Vanwege de genenset van je ouders.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef Strawberryjuice het volgende:
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders.
Omdat je niet de genenset van die mensen hebt.quote:Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama?
Je typt dus je bestaat.quote:Besta ik wel echt?
Dat doet er niet toe.quote:Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen?
Ga eens langs bij je huisarts.quote:Dit soort dingen spoken steeds vaker door mijn hoofd sinds ik dus dat autoongeluk gezien heb,,,
Lol....tjah?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik heb een psycholoog die ik zsm zie. Maar het punt is dat zij het niet weet. Dat beangsitgt me. En wat als zij ook 'nep' is?
Maak je het jezelf niet heel moeilijk nu?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik heb een psycholoog die ik zsm zie. Maar het punt is dat zij het niet weet. Dat beangsitgt me. En wat als zij ook 'nep' is?
Dude.... relaxquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ja, aangezien de reacties in dit topic net zo goed een illusie kunnen zijnquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maak je het jezelf niet heel moeilijk nu?
Hoezo heb je geen controle?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
Geen controle hebben maakt me echt extreem bang..
Omdat je bent wie je bent.quote:waarom zie ik de wereld door dit lichaam heen?
Klopt. Dus maak er wat vanquote:Dit is mijn enige kans op leven
Waarom-vragen zijn zinloosquote:dus waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
lekker verder gaan met de illusie dat je leeft.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
je moet jezelf niet zo serieus nemen, je bent hier slechts toevallig. er is geen hogere bedoeling met jou "zijn". je bent ook niet belangrijk, probeer te genieten van het verblijf hier, of hou jezelf voor de gek en geloof in een hogere macht/doel.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik weet wel dat ik eruitzie zoals ik eruitzie door die set maar waarom zie ik de wereld door dit lichaam heen? Dit is mijn enige kans op leven dus waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
Des te beter dat het leven geen doel kent; heb je extra tijd voor leuke dingen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:48 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik hou te erg van de wereld en het leven om in te zien dat het niks voorstelt:(
Gewoon..... omdat het kan!quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef Strawberryjuice het volgende:
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders. Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama? Besta ik wel echt? Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen? Dit soort dingen spoken steeds vaker door mijn hoofd sinds ik dus dat autoongeluk gezien heb,,,
Het is wat jij er van maaktquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:48 schreef Strawberryjuice het volgende:
Even zonder gekheid he?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:59 schreef houtjes het volgende:
Ook maar even een serieuze reactie tussen al het andere spul!
Dergelijke gedachten hebben mij (toen ik in mijn puberteit zat) ook bezig gehouden...ik wist toen eigenlijk nooit zo goed hoe ik het moest bewoorden.
Jij slaat de spijker op z'n kop, wat mij vooral ook nog bezig hield...als ik dood ben en onder de grond of wat dan ook lig, kun jij nog wel kijken/voelen/ruiken e.d. euhm...hoe komt het dat ik dat dan niet zie/voel/ruik.
Logisch want ik ben dood natuurlijk maar waar blijft mijn vermogen om dat allemaal te doen dan, en ...........ja zo kan ik ook uren doordenken!
Gelukkig voel ik me verder PRIMA...en kan deze gedachten ook eenvoudig weer naar achteren schuiven zodat ik lekker verder kan genieten van het leven
Ben je ook bang voor de dood?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik weet wel dat ik eruitzie zoals ik eruitzie door die set maar waarom zie ik de wereld door dit lichaam heen? Dit is mijn enige kans op leven dus waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
Het leven is één groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:48 schreef Strawberryjuice het volgende:
Nee hoor, ook evolutie heeft geen doel.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:28 schreef 68Chevelle het volgende:
Het doel van een individu, zowel mens als dier als plant, is puur het deel uitmaken van een keten ter ontwikkeling van sterkere rassen of schepsels
De wereld stelt zoveel voor als je er zelf van maakt, dus loop je zelf niet zo'n depressieve huilie te maken en look on the bright side.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:48 schreef Strawberryjuice het volgende:
Sommige mensen zeggen dat het vliegende spaghettimonster bestaat;quote:Op woensdag 9 september 2009 11:43 schreef Gwywen het volgende:
Sommige mensen zeggen dat het ego niet bestaat en dat wij allen één zijn.
Ik zeg: lees dit boek eens.
het ego bestaat wel, maar sterft mee bij onze dood.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:43 schreef Gwywen het volgende:
Sommige mensen zeggen dat het ego niet bestaat en dat wij allen één zijn.
Ik zeg: lees dit boek eens.
Dat laatste heb ik me ook wel eens bedacht. Net als in een droom, daar gebeuren ook dingen die echt lijken maar enkel in je hoofd plaatsvinden. Waarom geldt dat ook niet voor datgene wat wij 'echt' noemen? Dat ons leven een verbeelding is in ons eigen hoofd (of wat we dan ook voor mogen stellen).quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef Strawberryjuice het volgende:
Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders. Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama? Besta ik wel echt? Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen? Dit soort dingen spoken steeds vaker door mijn hoofd sinds ik dus dat autoongeluk gezien heb,,,
als je op "log uit" klikt wordt je afgemeldt bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:34 schreef Walter81 het volgende:
hoe zelf bepalen wat er allemaal wel en niet gebeurt?
Dat is juist de vraag. Hoe WEET je dat. Elke idioot developer kan een schermpje toveren dat wel zegt dat je uitgelogd bent, maar ondertussen weet je dat niet zeker. Het kan ook nog een illusie van je zintuigen zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:40 schreef alsem het volgende:
[..]
als je op "log uit" klikt wordt je afgemeldt bijvoorbeeld.
dat heet vertrouwen in je eigen waarneming, mij boeit het niet of ik daadwerkelijk ben uitgelogd als ik daarop klik, ik heb er zelf ook nooit echt bewust op geklikt om die reden.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:58 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Dat is juist de vraag. Hoe WEET je dat. Elke idioot developer kan een schermpje toveren dat wel zegt dat je uitgelogd bent, maar ondertussen weet je dat niet zeker. Het kan ook nog een illusie van je zintuigen zijn.
Nee dat bedoel ik niet..quote:Op woensdag 9 september 2009 12:40 schreef alsem het volgende:
[..]
als je op "log uit" klikt wordt je afgemeldt bijvoorbeeld.
Omdat wat jij interpreteerd als 'jij' je lichaam is.. Je bewustzijn hangt volledig samen aan je lichaam. Verandert er iets in je lichaam dan verandert ook je bewustzijn.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik heb me dezelfde dingen wel eens afgevraagd dus het is geen illusie.quote:Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen?
Nouja, je hoeft niet in Wilders huid te kruipen om te beseffen dat de islam echt ontzettend fout is. Maar dat even terzijde....quote:
Maar het denken houdt ook ergens weer op. En denken is ook weer weggelegd voor de levenden. Doden denken niet, slechts hun gedachten worden in leven gehouden door de levenden.quote:
Ja, illusies?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:24 schreef fs180 het volgende:
Er zijn middelen die je misschien het antwoord kunnen geven, deze kunnen je inzichten geven op situaties die je anders niet zou zien..
De hele wereld is een grote illusie, dus om spirituele ervaringen door middel van drugs een illusie te noemenquote:
Wat maakt dat uit als ze je kan helpen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
Nee, die middelen laten jou de wereld zien zoals deze is, jouw persoonlijke interpretatie verdwijnt..quote:
de antwoorden zijn er wel, maar zijn vaak te teleurstellend, daarom is het belangrijk dat je stevig in je schoenen staat voordat je de zoektocht ernaar begint.quote:Op donderdag 10 september 2009 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Diezelfde gedachten heb ik ook wel eens. Leuk denkvoer soms, maar probeer er niet in door te slaan. Hoogstwaarschijnlijk vind je op die vragen toch geen antwoorden.
1. Omdat als je als iemand anders geboren was, je iemand anders was en je niet van 'Strawberryjuice' afwist. Dan stelde je dezelfde vraag over degene die je dan wasquote:Oftewel waarom ben ik geboren als 'Strawberryjuice' en niet als iemand anders.
Je ziet niet alles vanuit Wilders, omdat jij Wilders niet bent. Als je Wilders wel was was je geen 'Strawberryjuice' en kon je het je andersom stellen. "ik/mij/mijzelf" gaat nou eenmaal over jou en niet over iemand anders.quote:Waarom zie ik alles vanuit MIJN perspectief, vanuit mijn lichaam en niet dat van Wilders, Beatrix of Obama?
Misschien zit je in een computerspel... Maar dat maakt niet uit want voor jou is DIT de werkelijkheid (alles wat jouw zintuigen en hersenspinsels je zeggen). Daar zal je toch mee moeten leven, of je nu bestaat of niet.quote:Besta ik wel echt?
Geen idee. Ik geloof van niet, maar maakt het uit? Ik vind je wel een beetje egocentrisch. Alles lijkt om jou te draaien, maar eigenlijk draait niets om jou. De wereld draait niet eens om de mensheid. Dus zoals anderen al zeggen: leef en geniet en hou je niet bezig met dit soort dingen.quote:Bestaan degenen om mij hene wel echt of zijn zij een illusie van mijn zintuigen?
Vraag ik me ook wel ns af. Ergens in het biologisch proces vindt een moment plaats waarop een ziel aan dat hoopje cellen wordt toegevoegd en die ziel heeft vervolgens de controle over dat hoopje cellen en bekijkt de wereld vanuit dat hoopje cellen. Hoe is dat moment biologisch te duiden? Wanneer vindt het plaats? Hoe wordt bepaald welke ziel eraan wordt toegevoegd (lees: waarom bezie ik de wereld vanuit dat hoopje cellen? Waarom ben ik een Nederlandse man en geen hond in Bombay? Waarom leef ik nu en niet 1000 jaar eerder of later?) en kan het niet zo zijn dat de criteria die daarvoor nodig zich nog een keer voordoen en zich al voorgedaan hebben, zodat ik al ns eerder de controle over een hoopje cellen heb gehad en later nog ns zal krijgen (wat niet hetzelfde is als reincarnatie want de levens hebben dan niks met elkaar te maken).quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
Wordt die ziel wel aan dat hoopje cellen toegevoegd? Het ervaren van bewustzijn is niet gelijk aan het bestaan van een immateriele ziel. Omdat we het bewustzijn (nog) niet afdoende wetenschappelijk kunnen verklaren, wordt door sommige mensen de ziel erbij gehaald om het bewustzijn te 'verklaren'. Alleen schieten we met die verklaring niet echt wat op, want hoe die ziel precies in elkaar zit en werkt is geheel onduidelijk. Het bestaan van een ziel is niet plausibeler dan elke willekeurige andere theorie die het bewustzijn kan verklaren, bijvoorbeeld het bestaan van een gigantische robot die ons allemaal tegelijk aanstuurt. Overigens vindt het ontstaan van bewustzijn pas na de geboorte, ergens in de eerste kinderjaren plaats. Zou een pasgeborene 'zielloos' zijn? Dat klinkt niet echt intuitief. Als je het bestaan van een ziel niet uit het bewustzijn afleidt, waaruit dan wel?quote:Op zaterdag 12 september 2009 09:13 schreef Argento het volgende:
[..]
Vraag ik me ook wel ns af. Ergens in het biologisch proces vindt een moment plaats waarop een ziel aan dat hoopje cellen wordt toegevoegd en die ziel heeft vervolgens de controle over dat hoopje cellen en bekijkt de wereld vanuit dat hoopje cellen. Hoe is dat moment biologisch te duiden? Wanneer vindt het plaats? Hoe wordt bepaald welke ziel eraan wordt toegevoegd (lees: waarom bezie ik de wereld vanuit dat hoopje cellen? Waarom ben ik een Nederlandse man en geen hond in Bombay? Waarom leef ik nu en niet 1000 jaar eerder of later?) en kan het niet zo zijn dat de criteria die daarvoor nodig zich nog een keer voordoen en zich al voorgedaan hebben, zodat ik al ns eerder de controle over een hoopje cellen heb gehad en later nog ns zal krijgen (wat niet hetzelfde is als reincarnatie want de levens hebben dan niks met elkaar te maken).
Ray Kurzweil omschrijft de ziel of het bewustzijn als zijnde een patroon in het zenuwstelsel. Zie het alsof je ruitjespapier aan de onderkant in het midden knipt tot aan de hoeken aan de tegenover gestelde zijde. Door met een pen een willekeurige (maar wellicht niet willekeurig) lijn trekt over de randen van de ruitjes naar boven. Dit is een van de vele mogelijke routes die te maken is en is te omschijven als jouw persoonlijkheid of bewustzijn. Tijdens het leven kan je deze route constant aanpassen, bewust of onbewust. Je komt echter nooit buiten het papier. De ziel zou je kunnen zien als de sturing aan de lijn, of als het patroon in de (onbewuste) keuzes die gemaakt worden bij het kiezen welke richting gekozen word bij elk kruispunt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:45 schreef KGB12 het volgende:
[..]
Wordt die ziel wel aan dat hoopje cellen toegevoegd? Het ervaren van bewustzijn is niet gelijk aan het bestaan van een immateriele ziel. Omdat we het bewustzijn (nog) niet afdoende wetenschappelijk kunnen verklaren, wordt door sommige mensen de ziel erbij gehaald om het bewustzijn te 'verklaren'. Alleen schieten we met die verklaring niet echt wat op, want hoe die ziel precies in elkaar zit en werkt is geheel onduidelijk. Het bestaan van een ziel is niet plausibeler dan elke willekeurige andere theorie die het bewustzijn kan verklaren, bijvoorbeeld het bestaan van een gigantische robot die ons allemaal tegelijk aanstuurt. Overigens vindt het ontstaan van bewustzijn pas na de geboorte, ergens in de eerste kinderjaren plaats. Zou een pasgeborene 'zielloos' zijn? Dat klinkt niet echt intuitief. Als je het bestaan van een ziel niet uit het bewustzijn afleidt, waaruit dan wel?
En als de ziel al bestaat, wie zegt dan dat die ziel ons einde ook overleeft? De ziel heeft een invloed op het lichaam, maar ook andersom. Als je lichaam een klap krijgt, is het effect daarvan voelbaar in de ziel. Dan zou het toch ook zo kunnen zijn dat als het lichaam doodgaat, de ziel daarbij ook het loodje legt?
van Jules Deelder.quote:Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbeperkt als daarbuiten.
Ik denk dat je de eerste bent die daarover denkt. Schrijf het op!quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
dat je geen leven hebt betekend niet dat de wereld niet echt isquote:
Droste effect zou nog best wel eens mogelijk kunnen zijn. Het schijnt dat we inmiddels 11 dimensies theoretisch kunnen aantonen. Eventueel is ons bewustzijn wel een onderdeel van de evolutie, welk uiteindelijk zou kunnen leiden tot de creatie van nieuwe universa.quote:Op zondag 13 september 2009 17:12 schreef alsem het volgende:
[..]
Veel van onze pas ontdekte wetenschappen zijn terug te vinden in ons lichaam, bijvoorbeeld nanotechnologie wat de structuur van je nagels bepaald, of beeldherkenning door middel van het getal i wat voor jpeg compressies etc. wordt gebruikt, zo gebruiken we de natuur om onze eigen wetenschap te ontwikkelen.
Hoe ver we ook zoeken, we zullen het nooit helemaal begrijpen omdat een systeem nooit zichzelf kan nabootsen, want dan krijg je een droste effect
Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden? Of je had een kantoorbaan op het WTC, en bent hierdoor omgekomen door een vliegtuig wat zich in je boorde?quote:Op zondag 13 september 2009 23:07 schreef mimi285 het volgende:
ik geloof dat je hier in je eigen lichaam bent geplaatst met een reden..alles heeft een reden.
misschien is het jouw missie om te leren omgaan met een handicap..of een arme leefsituatie..
doordat je meerdere levens hebt, sta je in elk leven met een ander doel.
hahaha heerlijk van die reacties...quote:Op zondag 13 september 2009 23:15 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden? Of je had een kantoorbaan op het WTC, en bent hierdoor omgekomen door een vliegtuig wat zich in je boorde?
Fijn om te weten dan
Tja, nou, ik vat 'm niet. Ik geloof best dat alles een reden heeft, maar dat je hier bent met een reden gaat me iets tever... Hoe zit dat met een mug of een mier dan? Of hoe zit dat met bijv. Hitler? Die moet nog even wachten tot ie weer mag?quote:Op zondag 13 september 2009 23:16 schreef mimi285 het volgende:
[..]
hahaha heerlijk van die reacties...
Ik me ook wel eens iets dergelijk afgevraagd, hoe weet je wat echt is. Wie weet zijn mijn dromen wel realiteit en droom ik nu continue. Misschien lig ik wel ergens al jaren in coma en is het hele verloop van mijn verdere leven één grote droom en mijn onderbewustzijn die in coma liggen niet accepteert. Maar ik heb het naar mijn zin dus who gives a fuck.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
The Matrix ...quote:Op zondag 13 september 2009 23:19 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik me ook wel eens iets dergelijk afgevraagd, hoe weet je wat echt is. Wie weet zijn mijn dromen wel realiteit en droom ik nu continue. Misschien lig ik wel ergens al jaren in coma en is het hele verloop van mijn verdere leven één grote droom en mijn onderbewustzijn die in coma liggen niet accepteert. Maar ik heb het naar mijn zin dus who gives a fuck.
Héy, never say never. Dat had ik voor die reeks btw alquote:
als je dood bent doet die hele 2e wereldoorlog er niet meer toe, en ook niet die 2 torens en die vliegtuigen, over een paar eeuwen zijn ze zelfs door bijna iedereen vergeten.quote:Op zondag 13 september 2009 23:15 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden? Of je had een kantoorbaan op het WTC, en bent hierdoor omgekomen door een vliegtuig wat zich in je boorde?
Fijn om te weten dan
Waarom, beperkt denken?quote:Op zondag 13 september 2009 23:15 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden?
De reden correctie: oorzaak van het feit dat jij van het leven houdt is dat de eigenschap 'van het leven houden' een evolutionair voordeel biedt, en daardoor zijn de (meeste) hedendaagse mensen met deze eigenschap beheptquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:48 schreef Strawberryjuice het volgende:
.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |