quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:58 schreef Mirjam het volgende:
ik wil een eigen foto als achtergrond nemen, maar hoe groot moet die foto zijn om het hele scherm te bedekken?
oh, dat ligt zeker aan je schermgrootte ook?
1024 redde ik het niet mee
Vervolgens duizenden T-Pain disses met #tpainbetterquote:T-PAIN DISST JAY-Z
Geplaatst door: 538 Juize - 07/09/2009
T-Pain was dit weekend te horen als DJ in de Rehab club in Las Vegas. Van die gelegenheid maakte hij gebruik om te laten horen van hij van Jay-Z vindt: "Fuck Jay-Z!"
De diss van T-Pain naar Jay-Z bleef niet bij iedereen onopgemerkt, ook Rihanna en Fabolous waren in de club. Fab besloot het meteen te twitteren. "Yo I'm at Rehab (club) in Vegas.. T-Pain is DJ'ing.. Sayin Fuck Jay-Z, he old, blah blah.. guess its backlash from D.O.A."
dat ligt inderdaad aan de schermgrootte.quote:
Wat voor een TVP is dat?!quote:
RTquote:Op woensdag 9 september 2009 08:59 schreef verleiding het volgende:
Tweet.
RT @Borisz RT [...]quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frysk bloed tsjoch op!
Whehehequote:Op woensdag 9 september 2009 10:58 schreef kikoooooo het volgende:
http://twitter.com/vonloghausen/status/3859811625
quote:
Dat commentaar heb ik nog niet gehad terwijl ik hele onzin gesprekken van Wiggers in de bus achter me versla op Twitter. Dat schijnen mensen dan weer leuk te vindenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:52 schreef RedGuy het volgende:
Ik houd ook van Twitter, al krijg ik wel regelmatig commentaar dat mijn tweets echt nietszeggend en vaak onzinnig zijn.
Maar ik vind ook dat je Twitter niet té serieus moet nemen.
Ik ben al rap onderweg naar de 2000.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
![]()
Nog 14 stuks en de 1e magische grens van 1000 Tweets is bereikt
Zoals Jiggy Djé ooit zei in een interview met 3VOOR12: Op Twitter kun je er eigenlijk achter komen wie grappig zijn en wie niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:58 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Dat commentaar heb ik nog niet gehad terwijl ik hele onzin gesprekken van Wiggers in de bus achter me versla op Twitter. Dat schijnen mensen dan weer leuk te vinden
Bronquote:Hiphop op Twitter: Je moet net zo hard komen als in je verses
Rotjoch: "Ik sta op het punt om Willie Wartaal te unfollowen"3VOOR12 NL Atze de Vrieze
donderdag 23 juli 2009 12:50
"Twitter brengt de hele NL hiphopscene bij elkaar!! Zoveel liefde en harmonie!!! Dit zijn de glorie dagen!! Geniet er van nu t kan!!" De stelling van de week komt van Rotjoch, presentator van BNN's 101 Barz. De stelling werd geponeerd - waar anders - op Twitter. De afgelopen maanden opende de ene na de andere rapper een account. Ze weten wel raad met de microbloggingcommunity. Rappers zijn gadgetfreaks, en scherp zijn in 140 tekens, dat is per slot van rekening net zoiets als 16 bars vol pennen. "Rappers houden van poep praten", zegt rapper Murda Turk. "En op Twitter kun je de hele dag poep praten, zonder dat iemand er last van heeft."
Zo eenvoudig kan het natuurlijk zijn. Rappers schreeuwen graag naar wie het maar horen wil. Een beetje cliché, maar wel waar. Maar er is meer. "Het voordeel van Twitter is dat je niet persé mensen terug hoeft te volgen als ze jou volgen", zegt Jiggy Djé in een videoblog gewijd aan Twitter. "In tegenstelling tot Hyves, waar je wederzijds vrienden moet zijn. Je wilt niet weten hoeveel mail ik krijg van Hyves. Nog een verschil: Hyves heeft geen humor, Twitter wel.""Ik wil mensen minimaal drie keer per dag laten lachen met mijn tweets", zegt Murda Turk.
Volgens Rotjoch is er een ijzeren onderscheid tussen neppe twitterraars en echte. Neppe twitteraars tikken hun woorden thuis achter de computer, echte nemen hun Blackberry overal mee naartoe. "Je vindt mij in een club, in de studio, backstage, je ziet een tiet of een kont langs komen." De 'echte' twitteraars zorgen voor een extra meerwaarde: je weet precies waar in de hiphopscene de beste feestjes gaande zijn. Dat kan in heel Nederland zijn. "Ik was laatst op een zondagavond met Lucien Foort in Utrecht, hij had daar een optreden. In de kleedkamer van de club zaten Dio, Feis, Winne, U-niq, Murda Turk. Bleek dat alleen Dio moest optreden, en dat alle anderen zich thuis zaten te vervelen." "Ik heb vaker met Kees de Koning gepraat op Twitter, dan in het echt", zegt Murda Turk.
Ook Willie Wartaal van De Jeugd van Tegenwoordig heeft naar eigen zeggen tegenwoordig zijn Blackberry vaker in zijn hand dan zijn pik. Hij gebruikt Twitter vooral om te praten over lieveheersbeestjes, de Revolutie (de aantocht van Vjčze Fur) en zijn bizarre slaappatroon ("Ik slaap van 6:00 tot 13:00 uur"). "Veel mensen nemen Twitter te serieus", zegt hij. "Dan schakelen ze van Twitterberry over op Übertwitter. Come on. Tik gewoon 140 tekens en druk op SEND."
Toch denkt ook hij dat het medium een bijdrage heeft aan de scene. "Bij optredens is iedereen cool, met een hele entourage om zich heen. De drempel om op iemand af te stappen is veel kleiner als je hem volgt op Twitter." "Je leert mensen echt kennen", zegt Jiggy Djé. "Ook mensen waarvan je dacht dat je ze al kende. Dat is meteen de valkuil. Twitter laat je ware kleuren zien. Je krijgt ineens de kans om veel te zeggen, en sommige mensen blijken dan helemaal geen leuk leven te hebben, of niet grappig te zijn. Twitter can ruin your carreer." "Ronald Giphart vond ik een dwaas op Twitter", zegt Willie Wartaal. "Hij is niet grappig, maar probeert dat wel te zijn. Ik wil wel graag zeggen dat Job de Wit een baas is. Daar ben ik op Twitter achter gekomen." "Ik sta op het punt om Willie Wartaal te unfollowen", zegt Rotjoch. "Hij praat alleen maar onzin."
Rotterdammer Winne heeft dubbele gevoelens bij het medium. Ook hij gebruikte zijn account veel de laatste weken, vooral tijdens de vele zomerfestivals. "Mensen vinden het leuk om dingen te weten van hun favoriete artiesten. Ze hebben het gevoel dat ze dichter bij je kunnen komen. Dat is ook wel zo, maar eigenlijk zeg ik niet zo veel. Ik hou het bewust een beetje op afstand. Kleine Jay bijvoorbeeld twitterde van de week dat zijn vriendin hem gedumpt had. Die vuile was zou ik niet buiten hangen. Vorige week heb ik geprobeerd een dag zonder Blackberry door te komen. Dat lukte."
Voor huisgenoten Willie Wartaal en Murda Turk is hun Blackberry een verlengstuk van hun identiteit als rapper. "Wij zien Twitter als kunst", zegt Murda Turk. "In je tweets moet je net zo hard komen als in je verses. Get followed or die trying!"
Ja.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:25 schreef kikoooooo het volgende:
http://twitter.com/SHEBYTE
Is dat she van fok?
quote:Shark Week is the one thing Black Dynamite finds more fulfilling than loving multiple ladies at once.5:46 PM Aug 3rd from web
Dat laatste weet ik, maar dat eerste? Aanklagen? Hehe, tof wel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:49 schreef kikoooooo het volgende:
Haha die kloons zijn juist masterlijk, juist omdat Albert ze aan wil klagen
Onno Hoes is de holmaat van Albert
Dat zou kunnen... of het is dezelfde die bij Krentenbol zat ofzo : ')quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:25 schreef kikoooooo het volgende:
http://twitter.com/SHEBYTE
Is dat she van fok?
quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:51 schreef June. het volgende:
Word ik eerst gevolgd door een ene AlbertVerlinde_, nu door een zekere OnnoHoessBN'ers imiteren is zo sad.
Als het een neppert is, vind ik het net zo irritantquote:
quote:'Sms-dienst Twitter onveilig'
AMSTERDAM – Het is niet al te moeilijk om via sms berichten te plaatsen op een twitter-account van een ander persoon. Het in het bezit zijn van een mobiel nummer van iemand anders is voldoende om een tweet te plaatsen onder zijn of haar naam.
De site Twitter biedt gebruikers de mogelijkheid aan om via een sms een bericht te plaatsen op hun account. Je kan mensen zonder het gebruik van een computer alsnog op de hoogte stellen van je dagelijkse bezigheden.
Misbruik van deze dienst is echter vrij gemakkelijk. Dat meldt Hackblog.nl. Via Google zijn mensen met een twitteraccount die gebruik maken van de sms-dienst in overvloed te vinden.
Speurwerk
Om het mobiele nummer te bemachtige is een stuk lastiger, maar via speurwerk met datzelfde google is het zeker niet onmogelijk.
Op Hackblog.nl dient Michiel Mulder als voorbeeld. Raadslid van de PvdA en zijn 06-nummer staat onder zijn persoonsbeschrijving, toegankelijk voor iedereen.
Op deze manier is het dus vrij gemakkelijk om de meeste vreemde berichten de wereld in te brengen dat voor de daadwerkelijke twitteraar de nodige problemen op kan leveren
dus dan moet je gaan versturen met het telefoonnummer van dhr Mulder.quote:
veelzeggend.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:38 schreef JayJay8 het volgende:
Google?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:08 schreef ruffian het volgende:
Ik wil Twitter gaan integreren in mijn site.
Nu bedoel ik niet dat de mensen onze tweets kunnen gaan volgens maar dat ze op hun Twitter in kunnen loggen en vanuit mijn site kunnen posten.
Denk aan Slandr/Tweete maar dan in het nederlands (aangezien de mensen die ik er op wil zetten geen engels kunnen/a-technisch zijn)
Is hier een standaard webapplicatie voor? Er zijn er genoeg waarmee je voor 1 gebruiker aan de slag kan.
Je kan dan gebruik maken van de API van twitter, moet je wel alles zelf scripten..quote:Op donderdag 17 september 2009 12:08 schreef ruffian het volgende:
Ik wil Twitter gaan integreren in mijn site.
Nu bedoel ik niet dat de mensen onze tweets kunnen gaan volgens maar dat ze op hun Twitter in kunnen loggen en vanuit mijn site kunnen posten.
Denk aan Slandr/Tweete maar dan in het nederlands (aangezien de mensen die ik er op wil zetten geen engels kunnen/a-technisch zijn)
Is hier een standaard webapplicatie voor? Er zijn er genoeg waarmee je voor 1 gebruiker aan de slag kan.
Ik heb dat al een paar keer gehadquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:37 schreef Mirjam het volgende:
als je naar iemand tweet die jou niet volgt, maar met behulp van @[naam], krijgt die persoon je tweet dan wel te zien?
Jep.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:37 schreef Mirjam het volgende:
als je naar iemand tweet die jou niet volgt, maar met behulp van @[naam], krijgt die persoon je tweet dan wel te zien?
in programma's krijg je dat inderdaad wel direct te zien.. via web niet..quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:40 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik heb dat al een paar keer gehadMet een @ krijg je het voor zover ik weet altijd te zien.
en wie ga je nu stalken?quote:
Gravity, en als je niet de gratis versie hebt is het die 15(?) euro echt wel waard!quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:01 schreef Enfermera het volgende:
Is er eigenlijk een goeie applicatie die te downloaden is voor je telefoon om daarmee te twitteren? (voor Nokia E71). Heb er zelf al een paar geprobeerd maar die zijn raar en kloppen niet helemaal, of zijn in ieder geval niet gebruiksvriendelijk.
Niet via Twitter website. Dan moet je rechts op @<Username> rammen om het te zien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:37 schreef Mirjam het volgende:
STEW is beter, als ie werkt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:11 schreef ruffian het volgende:
[..]
Gravity, en als je niet de gratis versie hebt is het die 15(?) euro echt wel waard!
Thanks! Die heb ik volgensmij nog niet geinstalleerd.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:11 schreef ruffian het volgende:
[..]
Gravity, en als je niet de gratis versie hebt is het die 15(?) euro echt wel waard!
Die had ik inderdaad ook gedownload, maar daar kon ik geen wijs uit wordenquote:
Heb je een touchscreen telefoon? Op de LG Arena van mijn vriendin word ik er ook niet veel wijzer van terwijl die op mijn Nokia N95 weer super werkt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:11 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Thanks! Die heb ik volgensmij nog niet geinstalleerd.
[..]
Die had ik inderdaad ook gedownload, maar daar kon ik geen wijs uit wordenheb mn vriend er nog naar laten kijken (ICT'er), en zelfs die kon er geen wijs uit worden!
Nee, heb een nokia E71..quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:40 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Heb je een touchscreen telefoon? Op de LG Arena van mijn vriendin word ik er ook niet veel wijzer van terwijl die op mijn Nokia N95 weer super werkt.
Wat snap je dan niet of waar gaat het mis?quote:
Downloaden gaat goed. Inloggen gaat. Maar als ik mijn tweets wil zien dan zegt hij 'protected user!' en krijg ik niks te zien.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:28 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Wat snap je dan niet of waar gaat het mis?
Facebook enzo? Dat heb ik helemaal niet. Gewoon vanaf je telefoon naar http://m.twibble.de en daar downloaden? Zit niets van facebook bij...quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:00 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Downloaden gaat goed. Inloggen gaat. Maar als ik mijn tweets wil zien dan zegt hij 'protected user!' en krijg ik niks te zien.
Het klopt wel, ik heb mijn tweets niet zichtbaar gezet voor mensen die mij niet volgen (en waarvan ik het bevestigd heb enzo), maar waarom laat hij me dan geen tweets van mij of mensen die ik volg zien?
Daarbij zit er teveel troep bij, het is niet alleen twitter maar nog meer zooi van andere dingen, facebook enzo volgensmij, ik weet het niet, maar dat moet ik allemaal niet. Ik wil alleen twitter en verder niks.
Of doe ik iets fout?
Ja, dat heb ik dus gedaan.. Die link had mijn vriend idd ook gevonden. Maar ik begrijp dus helemaal niks van die applicatie en hij doet gewoon niet wat ik wil. Ik log me in, wil mijn tweets zien en het enige wat hij zegt is dat ik een protected user ben. Ja, dat weet ik ook wel!quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:03 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Facebook enzo? Dat heb ik helemaal niet. Gewoon vanaf je telefoon naar http://m.twibble.de en daar downloaden? Zit niets van facebook bij...
Met dit probleem kan ik je ook niet helpen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:18 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus gedaan.. Die link had mijn vriend idd ook gevonden. Maar ik begrijp dus helemaal niks van die applicatie en hij doet gewoon niet wat ik wil. Ik log me in, wil mijn tweets zien en het enige wat hij zegt is dat ik een protected user ben. Ja, dat weet ik ook wel!![]()
Nouja. Misschien probeer ik het binnenkort nog wel eens, maar nu ff niet
gewoon http://m.slandr.net of http://dabr.co.uk (via je telefoon dus) gebruiken. Vele malen sneller dan die kut applicaties en super gebruiksvriendelijk.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:01 schreef Enfermera het volgende:
Is er eigenlijk een goeie applicatie die te downloaden is voor je telefoon om daarmee te twitteren? (voor Nokia E71). Heb er zelf al een paar geprobeerd maar die zijn raar en kloppen niet helemaal, of zijn in ieder geval niet gebruiksvriendelijk.
Nie zo miepe,Gravity werkt uitstekend!quote:Op maandag 21 september 2009 12:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
gewoon http://m.slandr.net of http://dabr.co.uk (via je telefoon dus) gebruiken. Vele malen sneller dan die kut applicaties en super gebruiksvriendelijk.
Ik heb um verder getweetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |