ja hoor, was wel serieus...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:27 schreef Guppi het volgende:
Ik zit te twijfelen of dit een serieuze post is of niet![]()
Heel kort:
-een normaal eiland (dus niet afgelegen of onbewoond)
-in Schotland (dus geen tropisch eiland)
-een dorpje op het eiland, het gaat over het reilen en zeilen daar
-op een gegeven moment komt er een man wonen die belangrijk wordt in de verhaallijn
-dit alles was ongeveer 5 jaar geleden op tv
Maar, bedankt voor het meedenken!
Two thousand acres of sky met Paul Kaye en Michelle Collins.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:20 schreef Guppi het volgende:
"Het eiland heeft een haven waar vissers hun boot hebben en waar een pont
ligt die naar de wal vaart met een wat knorrige man geloof ik. Dan is er een
Kingdom of the spiders?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:20 schreef Luna3 het volgende:
Sohee, ik dacht dat IK veel film en tv keek, maar jullie zijn ECHT goed!! Ik wist er echt maar een paar, terwijl ik dan achteraf zag dat ik de gezochte film wel gewoon had gezien. Waarschijnlijk onthoud ik andere details. Of alleen maar details, haha. Maar; maak jullie borst maar nat, want ik heb er een paar voor jullie. Zal ze los van elkaar posten, da's wat makkelijker reageren.
Nr 1
Een speelfilm uit de jaren 80. Begin jaren 80 denk ik, want ik weet nog dat mijn ouders mij veel te jong vonden om die film te kunnen zien, maar ze hadden het niet kunnen tegenhouden omdat ik hem bij de buurjongentjes had gekeken. Het was een horrorfilm. (Tja, mijn ouders hadden ook gewoon gelijk hoor, maar toch.) "Enkele" nachtmerries later weet ik echt niet meer hoe hij heet. Het ging over een dorpje dat werd overspoeld met tarantula's. Geen oversized spinnen dus, maar gewoon de erg grote versie van die er bestaat. Ik kan me nog herinneren dat de mensen van het dropje helemaal ingesponnen werden door honderden van die beestjes, en het einde van de film liep zo:
Het beeld zoomde langzaam uit, een steeds wijdere blik, zodat je op het laatste shot het hele dorp zag, wat HELEMAAL ingesponnen bleek te zijn!! Ik concludeerde daar uit dat de spinnen zichzelf ook hadden uitgeroeid, omdat ze niet meer konden voortbeweging door die dikke massa spinrag, maar ik denk dat dat een beetje een draai van mijzelf als peuter/kleuter is geweest om er een soort van happy ending aan te breien. Haha, schattig heh.
Het is dus een beetje de Arachnofobia vanuit mijn kindertijd, ergens in de jaren 80. Op vhs.
...de volgende komt zo.
Deze met het horloge is volgens mij de beginscene van From Russia with Love. Beginscene zit voor de openingscredits en wordt er soms door tv-zenders afgehaald. Niet vaak gelukkig.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:31 schreef Luna3 het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ik nog een scene heb onthouden, maar wat ik nu vertel kan ook best uit een ander verhaal komen:
Man heeft een horloge, het opdraai knopje (vroeger had je horloges die je moest opwinden, haha, jaaa, techniekje heh) en als 'ie aan dat knopje trekt, komt er een heel dun scherp draadje uit, waarmee iemand gewurgd wordt. Dit klinkt ook heel erg "de wrekers- en James Bond-achtig". Toch was de de wrekers vroeger nooit in de bioscoop dacht ik en ik heb later ook nooit meer een James Bond gezien waar 1 van deze twee scenes met devices in voor komen...toch?
Help me out.
Ja dat is hem!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:57 schreef SuperPoekie het volgende:
[..]
Two thousand acres of sky met Paul Kaye en Michelle Collins.
http://www.imdb.com/title/tt0287276/
Jep, heb het inderdaad gevonden:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:10 schreef SuperPoekie het volgende:
[..]
Deze met het horloge is volgens mij de beginscene van From Russia with Love. Beginscene zit voor de openingscredits en wordt er soms door tv-zenders afgehaald. Niet vaak gelukkig.
Fijn!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:57 schreef kvd het volgende:
via IMDB.com, search op keyword zetten, zoekopdracht tarantula, dan krijg je allemaal resultaten, kies je voor exact matches, genre horror en kijk je naar de jaartallen waarin ze uit zijn gekomen....heel simpel eigenlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |