abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72569225
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders. Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama? Besta ik wel echt? Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen? Dit soort dingen spoken steeds vaker door mijn hoofd sinds ik dus dat autoongeluk gezien heb,,,
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:31:32 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72569272
Que? Goed spul!

Zonde van je tijd om daar over na te denken.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:31:38 #3
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72569277
Zinloze vragen.
Niet over nadenken, geen tijd en energie aan verspillen
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_72569285
heb je al eens overwogen om te gaan praten met eenmaatschappelijk werker o.i.d.?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72569295
omdat het kan
gr gr
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 september 2009 @ 23:32:54 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72569324
Als je nou eens met je huisarts gaat praten over dat ongeluk
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72569326
Hoi
pi_72569327
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:32 schreef Quyxz_ het volgende:
omdat het kan
Enige juiste antwoord op alle waaromvragen
pi_72569354
Ik heb een psycholoog die ik zsm zie. Maar het punt is dat zij het niet weet. Dat beangsitgt me. En wat als zij ook 'nep' is?
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:34:08 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72569373
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef Strawberryjuice het volgende:
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders.
Vanwege de genenset van je ouders.
quote:
Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama?
Omdat je niet de genenset van die mensen hebt.
quote:
Besta ik wel echt?
Je typt dus je bestaat.
quote:
Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen?
Dat doet er niet toe.
quote:
Dit soort dingen spoken steeds vaker door mijn hoofd sinds ik dus dat autoongeluk gezien heb,,,
Ga eens langs bij je huisarts.
pi_72569404
Heb je net The Matrix voor het eerst gezien of zo?
pi_72569408
Wat TNA zegt !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_72569411
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik heb een psycholoog die ik zsm zie. Maar het punt is dat zij het niet weet. Dat beangsitgt me. En wat als zij ook 'nep' is?
Lol....tjah?
Knijp haar eens flink...ergens...wie weet loopt ze leeg of niet..
In feite plaag jij jezelf met vragen die niemand kan beantwoorden...die gewoonweg zijn zoals ze zijn...
dus waarom plaag jij jezelf zo?
pijnig jij het zelf vanuit een gevoel van onmacht?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:35:22 #14
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72569419
quote:
Maak je het jezelf niet heel moeilijk nu?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:35:43 #15
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72569439
Alleen jij kunt voor jezelf een bevredigend antwoord formuleren. Erover praten helpt daarbij, het liefst met iemand die er verstand van heeft.
Resistance is futile
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:36:22 #16
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72569465
quote:
Dude.... relax
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:36:38 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72569476
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:35 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Maak je het jezelf niet heel moeilijk nu?
Ja, aangezien de reacties in dit topic net zo goed een illusie kunnen zijn
pi_72569478
Geen controle hebben maakt me echt extreem bang..
Ik weet wel dat ik eruitzie zoals ik eruitzie door die set maar waarom zie ik de wereld door dit lichaam heen? Dit is mijn enige kans op leven dus waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
pi_72569512
Dit soort vragen komen vaak voorbij op een warme zomeravond als ik samen met vrienden een aantal drankjes op heb. Van die vragen waar je uren over kunt lullen, maar nooit met zekerheid een antwoord op krijgt.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:37:51 #20
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72569521
Zelfs al is je psycholoog het product van je eigen illusie, kan het dan kwaad om het haar te vertellen?
Resistance is futile
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:38:49 #21
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72569554
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
Hoezo heb je geen controle?
quote:
waarom zie ik de wereld door dit lichaam heen?
Omdat je bent wie je bent.

quote:
Dit is mijn enige kans op leven
Klopt. Dus maak er wat van

quote:
dus waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
Waarom-vragen zijn zinloos
pi_72569559
quote:
lekker verder gaan met de illusie dat je leeft.
pi_72569603
Je denkt, dus je bestaat . . .

Menig één heeft wel eens van die gedachten over z'n eigenste Ikke. Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waarom doe ik dit hier? Hoe ziet een ander mij? Ziet een ander mij? Ruikt een ander mij? Hoe klinkt mijn stem? Ben ik wel leuk? Ben ik wel mooi? Etc . . .

Hoort erbij. En door het ongeluk wat je hebt gezien ga je opeens je zelf en je leven anders bekijken. Doe er je voordeel mee en leer je zelf waarderen zoals je bent. Uniek en waardevol voor een ander en als je dat door hebt, ook voor jezelf.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_72569657
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72569730
quote:
Ik weet wel dat ik eruitzie zoals ik eruitzie door die set maar waarom zie ik de wereld door dit lichaam heen? Dit is mijn enige kans op leven dus waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
je moet jezelf niet zo serieus nemen, je bent hier slechts toevallig. er is geen hogere bedoeling met jou "zijn". je bent ook niet belangrijk, probeer te genieten van het verblijf hier, of hou jezelf voor de gek en geloof in een hogere macht/doel.
mensen vinden het altijd zo moeilijk te accepteren dat het allemaal niets voorstelt, iedereen wil zo graag iets betekenen, helaas, pech gehad.
volgende keer beter.
pi_72569907
Ik hou te erg van de wereld en het leven om in te zien dat het niks voorstelt:(
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:51:46 #27
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72570002
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:48 schreef Strawberryjuice het volgende:
Des te beter dat het leven geen doel kent; heb je extra tijd voor leuke dingen.
pi_72570076
quote:
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders. Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama? Besta ik wel echt? Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen? Dit soort dingen spoken steeds vaker door mijn hoofd sinds ik dus dat autoongeluk gezien heb,,,
Gewoon..... omdat het kan!
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:55:29 #29
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72570117
quote:
Het is wat jij er van maakt
pi_72570233
Ook maar even een serieuze reactie tussen al het andere spul!

Dergelijke gedachten hebben mij (toen ik in mijn puberteit zat) ook bezig gehouden...ik wist toen eigenlijk nooit zo goed hoe ik het moest bewoorden.
Jij slaat de spijker op z'n kop, wat mij vooral ook nog bezig hield...als ik dood ben en onder de grond of wat dan ook lig, kun jij nog wel kijken/voelen/ruiken e.d. euhm...hoe komt het dat ik dat dan niet zie/voel/ruik.

Logisch want ik ben dood natuurlijk maar waar blijft mijn vermogen om dat allemaal te doen dan, en ...........ja zo kan ik ook uren doordenken!
Gelukkig voel ik me verder PRIMA...en kan deze gedachten ook eenvoudig weer naar achteren schuiven zodat ik lekker verder kan genieten van het leven
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:59:52 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_72570248
klinkt als de inleiding voor een film die ik moet zien!
Ga door!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 9 september 2009 @ 00:14:55 #32
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_72570673
How the Mind Works van Steven Pinker, ga dat eens lezen. Dan kom je alvast een stapje verder.

http://nl.wikipedia.org/wiki/How_the_Mind_Works
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_72570732
Lees spiegelogie van Willem de Ridder, goed boek.
pi_72570774
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:59 schreef houtjes het volgende:
Ook maar even een serieuze reactie tussen al het andere spul!

Dergelijke gedachten hebben mij (toen ik in mijn puberteit zat) ook bezig gehouden...ik wist toen eigenlijk nooit zo goed hoe ik het moest bewoorden.
Jij slaat de spijker op z'n kop, wat mij vooral ook nog bezig hield...als ik dood ben en onder de grond of wat dan ook lig, kun jij nog wel kijken/voelen/ruiken e.d. euhm...hoe komt het dat ik dat dan niet zie/voel/ruik.

Logisch want ik ben dood natuurlijk maar waar blijft mijn vermogen om dat allemaal te doen dan, en ...........ja zo kan ik ook uren doordenken!
Gelukkig voel ik me verder PRIMA...en kan deze gedachten ook eenvoudig weer naar achteren schuiven zodat ik lekker verder kan genieten van het leven
Even zonder gekheid he?

Bovenstaande reactie is net zo serieus als een intervier van Tim Kuik

Wat is jouw leverancier?, ik wil daar namelijk ook weleens de helft van hebben.
pi_72570818
quote:
Ben je ook bang voor de dood?
  woensdag 9 september 2009 @ 08:45:22 #36
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_72573653
We zien alles wat je doet.
Was je erbij?
pi_72573677
Er zit geen reden achter, het is gewoon zo.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_72573928
quote:
Het leven is één groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.

Het leven op zich is doelloos.
Maar je kan jezelf wel een doel geven.

Bijvoorbeeld vanuit een geloofsovertuiging je medemens helpen en op deze manier in een eventueel volgend leven in de hemel komen.

Of vanuit een meer dierlijke overtuiging, het voortbestaan van je soort waarborgen door zoveel mogelijk nakomelingen te werpen.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_72574344
ik wil het gedroom in deze discussie even stoppen hoor

Het doel van een individu, zowel mens als dier als plant, is puur het deel uitmaken van een keten ter ontwikkeling van sterkere rassen of schepsels

Zo, sluit die handel maar
  woensdag 9 september 2009 @ 09:30:51 #40
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72574383
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:28 schreef 68Chevelle het volgende:
Het doel van een individu, zowel mens als dier als plant, is puur het deel uitmaken van een keten ter ontwikkeling van sterkere rassen of schepsels
Nee hoor, ook evolutie heeft geen doel.
Het gebeurt gewoon.

woensdag 9 september 2009 @ 09:32:32 #41
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72574418
Omdat.. Daarom. Snap je?
  woensdag 9 september 2009 @ 09:35:05 #42
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_72574462
Je bent niet de eerste die er over nadenkt TS, en je zal de laatste ook niet zijn.

Uiteindelijk kan je de vraag per definitie niet beantwoorden, en dan kan je je afvragen of het uitmaakt of alles echt is, of juist een illusie. Je persoonlijke realiteit wordt bepaald door je zintuigen. Of je nou in de matrix zit of niet, je bewustzijn en emoties worden er niet minder echt om.
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
  woensdag 9 september 2009 @ 10:26:20 #43
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72575506
Wat je ziet is niet echt. Je zit in de MATRIX.

Dus je leven is nutteloos, je bent vervangbaar en liefde is ook maar een chemisch proces.

Have a nice day.

[ Bericht 96% gewijzigd door Mordreth op 09-09-2009 12:51:30 (oeps :P) ]
pi_72575554
quote:
De wereld stelt zoveel voor als je er zelf van maakt, dus loop je zelf niet zo'n depressieve huilie te maken en look on the bright side.
pi_72576678
De enige vraag waar je een soort van antwoord op kan krijgen is die of de wereld wel echt is. Maakt het uit of het echt is of niet? Als jij het als zodanig meemaakt dan is het blijkbaar echt.
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
pi_72576741
veel mensen denken dat er een hele boel zielen zijn die om en om van lichaam wisselen, ik denk dat er maar 1 ziel is en dat jij tegelijkertijd mij bent zonder dat we het van elkaar weten.
pi_72577410
Sommige mensen zeggen dat het ego niet bestaat en dat wij allen één zijn.

Ik zeg: lees dit boek eens.
pi_72577596
Hoe heet dat syndroom? Waarbij mensen denken dat alles om hen nep is en geacteerd.
pi_72577777
Héél herkenbare vraag! Ik heb de laatste tijd ook veel te veel nagedacht over het leven enzo, en een van de centrale vragen was: omg wat doe ik hier, waarom ben ik mij?! Ik werd zelfs bang van het idee dat ik niet "uit mezelf kon ontsnappen". Ik moet je teleurstellen: al het piekeren en bang zijn heeft nergens toe geleid, ik weet het nog steeds niet. Je kunt er dus beter mee proberen te stoppen.

Ik vroeg me n.a.v. je topics wel af: heb je veel vage angstklachten? Die kunnen deze gedachten namelijk aanjagen. Misschien ben je angstig (niet voor iets concreets maar door stress o.i.d.) en ga je daardoor over van alles en nog wat piekeren om die angst ergens op te kunnen projecteren. En door het piekeren neem je angst weer toe, etc.
pi_72577815
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:43 schreef Gwywen het volgende:

Sommige mensen zeggen dat het vliegende spaghettimonster bestaat;

pi_72578747
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:43 schreef Gwywen het volgende:

het ego bestaat wel, maar sterft mee bij onze dood.

stel jezelf eens de vraag: "wie ben ik?".

Alles wat je denkt te zijn staat opgeslagen in je hersens, wie je ouders zijn, waar je huis staat, wat je hebt geleerd op school, je mening, etc. etc. Als iemand een bepaald deel van je hersens eruit snijdt, kan je vergeten wie je ouders zijn, wie je bent of welk deel het maar is.

Zodra je dood gaat rotten je hersens weg, dus "jij" rot ook weg.
Maar dan is er nog iets, een "ziel" kan zonder geheugen, zonder huis etc. dus er is wel een gedeelte dat onsterfelijk is, maar dat gedeelte is zich niet bewust van zichzelf. want daar heeft het hersens voor nodig.

Met andere woorden, reincarnatie kan best bestaan, maar doet er niet toe, omdat mijn ziel na mijn dood net zo leeg is als een ander's zijn ziel.
Ook acht ik het goed mogelijk dat een ziel interdimensionair is, dus waar we bij reincarnatie praten over een chronologische hergeboortenis, (mensen die beweren dat reincarnatie bestaat zeggen nooit dat ze iemand zijn geweest uit de toekomst. ) terwijl in mijn ogen staat de waarneming boven de tijd, want de tijd zelf wordt ook waargenomen.

daarom is ieder een, en tegelijkertijd iemand anders.
pi_72578763
quote:
Dat laatste heb ik me ook wel eens bedacht. Net als in een droom, daar gebeuren ook dingen die echt lijken maar enkel in je hoofd plaatsvinden. Waarom geldt dat ook niet voor datgene wat wij 'echt' noemen? Dat ons leven een verbeelding is in ons eigen hoofd (of wat we dan ook voor mogen stellen).
Enige vraag die ik dan krijg: als het leven een verzinsel van onszelf is, kunnen we het dan ook sturen? Dus hoe zelf bepalen wat er allemaal wel en niet gebeurt?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_72578936
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:34 schreef Walter81 het volgende:
hoe zelf bepalen wat er allemaal wel en niet gebeurt?
als je op "log uit" klikt wordt je afgemeldt bijvoorbeeld.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:58:06 #54
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72579466
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:40 schreef alsem het volgende:

[..]

Dat is juist de vraag. Hoe WEET je dat. Elke idioot developer kan een schermpje toveren dat wel zegt dat je uitgelogd bent, maar ondertussen weet je dat niet zeker. Het kan ook nog een illusie van je zintuigen zijn.
pi_72579639
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:58 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Dat is juist de vraag. Hoe WEET je dat. Elke idioot developer kan een schermpje toveren dat wel zegt dat je uitgelogd bent, maar ondertussen weet je dat niet zeker. Het kan ook nog een illusie van je zintuigen zijn.
dat heet vertrouwen in je eigen waarneming, mij boeit het niet of ik daadwerkelijk ben uitgelogd als ik daarop klik, ik heb er zelf ook nooit echt bewust op geklikt om die reden.
Maar dingen die er wel toe doen zoek ik liever tot op het bot uit voordat ik het vertrouw, en dan nog weet je het niet 100% zeker, maar dat maakt niet uit, een mensenlichaam werkt ook niet voor de volle 100% we hebben nogsteeds rudimentaire organen.

Godsdient is ook op dat vertrouwen gebaseerd, misbruik maken van andersmans vertrouwen en zijn gebrek aan inzicht uitbuiten.
pi_72580269
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:40 schreef alsem het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet..

Ik bedoel, als ik wil dat jij iets uit jezelf zegt/doet, en jij bestaat op dezelfde wereld als ik, maar onze wereld blijkt maar een fantasiewereld te zijn in mijn hoofd, waar we ons niet van bewust zijn dat dat zo is, dan moet ik toch zelf kunnen bepalen wat een ander doet?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_72584373
quote:
Omdat wat jij interpreteerd als 'jij' je lichaam is.. Je bewustzijn hangt volledig samen aan je lichaam. Verandert er iets in je lichaam dan verandert ook je bewustzijn.

Waarom ben je mens? mens is een benoeming voor ras. je bent ook een dier zelfs een zoogdier.
Je leeft nu omdat je lichaam in deze periode gemaakt is en jouw 'ik' vasthangt aan je lichaam.

waarom hier? Omdat je hier geboren bent en je lichaam het gevoel angst opwekt om te verhuizen. In andere tijden leefde je daar omdat dat de plaats was waar je kon overleven.

je doel? voor te planten).

eg: het leven pur sant is 1 nutteloze bedoeling... zelfs het hebben van plezier... (opgelegde regels in je koppie die wat stofjes vrijlaten wanneer je in een situatie zit waarbij je het meeste kans hebt om voort te planten(direct of indirect)) is een compleet nutteloos gevoel in the long run. Het feit dat je een gelukkig of slecht leven gehad hebt (veel goede stofjes eg veel goede situaties, of veel slechte stofjes eg veel situaties die je lichaam wou veranderen) maakt vanaf je dood geen bal verschil. Het is alleen de perceptie die je hebt tijdens je levensloop die voor jou het verschil maakt.

Voor de rest veel plezier ermee
pi_72601568
quote:
Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen?
Ik heb me dezelfde dingen wel eens afgevraagd dus het is geen illusie.

.. of we zijn met z'n 2en.
pi_72601880
quote:
niet dat van Wilders
Nouja, je hoeft niet in Wilders huid te kruipen om te beseffen dat de islam echt ontzettend fout is. Maar dat even terzijde....

Maar deze vraag heeft me ook wel eens beziggehouden. Waarom ben ik IK. Ook dat gelul over dat er meer is na het leven. Dus een mier of een mug niet? En hoe meer mensen, hoe meer 'zielen' ... ? Hoezo meer dan? Stel dat de bevolking krimpt, waar blijven al die zieltjes dan? Op reserve?

Echt weird allemaal. Programma's als het zesde zintuig helpen nou niet echt bij het zoeken naar de 'waarheid'. Uiteindelijk zijn we allemaal inderdaad energie. Alles is energie eigenlijk, eigenlijk besta je niet, en eigenlijk is alles wat je ziet niet echt, maar slechts wat er in je hoofdje omgaat. Beetje het idee van The Matrix, maar dan anders.
pi_72602830
Cogito Ergo Sum...
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_72602964
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:12 schreef DjinN het volgende:
Cogito Ergo Sum...
Maar het denken houdt ook ergens weer op. En denken is ook weer weggelegd voor de levenden. Doden denken niet, slechts hun gedachten worden in leven gehouden door de levenden.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:24:31 #62
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72603153
Er zijn middelen die je misschien het antwoord kunnen geven, deze kunnen je inzichten geven op situaties die je anders niet zou zien..
pi_72610281
Grappig hoe dit soort topics uiteindelijk altijd uitkomen bij dope
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
pi_72610376
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:24 schreef fs180 het volgende:
Er zijn middelen die je misschien het antwoord kunnen geven, deze kunnen je inzichten geven op situaties die je anders niet zou zien..
Ja, illusies?
  donderdag 10 september 2009 @ 12:15:51 #65
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72610405
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:12 schreef DjinN het volgende:
Cogito Ergo Sum...
En sommige filosofen zeggen: je bestaat omdat anderen beweren dat je bestaat.
pi_72614058
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:15 schreef Strawberryjuice het volgende:

[..]

Ja, illusies?
De hele wereld is een grote illusie, dus om spirituele ervaringen door middel van drugs een illusie te noemen
pi_72614561
quote:
Wat maakt dat uit als ze je kan helpen?

Ik heb me dit soort dingen ook wel eens afgevraagd en ook al is het allemaal verbeelding of een illusie.. /care.
  donderdag 10 september 2009 @ 17:06:36 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72616656
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:15 schreef Strawberryjuice het volgende:

[..]

Ja, illusies?
Nee, die middelen laten jou de wereld zien zoals deze is, jouw persoonlijke interpretatie verdwijnt..
pi_72616738
Diezelfde gedachten heb ik ook wel eens. Leuk denkvoer soms, maar probeer er niet in door te slaan. Hoogstwaarschijnlijk vind je op die vragen toch geen antwoorden.
pi_72617861
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Diezelfde gedachten heb ik ook wel eens. Leuk denkvoer soms, maar probeer er niet in door te slaan. Hoogstwaarschijnlijk vind je op die vragen toch geen antwoorden.
de antwoorden zijn er wel, maar zijn vaak te teleurstellend, daarom is het belangrijk dat je stevig in je schoenen staat voordat je de zoektocht ernaar begint.

Een bad trip komt volgensmij ook bijna alleen maar voor bij mensen met een scheefgetrokken cbeeld van de werkelijkheid.
pi_72619783
Dit zijn echt van die gesprekken die je 'n beetje aangeschoten met vrienden moet gaan voeren, ik vind 't altijd wel interessant.
Hallon!
pi_72620340
quote:
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders.
1. Omdat als je als iemand anders geboren was, je iemand anders was en je niet van 'Strawberryjuice' afwist. Dan stelde je dezelfde vraag over degene die je dan was
quote:
Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama?
Je ziet niet alles vanuit Wilders, omdat jij Wilders niet bent. Als je Wilders wel was was je geen 'Strawberryjuice' en kon je het je andersom stellen. "ik/mij/mijzelf" gaat nou eenmaal over jou en niet over iemand anders.

Beide vragen zijn niet belangrijk: je kan maar 1 persoon zijn, en toevallig ben jij jezelf en ben ik ook mezelf.
quote:
Besta ik wel echt?
Misschien zit je in een computerspel... Maar dat maakt niet uit want voor jou is DIT de werkelijkheid (alles wat jouw zintuigen en hersenspinsels je zeggen). Daar zal je toch mee moeten leven, of je nu bestaat of niet.
quote:
Geen idee. Ik geloof van niet, maar maakt het uit? Ik vind je wel een beetje egocentrisch. Alles lijkt om jou te draaien, maar eigenlijk draait niets om jou. De wereld draait niet eens om de mensheid. Dus zoals anderen al zeggen: leef en geniet en hou je niet bezig met dit soort dingen.

Als je bij een spelletje aan het winnen bent vind je het toch ook leuk?? Als het leven een spel is moet je niet gaan zeuren maar plezier maken.
pi_72620647
Waarom kan een illusie niet leuk zijn? Misschien wordt je wel wakker in een nachtmerrie.

Haha ik ben eigenlijk een illusie die je probeert vast te houden in je illusionaire wereld.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:17:39 #74
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_72627752
Grappig, dat vroeg ik me vorige week ook af. Voor hetzelfde geld is het leven als de Truman show.
Niet te lang bij stilstaan. Wat voor jou geldt (waarom ben jij wie je bent) dat geldt ook voor anderen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_72633825
Even over je andere topic (ik snap niet waarom die op slot zit), maar als je vaker last hebt van die angstaanvallen moet je naar de huisarts gaan, die kan je helpen met pillen en eventueel therapie om er weer vanaf te komen. Mijn vader heeft precies hetzelfde, enorme hypochonder die bang is om dood te gaan bij elke kleine lichamelijke klacht, ik ben er zelf ook vatbaar voor. Hij had veel steun aan deze site, misschien herken je jezelf er ook in (vooral op het forum): http://paniekaanval.nl/forum/index.php
Misschien kun je het starten van een topic daar nog eens proberen.
pi_72666674
quote:
Vraag ik me ook wel ns af. Ergens in het biologisch proces vindt een moment plaats waarop een ziel aan dat hoopje cellen wordt toegevoegd en die ziel heeft vervolgens de controle over dat hoopje cellen en bekijkt de wereld vanuit dat hoopje cellen. Hoe is dat moment biologisch te duiden? Wanneer vindt het plaats? Hoe wordt bepaald welke ziel eraan wordt toegevoegd (lees: waarom bezie ik de wereld vanuit dat hoopje cellen? Waarom ben ik een Nederlandse man en geen hond in Bombay? Waarom leef ik nu en niet 1000 jaar eerder of later?) en kan het niet zo zijn dat de criteria die daarvoor nodig zich nog een keer voordoen en zich al voorgedaan hebben, zodat ik al ns eerder de controle over een hoopje cellen heb gehad en later nog ns zal krijgen (wat niet hetzelfde is als reincarnatie want de levens hebben dan niks met elkaar te maken).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72666890
Wat is die ziel dan precies en hoe heeft dat 'controle' over fysieke objecten als atomen ed.?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 september 2009 @ 09:37:00 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72666939
There is no spoon.
pi_72670241
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 09:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Vraag ik me ook wel ns af. Ergens in het biologisch proces vindt een moment plaats waarop een ziel aan dat hoopje cellen wordt toegevoegd en die ziel heeft vervolgens de controle over dat hoopje cellen en bekijkt de wereld vanuit dat hoopje cellen. Hoe is dat moment biologisch te duiden? Wanneer vindt het plaats? Hoe wordt bepaald welke ziel eraan wordt toegevoegd (lees: waarom bezie ik de wereld vanuit dat hoopje cellen? Waarom ben ik een Nederlandse man en geen hond in Bombay? Waarom leef ik nu en niet 1000 jaar eerder of later?) en kan het niet zo zijn dat de criteria die daarvoor nodig zich nog een keer voordoen en zich al voorgedaan hebben, zodat ik al ns eerder de controle over een hoopje cellen heb gehad en later nog ns zal krijgen (wat niet hetzelfde is als reincarnatie want de levens hebben dan niks met elkaar te maken).
Wordt die ziel wel aan dat hoopje cellen toegevoegd? Het ervaren van bewustzijn is niet gelijk aan het bestaan van een immateriele ziel. Omdat we het bewustzijn (nog) niet afdoende wetenschappelijk kunnen verklaren, wordt door sommige mensen de ziel erbij gehaald om het bewustzijn te 'verklaren'. Alleen schieten we met die verklaring niet echt wat op, want hoe die ziel precies in elkaar zit en werkt is geheel onduidelijk. Het bestaan van een ziel is niet plausibeler dan elke willekeurige andere theorie die het bewustzijn kan verklaren, bijvoorbeeld het bestaan van een gigantische robot die ons allemaal tegelijk aanstuurt. Overigens vindt het ontstaan van bewustzijn pas na de geboorte, ergens in de eerste kinderjaren plaats. Zou een pasgeborene 'zielloos' zijn? Dat klinkt niet echt intuitief. Als je het bestaan van een ziel niet uit het bewustzijn afleidt, waaruit dan wel?

En als de ziel al bestaat, wie zegt dan dat die ziel ons einde ook overleeft? De ziel heeft een invloed op het lichaam, maar ook andersom. Als je lichaam een klap krijgt, is het effect daarvan voelbaar in de ziel. Dan zou het toch ook zo kunnen zijn dat als het lichaam doodgaat, de ziel daarbij ook het loodje legt?
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:46:28 #80
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_72670264
Jezus wat een kinderdagverblijffilosofie.

Grow a pair.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:26:12 #81
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_72675431
Als de wereld een product van jouw geest was, en niets meer, zou je geest dan niet de best mogelijke omstandigheden voor jezelf en anderen willen, en daarmee de perfecte wereld creëeren? Daarom weet je dat de realiteit is zoals 'ie is; de leefwereld is niet ideaal zoals jij hem zou willen zien.
pi_72678690
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:45 schreef KGB12 het volgende:

[..]

Wordt die ziel wel aan dat hoopje cellen toegevoegd? Het ervaren van bewustzijn is niet gelijk aan het bestaan van een immateriele ziel. Omdat we het bewustzijn (nog) niet afdoende wetenschappelijk kunnen verklaren, wordt door sommige mensen de ziel erbij gehaald om het bewustzijn te 'verklaren'. Alleen schieten we met die verklaring niet echt wat op, want hoe die ziel precies in elkaar zit en werkt is geheel onduidelijk. Het bestaan van een ziel is niet plausibeler dan elke willekeurige andere theorie die het bewustzijn kan verklaren, bijvoorbeeld het bestaan van een gigantische robot die ons allemaal tegelijk aanstuurt. Overigens vindt het ontstaan van bewustzijn pas na de geboorte, ergens in de eerste kinderjaren plaats. Zou een pasgeborene 'zielloos' zijn? Dat klinkt niet echt intuitief. Als je het bestaan van een ziel niet uit het bewustzijn afleidt, waaruit dan wel?

En als de ziel al bestaat, wie zegt dan dat die ziel ons einde ook overleeft? De ziel heeft een invloed op het lichaam, maar ook andersom. Als je lichaam een klap krijgt, is het effect daarvan voelbaar in de ziel. Dan zou het toch ook zo kunnen zijn dat als het lichaam doodgaat, de ziel daarbij ook het loodje legt?
Ray Kurzweil omschrijft de ziel of het bewustzijn als zijnde een patroon in het zenuwstelsel. Zie het alsof je ruitjespapier aan de onderkant in het midden knipt tot aan de hoeken aan de tegenover gestelde zijde. Door met een pen een willekeurige (maar wellicht niet willekeurig) lijn trekt over de randen van de ruitjes naar boven. Dit is een van de vele mogelijke routes die te maken is en is te omschijven als jouw persoonlijkheid of bewustzijn. Tijdens het leven kan je deze route constant aanpassen, bewust of onbewust. Je komt echter nooit buiten het papier. De ziel zou je kunnen zien als de sturing aan de lijn, of als het patroon in de (onbewuste) keuzes die gemaakt worden bij het kiezen welke richting gekozen word bij elk kruispunt.

Op dit moment experimenteert Kurzweil met de mogelijkheden dit in chips of algoritmes van software na te bootsen. Een van de resultaten tot nu toe is de nieuwe soort surveillance camera's die kogelschoten uit het achtergrond geluid kunnen filteren en vervolgens direct de richting bepalen om zodoende een foto van het schot te nemen.
Shazam gebruikt ook dit soort technologie, een handige app op de iPhone om binnen enkele seconden liedjes te kunnen benoemen door het op te nemen.

Ik zie het 'ik' als het resultaat van bewuste en onbewuste invloeden op mijn persoonlijkheid binnen het kader van mogelijkheden die ik heb. Een inspirerende uitspraak vind ik:
quote:
Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbeperkt als daarbuiten.
van Jules Deelder.
I do not know the unknown very well... yet
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:26:51 #83
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_72678760
quote:
waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
Ik denk dat je de eerste bent die daarover denkt. Schrijf het op!

Mooie is dat je geen antwoord hoeft te krijgen op het waarom .
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_72679200
There is no spoon!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 13 september 2009 @ 01:41:47 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_72689907
spoon denialist!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_72702617
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:45 schreef Biancavia het volgende:
There is no spoon!
dat je geen leven hebt betekend niet dat de wereld niet echt is

de realiteit is het meest echte wat er is, en als mens heb je ongeveer 80 jaar om hier te chillen, er is geen doel, er is geen reden, alleen een oorzaak, dat komt door je ouders, en hun ouders etc. etc. het proces daarvan heet evolutie, dat het werkt is al duidelijk, maar hoe het precies werkt proberen een hoop wetenschappers achter te komen.

Veel van onze pas ontdekte wetenschappen zijn terug te vinden in ons lichaam, bijvoorbeeld nanotechnologie wat de structuur van je nagels bepaald, of beeldherkenning door middel van het getal i wat voor jpeg compressies etc. wordt gebruikt, zo gebruiken we de natuur om onze eigen wetenschap te ontwikkelen.
Hoe ver we ook zoeken, we zullen het nooit helemaal begrijpen omdat een systeem nooit zichzelf kan nabootsen, want dan krijg je een droste effect

enne... euuh..

me inspiratie raakt op, snel nog maar eens een joint draaien
pi_72713356
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:12 schreef alsem het volgende:

[..]

Veel van onze pas ontdekte wetenschappen zijn terug te vinden in ons lichaam, bijvoorbeeld nanotechnologie wat de structuur van je nagels bepaald, of beeldherkenning door middel van het getal i wat voor jpeg compressies etc. wordt gebruikt, zo gebruiken we de natuur om onze eigen wetenschap te ontwikkelen.
Hoe ver we ook zoeken, we zullen het nooit helemaal begrijpen omdat een systeem nooit zichzelf kan nabootsen, want dan krijg je een droste effect
Droste effect zou nog best wel eens mogelijk kunnen zijn. Het schijnt dat we inmiddels 11 dimensies theoretisch kunnen aantonen. Eventueel is ons bewustzijn wel een onderdeel van de evolutie, welk uiteindelijk zou kunnen leiden tot de creatie van nieuwe universa.

Zet je aan het denken he?

OT: Waarom ik ben? Ik bén! Nou én!
I do not know the unknown very well... yet
pi_72716703
ik geloof dat je hier in je eigen lichaam bent geplaatst met een reden..alles heeft een reden.
misschien is het jouw missie om te leren omgaan met een handicap..of een arme leefsituatie..
doordat je meerdere levens hebt, sta je in elk leven met een ander doel.
pi_72717033
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:07 schreef mimi285 het volgende:
ik geloof dat je hier in je eigen lichaam bent geplaatst met een reden..alles heeft een reden.
misschien is het jouw missie om te leren omgaan met een handicap..of een arme leefsituatie..
doordat je meerdere levens hebt, sta je in elk leven met een ander doel.
Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden? Of je had een kantoorbaan op het WTC, en bent hierdoor omgekomen door een vliegtuig wat zich in je boorde?

Fijn om te weten dan
pi_72717071
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:15 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden? Of je had een kantoorbaan op het WTC, en bent hierdoor omgekomen door een vliegtuig wat zich in je boorde?

Fijn om te weten dan
hahaha heerlijk van die reacties...
pi_72717184
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:16 schreef mimi285 het volgende:

[..]

hahaha heerlijk van die reacties...
Tja, nou, ik vat 'm niet. Ik geloof best dat alles een reden heeft, maar dat je hier bent met een reden gaat me iets tever... Hoe zit dat met een mug of een mier dan? Of hoe zit dat met bijv. Hitler? Die moet nog even wachten tot ie weer mag?
  zondag 13 september 2009 @ 23:19:42 #92
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_72717215
quote:
Ik me ook wel eens iets dergelijk afgevraagd, hoe weet je wat echt is. Wie weet zijn mijn dromen wel realiteit en droom ik nu continue. Misschien lig ik wel ergens al jaren in coma en is het hele verloop van mijn verdere leven één grote droom en mijn onderbewustzijn die in coma liggen niet accepteert. Maar ik heb het naar mijn zin dus who gives a fuck.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_72717259
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:19 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ik me ook wel eens iets dergelijk afgevraagd, hoe weet je wat echt is. Wie weet zijn mijn dromen wel realiteit en droom ik nu continue. Misschien lig ik wel ergens al jaren in coma en is het hele verloop van mijn verdere leven één grote droom en mijn onderbewustzijn die in coma liggen niet accepteert. Maar ik heb het naar mijn zin dus who gives a fuck.
The Matrix ...
  zondag 13 september 2009 @ 23:49:53 #94
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_72718243
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:20 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

The Matrix ...
Héy, never say never. Dat had ik voor die reeks btw al
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_72720922
quote:

[..]

Fijn om te weten dan
als je dood bent doet die hele 2e wereldoorlog er niet meer toe, en ook niet die 2 torens en die vliegtuigen, over een paar eeuwen zijn ze zelfs door bijna iedereen vergeten.
als al het materiele bijzaak is, wat is dan de reden van leven vanuit zo'n brullend en kaal aapachtig neurotisch wezen? in mijn opinie zijn het de genen, het feit dat ik nu vanuit mijn ogen kijk, betekend dat ik het resultaat van mijn genen aan het uitwerken ben. net als iedereen, maar iedereen is genetisch gezien net iets anders en is het resultaat van net wat andere genen.

Omdat we met zoveel zijn, en onze genen zoveel op elkaar lijken, kunnen we al voorspellen wat er ongeveer gaat gebeuren als je leeft, en wat er mogelijk is. daarop is de hele wereld gebaseerd, bij alles wat we doen bedenken we onbewust de mogelijkheden.

De reden dat ik leef is om het resultaat van mijn genen te laten uitwerken, en het resultaat van mijn genen, dat ben ik, dus ik leef omdat ik leef.

Dat zegt niks over waarom ik niet, niet iemand anders zou kunnen zijn in een andere dimensie, want dat kan niemand bewijzen.
pi_72721486
Altijd grappig om te zien wanneer mensen 'waarom?' vragen gaan stellen over dingen die geen reden hebben
Het hele waarom impliceert eigenlijk al een geloof in iets groters. En dan haak ik meteen af.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2009 07:39:38 ]
pi_72774665
quote:

[..]

Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden?
Waarom, beperkt denken?

Indien er een kern van waarheid in de stelling van Mimi285 huist, dan zou het mogelijk zijn dat de Joden in de tweede wereldoorlog niet dood waren gegaan om hunzelf wat te leren,
maar het volk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 18:44:29 ]
  woensdag 16 september 2009 @ 01:11:16 #98
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72790899
quote:
De reden correctie: oorzaak van het feit dat jij van het leven houdt is dat de eigenschap 'van het leven houden' een evolutionair voordeel biedt, en daardoor zijn de (meeste) hedendaagse mensen met deze eigenschap behept
pi_72793074
quote:
.
Het begint wel ernstige vormen aan te nemen, zo te zien. Goddamn...
The more you know about the unknown, the more you actually realise how little you know.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')