Dat is ook echt van invloed op je welbespraaktheid, roken als jer zwanger bentquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:11 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Over welke mensen spreek je want ik vind Vivi prima te hebben in discussies![]()
Geef mij Vivi maar i.p.v. al die rokende zwangere vrouwen![]()
dat kwam niet helemaal uit de verfquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik bedoelde meer dat ze van die stomme redenen geven waarom vivi niet fijn is in een discussie
Dus ikd eed even mee
Sorry, kan het niet laten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:11 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Over welke mensen spreek je want ik vind Vivi prima te hebben in discussies![]()
Geef mij Vivi maar i.p.v. al die rokende zwangere vrouwen![]()
Wil jij me dan even alle mensen aanwijzen die bij het vaste kliekje horen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry, kan het niet laten.![]()
Wil je me de zwangere vrouwen die roken even aanwijzen dan?
Ik kan het prima af met "normale" woorden, misschien dat jouw referentiekader van wat "normaal" is gewoon wat poezeliger is dan dat van mij. En als je leest zul je zien dat mijn argumenten ook gewoon onderbouwd zijn. Als mensen niet door mijn woordkeuze, die echt niet uit gescheld bestaat hoor, zoals jij nu suggereert, heen kunnen prikken noem ik dat natuurlijke selectie; jankerds die niet tegen een pittige discussie kunnen zonder te gaan krassen heb ik geen boodschap aan. En tot zover heb ik eigenlijk nog niet gemerkt dat ik wordt ontlopen of dat er niet op me wordt gereageerd, maar ik begrijp dat jij dat netjes bijhoudt allemaal. Maar good riddance danquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:00 schreef Peaceful het volgende:
[..]
Je kan iig wel iets doen aan je woordkeuze. Dat je van deze discussie opgewonden wordt, dat ligt aan jou. Maar om nou gelijk allerlei versterkende woorden aan te halen om jouw standpunt nog duidelijker te maken of andere standpunten af te kraken, getuigt mij van een enorme zwakte. Je kan het blijkbaar niet af met gewone woorden en argumenten.
Geen wonder dat mensen jou ontlopen en geen reactie geven op je
Jij niet in ieder geval hoor.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:35 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wil jij me dan even alle mensen aanwijzen die bij het vaste kliekje horen?
Ik had er helemaal geen moeite mee om te stoppen. En het gaat me prima af. Maar idd, ik zou zo een opstekenquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:30 schreef snakelady het volgende:
Bij de eerste zwanterschap ben ik een jaar gestopt geweest en weer begonnen.
Met de tweede de zelfs bijna 2 jaar, ben gestopt voor ik met de pil was gestopt en pas weer begonnen nadat ik met borstvoeding was gestopt.
Waarom? omdat roken een hele nare verslaving is die levenslang duurt, de kans dat een alcoholist ineens van de alcohol afblijft is ook klein.
Ik ken mensen die na 10 jaar gestopt et zijn weer zijn begonnen met roken.
toen ik gestopt was riep ik ook dat het me meeviel, en och zo moeilijk is het niet, roken is vies en bladiebladiebla.
Dat was gewoon zelfbescherming aangezien ik het liefste nog gewoon een peuk opstak.
Wel rook ik minder omdat we niet bij de kinderen roken, dus ben van 25 peuken op een dag naar ongeveer 10 gegaann.
Ik hoop ooit wel helemaal te kunnen stoppen, ik mis alleen de motivatie nog.
Kom, laten we in het kader van een sociaal reintegratietraject een lijst gaan maken van gewone woordenquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:56 schreef k_i_m het volgende:
Ik was dit topic even uit het oog verloren, maar ik lees net dat we alleen van gewone woorden gebruik mogen maken? HAHAHAHAHAHAHA.
.
.
.
.
.
Godverdomme, dat is echt het stomste wat ik sinds tijden heb gelezen.
Hmmhmm, dat blijft wel trekken op bepaalde momenten!quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:37 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik had er helemaal geen moeite mee om te stoppen. En het gaat me prima af. Maar idd, ik zou zo een opsteken
Over domme lulverhalen gesproken....quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik kan het prima af met "normale" woorden, misschien dat jouw referentiekader van wat "normaal" is gewoon wat poezeliger is dan dat van mij. En als je leest zul je zien dat mijn argumenten ook gewoon onderbouwd zijn. Als mensen niet door mijn woordkeuze, die echt niet uit gescheld bestaat hoor, zoals jij nu suggereert, heen kunnen prikken noem ik dat natuurlijke selectie; jankerds die niet tegen een pittige discussie kunnen zonder te gaan krassen heb ik geen boodschap aan. En tot zover heb ik eigenlijk nog niet gemerkt dat ik wordt ontlopen of dat er niet op me wordt gereageerd, maar ik begrijp dat jij dat netjes bijhoudt allemaal. Maar good riddance dan.
Goed gemotiveerd!quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Over domme lulverhalen gesproken....![]()
![]()
Ik heb eerder al in deze topic gezegd: Opvoeden is niet voorzeggen maar voorleven. En ja, ik wil mijn kind (voor zover ik daar invloed op heb) besparen een ouder te verliezen aan kanker, ik weet hoe het is namelijk. Helaas rookt mijn partner nog wel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:43 schreef oh-oh het volgende:
Heeft er dan niemand morele bezwaren mbt roken en de voorbeeldfunctie die je als ouder hebt naar je kind toe?
Nog los van de gezondheid van je kind, wil je toch ook het goede voorbeeld geven?
Ik heb zelf ook gerookt maar geen kinderen, maar ik rookte dus niet in de buurt van de kinderen van mijn zusje of zo, gewoon alleen uit fatsoen al niet, ook buiten niet. Mijn broertje ook niet.
Ik heb wel vrienden met kinderen die zelf gewoon roken bij de kinderen, buiten of ook binnen zelfs, tja, dan hoef ik mn best ook niet meer te doen, maar ik blijf dat echt een vreselijk fenomeen vinden.
En je eigen gezondheid, die is toch ook veel belangrijker als je een baby hebt die van jou als papa of mama afhankelijk is , dan wil je toch zelf ook bewust gezonder leven voor je kind?
Wat grappig, het gevoel is wederzijds.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Goed gemotiveerd!![]()
Maar goed, ik heb jou altijd al een schaap gevonden.
Ja, ik heb het ook meer tegen de rokers natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb eerder al in deze topic gezegd: Opvoeden is niet voorzeggen maar voorleven. En ja, ik wil mijn kind (voor zover ik daar invloed op heb) besparen een ouder te verliezen aan kanker, ik weet hoe het is namelijk. Helaas rookt mijn partner nog wel.
Hier ben ik het helemaal mee eens!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mijn god, dat belerende toontje dan ook!![]()
Ik zeg niet dat roken niet slecht is, voor de duizendste keer. Natuurlijk is het beter om niet te roken, maar ben je SLECHT bezig als je buiten een paar keer per dag een sigaretje rookt? Misschien vreet jij elke avond een zak chips leeg voor de tv en weeg je 20 kilo te veel, ben jij dan een haar beter?
Iedereen heeft zo z'n slechte gewoontes, en dat belerende toontje van niet-rokers tov rokers irriteert me.
En natuurlijk kom ik met argumenten van barbecues en uitlaatgassen als mensen erop blijven hameren hoe SLECHT het wel niet is dat je het lef hebt om als moeder buiten te roken.
Als je miereneukt over mensen die buiten roken moet je natuurlijk wel zorgen alle slechts in je eigen omgeving ook verbannen is, en anders je mond houden aub.
Ik ben een gezelligheidsroker, nadeel is alleen dat ik het nogal snel gezellig vind.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:35 schreef mijsje het volgende:
nee, ik ben niet echt een gelegenheidsroker, want in de 8 jaar dat ik dus gestopt ben, zit het aantal dus nog steeds onder de 10. ik rook niet bij iedere gelegenheid, ook niet om de gezelligheid, maar omdat je soms gewoon zoveel op je bordje kan hebben dat je daar gewoon even behoefte aan kan hebben...
Maar waarom wordt het gezien als 'rokers veroordelen' als wordt gezegd dat roken slecht is?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Een kennis van me is een echte antirookfundementalist, zelf houdt ze van veel eten en van regelmatig een wijntje waardoor ze ernstig overgewicht heeft.
Ze zegt tegen mij dat ik slecht bezig ben en vroeg dood kan gaan omdat ik rook, terwijl obesitas toch ook niet gezond is.
Roken is slecht, dat is duidelijk en daar ben ik het helemaal mee eens, maar om rokers te veroordelen moet je eigen straatje toch wel heel schoon zijn aangezien ik niemand ken die 100% gezond leeft.
Ik hoop ooit te kunnen stoppen met roken, tot die tijd doe ik er wel alles aan dat de meiden er geen last van hebben en dat lukt ook.
Ja, natuurlijk denk ik daar (als weer begonnen roker) wel aan. Daarom zei ik eerder al:" Ik ben er ook niet trots op". Omdat ik al eerder een aantal jaar gestopt ben met roken, na 15 jaar gerookt te hebben, weet ik dat ik het kan. Stoppen, bedoel ik. En dat gaat ook binnen afzienbare tijd gebeuren. Ik vind het namelijk helemaal niet tof dat ik weer in een zwak moment begonnen ben. Maar in de tussentijd doe ik alles om in ieder geval de schade voor mijn kinderen zoveel mogelijk te beperken. Door inderdaad buiten te roken, niet bij de kinderen en maar een paar sigaretten per dag.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, ik heb het ook meer tegen de rokers natuurlijk.
Die wel met dingen komen als jamaar ik rook buiten en jamaar ik ik rook niet bij de kinderen en jamaar ik rook er maar 3 per dag.
Die denken dus echt niet verder dan "als mijn kind maar niet passief mee rookt".
Natuurlijk is het beter dat je niet rookt dan dat je 'alleen maar' zorgt dat je kind niet passief meerookt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, ik heb het ook meer tegen de rokers natuurlijk.
Die wel met dingen komen als jamaar ik rook buiten en jamaar ik ik rook niet bij de kinderen en jamaar ik rook er maar 3 per dag.
Die denken dus echt niet verder dan "als mijn kind maar niet passief mee rookt".
Dat staat buiten kijf, het is slecht, zowel qua meeroken als het voorbeeld dat de roker geeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar waarom wordt het gezien als 'rokers veroordelen' als wordt gezegd dat roken slecht is?
Dat is toch gewoon een feit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |