abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72666674
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
Geen controle hebben maakt me echt extreem bang..
Ik weet wel dat ik eruitzie zoals ik eruitzie door die set maar waarom zie ik de wereld door dit lichaam heen? Dit is mijn enige kans op leven dus waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
Vraag ik me ook wel ns af. Ergens in het biologisch proces vindt een moment plaats waarop een ziel aan dat hoopje cellen wordt toegevoegd en die ziel heeft vervolgens de controle over dat hoopje cellen en bekijkt de wereld vanuit dat hoopje cellen. Hoe is dat moment biologisch te duiden? Wanneer vindt het plaats? Hoe wordt bepaald welke ziel eraan wordt toegevoegd (lees: waarom bezie ik de wereld vanuit dat hoopje cellen? Waarom ben ik een Nederlandse man en geen hond in Bombay? Waarom leef ik nu en niet 1000 jaar eerder of later?) en kan het niet zo zijn dat de criteria die daarvoor nodig zich nog een keer voordoen en zich al voorgedaan hebben, zodat ik al ns eerder de controle over een hoopje cellen heb gehad en later nog ns zal krijgen (wat niet hetzelfde is als reincarnatie want de levens hebben dan niks met elkaar te maken).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72666890
Wat is die ziel dan precies en hoe heeft dat 'controle' over fysieke objecten als atomen ed.?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 september 2009 @ 09:37:00 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72666939
There is no spoon.
pi_72670241
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 09:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Vraag ik me ook wel ns af. Ergens in het biologisch proces vindt een moment plaats waarop een ziel aan dat hoopje cellen wordt toegevoegd en die ziel heeft vervolgens de controle over dat hoopje cellen en bekijkt de wereld vanuit dat hoopje cellen. Hoe is dat moment biologisch te duiden? Wanneer vindt het plaats? Hoe wordt bepaald welke ziel eraan wordt toegevoegd (lees: waarom bezie ik de wereld vanuit dat hoopje cellen? Waarom ben ik een Nederlandse man en geen hond in Bombay? Waarom leef ik nu en niet 1000 jaar eerder of later?) en kan het niet zo zijn dat de criteria die daarvoor nodig zich nog een keer voordoen en zich al voorgedaan hebben, zodat ik al ns eerder de controle over een hoopje cellen heb gehad en later nog ns zal krijgen (wat niet hetzelfde is als reincarnatie want de levens hebben dan niks met elkaar te maken).
Wordt die ziel wel aan dat hoopje cellen toegevoegd? Het ervaren van bewustzijn is niet gelijk aan het bestaan van een immateriele ziel. Omdat we het bewustzijn (nog) niet afdoende wetenschappelijk kunnen verklaren, wordt door sommige mensen de ziel erbij gehaald om het bewustzijn te 'verklaren'. Alleen schieten we met die verklaring niet echt wat op, want hoe die ziel precies in elkaar zit en werkt is geheel onduidelijk. Het bestaan van een ziel is niet plausibeler dan elke willekeurige andere theorie die het bewustzijn kan verklaren, bijvoorbeeld het bestaan van een gigantische robot die ons allemaal tegelijk aanstuurt. Overigens vindt het ontstaan van bewustzijn pas na de geboorte, ergens in de eerste kinderjaren plaats. Zou een pasgeborene 'zielloos' zijn? Dat klinkt niet echt intuitief. Als je het bestaan van een ziel niet uit het bewustzijn afleidt, waaruit dan wel?

En als de ziel al bestaat, wie zegt dan dat die ziel ons einde ook overleeft? De ziel heeft een invloed op het lichaam, maar ook andersom. Als je lichaam een klap krijgt, is het effect daarvan voelbaar in de ziel. Dan zou het toch ook zo kunnen zijn dat als het lichaam doodgaat, de ziel daarbij ook het loodje legt?
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:46:28 #80
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_72670264
Jezus wat een kinderdagverblijffilosofie.

Grow a pair.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:26:12 #81
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_72675431
Als de wereld een product van jouw geest was, en niets meer, zou je geest dan niet de best mogelijke omstandigheden voor jezelf en anderen willen, en daarmee de perfecte wereld creëeren? Daarom weet je dat de realiteit is zoals 'ie is; de leefwereld is niet ideaal zoals jij hem zou willen zien.
pi_72678690
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:45 schreef KGB12 het volgende:

[..]

Wordt die ziel wel aan dat hoopje cellen toegevoegd? Het ervaren van bewustzijn is niet gelijk aan het bestaan van een immateriele ziel. Omdat we het bewustzijn (nog) niet afdoende wetenschappelijk kunnen verklaren, wordt door sommige mensen de ziel erbij gehaald om het bewustzijn te 'verklaren'. Alleen schieten we met die verklaring niet echt wat op, want hoe die ziel precies in elkaar zit en werkt is geheel onduidelijk. Het bestaan van een ziel is niet plausibeler dan elke willekeurige andere theorie die het bewustzijn kan verklaren, bijvoorbeeld het bestaan van een gigantische robot die ons allemaal tegelijk aanstuurt. Overigens vindt het ontstaan van bewustzijn pas na de geboorte, ergens in de eerste kinderjaren plaats. Zou een pasgeborene 'zielloos' zijn? Dat klinkt niet echt intuitief. Als je het bestaan van een ziel niet uit het bewustzijn afleidt, waaruit dan wel?

En als de ziel al bestaat, wie zegt dan dat die ziel ons einde ook overleeft? De ziel heeft een invloed op het lichaam, maar ook andersom. Als je lichaam een klap krijgt, is het effect daarvan voelbaar in de ziel. Dan zou het toch ook zo kunnen zijn dat als het lichaam doodgaat, de ziel daarbij ook het loodje legt?
Ray Kurzweil omschrijft de ziel of het bewustzijn als zijnde een patroon in het zenuwstelsel. Zie het alsof je ruitjespapier aan de onderkant in het midden knipt tot aan de hoeken aan de tegenover gestelde zijde. Door met een pen een willekeurige (maar wellicht niet willekeurig) lijn trekt over de randen van de ruitjes naar boven. Dit is een van de vele mogelijke routes die te maken is en is te omschijven als jouw persoonlijkheid of bewustzijn. Tijdens het leven kan je deze route constant aanpassen, bewust of onbewust. Je komt echter nooit buiten het papier. De ziel zou je kunnen zien als de sturing aan de lijn, of als het patroon in de (onbewuste) keuzes die gemaakt worden bij het kiezen welke richting gekozen word bij elk kruispunt.

Op dit moment experimenteert Kurzweil met de mogelijkheden dit in chips of algoritmes van software na te bootsen. Een van de resultaten tot nu toe is de nieuwe soort surveillance camera's die kogelschoten uit het achtergrond geluid kunnen filteren en vervolgens direct de richting bepalen om zodoende een foto van het schot te nemen.
Shazam gebruikt ook dit soort technologie, een handige app op de iPhone om binnen enkele seconden liedjes te kunnen benoemen door het op te nemen.

Ik zie het 'ik' als het resultaat van bewuste en onbewuste invloeden op mijn persoonlijkheid binnen het kader van mogelijkheden die ik heb. Een inspirerende uitspraak vind ik:
quote:
Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbeperkt als daarbuiten.
van Jules Deelder.
I do not know the unknown very well... yet
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:26:51 #83
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_72678760
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:36 schreef Strawberryjuice het volgende:
waarom ben ik mens? Waarom leef ik nu? waarom leef ik hier?
Ik denk dat je de eerste bent die daarover denkt. Schrijf het op!

Mooie is dat je geen antwoord hoeft te krijgen op het waarom .
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_72679200
There is no spoon!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 13 september 2009 @ 01:41:47 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_72689907
spoon denialist!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_72702617
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:45 schreef Biancavia het volgende:
There is no spoon!
dat je geen leven hebt betekend niet dat de wereld niet echt is

de realiteit is het meest echte wat er is, en als mens heb je ongeveer 80 jaar om hier te chillen, er is geen doel, er is geen reden, alleen een oorzaak, dat komt door je ouders, en hun ouders etc. etc. het proces daarvan heet evolutie, dat het werkt is al duidelijk, maar hoe het precies werkt proberen een hoop wetenschappers achter te komen.

Veel van onze pas ontdekte wetenschappen zijn terug te vinden in ons lichaam, bijvoorbeeld nanotechnologie wat de structuur van je nagels bepaald, of beeldherkenning door middel van het getal i wat voor jpeg compressies etc. wordt gebruikt, zo gebruiken we de natuur om onze eigen wetenschap te ontwikkelen.
Hoe ver we ook zoeken, we zullen het nooit helemaal begrijpen omdat een systeem nooit zichzelf kan nabootsen, want dan krijg je een droste effect

enne... euuh..

me inspiratie raakt op, snel nog maar eens een joint draaien
pi_72713356
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:12 schreef alsem het volgende:

[..]

Veel van onze pas ontdekte wetenschappen zijn terug te vinden in ons lichaam, bijvoorbeeld nanotechnologie wat de structuur van je nagels bepaald, of beeldherkenning door middel van het getal i wat voor jpeg compressies etc. wordt gebruikt, zo gebruiken we de natuur om onze eigen wetenschap te ontwikkelen.
Hoe ver we ook zoeken, we zullen het nooit helemaal begrijpen omdat een systeem nooit zichzelf kan nabootsen, want dan krijg je een droste effect
Droste effect zou nog best wel eens mogelijk kunnen zijn. Het schijnt dat we inmiddels 11 dimensies theoretisch kunnen aantonen. Eventueel is ons bewustzijn wel een onderdeel van de evolutie, welk uiteindelijk zou kunnen leiden tot de creatie van nieuwe universa.

Zet je aan het denken he?

OT: Waarom ik ben? Ik bén! Nou én!
I do not know the unknown very well... yet
pi_72716703
ik geloof dat je hier in je eigen lichaam bent geplaatst met een reden..alles heeft een reden.
misschien is het jouw missie om te leren omgaan met een handicap..of een arme leefsituatie..
doordat je meerdere levens hebt, sta je in elk leven met een ander doel.
pi_72717033
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:07 schreef mimi285 het volgende:
ik geloof dat je hier in je eigen lichaam bent geplaatst met een reden..alles heeft een reden.
misschien is het jouw missie om te leren omgaan met een handicap..of een arme leefsituatie..
doordat je meerdere levens hebt, sta je in elk leven met een ander doel.
Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden? Of je had een kantoorbaan op het WTC, en bent hierdoor omgekomen door een vliegtuig wat zich in je boorde?

Fijn om te weten dan
pi_72717071
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:15 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden? Of je had een kantoorbaan op het WTC, en bent hierdoor omgekomen door een vliegtuig wat zich in je boorde?

Fijn om te weten dan
hahaha heerlijk van die reacties...
pi_72717184
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:16 schreef mimi285 het volgende:

[..]

hahaha heerlijk van die reacties...
Tja, nou, ik vat 'm niet. Ik geloof best dat alles een reden heeft, maar dat je hier bent met een reden gaat me iets tever... Hoe zit dat met een mug of een mier dan? Of hoe zit dat met bijv. Hitler? Die moet nog even wachten tot ie weer mag?
  zondag 13 september 2009 @ 23:19:42 #92
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_72717215
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik heb een psycholoog die ik zsm zie. Maar het punt is dat zij het niet weet. Dat beangsitgt me. En wat als zij ook 'nep' is?
Ik me ook wel eens iets dergelijk afgevraagd, hoe weet je wat echt is. Wie weet zijn mijn dromen wel realiteit en droom ik nu continue. Misschien lig ik wel ergens al jaren in coma en is het hele verloop van mijn verdere leven één grote droom en mijn onderbewustzijn die in coma liggen niet accepteert. Maar ik heb het naar mijn zin dus who gives a fuck.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_72717259
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:19 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ik me ook wel eens iets dergelijk afgevraagd, hoe weet je wat echt is. Wie weet zijn mijn dromen wel realiteit en droom ik nu continue. Misschien lig ik wel ergens al jaren in coma en is het hele verloop van mijn verdere leven één grote droom en mijn onderbewustzijn die in coma liggen niet accepteert. Maar ik heb het naar mijn zin dus who gives a fuck.
The Matrix ...
  zondag 13 september 2009 @ 23:49:53 #94
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_72718243
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:20 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

The Matrix ...
Héy, never say never. Dat had ik voor die reeks btw al
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_72720922
quote:

[..]

Fijn om te weten dan
als je dood bent doet die hele 2e wereldoorlog er niet meer toe, en ook niet die 2 torens en die vliegtuigen, over een paar eeuwen zijn ze zelfs door bijna iedereen vergeten.
als al het materiele bijzaak is, wat is dan de reden van leven vanuit zo'n brullend en kaal aapachtig neurotisch wezen? in mijn opinie zijn het de genen, het feit dat ik nu vanuit mijn ogen kijk, betekend dat ik het resultaat van mijn genen aan het uitwerken ben. net als iedereen, maar iedereen is genetisch gezien net iets anders en is het resultaat van net wat andere genen.

Omdat we met zoveel zijn, en onze genen zoveel op elkaar lijken, kunnen we al voorspellen wat er ongeveer gaat gebeuren als je leeft, en wat er mogelijk is. daarop is de hele wereld gebaseerd, bij alles wat we doen bedenken we onbewust de mogelijkheden.

De reden dat ik leef is om het resultaat van mijn genen te laten uitwerken, en het resultaat van mijn genen, dat ben ik, dus ik leef omdat ik leef.

Dat zegt niks over waarom ik niet, niet iemand anders zou kunnen zijn in een andere dimensie, want dat kan niemand bewijzen.
pi_72721486
Altijd grappig om te zien wanneer mensen 'waarom?' vragen gaan stellen over dingen die geen reden hebben
Het hele waarom impliceert eigenlijk al een geloof in iets groters. En dan haak ik meteen af.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2009 07:39:38 ]
pi_72774665
quote:

[..]

Oh, dus als je Jood was in WO2 had dat een reden? Om zomaar vergast te worden?
Waarom, beperkt denken?

Indien er een kern van waarheid in de stelling van Mimi285 huist, dan zou het mogelijk zijn dat de Joden in de tweede wereldoorlog niet dood waren gegaan om hunzelf wat te leren,
maar het volk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 18:44:29 ]
  woensdag 16 september 2009 @ 01:11:16 #98
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72790899
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:48 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik hou te erg van de wereld en het leven om in te zien dat het niks voorstelt:(
De reden correctie: oorzaak van het feit dat jij van het leven houdt is dat de eigenschap 'van het leven houden' een evolutionair voordeel biedt, en daardoor zijn de (meeste) hedendaagse mensen met deze eigenschap behept
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_72793074
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik heb een psycholoog die ik zsm zie. Maar het punt is dat zij het niet weet. Dat beangsitgt me. En wat als zij ook 'nep' is?
.
Het begint wel ernstige vormen aan te nemen, zo te zien. Goddamn...
The more you know about the unknown, the more you actually realise how little you know.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')