abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72639193
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:18:52 #228
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72639390
Kijk, de dokter weet wel wat goed voor ons is.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:29:51 #229
3542 Gia
User under construction
pi_72639654
Nu nog een systeem waarmee we het van van scherm kunnen plukken.

Hé, kan dick dat niet even installeren?
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:44:20 #230
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72640016
Nee, Dick is nou ff op de Guppy.Hou je muis maar boven een leeg kopje, dan smijt Dr. Hilfiger de thee wel tegen zijn scherm.
pi_72640312
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat fietsen ook mogelijke gevaren kent.
Oh mijn god!! Als fietsen net zo'n beproeving was als solozeilen op de oceaan, dan zouden er heel wat meer verkeersongelukken gebeuren..
Denk je ook niet meneer de wetenschapper, econoom, werktuigbouwkundige en ervaren zeiler?
Nou weet ik dat iedereen op Fok! een topsporter is, minstens 1 masteropleiding heeft en een leuter van 1, 20 m.. Maar wat mij betreft ben je door de mand gevallen.
Voor Laura zou dus dagelijks anderhalve kilometer naar school fietsen gevaarlijker zijn dan solozeilen op de oceaan. Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in.
pi_72640347
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:29 schreef Gia het volgende:
Nu nog een systeem waarmee we het van van scherm kunnen plukken.

Hé, kan dick dat niet even installeren?
We hebben toch onze werktuigbouwkundige, die wel even een 3D-printer kan bouwen en installeren? Handig voor aan boord
pi_72640535
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh mijn god!! Als fietsen net zo'n beproeving was als solozeilen op de oceaan, dan zouden er heel wat meer verkeersongelukken gebeuren..
Misschien valt dat dus wel mee, alleen klinkt het wat enger.

Verder was het een antwoord op jouw vraag, waarom mogelijke gevaren geen reden zijn om ja te antwoorden op de twee criteria die ik had opgesteld. Nou, omdat fietsen ook gevaarlijk kan zijn. Er moet dus een diepere reden zijn waarom velen deze reis wel als onaanvaardbaar beschouwen, en dat daarom de kinderbescherming en de leerplicht ambtenaar moeten ingrijpen, en waarom dat bij fietsen niet het geval. Ergens moet er een grens zijn, en ik ben benieuwd waar die grens dan ligt en waarom die grens daar ligt.
quote:
Denk je ook niet meneer de wetenschapper, econoom, werktuigbouwkundige en ervaren zeiler?
Ik ben geen wetenschapper, ik heb alleen wat dingen geleerd bij het een klein filosofievakje.
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We hebben toch onze werktuigbouwkundige, die wel even een 3D-printer kan bouwen en installeren? Handig voor aan boord
Helaas, ik ben niet goed in programmeren, en van elektronica weet ik ook niet zo veel af.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bolkesteijn op 11-09-2009 13:09:25 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:07:42 #234
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72640654
Ga gauw weekendje werken. Tot in deel 21 dan maar weer.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:10:22 #235
3542 Gia
User under construction
pi_72640719
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:07 schreef ValseNoot het volgende:
Ga gauw weekendje werken. Tot in deel 21 dan maar weer.
Werk ze. Vergeet de koekjes niet!!
pi_72640814
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Misschien valt dat dus wel mee, alleen klinkt het wat enger.
Waarom is het dan geen gemeengoed?
quote:
Verder was het een antwoord op jouw vraag, waarom mogelijke gevaren geen reden zijn om ja te antwoorden op de twee criteria die ik had opgesteld. Nou, omdat fietsen ook gevaarlijk kan zijn.
[..]
Tja, alles kan gevaarlijk zijn.. Leven houdt voortdurend een risico in. Als je doorredeneert tot in het absurde zeer zeker. Maar het is een drogredenering, omdat dat dan als excuus gebruikt wordt om levensgevaarlijk gedrag goed te praten.

[..]
quote:
Ik ben geen wetenschapper, ik heb alleen wat dingen geleerd bij het een klein filosofievakje.
[..]
Wetenschap is iets totaal anders dan filosofie.. maar ok..
pi_72641168
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom is het dan geen gemeengoed?
Ik denk omdat het enger klinkt, en omdat ook lang niet iedereen de behoefte heeft om de wereld rond te zeilen. Fietsen is van praktischer nut en daarom wordt het denk ik ook vaker gedaan.
quote:
Tja, alles kan gevaarlijk zijn.. Leven houdt voortdurend een risico in. Als je doorredeneert tot in het absurde zeer zeker. Maar het is een drogredenering, omdat dat dan als excuus gebruikt wordt om levensgevaarlijk gedrag goed te praten.
Het is geen drogredenering. Ik heb gewoon twee criteria opgesteld om deze situatie te kunnen beoordelen en om te kijken of bepaald maatregelen eigenlijk wel geoorloofd zijn.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:27:17 #238
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72645132
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
Van belang is de vraag of het redelijk is dat buitenstaanders in de gezinssituatie treden, en vervolgens moet de vraag besproken worden of er dan ingegrepen moet worden. Mogelijke gevaren zijn op zich geen reden om op beide vragen te beantwoorden met ja.
Bedoel je hier de gevaren van deze voorgenomen wereldreis of gevaren in het algemeen?
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72645187
Moet je niet bepaalde marifoon-diploma's hebben? En dan moet je toch 16+ zijn?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72646295
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk omdat het enger klinkt, en omdat ook lang niet iedereen de behoefte heeft om de wereld rond te zeilen. Fietsen is van praktischer nut en daarom wordt het denk ik ook vaker gedaan.
Wat bij solozeilen over de wereld vooral meetelt en een paar kilometer naar school fietsen niet, is dat je bij het eerste wekenlang alleen bent en een deel daarvan je continu je in levensbedreigende situaties zult bevinden (bijvoorbeeld bij een storm op de oceaan die dagenlang duurt). Je hebt te maken met slaaptekort, met eenzaamheid, met een zware fysieke en mentale belasting die al voor ervaren volwassenen moeilijk te hanteren bleek in de praktijk, etc.

Kortom: de vergelijking met dagelijks een aantal kilometer fietsen naar school is volkomen lachwekkend.

Maar ga gerust tegen solozeilers die een tocht rond de wereld hebben volbracht even vertellen dat hun prestatie niet meer gevaar met zich meebracht dan dagelijks naar school fietsen, zou ik zeggen. Kielhalen is waarschijnlijk nog het aardigste wat ze met je zullen doen
pi_72660283
Is dit topic nu dood? Of wachten we met zijn allen op nieuws over de ware toedracht van het ongeluk van Jessica Watson?
Ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig geworden hoe dat kon gebeuren..
pi_72660491
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is dit topic nu dood? Of wachten we met zijn allen op nieuws over de ware toedracht van het ongeluk van Jessica Watson?
Ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig geworden hoe dat kon gebeuren..
Friday, September 11, 2009

What a week. From the highs of departing Mooloolaba, my home port, with family, friends and media waving me off, to the incredible turn of events soon after.

I think it's fair to say that there aren't many people left that haven't heard about the incident on Tuesday night. Basically, Ella’s Pink Lady was hit by a 225 meter long bulk carrier just before 2:00am causing damage to the hull, breaking the mast in two and destroying the rigging. Ella’s Pink Lady was running navigation lights and collision avoidance equipment, but I can't go into further details as we currently have three different departments investigating the collision.

The big thing is that I’m safe and well and that although Ella’s Pink Lady has suffered some pretty bad damage, it’s all repairable.

I won’t play it down. It was a pretty scary and dangerous incident. The sound of Ella’s Pink Lady being scraped along the hull of a 63,000 tonne ship isn’t something that I’m likely to ever forget. But at the same time I’m proud of the way the whole team handled the situation. From my first call back to base everything was under control, and looking back it was amazing to see years of planning for such an emergency click into place.

Up to this point I had only ever been able to read about and discuss what to do in such a situation. So in many ways it was really comforting to know that I was able to keep a completely cool head and instinctively know what needed to be done.

After we separated, there was quite a bit of work clearing the deck, which looked a lot like war zone, before starting up the engine and motoring into the nearest port, Southport.

Has it put me off? Well no, I’m as determined as ever, and to be honest if an incident like this had put me off I can’t have been very serious about it to begin with. More than anything it taught us all an amazing amount about how tight the team is and just how prepared I am.

The media and public interest over the collision has been overwhelming. When the news got out (very quickly) I had choppers following me all day, a fleet of boats to escort me in and hundreds of people standing on the break waters. Thank you to everyone who came out to support me.

Although I did not require assistance, the Rescue Coordination Centre (in Canberra) was very supportive and the Gold Coast Water Police did an amazing job of helping me through the mayhem of media and spectator boats to the marina.

Now, it’s all about looking forward. Things are already underway to get Ella’s Pink Lady restored to her original beauty. The support we’ve had here on the Gold Coast and everywhere has been overwhelming, but more on that soon.

It seems that this has only set us back a couple of weeks. We will know for sure over the weekend. Stay tuned.

You can find information from the press conference on the news section of my website www.jessicawatson.com.au

Thanks again to everyone for their interest and support.
Posted by Jessica Watson at 6:48 PM

http://youngestround.blogspot.com/
pi_72660590
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:00 schreef watchers het volgende:

[..]

Wat bij solozeilen over de wereld vooral meetelt en een paar kilometer naar school fietsen niet, is dat je bij het eerste wekenlang alleen bent en een deel daarvan je continu je in levensbedreigende situaties zult bevinden (bijvoorbeeld bij een storm op de oceaan die dagenlang duurt). Je hebt te maken met slaaptekort, met eenzaamheid, met een zware fysieke en mentale belasting die al voor ervaren volwassenen moeilijk te hanteren bleek in de praktijk, etc.

Kortom: de vergelijking met dagelijks een aantal kilometer fietsen naar school is volkomen lachwekkend.

Maar ga gerust tegen solozeilers die een tocht rond de wereld hebben volbracht even vertellen dat hun prestatie niet meer gevaar met zich meebracht dan dagelijks naar school fietsen, zou ik zeggen. Kielhalen is waarschijnlijk nog het aardigste wat ze met je zullen doen
Ik vergelijk het niet met fietsen. Ik constateer alleen dat gevaar op zich geen reden is om in de gezinssituatie te treden. Er moet een trigger zijn waarom men bij de fietstocht niet in wil grijpen (ook al wil vader dat z'n dochter mee gaat terwijl moeder wil dat ze thuis huiswerk gaat maken) en waarom men bij de zeiltocht wel in wil grijpen. En gevaar op zich is geen argument want fietsen is ook gevaarlijk, dat is het enige wat ik zeg. Het lijkt een triviale vraag, maar dat is het niet, het zoeken naar antwoorden op deze vragen kan een kader vormen om de situatie van Laura objectief te kunnen beoordelen, in plaats van er alleen maar geroepen wordt dat een zeereis veel te gevaarlijk is voor Laura.
pi_72660778
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat fietsen ook mogelijke gevaren kent.
Dat deed je dus wel..
pi_72669259
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat deed je dus wel..
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?
pleased to meet you
pi_72669658
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
pi_72669691
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
Het is ook geen vergelijking. Lees het stukje nou eens kritisch, er staat toch geen Chinees ofzo?
pi_72669919
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
pleased to meet you
pi_72669965
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
Ja maar er zit wel een verschil in, verschillende gradaties van gevaar he
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72669970
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
Juistem, en waar trek je de grens welk gevaar wel of niet aanvaardbaar is. En hoe doe je dit zonder sentimenten er bij te betrekken, dat zijn vragen die nog niet zo snel te beantwoorden zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')