abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72403343
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:39 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn ogen gericht op inflatie/hyperinflatie, terwijl men moet kijken naar deflatie. Het instorten van de huizenmarkt/aandelenmarkt is in feite al een vorm van deflatie, hierna komen de goederen die de komende jaren ook onderhevig zullen zijn aan deflatie.
Het gevaar is dat deflatie van lonen in USA begint... nu al
pi_72403430
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:38 schreef dvr het volgende:

[..]

Omdat de zomerflauwte voorbij is en de juwelenbranche weer kerstcadeautjes voor dure echtgenotes aan het smeden is. En omdat de angst voor een beurscrash en voor inflatie blijven toenemen.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat als mensen bang zijn voor een beurscrash .. ze in goud gaan zitten?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72403580
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:54 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat commodities een wat langere rek hebben dan aandelen bij een correctie. Uiteindelijk zijn zowel commodities en aandelen sterk gecorreleerd (net zoals alle andere markten ofc.). Het is natuurlijk absurd om grondstoffen tot hoge prijzen te stuwen als er praktisch minder vraag is door lagere productie. Imo gaan veel bedrijven hun geld snel terughalen als ze weer cash nodig hebben bij lagere aandelenkoerzen.
Ik denk dat aandelen en commodities niet altijd gecorreleerd zijn geweest. Ik geloof dat ze ergens in de jaren 70/80 dat ze juist tegenovergesteld bewogen. Ook denk ik dat als de vraag in Azie aantrekt (een markt van 3 miljard mensen die het zelfde willen als wij hier nu (nog) hebben), en wij last van inflatie krijgen. De grondstoffen tegengesteld zullen stijgen aan de aandelen op de europese en amerikaanse markten.

Alleen zoek ik nog een goede broker waar ik aandelen kan kopen in china, singapore, hongkong, australie. Ik snap niet dat ze dit bij binck niet kunnen.
pi_72403706
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is toch eigenlijk van de zotte dat als mensen bang zijn voor een beurscrash .. ze in goud gaan zitten?
Ik vind het veel raarder dat mensen in fiat-geld betalen, wat in principe niet meer waard is dan wat papier en inkt, of wat nulletjes in de compu. En ik geloof dat er toch nog veeeeeeel meer papier, inkt en nulletjes voorradig zijn dan goud.
  donderdag 3 september 2009 @ 17:28:53 #205
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_72404345
Vandaag maar even geen overnight posities voor mij.

Morgen lekker uitslapen
Be water my friend
pi_72404527
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:

Normaal gaan ze in obligaties of cash, maar er is nu iets bijzonders aan de hand. Normaliter vertaalt vertrouwen in een betere economie zich in hogere beurskoersen. Bij de huidige aandelenbubble is dat omgekeerd: die weerspiegelt op geen enkele manier de economische realiteit, maar schraagt wel volledig het hernieuwde vertrouwen dat consumenten en politici in de economie hebben, en in herstel van hun wereld zoals die vóór de kredietcrisis was. Als de beurzen weer onderuit gaan, verdwijnt dat vertrouwen en zal die klap zich direct vertalen in minder bestedingen, minder werkgelegenheid en belastingopbrengsten, verder dalende huizenprijzen - kortom, terugkeer van de recessie en verdieping van de depressie waar de wereld nog steeds inzit. Daarvan staat inmiddels vast dat politici niet bereid zijn om hem zijn natuurlijke verloop te laten hebben. Als ze de schulden blijven wegkopen met bijgedrukt geld, en de staatschulden op laten lopen tot bedragen die nooit meer afbetaald kunnen worden, verdwijnt het vertrouwen in obligaties en in geld. Onder die omstandigheden is het verstandig om een deel van je spaargeld in goud te hebben zitten. Dat behoudt op termijn zijn waarde, en kan in tijden als deze grote sprongen omhoog maken omdat het het voornaamste laatste toevluchtsoord is.
pi_72404907
Oh leuk, ik ben gek op Van Rossem.
  donderdag 3 september 2009 @ 18:13:00 #209
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72405446
vier op een rij!
pi_72409489

Ik hoop toch zo dat hij er deze keer eens goed doorheen breekt...
pi_72410794
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef bwgrainer het volgende:

De kans daarop wordt groter nu de handelsvoorraden fysiek goud, en daarmee de mogelijkheid om er derivaten op uit te schrijven en de boel te manipuleren, kleiner worden.

Volgens goudprofessor Antal Fekete kan goud in een conditie van backwardation terecht komen, dat wil zeggen dat de spotprijs boven de futuresprijs komt te liggen -normaal is dat altijd andersom vanwege rentederving en opslagkosten- omdat er niet (genoeg) geleverd kan worden. Dan is de markt effectief op. Dat heeft dan niet alleen bijzondere consequenties voor de goudprijs, maar zou zelfs tot instorting van alle papieren waardes (cash geld, obligaties e.d.) kunnen leiden omdat de ultieme vasthouder van waarde dan niet meer beschikbaar is. Als de mogelijkheid wegvalt om je obligaties en geld op ieder moment van de hand te doen in ruil voor iets dat altijd zijn waarde behoudt, kun je het maar beter uitgeven aan andere dingen van waarde of van nut - aandelen, auto's, wijnen, kunst, huizen etc. Als men op die manier geld begint te dumpen verhoogt dat sterk de kans op hyperinflatie.
pi_72412525
- Niet relevant - geplaatst in verkeerde topic, waar zit de verwijderknop ><

[ Bericht 48% gewijzigd door RobertKunath op 03-09-2009 21:34:51 ]
pi_72416105
sjonge jonge...... ik krijg hier wat van hoor! stond $700 in de plus, dacht een mooie shortpositie opgebouwd te hebben...... Hup hele positie weer weg!

[ Bericht 29% gewijzigd door Dave7 op 03-09-2009 22:40:23 ]
pi_72416388
pi_72417592
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:30 schreef Dave7 het volgende:
sjonge jonge...... ik krijg hier wat van hoor! stond $700 in de plus, dacht een mooie shortpositie opgebouwd te hebben...... Hup hele positie weer weg!
De beroemde beren hebben gisteren toch gewaarschuwd dat shorters hun posities moesten sluiten.
pi_72417632
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef bwgrainer het volgende:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd of er nog paniek uitbreekt bij goud/dollar enzovoorts.

Toch denk ik dat goud na het aantikken van de 1000 binnen no time weer omlaag gaat.
pi_72417971
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:39 schreef RobertKunath het volgende:
[ afbeelding ]
Wat me opvalt is dat het er sterk op lijkt dat de Amerikanen zelf niet hun goud verkopen, maar dat ze andere centrale banken min of meer ertoe overhalen om dat wel te doen. Daar moet iets achter zitten.

Als de VS straks de grootste goudvoorraad hebben en de dollar valt, dan zijn ze alsnog de lachende derde. Ik snap dan ook niet dat de Nederlandse bank dit wel doet. Waarom in godsnaam??? Hou het toch gewoon aan.
pi_72423634
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:30 schreef Dave7 het volgende:
Een wijs iemand zei mij eens: "Met winst nemen heeft nog nooit iemand verlies gemaakt".
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:25:50 #220
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72424559
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:29 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:

[..]

Een wijs iemand zei mij eens: "Met winst nemen heeft nog nooit iemand verlies gemaakt".
Dat was idd een wijs iemand

Stijgt weer lekker vandaag trouwens Het verlies wat ik had op AMG is weer helemaal weggewerkt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:29:35 #221
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_72427280
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:29 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:

[..]

Soms wil je te veel inderdaad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_72430533
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Ben benieuwd of er nog paniek uitbreekt bij goud/dollar enzovoorts.

Toch denk ik dat goud na het aantikken van de 1000 binnen no time weer omlaag gaat.
Ja ik denk dat ie ook niet echt doorbreekt. Maar dit is slechts een gevoel.

Er waren toch geruchten dat het IMF hun goudvoorraad zou gaan verkopen, dat dit de goudprijs stevig naar beneden zou gaan drukken. Ik las ergens dat ze 103,4 mln ounces op voorraad hebben.
pi_72432410
En... gelijk maar een dipje...

VS aantal banen aug -216.000; verwachting was -233.000 14:30:00
VS werkloosheid aug 9,7%; verwachting was 9,5% 14:30:00
pi_72432544
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:35 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
En... gelijk maar een dipje...

VS aantal banen aug -216.000; verwachting was -233.000 14:30:00
VS werkloosheid aug 9,7%; verwachting was 9,5% 14:30:00
Toch wel opvallend, economen hadden verwacht dat het aantal geschrapte banen HOGER was, maaaaaar dat de werkloosheidpercentage LAGER was. Nu blijkt het aantal geschrapte banen mee te vallen, maar het percentage fors tegen te vallen. Wat klopt er niet aan de voorspellingen van economen?

Opmerkelijke rebound overigens.
pi_72432602
idd, gaat vervolgens door het dak...
pi_72432736
Vraagje voor de mannen. Zoals jullie weten ben ik zelf geen markt-persoon, maar met wat meer cash op de bank momenteel wil ik toch wat investeren voor de medium-term (2-4 jaar). Aangezien stock-picking met mijn beroep lastig is (ik moet toestemming vragen voor elke trade, niet te doen), moet het een fonds of tracker worden. Nu is een simpele tracker natuurlijk wat saai, dus leverage is de voorkeur.

Mijn vraag aan jullie:
- Enige goede tips voor leveraged ETFs (2 tot 3 keer) op een pan-europese index?
- Ervaringen met goede ETFs?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72433892
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:24 schreef pberends het volgende:
Leverage short bedoel je?
Nee, leveraged long. Niet direct voor vandaag, maar voor het moment waarop ik de indexen aantrekkelijk genoeg vind. Het gaat me dus niet zozeer om de investeringsbeslissing op zich, maar meer om wat tips voor goeie ETFs. Ik wil iets met meerdere krediet providers en een goeie spread in europa, om zodoende de markt effectief te volgen en risico te spreiden. Heb alleen geen goed overzicht, dus tips zijn welkom.
pi_72434765
ff domme vraag.......

Ik heb in Lynx bovenin, de indices staan: NDX INDU SPX Z N225

Nou kan ik die allemaal wel plaatsen, alleen die Z niet....... staat op 4842.59 Welke index is dat? De FTSE?
pi_72434857
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:48 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje voor de mannen. Zoals jullie weten ben ik zelf geen markt-persoon, maar met wat meer cash op de bank momenteel wil ik toch wat investeren voor de medium-term (2-4 jaar). Aangezien stock-picking met mijn beroep lastig is (ik moet toestemming vragen voor elke trade, niet te doen), moet het een fonds of tracker worden. Nu is een simpele tracker natuurlijk wat saai, dus leverage is de voorkeur.

Mijn vraag aan jullie:
- Enige goede tips voor leveraged ETFs (2 tot 3 keer) op een pan-europese index?
Natural gas? UNG Niet leveraged volgens mij, ook niet europees, maar wel op een dieptepunt!

[ Bericht 3% gewijzigd door Dave7 op 04-09-2009 16:09:17 ]
pi_72435408
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:01 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Natural gas? UNG Niet leveraged volgens mij, ook niet europees, maar wel op een dieptepunt!
Dus aan alle kanten niet wat ik zocht, maar bedankt. Verder geen gas voor mij, hou me uit de commodities.
pi_72435881
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dus aan alle kanten niet wat ik zocht, maar bedankt. Verder geen gas voor mij, hou me uit de commodities.
dan mag je zelf zoeken:
http://etf.stock-encyclopedia.com/category/leveraged-etfs.html
pi_72436434
quote:
Goed, ook daar vroeg ik verder niet om, hoewel je het ongetwijfeld goed bedoelt. Ten eerste bevat de lijst die je stuurt geen tracker voor een Europese index en ten tweede zijn lijsten prima, ik zocht enkel meer naar ervaringen, etc. Enfin, zoek zelf wel wat verder.
pi_72436876
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goed, ook daar vroeg ik verder niet om, hoewel je het ongetwijfeld goed bedoelt. Ten eerste bevat de lijst die je stuurt geen tracker voor een Europese index en ten tweede zijn lijsten prima, ik zocht enkel meer naar ervaringen, etc. Enfin, zoek zelf wel wat verder.
Er zullen hier geen ervaringen zijn van een 2 of 3x leveraged etf op een europese index, aangezien die er nauwelijks zijn......... SGAM en die in dat engelse lijstje staan zijn denk ik de enige. Dus kortom, niemand hier zal daar ervaring mee hebben.
pi_72437001
'Amerika valt in 2010 uiteen'

Panarin: "De investeerders zullen geschokt zijn door de resultaten van het financiële boekjaar dat op 30 september afloopt." Hij voegde eraan toe dat het desintegratieproces van de VS in november zou kunnen beginnen.

.
pi_72437210
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:48 schreef Drive-r het volgende:

Mijn vraag aan jullie:
Ik neem aan dat je leveraged ETFs niet bedoelt voor langere periode? Er is immers al veel kritiek geweest op leveraged ETFs vanwege het feit dat traders de risico over het hoofd zagen van deze ETFs. De vraag is of het ook goed past in een 'kleine' b&h tactiek van 2 - 4 jaar.

Wat betreft de Europese indices kun je dan gewoon gaan voor een
-ETFS CAC 40 2x Long Fund
-ETFS DAX 2x Long Fund
-ETFS FTSE 100 Leveraged (2x) Fund
-etc.

Volgens mij is direxion wel vrij bekend met de 3x leveraged ETF's maar die zitten niet in Europa. Of je kunt kijken bij de ultra shorts/long van pro shares

Wat betreft de normale ETFs kom je al snel kijk bij de iShares. Leuke resultaten zijn bijvoorbeeld gehaald met
-iShares MSCI Brazil Index Fund
-iShares MSCI Spain Index Fund
-etc.

De meeste ETFs van Ishares MSCI long op een index komen vaak vrij goed bovendrijven. Uiteraard heb je nog meer exotische varianten. Maar het is maar net hoe wild je het wil maken
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_72437246
quote:
Dat lijstje is wel erg karig.
Winston Churchill
pi_72437376
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:11 schreef pberends het volgende:
'Amerika valt in 2010 uiteen'

Panarin: "De investeerders zullen geschokt zijn door de resultaten van het financiële boekjaar dat op 30 september afloopt." Hij voegde eraan toe dat het desintegratieproces van de VS in november zou kunnen beginnen.

.
Aldus WC eend over de concurrent...
pi_72437913
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:20 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Dat lijstje is wel erg karig.
Als je een betere hebt, graag!
pi_72437933
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:18 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je leveraged ETFs niet bedoelt voor langere periode? Er is immers al veel kritiek geweest op leveraged ETFs vanwege het feit dat traders de risico over het hoofd zagen van deze ETFs. De vraag is of het ook goed past in een 'kleine' b&h tactiek van 2 - 4 jaar.

Wat betreft de Europese indices kun je dan gewoon gaan voor een
-ETFS CAC 40 2x Long Fund
-ETFS DAX 2x Long Fund
-ETFS FTSE 100 Leveraged (2x) Fund
-etc.

Volgens mij is direxion wel vrij bekend met de 3x leveraged ETF's maar die zitten niet in Europa. Of je kunt kijken bij de ultra shorts/long van pro shares

Wat betreft de normale ETFs kom je al snel kijk bij de iShares. Leuke resultaten zijn bijvoorbeeld gehaald met
-iShares MSCI Brazil Index Fund
-iShares MSCI Spain Index Fund
-etc.

De meeste ETFs van Ishares MSCI long op een index komen vaak vrij goed bovendrijven. Uiteraard heb je nog meer exotische varianten. Maar het is maar net hoe wild je het wil maken
Thanks!

Deel van de controverse had natuurlijk ook te maken met het feit dat sommige tegenpartijen en de onderliggende credit swaps opeens kaput gingen (denk aan AIG). Zodoende zoek ik er eentje die zijn risico minimaal spreidt over 5 banken ofzo.

Ik zie het wel passen in de B&H voor zowel de korte als de lange termijn. Persoonlijk zie ik de indices in Europa wel weer terugkomen op het niveau van 2007 in de komende 2-6 jaar. Dat betekent voor bijvoorbeeld de AEX een stijging van zo'n 70%, oftewel 140% met 2x leverage, zonder dat ik daar persoonlijk nu enorm veel downside in zie zitten. Als het 6 jaar duurt zit ik nog steeds met een jaarlijkse rendement van 16% voor kosten.

Ik kom ETFS vaak tegen, dus zal me daarin verdiepen. Toevallig nog meer namen die je wat lijken? Anders kan ik natuurlijk altijd nog investeren in iShares (waar ik fan van ben) met mijn eigen leverage - ik denk dat de bank daar wel mee wil helpen.
pi_72438089
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:43 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Als je een betere hebt, graag!
Laat maar, ook geen briljant site....
pi_72438611
Beurzen US kunnen hele flinke plussen gaan neerzetten vanavond.
pi_72439160
Standaard, de dag voor Labor Day. Iedereen moet zich goed voelen.
pi_72439528
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Thanks!

Deel van de controverse had natuurlijk ook te maken met het feit dat sommige tegenpartijen en de onderliggende credit swaps opeens kaput gingen (denk aan AIG). Zodoende zoek ik er eentje die zijn risico minimaal spreidt over 5 banken ofzo.

Ik zie het wel passen in de B&H voor zowel de korte als de lange termijn. Persoonlijk zie ik de indices in Europa wel weer terugkomen op het niveau van 2007 in de komende 2-6 jaar. Dat betekent voor bijvoorbeeld de AEX een stijging van zo'n 70%, oftewel 140% met 2x leverage, zonder dat ik daar persoonlijk nu enorm veel downside in zie zitten. Als het 6 jaar duurt zit ik nog steeds met een jaarlijkse rendement van 16% voor kosten.

Ik kom ETFS vaak tegen, dus zal me daarin verdiepen. Toevallig nog meer namen die je wat lijken? Anders kan ik natuurlijk altijd nog investeren in iShares (waar ik fan van ben) met mijn eigen leverage - ik denk dat de bank daar wel mee wil helpen.
Ik gaf alleen maar even aan dat er veel foutieve media aandacht is geweest omtrent de leveraged ETFs en ze daarna direct het plakkaat als erg gevaarlijk kregen bestempeld. Uiteraard ietwat overdreven, je zult er zelf ook genoeg over gelezen hebben neem ik aan. Maar iemand die goed kennis heeft over de beurs hoeft dat verder geen probleem te zijn. En je hebt het voordeel dat je met Reuters/Bloomberg en wat andere tools gemakkelijk info over ETFs kunt plukken in plaats van sommige sites. MSCI info kost immers geld, voor de meesten dan

Wat betreft de lijstjes heb ik nog wel wat, maar dat hangt meer af waar je in wilt investeren. Ik had al een idee dat je mijlen ver van de commodities wou blijven. Geen verkeerde zaak. Maar dan valt er al wel wat af. Misschien specifieke sectoren, 1 Europese index? Een aantal Europese indices, of een ETFs over een aantal emerging indices? Weet zo niet hoeveel waarde jij aan Morningstar hecht? Maar de betere daaruit geven vaak ook wel een indicatie aan welke ETFs best goed zijn.

Je kunt natuurlijk ook altijd nog wat speculeren met ETFs, zoals bijvoorbeeld met;

-Market Vectors Indonesia Index ETF
-Market Vectors Russia ETF
-PowerShares Emerg Mks Infrastructure
-Ultra Semiconductor ProShares
-First Trust AMEX Biotechnology Index

Maar zo te lezen zul je toch gaan voor een aantal MSCI ETFs op een aantal Europese indices en eventueel een aantal sectoren waar nog echt fikse stijging te halen valt. Persoonlijk ben ik wel voorstander van wat gespeculeer op de wat maffere markten zoals die van Rusland en India/Indonesia. En bio-technology heeft ook mijn interesse. Al met al blijft iShares een zekerheidje
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:08 schreef Vandergeld het volgende:
Beurzen US kunnen hele flinke plussen gaan neerzetten vanavond.
En ik kan vanavond een lapdance krijgen van Keeley Hazell.. aldus mijn glazenbol. Persoonlijk is het erg slecht gesteld dat men de correctie van afgelopen week als erg stevig beschouwd. Toont nog maar weer eens aan dat we de koppen nog in het zand hebben.
Winston Churchill
pi_72439942
En ik kan vanavond een lapdance krijgen van Keeley Hazell.. aldus mijn glazenbol. Persoonlijk is het erg slecht gesteld dat men de correctie van afgelopen week als erg stevig beschouwd. Toont nog maar weer eens aan dat we de koppen nog in het zand hebben.
[/quote]

Dit was ook geen erg stevige correctie, die gaat pas komen in oktober/november en zal een paar jaar duren..
pi_72440031
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:39 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Ik gaf alleen maar even aan dat er veel foutieve media aandacht is geweest omtrent de leveraged ETFs en ze daarna direct het plakkaat als erg gevaarlijk kregen bestempeld. Uiteraard ietwat overdreven, je zult er zelf ook genoeg over gelezen hebben neem ik aan. Maar iemand die goed kennis heeft over de beurs hoeft dat verder geen probleem te zijn. En je hebt het voordeel dat je met Reuters/Bloomberg en wat andere tools gemakkelijk info over ETFs kunt plukken in plaats van sommige sites. MSCI info kost immers geld, voor de meesten dan

Wat betreft de lijstjes heb ik nog wel wat, maar dat hangt meer af waar je in wilt investeren. Ik had al een idee dat je mijlen ver van de commodities wou blijven. Geen verkeerde zaak. Maar dan valt er al wel wat af. Misschien specifieke sectoren, 1 Europese index? Een aantal Europese indices, of een ETFs over een aantal emerging indices? Weet zo niet hoeveel waarde jij aan Morningstar hecht? Maar de betere daaruit geven vaak ook wel een indicatie aan welke ETFs best goed zijn.

Je kunt natuurlijk ook altijd nog wat speculeren met ETFs, zoals bijvoorbeeld met;

-Market Vectors Indonesia Index ETF
-Market Vectors Russia ETF
-PowerShares Emerg Mks Infrastructure
-Ultra Semiconductor ProShares
-First Trust AMEX Biotechnology Index

Maar zo te lezen zul je toch gaan voor een aantal MSCI ETFs op een aantal Europese indices en eventueel een aantal sectoren waar nog echt fikse stijging te halen valt. Persoonlijk ben ik wel voorstander van wat gespeculeer op de wat maffere markten zoals die van Rusland en India/Indonesia. En bio-technology heeft ook mijn interesse. Al met al blijft iShares een zekerheidje
Het idee is inderdaad om het niet "speculatief" te doen, maar om een stabiele index te pakken met duidelijk, maar beperkt groeipotentieel. Vervolgens moet de leverage zorgen voor het extra rendement. Ik ben erg gecharmeerd van iShares en een levered iShares tracker op de Euro Stoxx zou bijvoorbeeld ideaal zijn. Wellicht dat ik de leverage daarop anders zelf moet aanbrengen.

Ik heb een potje van 20 mille waar ik nu niks mee doe en dat anders in een auto gaat zitten (ik ken mezelf), dus zodoende. Het zou mooi zijn om dat leveraged te linken aan bijvoorbeeld de AEX, de DAX, de CAC en de Euro Stoxx (in 20/20/20/40). Wellicht zelf maar wat leverage aanbrengen?
quote:
[..]

Ik moest lachen.
pi_72440852
Waarom spamt iedereen dat we 2 jaar lang in een downtrend gaan zitten? We krijgen heus wel een stevige correctie, maar die gaat iedere keer weer gevolgd worden door flinke rally's
pi_72459256
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom spamt iedereen dat we 2 jaar lang in een downtrend gaan zitten? We krijgen heus wel een stevige correctie, maar die gaat iedere keer weer gevolgd worden door flinke rally's
Nouja binnen 2 jaar van 560-195 met nu een bounce naar 300 zou ik betitelen als een downtrend met af en toe een flinke correctie
pi_72459421
Nog een keertje de lange termijn van de DJIA, 5 wave omhoog gezet, waarna correctie plaatsvind. Koersdoel volgens Elliott Wave theorie is dan in het prijsgebied van golf 4, hoogste koers hiervan is ongeveer 1000, dus we krijgen de komende jaren nog een enorme CRASH.

pi_72459465
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:33 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nouja binnen 2 jaar van 560-195 met nu een bounce naar 300 zou ik betitelen als een downtrend met af en toe een flinke correctie
Vanaf 2001 van > 700 punten naar 300 in 2002 en weer terug naar 560 in 2005 en dan weer naar de 210 in 2009 en dan weer naar de 300 eind 2009
lijkt mee stevige downtrend

dit is geschreven in 2006
quote:
Kondratieff: Iets om angst van te krijgen
printvriendelijke pagina
door Guy Boscart,
maandag 09 oktober 2006
Na eind 2000, begin 2001 over de top het ijs op gegleden te zijn kwamen de markten al snel in het eerste wak terecht ... In maart 2003 voelt men een beetje bodem onder de voeten en men tracht wanhopig uit het wak te klimmen. Het lijkt te lukken volgens velen...maar het ijs is broos, want de winter is nog maar net begonnen ... De onderkoeling wordt onderschat en Siberische toestanden spoelen langzaam als een vloedgolf van verwatering over ons heen ... Er is zwaar weer op komst volgens de cyclus van Kondratieff ... Hij laat u kennis maken met de seizoenen van een bekende econoom Nikolai Dimitrievitch Kondratieff ... Dit is zeker de moeite waard om te lezen ...

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 05-09-2009 13:52:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')