Laat maar, ook geen briljant site....quote:
Ik gaf alleen maar even aan dat er veel foutieve media aandacht is geweest omtrent de leveraged ETFs en ze daarna direct het plakkaat als erg gevaarlijk kregen bestempeld. Uiteraard ietwat overdreven, je zult er zelf ook genoeg over gelezen hebben neem ik aan. Maar iemand die goed kennis heeft over de beurs hoeft dat verder geen probleem te zijn. En je hebt het voordeel dat je met Reuters/Bloomberg en wat andere tools gemakkelijk info over ETFs kunt plukken in plaats van sommige sites. MSCI info kost immers geld, voor de meesten danquote:Op vrijdag 4 september 2009 17:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Thanks!
Deel van de controverse had natuurlijk ook te maken met het feit dat sommige tegenpartijen en de onderliggende credit swaps opeens kaput gingen (denk aan AIG). Zodoende zoek ik er eentje die zijn risico minimaal spreidt over 5 banken ofzo.
Ik zie het wel passen in de B&H voor zowel de korte als de lange termijn. Persoonlijk zie ik de indices in Europa wel weer terugkomen op het niveau van 2007 in de komende 2-6 jaar. Dat betekent voor bijvoorbeeld de AEX een stijging van zo'n 70%, oftewel 140% met 2x leverage, zonder dat ik daar persoonlijk nu enorm veel downside in zie zitten. Als het 6 jaar duurt zit ik nog steeds met een jaarlijkse rendement van 16% voor kosten.
Ik kom ETFS vaak tegen, dus zal me daarin verdiepen. Toevallig nog meer namen die je wat lijken? Anders kan ik natuurlijk altijd nog investeren in iShares (waar ik fan van ben) met mijn eigen leverage - ik denk dat de bank daar wel mee wil helpen.
En ik kan vanavond een lapdance krijgen van Keeley Hazell.. aldus mijn glazenbol. Persoonlijk is het erg slecht gesteld dat men de correctie van afgelopen week als erg stevig beschouwd. Toont nog maar weer eens aan dat we de koppen nog in het zand hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:08 schreef Vandergeld het volgende:
Beurzen US kunnen hele flinke plussen gaan neerzetten vanavond.
Het idee is inderdaad om het niet "speculatief" te doen, maar om een stabiele index te pakken met duidelijk, maar beperkt groeipotentieel. Vervolgens moet de leverage zorgen voor het extra rendement. Ik ben erg gecharmeerd van iShares en een levered iShares tracker op de Euro Stoxx zou bijvoorbeeld ideaal zijn. Wellicht dat ik de leverage daarop anders zelf moet aanbrengen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:39 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Ik gaf alleen maar even aan dat er veel foutieve media aandacht is geweest omtrent de leveraged ETFs en ze daarna direct het plakkaat als erg gevaarlijk kregen bestempeld. Uiteraard ietwat overdreven, je zult er zelf ook genoeg over gelezen hebben neem ik aan. Maar iemand die goed kennis heeft over de beurs hoeft dat verder geen probleem te zijn. En je hebt het voordeel dat je met Reuters/Bloomberg en wat andere tools gemakkelijk info over ETFs kunt plukken in plaats van sommige sites. MSCI info kost immers geld, voor de meesten dan![]()
Wat betreft de lijstjes heb ik nog wel wat, maar dat hangt meer af waar je in wilt investeren. Ik had al een idee dat je mijlen ver van de commodities wou blijven. Geen verkeerde zaak. Maar dan valt er al wel wat af. Misschien specifieke sectoren, 1 Europese index? Een aantal Europese indices, of een ETFs over een aantal emerging indices? Weet zo niet hoeveel waarde jij aan Morningstar hecht? Maar de betere daaruit geven vaak ook wel een indicatie aan welke ETFs best goed zijn.
Je kunt natuurlijk ook altijd nog wat speculeren met ETFs, zoals bijvoorbeeld met;
-Market Vectors Indonesia Index ETF
-Market Vectors Russia ETF
-PowerShares Emerg Mks Infrastructure
-Ultra Semiconductor ProShares
-First Trust AMEX Biotechnology Index
Maar zo te lezen zul je toch gaan voor een aantal MSCI ETFs op een aantal Europese indices en eventueel een aantal sectoren waar nog echt fikse stijging te halen valt. Persoonlijk ben ik wel voorstander van wat gespeculeer op de wat maffere markten zoals die van Rusland en India/Indonesia. En bio-technology heeft ook mijn interesse. Al met al blijft iShares een zekerheidje![]()
Ik moest lachen.quote:[..]
En ik kan vanavond een lapdance krijgen van Keeley Hazell.. aldus mijn glazenbol. Persoonlijk is het erg slecht gesteld dat men de correctie van afgelopen week als erg stevig beschouwd. Toont nog maar weer eens aan dat we de koppen nog in het zand hebben.
Nouja binnen 2 jaar van 560-195 met nu een bounce naar 300 zou ik betitelen als een downtrend met af en toe een flinke correctiequote:Op vrijdag 4 september 2009 19:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom spamt iedereen dat we 2 jaar lang in een downtrend gaan zitten? We krijgen heus wel een stevige correctie, maar die gaat iedere keer weer gevolgd worden door flinke rally's
Vanaf 2001 van > 700 punten naar 300 in 2002 en weer terug naar 560 in 2005 en dan weer naar de 210 in 2009 en dan weer naar de 300 eind 2009quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:33 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nouja binnen 2 jaar van 560-195 met nu een bounce naar 300 zou ik betitelen als een downtrend met af en toe een flinke correctie
quote:Kondratieff: Iets om angst van te krijgen
printvriendelijke pagina
door Guy Boscart,
maandag 09 oktober 2006
Na eind 2000, begin 2001 over de top het ijs op gegleden te zijn kwamen de markten al snel in het eerste wak terecht ... In maart 2003 voelt men een beetje bodem onder de voeten en men tracht wanhopig uit het wak te klimmen. Het lijkt te lukken volgens velen...maar het ijs is broos, want de winter is nog maar net begonnen ... De onderkoeling wordt onderschat en Siberische toestanden spoelen langzaam als een vloedgolf van verwatering over ons heen ... Er is zwaar weer op komst volgens de cyclus van Kondratieff ... Hij laat u kennis maken met de seizoenen van een bekende econoom Nikolai Dimitrievitch Kondratieff ... Dit is zeker de moeite waard om te lezen ...
Daarom, we zitten in de Kondratieff winter, daarom moet je ook naar deflatie kijken nu en niet naar inflatie.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:41 schreef henkway het volgende:
[..]
Vanaf 2001 van > 700 punten naar 300 in 2002 en weer terug naar 560 in 2005 en dan weer naar de 210 in 2009 en dan weer naar de 300 eind 2009
lijkt mee stevige downtrend
[ afbeelding ]
Als je zo'n vraag hier moet stellen dan zou ik sowieso niet al je spaargeld op shorts zetten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:50 schreef slap het volgende:
Euhm...dus nu kan ik bij wijze van spreken beter m'n spaargeld in shorts stoppen voor een zorgeloos pensioen?
Ja dat kan, ik zou het zeker doen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:50 schreef slap het volgende:
Euhm...dus nu kan ik bij wijze van spreken beter m'n spaargeld in shorts stoppen voor een zorgeloos pensioen?
Nu shorten is best mogelijk; maar sta er niet van te kijken als er nog even nieuwe highs gezet worden. Koop dan liever een shortfund met geen stoplossquote:Op zaterdag 5 september 2009 23:50 schreef slap het volgende:
Als je spaargeld voor je pensioen belegd moet je nooit shorts kopen. Die leveren enkel geld op wanneer de AEX over 30 jaar lager staat dan nu! Dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:50 schreef slap het volgende:
Mooi begin iddquote:Op maandag 7 september 2009 09:04 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Goedemorgen allemaal... Lekker groen geopend...
quote:De meerderheid gaat uit van het begin van de grote correctie, echter als het koersverloop de indices automatisch hoger opstuwt, lokt dat automatisch weer meer partijen terug in de markt. Want wat de meerderheid verwacht te gebeuren op de aandelenmarkten, gebeurt vaak juist niet. Wat niemand verwacht te gebeuren op de aandelenmarkten, gebeurt. De markt heeft altijd gelijk.
Die afkorting kende ik welquote:Op maandag 7 september 2009 11:09 schreef One_conundrum het volgende:
wrs = waarschijnlijk.
Sprinters en Turbo's op commodities doe ik niet meer aanquote:Op maandag 7 september 2009 12:59 schreef Dave7 het volgende:
Zilver Sprinter Short 16,80
Wie heeft de ballen op 1 pleuro?!![]()
quote:Op maandag 7 september 2009 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Sprinters en Turbo's op commodities doe ik niet meer aanindices of aandelen, thats it.
Nah, ik ga er vast en zeker wel weer op terug, als er ergens bubbeltjes neigingen zijn stap ik wel weer in, bij goud of olie bijv. Levert ook leuk geld op, maar op dit moment, zou ik niet weten welke commodity top is..quote:
Lekker rustig en toch een + van 1.7%, ik ben tevreden voor vandaag, geeft vertrouwen voor de rest van de week, 310 mogelijk al deze week.quote:Op maandag 7 september 2009 16:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, ik ga er vast en zeker wel weer op terug, als er ergens bubbeltjes neigingen zijn stap ik wel weer in, bij goud of olie bijv. Levert ook leuk geld op, maar op dit moment, zou ik niet weten welke commodity top is..
Wel jammer dat de grote beurzen duidelijk niet zonder Amerika kunnen .. er gebeurt geen flikker op de beurzen.
Ik kocht een week geleden indices sprinters long 286 op dit niveau, die klapte er bijna uit na 2 dagen... ik ben allang blij dat ik mijn geld niet gehalveerd heb... Als hij nu door stijgt naar 310 hoor je mij niet klagen...quote:Op maandag 7 september 2009 16:08 schreef Vandergeld het volgende:
Lekker rustig en toch een + van 1.7%, ik ben tevreden voor vandaag, geeft vertrouwen voor de rest van de week, 310 mogelijk al deze week.
Dat is vaak ook de reden waarom ik leveraged products zoals de sprinter er binnen 24 uur uit gooi. Winst pakken en wegwezen.quote:Op maandag 7 september 2009 16:38 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik kocht een week geleden indices sprinters long 286 op dit niveau, die klapte er bijna uit na 2 dagen... ik ben allang blij dat ik mijn geld niet gehalveerd heb... Als hij nu door stijgt naar 310 hoor je mij niet klagen...
Ja ik normaal ook, alleen kocht ik natuurlijk net toen de hele zaak op het hoogste punt van de dag was...quote:Op maandag 7 september 2009 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is vaak ook de reden waarom ik leveraged products zoals de sprinter er binnen 24 uur uit gooi. Winst pakken en wegwezen.
Mijn TS European Banks 249 loopt nu bijna 11 maanden en dreigt in mijn gezicht te ontploffen. Oh de spanning!quote:Op maandag 7 september 2009 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is vaak ook de reden waarom ik leveraged products zoals de sprinter er binnen 24 uur uit gooi. Winst pakken en wegwezen.
Wat voor een order had je willen plaatsen?quote:Op maandag 7 september 2009 17:41 schreef Charizma het volgende:
Tering, ik snel naar huis rijden door de spits.. Order geplaatst @ 17:31, te laat dus
SL286quote:Op maandag 7 september 2009 17:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat voor een order had je willen plaatsen?
Ik denk niet dat we een gap omhoog gaan krijgen morgen, dus je zal nog wel een instappunt krijgen, 2 gaps in 2 dagen lijkt mij iets teveel van het goede.quote:
Ben ik met je eens, maar verwacht nog wel een klein plusje morgenochtend.quote:Op maandag 7 september 2009 17:47 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we een gap omhoog gaan krijgen morgen, dus je zal nog wel een instappunt krijgen, 2 gaps in 2 dagen lijkt mij iets teveel van het goede.
Vrijdagmiddag was nog beter geweestquote:Op maandag 7 september 2009 17:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Had je beter vanochtend kunnen doen.
Bij welke broker zit je ? Bij Alex kan je met je telefoon ook inloggen op:quote:Op maandag 7 september 2009 17:41 schreef Charizma het volgende:
Tering, ik snel naar huis rijden door de spits.. Order geplaatst @ 17:31, te laat dus
Moet toch maar es zo'n pdatje aanschaffenIemand nog tips?
Internetten op een Sony Ericsson K810i is nogal dramatisch. Heb overigens ook geen INT abonnement op mn phone.quote:Op maandag 7 september 2009 17:56 schreef Westlander het volgende:
[..]
Bij welke broker zit je ? Bij Alex kan je met je telefoon ook inloggen op:
Waarom heb je die eigenlijk zo lang vast gehouden? Ten eerste heb je behoorlijk wat winst misgelopen, ten 2e is er al aardig wat compounding van afgehaald door het feit dat je hem zo lang hebt, en .. de afgelopen maanden ging hij alleen naar benedenquote:Op maandag 7 september 2009 17:22 schreef dvr het volgende:
[..]
Mijn TS European Banks 249 loopt nu bijna 11 maanden en dreigt in mijn gezicht te ontploffen. Oh de spanning!
Ik doe of beter gezegd probeer het ook wel eens via m'n pda, heb zelf zo'n HP Ipaq, maar vind het zo'n gekut om dan in te loggen en dan is de snelheid soms weer wat traag of gooi je ergens een nul te veel, of loopt hij net vast op het moment dat je order wilt plaatsen.quote:Op maandag 7 september 2009 18:08 schreef Charizma het volgende:
[..]
Internetten op een Sony Ericsson K810i is nogal dramatisch. Heb overigens ook geen INT abonnement op mn phone.
Het is tijd voor een nieuwe telefoon, een HTC Touch Pro 2 ofzo
Ik was hem vergeten! Ik dacht dat ik alles verkocht had, maar bij het doornemen van een stapel papieren afschriften ontdekte ik hem laatst ineens weer. Er is nu nog maar een paar honderd euro van over, dat is me de gok wel waard dat de boel op tijd instort (ik ga er nog steeds vanuit dat de beurzen het 1929-patroon zullen volgen, zodat binnenkort de volgende Absturz ins Bodenlose zich wel zal aandienenquote:Op maandag 7 september 2009 18:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom heb je die eigenlijk zo lang vast gehouden?
Er is dus wel gewoon een mobile Binck... En ik maar zoeken (met m'n telefoon), toen ik hem nodig had. Ik heb heel wat tijd verprutst met klikken op onzichtbare plaatsjes in de gewone versie van Binck!quote:Op maandag 7 september 2009 17:56 schreef Westlander het volgende:
[..]
Bij welke broker zit je ? Bij Alex kan je met je telefoon ook inloggen op:
https://mobile.alex.nl/login.asp
En Binck:
https://www.binck.com/nl/mobile/
Werkt perfect samen met Opera Mini
quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat we tot vanmiddag rond de 0 blijven hangen. Als wallstreet open gaat zullen we wel weer omhoog schieten.
Idd. Een slechter moment om short te gaan dan nu is er niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:11 schreef Vandergeld het volgende:
Dit gaat pijn doen bij de shorters de komende dagen, koersen van 310 voor einde van de week al te verwachten.
Afgelopen woensdag op 286 had slechter geweestquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Idd. Een slechter moment om short te gaan dan nu is er niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |