Nee, dat is het dan niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:25 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Was een nogal bizar jeugdprogramma in de zondagochtendrubriek van de VPRO in de tijd van Theo en Thea, Mevrouw Ten Cate enz....
Kinderen in lichtgevende pakken? De holle bolle boom misschien dan?quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:28 schreef Zon het volgende:
[..]
Nee, dat is het dan niet.
Het was echt begin jaren 80.
Volgens imdb heeft Trijntje Oosterhuis niet meer geacteerd dan twee afleveringen in Pittige tijden... Mja, hiermee help ik je niet echtquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:21 schreef Zon het volgende:
Ik zoek!
en ik hoop dat gij zult vinden:
Een jeudfilm of serie uit begin jaren tachtig waarin kinderen speelden in lichtgevende fluorescerende kleding. (in het donker)
Later heb ik wel eens vaag gehoord dat Trijntje oosterhuis er in speelde.
Ook niet,quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:30 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Kinderen in lichtgevende pakken? De holle bolle boom misschien dan?
. http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Holle_Bolle_Boomquote:De Holle Bolle Boom was een kinderprogramma van de AVRO, dat tussen november 1975 en juni 1978 in 33 zwart-wit afleveringen werd uitgezonden op de Nederlandse televisie
Had ik idd ook al gekeken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:34 schreef aardappel het volgende:
[..]
Volgens imdb heeft Trijntje Oosterhuis niet meer geacteerd dan twee afleveringen in Pittige tijden... Mja, hiermee help ik je niet echt
Ze zong wel de titelsong voor Abeltje.....quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:18 schreef Zon het volgende:
[..]
Had ik idd ook al gekeken.
Ik heb het ooit eens in een korte samenvatting gezien van wat Trijntje allemaal gedaan heeft gezien.
(maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet)
Heb even gezocht naar de eindscènes op YouTube, maar dit is 'm niet, hoewel de sfeer dichter in de buurt komt dan True Romance (wat 'm ook niet is).quote:
Caught Up?quote:Op woensdag 9 september 2009 11:09 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Heb even gezocht naar de eindscènes op YouTube, maar dit is 'm niet, hoewel de sfeer dichter in de buurt komt dan True Romance (wat 'm ook niet is).
Op het einde was er echt sprake van:
1) good-guy-crimineel ligt op grond
2) politie-agent staat voor crimineel
3) achter politie-agent bad-guy-crimineel die geweer trekt
4) good-guy-crimineel trekt zijn geweer en schiet snel bad-guy-crimineel neer
5) politie-agent schiet good-guy neer
Dat is bij beide films niet. Ook is er bij True Romance geen sprake van een groep mensen die op de vlucht is. Iemand nog een idee welke film het kan zijn?
Hetty de Heksquote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Swiffer het volgende:
Ik was heel jong hoor (ben nu 25) jaar of 4 - 5,
een oude tekenfilm, met een klein heksje wat goed was, maar een andere oudere heks wilde een slecht heksje van haar maken ofzoiets. Ze ging in elk geval op avontuur, en er was ook een kat bij betrokken volgens mij.
kleine heksje had zwart piekerig haar (beetje op zijn fiep westendorps denk ik?)
ik weet het echt niet meer, maar kan iemand zich dit herinneren?
Nope, ook niet echt een groep mensen die op de vlucht is en op het einde zich in een huis in de woestijn verschuilen toch..?quote:
Rustig aan zeg.... ik heb aardig wat films gezien en dit klinkt als zo'n b-product dat je snel weer vergeet.....quote:Op woensdag 9 september 2009 20:48 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Nope, ook niet echt een groep mensen die op de vlucht is en op het einde zich in een huis in de woestijn verschuilen toch..?
nee helaas is m dat niet...quote:
Sorry, m'n reactie was niet zo bedoeld hoor...quote:Op woensdag 9 september 2009 21:09 schreef mr_anonimous het volgende:
Extreme Prejudice met Nick Nolte , The Border met Jack Nicholson, White Sands met Willem Dafoe, Last Man Standing met Bruce Willis zijn allen films die de woestijn afspelen.![]()
Vertel mij watquote:Op donderdag 10 september 2009 16:35 schreef Waaghals het volgende:
Een man die mensen vermoord, dat komt zelden voor in films.
Ik weet welke je zoekt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Swiffer het volgende:
Ik was heel jong hoor (ben nu 25) jaar of 4 - 5,
een oude tekenfilm, met een klein heksje wat goed was, maar een andere oudere heks wilde een slecht heksje van haar maken ofzoiets. Ze ging in elk geval op avontuur, en er was ook een kat bij betrokken volgens mij.
kleine heksje had zwart piekerig haar (beetje op zijn fiep westendorps denk ik?)
ik weet het echt niet meer, maar kan iemand zich dit herinneren?
Eagle Eye?quote:Op zondag 13 september 2009 18:50 schreef EDkataantje het volgende:
Wie kan mij helpen aan een titel van een film. Het is niet zo'n super bekende film geloof ik. Het is een spy thriller, net als 'Enemy of The States', opgejaagd worden door de overheid en zo. Op de coverart zie je iemand die weg rent, en iets van licht dat op hem schijn van een helikopter. In het blauw. Volgens mij ook iets van satellieten op de achtergrond. Denk dat die uit 2007-2008 komt, de DVD release althans. Volgens mij ook best wel een simpele titel. Niet zo lang als 'Enemy of the States' bijv. (Het is niet 'Bourne' of 'The Firm')
Wie kan mij helpen?! Bij voorbaat dank
Bij dat lichtgevend vierkant glazen object moest ik meteen denken aan "Out Of This World"...quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:41 schreef Henry het volgende:
In de jaren 90 (mogelijk eind jaren 80) was er altijd een Amerikaanse tv serie (ik dacht een familie serie) waarvan de intro dan altjd begon met " Come on Eileen " waarbij je een paar mensen ziet in typische jaren 90 wollen truien die rondom een soort lichtgevend vierkant glazen object zitten.
Ik heb me helemaal kapot ge'googled maar ik kon het niet vinden.
Gatchaman?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:27 schreef salemander het volgende:
hoi allemaal![]()
ik keek vroeger een tv serie maar ik ben de naam vergeten enzo...
ik wil het graag terugkijken
mischien dat iemand het weet dit herinner ik me nog:
het was rond 1998-2003 ergens in die periode was het op tv
( er was toen ook volgens mij ook cardcaptor op maar dat weet ik niet zeker dus daar ongeveer..)
het ging over vogels die moesten vechten tegen het kwaad een slechterik ( had een wit skelet ofzo maar weet ik ook niet 100% zeker )
het waren verschilende vogels volgens mij had er een rood haar ofzo maar weet het niet zeker
alvast bedankt salemander ^^
Lola Rennt?quote:Op woensdag 16 september 2009 18:49 schreef MASD het volgende:
Hey,
ik zoek een stille absurdistische film. Hij draaide deze zomer in het museum bij het centre Pompidou (Parijs.). Dit prachtgebouw.
[ afbeelding ]
Het was (als ik het goed gelezen heb) een van de eerste of de eerste film in de absurdistische stroming. Enige wat ik mij er nog van kan herinneren is een lange scene waarin iemand rent.
Nou ja, dat is niet echt een stille film. En met absurdisme bedoel ik denk ik het surrealisme (doolhof van termen). Het is een film uit (ik gok) ongeveer 1920.quote:
Ja, mijn vraag, hoewel ik op zich wel snap dat deze niet te vinden is:quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:28 schreef mr_anonimous het volgende:
Stond er nog iets open?
Enige extra info die ik kan bedenken is dat de docu volgens mij nooit heel erg oud kan zijn, hooguit een jaar of 5 of zo. Reden dat ik 'm zoek: wil 'm nog eens zien, ondanks het niet al te gezellige onderwerp en het aanstellerige gedrag van de "hoofdrolspeelster".quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:52 schreef Weakling het volgende:
Ik ben op zoek naar een Japanse documentaire over een jonge vrouw die als kind naar een opvoedingskamp/kostschool gestuurd werd, zonder dat haar uitgelegd werd waarom. Daardoor is ze behoorlijk met zichzelf in de knoop geraakt, heeft ze zelfs zelfmoordneigingen.
Ze besluit haar familie te confronteren met hetgeen haar aangedaan is, gaat op zoek naar lotgenoten en bezoekt oud medewerkers van het opvoedingskamp/de kostschool. Conclusie is zo'n beetje dat ze het vooral zichzelf moeilijk heeft gemaakt en alles negatiever herinnerd dan het daadwerkelijk was.
De documentaire heb ik een jaar terug op een Nederlandse zender gezien. Ik kan me verder nog herinneren dat zij zelf de documentaire grotendeels gemaakt heeft en enorm veel zit te janken in de film. Daarnaast vroeg ik me soms af of het gespeeld was of echt.
Een erg erg erg lastige denk ik, maar mijn Google, YouTube, Holland Doc etc, zoekopdrachten leverden niets en wil toch wel graag weten hoe die docu heette. Iemand een idee?![]()
Toch geen Saw (deel nogwat), hè?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:31 schreef Makka het volgende:
Een hele poos geleden heb ik een deel gezien van een film of serie. Het gaat over 2 maisjes die opgesloten zitten. Eén van de meisjes kan vrijkomen door het andere meisje te vermoorden. Doet ze dit niet, dan komt ze nooit vrij en zullen ze dus beiden sterven. Heeft iemand enig idee waar ik het over heb? Alvast bedankt
quote:Op donderdag 17 september 2009 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stranger than Fiction
The Hole met Keira Knightley en Thora Birch?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:31 schreef Makka het volgende:
Een hele poos geleden heb ik een deel gezien van een film of serie. Het gaat over 2 maisjes die opgesloten zitten. Eén van de meisjes kan vrijkomen door het andere meisje te vermoorden. Doet ze dit niet, dan komt ze nooit vrij en zullen ze dus beiden sterven. Heeft iemand enig idee waar ik het over heb? Alvast bedankt
Nee, dat is hem niet. In deze film worden twee meisjes, door ik geloof een man, opgesloten. The Hole is toch dat dat meisje een groep jongeren, inclusief zichzelf "opsluit"?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:05 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
The Hole met Keira Knightley en Thora Birch?
Zou ook een episode van Criminal Minds kunnen zijn......quote:Op donderdag 17 september 2009 17:16 schreef Makka het volgende:
[..]
Nee, dat is hem niet. In deze film worden twee meisjes, door ik geloof een man, opgesloten. The Hole is toch dat dat meisje een groep jongeren, inclusief zichzelf "opsluit"?
In de film die ik bedoel zijn ze met z'n tweetjes en worden ze wel in de gaten gehouden door iemand. ZE kunnen alleen vrijkomen als één van de twee dood is. Op het eind vermoord het ene meisje het andere meisje. Ik weet nog dat ik het heel spannend vond!
Wel bedankt voor je reactie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |