De habitat- en vogelrichtlijnen wijzen expliciet gebieden aan.quote:Op zondag 6 september 2009 13:06 schreef qonmann het volgende:
[..]
Beetje flauwe reactie.
Als NL uniek is dan kun je ook geen algemeen geldende EU-regels maken..
Homo's zijn van alle tijden, ook toen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Leeghwater zou zich waarschijnlijk ook verbazen over homohuwelijken. Tijden veranderen en opvattingen over de positie van de mens ten opzichte van de natuur en het landschap ook. Dat zegt me niet zoveel.
Ja lulkoek uitblaten maakt de waanzin niet opeens tot verstandig handelenquote:Op zondag 6 september 2009 13:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
De habitat- en vogelrichtlijnen wijzen expliciet gebieden aan.
Het zijn richtlijnen, die kan je dus zelf invullenquote:Op zondag 6 september 2009 13:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
De habitat- en vogelrichtlijnen wijzen expliciet gebieden aan.
Belgiëquote:Op zondag 6 september 2009 11:40 schreef qonmann het volgende:
[..]
Welk ander land heeft vruchtbare grond onder water gezet
Net zo gestoord als de best talkrijke boeren die zelfmoord plegen omdat ze het niet meer zien zitten? Elk jaar verdwijnen er weer meer boeren, dus die polder kan er best bij, in dit opzicht.quote:Op zondag 6 september 2009 13:12 schreef henkway het volgende:
Homo's zijn van alle tijden, ook toen.
Maar goede landbouwgrond onder water zetten is volslagen gestoord..
Heb je een linkje ? het gaat mij om redenen van het milieu.quote:
Daar ben ik ook tegen. Ieder land en ieder individu is anders. Algemeen geldende regels moet je tot een minimum beperken. Het zijn lapmiddelen omdat we te dom of te lui zijn om mensen individueel te benaderen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:06 schreef qonmann het volgende:
[..]
Beetje flauwe reactie.
Als NL uniek is dan kun je ook geen algemeen geldende EU-regels maken..
Een deel van de Hedwigepolder ligt op Belgisch grondgebied. Dit stuk is ook al onteigend. Ze zijn er dus in elk geval klaar voor.quote:Op zondag 6 september 2009 13:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Heb je een linkje ? het gaat mij om redenen van het milieu.
Heb ff geen linkzal eens kijken of ik watvind maar ik heb in de buurt van Antwerpen zelf voormalige graslanden gezien die nu natuurgebied zijn (zijn afgegraven en weer regelmatig blank komen te staan). Dit werd ook gedaan als deel vanhet afsprakenpakket dat in deze zaak is gemaakt.quote:Op zondag 6 september 2009 13:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Heb je een linkje ? het gaat mij om redenen van het milieu.
Merciquote:Op zondag 6 september 2009 13:57 schreef attila_de_hun het volgende:
http://www.lippenbroek.be/lippenbroek/lippenbroek.htm
dit is een ontpolderd stuk Vlaanderen, maar ook inde nabijheid van de Haven liggen percelen
Zo ken ik er ook 1. Men heeft het over voedselschaarste maar men gooit wel 20% van het eten wat de consument inkoopt weg. Men consumeert veel meer vlees dan wat goed voor hem is. Het heeft weinig met elkaar te maken.quote:Op zondag 6 september 2009 13:12 schreef henkway het volgende:
[..]
Homo's zijn van alle tijden, ook toen.
Maar goede landbouwgrond onder water zetten is volslagen gestoord, steeds heeft men het over voedselschaarste in de derde wereld en hier zetten we voor miljarden aan grond onder water, voor wat kruipend ongedierte, omdat een gesubsidieerde instelling doet waarvoor het subsidie krijgt, namelijk de ontwikkeling van Nederland tegenhouden
Hier in de buurt zijn goede landbouwgronden omgezet in half leegstaande bedrijfterreinen. Daar hoor ik jou niet over.quote:Op zondag 6 september 2009 13:12 schreef henkway het volgende:
[..]
Homo's zijn van alle tijden, ook toen.
Maar goede landbouwgrond onder water zetten is volslagen gestoord, steeds heeft men het over voedselschaarste in de derde wereld en hier zetten we voor miljarden aan grond onder water, voor wat kruipend ongedierte, omdat een gesubsidieerde instelling doet waarvoor het subsidie krijgt, namelijk de ontwikkeling van Nederland tegenhouden
De afsluitdijk en alle polders die aangelegd zijn in Nederland.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:52 schreef erikkll het volgende:
Wij doen zelf door alle milieuclubjes 50 jaar over het verlengen van de A4, en zij verwachten wel dat wij voor hen in 1 maandje kunnen beslissen dat de westerschelde kan worden uitgediept?
Ha! dan kennen ze onze bureaucratie nog niet! Het is immers geen onwil, maar onmacht.
Wat voor macht hebben ze dan? Ontvoeren ze wel eens politici ofzo?quote:Op zondag 6 september 2009 22:38 schreef rja het volgende:
[..]
De afsluitdijk en alle polders die aangelegd zijn in Nederland.
Zouden niet aangelegd zijn als de milieu groeperingen, toen zoveel macht hadden.
Het is beetje doorgeschoten, daaraan geeft de overheid ook nog subsidie, zodat ze door kunnen procederen
voor elk stuk infrastructuur wordt aangelegd.
Maar dat ze die polder gewoon hebben toegezegd, had de Nederlandse regering niet doen, laat de Belgen maar land onder water zetten.
Blaim Al Gore dat deze mensen nu meer aanzien gekregen hebben, vroeger werden ze altijd als debielen aan de kant geschoven, nu krijgen ze zowaar nog respect ook.quote:Op zondag 6 september 2009 22:40 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat voor macht hebben ze dan? Ontvoeren ze wel eens politici ofzo?
Ze procederen tegen elke infrastructuur die aangelegd wordt.quote:Op zondag 6 september 2009 22:40 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat voor macht hebben ze dan? Ontvoeren ze wel eens politici ofzo?
Je kunt de klimaat verandering niet de schuld geven, maar in Nederland hebben ze subsidie en te veel aanzien bij de regeringquote:Op zondag 6 september 2009 22:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Blaim Al Gore dat deze mensen nu meer aanzien gekregen hebben, vroeger werden ze altijd als debielen aan de kant geschoven, nu krijgen ze zowaar nog respect ook.
Ik denk dat het niet volledig afsluiten van de Oosterschelde onder druk van oa de milieubeweging gewoon een goede keuze is geweest.quote:Op zondag 6 september 2009 22:38 schreef rja het volgende:
[..]
De afsluitdijk en alle polders die aangelegd zijn in Nederland.
Zouden niet aangelegd zijn als de milieu groeperingen, toen zoveel macht hadden.
Als de plannen goed zijn hebben ze niks om zich op te beroepen. Als het kabinet in deze zich gewoon aan de afspraken met de Belgen had gehouden waren ze al lang en breed aan het baggeren geweestquote:Op zondag 6 september 2009 23:49 schreef rja het volgende:
[..]
Ze procederen tegen elke infrastructuur die aangelegd wordt.
Tot aan de Raad van State, dat zorgt voor jarenlange vertragingen.
Maar met de huidige regels die er zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 00:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet volledig afsluiten van de Oosterschelde onder druk van oa de milieubeweging gewoon een goede keuze is geweest.
Ze procederen standaard toch !quote:Op maandag 7 september 2009 00:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als de plannen goed zijn hebben ze niks om zich op te beroepen. Als het kabinet in deze zich gewoon aan de afspraken met de Belgen had gehouden waren ze al lang en breed aan het baggeren geweest
Een aantal onderdelen van de Deltawerken zouden inderdaad anders uitgevoerd zijn. En dat was voor de boeren, recreatie en vissers vermoedelijk een betere oplossing geweest. Het kan geen kwaad om meer dan 1 belang te onderzoeken voor je gaat bouwenquote:Op maandag 7 september 2009 00:59 schreef rja het volgende:
[..]
Maar met de huidige regels die er zijn.
Zou een project als de Delta werken volstrekt onmogelijk zijn.
Net zo als alle andere grote waterwerken, die Nederland gerealiseerd zijn.
Neuh dat is zeker niet het geval. En als er een goed plan is hebben ze geen voet om op te staan.quote:
Ach het kan geen kwaad om de overheid scherp te houden. Dat blijkt in dit dossier in ieder geval.quote:Die milieu lobby.
En de overheid geeft ze ook nog subsidie, zodat ze indirect die rechstzaken financieert.
Kortom: De feitelijke veroorzaker van deze "milieuschade" is niet het uitbaggeren an sich, maar het handhaven en uitbreiden van een haven op een ongunstige plek.quote:Op zondag 6 september 2009 11:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wie gaat er trouwens 50 km landinwaarts een zeehaven bouwen, economische gezien (dat wil zeggen binnen het kader waarin zo efficiënt mogelijk gebruik van geld en middelen het doel is) is het waarschijnlijk beter om de haven van Antwerpen te laten verzanden en het gewoon via Rotterdam aan te voeren, ook de individuele Belg zou daar baat bij kunnen hebben. Natuurlijk gaat er wel werkgelegenheid verloren maar die kunnen dan in Rotterdam gaan werken, we voorkomen er mee dat er gebaggerd moet worden, beter voor de natuur en het spaart zinloze kosten uit, en de Belgen krijgen beschikking over goedkopere goederen (immers Rotterdam is goedkoper in de aanvoer omdat de baggerkosten veel lager zijn).
Ze kunnen alleen gelijk krijgen als de overheid zich niet aan de wetten houdt of onderzoeken ondeugdelijk uitvoert. Er kan daar misschien wel wat gestroomlijnd worden, maar uiteindelijk is de overheid die vaak slecht onderzoek uitvoert of denkt een loopje te kunnen nemen met bepaalde wetgeving.quote:Op maandag 7 september 2009 01:01 schreef rja het volgende:
Ze procederen standaard toch !
Die milieu lobby.
En de overheid geeft ze ook nog subsidie, zodat ze indirect die rechstzaken financieert.
0quote:Op maandag 7 september 2009 08:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
En wie hebben al die wetten aangenomen? Juist, de overheid zelf.
Heel veel havens liggen ‘op een ongunstige plek’ omwille van historische redenen. Hamburg ligt natuurlijk ook diep het Duitse land in, Rotterdam heeft zich onderwijl uitgebreid richting zee, maar ook Rotterdam lag ver van de kust.quote:Op maandag 7 september 2009 08:41 schreef Metatron het volgende:
Kortom: De feitelijke veroorzaker van deze "milieuschade" is niet het uitbaggeren an sich, maar het handhaven en uitbreiden van een haven op een ongunstige plek.
Ik heb het ook niet over verplaatsen, ik heb het over wie die 'milieucompensatie' mag gaan regelen. En aangezien het openhouden en/of uitbreiden van de Antwerpse haven de enige reden is om de Westerschelde uit te diepen, mag die compensatie w.m.b. fijn door Belgie geregeld worden.quote:Op maandag 7 september 2009 09:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heel veel havens liggen ‘op een ongunstige plek’ omwille van historische redenen. Hamburg ligt natuurlijk ook diep het Duitse land in, Rotterdam heeft zich onderwijl uitgebreid richting zee, maar ook Rotterdam lag ver van de kust.
Vroeger, toen vervoer over land een stuk moeizamer was dan nu, was dat alleen maar een voordeel. Zo’n hele haven verplaatsen is echter ook geen kattenpis, alhoewel België allicht meer met Oostende zou kunnen gaan doen.
Bedenk wel trouwens dat Antwerpen als tweede Europese haven nog steeds groter is dan Hamburg, dus dat ‘even’ verplaatsen (of zelfs maar even naar Rotterdam verplaatsen) is denk ik ook niet een heel reële oplossing.
Het wordt de hoogste tijd dat je van de rode wijn afblijft hoor.quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
12% van de NL export gaat naar Belgie, als die Nederlandse producten gaan boycotten is dat slecht voor de NL economie. Antwerpen laten groeien is goed voor NL
Het is natuurlijk wel prettig om dat deels te regelen vlak bij waar de werkzaamheden plaatsvinden. Daarnaast betaalt België mee in dit project en ligt een deel van de polder waar het om gaat in Belgiëquote:Op maandag 7 september 2009 10:20 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over verplaatsen, ik heb het over wie die 'milieucompensatie' mag gaan regelen. En aangezien het openhouden en/of uitbreiden van de Antwerpse haven de enige reden is om de Westerschelde uit te diepen, mag die compensatie w.m.b. fijn door Belgie geregeld worden.
En België legt hun deel, zoals afgesproken is, vrolijk onder water. Dus dan kan Nederland ook nog zelf een extra dijk bouwen.quote:Op maandag 7 september 2009 19:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel prettig om dat deels te regelen vlak bij waar de werkzaamheden plaatsvinden. Daarnaast betaalt België mee in dit project en ligt een deel van de polder waar het om gaat in België
Nou, Nederland heeft zich verdragtechnisch in 1830 gebonden aan het ‘eeuwigdurend begaanbaarhouden van de Westerschelde’. Dat Nederland daarna heeft bedacht dat de Westerschelde ook nog eens natuurgebied moest worden, dat zal België verder een zorg zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 10:20 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over verplaatsen, ik heb het over wie die 'milieucompensatie' mag gaan regelen. En aangezien het openhouden en/of uitbreiden van de Antwerpse haven de enige reden is om de Westerschelde uit te diepen, mag die compensatie w.m.b. fijn door Belgie geregeld worden.
quote:Antwerpen weert Nederlandse schepen
Een rel in de scheepvaart. De Antwerpse haven zou schepen weren uit Nederland. Schippers uit Nederland zijn nu kwaad, melden Belgische media.
Schipper mag ik overvaren ja of nee?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |