Ja maar waar slaat dat in godsnaam op? Ga je nou voor elke actie die Duitsers doen het stempeltje "Nazi" gebruiken om het te beschrijven?quote:
Nee , maar ik probeer nu al een paar keer dieper op de zaak in te gaan met vragen en heb aangegeven hoe het buitenland er op zou kunnen reageren , maar we blijven hier maar hangen in wat stoere webtaal.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar waar slaat dat in godsnaam op? Ga je nou voor elke actie die Duitsers doen het stempeltje "Nazi" gebruiken om het te beschrijven?
De Duitsers kunnen geen rekening houden met de kortzichtigheid van de moslim wereld, ik houd het Duitsland van nu toch ook niet langs een meetlat met de Holocaust er op, waarom zouden de moslims dit wel mogen doen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:57 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , maar ik probeer nu al een paar keer dieper op de zaak in te gaan met vragen en heb aangegeven hoe het buitenland er op zou kunnen reageren , maar we blijven hier maar hangen in wat stoere webtaal.
Hoe denk je dat de moslims dit opvatten van een land dat veroordeeld is voor massa uitroeing ?
Dat zal wel niet bij spam blijven.
Maar wel het onzequote:Op vrijdag 4 september 2009 15:50 schreef kitao het volgende:
[ afbeelding ]
De Nato is allang geen verdedigingsmacht meer tegen het voormalige Oostblok , maar een internationaal imperialistisch aanvalsleger.
.
Collateral damage, er zijn er vast genoeg geweest die wel van de taliban waren, de rest was aan het stelen en was daar op eigen risico.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:48 schreef kitao het volgende:
Allemachtig , ik bekijk de TT nu even goed .
90 + doden ?!
En die gore @#$%#$# K...moffen dachten echt dat dit allemaal Taliban was op één kut tankwagentje ?!
Wat een gore idioten zeg.
'
![]()
Ik wil niet op de man spelen en vind het niet gepast om iemand op zijn usericon aan te vallen , ik doe dat nu ook niet , begrijp me goed.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
Goed gedaan van de NAVO. Een flinke dosis imperialisme kan geen kwaad.
Heb jij ook zulke expansie idealen of wordt hier de dubbele adelaar dubieus uitgelegd ?quote:De meeste Russen zijn enorm gehecht aan hun land en hun volk. Zij kennen hun geschiedenis. Zij kennen hun beulen en hun helden. Zij kennen hun Tradities. Zij kennen hun liederen. En, zeer belangrijk, zij verwerpen alles wat hun land naar beneden haalt. Het is niets voor niets dat hun president, die een geleide democratie voorstaat, zo populair is.West-Europa, met Duitsland als zeer belangrijk land brengt ons “Orde” bij. Oost-Europa, met Rusland als zeer belangrijk land brengt ons behoud van Geloof en Tradities bij. Sommigen zeggen : Duitsland is het lichaam, Rusland de ziel. Samen met alle andere landen van Europa kan het niet anders of Europa wordt opnieuw groots. In deze Europese As is elk Europees land en elk Europees volk belangrijk. De dubbele adelaar staat symbool voor dit Europa. Eén hoofd kijkt naar het Westen, het andere naar het Oosten. Maar ze hebben één lichaam !
De Europese As is de enige As om Europa Europees te houden.
Voor een groot(s) Europa, van Gibraltar tot Vladivostok !
Het gaat hier om één fucking tankwagentje , als die mongolen stekeblind zijn moeten ze niet gaan knallen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Collateral damage, er zijn er vast genoeg geweest die wel van de taliban waren, de rest was aan het stelen en was daar op eigen risico.
Een voorbeeldje die ik al eerder aangehaald heb, kan jij hier uit het oogpunt van de piloot zien wie wie is?
Nee, want "die mensen" zijn nu al dood.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Die mensen zullen nu wel een tweede keer nadenken voor ze zich weer in de buurt wagen van gestolen navo-spullen.
Oh ze zagen wel mensen, maar ze kunnen van een paar kilometer afstand niet zien of ze wel of niet een Taliban ID badge dragen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:30 schreef kitao het volgende:
[..]
Het gaat hier om één fucking tankwagentje , als die mongolen stekeblind zijn moeten ze niet gaan knallen.
Als jij met ijs op je autoraampje een kind verrot rijdt dan ben je nog steeds verantwoordelijk.
En geloof me , ik heb piloten tijdens vliegshows bekeken en zag hun pronie duidelijk zitten in die cockpit.
Zonder superogen wordt je geeneens piloot hooguit B52 mass baby killer.
AAaghhh , WT ! , wat ben je toch een bruut , zei ze toen ze klaar kwam.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oh ze zagen wel mensen, maar ze kunnen van een paar kilometer afstand niet zien of ze wel of niet een Taliban ID badge dragen.![]()
Maargoed, dat is ook niet nodig gebleken achteraf, ze hebben voor de zekerheid maar iedereen naar de maagden geknald.
Leuk man al die grapjes over burgerdoden.quote:
-edit- trollquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Leuk man al die grapjes over burgerdoden.
Want moslims zijn geen gewone mensen. Dus het is helemaal niet zeilig dat er nu ergens een kind rondloopt zonder ouders. Of iemand die net zijn zus of moeder gruwelijk heeft zien sterven.
Tja missie geslaagd. HAHAHA!
Wie zegt dat ze daar niet heen gelokt zijn door de Taliban?quote:
Ze namen bewust een risico. Het is niet de eerste keer dat de Navo eigen materiaal vernietigt dat in handen van de tegenstander is gekomen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Leuk man al die grapjes over burgerdoden.
Want moslims zijn geen gewone mensen. Dus het is helemaal niet zeilig dat er nu ergens een kind rondloopt zonder ouders. Of iemand die net zijn zus of moeder gruwelijk heeft zien sterven.
Tja missie geslaagd. HAHAHA!
Als de Taliban je uitnodigt om met pannetjes diesel af te tappen uit een NAVO truck, dan moet je wel heel erg stupide en of naïef zijn wil je denken dat ze dat vrijwillig bemachtigd hebben, en dat er geen troepen op zoek zijn naar diezelfde trucks.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze daar niet heen gelokt zijn door de Taliban?
Er waren niet alleen burgers daar, ook taliban strijders. De precieze ratio was onbekend, dus ze (de Duitsers) namen een risico.quote:En sinds wanneer geldt er een gruwelijke doodstraf voor het kopen en krijgen ven gestolen goederen?
Denk je werkelijk dat het mij maar ook ene moer interesseert hoe de Afghanen dachten toen ze de diesel aftapten?quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:47 schreef IHVK het volgende:
En dan raar vinden dat Afghanen bij de Taliban gaan.![]()
Deze redenatie gaat mijn petje te boven hoor.
Ook grappig hoe mensen precies weten wat daar aan de hand was en wat die mensen dachten.
dit dus verder kan de luchtaanval al bezig zijn toen opeens de taliban de burgers liet komen, die vliegtuigen zijn er ook niet in 2 minquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Er vindt een militaire actie plaats tegen gestolen brandstof. Dat de Taliban dan in ene burgers erbij haalt terwijl ze donders goed weten dat er een grote kans op een tegenaanval komt dan is niet de schuld van de VS/NAVO hoor als er ook onschuldigen de dood vinden.
Niet leuk, zeker niet, maar niet een of ander complot om zoveel mogelijk Afghanen te doden ofzo.
Ik was bewaker bij de luchtmacht in Duitsland op een anti-vliegtuig site.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus verder kan de luchtaanval al bezig zijn toen opeens de taliban de burgers liet komen, die vliegtuigen zijn er ook niet in 2 min
Een paar liter olie? Het waren twee tankwagens vol..quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik was bewaker bij de luchtmacht in Duitsland op een anti-vliegtuig site.
Daar stonden een aantal radarwagens maar vaak tijdens een oefening waren wij al "platgebombardeerd" voordat het alarm afging.
En wie gaat er nu jets inzetten voor een paar liter olie die ze gewoon uit irak weer kunnen aanvullen ?
Stuur dan een apache als die idioten hun vliegtuig niet in de hand kunnen houden.
Dus niet dit ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een paar liter olie? Het waren twee tankwagens vol..
Twee van die tankers de lucht in jagen zou een groter schandaal zijn dan twee tankwagens met +/- 90 jurken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:40 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus niet dit ?
Twee van die joekels en ik zou er ook op duiken.
Dat is toch peanuts man , geen internationaal schandaal waard.
Ja , het laatste is gebeurd , het eerste niet .quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Twee van die tankers de lucht in jagen zou een groter schandaal zijn dan twee tankwagens met +/- 90 jurken.
Jij kwam met het voorbeeld..quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:46 schreef kitao het volgende:
[..]
Ja , het laatste is gebeurd , het eerste niet .
Total onzinnig dus.
Ik dacht , die komt met wtc 1 + 2 .......quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jij kwam met het voorbeeld..
Het is geen strategische beslissing geweest maar een tactische fout. Denk je nu werkelijk dat ze dit ook gedaan hadden als ze geweten hadden wat de gevolgen waren? Je wint zo'n oorlog wanneer je de steun van de bevolking krijgt. Niet wanneer je een tankwagentje meer of minder hebt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waarom? Ze wisten toch niet zeker hoeveel vijanden er waren, en hoeveel neutralen. Het is een puur strategische beslissing geweest die achteraf voor de Duitse strijdkrachten een beetje verkeerd uitpakt. Maar dat is allemaal achteraf gepraat, ik kan de beslissing á la minute wel begrijpen.
Sowieso, die burgers hadden gewoon beter kunnen weten, ze hebben weliswaar geen onderwijs, maar je hoeft geen Einstein te zijn om te weten dat de NAVO een gestolen truck terug gaat halen of gaat vernietigen. Dan moet je niet lopen zeiken als je in de problemen komt als je met je pannetje naar de tankwagens rent.
Dat zeg ik toch, ze konden nooit van te voren weten hoeveel taliban er waren en hoeveel burgers, het valt de NAVO wat mij betreft dus ook niet te verwijten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is geen strategische beslissing geweest maar een tactische fout. Denk je nu werkelijk dat ze dit ook gedaan hadden als ze geweten hadden wat de gevolgen waren? Je wint zo'n oorlog wanneer je de steun van de bevolking krijgt. Niet wanneer je een tankwagentje meer of minder hebt.
Jawel, want bij twijfel vuur je dus gewoon niet. Zo gemakkelijk is dat. Wat boeit een tankwagen meer of minder nu?quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, ze konden nooit van te voren weten hoeveel taliban er waren en hoeveel burgers, het valt de NAVO wat mij betreft dus ook niet te verwijten.
Het principe.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, want bij twijfel vuur je dus gewoon niet. Zo gemakkelijk is dat. Wat boeit een tankwagen meer of minder nu?
Nou , één ding is zeker : de principiële ideologie van de Nato/Isaf is nu zeker voorgoed in vlammen opgegaan.quote:
Nou nee hoor, het principe van daadkrachtig optreden is enkel versterkt, en aangezien deze actie niks te maken heeft met de heropbouw van Afghanistan blijft dat principe ook staan.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:46 schreef kitao het volgende:
[..]
Nou , één ding is zeker : de principiële ideologie van de Nato/Isaf is nu zeker voorgoed in vlammen opgegaan.
Blijkbaar wel want je vindt dat hun eigen schuld is.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat het mij maar ook ene moer interesseert hoe de Afghanen dachten toen ze de diesel aftapten?
Lachen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want je vindt dat hun eigen schuld is.
Je buigt je in ieder geval over de schuldvraag. En vindt dat het rechtvaardig is dat we erom lachen gezien het hun eigen schuld is.
Wat gewoon onzin is.
Maar de Amerikanen deden er 40 minuten over om de Talibanstrijders te bombarderen:quote:The German commander ordered the airstrike after an unmanned surveillance aircraft determined no civilians were in the area, German officials said.
Bron
quote:The officials, who spoke on condition of anonymity as a matter of policy, said a U.S. jet dropped two bombs 40 minutes after the request. It was unclear whether civilians began to gather during that time.
Bron
quote:Vergissing
Verschillende Europese ministers hebben kritiek geuit op de aanval, die uitgevoerd werd op bevel van een Duitse officier. "Het is een grote vergissing", zei de Franse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner gisteren. Zijn Luxemburgse collega, Jean Asselborn, zei niet te begrijpen "dat bommen zo gemakkelijk en snel gedropt kunnen worden".
De Morgen
Geloof je nu echt die BS ?quote:Op zondag 6 september 2009 01:30 schreef Cordoba het volgende:
De Amerikanen hebben de bommen gedropt op verzoek van de Duitsers.
[..]
Maar de Amerikanen deden er 40 minuten over om de Talibanstrijders te bombarderen:
[..]
[..]
De dubbelkoppige adelaar staat inderdaad voor een verenigd Europa, maar niet op de manier waarop Europa op dit moment "verenigd" is. Het is geen vreemd symbool. Duitsland, Oostenrijk-Hongarije en Rusland gebruikten allemaal het symbool op enig moment. Maar dat is volledig offtopic.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:23 schreef kitao het volgende:
Heb jij ook zulke expansie idealen of wordt hier de dubbele adelaar dubieus uitgelegd ?
Geeft niet , ik waardeer je antwoord , sinds ik BNW soms bezoek heb ik meer oog gekregen voor symboliek.quote:Op zondag 6 september 2009 01:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De dubbelkoppige adelaar staat inderdaad voor een verenigd Europa, maar niet op de manier waarop Europa op dit moment "verenigd" is. Het is geen vreemd symbool. Duitsland, Oostenrijk-Hongarije en Rusland gebruikten allemaal het symbool op enig moment. Maar dat is volledig offtopic.
He, oude NSB'er van me. Er is nog meer goed nieuws. Het waren er geen negentig, maar zeker 125 die standrechtelijk geexecuteerd zijn. De Westerse waarden floreren in Aghanistan. We brachten ze democratie en nu ook nog een krachtig rechtshandhavingsstelsel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Lachen?
En nee de schuldvraag heeft geen invloed op op hun denkwijze, als ze er heen gingen met de gedachten madeliefjes onder de truck te plukken, of om het demonische westen van de diesel te beroven maakt me niet uit. Het gaat me er om wat hun fysieke acties waren, en daar zijn ze dan ook op beoordeeld, en veroordeeld, en berecht.
Tja in feite kan ik er niet eens tegen in gaan deze post, het aantal mensen deert me weinig, en je Leopard tank voorbeeld vind ik goede zaak als het ingevoerd zou worden in Afghanistan, maar dan wel alleen als er gestolen word van militairen, gewone burgers die van elkaar stelen zijn onze zorg niet, die moeten maar naar de rechter.quote:Op maandag 7 september 2009 11:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
He, oude NSB'er van me. Er is nog meer goed nieuws. Het waren er geen negentig, maar zeker 125 die standrechtelijk geexecuteerd zijn. De Westerse waarden floreren in Aghanistan. We brachten ze democratie en nu ook nog een krachtig rechtshandhavingsstelsel.
Het idee nu is om onze eigen waarden die natuurlijk wat verwaterd zijn weer op te kloppen tot diezelfde Westerse normen. De Leopard II tank is uiterst geschikt om bij benzinestations te positioneren; dat tokkie volk dat tankt en dan doorrijdt zonder te betalen is tot een kilometer of twintig nog wel te raken met een tankgranaat.
Westerse waarden herstellen te beginnen in Nederland. De PVV kan het zo aan dat pamfletje van ze toevoegen!.
(oh en modjes, NSB is geen scheldwoord hier. WT heeft zelf verklaard dat wij hier de Duitsers zijn: zie rest van het topic)
Merkel wil NAVO-aanval snel ophelderenquote:De Amerikaanse krant The Washington Post berichtte daarop dat meerdere burgers zich bij de tankwagens bevonden toen de bommen werden afgevuurd. Ze zouden door de Taliban gedwongen zijn geweest de wagens los te trekken toen die waren vastgelopen in het zand. Volgens de krant zou het bevel voor de aanval zijn gegeven op basis van slechts één Afghaanse informant. Een hoge officier van de Bundeswehr in Kunduz zegt dat informatie wel van meer bronnen afkomstig was.
Ja want ze hebben allemaal een abbonnement op de krant en weten precies wat er in de rest van het land speelt. Die krant wordt dan door de 10% van de mensen die wel kunnen lezen dagelijks voorgelezen op het dorpspleinquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Die mensen zullen nu wel een tweede keer nadenken voor ze zich weer in de buurt wagen van gestolen navo-spullen.
Weet je wat voor gigantische zelfmoordaanslag je met zo'n tankwagen kan plegen? Je kan gewoon niet toestaan dat de taliban er met zo'n gigantische bom op wielen vandoor gaat.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, want bij twijfel vuur je dus gewoon niet. Zo gemakkelijk is dat. Wat boeit een tankwagen meer of minder nu?
dat zou dan een prachtig instructiebriefje zijn voor de taliban. omring gestolen materiaal met een groepje mensen en het is veilig voor een aanvalquote:Op zaterdag 5 september 2009 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat doet het ertoe? Er is nu ook een gigantische aanslag gepleegd, met 90+ doden tot gevolg.quote:Op maandag 7 september 2009 12:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Weet je wat voor gigantische zelfmoordaanslag je met zo'n tankwagen kan plegen? Je kan gewoon niet toestaan dat de taliban er met zo'n gigantische bom op wielen vandoor gaat.
En bij twijfel vuur je niet... Er is altijd twijfel, daar de taliban ook in burgerkleding rondloopt. Maar wat is jouw oplossing dan als de taliban menselijke schilden gaat gebruiken? Wat zou jij doen als ze een paar kindertjes op zo'n tankwagen zetten en vervolgens richting jouw basis beginnen te rijden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |