Friday, September 11, 2009quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is dit topic nu dood? Of wachten we met zijn allen op nieuws over de ware toedracht van het ongeluk van Jessica Watson?
Ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig geworden hoe dat kon gebeuren..
Ik vergelijk het niet met fietsen. Ik constateer alleen dat gevaar op zich geen reden is om in de gezinssituatie te treden. Er moet een trigger zijn waarom men bij de fietstocht niet in wil grijpen (ook al wil vader dat z'n dochter mee gaat terwijl moeder wil dat ze thuis huiswerk gaat maken) en waarom men bij de zeiltocht wel in wil grijpen. En gevaar op zich is geen argument want fietsen is ook gevaarlijk, dat is het enige wat ik zeg. Het lijkt een triviale vraag, maar dat is het niet, het zoeken naar antwoorden op deze vragen kan een kader vormen om de situatie van Laura objectief te kunnen beoordelen, in plaats van er alleen maar geroepen wordt dat een zeereis veel te gevaarlijk is voor Laura.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:00 schreef watchers het volgende:
[..]
Wat bij solozeilen over de wereld vooral meetelt en een paar kilometer naar school fietsen niet, is dat je bij het eerste wekenlang alleen bent en een deel daarvan je continu je in levensbedreigende situaties zult bevinden (bijvoorbeeld bij een storm op de oceaan die dagenlang duurt). Je hebt te maken met slaaptekort, met eenzaamheid, met een zware fysieke en mentale belasting die al voor ervaren volwassenen moeilijk te hanteren bleek in de praktijk, etc.
Kortom: de vergelijking met dagelijks een aantal kilometer fietsen naar school is volkomen lachwekkend.
Maar ga gerust tegen solozeilers die een tocht rond de wereld hebben volbracht even vertellen dat hun prestatie niet meer gevaar met zich meebracht dan dagelijks naar school fietsen, zou ik zeggen. Kielhalen is waarschijnlijk nog het aardigste wat ze met je zullen doen
Dat deed je dus wel..quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat fietsen ook mogelijke gevaren kent.
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat deed je dus wel..
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?
Het is ook geen vergelijking. Lees het stukje nou eens kritisch, er staat toch geen Chinees ofzo?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het geen vergelijking: fietsen/twee jaar om de wereld zeilen.
Ja maar er zit wel een verschil in, verschillende gradaties van gevaar hequote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
Juistem, en waar trek je de grens welk gevaar wel of niet aanvaardbaar is. En hoe doe je dit zonder sentimenten er bij te betrekken, dat zijn vragen die nog niet zo snel te beantwoorden zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat om het bloot stellen aan een gevaar .. niet meer en niet minder ..
Waaromquote:Op zaterdag 12 september 2009 12:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is ook geen vergelijking. Lees het stukje nou eens kritisch, er staat toch geen Chinees ofzo?
Zijn die gradaties in hoge mate afhankelijk van je kennis en voorbereiding?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja maar er zit wel een verschil in, verschillende gradaties van gevaar he
Je vergelijkt het niet, maar je vergelijkt het dus wel.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vergelijk het niet met fietsen. Ik constateer alleen dat gevaar op zich geen reden is om in de gezinssituatie te treden. Er moet een trigger zijn waarom men bij de fietstocht niet in wil grijpen (ook al wil vader dat z'n dochter mee gaat terwijl moeder wil dat ze thuis huiswerk gaat maken) en waarom men bij de zeiltocht wel in wil grijpen. En gevaar op zich is geen argument want fietsen is ook gevaarlijk, dat is het enige wat ik zeg. Het lijkt een triviale vraag, maar dat is het niet, het zoeken naar antwoorden op deze vragen kan een kader vormen om de situatie van Laura objectief te kunnen beoordelen, in plaats van er alleen maar geroepen wordt dat een zeereis veel te gevaarlijk is voor Laura.
Was dat jouw conclusie of de conclusie van alle deelnemers?quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, deze discussie hebben we toch al gehad .. en was de conclusie niet dat deelname aan het verkeer weliswaar ook gevaarlijk is maar omdat het nu eenmaal noodzakelijk is wel geaccepteerd wordt?
Voor een deel. En voor de rest van je ontwikkeling en vooral van over welke situaties en gevaren we het hebben en over hoelang je daaraan blootstaat. Het ene gevaar is vrij duidelijk het andere niet.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:52 schreef moussie het volgende:
Zijn die gradaties in hoge mate afhankelijk van je kennis en voorbereiding?
Dat dan naast de noodzakelijkheid om van A naar B te komen, dus je moet dat risico wel nemen ..
nou alle weet ik niet, enkelen welquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:12 schreef watchers het volgende:
[..]
Was dat jouw conclusie of de conclusie van alle deelnemers?
Als het erg meevalt met die gevaren, is het idd. geen drogredenering..quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk omdat het enger klinkt, en omdat ook lang niet iedereen de behoefte heeft om de wereld rond te zeilen. Fietsen is van praktischer nut en daarom wordt het denk ik ook vaker gedaan.
[..]
Het is geen drogredenering. Ik heb gewoon twee criteria opgesteld om deze situatie te kunnen beoordelen en om te kijken of bepaald maatregelen eigenlijk wel geoorloofd zijn.
Gewoon een keer een boot huren.quote:[b]Op zaterdag 12 september 2009 17:50 Ook goed, dan ga ik ook maar eens zeilen leren. Lijkt me best heel leuk om te doen
Duidelijk, voor wie? Voor diegene die niet geleerd heeft met dat ene gevaar om te gaan maar wel met het ander? Het is je eigen uitgangspunt dat die 'duidelijkheid' bepaald, voor iemand met een ander uitgangspunt is jouw duidelijkheid onzin, die vindt hetgeen jij 'normaal' vindt nou juist weer veel gevaarlijker.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:16 schreef watchers het volgende:
[..]
Voor een deel. En voor de rest van je ontwikkeling en vooral van over welke situaties en gevaren we het hebben en over hoelang je daaraan blootstaat. Het ene gevaar is vrij duidelijk het andere niet.
Dat is toch echt niet wat de rechter bedoelde.. Er is geen objectieve maatstaf omdat alleen de praatjes van pappie voorhanden waren.quote:Op zondag 13 september 2009 14:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Zoals de rechter het zo mooi formuleerde: er is geen objectieve maatstaf welke perceptie de juiste is
pff .. het is de visie van pa tegenover de visie van de Raad .. als dat verschil in perceptie er niet was zou er geen rechtszaak zijn immers ..quote:Op zondag 13 september 2009 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is toch echt niet wat de rechter bedoelde.. Er is geen objectieve maatstaf omdat alleen de praatjes van pappie voorhanden waren.
Maar wel bedankt! Nu we weer een potje zetten gaan herhalen, wordt dit topic weer nieuw leven ingeblazen! Op naar deel 21!
En zijn woord alleen als uitgangspunt.. Zoals door diezelfde rechter ook zo mooi gezegd.quote:Op zondag 13 september 2009 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. het is de visie van pa tegenover de visie van de Raad .. als dat verschil in perceptie er niet was zou er geen rechtszaak zijn immers ..
Maar ik dacht dat je ging zeilen .. lekker windje ervoor vandaag, lekker de elementen uitdagen
Moussie reageert niet ... mag ikke dan? Mag ikke dan????quote:Op zondag 13 september 2009 14:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik vandaag ging zeilen, maar ik wil het zeker een keer gaan doen! Ga je mee?
zullen we een zeilclubje beginnen?quote:Op zondag 13 september 2009 17:38 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Moussie reageert niet ... mag ikke dan? Mag ikke dan????
"Ze gingen samen naar het Deltaplan ....
Daar komen hele nare dingen van ........
met Laura als erelid?quote:Op zondag 13 september 2009 17:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
zullen we een zeilclubje beginnen?
Met de opgezette Laura als boegbeeld hoeven we niet bang te zijn voor piraten.. Die gaan gillend naar hun moeder..quote:
Ja! Ja!quote:Op zondag 13 september 2009 17:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
zullen we een zeilclubje beginnen?
Vandaag is toevallig de gedachtenisdag van Dante Alleghieri. Hoe anders hadden zijn geschriften geluid als hij ons Laura had gekendquote:Op zondag 13 september 2009 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Met de opgezette Laura als boegbeeld hoeven we niet bang te zijn voor piraten.. Die gaan gillend naar hun moeder..
Ach kom! Fietsen is ook gevaarlijk.. en de gevaren van zeezeilen vallen wel mee.quote:Op zondag 13 september 2009 18:27 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
zodat we allemaal in de hemel komen
als de grote boze tanker ons overvaart
Occhhott, ja toverwoord, fietsen ....quote:Op zondag 13 september 2009 18:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach kom! Fietsen is ook gevaarlijk.. en de gevaren van zeezeilen vallen wel mee.
Alleen de horrorverhalen van solozeilers die een beetje vreemd zijn geworden halen de media.
En Jessica had gewoon zelf voor die tanker moeten uitwijken. Dat weet iedere stuurman aan wal die er niet bij geweest is.
We nemen gewoon de pretroute, het fietspad over de oceaan als het ware.
Wat kan ons nou gebeuren?
Nou echt, dit soort opmerkingen, en de honderden die hiervoor in de vele draadjes gedaan zijn, daar zou het Ad eens een artikel aan moeten wijden.quote:Op zondag 13 september 2009 18:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
We nemen gewoon de pretroute, het fietspad over de oceaan als het ware.
Wat kan ons nou gebeuren?
Sabine Dardenne (J'avais douze ans, j'ai pris mon vélo et je suis partie à l'école) zal het niet met je eens zijn, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:10 schreef watchers het volgende:
[..]
Solozeereizen, hoge bergen beklimmen, etc. liggen op een iets anders niveau dan naar school fietsen qua risico. Oa op het gebied van langdurig een kind blootstellen aan fysiek en mentaal zeer zware omstandigheden die je niet in het alledaagse leven, zoals bij het fietsen naar school, tegenkomt. En dat ook nog eens tijdens een belangrijke ontwikkelingsfase van een kind. Het is niet voor niets dat de rechter daar ook de nadruk op legde.
Psiesquote:Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je zou een zeiltocht rond de wereld eerder moeten vergelijken met een fietstocht rond de wereld.
Dit zijn de laatste nieuwtjes van Laura Guppy (wil de ware Laura nu eens opstaan?quote:Ik hoop dat iedereen aan de foto's wel ziet dat dit mijn enige twitter is en dat lauraguppy alleen maar een foto uit de krant heeft.
10:05 PM Sep 6th from webdus wat op lauraguppy geschreven staat is verzonnen.
10:06 PM Sep 6th from webNeem aub de kop uit het ad van vandaag niet te letterlijk ik ben op dit moment niet op zoek naar begeleiders
6:53 AM Sep 7th from TinyTwitterEr worden alleen een paar opties tegen elkaar afgewogen en bestudeert
6:54 AM Sep 7th from TinyTwitterTjonge Lauraguppy blijft wel volhouden.
11:17 PM Sep 11th from webGisteren heerlijk gezeild op een hele bijzondere plek
about 17 hours ago from webGezeild op een jeneau sun oddesy 36
about 17 hours ago from web
quote:Als je nu dit, als je nu dat, allemaal mooie plannen maar een boel geregel. Het was zo eenvoudig eerst. Maar solo blijft staan.
4:09 PM Sep 9th from TweetDeckDeze week veel geregeld. Mijn planning heeft geloof ik wel indruk gemaakt. Mobiel twitter voortaan met http://bit.ly/YArLa
6:35 PM Sep 11th from TweetDeckMet wind en zon is het wel lekker om even niet met allemaal mensen te hoeven praten. Hun angst voor eenzaamheid is onzin.
2:16 PM Sep 12th from Twitstat MobileVoel me nu soms meer alleen door alle regels en eisen dan alleen aan boord straks. Genoeg te doen en contact met anderen. We zullen zien.
2:26 PM Sep 12th from Twitstat MobileHet schijnt nog altijd leuk te zijn om mij als een klein kind te zien. Baal daar echt heel erg van. Ze komen er wel achter.
about 12 hours ago from Twitstat MobileEn nee ik noem nu geen namen en instanties dat komt later wel. Mijn persoonlijke ontwikkeling? Nou die zit wel goed hoor.
about 12 hours ago from Twitstat Mobil
Ik denk idd. dat daar een hoop -terechte- kritiek op was gekomen.quote:Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Riparius het volgende:
[..]
Sabine Dardenne (J'avais douze ans, j'ai pris mon vélo et je suis partie à l'école) zal het niet met je eens zijn, maar dat terzijde.
Je zou een zeiltocht rond de wereld eerder moeten vergelijken met een fietstocht rond de wereld. Als Laura Dekker had aangekondigd dat ze met ¤ 1,20 zakgeld de wereld rond wilde gaan fietsen (zie ook hier), dan hadden we nu twintig topics vol gehad met hoofdzakelijk mensen die menen te kunnen vertellen dat dat niet kan of niet mag.
quote:Neem aub de kop uit het ad van vandaag niet te letterlijk ik ben op dit moment niet op zoek naar begeleiders
Het is dan wachten op de Chronieken van Dekker, geschreven op gevilde rattenvelletjes en geschreven met haar niet-meer-maagdelijke-bloed in een dampende kerker ergens op een piratenschip van Somaliers.quote:Op maandag 14 september 2009 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk idd. dat daar een hoop -terechte- kritiek op was gekomen.
Als je ziet wat ie heeft meegemaakt..
Aangevallen door een dolle hond, bestolen door piraten, in de cel beland.. Zou je daar je dochter aan blootstellen? Een leuke, blonde meid van 13?
Die piraten en gevangenisbewaarder zouden haar hoogstwrs. verkracht en vermoord hebben of verkocht/gebruikt als seksspeeltje..
Fietsen mag dan op zich een stuk minder gevaarlijk zijn, maar een rondje om de wereld is niet zonder risico's.
flessepost, gevonden op het strand van Scheveningen, ergens halverwege 2010:quote:Op maandag 14 september 2009 11:03 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is dan wachten op de Chronieken van Dekker, geschreven op gevilde rattenvelletjes en geschreven met haar niet-meer-maagdelijke-bloed in een dampende kerker ergens op een piratenschip van Somaliers.
Zouden degenen die fietsen zien als net zo gevaarlijk als zeilen, het ook als veilig beschouwen als een 13-jarige solo om de wereld wil fietsen? Via de veilige fietspaden, wel te verstaan!!quote:Op maandag 14 september 2009 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Fietsen mag dan op zich een stuk minder gevaarlijk zijn, maar een rondje om de wereld is niet zonder risico's.
Vast wel.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Zouden degenen die fietsen zien als net zo gevaarlijk als zeilen, het ook als veilig beschouwen als een 13-jarige solo om de wereld wil fietsen? Via de veilige fietspaden, wel te verstaan!!
Dat ligt eraan welke kant je opredeneert: Of: Zeilen is helemaal niet zo gevaarlijk, dus vergelijkbaar met fietsen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Zouden degenen die fietsen zien als net zo gevaarlijk als zeilen, het ook als veilig beschouwen als een 13-jarige solo om de wereld wil fietsen? Via de veilige fietspaden, wel te verstaan!!
Dat doet me eraan denken, wanneer is de eerste stille toch vanwege het niet doorgaan van het zeilavontuur?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke kant je opredeneert: Of: Zeilen is helemaal niet zo gevaarlijk, dus vergelijkbaar met fietsen.
Of: Fietsen is ook zeer gevaarlijk, net als oceaanzeilen.
Nou ja, volgens sommigen heb je ook nog fietspaden op de oceaan, dat maakt het allemaal weer wat vergelijkbaarder.
In het eerse geval: Zeer zeker wel.
In het tweede geval mogen alleen wonderkindjes wat betreft fietsen zoiets.
Je kunt natuurlijk ook veiligheidsmaatregelen treffen. Een hoofddoekje tegen verkrachting en speciale training om om slechtwillenden heen te fietsen.
Ja, nu houdt ze een jeugdtrauma over aan het feit dat ze haar hoofd boven het maaiveld uitstak en niet eens op wereldreis mocht om lekker losbandig te leven..quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat doet me eraan denken, wanneer is de eerste stille toch vanwege het niet doorgaan van het zeilavontuur?
Onbegrijpelijk dat de Verontruste Moeders nog geen protest hebben opgeroepen omdat wij als Nederland dit kind, nee, dit wonderkind, remmen in haar geestelijke en lichamelijke ontwikkeling.
In d'r lichamelijke ontwikkeling?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat doet me eraan denken, wanneer is de eerste stille toch vanwege het niet doorgaan van het zeilavontuur?
Onbegrijpelijk dat de Verontruste Moeders nog geen protest hebben opgeroepen omdat wij als Nederland dit kind, nee, dit wonderkind, remmen in haar geestelijke en lichamelijke ontwikkeling.
Door te zeilen strekt ze haar rug juist, in de schoolbanken groeit ze krom.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:38 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
In d'r lichamelijke ontwikkeling?
Groeit ze krom in dat kajuitje, dan?
Het ging anders om het bloot stellen aan gevaar en of je geleerd hebt om daarmee om te gaan .. of wou je soms zeggen dat het verkeer niet gevaarlijk is?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
oh ja.. ongetraind op een fiets zitten is net zo gevaarlijk als op de oceaan gaan solozeilen als je van toeten noch blazen weet..quote:Op woensdag 16 september 2009 12:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ging anders om het bloot stellen aan gevaar en of je geleerd hebt om daarmee om te gaan .. of wou je soms zeggen dat het verkeer niet gevaarlijk is?
hehe, je begint het te snappen, ongetraind op de fiets gaan zitten en aan het verkeer deelnemen is idd net zo gevaarlijk als ongetraind de oceaan op gaan .. en omdat we dat allemaal weten bereiden we onze kinderen zo goed als maar even kan voor op die gevaren.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oh ja.. ongetraind op een fiets zitten is net zo gevaarlijk als op de oceaan gaan solozeilen als je van toeten noch blazen weet..
De reis duurt 2 jaar, ze zit niet 2 jaar lang alleen op een boot hoor.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:28 schreef Dragorius het volgende:
Is ze er ook op getraind om 2 jaar lang in een soort sociaal isolement te zitten? Leuke jeugd dan
Oegot, heb ik me toch in mijn jonge jaren een avontuurlijk (en losbandig) leventje geleid. Op mijn zesde ging ik al op mijn fietsje voor ons moeder naar de bakker.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oh ja.. ongetraind op een fiets zitten is net zo gevaarlijk als op de oceaan gaan solozeilen als je van toeten noch blazen weet..
Daar geef ik je wel gelijk in, @Moussie, niet alle kinderen zijn hetzelfde, en ik vind het ook wel waardevol als kinderen alleen leren spelen (of lezen, of computeren, of wat dan ook). Het ene kind heeft daar meer behoefte aan dan het andere. Ik vind daar ook niets slechts aan.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:06 schreef moussie het volgende:
[..]
De reis duurt 2 jaar, ze zit niet 2 jaar lang alleen op een boot hoor.
En ze zoekt blijkbaar al jaren de eenzaamheid op het water op, je wou zeggen dat dat schadelijk is, zo'n zelf gekozen sociaal isolement? Hoe zit dat dan met al die boekenwurmen en computerfreaks die nooit uit hun kamer komen? Sommige mensen zijn nu eenmaal liever alleen dan eenzaam in een kudde, jij gaat even bepalen dat dat 'slecht' is voor je? Of je het nou leuk vindt of niet, je moet gezellig meedoen, want dat is 'goed' voor je?
Vandaar dat iedere dag honderduizenden kinderen op de fiets naar school gaan, tegen een handvol ongelukken op jaarbasis.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:26 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, je begint het te snappen, ongetraind op de fiets gaan zitten en aan het verkeer deelnemen is idd net zo gevaarlijk als ongetraind de oceaan op gaan .. en omdat we dat allemaal weten bereiden we onze kinderen zo goed als maar even kan voor op die gevaren.
Die hebben nog steeds meer sociaal contact dan zij op zo'n schommelschuitje.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:06 schreef moussie het volgende:
[..]
De reis duurt 2 jaar, ze zit niet 2 jaar lang alleen op een boot hoor.
En ze zoekt blijkbaar al jaren de eenzaamheid op het water op, je wou zeggen dat dat schadelijk is, zo'n zelf gekozen sociaal isolement? Hoe zit dat dan met al die boekenwurmen en computerfreaks die nooit uit hun kamer komen? Sommige mensen zijn nu eenmaal liever alleen dan eenzaam in een kudde, jij gaat even bepalen dat dat 'slecht' is voor je? Of je het nou leuk vindt of niet, je moet gezellig meedoen, want dat is 'goed' voor je?
Zoals ik al zei, het is maar wat je geleerd hebt, en als je het goed geleerd hebt valt het wel mee met het gevaar. Maar dat betekent niet dat het gevaar er niet is .. ook voor de zeer ervaren weggebruiker, immers, een enkel moment van onoplettendheid kan ernstige gevolgen hebben. Of zit jij hier nu te zeggen dat deelname aan het verkeer niet gevaarlijk is?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vandaar dat iedere dag honderduizenden kinderen op de fiets naar school gaan, tegen een handvol ongelukken op jaarbasis.
Kleine kinderen die pas beginnen met fietsen nemen bovendien ook al aan het verkeer mee.
Hoeveel solozeilers zijn er? en hoeveel van hen is een ongeluk overkomen? En die zeggen stuk voor stuk dat het gevaarlijk is, zelfs voor zeer ervaren zeilers.
Lijkt me wel duidelijk dat dat verhoudingen toch wel iets uit elkaar liggen..
Wat ik wil zeggen staat in mijn vorige reactie: Dat de vergelijking volkomen belachelijk is. Maar je wordt bedankt, deel 20 zit practisch vol.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is maar wat je geleerd hebt, en als je het goed geleerd hebt valt het wel mee met het gevaar. Maar dat betekent niet dat het gevaar er niet is .. ook voor de zeer ervaren weggebruiker, immers, een enkel moment van onoplettendheid kan ernstige gevolgen hebben. Of zit jij hier nu te zeggen dat deelname aan het verkeer niet gevaarlijk is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |