quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:58 schreef Mirjam het volgende:
ik wil een eigen foto als achtergrond nemen, maar hoe groot moet die foto zijn om het hele scherm te bedekken?
oh, dat ligt zeker aan je schermgrootte ook?
1024 redde ik het niet mee
Vervolgens duizenden T-Pain disses met #tpainbetterquote:T-PAIN DISST JAY-Z
Geplaatst door: 538 Juize - 07/09/2009
T-Pain was dit weekend te horen als DJ in de Rehab club in Las Vegas. Van die gelegenheid maakte hij gebruik om te laten horen van hij van Jay-Z vindt: "Fuck Jay-Z!"
De diss van T-Pain naar Jay-Z bleef niet bij iedereen onopgemerkt, ook Rihanna en Fabolous waren in de club. Fab besloot het meteen te twitteren. "Yo I'm at Rehab (club) in Vegas.. T-Pain is DJ'ing.. Sayin Fuck Jay-Z, he old, blah blah.. guess its backlash from D.O.A."
dat ligt inderdaad aan de schermgrootte.quote:
Wat voor een TVP is dat?!quote:
RTquote:Op woensdag 9 september 2009 08:59 schreef verleiding het volgende:
Tweet.
RT @Borisz RT [...]quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frysk bloed tsjoch op!
Whehehequote:Op woensdag 9 september 2009 10:58 schreef kikoooooo het volgende:
http://twitter.com/vonloghausen/status/3859811625
quote:
Dat commentaar heb ik nog niet gehad terwijl ik hele onzin gesprekken van Wiggers in de bus achter me versla op Twitter. Dat schijnen mensen dan weer leuk te vindenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:52 schreef RedGuy het volgende:
Ik houd ook van Twitter, al krijg ik wel regelmatig commentaar dat mijn tweets echt nietszeggend en vaak onzinnig zijn.
Maar ik vind ook dat je Twitter niet té serieus moet nemen.
Ik ben al rap onderweg naar de 2000.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
![]()
Nog 14 stuks en de 1e magische grens van 1000 Tweets is bereikt
Zoals Jiggy Djé ooit zei in een interview met 3VOOR12: Op Twitter kun je er eigenlijk achter komen wie grappig zijn en wie niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:58 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Dat commentaar heb ik nog niet gehad terwijl ik hele onzin gesprekken van Wiggers in de bus achter me versla op Twitter. Dat schijnen mensen dan weer leuk te vinden
Bronquote:Hiphop op Twitter: Je moet net zo hard komen als in je verses
Rotjoch: "Ik sta op het punt om Willie Wartaal te unfollowen"3VOOR12 NL Atze de Vrieze
donderdag 23 juli 2009 12:50
"Twitter brengt de hele NL hiphopscene bij elkaar!! Zoveel liefde en harmonie!!! Dit zijn de glorie dagen!! Geniet er van nu t kan!!" De stelling van de week komt van Rotjoch, presentator van BNN's 101 Barz. De stelling werd geponeerd - waar anders - op Twitter. De afgelopen maanden opende de ene na de andere rapper een account. Ze weten wel raad met de microbloggingcommunity. Rappers zijn gadgetfreaks, en scherp zijn in 140 tekens, dat is per slot van rekening net zoiets als 16 bars vol pennen. "Rappers houden van poep praten", zegt rapper Murda Turk. "En op Twitter kun je de hele dag poep praten, zonder dat iemand er last van heeft."
Zo eenvoudig kan het natuurlijk zijn. Rappers schreeuwen graag naar wie het maar horen wil. Een beetje cliché, maar wel waar. Maar er is meer. "Het voordeel van Twitter is dat je niet persé mensen terug hoeft te volgen als ze jou volgen", zegt Jiggy Djé in een videoblog gewijd aan Twitter. "In tegenstelling tot Hyves, waar je wederzijds vrienden moet zijn. Je wilt niet weten hoeveel mail ik krijg van Hyves. Nog een verschil: Hyves heeft geen humor, Twitter wel.""Ik wil mensen minimaal drie keer per dag laten lachen met mijn tweets", zegt Murda Turk.
Volgens Rotjoch is er een ijzeren onderscheid tussen neppe twitterraars en echte. Neppe twitteraars tikken hun woorden thuis achter de computer, echte nemen hun Blackberry overal mee naartoe. "Je vindt mij in een club, in de studio, backstage, je ziet een tiet of een kont langs komen." De 'echte' twitteraars zorgen voor een extra meerwaarde: je weet precies waar in de hiphopscene de beste feestjes gaande zijn. Dat kan in heel Nederland zijn. "Ik was laatst op een zondagavond met Lucien Foort in Utrecht, hij had daar een optreden. In de kleedkamer van de club zaten Dio, Feis, Winne, U-niq, Murda Turk. Bleek dat alleen Dio moest optreden, en dat alle anderen zich thuis zaten te vervelen." "Ik heb vaker met Kees de Koning gepraat op Twitter, dan in het echt", zegt Murda Turk.
Ook Willie Wartaal van De Jeugd van Tegenwoordig heeft naar eigen zeggen tegenwoordig zijn Blackberry vaker in zijn hand dan zijn pik. Hij gebruikt Twitter vooral om te praten over lieveheersbeestjes, de Revolutie (de aantocht van Vjčze Fur) en zijn bizarre slaappatroon ("Ik slaap van 6:00 tot 13:00 uur"). "Veel mensen nemen Twitter te serieus", zegt hij. "Dan schakelen ze van Twitterberry over op Übertwitter. Come on. Tik gewoon 140 tekens en druk op SEND."
Toch denkt ook hij dat het medium een bijdrage heeft aan de scene. "Bij optredens is iedereen cool, met een hele entourage om zich heen. De drempel om op iemand af te stappen is veel kleiner als je hem volgt op Twitter." "Je leert mensen echt kennen", zegt Jiggy Djé. "Ook mensen waarvan je dacht dat je ze al kende. Dat is meteen de valkuil. Twitter laat je ware kleuren zien. Je krijgt ineens de kans om veel te zeggen, en sommige mensen blijken dan helemaal geen leuk leven te hebben, of niet grappig te zijn. Twitter can ruin your carreer." "Ronald Giphart vond ik een dwaas op Twitter", zegt Willie Wartaal. "Hij is niet grappig, maar probeert dat wel te zijn. Ik wil wel graag zeggen dat Job de Wit een baas is. Daar ben ik op Twitter achter gekomen." "Ik sta op het punt om Willie Wartaal te unfollowen", zegt Rotjoch. "Hij praat alleen maar onzin."
Rotterdammer Winne heeft dubbele gevoelens bij het medium. Ook hij gebruikte zijn account veel de laatste weken, vooral tijdens de vele zomerfestivals. "Mensen vinden het leuk om dingen te weten van hun favoriete artiesten. Ze hebben het gevoel dat ze dichter bij je kunnen komen. Dat is ook wel zo, maar eigenlijk zeg ik niet zo veel. Ik hou het bewust een beetje op afstand. Kleine Jay bijvoorbeeld twitterde van de week dat zijn vriendin hem gedumpt had. Die vuile was zou ik niet buiten hangen. Vorige week heb ik geprobeerd een dag zonder Blackberry door te komen. Dat lukte."
Voor huisgenoten Willie Wartaal en Murda Turk is hun Blackberry een verlengstuk van hun identiteit als rapper. "Wij zien Twitter als kunst", zegt Murda Turk. "In je tweets moet je net zo hard komen als in je verses. Get followed or die trying!"
Ja.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:25 schreef kikoooooo het volgende:
http://twitter.com/SHEBYTE
Is dat she van fok?
quote:Shark Week is the one thing Black Dynamite finds more fulfilling than loving multiple ladies at once.5:46 PM Aug 3rd from web
Dat laatste weet ik, maar dat eerste? Aanklagen? Hehe, tof wel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:49 schreef kikoooooo het volgende:
Haha die kloons zijn juist masterlijk, juist omdat Albert ze aan wil klagen
Onno Hoes is de holmaat van Albert
Dat zou kunnen... of het is dezelfde die bij Krentenbol zat ofzo : ')quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:25 schreef kikoooooo het volgende:
http://twitter.com/SHEBYTE
Is dat she van fok?
quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:51 schreef June. het volgende:
Word ik eerst gevolgd door een ene AlbertVerlinde_, nu door een zekere OnnoHoessBN'ers imiteren is zo sad.
Als het een neppert is, vind ik het net zo irritantquote:
quote:'Sms-dienst Twitter onveilig'
AMSTERDAM – Het is niet al te moeilijk om via sms berichten te plaatsen op een twitter-account van een ander persoon. Het in het bezit zijn van een mobiel nummer van iemand anders is voldoende om een tweet te plaatsen onder zijn of haar naam.
De site Twitter biedt gebruikers de mogelijkheid aan om via een sms een bericht te plaatsen op hun account. Je kan mensen zonder het gebruik van een computer alsnog op de hoogte stellen van je dagelijkse bezigheden.
Misbruik van deze dienst is echter vrij gemakkelijk. Dat meldt Hackblog.nl. Via Google zijn mensen met een twitteraccount die gebruik maken van de sms-dienst in overvloed te vinden.
Speurwerk
Om het mobiele nummer te bemachtige is een stuk lastiger, maar via speurwerk met datzelfde google is het zeker niet onmogelijk.
Op Hackblog.nl dient Michiel Mulder als voorbeeld. Raadslid van de PvdA en zijn 06-nummer staat onder zijn persoonsbeschrijving, toegankelijk voor iedereen.
Op deze manier is het dus vrij gemakkelijk om de meeste vreemde berichten de wereld in te brengen dat voor de daadwerkelijke twitteraar de nodige problemen op kan leveren
dus dan moet je gaan versturen met het telefoonnummer van dhr Mulder.quote:
veelzeggend.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:38 schreef JayJay8 het volgende:
Google?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:08 schreef ruffian het volgende:
Ik wil Twitter gaan integreren in mijn site.
Nu bedoel ik niet dat de mensen onze tweets kunnen gaan volgens maar dat ze op hun Twitter in kunnen loggen en vanuit mijn site kunnen posten.
Denk aan Slandr/Tweete maar dan in het nederlands (aangezien de mensen die ik er op wil zetten geen engels kunnen/a-technisch zijn)
Is hier een standaard webapplicatie voor? Er zijn er genoeg waarmee je voor 1 gebruiker aan de slag kan.
Je kan dan gebruik maken van de API van twitter, moet je wel alles zelf scripten..quote:Op donderdag 17 september 2009 12:08 schreef ruffian het volgende:
Ik wil Twitter gaan integreren in mijn site.
Nu bedoel ik niet dat de mensen onze tweets kunnen gaan volgens maar dat ze op hun Twitter in kunnen loggen en vanuit mijn site kunnen posten.
Denk aan Slandr/Tweete maar dan in het nederlands (aangezien de mensen die ik er op wil zetten geen engels kunnen/a-technisch zijn)
Is hier een standaard webapplicatie voor? Er zijn er genoeg waarmee je voor 1 gebruiker aan de slag kan.
Ik heb dat al een paar keer gehadquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:37 schreef Mirjam het volgende:
als je naar iemand tweet die jou niet volgt, maar met behulp van @[naam], krijgt die persoon je tweet dan wel te zien?
Jep.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:37 schreef Mirjam het volgende:
als je naar iemand tweet die jou niet volgt, maar met behulp van @[naam], krijgt die persoon je tweet dan wel te zien?
in programma's krijg je dat inderdaad wel direct te zien.. via web niet..quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:40 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik heb dat al een paar keer gehadMet een @ krijg je het voor zover ik weet altijd te zien.
en wie ga je nu stalken?quote:
Gravity, en als je niet de gratis versie hebt is het die 15(?) euro echt wel waard!quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:01 schreef Enfermera het volgende:
Is er eigenlijk een goeie applicatie die te downloaden is voor je telefoon om daarmee te twitteren? (voor Nokia E71). Heb er zelf al een paar geprobeerd maar die zijn raar en kloppen niet helemaal, of zijn in ieder geval niet gebruiksvriendelijk.
Niet via Twitter website. Dan moet je rechts op @<Username> rammen om het te zien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:37 schreef Mirjam het volgende:
STEW is beter, als ie werkt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:11 schreef ruffian het volgende:
[..]
Gravity, en als je niet de gratis versie hebt is het die 15(?) euro echt wel waard!
Thanks! Die heb ik volgensmij nog niet geinstalleerd.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:11 schreef ruffian het volgende:
[..]
Gravity, en als je niet de gratis versie hebt is het die 15(?) euro echt wel waard!
Die had ik inderdaad ook gedownload, maar daar kon ik geen wijs uit wordenquote:
Heb je een touchscreen telefoon? Op de LG Arena van mijn vriendin word ik er ook niet veel wijzer van terwijl die op mijn Nokia N95 weer super werkt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:11 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Thanks! Die heb ik volgensmij nog niet geinstalleerd.
[..]
Die had ik inderdaad ook gedownload, maar daar kon ik geen wijs uit wordenheb mn vriend er nog naar laten kijken (ICT'er), en zelfs die kon er geen wijs uit worden!
Nee, heb een nokia E71..quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:40 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Heb je een touchscreen telefoon? Op de LG Arena van mijn vriendin word ik er ook niet veel wijzer van terwijl die op mijn Nokia N95 weer super werkt.
Wat snap je dan niet of waar gaat het mis?quote:
Downloaden gaat goed. Inloggen gaat. Maar als ik mijn tweets wil zien dan zegt hij 'protected user!' en krijg ik niks te zien.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:28 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Wat snap je dan niet of waar gaat het mis?
Facebook enzo? Dat heb ik helemaal niet. Gewoon vanaf je telefoon naar http://m.twibble.de en daar downloaden? Zit niets van facebook bij...quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:00 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Downloaden gaat goed. Inloggen gaat. Maar als ik mijn tweets wil zien dan zegt hij 'protected user!' en krijg ik niks te zien.
Het klopt wel, ik heb mijn tweets niet zichtbaar gezet voor mensen die mij niet volgen (en waarvan ik het bevestigd heb enzo), maar waarom laat hij me dan geen tweets van mij of mensen die ik volg zien?
Daarbij zit er teveel troep bij, het is niet alleen twitter maar nog meer zooi van andere dingen, facebook enzo volgensmij, ik weet het niet, maar dat moet ik allemaal niet. Ik wil alleen twitter en verder niks.
Of doe ik iets fout?
Ja, dat heb ik dus gedaan.. Die link had mijn vriend idd ook gevonden. Maar ik begrijp dus helemaal niks van die applicatie en hij doet gewoon niet wat ik wil. Ik log me in, wil mijn tweets zien en het enige wat hij zegt is dat ik een protected user ben. Ja, dat weet ik ook wel!quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:03 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Facebook enzo? Dat heb ik helemaal niet. Gewoon vanaf je telefoon naar http://m.twibble.de en daar downloaden? Zit niets van facebook bij...
Met dit probleem kan ik je ook niet helpen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:18 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus gedaan.. Die link had mijn vriend idd ook gevonden. Maar ik begrijp dus helemaal niks van die applicatie en hij doet gewoon niet wat ik wil. Ik log me in, wil mijn tweets zien en het enige wat hij zegt is dat ik een protected user ben. Ja, dat weet ik ook wel!![]()
Nouja. Misschien probeer ik het binnenkort nog wel eens, maar nu ff niet
gewoon http://m.slandr.net of http://dabr.co.uk (via je telefoon dus) gebruiken. Vele malen sneller dan die kut applicaties en super gebruiksvriendelijk.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:01 schreef Enfermera het volgende:
Is er eigenlijk een goeie applicatie die te downloaden is voor je telefoon om daarmee te twitteren? (voor Nokia E71). Heb er zelf al een paar geprobeerd maar die zijn raar en kloppen niet helemaal, of zijn in ieder geval niet gebruiksvriendelijk.
Nie zo miepe,Gravity werkt uitstekend!quote:Op maandag 21 september 2009 12:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
gewoon http://m.slandr.net of http://dabr.co.uk (via je telefoon dus) gebruiken. Vele malen sneller dan die kut applicaties en super gebruiksvriendelijk.
Ik heb um verder getweetquote:
Ik gebruik m.slandr.net Geen app.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:14 schreef TheFrankey het volgende:
wat gebruiken we voor app op een Symbian telefoon? Ik heb een n82 zegmaar
ik gebruik denk ik liever een app. Om ook fotos te kunnen plaatsen. Dat kan ik nu nietquote:Op donderdag 24 september 2009 20:34 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik gebruik m.slandr.net Geen app.
Om foto's direct te uploaden en te plaatsen gebruik ik mobypicture. Werkt prima, en je kunt ook zelf de tekst toevoegen.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:44 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ik gebruik denk ik liever een app. Om ook fotos te kunnen plaatsen. Dat kan ik nu niet
Omdat twitterfox tegenwoordig Echofon heet misschien?quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:05 schreef knars het volgende:
Twitterfox ook. Weet iemand trouwens waarom die volgens Twitter tegenwoordig Echofon heet?
Ik gebruik Gravity op mijn N95 en als ik mn N97 heb daar ookquote:Op donderdag 24 september 2009 20:14 schreef TheFrankey het volgende:
wat gebruiken we voor app op een Symbian telefoon? Ik heb een n82 zegmaar
via m.slandr.net kan je ook foto's uploaden, of je doet het via m.mobypicture.comquote:Op donderdag 24 september 2009 20:44 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ik gebruik denk ik liever een app. Om ook fotos te kunnen plaatsen. Dat kan ik nu niet
Klinkt plausibelquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Omdat twitterfox tegenwoordig Echofon heet misschien?
Gewoon een beetje rondzoeken, kijk eens met wie jouw followers converseren en zoek daar de interessante mensen tussenuit, verder is er ook het followfriday fenomeen. En als jij mensen followed word je vaak ook wel terruggefollowed hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:22 schreef NoNickOne het volgende:
Ben recent een beetje begonnen met dat Twitteren had al een tijdje een account maar nog niet zoveel aan gedaan. Mijn vraag aan jullie is hoe komen jullie aan je volgers? Aangezien ik in mijn vrienden/kennissen het nog geen 1 keer voorbij heb horen komen..
Hij heeft wel gelijkquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/column-zaterdag/2089800/twittert.html
Ik vind twitter niks, maar dat is mijn schuld
jaquote:Op zondag 27 september 2009 18:32 schreef Renesite het volgende:
Mijn tweets zijn nu privé. Maar als ik @ iemand reageer die niet in mijn friends list staat, kunnen ze die dan nog wel zien?
Nice. Thanxquote:Op zondag 27 september 2009 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja
en ook als iemand de zoekterm pukkel invoert zijn jouw tweets te zien als jij aan het spreken bent over je pukkel op je neus
gefeliciteerd trouwens met het maken van je fietslamp. Helemaal zelf gedaan. Knap hoor!!!quote:
quote:Op zondag 27 september 2009 18:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
gefeliciteerd trouwens met het maken van je fietslamp. Helemaal zelf gedaan. Knap hoor!!!
Zoeken op jouw twitternaam werkt dus goedquote:
Wat Nizno zegt, als je niet openbaar wil worden op twitter, haal je beter jouw twitternaam van FOK! afquote:
Daar gaat het niet omquote:Op zondag 27 september 2009 19:47 schreef evaxsis het volgende:
[..]
Wat Nizno zegt, als je niet openbaar wil worden op twitter, haal je beter jouw twitternaam van FOK! af
Alleen je followers kunnen dan je updates zien. En je moet elke follower toestemming geven voordag hij of zij je profiel kan zien.quote:Op zondag 27 september 2009 23:11 schreef ruffian het volgende:
Wat is dan de nut van het private zetten?
Misschienquote:
en toch kan ik als niet-follower zijn post zien over zijn fietsband.quote:Op maandag 28 september 2009 11:24 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Alleen je followers kunnen dan je updates zien. En je moet elke follower toestemming geven voordag hij of zij je profiel kan zien.
Dat hoeft gelukkig ook nietquote:Op maandag 28 september 2009 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
MisschienDan vind ik het nog steeds niks
Ja, maar een enkeling komt daar op. Ik iig nietquote:Op maandag 28 september 2009 11:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
en toch kan ik als niet-follower zijn post zien over zijn fietsband.
Ik doe het normaal ook niet. Had alleen eens getest voor evaxsis of het werkte om haar zo te volgen... Dus ja dan merk je dat... en is natuurlijk wel een manier om bv jou te laten weten dat je niet alles moet posten ook al heb je jezelf afgeschermdquote:Op maandag 28 september 2009 12:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, maar een enkeling komt daar op. Ik iig niet!
Een van de weinige keren dat ik het met je eens ben wat Twitter betreftquote:Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitter is een miljard waard
Ja, ik ook![]()
Geen kat geeft het ervoor, maar hey, ik ben het wel WAARD
Geen verdienmodel, driekwart van de accounts is dood of slapend, maar wel een miljard waard.Dotcom-zeepbel, hypotheekzeepbel, Twitterzeepbel. Leren die amerikanen het dan verdomme NOOIT?
Vooral in de e-mail adressen en de interesses van de mensen denk ik.quote:Op maandag 28 september 2009 23:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Een van de weinige keren dat ik het met je eens ben wat Twitter betreft
Alleen denk ik dat die investeerders wel inzage hebben gehad in de financiën en mogelijkheden van twitter, anders zijn het inderdaad suffe figuren..
Die mailadressen zijn waardeloos, je kan je gewoon aanmelden met een hotmail-account en daar nooit meer naar omkijken..quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:27 schreef ruffian het volgende:
[..]
Vooral in de e-mail adressen en de interesses van de mensen denk ik.
http://m.slandr.net Foto's kan je via Slandr uploaden naar mobypicture of twitpic en automagisch tweeten..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:17 schreef Renesite het volgende:
4,99....
Iemand eeen GRATIS twitter ding voor een symbian telefoon? (N82) Ik wil er graag ook fotootjes mee sturen.
Ja, dat is een nieuwe rage geloof ik. Geen idee wat het is, en ik wil het niet weten ook.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:34 schreef ruffian het volgende:
Ik word gek gespamd met berichtjes over Mobster.
het valt inderdaad wel op dat de spamgekken niet per mail binnen komen....quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:29 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom krijg je eigenlijk van sommige nieuwe followers wel mail, en van andere niet? Zijn die al spam-verdacht oid?
Denk het wel, vroeg me dit ook al af. Echte spammers zie ik sowieso niet in mijn inbox staan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:29 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom krijg je eigenlijk van sommige nieuwe followers wel mail, en van andere niet? Zijn die al spam-verdacht oid?
invite altijd leukquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:03 schreef knars het volgende:
#buma was wel leuk om te volgen vanmiddag. Meer mensen hier die ook Brizzly gebruiken? Webbased, vind het wel aardig. Heb er nog invites van over (échte, geen spammerige Google Wave RT acties)
ik heb op 1 site een verzoek gedaan en een twitterbericht geknipt en plakt.. (zonder ww af te geven uiteraard) en natuurlijk niets gehoord... dus ik geef de strijd op....quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:19 schreef knars het volgende:
Mensen die nu nog wanhopig die Wave Invites aan het RT'en zijn zijn echt niet goed bezig.
Heb je er eentje voor me?
Idem.. Alleen replies komen nog wel binnen..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:12 schreef verleiding het volgende:
Ik zie geen updates meer van de mensen die ik volg op de homepage.. Terwijl er genoeg mensen zijn die tweeten. Handig..
Geeft 'ie ook af en toe aan dat je 0 followers hebt en dat je 0 mensen volgtquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Idem.. Alleen replies komen nog wel binnen..
Twitter heeft weer eens wat kuren dus
Ah ik ben dus niet de enige.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Idem.. Alleen replies komen nog wel binnen..
Twitter heeft weer eens wat kuren dus
Jupquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:29 schreef verleiding het volgende:
[..]
Geeft 'ie ook af en toe aan dat je 0 followers hebt en dat je 0 mensen volgt?
quote:Stephenfry:
Oh twitter. Dear twitter. Poor dear darling twitter. There was an iceberg up ahead and you failed to see it. #twitterfail #twitfail
Die blijven bij mij wel op peil.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:29 schreef verleiding het volgende:
[..]
Geeft 'ie ook af en toe aan dat je 0 followers hebt en dat je 0 mensen volgt?
quote:1 What Is Twitter?
Twitter is a social networking or mini-blogging site. It is named after the great novelist T.W.Itter (not be mistaken for T.W.Athead or T.Winnedwiththegermantownofdusseldorf), author of the classic whodunnit 'The Vicar Crack'd', in which the murder is committed by all 140 characters.
2 OK. I'm on Twitter. What now? I feel a bit overwhelmed by the enormity of it all.
Don't worry. When you first join, Twitterworld can seem a very daunting place, a bit like that forest in the Wizard of Oz or a Take That concert. In fact Twitter is a veritable Narnia filled with a cornucopia of fascinating and unlikely mythical characters such as Horny Kitty, Barack Obama and Lily Allen.
3 Who are these followers? Why don't I have many?
Don't panic. The number of followers, or stalkers as I prefer to call them, you have is only an indication of your popularity. For example, Britney Spears has over two million whereas Josef Fritzl not so many. If you have very few followers the chances are that it's only because you're a bit dull.
4 What do these strange words mean? ROFLMAO and LOL?
Twitter has its own special language. To translate it you can either seek out an ancient artefact known as the Rosetta email, or simply read on . . .
LOL - an acronym standing for Leaning On Lamp-post, meaning the writer is either George Formby or Marlene Dietrich. Probably best to find out which before engaging them in a conversation about ukeleles.
OMG - Ogling Mike Gatting, meaning the writer is either a cricket fan or gets turned on by plump, bearded men in woollen jumpers.
PMSL - Pleasuring My Self Lightly, meaning the writer finds your message particularly interesting.
LMAO - Let My Auntie Out - a very specific, urgent message.
ROFLMAO - Room's On Fire. Let My Auntie Out - an even more specific and urgent message.
5 How Do I Know Who is Real and Who is Fake?
That's easy. In actual fact, there are only five real people on Twitter. These are me, of course, my lazy good-for-nothing husband (although very little of what he writes is real), Ashton Kutcher, Horny Kitty and someone else who writes all the other tweets, believed to be broadcaster and naturalist David Attenborough. If you're still unsure, you can also look for the 'Verified Account' sign on people's profiles, although the 'o' may be missing from Mr Kutcher's.
6 What Are Twitpics?
Twitpics are the electronic equivalent of a long Sunday afternoon with your grandmother, being forced to look through voluminous, dusty photograph albums at pictures of people you've never met or have the slightest interest in, and feeling obliged to make positive comments about young faces only social services could love while slowly chewing your way through an enormous portion of long out of date ginger cake.
7 So What Are Retweets?
Retweets are a little like Columbo. Entertaining and amusing at first, but very quickly becoming irritating as you realise it's just the same thing over and over again.
8 Why Has a Huge Whale Appeared on My Screen?
This is the special Twitter warning screen. It's shown exclusively to users who have exceeded their monthly time limit on Twitter and as a result of such inactivity are in imminent danger of becoming morbidly obese.
9 So What Should I Do Now?
Run. Run away. While you still can. It's too late for me. Save yourself! Go!
Ah, ik zag idd al geen replys op mijn timeline. Wanneer ik dan de user zelf aanklikte, zag ik dat ik getweet was...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:02 schreef qu63 het volgende:
http://status.twitter.com(...)-delays-this-morning
"We are currently investigating a problem causing many users’ timelines to be delayed. We will update with status here shortly. "
Dat had ik dus net ook. 3 stuks, en de laatste is van drie uur geleden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:01 schreef qu63 het volgende:
Er komen weer tweets door!
Van 2 uur geleden
Wordt pas leuk als je voldoende volgt en volgers hebtquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:15 schreef Adolecens het volgende:
Zo, ook mijn accountje maar weer eens uit het stof gehaald en kijken of het nu wel leuk kan zijn
Dat verschilt van persoon tot persoon, ligt eraan hoe je 't gebruikt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:27 schreef MoneyTalks het volgende:
Kan iemand me nou even precies vertellen waarom Twitter leuk moet zijn? Dat het voor journalisten, politici en andere publieke figuren interessant is snap ik (zelfde reden dat roddelbladen nog steeds gekocht worden), maar waarom is het voor een student of huisvrouw of kantoormedewerker nou leuk om te twitteren?
1) Het moet niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:27 schreef MoneyTalks het volgende:
Kan iemand me nou even precies vertellen waarom Twitter leuk moet zijn? Dat het voor journalisten, politici en andere publieke figuren interessant is snap ik (zelfde reden dat roddelbladen nog steeds gekocht worden), maar waarom is het voor een student of huisvrouw of kantoormedewerker nou leuk om te twitteren?
Shit! meer dan 140 characters.quote:
Ik zag op een gegeven moment "Zwolle" en "komeet" voorbij komen. Maar ik heb niks gezien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:47 schreef Nizno het volgende:
Twitter is voor mij vanavond weer de manier geweest om te ervaren dat er een meteoor gezien was.
Net of ik het zelf heb gezien
Wat ik las op nieuwssites is dat er ook trillingen door mensen werden gevoeld en gerommel werd gehoord... Ik zat 7 hoog in een gebouw en niets gevoeld of gehoord.....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zag op een gegeven moment "Zwolle" en "komeet" voorbij komen. Maar ik heb niks gezien.
Ik las dat die in de Noordzee was gevallen, en dat we daardoor een Noordzeese tsunami zouden krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zag op een gegeven moment "Zwolle" en "komeet" voorbij komen. Maar ik heb niks gezien.
Dat las ik later op fok ja. Maar heb nog geen tsunami gezien. Lijkt me wel ver om een bootje bij mijn balkon aan te kunnen leggen, woon 2 hoog.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik las dat die in de Noordzee was gevallen, en dat we daardoor een Noordzeese tsunami zouden krijgen.
Ik zit op het dak met mijn zwembandjes om te wachten, maar ik zie nog steeds geen golf.
Ik zag Zwolle, Groningen, Wageningen, Utrecht, Zeist en nog wat plaatsenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Alstu: http://www.shanenickerson(...)ages-of-twitter.htmlquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
Shit! meer dan 140 characters.
Kan ik niet RT'en
Ja maar, ik woon in Zwolle en vond dat er dus nogal een beetje uitspringen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik zag Zwolle, Groningen, Wageningen, Utrecht, Zeist en nog wat plaatsen
Ah, Zwollequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:38 schreef JJH het volgende:
[..]
Ja maar, ik woon in Zwolle en vond dat er dus nogal een beetje uitspringen.
Donderdagavond? Dan moet je even zwaaien naar die zwart taxi bij het station.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:45 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, ZwolleDaar ben ik donderdag weer
Ik kom om 16:15 aan op het station, zal tegen 22:00 wel weer weg gaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:48 schreef JJH het volgende:
[..]
Donderdagavond? Dan moet je even zwaaien naar die zwart taxi bij het station.
Als je wat mensen leert kennen wordt het al vrij snel persoonlijk hoor. Zeker als je elkaar meet!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:01 schreef Maisnon het volgende:
Volgens mij is het grootste 'ding' wat door Twitter mogelijk wordt gemaakt het retesnel verspreiden van nieuws
Ik vind het nog steeds moeilijk om er echt geinteresseerd in te raken daarbuiten, omdat het zo erg openbaar is en zo onpersoonlijk, die berichtjes die je elkaar stuurt.
Tien uur zal ik er wel staan. Als ik niet een rit heb.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik kom om 16:15 aan op het station, zal tegen 22:00 wel weer weg gaanAls ik dan nog wat zie staan zal ik zwaaien
Als je je verveeld mag je me ook naar station Bussum-Zuid rijden hoorquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:12 schreef JJH het volgende:
[..]
Tien uur zal ik er wel staan. Als ik niet een rit heb.
Jij komt alleen maar langs als er weer iets negatiefs over twitter te vertellen is hequote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)niet-veranderen.html
Gelukkig zaten er geen Twitter-wachtwoorden bij die recent gelekte bunch Hotmail-, Yahoo- en Gmail-wachtwoorden
RT @mirjam nopequote:
en de andere helft is het aan het RT'en?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:11 schreef DennisMoore het volgende:
De helft van m'n tweeps zijn nu Ni! aan 't roepen, lijkt 't.
Ni? 't is da? Niet voorbij zien komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:11 schreef DennisMoore het volgende:
De helft van m'n tweeps zijn nu Ni! aan 't roepen, lijkt 't.
Ik zag wel peterscartoons het tikken.... verder niemand.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:38 schreef JJH het volgende:
[..]
Ni? 't is da? Niet voorbij zien komen.
Als er iets positiefs over in het nieuws is kom ik dat ook wel meldenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:08 schreef qu63 het volgende:
Jij komt alleen maar langs als er weer iets negatiefs over twitter te vertellen is he
http://www.telegraaf.nl/d(...)_breken__.html?p=8,1quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er iets positiefs over in het nieuws is kom ik dat ook wel melden![]()
ALS....
http://dossy.org/twitter/karma/quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:42 schreef Misan het volgende:
wat is ookalweer die site waar je makkelijk kunt zien wie jij volgt en wie je terugvolgen en waar je mensen kunt blocken enzo?
Nee, dat is gewoon ronduit gevaarlijk. Zie ook de bijdrage van een twitterbericht aan de ondergang van DSBquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:06 schreef qu63 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_breken__.html?p=8,1
Of is dat niet positief genoeg?
Dat is leukquote:Of het feit dat ik mn projecten binnenhaal via twitter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik heb een tijdje geleden schoonmaak gehouden omdat velen echt 10x achter elkaar een bericht neerzetten waardoor ik de rest niet meer kan bijhoudenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:18 schreef TheFrankey het volgende:
volgen jullie elkaar allemaal?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:45 schreef Maisnon het volgende:
het schijnt dat een groep 10% van de twitteraars, voor 90% van de tweets zorgen
Ik moet er regelmatig om lachen, al probeert hij soms iets te grappig te zijn.quote:
Omgquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:09 schreef Adolecens het volgende:
wtf.. ik ben geblocked door Maxime Verhagen
Z'n medewerkers beoordelen nieuwe volgers. En hij wil volgens mij alleen gevolgd worden door niet-anonieme accounts. Dus mensen met een fotootje, een naam, een ingevulde bio etc. Dus voldoe je daar niet aan, dan heb je al snel een block te pakken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:09 schreef Adolecens het volgende:
wtf.. ik ben geblocked door Maxime Verhagen
'k Snap de gedachte, maar het is niet 'des twitters'. Zeker nieuwe twitteraars zoeken in 't begin toch effe wat Bekende Mensen om te volgen. Om die dan meteen te blocken... tja.quote:http://www.denieuwereport(...)-burger-via-twitter/
Soms heeft hij geen tijd om iedereen te beantwoorden, hetgeen hij dan ook verontschuldigend aangeeft: “@Slijterijmeisje ja hoor ik. Lees je wel maar ik heb niet altijd tijd.” Dat is trouwens ook de grote zorg van Verhagen, want hoe meer volgers, des te meer moeite het zal kosten om iedereen te beantwoorden. Daarom houden zijn voorlichters goed in de gaten wie hem volgt. Anonieme mensen die zelf nauwelijks twitteren, worden geblokkeerd. Verhagen hoopt dat het een beetje behapbaar blijft: “Ik doe mijn best antwoord te geven op vragen of opmerkingen, maar ik ben wel een beetje bang dat dat niet meer lukt als het er veel meer worden, en dat zou ontzettend jammer zijn.”
Dat vroeg ik me ook af jaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:15 schreef Enfermera het volgende:
[..]
OmgHoe krijg je dat voor elkaar??
![]()
en dan nog een tweede vraag; waarom wil je hem volgen? xD
Ah, daar kom ik wel voor in aanmerking jaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Z'n medewerkers beoordelen nieuwe volgers. En hij wil volgens mij alleen gevolgd worden door niet-anonieme accounts. Dus mensen met een fotootje, een naam, een ingevulde bio etc. Dus voldoe je daar niet aan, dan heb je al snel een block te pakken.
[..]
Nu niet meer.. Maar ik mis wel het laatste half uurquote:
twitter.com nu wel weerquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:04 schreef DennisMoore het volgende:
Zowel twitter.com als brizzly.com laten geen nieuwe tweets zien, maar twitdroid op m'n foon wel.
Hier niet hoor.quote:
Zo random is het dus nietquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef Maisnon het volgende:
Is twitter echt random offline of als er ook gewoon iets groots gebeurd? MJ dood, ik noem maar iets.
toen MJ was overleden heb ik geen grote probs gehad met twitter.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef Maisnon het volgende:
Is twitter echt random offline of als er ook gewoon iets groots gebeurd? MJ dood, ik noem maar iets.
terwijl ik juist alle info via twitter vernam en op de fp pleurdequote:Op zondag 18 oktober 2009 22:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
toen MJ was overleden heb ik geen grote probs gehad met twitter.
En op dat moment leek er zoals Qu ook zegt geen groot iets in de wereld te spelen.
http://twitter.com/serenacloos/statuses/5018446843quote:@luclodder Dat je überhaupt nog de tijd neemt om te Twitteren!!! Naast @CinSirac gaan zitten en niet meer weggaan!!! #twitterbevalling
DM's en replies lopen de hele week al de flippen eigenlijk..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:46 schreef knars het volgende:
Ben de failwhale wel een beetje zat vanavond. DM's die spontaan verdwijnen?![]()
dat vind ik juist het mooie. Als ik een youtube video upload, dan wordt deze meteen op mijn blog en twitter geplaatst, een foto die ik verstuur naar mobypicture komt op hyves, flickr en twitter te staan, etcquote:Op woensdag 21 oktober 2009 04:45 schreef DennisMoore het volgende:
"I favorited a YouTube video..."
I don't care!
Dat auto-crossposten en alles aan elkaar linken is zo irritant...
Spammerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:27 schreef Misan het volgende:
[..]
dat vind ik juist het mooie. Als ik een youtube video upload, dan wordt deze meteen op mijn blog en twitter geplaatst, een foto die ik verstuur naar mobypicture komt op hyves, flickr en twitter te staan, etc
veel mensen op hyves hebben geen twitter of flickr dus zien ze op die manier ook mijn foto's, net als dat ik vanwege het linkje op FOK! een Flickr-account heb aangemaakt waar ik toch al een tijdje over twijfeldequote:
Mijn www.qik.com livestream (een webcam functie vanaf mijn mobiele telefoon die streamt) wordt ook gelijk getweet. Ik vind het super handigquote:Op woensdag 21 oktober 2009 04:45 schreef DennisMoore het volgende:
"I favorited a YouTube video..."
I don't care!
Dat auto-crossposten en alles aan elkaar linken is zo irritant...
ik gebruik Twitter ook louter op het werk (quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:28 schreef Misan het volgende:
[..]
veel mensen op hyves hebben geen twitter of flickr dus zien ze op die manier ook mijn foto's, net als dat ik vanwege het linkje op FOK! een Flickr-account heb aangemaakt waar ik toch al een tijdje over twijfelde
en youtube heb ik idd gewoon gedaan omdat het kon
quote:One interesting aspect of this feature is that a user's profile will now also show a section that highlights the public lists a user was added to. This could have some interesting social ramifications. After all, Twitter's emphasis on follower counts has already created a bit of a popularity contest and now being part of a certain list that is being curated by the right person could add yet another dimension to this issue.
twitter_lists_create.jpgOf course, these new lists will open up avenues for a new products as well. Third-party tools, for example, can now look at the public lists and maybe create new algorithms to rank a user's authority on Twitter.
http://www.readwriteweb.c(...)er_expands_lists.php
De wens is vader van de gedachte...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:21 schreef basst2005 het volgende:
"Trending topics: RIP Kanye West , #LongLiveYeezy , Balloon Boy , New Google Music "
Terwijl hij dus helemaal niet dood is haha.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:30 schreef Muffley het volgende:
twitterberry ftw
had alleen wel gewild dat twitter een wat stoerdere naam had
Neuken, dan kon je met een stalen gezicht zeggen dat je nog geneukt hebt vandaagquote:
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Neuken, dan kon je met een stalen gezicht zeggen dat je nog geneukt hebt vandaag
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:29 schreef DennisMoore het volgende:
www.hierisministerverhagen.nl
Toch wel leuk gedaan! Stel dat ie straks premier wordt....
Leukquote:Op zondag 1 november 2009 14:14 schreef qu63 het volgende:
Heeft iedereen #trick of #treat al geprobeerd? Alleen nog even op update klikken
quote:Op zondag 1 november 2009 14:14 schreef qu63 het volgende:
Heeft iedereen #trick of #treat al geprobeerd? Alleen nog even op update klikken
Ik heb de Big Ben toegevoegd. Ik moet alleen wel in de gaten houden dat ie een uur achter loopt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:55 schreef knars het volgende:
Zonder zo'n klok is je timeline dan ook niet compleet
Lolzquote:Op dinsdag 3 november 2009 06:12 schreef JJH het volgende:
De Big Ben heeft ook een account.
http://twitter.com/big_ben_clock
Net als een zwitserse koekoeksklok
http://twitter.com/coucou_suisse
big_ben_clockquote:Op woensdag 4 november 2009 02:12 schreef frame-saw het volgende:
De Big Ben clockIk moet gewoon elke keer lachen als ik BONG zie staan.
logisch, het gaat over twitterquote:Op woensdag 4 november 2009 21:13 schreef DennisMoore het volgende:
Eigenlijk is dit best wel een inhoudsloos topic he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |