abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72578747
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:43 schreef Gwywen het volgende:
Sommige mensen zeggen dat het ego niet bestaat en dat wij allen één zijn.

Ik zeg: lees dit boek eens.
het ego bestaat wel, maar sterft mee bij onze dood.

stel jezelf eens de vraag: "wie ben ik?".

Alles wat je denkt te zijn staat opgeslagen in je hersens, wie je ouders zijn, waar je huis staat, wat je hebt geleerd op school, je mening, etc. etc. Als iemand een bepaald deel van je hersens eruit snijdt, kan je vergeten wie je ouders zijn, wie je bent of welk deel het maar is.

Zodra je dood gaat rotten je hersens weg, dus "jij" rot ook weg.
Maar dan is er nog iets, een "ziel" kan zonder geheugen, zonder huis etc. dus er is wel een gedeelte dat onsterfelijk is, maar dat gedeelte is zich niet bewust van zichzelf. want daar heeft het hersens voor nodig.

Met andere woorden, reincarnatie kan best bestaan, maar doet er niet toe, omdat mijn ziel na mijn dood net zo leeg is als een ander's zijn ziel.
Ook acht ik het goed mogelijk dat een ziel interdimensionair is, dus waar we bij reincarnatie praten over een chronologische hergeboortenis, (mensen die beweren dat reincarnatie bestaat zeggen nooit dat ze iemand zijn geweest uit de toekomst. ) terwijl in mijn ogen staat de waarneming boven de tijd, want de tijd zelf wordt ook waargenomen.

daarom is ieder een, en tegelijkertijd iemand anders.
pi_72578763
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef Strawberryjuice het volgende:
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders. Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama? Besta ik wel echt? Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen? Dit soort dingen spoken steeds vaker door mijn hoofd sinds ik dus dat autoongeluk gezien heb,,,
Dat laatste heb ik me ook wel eens bedacht. Net als in een droom, daar gebeuren ook dingen die echt lijken maar enkel in je hoofd plaatsvinden. Waarom geldt dat ook niet voor datgene wat wij 'echt' noemen? Dat ons leven een verbeelding is in ons eigen hoofd (of wat we dan ook voor mogen stellen).
Enige vraag die ik dan krijg: als het leven een verzinsel van onszelf is, kunnen we het dan ook sturen? Dus hoe zelf bepalen wat er allemaal wel en niet gebeurt?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_72578936
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:34 schreef Walter81 het volgende:
hoe zelf bepalen wat er allemaal wel en niet gebeurt?
als je op "log uit" klikt wordt je afgemeldt bijvoorbeeld.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:58:06 #54
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72579466
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:40 schreef alsem het volgende:

[..]

Dat is juist de vraag. Hoe WEET je dat. Elke idioot developer kan een schermpje toveren dat wel zegt dat je uitgelogd bent, maar ondertussen weet je dat niet zeker. Het kan ook nog een illusie van je zintuigen zijn.
pi_72579639
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:58 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Dat is juist de vraag. Hoe WEET je dat. Elke idioot developer kan een schermpje toveren dat wel zegt dat je uitgelogd bent, maar ondertussen weet je dat niet zeker. Het kan ook nog een illusie van je zintuigen zijn.
dat heet vertrouwen in je eigen waarneming, mij boeit het niet of ik daadwerkelijk ben uitgelogd als ik daarop klik, ik heb er zelf ook nooit echt bewust op geklikt om die reden.
Maar dingen die er wel toe doen zoek ik liever tot op het bot uit voordat ik het vertrouw, en dan nog weet je het niet 100% zeker, maar dat maakt niet uit, een mensenlichaam werkt ook niet voor de volle 100% we hebben nogsteeds rudimentaire organen.

Godsdient is ook op dat vertrouwen gebaseerd, misbruik maken van andersmans vertrouwen en zijn gebrek aan inzicht uitbuiten.
pi_72580269
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:40 schreef alsem het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet..

Ik bedoel, als ik wil dat jij iets uit jezelf zegt/doet, en jij bestaat op dezelfde wereld als ik, maar onze wereld blijkt maar een fantasiewereld te zijn in mijn hoofd, waar we ons niet van bewust zijn dat dat zo is, dan moet ik toch zelf kunnen bepalen wat een ander doet?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_72584373
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
Geen controle hebben maakt me echt extreem bang..
Ik weet wel dat ik eruitzie zoals ik eruitzie door die set maar waarom zie ik de wereld door dit lichaam heen? Dit is mijn enige kans op leven dus waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
Omdat wat jij interpreteerd als 'jij' je lichaam is.. Je bewustzijn hangt volledig samen aan je lichaam. Verandert er iets in je lichaam dan verandert ook je bewustzijn.

Waarom ben je mens? mens is een benoeming voor ras. je bent ook een dier zelfs een zoogdier.
Je leeft nu omdat je lichaam in deze periode gemaakt is en jouw 'ik' vasthangt aan je lichaam.

waarom hier? Omdat je hier geboren bent en je lichaam het gevoel angst opwekt om te verhuizen. In andere tijden leefde je daar omdat dat de plaats was waar je kon overleven.

je doel? voor te planten).

eg: het leven pur sant is 1 nutteloze bedoeling... zelfs het hebben van plezier... (opgelegde regels in je koppie die wat stofjes vrijlaten wanneer je in een situatie zit waarbij je het meeste kans hebt om voort te planten(direct of indirect)) is een compleet nutteloos gevoel in the long run. Het feit dat je een gelukkig of slecht leven gehad hebt (veel goede stofjes eg veel goede situaties, of veel slechte stofjes eg veel situaties die je lichaam wou veranderen) maakt vanaf je dood geen bal verschil. Het is alleen de perceptie die je hebt tijdens je levensloop die voor jou het verschil maakt.

Voor de rest veel plezier ermee
pi_72601568
quote:
Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen?
Ik heb me dezelfde dingen wel eens afgevraagd dus het is geen illusie.

.. of we zijn met z'n 2en.
pi_72601880
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef Strawberryjuice het volgende:
niet dat van Wilders
Nouja, je hoeft niet in Wilders huid te kruipen om te beseffen dat de islam echt ontzettend fout is. Maar dat even terzijde....

Maar deze vraag heeft me ook wel eens beziggehouden. Waarom ben ik IK. Ook dat gelul over dat er meer is na het leven. Dus een mier of een mug niet? En hoe meer mensen, hoe meer 'zielen' ... ? Hoezo meer dan? Stel dat de bevolking krimpt, waar blijven al die zieltjes dan? Op reserve?

Echt weird allemaal. Programma's als het zesde zintuig helpen nou niet echt bij het zoeken naar de 'waarheid'. Uiteindelijk zijn we allemaal inderdaad energie. Alles is energie eigenlijk, eigenlijk besta je niet, en eigenlijk is alles wat je ziet niet echt, maar slechts wat er in je hoofdje omgaat. Beetje het idee van The Matrix, maar dan anders.
pi_72602830
Cogito Ergo Sum...
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_72602964
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:12 schreef DjinN het volgende:
Cogito Ergo Sum...
Maar het denken houdt ook ergens weer op. En denken is ook weer weggelegd voor de levenden. Doden denken niet, slechts hun gedachten worden in leven gehouden door de levenden.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:24:31 #62
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72603153
Er zijn middelen die je misschien het antwoord kunnen geven, deze kunnen je inzichten geven op situaties die je anders niet zou zien..
pi_72610281
Grappig hoe dit soort topics uiteindelijk altijd uitkomen bij dope
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
pi_72610376
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:24 schreef fs180 het volgende:
Er zijn middelen die je misschien het antwoord kunnen geven, deze kunnen je inzichten geven op situaties die je anders niet zou zien..
Ja, illusies?
  donderdag 10 september 2009 @ 12:15:51 #65
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72610405
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:12 schreef DjinN het volgende:
Cogito Ergo Sum...
En sommige filosofen zeggen: je bestaat omdat anderen beweren dat je bestaat.
pi_72614058
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:15 schreef Strawberryjuice het volgende:

[..]

Ja, illusies?
De hele wereld is een grote illusie, dus om spirituele ervaringen door middel van drugs een illusie te noemen
pi_72614561
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik heb een psycholoog die ik zsm zie. Maar het punt is dat zij het niet weet. Dat beangsitgt me. En wat als zij ook 'nep' is?
Wat maakt dat uit als ze je kan helpen?

Ik heb me dit soort dingen ook wel eens afgevraagd en ook al is het allemaal verbeelding of een illusie.. /care.
  donderdag 10 september 2009 @ 17:06:36 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72616656
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:15 schreef Strawberryjuice het volgende:

[..]

Ja, illusies?
Nee, die middelen laten jou de wereld zien zoals deze is, jouw persoonlijke interpretatie verdwijnt..
pi_72616738
Diezelfde gedachten heb ik ook wel eens. Leuk denkvoer soms, maar probeer er niet in door te slaan. Hoogstwaarschijnlijk vind je op die vragen toch geen antwoorden.
pi_72617861
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Diezelfde gedachten heb ik ook wel eens. Leuk denkvoer soms, maar probeer er niet in door te slaan. Hoogstwaarschijnlijk vind je op die vragen toch geen antwoorden.
de antwoorden zijn er wel, maar zijn vaak te teleurstellend, daarom is het belangrijk dat je stevig in je schoenen staat voordat je de zoektocht ernaar begint.

Een bad trip komt volgensmij ook bijna alleen maar voor bij mensen met een scheefgetrokken cbeeld van de werkelijkheid.
pi_72619783
Dit zijn echt van die gesprekken die je 'n beetje aangeschoten met vrienden moet gaan voeren, ik vind 't altijd wel interessant.
Hallon!
pi_72620340
quote:
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders.
1. Omdat als je als iemand anders geboren was, je iemand anders was en je niet van 'Strawberryjuice' afwist. Dan stelde je dezelfde vraag over degene die je dan was
quote:
Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama?
Je ziet niet alles vanuit Wilders, omdat jij Wilders niet bent. Als je Wilders wel was was je geen 'Strawberryjuice' en kon je het je andersom stellen. "ik/mij/mijzelf" gaat nou eenmaal over jou en niet over iemand anders.

Beide vragen zijn niet belangrijk: je kan maar 1 persoon zijn, en toevallig ben jij jezelf en ben ik ook mezelf.
quote:
Besta ik wel echt?
Misschien zit je in een computerspel... Maar dat maakt niet uit want voor jou is DIT de werkelijkheid (alles wat jouw zintuigen en hersenspinsels je zeggen). Daar zal je toch mee moeten leven, of je nu bestaat of niet.
quote:
Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen?
Geen idee. Ik geloof van niet, maar maakt het uit? Ik vind je wel een beetje egocentrisch. Alles lijkt om jou te draaien, maar eigenlijk draait niets om jou. De wereld draait niet eens om de mensheid. Dus zoals anderen al zeggen: leef en geniet en hou je niet bezig met dit soort dingen.

Als je bij een spelletje aan het winnen bent vind je het toch ook leuk?? Als het leven een spel is moet je niet gaan zeuren maar plezier maken.
pi_72620647
Waarom kan een illusie niet leuk zijn? Misschien wordt je wel wakker in een nachtmerrie.

Haha ik ben eigenlijk een illusie die je probeert vast te houden in je illusionaire wereld.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:17:39 #74
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_72627752
Grappig, dat vroeg ik me vorige week ook af. Voor hetzelfde geld is het leven als de Truman show.
Niet te lang bij stilstaan. Wat voor jou geldt (waarom ben jij wie je bent) dat geldt ook voor anderen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_72633825
Even over je andere topic (ik snap niet waarom die op slot zit), maar als je vaker last hebt van die angstaanvallen moet je naar de huisarts gaan, die kan je helpen met pillen en eventueel therapie om er weer vanaf te komen. Mijn vader heeft precies hetzelfde, enorme hypochonder die bang is om dood te gaan bij elke kleine lichamelijke klacht, ik ben er zelf ook vatbaar voor. Hij had veel steun aan deze site, misschien herken je jezelf er ook in (vooral op het forum): http://paniekaanval.nl/forum/index.php
Misschien kun je het starten van een topic daar nog eens proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')