voor een leeftijdgenootje dat net een afgrijselijke ervaring heeft opgedaan. K.. Ik zeg het niet, ik zeg het niet
pi_72627793
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
En nu met Jessica ook al een voorbeeld hoe snel het mis kan gaan.
Alsof het erg is dat het mis gaat, daar leer je alleen maar sneller van. 20 topics lang proberen de meesten hier aan te tonen dat de reis aan gevaren onderhevig is maar dat is niet echt van belang. Van belang is de vraag of het redelijk is dat buitenstaanders in de gezinssituatie treden, en vervolgens moet de vraag besproken worden of er dan ingegrepen moet worden. Mogelijke gevaren zijn op zich geen reden om op beide vragen te beantwoorden met ja.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bolkesteijn op 10-09-2009 22:28:54 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 22:26:10 #188
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_72628098
Het belachelijkste is natuurlijk nog dat zij 2 maanden lang van ons belastinggeld gescreend wordt.
pi_72628301
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:26 schreef BasEnAad het volgende:
Het belachelijkste is natuurlijk nog dat zij 2 maanden lang van ons belastinggeld gescreend wordt.
Dat is een non-argument, want als Laura Dekker er niet geweest was, was jeugdzorg net zo goed in de weer geweest met andere kinderen.
pi_72632640
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:31 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is een non-argument, want als Laura Dekker er niet geweest was, was jeugdzorg net zo goed in de weer geweest met andere kinderen.
Jeugdzorg, de Raad, ze zijn altijd wel in de weer, problemen zat .. hoeveel kinderen zitten er ook alweer in gesloten inrichtingen, de jeugdgevangenis, omdat er op de voor hun goede plek geen ruimte is, en tja, je moet toch wat met 'zo'n kind' ..

Het idiote is dat juist deze instanties, althans volgens de eerste krantenberichten hierover, geen reden zagen om in te grijpen .. wat dat aangaat is die 180-turn die zij gemaakt hebben na de eerste verklaring tegenover de kranten opvallend te noemen ..
pleased to meet you
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:33:06 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72634198
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72634262
quote:
Overheid wil soloreis Australische verbieden
Bron:
www.telegraaf.nl/buitenland/4805225/__Overheid_wil_verbod_soloreis_Jessica__.html

Daar zijn ze ook wakker geworden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:48:42 #193
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72634395
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:38 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Bron:
www.telegraaf.nl/buitenland/4805225/__Overheid_wil_verbod_soloreis_Jessica__.html

Daar zijn ze ook wakker geworden.
Maar vervolgens ook weer diep ingeslapen:
citaat:
Child Safety Minister Phil Reeves has denied the State Government is planning to intervene in the solo world voyage of schoolgirl skipper Jessica Watson, and instead has applauded her parents for their support of the 16-year-old.
http://www.brisbanetimes.(...)joj.html?autostart=1
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:09:47 #194
3542 Gia
User under construction
pi_72634752
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:41 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Neen, in het AD kan er ook geen woordje van sympathie, bezorgheid of aanmoediging af voor een leeftijdgenootje dat net een afgrijselijke ervaring heeft opgedaan. K.. Ik zeg het niet, ik zeg het niet
Inderdaad, utpuber, in plaats dat ze hier een les uithaalt en de zaak bestudeert, deelt ze een sneer uit en beweert dat zoiets HAAR nooit kan overkomen.

Ik zei het ook niet
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:16:14 #195
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72634878
Ik zie trouwens dat ze het artikel in het AD een beetje aangepast hebben: het zinnetje van "Jessica zal wel hebben liggen slapen" is er nu uitgehaald.
De Dekkertjes zullen hier wel meegelezen hebben
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:23:21 #196
3542 Gia
User under construction
pi_72635004
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:16 schreef ValseNoot het volgende:

De Dekkertjes zullen hier wel meegelezen hebben
Haha, Roccolife!! Daarvoor Anarki. Zodra we hem doorhebben, zie je hem niet meer. Maar wel meelezen hè?
pi_72635066
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Haha, Roccolife!! Daarvoor Anarki. Zodra we hem doorhebben, zie je hem niet meer. Maar wel meelezen hè?
Oh nee hoor ik denk dat ze te min zijn om te posten zelf
Of ze zijn er op een andere manier op gewezen. Je weet hoe dat gaat

"Jullie halen die zin weg of anders mogen jullie de meissiahs nooit meer interviewen "
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 09:35:24 #198
137949 Disana
pi_72635213
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 01:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Jeugdzorg, de Raad, ze zijn altijd wel in de weer, problemen zat .. hoeveel kinderen zitten er ook alweer in gesloten inrichtingen, de jeugdgevangenis, omdat er op de voor hun goede plek geen ruimte is, en tja, je moet toch wat met 'zo'n kind' ..

Het idiote is dat juist deze instanties, althans volgens de eerste krantenberichten hierover, geen reden zagen om in te grijpen .. wat dat aangaat is die 180-turn die zij gemaakt hebben na de eerste verklaring tegenover de kranten opvallend te noemen ..
De Britten hebben onze Kinderbescherming ingeseind toen ze daar vastzat, ik denk dat men er toen niet meer omheen kon.
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:02:41 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72635857
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:35 schreef Disana het volgende:
[..]
De Britten hebben onze Kinderbescherming ingeseind toen ze daar vastzat, ik denk dat men er toen niet meer omheen kon.
Al was het alleen al omdat de hel losbarst als Laura op zee wel wat overkomt, en dan uiteraard duidelijk wordt dat de Britse kinderbescherming al dit voorjaar aan de bel getrokken heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 10:12:40 #200
137949 Disana
pi_72636093
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al was het alleen al omdat de hel losbarst als Laura op zee wel wat overkomt, en dan uiteraard duidelijk wordt dat de Britse kinderbescherming al dit voorjaar aan de bel getrokken heeft.
Ja natuurlijk. Maar volgens mij is men dus niet pas in actie gekomen toen de media eraan te pas kwamen, zoals moussie denkt:

The British police then contacted their Dutch colleagues, who alerted the social services' youth care bureau.

http://www.rnw.nl/ar/node/20218

ook: http://www.guardian.co.uk(...)kker-solo-sail-court
pi_72636142
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 01:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is een politieke keuze van minister Donner om deze kinderen (Ik neem aan dat je het het hebt over uit huis geplaatste kinderen met een gedragsstoornis die in behandelcentra niet te handhaven zijn)
in de gevangenis te plaatsen, zonder dat ze wat gedaan hebben en waar volgens de minister behandelmogelijkheden genoeg zijn.
Jeugdzorg en de kinderbescherming hebben er niet zoveel mee te maken.

Maar ik snap wel wat je bedoelt, het is barbaars dat we kennelijk niet beschaafd genoeg zijn om een behoorlijke behandeling voor die jongeren over te hebben.

Dat Jeugdzorg zich druk maakt om een meisje waarvan de vader haar aan een levensgevaarlijke situatie wil blootstellen, vind ik terecht. En ook dat ze zich afvragen of dat geen verwaarlozing is. Zeker in dit specifieke geval.
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:21:37 #202
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72636344
23 april 2010 Dagblad blAD
Interview met trotse vader Dick Dekker.
"Nou, Dick, gefeliciteerd. Je dochter staat in het GBW.` Dick glundert. `Ja`, zegt hij. `Het is ons gelukt. Het heeft wat voorbereiding gekost, maar nu is het record toch maar gevestigd. En het zal niet zo gauw verbroken worden.`
`Jullie hadden de wereld goed bij de neus genomen, he, want jullie lieten iedereen denken dat Laura de jongste solozeilster ter wereld wilde worden`.
`Dat idee, om het zo te spelen is eigenlijk al lang geleden bij mij ontstaan. Kort nadat Laura was geboren. Het was zo´n chagerijnige irritante huilbaby, dat ik op het punt stond haar in een rieten mandje overboord te zetten, met een briefje `wie haar vindt mag haar houden`. Maar dat wilde Babs niet. Later, toen Babs uit het zicht was, heb ik haar natuurlijk zoveel mogelijk alleen in een bootje de wateren opgestuurd, want het is op zo´n woonboot niet te harden met zo´n irritant kind. Vervolgens heb ik haar naar Engeland gestuurd, en was blij te horendat ze in een kindertehuis zat. Wat mij betreft had ze er kunnen blijven, maar ja, ook in dat kindertehuis was ze te irritant voor woorden, dus ik moest haar wel komen ophalen. Toen hoorde ik van die zeilrecords van tieners, en ik vond het wel een goed idee om Laura in de pers te lanceren als kandidaat voor een nieuw leeftijdsrecord. Maar daar ging het natuurlijk helemaal niet om.`
`Nee, Dick, wat je eigenlijk wilde bereiken was dat Laura het Wereldrecord `meest irritante puber ter wereld zou behalen, niet waar ..`
Dick knikt. `Ja, daar ging het om. Ik kende dat kind goed, en ik wist, dat zij, zodra ze in de pers zou verschijnen op de hele wereld een hoogst irritante indruk zou maken. Nou, nadat ze eenmaal bij Oprah was geweest, ging het allemaal heel snel, natuurlijk.`

Morgen komt de jonge wereldrecordhoudster op Schiphol aan. Voor het hele land zijn verkeersalarmen afgegeven, want de Verkeersdienst verwacht dat Nederlanders morgen massaal het land zullen verlaten. Onze speciale verslaggever Hugo Borstlap is vanochtend al naar de binnenlanden van Afrika afgereisd.
pi_72636396
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is een politieke keuze van minister Donner om deze kinderen (Ik neem aan dat je het het hebt over uit huis geplaatste kinderen met een gedragsstoornis die in behandelcentra niet te handhaven zijn)
in de gevangenis te plaatsen, zonder dat ze wat gedaan hebben en waar volgens de minister behandelmogelijkheden genoeg zijn.
Jeugdzorg en de kinderbescherming hebben er niet zoveel mee te maken.
Was dat maar waar. Jeugdzorg heeft nog wel eens de neiging om kinderen gesloten te laten plaatsen ter bescherming van zichzelf, of zelfs ter bescherming van anderen. Ik ken daar wel wat schrijnende voorbeelden van. In de gevangenis worden deze kinderen niet behandeld. Er bestaat geen onderscheid tussen kids die strafrechterlijk of onder een OTS daar worden geplaatst. Ze volgen allemaal hetzelfde strafregime (inclusief visitatie etc).
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 10:24:47 #204
137949 Disana
pi_72636480
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof het erg is dat het mis gaat, daar leer je alleen maar sneller van. 20 topics lang proberen de meesten hier aan te tonen dat de reis aan gevaren onderhevig is maar dat is niet echt van belang. Van belang is de vraag of het redelijk is dat buitenstaanders in de gezinssituatie treden, en vervolgens moet de vraag besproken worden of er dan ingegrepen moet worden. Mogelijke gevaren zijn op zich geen reden om op beide vragen te beantwoorden met ja.
Waarom niet?
pi_72636514
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:21 schreef ValseNoot het volgende:

pi_72636551
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Was dat maar waar. Jeugdzorg heeft nog wel eens de neiging om kinderen gesloten te laten plaatsen ter bescherming van zichzelf, of zelfs ter bescherming van anderen. Ik ken daar wel wat schrijnende voorbeelden van. In de gevangenis worden deze kinderen niet behandeld. Er bestaat geen onderscheid tussen kids die strafrechterlijk of onder een OTS daar worden geplaatst. Ze volgen allemaal hetzelfde strafregime (inclusief visitatie etc).
Dat klopt, maar gebeurt dat op initiatief van Jeugdzorg? Ik meen nl. te hebben begrepen dat de politiek bewust daarvoor kiest.. Ook al deugt er geen bal van..

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 11-09-2009 10:34:22 ]
pi_72636600
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat klopt, maar gebeurt dat op initiatief van Jeugdzorg? Ik meen nl. te hebben begrepen dat de politiek bewust daarvoor kiest.. Ook al deugd er geen bal van..
Jeugdzorg is dan idd de initiatiefnemer als een kind onder OTS gesloten wordt geplaatst. Zij dienen dan een verzoek in bij de rechter. In de regel wordt dat verzoek dan ingewilligd.
pi_72636659
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:21 schreef ValseNoot het volgende:
"Nou, Dick, gefeliciteerd. Je dochter staat in het GBW.` Dick glundert. `Ja`, zegt hij. `Het is ons gelukt. Het heeft wat voorbereiding gekost, maar nu is het record toch maar gevestigd. En het zal niet zo gauw verbroken worden.`
`Jullie hadden de wereld goed bij de neus genomen, he, want jullie lieten iedereen denken dat Laura de jongste solozeilster ter wereld wilde worden`.
`Dat idee, om het zo te spelen is eigenlijk al lang geleden bij mij ontstaan. Kort nadat Laura was geboren. Het was zo´n chagerijnige irritante huilbaby, dat ik op het punt stond haar in een rieten mandje overboord te zetten, met een briefje `wie haar vindt mag haar houden`. Maar dat wilde Babs niet. Later, toen Babs uit het zicht was, heb ik haar natuurlijk zoveel mogelijk alleen in een bootje de wateren opgestuurd, want het is op zo´n woonboot niet te harden met zo´n irritant kind. Vervolgens heb ik haar naar Engeland gestuurd, en was blij te horendat ze in een kindertehuis zat. Wat mij betreft had ze er kunnen blijven, maar ja, ook in dat kindertehuis was ze te irritant voor woorden, dus ik moest haar wel komen ophalen. Toen hoorde ik van die zeilrecords van tieners, en ik vond het wel een goed idee om Laura in de pers te lanceren als kandidaat voor een nieuw leeftijdsrecord. Maar daar ging het natuurlijk helemaal niet om.`
`Nee, Dick, wat je eigenlijk wilde bereiken was dat Laura het Wereldrecord `meest irritante puber ter wereld zou behalen, niet waar ..`
Dick knikt. `Ja, daar ging het om. Ik kende dat kind goed, en ik wist, dat zij, zodra ze in de pers zou verschijnen op de hele wereld een hoogst irritante indruk zou maken. Nou, nadat ze eenmaal bij Oprah was geweest, ging het allemaal heel snel, natuurlijk.`

Morgen komt de jonge wereldrecordhoudster op Schiphol aan. Voor het hele land zijn verkeersalarmen afgegeven, want de Verkeersdienst verwacht dat Nederlanders morgen massaal het land zullen verlaten. Onze speciale verslaggever Hugo Borstlap is vanochtend al naar de binnenlanden van Afrika afgereisd.

Het hele verhaal -het echte- is al bijna een persiflage op zichzelf. En een zeer goede voedingsbodem voor satire
pi_72636896
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jeugdzorg is dan idd de initiatiefnemer als een kind onder OTS gesloten wordt geplaatst. Zij dienen dan een verzoek in bij de rechter. In de regel wordt dat verzoek dan ingewilligd.
Dat ze constateren dat een kind onder toezicht gesteld moet worden, ok.. Maar bepalen zij ook dat het dan maar in de gevangenis moet?
Ik dacht dat dat gebeurde omdat er elders geen geschikte plek was.
Dat zou ik nl. zeer kwalijk vinden van die instanties. Ik moet zeggen dat ik wel meerdere slechte verhalen over ze heb gehoord..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')