Ik bedacht me opeens dat t misschien wel de eerste Pink Panther kon zijn, maar die was t ook nietquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:55 schreef SuperPoekie het volgende:
[..]
Maar het geen dat ik me het best kan herinneren (de huge polkadots op de jurk) mist wel op die boot-scene en ze zijn ook daar niet bezig met een roof.. Ik weet t ook niet meer, ik heb m ooit op tv gezien toen ik klein was. Misschien is hij niet zwart wit maar herinner ik me hem zo door die jurk.
Rough Cut met Burt Reynolds en Lesley Anne Down misschien? Ging ook over een diamantroof....quote:Op donderdag 17 september 2009 17:50 schreef SuperPoekie het volgende:
[..]
Ik bedacht me opeens dat t misschien wel de eerste Pink Panther kon zijn, maar die was t ook nietHet is wel iets met een meesterdief en ik dacht een prinses die tijdens een (gemaskerd) bal een heist of juwelenroof doen en dan met een scooter naar een vliegtuig rijden....
Dat zou best wel eens kunnenquote:Op donderdag 17 september 2009 17:47 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Die onderste is volgens mij Cartel met Miles O'Keeffe en Don Stroud.
Die eerste is misschien Steel Dawn met Patrick Swayze en Lisa Niemi?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:54 schreef Patch het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen
De hoes komt me bekend voor, heb die wel eens voorbij zien komen als mijn vader videos gehuurd had.
En als ik zo zoek op actrice Suzee Slater lijkt ze ook wel erg op de actrice die ik zoek.
Maar 100% zeker ben ik nog niet...
Even verder google-en met deze gegevens...
quote:Op donderdag 17 september 2009 17:58 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Die eerste is misschien Steel Dawn met Patrick Swayze en Lisa Niemi?
Gator Bait misschien?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:43 schreef Patch het volgende:
Zo ben ik nog steeds al jaren op zoek naar onderstaande...
* wat ik nog weet van een film:
- waarschijnlijk jaren 80
- beetje the hills have eyes / wrong turn / surving the game-achtig
- groot gedeelte van de film speelt zich af in de natuur / vallei / woestijn / zandvlaktes / bossen
- een priester-achtig, gelovig persoon (gezet, kalende acteur) wordt tot zijn nek begraven in het zand, en dan doen de baddies een doornenkrans om zijn hoofd, misschien van prikkeldraad? volgens mij werd er ook nog benzine over zijn hoofd gedaan en in de fik gezet, maar dat weet ik niet meer....
- ik geloof dat een vrouw zo'n beetje de hoofdrol heeft, die ook die hele situatie met die gelovige persoon aan moet schouwen...
- dus een groepje normale personen vs een groepje hillbillies, geen mutanten ofzo....
Ik heb tig mensen hiero geholpen, wellicht dat mensen mij nu kunnen helpen
quote:
Ik zal er eens stevig over nadenken.....quote:Op donderdag 17 september 2009 18:49 schreef Patch het volgende:
[..]
Zeker niet.
Gator Bait 2 heeft ietwat meer gelijkenissen, maar is het helaas ook niet...
Mikey?quote:Op donderdag 17 september 2009 19:14 schreef Killer-E het volgende:
Hallo allemaal,
ik zoek de naam van een horrorfilm. Ik ken er maar een klein stukje van:
Een jongetje ligt in bed wanneer hij geluiden onder zijn bed hoort. Als hij kijkt wordt hij door iets onder zijn bed getrokken en schreeuwt. Als zijn ouders de kamer in komen rennen om te kijken wat er is, is hij weg. Even later vinden ze hem in een hondenhok (<< volgens mij een hondenhok). Zijn vader knielt bij hem neer en ziet dat zijn zoon een mes heeft en dat het jongetje niet zichzelf is. Op dat moment steekt het jongetje zijn vader recht door zijn oog. De vader is opslag dood.
Weet iemand hoe deze film heet?
Het is trouwens niet Boogeyman.
http://www.imdb.com/title/tt0104870/quote:
Ik kan me vergissen natuurlijk....soms vallen bepaalde films samen tot 1 film.....quote:Op donderdag 17 september 2009 19:25 schreef Patch het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0104870/
deze?
Ik heb deze tig keer gezien, daar zit toch niet zo'n scene in??
Wellicht iets van Roots of het vervolg Queen?quote:Op donderdag 17 september 2009 19:28 schreef Waaghals het volgende:
Ik heb er ook nog een, maar kan er ook niet meer heel veel van herinneren.
Het was een mini-serie in het midden van de jaren 80 denk ik.
Het speelde zich af in de jaren 30 ofzo in een zuidelijke staat van de VS (Georgia of Alabama gok ik).
De serie ging uiteraard over discriminatie en racisme en volgens mij kwam de Ku Klux Klan er ook in voor.
Verder eindigde de serie met de ontdekking van een massagraf in de tuin van een dorpsbewoner.
Ik was toen nog wat jong om alles te begrijpen want dat massagraf kwam voor mij als een totale verrassing.
Hmm, nee, die is niet oud genoeg. Film was of zwart/wit of oude technicolor.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:52 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Rough Cut met Burt Reynolds en Lesley Anne Down misschien? Ging ook over een diamantroof....
Was het een franse film?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:31 schreef Makka het volgende:
Een hele poos geleden heb ik een deel gezien van een film of serie. Het gaat over 2 maisjes die opgesloten zitten. Eén van de meisjes kan vrijkomen door het andere meisje te vermoorden. Doet ze dit niet, dan komt ze nooit vrij en zullen ze dus beiden sterven. Heeft iemand enig idee waar ik het over heb? Alvast bedankt
Ik heb gister nog eens honderden zoektermen in google en imdb gegooid en toen kwam ik bij een serie uit '83 genaamd "Chiefs".quote:Op donderdag 17 september 2009 19:28 schreef Waaghals het volgende:
Ik heb er ook nog een, maar kan er ook niet meer heel veel van herinneren.
Het was een mini-serie in het midden van de jaren 80 denk ik.
Het speelde zich af in de jaren 30 ofzo in een zuidelijke staat van de VS (Georgia of Alabama gok ik).
De serie ging uiteraard over discriminatie en racisme en volgens mij kwam de Ku Klux Klan er ook in voor.
Verder eindigde de serie met de ontdekking van een massagraf in de tuin van een dorpsbewoner.
Ik was toen nog wat jong om alles te begrijpen want dat massagraf kwam voor mij als een totale verrassing.
One Million Years BC?quote:Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef Rasor het volgende:
pas mijn account opnieuw gemaakt sinds het wachtwoord resetten
ik zoek al tijden een film het volgende is wat ik me denk te herinneren
een soort sinbad achtig figuur reist op een schip en komt een aantal reuze monsters tegen
een gigantische kreeft in een soort riet/beverdam achtige omgeving, waar ze stilletjes omheen probeerden te reizen
daarna vaarden ze over een meer waar een monster op de bodem sliep, deze maakten ze natuurlijk wakker met alle gevolgen van dien
ik kan me niet herinneren of het animated was of niet, maar ik geloof dat de qualiteit vrij goed was dus van 1985 tot 1995 ofzo, het zal wel animated zijn geweest omdat ze het geloof ik op rtl 4 rond 13.00 ofzo of op de ochtend lieten zien, maar de beschrijvingen die ik gaf zijn vrij uniek voor films denk ik
titels als jason en de argonauts / sinbad / clash of the titans / arabian nights / etc etc zijn zoektermen die ik gebruikt heb, na af en toe vele uren te hebben afgezocht dacht ik het toch maar even te proberen op het forum, bij voorbaat dank
Dit is The Legend of Hiawatha.quote:Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef Rasor het volgende:
pas mijn account opnieuw gemaakt sinds het wachtwoord resetten
ik zoek al tijden een film het volgende is wat ik me denk te herinneren
een soort sinbad achtig figuur reist op een schip en komt een aantal reuze monsters tegen
een gigantische kreeft in een soort riet/beverdam achtige omgeving, waar ze stilletjes omheen probeerden te reizen
daarna vaarden ze over een meer waar een monster op de bodem sliep, deze maakten ze natuurlijk wakker met alle gevolgen van dien
ik kan me niet herinneren of het animated was of niet, maar ik geloof dat de qualiteit vrij goed was dus van 1985 tot 1995 ofzo, het zal wel animated zijn geweest omdat ze het geloof ik op rtl 4 rond 13.00 ofzo of op de ochtend lieten zien, maar de beschrijvingen die ik gaf zijn vrij uniek voor films denk ik
titels als jason en de argonauts / sinbad / clash of the titans / arabian nights / etc etc zijn zoektermen die ik gebruikt heb, na af en toe vele uren te hebben afgezocht dacht ik het toch maar even te proberen op het forum, bij voorbaat dank
quote:Op zondag 20 september 2009 23:07 schreef --Helen-- het volgende:
waarom lukt het nu niet een bericht te plaatsen... {zucht}...
Alstu.quote:Op zondag 20 september 2009 22:50 schreef --Helen-- het volgende:
Grrrrr, net een heel stuk getyped en alles weg!!!
Engelstalig, speelde ong. in 1930. Is halverwege jaren 80 uitgezonden.
Het verhaal is een man die lord of graaf is. kan ook iets anders zijn maar woont iig in een groot landhuis. Zijn vrouw is labiel.. Hij houdt veel van haar maar kan haar moeilijk helpen, lijdt eronder.
Hij heeft acteraover gekamd haar, scherpe neus, zij zachte donkere krullen a la S Kristel.
Een scene: er is een belangrijk dinner met meerdere belangrijke mensen en die vrouw flipt weer helemaal. Iedereen is wat beschaamd en hij voert haar met zachte hand en liefdevol weg. Daarna zie je hem zo gepijnigd kijken...De acteur zie ik ook voor me in een andere rol waar hij al wat ouder is: in een grijs miltair kostuum. (het is niet sam neill).
Hij speelde volgens mij vooral in tv-films en evt bijrollen in andere films. Maar nooit zelf een grote rol denk ik.. Ik hoop op jullie tips!!
misschien upstairs downstairs?quote:
Mediadis, dvdvalley of dvdoutlet?quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:34 schreef Stansfield het volgende:
Ik zoek niet echt een titel maar meer een goede site waar je dvd's kunt bestellen. Wie weet er nog een goede. Behalve natuurlijk de free record shop enz.
Ja.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:41 schreef Stansfield het volgende:
En verzend play.com ook naar nederland?
Ja hoor maar niet altijd met Subs.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:43 schreef Stansfield het volgende:
helemaal top en die hebben ook die goede regiocode??
Graag gedaan...... Al Leonfans moet je elkaar wel helpen!quote:
Misschien Grimm met Jacob Derwig?quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:23 schreef GhostfaceKillah het volgende:
Afgelopen week werd er bij De Wereld Draait Door (dacht ik, ben er nu ik dit typ niet eens zo zeker meer van) het fenomeen Belgisch/Nederlandse films in de Engelse en Spaanse taal besproken. Hierbij werd er een fragment getoond van een (ik meen) Belgische film waarin je een meisje angstig in het bos zag rondlopen. Er werd bijgezegd dat dit een horrorfilm is, en het zal waarschijnlijk ook een nieuwe film zijn, dus van dit jaar, of wellicht vorig jaar, en Engels-gesproken.
Iemand idee wat de titel is van deze film?
Grimm is niet engels gesproken toch?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:54 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Misschien Grimm met Jacob Derwig?
Misschien volgens dat fenomeen wel....quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:55 schreef Patch het volgende:
[..]
Grimm is niet engels gesproken toch?
Nee, dat is een Nederlandse film van 6 jaar geleden, een drama/comedy, en tevens met halina reijnquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:54 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Misschien Grimm met Jacob Derwig?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:24 schreef Klonterpot het volgende:
Misschien niet helemaal het goede topic maar ik waag een gok.
Ik zoek een reclame waarin honderden mensen in een zwarte ruimte staan en een wit t-shirt aanhebben. Eén iemand geeft een ander een zoen waardoor deze een rood t-shirt krijgt. Iedereen met een rood t-shirt blijft mensen met de witte t-shirts kussen totdat iedereen een rood t-shirt heeft. Volgens mij was het een reclamecampagne tegen een één of andere ziekte, maar dat weet ik niet zeker. Kan iemand me vertellen welke reclame dit was?
Dat klinkt meer als Love Actually waar die gozer uit My Family (Kris Marshall) naar Amerika gaat met een tas vol condooms en 3 (uiteindelijk 5) dames aan de haak slaat.....quote:Op woensdag 30 september 2009 20:19 schreef ch0c0mel het volgende:
Ik zoek een film die ik een tijd geleden heb gezien, Matthew Lillard speelde hier in (extra info) en het was zo dat hij naar Zweden ging en daar 3 meisjes scoorde. Soort van backpacking met een tas vol met condooms, ben alleen de titel vergeten van deze film.
Iemand enig idee?
quote:Op woensdag 30 september 2009 20:49 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als Love Actually waar die gozer uit My Family (Kris Marshall) naar Amerika gaat met een tas vol condooms en 3 (uiteindelijk 5) dames aan de haak slaat.....
Banansplit idd met Henk Bres die uit de kast kwam.....quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:39 schreef magnetronmaaltijd het volgende:
Oke mijn eerste post op het FOK forum.
Iets waar ik toch al een tijdje mee in m'n hoofd zit.
Heb vroeger(5-7 jr. geleden?) eens op tv een aflevering gezien waar iemand voor de gek werd gehouden op een verjaardagsfeestje. Hij is toen in een kast gestopt en hem verteld dat ie hier in moest blijven zitten tot ie werd geroepen want ze wilden de jarige verrassen. Daarna heeft de TV crew de complete feest-setting vervangen echt het complete interieur. Toen 2 ouwe mensen neergezet aan een keukentafel. Toen die vent uit de kast kwam wist ie echt totaal niet wat ie moest zeggen toen ie bij 2 oudjes thuis was en niet op het verjaardagsfeestje.
Volgens mij was het niet Bananasplit maar weet het niet zeker.
Wie kan mij helpen?
The Mothman Prophecies met Richard Gerequote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:36 schreef Jessah het volgende:
Ik post dit voor een vriend van me, die opzoek is naar deze film:
"Beste fockers,
Ik ben opzoek naar een horror/thriller film die ik een paar jaar geleden heb gezien. Het gaat over een soort van bat-figure die verscheen in een klein gehucht, over de telefoon kon hij met je praten en verschenen er geloof ik ook verschijningen van een bat in het huis.
Er is duidelijk één hoofdpersoon, man/vrouw weet ik niet meer. Ik weet nog wel een stuk uit de film waar hij/zij over een weg heen reed in het donker en deze bat-figure voor het autoraam plots verscheen.
De bat-figure was een soort van schim van Jeepers Creepers herinner ik me...
(ik heb ook het idee dat de bat-figure een soort paranormaal verschijnsel was, maar dit weet ik niet zeker)
Mocht iemand deze film herkennen geef dan please een comment.
Alvast bedankt!"
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:36 schreef Jessah het volgende:
Ik post dit voor een vriend van me, die opzoek is naar deze film:
"Beste fockers,
Ik ben opzoek naar een horror/thriller film die ik een paar jaar geleden heb gezien. Het gaat over een soort van bat-figure die verscheen in een klein gehucht, over de telefoon kon hij met je praten en verschenen er geloof ik ook verschijningen van een bat in het huis.
Er is duidelijk één hoofdpersoon, man/vrouw weet ik niet meer. Ik weet nog wel een stuk uit de film waar hij/zij over een weg heen reed in het donker en deze bat-figure voor het autoraam plots verscheen.
De bat-figure was een soort van schim van Jeepers Creepers herinner ik me...
(ik heb ook het idee dat de bat-figure een soort paranormaal verschijnsel was, maar dit weet ik niet zeker)
Mocht iemand deze film herkennen geef dan please een comment.
Alvast bedankt!"
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:40 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Nightflier van Stephen King met Miguel Ferrer?
Haha, wat is het internet ook geweldig hè? Echt hartstikke bedankt!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:39 schreef Patch het volgende:
[..]
The Mothman Prophecies met Richard Gere
Niks te danken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:41 schreef Jessah het volgende:
[..]
Haha, wat is het internet ook geweldig hè? Echt hartstikke bedankt!
ja hoor, was wel serieus...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:27 schreef Guppi het volgende:
Ik zit te twijfelen of dit een serieuze post is of niet![]()
Heel kort:
-een normaal eiland (dus niet afgelegen of onbewoond)
-in Schotland (dus geen tropisch eiland)
-een dorpje op het eiland, het gaat over het reilen en zeilen daar
-op een gegeven moment komt er een man wonen die belangrijk wordt in de verhaallijn
-dit alles was ongeveer 5 jaar geleden op tv
Maar, bedankt voor het meedenken!
Two thousand acres of sky met Paul Kaye en Michelle Collins.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:20 schreef Guppi het volgende:
"Het eiland heeft een haven waar vissers hun boot hebben en waar een pont
ligt die naar de wal vaart met een wat knorrige man geloof ik. Dan is er een
Kingdom of the spiders?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:20 schreef Luna3 het volgende:
Sohee, ik dacht dat IK veel film en tv keek, maar jullie zijn ECHT goed!! Ik wist er echt maar een paar, terwijl ik dan achteraf zag dat ik de gezochte film wel gewoon had gezien. Waarschijnlijk onthoud ik andere details. Of alleen maar details, haha. Maar; maak jullie borst maar nat, want ik heb er een paar voor jullie. Zal ze los van elkaar posten, da's wat makkelijker reageren.
Nr 1
Een speelfilm uit de jaren 80. Begin jaren 80 denk ik, want ik weet nog dat mijn ouders mij veel te jong vonden om die film te kunnen zien, maar ze hadden het niet kunnen tegenhouden omdat ik hem bij de buurjongentjes had gekeken. Het was een horrorfilm. (Tja, mijn ouders hadden ook gewoon gelijk hoor, maar toch.) "Enkele" nachtmerries later weet ik echt niet meer hoe hij heet. Het ging over een dorpje dat werd overspoeld met tarantula's. Geen oversized spinnen dus, maar gewoon de erg grote versie van die er bestaat. Ik kan me nog herinneren dat de mensen van het dropje helemaal ingesponnen werden door honderden van die beestjes, en het einde van de film liep zo:
Het beeld zoomde langzaam uit, een steeds wijdere blik, zodat je op het laatste shot het hele dorp zag, wat HELEMAAL ingesponnen bleek te zijn!! Ik concludeerde daar uit dat de spinnen zichzelf ook hadden uitgeroeid, omdat ze niet meer konden voortbeweging door die dikke massa spinrag, maar ik denk dat dat een beetje een draai van mijzelf als peuter/kleuter is geweest om er een soort van happy ending aan te breien. Haha, schattig heh.
Het is dus een beetje de Arachnofobia vanuit mijn kindertijd, ergens in de jaren 80. Op vhs.
...de volgende komt zo.
Deze met het horloge is volgens mij de beginscene van From Russia with Love. Beginscene zit voor de openingscredits en wordt er soms door tv-zenders afgehaald. Niet vaak gelukkig.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:31 schreef Luna3 het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ik nog een scene heb onthouden, maar wat ik nu vertel kan ook best uit een ander verhaal komen:
Man heeft een horloge, het opdraai knopje (vroeger had je horloges die je moest opwinden, haha, jaaa, techniekje heh) en als 'ie aan dat knopje trekt, komt er een heel dun scherp draadje uit, waarmee iemand gewurgd wordt. Dit klinkt ook heel erg "de wrekers- en James Bond-achtig". Toch was de de wrekers vroeger nooit in de bioscoop dacht ik en ik heb later ook nooit meer een James Bond gezien waar 1 van deze twee scenes met devices in voor komen...toch?
Help me out.
Ja dat is hem!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:57 schreef SuperPoekie het volgende:
[..]
Two thousand acres of sky met Paul Kaye en Michelle Collins.
http://www.imdb.com/title/tt0287276/
Jep, heb het inderdaad gevonden:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:10 schreef SuperPoekie het volgende:
[..]
Deze met het horloge is volgens mij de beginscene van From Russia with Love. Beginscene zit voor de openingscredits en wordt er soms door tv-zenders afgehaald. Niet vaak gelukkig.
Fijn!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:57 schreef kvd het volgende:
via IMDB.com, search op keyword zetten, zoekopdracht tarantula, dan krijg je allemaal resultaten, kies je voor exact matches, genre horror en kijk je naar de jaartallen waarin ze uit zijn gekomen....heel simpel eigenlijk
Disney's "The Old Mill"quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:03 schreef Morodeepdelver het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik gok het er maar op
Ik zoek een klein animatiefilmpje van een minuut of 2.
Het filmpje gaat over een windmolen die zware wind te voorduren te krijgt, maar toch blijft staan.
De windmolen staat in een groot grasveld.
En dan na een stormbui is alles weer rustig en word alles weer groen.
Ik zoek dit filmpje omdat er hele mooie muziek bij zit, tenmiste, dat heb ik onthouden
Heb niet zoveel info, maar het gaat om zo een soort molen:
http://www.kushaiah.com/windmill/images/windmill-c.jpg
Hoop dat het bij iemand een belletje doet rinkelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |