abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72398413
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima, dat is een standpunt waar ik begrip voor kan hebben, hoewel het niet voor iedere aanstaande moeder automatisch vies is om te roken.

Waar het me om gaat is dat het kennelijk ongepast is dat mama buiten rookt, maar dat papa gewoon mag blijven roken.

Hoe kan het ene veroordeeld worden door iemand die het andere verdedigt?
Als het dezelfde persoon is die dat doet, is dat idd een beetje raar.

En ik spreek inderdaad alleen maar vanuit mijn eigen ervaring ik had mazzel wat dat betreft met de werking van mijn hormoontjes i guess
  donderdag 3 september 2009 @ 14:18:42 #202
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72398543
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik had gevraagd waarom al die vaders bleven roken, vanaf hier reacties: Weer beginnen met roken na je zwangerschap...
Dank, helemaal overheen gelezen.

En wat een kul! Je stopt toch voor je kind? Als jij dat doet, waarom zou je partner dat niet doen.
Meeroken lijkt net zo gevaarlijk te zijn als zelf roken (voor de mensen die bewijzen willen, zoek maar in pubmed op ETS=Environmental tobacco smoke).

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 03-09-2009 14:26:16 ]
Lekker douchen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 september 2009 @ 14:21:48 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72398660
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:29 schreef Vivi het volgende:
*sprakeloos*.

Ik weet niet of ik nu heel hard moet lachen of heel hard moet huilen.
Nou ja een verband hoeft nog niet causaal te zijn natuurlijk. 80% van de ongelukken wordt door nuchtere mensen veroorzaakt, dus kan je beter dronken achter het stuur zitten.
  donderdag 3 september 2009 @ 14:22:23 #204
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72398684
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:07 schreef simmu het volgende:

[..]

heb je ergens het hele artikel wat je noemde, ik kan alleen aan een abstract komen, die toch echt iets anders beweert dan wat de titel suggereert.
[..]

het hele artikel is pay-per-view
Hier een gratis (ander) artikel:
http://tobaccocontrol.bmj.com/cgi/content/abstract/13/1/29
Lekker douchen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 september 2009 @ 14:26:29 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72398822
Anyway, nadat de kinderen geboren zijn alleen nog buiten gerookt. Op de werkplek mocht roken niet meer, en na een jaar of 3 als een melaatse in de tuin gestaan te hebben onder een parapluutje of met je hand je shaggie te beschermen tegen de stromende regen heb ik mezelf afgevraagt wat ik in godsnaam aan het doen was.

Na 23 jaar roken (bij uiteindelijk 4 pakjes zware weduwe per week) traditioneel op 1 Januari cold turkey gestopt, nu al weer bijna 4 jaar geleden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 september 2009 @ 14:27:25 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72398855
En nog minimaal 1 keer per week schiet er wel een keer 'zo... nu ff een peukie' door mijn hoofd.
pi_72398988
Knap zo na 23 jaar!
pi_72399815
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat was niet belerend bedoeld. Ik vind dat zelf nameiljk erg belangrijk.

En ik vind het niet irritant, ik vind het dom. Het is geen keuzen om de straat op te moeten. Als je wilt eten, werken, een sociaal leven hebben, zul je je huis uit moeten. Geen keuze dus. Roken of met je kind bij rokers gaan zitten is dat wel. Zo evident dat het poijnlijk is om te zien ho mensen dan toch rare argeumtenten gaan zoeken.
Het is wel degelijk een keuze om lekker te gaan shoppen met je baby in een drukke stad, heerlijk de uitlaatgassen in te ademen, niemand die het verplicht hoor dat met je baby te doen.

Maar zoals het hier gaat qua mening zou ik bv niet meer bij mijn ouders kunnen komen omdat die roken, zou ik zelfs buiten op een terras weg moeten omdat er mensen zitten te roken enz enz enz, hoe beperkt ben je dan in je sociale leven als je echt alle sigarettenrook perse wil mijden?
Ook dat is bijna onmogelijk, het helemaal te mijden, oh jee we zitten op het strand en degene naast ons rookt, snel weg, oh nee, we lopen door de stad en moeten langs wat rokende mensen, de gruwl, nu gaat mijn baby dood aan wiegedood!!!!

Dat is wat overtrokken is en wat ook zeker zo genoemd mag worden naar mijn mening.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_72399879
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:12 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, ik probeer je artikel te vinden, maar dit is het enige wat ik vind.
hier issie:
http://pediatrics.aappublications.org/cgi/reprint/113/4/e291

"Conclusion: Smoking outdoors with the door closed was not a total but the most effective way to protect children from environmental tobacco-smoke exposure. Other modes of action had a minor effect."

Ze hebben in dit onderzoek gekeken naar bloed, haar en urine van de kinderen, dus geen random correlatie studie Maar toch is de afname in het aantal piraten de oorzaak voor het toenemende broeikaseffect
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 3 september 2009 @ 15:05:26 #210
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72399917
Dat ben ik helemaal met je eens Erodome. Aan de andere kant denk ik ook dat je het best mag vragen of het wat minder kan, als mensen teveel roken in de buurt van je (kleine) kind. Gelukkig roken veel in mijn omgeving niet (meer) en degene die het doen, doen het zo min mogelijk in de buurt van kinderen
Lekker douchen!
  donderdag 3 september 2009 @ 15:13:56 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72400167
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En het staat jou niet iedereen die het niet met je eens is af te blaffen en een persoonlijke trap na te geven.
'Bijdehand doen', "lulverhalen'
Je bent echt altijd begripvol tegen iedereen die het niet met je eens is, sta je ook wel bekend om op dit forum geloof ik. Ach, als jij er maar gelukkig van wordt he.
Ja, en de mensen die me kennen weten dat ik er geen enkel probleem mee heb als ze het niet met me eens zijn. Het is dom ungefundeerd gekakel waar ik idd nogal fel van wordt. En idd, ik kan wat hard zijn in mijn manier van uitdrukken, maar dat moet je niet zo zwaar nemen hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 3 september 2009 @ 15:35:31 #212
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72400835
"Leuk" detail is dat de lichamelijke verslaving aan nicotine een week duurt. De geestelijke verslaving daarentegen duurt vele jaren, wat wel weer blijkt uit het verder gaan met roken als de lichamelijke verslaving allang voorbij is.
censuur :O
pi_72400870
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En hoe schadelijk is het dan voor je kinderen als je drie keer per dag de tuin inloopt om een sigaretje te roken? En je daarna je handen wast en tanden poetst voor je weer bij ze in de buurt komt?
Ik denk dat de schade NIHIL is.
En ik ben nog geen enkele bron tegengekomen, dat dit allemaal wel zo slecht is. Behalve steeds dat irritante: 'Roken is slecht, roken is slecht, roken is slecht'-gezeur.
Als jij vindt op basis van wat je hebt gelezen dat het helemaal geen kwaad kan, dan is het toch goed?
Ik denk dat het op zich ook best mee zal vallen als je drie keer per dag een sigaretje buiten gaat roken, maar ik vind de voorbeelden die hier worden aangehaald te dives om maar te zeggen 'dat het allemaal wel mee zal vallen'.
Bovendien denk ik niet dat de schade NIHIL is, dat is pas als je niet rookt, dat lijkt me nogal duidelijk.

En als je nou even zelf google gebruikt, komt je vanzelf de door jou zo nodige bronnen tegen, hoor. Want roken is slecht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72401767
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een keuze om lekker te gaan shoppen met je baby in een drukke stad, heerlijk de uitlaatgassen in te ademen, niemand die het verplicht hoor dat met je baby te doen.

Maar zoals het hier gaat qua mening zou ik bv niet meer bij mijn ouders kunnen komen omdat die roken, zou ik zelfs buiten op een terras weg moeten omdat er mensen zitten te roken enz enz enz, hoe beperkt ben je dan in je sociale leven als je echt alle sigarettenrook perse wil mijden?
Ook dat is bijna onmogelijk, het helemaal te mijden, oh jee we zitten op het strand en degene naast ons rookt, snel weg, oh nee, we lopen door de stad en moeten langs wat rokende mensen, de gruwl, nu gaat mijn baby dood aan wiegedood!!!!

Dat is wat overtrokken is en wat ook zeker zo genoemd mag worden naar mijn mening.
Dan noem mij maar overdreven, maar idd toen ik zwanger was bijv. ging mijn vriend ook buiten op een dusdanige manier zitten dat ik niet in zijn rook zat. Op een terras ging (en ga als het nu met baby gebeurt) ik wel ergens anders zitten als er iemand komt zitten waardoor ik in de rook zit. Mijn ouders roken niet binnen als wij er zijn; als ze dat wel zouden doen, zou ik er voorlopig nog niet komen met baby. Ik zal bijv ook mijn baby niet meenemen naar de kapper als ik er heen moet. Daar hangt een chemische lucht waar ik haar nog niet aan wil blootstellen.

Ik vind de vergelijking met naar buiten gaan gewoon echt krom. Daar kun je niet aan ontkomen. Proberen dat te vermijden is pas ECHT ongezond, imo.

En dit allemaal niet direct met wiegendood in mijn achterhoofd, maar gewoon de gezondheid van mijn kind voorop. Feit is dat de longetjes nog nie veel aan kunnen en dat dat met de jaren een stuk beter wordt, dus krijgt ze van mij zoveel mogeiljk de kans om haar longetjes zo gezond mogelijk te laten groeien en rijpen.
Besides: je zult maar gezellig naar en feestje zijn geweest met je kind waar gerookt word binnen en je zult je kind maar vinden in het bedje...
pi_72403236
Niet mee naar de kapper?
Dat vind ik dan wel weer een beetje ver gaan.
pi_72403986
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:49 schreef MarMar het volgende:
Niet mee naar de kapper?
Dat vind ik dan wel weer een beetje ver gaan.
Dat mag
pi_72422975
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima, dat is een standpunt waar ik begrip voor kan hebben, hoewel het niet voor iedere aanstaande moeder automatisch vies is om te roken.

Waar het me om gaat is dat het kennelijk ongepast is dat mama buiten rookt, maar dat papa gewoon mag blijven roken.

Hoe kan het ene veroordeeld worden door iemand die het andere verdedigt?
Och, dat is natuurlijk omdat ik het zeg.
Ik heb er al vaker van langs gekregen hier, en zal ook wel niet zo populair zijn hier. Wat me opvalt hier in OUD is dat er een groepje (kliekje) is dat niks fout kan doen, continu complimentjes krijgt en het allemaal zo geweldig en leuk doet, en er mensen zijn waar nooit op in wordt gegaan en als wel negatief.
Daarom kom ik hier ook niet graag.

En dat geroddel per PB over bepaalde mensen, typisch van dat slinkse wijvengedrag.
Heb het gehad hier, aju. En ja, ik zeg wél waar het op staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 04-09-2009 07:15:16 ]
pi_72423033
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 06:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb er al vaker van langs gekregen hier, en zal ook wel niet zo populair zijn hier. Wat me opvalt hier in OUD is dat er een groepje (kliekje) is dat niks fout kan doen, continu complimentjes krijgt en het allemaal zo geweldig en leuk doet, en er mensen zijn waar nooit op in wordt gegaan en als wel negatief.

En dat geroddel per PB over bepaalde mensen, typsch van dat slinkse wijvengedrag.
jehoeft hier niet te komen, tis geen verplichting, Fokken doe je voor je plezier en als je er geen plezier meer in hebt stop je ermee.
En ja er zijn kliekjes, lekker boeiend, daar moet je doorheen kijken, althans, dat doe ik. Ach en dat geroddel via de PM... In het echte leven wordt toch ook geroddeld?? Ik zie het verschil niet. Hetboeit me totaal niet of er over me geluld wordt, daar lig ik niet van wakker hoor. Ik ben wie ik ben en ik ga mezelf niet veranderen voor en ander...
Zo zijn vrouwen hoor... en mannen kunnen er volgens mij ook wat van..
Maar goed, dit is wel heel erg offtopic.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72423130
Vind fok heel leuk maar hier in OUD bevalt de sfeer me niet.
Maar goed, hou er nu over op.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 september 2009 @ 08:08:39 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72423416
Ik weet trouwens dat wij in de tuin rookte toen Saskia geboren was. En Saskia was gezakt voor de gehoor test. Wij naar het ziekenhuis. Dokter A keek letterlijk 2 tellen en riep "buisjes!". Toen maar voor second opinion naar sophia kinderen ziekenhuis (ja we komen uiteindelijk echt weer op roken terecht..., gedudl).

Saskia door de hele malle molen, en er kwam uit dat ze inderdaad wat vocht achter de trommelvliezen had, heel normaal op die leeftijd. Maar uit de gehoortest bleek dat ze behalve tonen in het allerlaagste spectrum alles hoorde, ondanks vocht. Buisjes waren dus nergens voor nodig, spraak ontwikkelde prima, alles prima dus, volgend jaar terug komen.

Maar tijdens dat gesprek met die arts (vrouw van het nogal zweefteverige type) vroeg ze "U rookt he!" "Eh ja..., buiten." "Tja, maar die rook blijft in uw kleren hangen en daar kan ze last van krijgen van d'r luchtwegen"

Mjah, toen keek ik ook zo En zo denk ik er nog steeds over. Want als we DAT nu al als gevaarlijk gaan betitelen kan je beter de michael jackson zuurstoftent voor een zacht prijsje overnemen.
pi_72424745
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:

Maar tijdens dat gesprek met die arts (vrouw van het nogal zweefteverige type) vroeg ze "U rookt he!" "Eh ja..., buiten." "Tja, maar die rook blijft in uw kleren hangen en daar kan ze last van krijgen van d'r luchtwegen"

Mjah, toen keek ik ook zo En zo denk ik er nog steeds over. Want als we DAT nu al als gevaarlijk gaan betitelen kan je beter de michael jackson zuurstoftent voor een zacht prijsje overnemen.

Als je alles links of rechtsom draait is alles gevaarlijk en kan je alles stempelen aan rook
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:00:33 #222
192966 Peaceful
Altijd Lief !!!
pi_72426590
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, en de mensen die me kennen weten dat ik er geen enkel probleem mee heb als ze het niet met me eens zijn. Het is dom ungefundeerd gekakel waar ik idd nogal fel van wordt. En idd, ik kan wat hard zijn in mijn manier van uitdrukken, maar dat moet je niet zo zwaar nemen hoor.
Je kan iig wel iets doen aan je woordkeuze. Dat je van deze discussie opgewonden wordt, dat ligt aan jou. Maar om nou gelijk allerlei versterkende woorden aan te halen om jouw standpunt nog duidelijker te maken of andere standpunten af te kraken, getuigt mij van een enorme zwakte. Je kan het blijkbaar niet af met gewone woorden en argumenten.
Geen wonder dat mensen jou ontlopen en geen reactie geven op je
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 september 2009 @ 11:02:56 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72426633
ik vind de "jij gebruikt die en die woorden en dat getuigt van zwakte" eigenlijk nogal zwak. Het heeft een superioriteits toontje wat IK dan weer slappe retoriek vind. Je bent niet beter of slechter wanneer je anders gebekt bent en 9 van de 10 keer is actie=reactie. 'Harde woorden' komen niet uit de lucht vallen.
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 11:09:33 #224
5428 crew  miss_sly
pi_72426754
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 06:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En dat geroddel per PB over bepaalde mensen, typisch van dat slinkse wijvengedrag.
Jammer dat je de discussie nu uit de weg gaat met een vingerwijzing naar 'hullie' (waaronder ik, ongetwijfeld). In elke discussie zul je tegengas krijgen, dat heeft niets te maken met kliekjes, OUD of iemand niet moeten. Ik ken je niet goed genoeg om je wel of niet te moeten. Beetje Calimero-gedrag dit; jammer.
pi_72426797
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:00 schreef Peaceful het volgende:

[..]

Je kan iig wel iets doen aan je woordkeuze. Dat je van deze discussie opgewonden wordt, dat ligt aan jou. Maar om nou gelijk allerlei versterkende woorden aan te halen om jouw standpunt nog duidelijker te maken of andere standpunten af te kraken, getuigt mij van een enorme zwakte. Je kan het blijkbaar niet af met gewone woorden en argumenten.
Over welke mensen spreek je want ik vind Vivi prima te hebben in discussies
Geef mij Vivi maar i.p.v. al die rokende zwangere vrouwen
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 11:17:18 #226
5428 crew  miss_sly
pi_72426965
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:11 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat is ook echt van invloed op je welbespraaktheid, roken als jer zwanger bent

Beetje een rare opmerking, vind je zelf niet?
pi_72427111
Ik bedoelde meer dat ze van die stomme redenen geven waarom vivi niet fijn is in een discussie
Dus ikd eed even mee
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 11:28:05 #228
5428 crew  miss_sly
pi_72427231
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik bedoelde meer dat ze van die stomme redenen geven waarom vivi niet fijn is in een discussie
Dus ikd eed even mee
dat kwam niet helemaal uit de verf
Nu wel dus
pi_72428001
Ik vind het wel heel schattig hoor miss_sly dat je je baby niet mee wilt nemen naar de kapper volgens mij ben je wel een lieve mama.

en OMG @ arts van Swetseneggert wel erg overtrokken imho!
Sowieso vind ik dat artsen hun eigen mening buiten beschouwing moeten houden als het niet gebasseerd is op bewijzen.

Overigens zei mijn verloskundige bij de zwangerschap van de eerste toen ze vroeg of ik ook rookte en ik vertelde dat ik gestopt was vanwege de zwangerschap dat ik dan op zijn minst moest proberen het onder de 10 sigaretten per dag te houden. Dat vond ik veel, maar volgens haar was de eventuele schade dan al erg beperkt.

Aangezien ook bij kinderen van ouders die niet roken wel verschillende aandoeningen aan de luchtwegen en allergieën voorkomen, kan je niet zwart wit stellen dat als dit bij ouders die wel roken hun eigen schuld is.
De kans wordt wel verdubbeld, dat was voor mij genoeg reden om het risico niet te nemen, maar als je niet rookt word de kans dus máár de helft minder.
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:56:02 #230
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_72428024
Ik was dit topic even uit het oog verloren, maar ik lees net dat we alleen van gewone woorden gebruik mogen maken? HAHAHAHAHAHAHA . . . . . .

Godverdomme, dat is echt het stomste wat ik sinds tijden heb gelezen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:30:58 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72430545
Bij de eerste zwanterschap ben ik een jaar gestopt geweest en weer begonnen.
Met de tweede de zelfs bijna 2 jaar, ben gestopt voor ik met de pil was gestopt en pas weer begonnen nadat ik met borstvoeding was gestopt.

Waarom? omdat roken een hele nare verslaving is die levenslang duurt, de kans dat een alcoholist ineens van de alcohol afblijft is ook klein.
Ik ken mensen die na 10 jaar gestopt et zijn weer zijn begonnen met roken.

toen ik gestopt was riep ik ook dat het me meeviel, en och zo moeilijk is het niet, roken is vies en bladiebladiebla.
Dat was gewoon zelfbescherming aangezien ik het liefste nog gewoon een peuk opstak.

Wel rook ik minder omdat we niet bij de kinderen roken, dus ben van 25 peuken op een dag naar ongeveer 10 gegaann.
Ik hoop ooit wel helemaal te kunnen stoppen, ik mis alleen de motivatie nog.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72430599
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:11 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Sorry, kan het niet laten.

Wil je me de zwangere vrouwen die roken even aanwijzen dan?
pi_72430647
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Sorry, kan het niet laten.

Wil je me de zwangere vrouwen die roken even aanwijzen dan?
Wil jij me dan even alle mensen aanwijzen die bij het vaste kliekje horen?
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:36:11 #234
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72430686
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:00 schreef Peaceful het volgende:

[..]

Ik kan het prima af met "normale" woorden, misschien dat jouw referentiekader van wat "normaal" is gewoon wat poezeliger is dan dat van mij. En als je leest zul je zien dat mijn argumenten ook gewoon onderbouwd zijn. Als mensen niet door mijn woordkeuze, die echt niet uit gescheld bestaat hoor, zoals jij nu suggereert, heen kunnen prikken noem ik dat natuurlijke selectie; jankerds die niet tegen een pittige discussie kunnen zonder te gaan krassen heb ik geen boodschap aan. En tot zover heb ik eigenlijk nog niet gemerkt dat ik wordt ontlopen of dat er niet op me wordt gereageerd, maar ik begrijp dat jij dat netjes bijhoudt allemaal. Maar good riddance dan .
pi_72430728
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:35 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Wil jij me dan even alle mensen aanwijzen die bij het vaste kliekje horen?
Jij niet in ieder geval hoor.

Dus.......?
pi_72430731
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:30 schreef snakelady het volgende:
Bij de eerste zwanterschap ben ik een jaar gestopt geweest en weer begonnen.
Met de tweede de zelfs bijna 2 jaar, ben gestopt voor ik met de pil was gestopt en pas weer begonnen nadat ik met borstvoeding was gestopt.

Waarom? omdat roken een hele nare verslaving is die levenslang duurt, de kans dat een alcoholist ineens van de alcohol afblijft is ook klein.
Ik ken mensen die na 10 jaar gestopt et zijn weer zijn begonnen met roken.

toen ik gestopt was riep ik ook dat het me meeviel, en och zo moeilijk is het niet, roken is vies en bladiebladiebla.
Dat was gewoon zelfbescherming aangezien ik het liefste nog gewoon een peuk opstak.

Wel rook ik minder omdat we niet bij de kinderen roken, dus ben van 25 peuken op een dag naar ongeveer 10 gegaann.
Ik hoop ooit wel helemaal te kunnen stoppen, ik mis alleen de motivatie nog.
Ik had er helemaal geen moeite mee om te stoppen. En het gaat me prima af. Maar idd, ik zou zo een opsteken
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:39:13 #237
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72430763
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:56 schreef k_i_m het volgende:
Ik was dit topic even uit het oog verloren, maar ik lees net dat we alleen van gewone woorden gebruik mogen maken? HAHAHAHAHAHAHA . . . . . .

Godverdomme, dat is echt het stomste wat ik sinds tijden heb gelezen .
Kom, laten we in het kader van een sociaal reintegratietraject een lijst gaan maken van gewone woorden . Zijn we ook weer van de straat .
pi_72430823
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:37 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik had er helemaal geen moeite mee om te stoppen. En het gaat me prima af. Maar idd, ik zou zo een opsteken
Hmmhmm, dat blijft wel trekken op bepaalde momenten!

Als je dat dan weer doet is die 1e sigaret ook echt wel heel vies, maar dat is bij de 2e helaas alweer over weet ik uit eerdere ervaringen

je hebt een pm van me op irc
pi_72430829
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik kan het prima af met "normale" woorden, misschien dat jouw referentiekader van wat "normaal" is gewoon wat poezeliger is dan dat van mij. En als je leest zul je zien dat mijn argumenten ook gewoon onderbouwd zijn. Als mensen niet door mijn woordkeuze, die echt niet uit gescheld bestaat hoor, zoals jij nu suggereert, heen kunnen prikken noem ik dat natuurlijke selectie; jankerds die niet tegen een pittige discussie kunnen zonder te gaan krassen heb ik geen boodschap aan. En tot zover heb ik eigenlijk nog niet gemerkt dat ik wordt ontlopen of dat er niet op me wordt gereageerd, maar ik begrijp dat jij dat netjes bijhoudt allemaal. Maar good riddance dan .
Over domme lulverhalen gesproken....
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:43:22 #240
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_72430888
Heeft er dan niemand morele bezwaren mbt roken en de voorbeeldfunctie die je als ouder hebt naar je kind toe?
Nog los van de gezondheid van je kind, wil je toch ook het goede voorbeeld geven?
Ik heb zelf ook gerookt maar geen kinderen, maar ik rookte dus niet in de buurt van de kinderen van mijn zusje of zo, gewoon alleen uit fatsoen al niet, ook buiten niet. Mijn broertje ook niet.
Ik heb wel vrienden met kinderen die zelf gewoon roken bij de kinderen, buiten of ook binnen zelfs, tja, dan hoef ik mn best ook niet meer te doen, maar ik blijf dat echt een vreselijk fenomeen vinden.
En je eigen gezondheid, die is toch ook veel belangrijker als je een baby hebt die van jou als papa of mama afhankelijk is , dan wil je toch zelf ook bewust gezonder leven voor je kind?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:52:07 #241
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72431175
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Over domme lulverhalen gesproken....
Goed gemotiveerd!

Maar goed, ik heb jou altijd al een schaap gevonden.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:54:05 #242
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72431229
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:43 schreef oh-oh het volgende:
Heeft er dan niemand morele bezwaren mbt roken en de voorbeeldfunctie die je als ouder hebt naar je kind toe?
Nog los van de gezondheid van je kind, wil je toch ook het goede voorbeeld geven?
Ik heb zelf ook gerookt maar geen kinderen, maar ik rookte dus niet in de buurt van de kinderen van mijn zusje of zo, gewoon alleen uit fatsoen al niet, ook buiten niet. Mijn broertje ook niet.
Ik heb wel vrienden met kinderen die zelf gewoon roken bij de kinderen, buiten of ook binnen zelfs, tja, dan hoef ik mn best ook niet meer te doen, maar ik blijf dat echt een vreselijk fenomeen vinden.
En je eigen gezondheid, die is toch ook veel belangrijker als je een baby hebt die van jou als papa of mama afhankelijk is , dan wil je toch zelf ook bewust gezonder leven voor je kind?
Ik heb eerder al in deze topic gezegd: Opvoeden is niet voorzeggen maar voorleven. En ja, ik wil mijn kind (voor zover ik daar invloed op heb) besparen een ouder te verliezen aan kanker, ik weet hoe het is namelijk. Helaas rookt mijn partner nog wel.
pi_72431438
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Goed gemotiveerd!

Maar goed, ik heb jou altijd al een schaap gevonden.
Wat grappig, het gevoel is wederzijds.
Maar ik stop er nu mee, heb wel wat beters te doen dan tegen elkaar aan te blaten.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:01:42 #244
176471 oh-oh
pi_72431442
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb eerder al in deze topic gezegd: Opvoeden is niet voorzeggen maar voorleven. En ja, ik wil mijn kind (voor zover ik daar invloed op heb) besparen een ouder te verliezen aan kanker, ik weet hoe het is namelijk. Helaas rookt mijn partner nog wel.
Ja, ik heb het ook meer tegen de rokers natuurlijk.
Die wel met dingen komen als jamaar ik rook buiten en jamaar ik ik rook niet bij de kinderen en jamaar ik rook er maar 3 per dag.
Die denken dus echt niet verder dan "als mijn kind maar niet passief mee rookt".
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:12:10 #245
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72431733
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mijn god, dat belerende toontje dan ook!

Ik zeg niet dat roken niet slecht is, voor de duizendste keer. Natuurlijk is het beter om niet te roken, maar ben je SLECHT bezig als je buiten een paar keer per dag een sigaretje rookt? Misschien vreet jij elke avond een zak chips leeg voor de tv en weeg je 20 kilo te veel, ben jij dan een haar beter?
Iedereen heeft zo z'n slechte gewoontes, en dat belerende toontje van niet-rokers tov rokers irriteert me.
En natuurlijk kom ik met argumenten van barbecues en uitlaatgassen als mensen erop blijven hameren hoe SLECHT het wel niet is dat je het lef hebt om als moeder buiten te roken.
Als je miereneukt over mensen die buiten roken moet je natuurlijk wel zorgen alle slechts in je eigen omgeving ook verbannen is, en anders je mond houden aub.
Hier ben ik het helemaal mee eens!

Een kennis van me is een echte antirookfundementalist, zelf houdt ze van veel eten en van regelmatig een wijntje waardoor ze ernstig overgewicht heeft.
Ze zegt tegen mij dat ik slecht bezig ben en vroeg dood kan gaan omdat ik rook, terwijl obesitas toch ook niet gezond is.

Roken is slecht, dat is duidelijk en daar ben ik het helemaal mee eens, maar om rokers te veroordelen moet je eigen straatje toch wel heel schoon zijn aangezien ik niemand ken die 100% gezond leeft.

Ik hoop ooit te kunnen stoppen met roken, tot die tijd doe ik er wel alles aan dat de meiden er geen last van hebben en dat lukt ook.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:16:04 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72431867
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:35 schreef mijsje het volgende:
nee, ik ben niet echt een gelegenheidsroker, want in de 8 jaar dat ik dus gestopt ben, zit het aantal dus nog steeds onder de 10. ik rook niet bij iedere gelegenheid, ook niet om de gezelligheid, maar omdat je soms gewoon zoveel op je bordje kan hebben dat je daar gewoon even behoefte aan kan hebben...
Ik ben een gezelligheidsroker, nadeel is alleen dat ik het nogal snel gezellig vind.
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 14:18:49 #247
5428 crew  miss_sly
pi_72431953
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Een kennis van me is een echte antirookfundementalist, zelf houdt ze van veel eten en van regelmatig een wijntje waardoor ze ernstig overgewicht heeft.
Ze zegt tegen mij dat ik slecht bezig ben en vroeg dood kan gaan omdat ik rook, terwijl obesitas toch ook niet gezond is.

Roken is slecht, dat is duidelijk en daar ben ik het helemaal mee eens, maar om rokers te veroordelen moet je eigen straatje toch wel heel schoon zijn aangezien ik niemand ken die 100% gezond leeft.

Ik hoop ooit te kunnen stoppen met roken, tot die tijd doe ik er wel alles aan dat de meiden er geen last van hebben en dat lukt ook.
Maar waarom wordt het gezien als 'rokers veroordelen' als wordt gezegd dat roken slecht is?
Dat is toch gewoon een feit?
Obesitas is ook slecht, maar een gezond gewicht hebben en te vet eten ook. Maar als roker mag ik dan niet zeggen dat obesitas slecht is, of als persoon met overgewicht dat roken slecht is?

Met andere woorden: the obvious mag niet bij naam worden genoemd als je zelf neit helemaal 100% perfect bent?

Dat vind ik dus pas onzin en belerend.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:19:40 #248
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72431973
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:01 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Die wel met dingen komen als jamaar ik rook buiten en jamaar ik ik rook niet bij de kinderen en jamaar ik rook er maar 3 per dag.
Die denken dus echt niet verder dan "als mijn kind maar niet passief mee rookt".
Ja, natuurlijk denk ik daar (als weer begonnen roker) wel aan. Daarom zei ik eerder al:" Ik ben er ook niet trots op". Omdat ik al eerder een aantal jaar gestopt ben met roken, na 15 jaar gerookt te hebben, weet ik dat ik het kan. Stoppen, bedoel ik. En dat gaat ook binnen afzienbare tijd gebeuren. Ik vind het namelijk helemaal niet tof dat ik weer in een zwak moment begonnen ben. Maar in de tussentijd doe ik alles om in ieder geval de schade voor mijn kinderen zoveel mogelijk te beperken. Door inderdaad buiten te roken, niet bij de kinderen en maar een paar sigaretten per dag.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 14:25:00 #249
5428 crew  miss_sly
pi_72432123
quote:

[..]

Natuurlijk is het beter dat je niet rookt dan dat je 'alleen maar' zorgt dat je kind niet passief meerookt.
En eigenlijk wil je idd een goed rolmodel zijn en niet roken.

Ach, en zo zijn er een heleboel dingen die we anders/beter zouden moeten doen en laten. Helaas zijn ouders ook maar mensen. De een zal het roken zonder meer kunnen laten, de ander zal een perfect uitgebalanceerd dieet voorzetten en weer een ander zal een sportief-actief leven als voorbeeld geven. Ik denk dat er weinig mensen zijn die alles helemaal perfect kunnen doen voor hun kind, en dat hoeft ook niet. Wel vind ik dat je je best moet doen om het naar jouw beste kunnen voor elkaar te boxen om je kind goed, gelukkig en gezond te helpen opgroeien.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:25:14 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432133
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar waarom wordt het gezien als 'rokers veroordelen' als wordt gezegd dat roken slecht is?
Dat staat buiten kijf, het is slecht, zowel qua meeroken als het voorbeeld dat de roker geeft.

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom het kennelijk geen probleem is dat de vader blijft roken?
Als papa terugkomt van zijn sigaret dan is dat toch net zo slecht en net zo'n beroerd voorbeeld als wanneer mama terugkomt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 14:28:59 #251
5428 crew  miss_sly
pi_72432242
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat staat buiten kijf, het is slecht, zowel qua meeroken als het voorbeeld dat de roker geeft.

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom het kennelijk geen probleem is dat de vader blijft roken?
Als papa terugkomt van zijn sigaret dan is dat toch net zo slecht en net zo'n beroerd voorbeeld als wanneer mama terugkomt?
Ja, dat is ook zo. Ik heb ook neit anders beweerd, dus je zult bij iemand anders moeten vragen waarom hij/zij dat niet vindt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:34:55 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72432396
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hmmhmm, dat blijft wel trekken op bepaalde momenten!

Als je dat dan weer doet is die 1e sigaret ook echt wel heel vies, maar dat is bij de 2e helaas alweer over weet ik uit eerdere ervaringen

je hebt een pm van me op irc
Ik stak na 2 jaar een zware shag op van mijn man, was om 3.00 uur 's nachts na een nogal nare ervaring met een naast familielid ( geen excuus, alleen uitleg).
Men, wat was ik stoned zeg, dat was echt niet lekker, hahaha.
pi_72432429
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan noem mij maar overdreven, maar idd toen ik zwanger was bijv. ging mijn vriend ook buiten op een dusdanige manier zitten dat ik niet in zijn rook zat. Op een terras ging (en ga als het nu met baby gebeurt) ik wel ergens anders zitten als er iemand komt zitten waardoor ik in de rook zit. Mijn ouders roken niet binnen als wij er zijn; als ze dat wel zouden doen, zou ik er voorlopig nog niet komen met baby. Ik zal bijv ook mijn baby niet meenemen naar de kapper als ik er heen moet. Daar hangt een chemische lucht waar ik haar nog niet aan wil blootstellen.

Ik vind de vergelijking met naar buiten gaan gewoon echt krom. Daar kun je niet aan ontkomen. Proberen dat te vermijden is pas ECHT ongezond, imo.

En dit allemaal niet direct met wiegendood in mijn achterhoofd, maar gewoon de gezondheid van mijn kind voorop. Feit is dat de longetjes nog nie veel aan kunnen en dat dat met de jaren een stuk beter wordt, dus krijgt ze van mij zoveel mogeiljk de kans om haar longetjes zo gezond mogelijk te laten groeien en rijpen.
Besides: je zult maar gezellig naar en feestje zijn geweest met je kind waar gerookt word binnen en je zult je kind maar vinden in het bedje...
Ik zou niet met mijn baby ergens heen gaan waar fiks gerookt wordt, maar bij bv mijn ouders waar er dan wat gerookt wordt, niets overdreven dan ben ik daar makkelijker in als jij dat bent.
Maar goed, ieder heeft daar zijn eigen ideeen over, je komt verder over als een moeder die erg begaan is met de baby en dat is een goed iets, ook al vind ik dan het een en ander iets overdreven, beter dat dan andersom.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:38:10 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432492
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Ik heb ook neit anders beweerd, dus je zult bij iemand anders moeten vragen waarom hij/zij dat niet vindt.
Je leek het in een eerder antwoord te vinden grenzen aan maximale solidariteit, en vergeleek het met geen Filet Americain enz. meer eten.

Ik snap best dat iemand het aan of over de grens van het solidaire vindt, maar als je er zo op tegen bent dat je kind er op welke wijze dan ook mee geconfronteerd wordt dan snap ik niet dat het zelfs maar een optie is dat papa blijft roken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432547
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je leek het in een eerder antwoord te vinden grenzen aan maximale solidairiteit, en vergeleek het met geen Filet Americain enz. meer eten.

Ik snap best dat iemand het aan of over de grens van het solidaire vindt, maar als je er zo op tegen bent dat je kind er op welke wijze dan ook mee geconfronteerd wordt dan snap ik niet dat het zelfs maar een optie is dat papa blijft roken.
Juist, en dan word ik aangevallen omdat ik in de tuin een sigaretje rook en daar zelf het probleem niet in zie.
Maar aan de andere kant is er wel begrip dat manlief niet zomaar kan stoppen met roken.
Beetje krom in mijn ogen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:41:15 #256
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72432570
quote:
Ik weet wel dat ik tegen mijn dochters kan zeggen, begin er nooit aan, ik heb er enorm spijt van dat ik ooit bij die eerste ben begonnen!
Nu zal ik veel mensen over me heenkrijgen maar ik heb ook chronische bronchitis, waarschijnlijk is roken daar de veroorzaken van of op zijn minst heeft het het getriggert ( komt wel meer in de familie voor, ook bij de niet rokers).

Dus tja, ik ben wat dat betreft wel een voorbeeld, vooral hoe het niet moet en hopenlijk leren ze dus van mijn fouten.

Ik heb ooit eens meegedaan aan een stoppen met roken programma op tv, sommige zullen zich dat nog wel kunnen herinneren.
De uitleg van een van de artsen was ook, roken is nog moeilijker om mee te stoppen dan heroine.

Dat om alleen maar aan te geven hoe ernstig deze verslaving is, het is ook niet goed te praten dat ik rook.

En nog een heel egoistische reden dat ik angst heb om te stoppen met roken is om aan te komen in gewicht, ben net met veel moeite weer 12 kilo afgevallen en dat wil ik graag zo houden.
Ik sport veel, eet heel gezond, drink geen koffie of alcohol, mijn enige zonde is roken.
pi_72432596
Ik vind en dat is mijn mening. Dat je samen voor kinderen kiest. Dat je als vrouw met veel dingen rekening moet houden tijdens een zwangerschap is eigenlijk logisch. Ik vind dat een man dan ook wel zijn best mag doen om te stoppen. Een goede optie zal zijn als je een kinderwens hebt en deze wel realiseren dat je dan beide al stopt. Zo ben je al gestopt voor de vrouw uberhaupt zwanger is. en is de smoes ja maar jij bent zwanger en hebt daardoor geen zin in een sigaret meer totaal niet zinnig.
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 14:43:03 #258
5428 crew  miss_sly
pi_72432615
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je leek het in een eerder antwoord te vinden grenzen aan maximale solidariteit, en vergeleek het met geen Filet Americain enz. meer eten.

Dat ik het te ver vind gaan in het vragen van solidariteit van de vader tijdens de zwangerschap zegt toch niets over hoe ik erover denk dat een vader nog wel rookt terwijl een moeder niet meer rookt?

Ik denk bovendien dat je mijn posts niet goed hebt begrepen. Ik denk dat als (een) ouder(s) per dag een paar sigaretjes buiten roken/rookt, dat dat niet zo'n enorme ramp is. Ik ben wel van mening dat je het beter niet kunt doen, want ook al is het risico denk ik vrij klein, het is niet nihil. Dus de vraag is dan: hoe erg is de verslaving.
pi_72432635
quote:
Dat is wel een dillema ja, maar alle wijze woorden en gedachten op een rijtje, het is enorm moeilijk om te stoppen, dat is een enorme worsteling waar ik nu al jaren mee bezig ben met verschillende stopogingen en gedoe eromheen om maar te stoppen.

Wat goed vb betrefd, tja dat is prut, kan er weinig anders over zeggen, maar heb hem wel uitgelegd dat het een verslaving is, dat ik ooit zo dom was om stoer te willen zijn en daarom nu aan die vieze stinkstokjes vastzit, dat dat helemaal niet zo leuk is.
Daarin is het misschien dan toch weer een beetje een vb, niet van hoe het zou moeten, maar van wat er gebeurt als je dom doet.
Ik doe iig niet net alsof het niet erg is tegenover mijn zoon en tot nu toe is hij heel erg anti-roken, dus ik ben gelukkig niet echt bang dat hij zomaar zal gaan roken door mijn slechte voorbeeld.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:43:55 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72432638
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Obesitas is ook slecht, maar een gezond gewicht hebben en te vet eten ook. Maar als roker mag ik dan niet zeggen dat obesitas slecht is, of als persoon met overgewicht dat roken slecht is?

Met andere woorden: the obvious mag niet bij naam worden genoemd als je zelf neit helemaal 100% perfect bent?

Dat vind ik dus pas onzin en belerend.
Ik zeg nergens dat niemand mag zeggen dat roken slecht is, roken is gewoon slecht, dat is een feit.

Vind het alleen jammer dat mensen die tegen roken zijn ( en ik zeg niet dat jij dat doet) dat mensen die roken zwak zijn, geen goede ouders zijn, stom zijn, dom zijn enz.
Iedereen heeft zo zijn verslavingen, de een roken, de ander eten, weer een alsohol en sommige de wat minder ernstige zoals koffie of iets dergelijks.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:46:18 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432686
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ik het te ver vind gaan in het vragen van solidariteit van de vader tijdens de zwangerschap zegt toch niets over hoe ik erover denk dat een vader nog wel rookt terwijl een moeder niet meer rookt?

Ik denk bovendien dat je mijn posts niet goed hebt begrepen. Ik denk dat als (een) ouder(s) per dag een paar sigaretjes buiten roken/rookt, dat dat niet zo'n enorme ramp is. Ik ben wel van mening dat je het beter niet kunt doen, want ook al is het risico denk ik vrij klein, het is niet nihil. Dus de vraag is dan: hoe erg is de verslaving.
Duidelijk

Ik vind het overigens niet te ver gaan van de vader te verwachten dat hij ook stopt, zeker als je bewust samen probeert een kind te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432694
quote:

[..]

Dat is een beetje kort door de bocht, het is gewoon echt een hele nare verslaving, ik ken echt mensen die al 20 jaa van het roken af zijn en het nogsteeds zo nu en dan echt moeilijk vinden.

In mijn geval, ik wil niet dat mijn kind last heeft van mijn probleem, daarom rook ik buiten e.d., dat is niet zo van dan hoef ik neits aan mijn domme verslaving te doen, maar het is wel degelijk een probleem in mijn ogen waar veel gedachten over gaan en al vele stoppogingen bij horen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:47:28 #263
176471 oh-oh
pi_72432715
Jamaar zelf als roker zijnde gaf ik zelf wel toe dat rokers zwak zijn.
Een roker is zwakker dan een niet roker alleen al omdat je die verslaving hebt, zo simpel is het toch?
Roken kan je toch nooit goedpraten?
En natuurlijk ben je niet automatisch een slechte ouder als je rookt, maar hoe geweldig je ook bent als mama, het zou toch net nog iets fantastischer zijn als je niet zou roken?
( Groucho Marx )
pi_72432719
Dan ben ik wel eigenwijs in dat ik dacht dat er geen bewijzen waren voor de schadelijkheid van buitenroken, nou ja, die zijn er dus wel, maar alsnog...
Steeds dat belerende toontje weer dat roken slecht en schadelijk is.... Iedere roker weet dat. Je moet je verdorie al verontschuldigen en je excuus aanbieden en zeggen hoe stom je wel niet bent dat je rookt.
Ik weiger dat, ik vind mezelf niet dom en heb nergens spijt van. Mijn moeder is al op heel jonge leeftijd aan kanker overleden en heeft nooit gerookt. Hoe gezond je ook bezig bent met vanalles en nog wat, je hebt geen garabtie dat eje niks overkomt. Nooit.
pi_72432764
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe gezond je ook bezig bent met vanalles en nog wat, je hebt geen garabtie dat eje niks overkomt. Nooit.
Eensch, maar daardoor hoef je natuurlijk niet nog eens extra risico's te gaan nemen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:51:56 #266
176471 oh-oh
pi_72432800
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:50 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Eensch, maar daardoor hoef je natuurlijk niet nog eens extra risico's te gaan nemen.
Precies, er zijn al zo veel dingen waar je zelf totaal geen invloed op hebt, dan is het toch wel fijn om die paar dingen waar je zelf wel iets aan kan doen goed proberen te doen toch?
Je kijkt toch ook liever wel links en rechts als je de straat over steekt?
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:53:11 #267
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72432833
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:47 schreef oh-oh het volgende:
Jamaar zelf als roker zijnde gaf ik zelf wel toe dat rokers zwak zijn.
Een roker is zwakker dan een niet roker alleen al omdat je die verslaving hebt, zo simpel is het toch?
Roken kan je toch nooit goedpraten?
En natuurlijk ben je niet automatisch een slechte ouder als je rookt, maar hoe geweldig je ook bent als mama, het zou toch net nog iets fantastischer zijn als je niet zou roken?
uiteraard, maar kan jij zeggen dat je echt nergens aan verslaafd bent? niet aan lekker eten? koffie? cola misschien?

Dit zijn de minder ernstige verslavingen gelukkig, maar haast ieder persoon heeft wel een zwak punt.
Bij mij is dat roken, helaas is dat een ernstigere verslaving, maar het is wel een verslaving net al alle andere.

Roken is niet goed te praten, maar een roker kan wel uitleg geven waarom, waarom hij/zij rookt en waarom het zo moeilijk is om te stoppen.

Toen ik 18 was mocht ik van mijn moeder absoluut geen sigaret op straat opsteken, dat was een schande, dat doe je niet als vrouw zijnde.
Nu "moet" ik wel, en mijn moeder ook, dus staan we daar in schaamte ons peukie te roken, hopend dat ik geen moeder van school tegenkom aangezien ik me best schaam dat ik rook ( terwijl ik ondertussen wel weet dat de meeste roken).

En ik baal daar aan de ene kant wel van, vind het niet fijn om me te moeten verstoppen in een hoekje en me te moeten schamen voor een verslaving die ik helaas al bijna 16 jaar heb.
Het is helaas ook niet het extra zetje om te stoppen met roken.
pi_72432837
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:50 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Maar we doen het allemaal, en dan wil ik toch alle dingen erbij halen die naast roken ook slecht zijn. Want iedereen doet ze wel eens.
Het blijft een twistpunt.
En nogmaals, roken is slecht, ik weet het.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:55:46 #269
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72432890
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind en dat is mijn mening.
Vind ik ook.
Sorry, kon het niet laten.

En verder redeneren jullie volgens mij in cirkeltjes. Alles is eigenlijk al gezegd, toch?

Niemand mag meer zeggen dat roken slecht is, want: belerend. En al bekend.
En we mogen óók vooral niet zeggen dat het slecht is, omdat er óók mensen doodgaan aan kanker die niet rookten. Én omdat er ook heus andere slechte dingen zijn. Andere verslavingen, die zijn toch ook slecht? Nou?
Dus: niet meer zeggen dat het slecht is, hoor. Worden we veel te zenuwachtig van. En voor we het weten steken we er dan van schrik en voor de gelegenheid maar eentje op. Buiten. Zonder kleren aan, want daar kan het in blijven hangen. De rook. En het schuldgevoel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72432896
Maar goed, ben zelf ook gestopt zodra ik twee streepjes zag. En hoop zó dat ik het kan laten. En zolang ik dat niet kan, zal ik never nooit kwaad worden op mensen die mij op mijn verantwoordelijkheid wijzen. Want ze hebben gelijk. Zal dan ook geen enkele poging doen om mezelf te verdedigen.

Gelukkig ben ik er nu wel van overtuigd dat ik niet meer zal beginnen. Vind het vreselijk stinken. En vind gewoon dat ouders niet 'horen' te roken. Het is geen gezicht, reteslecht, het meurt en is een slecht voorbeeld voor je kinderen.

vrijdag 4 september 2009 @ 14:57:40 #271
176471 oh-oh
pi_72432939
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:55 schreef Sugar het volgende:

[..]

Vind ik ook.

En verder redeneren jullie volgens mij in cirkeltjes. Alles is eigenlijk al gezegd, toch? Niemand mag meer zeggen dat roken slecht is, want: belerend.
En al bekend.
En we mogen ook vooral niet zeggen dat het slecht is, want er gaan ook mensen dood aan kanker die niet rookten.
En er zijn andere slechte dingen.
Dus niet meer zeggen dat het slecht is, hoor. Worden we veel te zenuwachtig van. En voor we het weten steken we er dan van schrik en voor de gelegenheid maar eentje op. Buiten. Zonder kleren aan, want daar kan het in blijven hangen. De rook. En het schuldgevoel.
Ja dat dus.
( Groucho Marx )
pi_72432948
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:55 schreef Sugar het volgende:

[..]

Vind ik ook.

En verder redeneren jullie volgens mij in cirkeltjes. Alles is eigenlijk al gezegd, toch?

Niemand mag meer zeggen dat roken slecht is, want: belerend. En al bekend.
En we mogen ook vooral niet zeggen dat het slecht is, want er gaan ook mensen dood aan kanker die niet rookten. Én er zijn andere slechte dingen.
Dus: niet meer zeggen dat het slecht is, hoor. Worden we veel te zenuwachtig van. En voor we het weten steken we er dan van schrik en voor de gelegenheid maar eentje op. Buiten. Zonder kleren aan, want daar kan het in blijven hangen. De rook. En het schuldgevoel.
Ah, iemand komt nog even aansluiten in het 'cirkeltje'. Welkom!
pi_72432961
Een verslaving overwin je niet door hem te beredeneren, was dat wel zo, dan werd niemand ooit verslaafd.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:59:48 #274
176471 oh-oh
pi_72432993
En goedpraten en excusen maken en ontkennen zijn ook hele tekenende kenmerken van verslaafden.
( Groucho Marx )
pi_72432999
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Precies, er zijn al zo veel dingen waar je zelf totaal geen invloed op hebt, dan is het toch wel fijn om die paar dingen waar je zelf wel iets aan kan doen goed proberen te doen toch?
Je kijkt toch ook liever wel links en rechts als je de straat over steekt?
Dus je gaat niet uit, want wie weet kom je een keer in een gevecht ofzo terrecht, je sport niet als daar een kans o erbstge belssure's zijn, je gaat niet op ski-vakantie enz enz enz enz enz?

Wat je zegt is natuurlijk onzin, je bant niet alles uit wat een extra risiko oplevert, je doet wat voor jou goed voelt, dat betekend sommige risiko's vermijden en anderen voor lief nemen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:01:14 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72433040
Overigens wil ik wel even zeggeh, ROKEN IS SLECHT!!!
En dat mag iedereen zeggen, alleen heeft het weinig nut om dat te zeggen tegen een roker, aangezien die roker zelf ook echt wel weet dat het slecht is, iedereen weet dat het slecht is, weet je dat niet dan heb je onder een steen geleefd.

Dat is het punt dus, niemand hier ontkent dat roken slecht is dus waarom moet dat perse herhaalt blijven worden?
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:03:17 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72433100
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:59 schreef oh-oh het volgende:
En goedpraten en excusen maken en ontkennen zijn ook hele tekenende kenmerken van verslaafden.

Dan ben ik niet verslaafd, ik wil namenlijk niet goedpraten dat ik rook , alleen uitleggen waraom het zo moeilijk is om te stoppen.
Ik ontken ook nergens dat roken slecht is of dat ik verslaafd ben, dit zijn gewoonweg feiten

Dus betekend dat dat ik nu niet verslaafd ben?

O'nee, dat zal het ontkennen zijn....
pi_72433277
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus je gaat niet uit, want wie weet kom je een keer in een gevecht ofzo terrecht, je sport niet als daar een kans o erbstge belssure's zijn, je gaat niet op ski-vakantie enz enz enz enz enz?

Wat je zegt is natuurlijk onzin, je bant niet alles uit wat een extra risiko oplevert, je doet wat voor jou goed voelt, dat betekend sommige risiko's vermijden en anderen voor lief nemen.
Dat zijn allemaal activiteiten die bijdragen aan je levenskwaliteit. Tenminste, voor mij dan. En daarbij: sporten en skien zijn gezond, hoewel er idd een kans bestaat dat het fout gaat.

Bij roken weet je sowieso al dat het fout gaat. Je conditie gaat achteruit, je stinkt een uur in de wind, noem maar op, je kent de nadelen. En daarnaast voegt het helemaal niets leuks toe! Het draagt in geen enkel opzicht bij aan de kwaliteit van je leven. Dat heb ik wel gemerkt sinds ik gestopt ben.
pi_72433399
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal activiteiten die bijdragen aan je levenskwaliteit. Tenminste, voor mij dan. En daarbij: sporten en skien zijn gezond, hoewel er idd een kans bestaat dat het fout gaat.

Bij roken weet je sowieso al dat het fout gaat. Je conditie gaat achteruit, je stinkt een uur in de wind, noem maar op, je kent de nadelen. En daarnaast voegt het helemaal niets leuks toe! Het draagt in geen enkel opzicht bij aan de kwaliteit van je leven. Dat heb ik wel gemerkt sinds ik gestopt ben.
Ah, peptalk voor jezelf.

Er zijn natuurlijk wel redenen waarom mensen roken behalve dat ze eraan verslaafd zijn. Helaas is dat een gevolg van eraan beginnen.
pi_72433443
quote:

[..]
Het draagt in geen enkel opzicht bij aan de kwaliteit van je leven. Dat heb ik wel gemerkt sinds ik gestopt ben.
Leg uit! Want ik verneem dus totaal niks en ik ben toch al een goeie 3 maanden van het roken af.
Ook hou ik geen geld over, dat verdwijnt gewoon net als al die andere munten
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:15:04 #281
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72433449
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ah, peptalk voor jezelf.

Ik dacht exact hetzelfde.
pi_72433486
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik dacht exact hetzelfde.
Maar dat is niet erg. Ze is blij en trots dat ze er van af is.
pi_72433502
quote:

[..]

Voor JOU voegt het niets leuks toe, genoeg mensen die dat anders zien en dat sigaretje gezellig vinden.

Mijn kinderen zijn 7 en 8 inmiddels en ik heb ze altijd gewoon meegenomen naar plaatsen waar gerookt werd, zo vaak gebeurde dat nou ook weer niet en aangezien dat over het algemeen verjaardagen waren die bijdroegen aan mijn levenskwalitiet, was ik wel bereid dat risico te nemen.
Zoals jij het risico om te gaan skiën neemt omdat dat bijdraagt aan je levenskwaliteit.
compact en kleverig.
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:16:59 #284
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72433510
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:14 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Leg uit! Want ik verneem dus totaal niks en ik ben toch al een goeie 3 maanden van het roken af.
Ook hou ik geen geld over, dat verdwijnt gewoon net als al die andere munten
Toen ik gestopt was had ik meer last van mijn bronchitis en de kilo's vlogen eraan ( nog voor ik zwanger was).

En nee daarmee wil ik niet zeggen dat het gezond is om te roken, maar wel dat ik toen minder lekker in mijn vel zat en het nu dus ook niet makkelijker maakt om weer te stoppen.
pi_72433603
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Voor JOU voegt het niets leuks toe, genoeg mensen die dat anders zien en dat sigaretje gezellig vinden.

Mijn kinderen zijn 7 en 8 inmiddels en ik heb ze altijd gewoon meegenomen naar plaatsen waar gerookt werd, zo vaak gebeurde dat nou ook weer niet en aangezien dat over het algemeen verjaardagen die bijdroegen aan mijn levenskwalitiet, was ik wel bereid dat risico te nemen.
Zoals jij het risico om te gaan skiën neemt omdat dat bijdraagt aan je levenskwaliteit.
Zo kun je het ook zien.
Leg maar eens aan een achtjarige uit dat ie niet naar de verjaardag van z'n beste vriendje mag omdat z'n vader daar binnen rookt.
pi_72433691
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar dat is niet erg. Ze is blij en trots dat ze er van af is.
Idd! Hoewel trots voorlopig niet hoor! Vind roken tijdens je zwangerschap gewoon geen optie.

@ Vlindur: drie maanden is ook nog wel kort hoor! Toen kon ik ook nog verlekkerd een vleugje rook van iemand anders inademen. Het heeft echt lang geduurd voordat ik het echt smerig begon te vinden. En dan heb ik het eigenlijk nog steeds over 'gewone' situaties overdag. Want kan me voorstellen dat ik straks na een paar wijntjes best wel weer een peukje erbij zou lusten.

Maar so far vind ik mensen die net hebben gerookt allebehalve lekker ruiken. En ik hoop maar dat dat zo blijft! En geld hou ik ook niet over hoor!
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:25:43 #287
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72433827
Ik vind het ook heel vies ruiken. Vooral uit de monden van mensen die net gerookt hebben. Maar als het niet schadelijk zou zijn dan zou ik denk ik nog wel roken
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72433828
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toen ik gestopt was had ik meer last van mijn bronchitis en de kilo's vlogen eraan ( nog voor ik zwanger was).

En nee daarmee wil ik niet zeggen dat het gezond is om te roken, maar wel dat ik toen minder lekker in mijn vel zat en het nu dus ook niet makkelijker maakt om weer te stoppen.
Dat kan ik mij wel voorstellen ja..

Mijn ouders rookten vroeger ook. Maar mn vader stopte al vrij snel, zo de ene dag op de andere. Hij was er klaar mee. Mijn moeder niet, die stopte pas toen mijn broertje en ik tegen haar begonnen met zeuren dat het zo stonk (Kan ik me overigens niks van herinneren) Mijn zus heeft nooit gezeurd. Mijn moeder is dus idd gestopt, voor ons. Anders had ze nog vrolijk door gerookt. Binnen een paar maanden zat mijn moeder bij de huisarts. Met Cara, astma, COPD en weet ik het wat allemaal. Die klachten begonnen dus pas NADAT ze gestopt was. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad, maar een beetje vreemd is het wel.

Mijn zus heeft nooit gerookt en mijn broertje en ik zijn wel gaan roken. Sinds we een jaar of 12 zijn. Ik ben nu gestopt omdat ik zwanger ben, broerlief rookt nog steeds.
pi_72433870
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn 7 en 8 inmiddels en ik heb ze altijd gewoon meegenomen naar plaatsen waar gerookt werd, zo vaak gebeurde dat nou ook weer niet en aangezien dat over het algemeen verjaardagen waren die bijdroegen aan mijn levenskwalitiet, was ik wel bereid dat risico te nemen.
pi_72433942
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik vind het ook heel vies ruiken. Vooral uit de monden van mensen die net gerookt hebben. Maar als het niet schadelijk zou zijn dan zou ik denk ik nog wel roken
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:21 schreef Ssserpente het volgende:

Maar so far vind ik mensen die net hebben gerookt allebehalve lekker ruiken. En ik hoop maar dat dat zo blijft! En geld hou ik ook niet over hoor!
De beste remedie tegen dat stinken uit andermans monden is zelf ook een peuk opsteken Dan ruik je het niet meer
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:30:42 #291
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72433972
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:21 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Idd! Hoewel trots voorlopig niet hoor! Vind roken tijdens je zwangerschap gewoon geen optie.

@ Vlindur: drie maanden is ook nog wel kort hoor! Toen kon ik ook nog verlekkerd een vleugje rook van iemand anders inademen. Het heeft echt lang geduurd voordat ik het echt smerig begon te vinden. En dan heb ik het eigenlijk nog steeds over 'gewone' situaties overdag. Want kan me voorstellen dat ik straks na een paar wijntjes best wel weer een peukje erbij zou lusten.

Ik vond het ook vies ruiken, vond het erg smerig om mijn man te zoenen toen ik gestopt was met roken.
helaas weerhield me het er niet van om tijdens een stresssituatie toch maar weer zelf eentje op te steken.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop voor je dat je het volhoudt en ik hoop voor je dat je nooit meer gaat roken.
Maar stank alleen is vaak geen reden genoeg om er vanaf te blijven, en moet zeggen, toen ik zwanger was en borstvoeding gaf was het ook stukken makkelijker!
pi_72433995
O, overigens werd er bij ons thuis door iedereen gerookt en ben ik er zelf nooit mee begonnen, gewoon geen behoefte aan en als iemand het vroeg zei ik nee en dat werd ook geaccepteerd, dat scheelt denk ik wel, geen peer-pressure
In elk geval vind ik roken helemaal niet zo heele rg vies ruiken,ik heb ook geen enkel probleem met zoenen met iemand die rookt of wat dan ook. Okee, lekker ruikt het niet, maar er zijn ergere geurtjes

Ik ben in elke geval niet nooit begonnen omdat het zo ongezond was of omdat het zo stonk ofzo, echt vnl omdat ik er geen reden voor zag één keer een trekje genomen trouwens, om te proberen en toen begreep ik werkelijk waar niet waarom iemand het vaker zou willen doen

Mijn kinderen groeien vnl rookvrij op, maar ik ga niemand verbieden te roken waar zij bij zijn, ook niet toen ze nog echt klein waren. Het kwam gewoon niet vaak genoeg voor om er "moeilijk" over te doen. Al zou ik het wel gewaardeerd hebben als mensen uit zichzelf buiten waren gaan roken
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:27 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Leg uit?
compact en kleverig.
pi_72434318
Nou mijn leven heeft kwaliteit als we allemaal gezond zijn.
Ik vind een verjaardag gezellig maar of mijn kind nu 1 is of 8 ik ga niet in de rook zitten met ze.
Je moet een kind opvoeden en dat zo doen dat ze nog lang en "gelukkig" leven en imo ga je dan dit soort dingen uit de weg.. Zeker als het een verjaardag is met meerdere rokende mensen.
pi_72434550
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind een verjaardag gezellig maar of mijn kind nu 1 is of 8 ik ga niet in de rook zitten met ze.
Je moet een kind opvoeden en dat zo doen dat ze nog lang en "gelukkig" leven en imo ga je dan dit soort dingen uit de weg.. Zeker als het een verjaardag is met meerdere rokende mensen.
Ik word er neit gelukkiger op als ik niet meer naar mn moeder toe zou kunnen. Voor je kinderen is het ook prettig als je lekker in je vel zit, en dan zijn die paar verjaardagen per jaar waar mensen roken echt geen groter risico dan elke dag een uur naar en van het kinderdagverblijf rijden (ik was zelf thuis) Ik gok er zelfs op dat je kind meer risico loopt als je hem/haar meeneemt naar dat kinderdagverblijf, dan naar drie rokersverjaardagen per jaar.

Het is maar net waar je je prioriteiten legt.

Je kunt niet alle risico's uitbannen.

Mijn kinderen zijn eerder gelukkiger geworden van het feit dat ze gewoon naar oma mochten ook al rookt die dan dat ze zouden zijn als ik ze niet meegenomen had en ze die band niet hadden kunnen opbouwen, dus als je het hebt over geluk, is dat nogal een vreemde opmerking.
compact en kleverig.
pi_72434839
Dat is niet mijn mening dat het een vreemde opmerking is. Mijn moeder heeft de keus gekregen. Buiten roken of niet. En op de verjaardagen waar mijn dochter bij is dan kan iedereen kiezen buiten roken of wij komen niet.

Bovendien zijn griepjes etc die ze eventueel in een KDV op kunnen lopen iets waar ze wat makkelijker weer vanaf komen.. En uitlaatgassen kan je niet voorkomen. Meeroken wel.
pi_72434910
Kan er voordat het topic dicht gaat nog iemand een artikel aanhalen waarin expliciet staat dat buiten roken ook schadelijk is voor de gezondheid van (jonge) kindjes? Daar ben ik namelijk wel erg benieuwd naar... Ik dacht dat dat namelijk wel kon, maar als dat ook niet goed is, is dat wel even iets wat ik wil weten.
Er wordt nu wel gesteld dat het onderzocht is, maar de bron kan ik nog niet terugvinden (overigens kan ik sommige links niet zien/herkennen (zit op het werk, daar worden bepaalde functies geblokkeerd) dus als het al ergens in een tekstlink stond dan sorry alvast)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72434928
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:43 schreef Pvoesss het volgende:
Dus als je heel af en toe met je kind op een verjaardag bent waar mensen roken heb je gefaald in het proberen van je kind een lang en gelukkig leven te geven?

Dat vind ik dus

Kijk, dat jij dat zo ziet is prima, maar geen enkele ouder MOET hetzelfde vinden als jij.

Ik vind het overdreven in ieder geval.

Liever dan maar wel naar die enkele verjaardag in het jaar waar gerookt wordt met je blije kinderen omdat ze daar graag de mensen zien, dan je kind inprenten dat ze niet naar die verjaardag mogen omdat daar slechte en gevaarlijke dingen gebeuren.
Ik vraag me trouwens af hoe je het in de toekomst wil voorkomen, als je kind heel goed met een klasgenootje overweg kan en daar wil spelen mag dat ook niet als daar wordt gerookt?

Trouwens, ik zou wel altijd aankaarten of die mensen buiten willen roken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:07:15 #298
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72435045
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:25 schreef Vlindur het volgende:

Mijn ouders rookten vroeger ook. Maar mn vader stopte al vrij snel, zo de ene dag op de andere. Hij was er klaar mee. Mijn moeder niet, die stopte pas toen mijn broertje en ik tegen haar begonnen met zeuren dat het zo stonk (Kan ik me overigens niks van herinneren) Mijn zus heeft nooit gezeurd. Mijn moeder is dus idd gestopt, voor ons. Anders had ze nog vrolijk door gerookt. Binnen een paar maanden zat mijn moeder bij de huisarts. Met Cara, astma, COPD en weet ik het wat allemaal. Die klachten begonnen dus pas NADAT ze gestopt was. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad, maar een beetje vreemd is het wel.

Dit is een heel bekend verschijnsel hoor! Doordat iemand niet meer rookt krijgen de luchtwegen weer de kans om open te gaan staan. Het vuil wat in de longen zit kan er dan eindelijk uit. Dit gaat beter als het lichaam meer hoestprikkels aanmaakt. Vandaar dat de rokershoest erger wordt na het stoppen. Dat gaat na verloop van tijd weer over en je krijgt uiteindelijk zelfs weer schone longen.
Lekker douchen!
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:09:26 #299
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72435111
Dat laatste nummerzoveel, dat zou ik ook doen. Ontlopen zou ik niet doen. Je stigmatiseert ook nog eens de roker. Ik heb liever tolerante kinderen die durven te vragen.
Een enkele keer in aanraking komen met sigarettenrook is echt niet zo vreselijk.
Lekker douchen!
pi_72435248
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:00 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is niet mijn mening dat het een vreemde opmerking is. Mijn moeder heeft de keus gekregen. Buiten roken of niet. En op de verjaardagen waar mijn dochter bij is dan kan iedereen kiezen buiten roken of wij komen niet.

Bovendien zijn griepjes etc die ze eventueel in een KDV op kunnen lopen iets waar ze wat makkelijker weer vanaf komen.. En uitlaatgassen kan je niet voorkomen. Meeroken wel.
Ik heb het over ongelukken ed, die kans is groter lijkt mij.

Maar ik bedoel dat het een vreemde opmerking is dat je kind minder gelukkig zou zijn als je hem/haar mee neemt naar verjaardagen waar gerookt wordt, minder gezond wil ik je evt wel geven (al ben ik daar ook sceptisch over in de kwantiteit waar ik eht over heb), maar minder gelukkig is gewoon raar om te zeggen.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')