quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:33 schreef nelisb het volgende:
Dat is maf. Mijne is donderdag verzonden.
Waar bij jou verwachte leverdatum staat staat bij mij tracking en dan een TNT code.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
![]()
Heeft die kleine je al voorzien van verjaardagscadeautjes?
Tijd is relatief, volgens Einstein. And you can't argue with Einstein; zelfs niet als je een Ph.D. hebtquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]Via z'n moeder kreeg ik een horloge, zodat ik wat beter op de tijd kan letten.
Zou je de beta niet kunnen proberen. Volgens de maker is deze geschikt voor SL.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:58 schreef Maravilla het volgende:
Heeft iemand hier Coversutra al draaiende op SL? Hier verschijnt het icoontje gewoon niet in de menubalk bovenaan..
Bron: http://www.sophiestication.com/blog/quote:The Update is recommended for all users running Mac OS X 10.6 Snow Leopard and includes general fixes that enhance the stability and performance of CoverSutra.
Terecht dat die gesloten is. Windows vergelijken met een Lada.. Mijn Lada is nog nooit vastgelopen!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oeps....ik heb er net een aangemaakt..
Apple SC#293: W7. Een verbeterde Lada is nog geen Ferrari.
Wat niet loopt kan ook niet vast lopenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Terecht dat die gesloten is. Windows vergelijken met een Lada.. Mijn Lada is nog nooit vastgelopen!
Ja.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:59 schreef De_Hertog het volgende:
Is iemand dit al opgevallen / klopt dit echt?
Thanks! Die werkt inderdaad direct. Merk je gelijk hoe vaak je zo'n programma eigenlijk toch wel gebruikt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:44 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Zou je de beta niet kunnen proberen. Volgens de maker is deze geschikt voor SL.
En waar kennen we deze quote niet van?
[..]
Bron: http://www.sophiestication.com/blog/
Jep. B.v. een garageband file van 665.6 MB is 665,552,543 bytes.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:59 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.macworld.com/a(...)ow_leopard_math.html
[ afbeelding ]
Het lijkt erop alsof Snow Leopard 'echte' MBs en GBs gebruikt (als in, SI-eenheden en niet ICT-eenheden). Dat is natuurlijk wel een stuk eerlijker, maar dat gaat ook een hoop verwarring veroorzaken denk ik..
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:49 schreef Geqxon het volgende:
Weten we dus ook waar de extra vrije diskspace vandaan komt. Die is enkel absoluut verhoogd, niet relatief.
Op Apple.com staat ook dat het aan te raden is om 3rd party applicaties opnieuw te installeren na Archive & Install. Waarom dan niet meteen een clean install doen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als ik het zo allemaal lees is het toch wel aan te raden om een Clean install te doen..
Het was een grapje.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Euh nee. Als een map 1 'oude' gigabytes was, gevuld met 2 bestanden van 512 'oude' MB, dan is de map nu gevuld met 2 bestanden van 500 MB en ook weer 1 'nieuwe' gigabyte groot. De vrije ruimte komt van opgeschoonde code en weggelaten printerdrivers, als je XSlimmer al had gebruikt is de ruimtewinst dus wel minder.
Niet upgraden, enkel Clean install..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef tuvokki het volgende:
Weet iemand of ik met mijn MacBook Pro (Model: Mxxxx MacBook Pro 2.0GHz, 2Gb geheugen) kan upgraden van Tiger naar Snow Leopard? Draait dat een beetje goed?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmmm, ik lees nu overal dat de Retail/Upgrade versie toch wel een beetje verschilt van de laatste Developer's Build, namelijk 800MB minder aan data op de disk...
Ah, k. Gewoon Developer's versie installeren dan maar..quote:
Met data die geen data zijn kan ik natuurlijk weinig.quote:Wij verwachten dat uw bestelling verzonden zal worden op: (V-AST_SHIP_TEXT). Wij verwachten dat uw bestelling via de post geleverd zal worden op uw afleveradres op of voor (V-AST_DEL_TEXT).
Hier alleen een factuurquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:38 schreef E.T. het volgende:
De pakketdienst had ook geen Sneeuwbeest
Heeft ie altijd al gedaan, althans bij installatie van Dropbox.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:14 schreef broer het volgende:
Voor de Dropbox-gebruikers: het programma vraagt hier sinds een dag of twee opeens om een wachtwoord voor OS X. Ik vertrouw het niet helemaal, geloof ik. Meer mensen dit gezien? En iemand enig idee waarom dit opeens opduikt?
[ afbeelding ]
Ik had vanochtend onder Windows ook opeens de vraag of Dropbox admin rechten mocht krijgen. Vaag.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:14 schreef broer het volgende:
Voor de Dropbox-gebruikers: het programma vraagt hier sinds een dag of twee opeens om een wachtwoord voor OS X. Ik vertrouw het niet helemaal, geloof ik. Meer mensen dit gezien? En iemand enig idee waarom dit opeens opduikt?
[ afbeelding ]
Hm... Volgens mij heb ik niet onlangs een update geïnstalleerd, of zo...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heeft ie altijd al gedaan, althans bij installatie van Dropbox.
Vroeg ie bij mij ook, ik wist wat het programma was..dus tjah..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:22 schreef broer het volgende:
[..]
Hm... Volgens mij heb ik niet onlangs een update geïnstalleerd, of zo...
Nou, dan maar hopen dat het geen kwaad kan.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vroeg ie bij mij ook, ik wist wat het programma was..dus tjah..
Ik lees net op het forum van Dropbox dat ze het programma een automatische update hebben gegeven. Dat zal het waarschijnlijk wel zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:20 schreef Geqxon het volgende:
Ik had vanochtend onder Windows ook opeens de vraag of Dropbox admin rechten mocht krijgen. Vaag.
Ik heb zelf een goedkopere Logitech, de MX620, en die is echt primaquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat is een goede Logitech muis? Ik zat te denken aan een van de duurste (MX Revolution), maar het topic op GoT maakt me nou niet echt vrolijk. Zijn er alternatieve muizen?
Naast de MM natuurlijk; die heb ik al
Er is een cocoaftd, zelf niet getest, maar misschien kun je die proberen.quote:
Any crash is probably flashquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:15 schreef De_Hertog het volgende:
Kennen jullie ClickToFlash al? Een soort flashblock voor Safari, mijn PB is er in ieder geval een stuk rustiger van geworden. Stable alleen nog voor Leopard, Beta al wel voor SL. Voorlopig oordeel: aanrader.
ah vandaar dat sabnzbd+ wat anders aangeeft onderaan, dan wat er op mn desktop staat.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:59 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt erop alsof Snow Leopard 'echte' MBs en GBs gebruikt (als in, SI-eenheden en niet ICT-eenheden). Dat is natuurlijk wel een stuk eerlijker, maar dat gaat ook een hoop verwarring veroorzaken denk ik..
Ze hebben wel gelijk eigenlijkquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Any crash is probably flash
Gelukkig heeft Apple dat veranderdquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Any crash is probably flash
Waar kan ik dat vinden? Google lijkt er maar weinig over te wetenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er is een cocoaftd, zelf niet getest, maar misschien kun je die proberen.
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=cocoaftd&ie=UTF-8&oe=UTF-8quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:16 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Waar kan ik dat vinden? Google lijkt er maar weinig over te weten
Jup, mij ook.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:59 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:47 schreef Semmm het volgende:
Ik koop m'n mac vooral omdat hij snel is, dus geen haperingen als ik een paar dingen te gelijk doe en geen virussen kan krijgen (toch?) maar met 3gb geheugen 2,4 core 2duo en 128MB videokaart moet dat lukken?
100% ja. Zolang je niet gaat gamen of 3d-dingen gaat renderen maakt de videokaart niet uit. 2,4 GHz Core 2 Duo en 3 GB geheugen is meer dan bijvoorbeeld de goedkoopste MacBook Pro.quote:
Nee er zit geen garantie meer op helaas, maar gebeurt dat vaak dan dat een Mac kapot gaat?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
100% ja. Zolang je niet gaat gamen of 3d-dingen gaat renderen maakt de videokaart niet uit. 2,4 GHz Core 2 Duo en 3 GB geheugen is meer dan bijvoorbeeld de goedkoopste MacBook Pro.
Zit er eigenlijk nog garantie op? Macs zijn niet immuun voor hardwarefalen, en in een all-in-one apparaat als de iMac is het niet makkelijk om kapotte onderdelen te vervangen. Net zoals in een laptop. Al staat de iMac volgens mij niet bekend om overmatig falen of iets dergelijks. Als er 1 jaar garantie op zit, en hij zit daar nu nog binnen, dan zou je kunnen overwegen om AppleCare aan te schaffen om de garantie uit te breiden tot 3 jaar.
Dank! Ik heb geen idee wat ik fout deedquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=cocoaftd&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Officiële site lijkt dood: http://www.pwsoftwareproductions.nl/site/software/cocoaftd
Apple keyboard is super relaxt maar wel met numpad er bij imoquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Iemand nog een suggestie voor een goed toetsenbord? Het poortje van mijn Logitech Ultra X is afgebroken.Gewoon het Apple Keyboard of is er nog wat anders leuks?
Ben benieuwd wat het resultaat is, ik was hetzelfde van plan...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:31 schreef Svyatagor het volgende:
Goed, nieuwe install gedaan, nu via migration assistent mijn TM-backup aan het terugzetten. Ben benieuwd, dit gaat wel ff duren.
Verzonden moeten worden, er heeft nergens gestaan dat de klant ze de 28e al had.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:57 schreef nelisb het volgende:
Slechte zaak! De pre orders hadden de 28ste al binnen moeten zijn. Ik 26ste besteld, vandaag in huis.
Nee.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:34 schreef Tijn het volgende:
Als je family pack koopt, krijg je dan ook 5 discs?
Twee Apple's die elkaar op een lokaal netwerk niet kunnen zien en geen bestanden kunnen uitwisselen via AFP valt bij mij niet onder 'bugJE' eigenlijk.quote:
quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nope
JA WAT IS HET NOU?!quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:10 schreef nietzman het volgende:
J'wel, werkt gewoon.
Bij mij werkt het gewoon. (upgrade vanaf Leopard, geen nieuwe versies van Flip4Mac of Perian geïnstalleerd)quote:
Flip4mac moet je de laatste beta voor hebben en perian werkt gewoonquote:Op zondag 30 augustus 2009 12:06 schreef Tijn het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Perian en Flip4Mac in combinatie met QuickTime X? Werkt dat?
Ah tofquote:Op zondag 30 augustus 2009 13:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Bij mij werkt het gewoon. (upgrade vanaf Leopard, geen nieuwe versies van Flip4Mac of Perian geïnstalleerd)
Weer als in, het deed het eerst niet goed onder SL?quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:25 schreef Svyatagor het volgende:
Plex doet het bij mij ook prima btw.
Heel vreemd, maar het lijkt alleen niet te werken bij de applicaties die bij Snow Leopard komen, zoals Mail en iCal. De help vermeldt nog wel gewoon dat het mogelijk is, dus ik denk dat iemand bij Apple ergens met de rechten heeft zitten kloten, en dat het bij een update ooit goed komt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is het iemand al gelukt om de icoontjes van (bijv.) de mail applicatie te veranderen? Dat was onder Leopard erg eenvoudig via command+i en dan icoontjes swappen, maar onder SL lukt dat niet meer. Bevoegdheden gewijzigd en de app.icns (contents-resources) veranderd en herstart, maar het schijnt niet te lukken.
And I want my PTT mail-icon.
Ik las dat iemand hier problemen had met de kleuren (nog maar 16 ofzoquote:Op zondag 30 augustus 2009 13:27 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Weer als in, het deed het eerst niet goed onder SL?
Jup, dat was/ben ik. Daarnaast triggert de remote zowel SL zelf als Plex als je em gebruikt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik las dat iemand hier problemen had met de kleuren (nog maar 16 ofzo) maar ik heb daar geen last van.
Mij is het gelukt door met CMD+I het infoscherm te openen, vervolgens de lees- en schrijfbevoegdheden voor 'iedereen' op lezen en schrijven te zetten. Vervolgens kun je het infoscherm (CMD+I) van je gewenste .icns openen. Dan was het bij mij kwestie van CMD+C en CMD+V. Tot slot weer de rechten terugzetten naar wat ze waren ('Alleen lezen').quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is het iemand al gelukt om de icoontjes van (bijv.) de mail applicatie te veranderen? Dat was onder Leopard erg eenvoudig via command+i en dan icoontjes swappen, maar onder SL lukt dat niet meer. Bevoegdheden gewijzigd en de app.icns (contents-resources) veranderd en herstart, maar het schijnt niet te lukken.
And I want my PTT mail-icon.
Misschien moet je beide machines eens ehm, rebooten..quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Twee Apple's die elkaar op een lokaal netwerk niet kunnen zien en geen bestanden kunnen uitwisselen via AFP valt bij mij niet onder 'bugJE' eigenlijk.
Inderdaad best onhandig.. Ik gebruik de oranje postbus van TNT.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:14 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Mij is het gelukt door met CMD+I het infoscherm te openen, vervolgens de lees- en schrijfbevoegdheden voor 'iedereen' op lezen en schrijven te zetten. Vervolgens kun je het infoscherm (CMD+I) van je gewenste .icns openen. Dan was het bij mij kwestie van CMD+C en CMD+V. Tot slot weer de rechten terugzetten naar wat ze waren ('Alleen lezen').
Inmiddels staat de postzegel van Beatrix weer in mijn dock
Ik geef het op. Belachelijk gewoon. Zet twee Windows machines in hetzelfde LAN en je kunt sharen tot je een ons weegt en onder OS X krijg ik het gewoon niet aan de gang. Als het een bug is, is het wel een koe van een bug.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Misschien moet je beide machines eens ehm, rebooten..
Hey, misschien doe ik wel iets verkeerd hoor, maar voorheen was het altijd een kwestie van System Preferences, Sharing, File Sharing aanvinken (en zorgen dat onderweg geen firewalls of eigenwijze routers de boel konden belemmeren - en nee, de OS X firewall staat ook uit).quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:00 schreef Tijn het volgende:
Misschien wacht ik even met SL tot 10.6.1
Ik dacht metteen:quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Misschien moet je beide machines eens ehm, rebooten..
Dat zal 'm wel wezen dan.quote:Snow Leopard gets more energy efficient when it comes to file sharing, too, with a new version of Apple’s Bonjour service discovery protocol
Mijn server draait op Leopard en mijn macbook op SL en dat werkt opzich wel aardig samen maar bij disconnects krijg ik te veel strandballen...quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hey, misschien doe ik wel iets verkeerd hoor, maar voorheen was het altijd een kwestie van System Preferences, Sharing, File Sharing aanvinken (en zorgen dat onderweg geen firewalls of eigenwijze routers de boel konden belemmeren - en nee, de OS X firewall staat ook uit).
De laatste beta werkt wel..quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:11 schreef GoeRoe86 het volgende:
Werkt dropbox ook op SL? Zo ja, wie wil me uitnodigen en 250 mb ruimte krijgen?
Ach, doe niet zo mal. Gewoon meteen live op je productiemachines draaien, joh..quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:00 schreef Tijn het volgende:
Misschien wacht ik even met SL tot 10.6.1
Volgens mij doet de laatste versie het gewoon.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:41 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik kan op de site van dropbox nergens vinden waar ik de laatste beta download
Aangemeld. Thx!quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij doet de laatste versie het gewoon.
Referral:
https://www.getdropbox.com/referrals/NTI4NjM3MDk
Bij mij geeft ie idd de waarschuwing dat mkv's niet geopend kunnen worden. Maar ik kijk mijn films en series toch altijd met plex...quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:57 schreef TwyLight het volgende:
perian werkt niet 100% met quicktime X hoor, avi bestanden opent die wel maar mkv bijvoorbeeld niet
Oh, die open ik altijd met VLC (720p) of XBMC (1080p), dus dat had ik nog niet gemerkt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:57 schreef TwyLight het volgende:
perian werkt niet 100% met quicktime X hoor, avi bestanden opent die wel maar mkv bijvoorbeeld niet
Ja, maar de Aeon Auriga skin werkt beter met XBMC.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:05 schreef GoeRoe86 het volgende:
Wat is het verschil tussen xbmc for mac en plex? Plex is toch ook afgeleid van XBMC?
Ja ik open ze normaal ook met VLC maar soms heb ik ook .mkv's die groter dan 8GB zijn en dan loopt vlc altijd vast op een of andere manier.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Oh, die open ik altijd met VLC (720p) of XBMC (1080p), dus dat had ik nog niet gemerkt.
Ah, nu is het ook bij mij gelukt. Ik had wel mezelf lees en schrijfrechten gegeven, maar niet 'iedereen'. Dank!quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:14 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Mij is het gelukt door met CMD+I het infoscherm te openen, vervolgens de lees- en schrijfbevoegdheden voor 'iedereen' op lezen en schrijven te zetten. Vervolgens kun je het infoscherm (CMD+I) van je gewenste .icns openen. Dan was het bij mij kwestie van CMD+C en CMD+V. Tot slot weer de rechten terugzetten naar wat ze waren ('Alleen lezen').
Inmiddels staat de postzegel van Beatrix weer in mijn dock
Omdat ik het ze gun.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:30 schreef nelisb het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een family pack bestellen?
Er is afgelopen jaar ergens een Mac/PC/Linux versie gekomen van de MediaCenter die oorspronkelijk voor de orginele XBOX was gemaakt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:33 schreef TwyLight het volgende:
kan je dat installeren op je apple tv ofzo dat xbmc?
Neej, enkel een afspeler.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Is plex ook een UPNP AV server? (met andere woorden kan ik met plex de media op mijn macje serveren aan mediaplayers als wd tv en popcorn hour?)
Zakelijk contact mee opgenomen maar die reageren niet echt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:19 schreef Junkie het volgende:
[..]
Neej, enkel een afspeler.
Is EyeConnect niet goed genoeg?
Suffigheid.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zakelijk contact mee opgenomen maar die reageren niet echt.
Ja dat kanquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:24 schreef elcastel het volgende:
Kun je gewoon Snow Leopard eroverheen gooien als je ooit begonnen bent met Tiger met een Leopard upgrade ? Ik kocht mijn Mac net tijdens die overgang.
Ja maar is eigenlijk allemaal behelpenquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:31 schreef Junkie het volgende:
[..]
Suffigheid.
Dit is een redelijke n00b-proof upnp-server op OSX.
Had mooie bundel geweest met "SC Speler X"
Vuze heeft in de huidige versies iets van upnp support.
MVix gebruikt voor OSX bij hun spelers de software van ximeta, maar dat is volgens mij geen upnp server.
En ik ken Twonky, maar op de officiële site is niks meer te vinden.
Thanks.quote:
Ik upgrade...quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:08 schreef SuperFruitig het volgende:
Die mensen met die issues hebben die een clean install gedaan of een upgrade?
Omdat ze software maken die goed genoeg is om ervoor te betalen, zeker met deze upgrade prijzen. Ik gun het ze i.i.g.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:30 schreef nelisb het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een family pack bestellen?
Ziet os x dat de dvd die ik van snow leopard heb al gebruikt is? Heb nergens codes of iets dergelijks moeten invoeren.
Die gedachte kon ik ook al niet onderdrukkenquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:29 schreef Q. het volgende:
Ik wacht wel even met installeren tot 10.6.1 uit is.
Probleem opgelost.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:33 schreef SuperFruitig het volgende:
TNT kennende zal mijn SL pas binnen zijn als 10.6.1 uit is
Nou het lijkt me toch sterk dat dit niemand gedurende de beta builds is opgevallen?quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:44 schreef Qunix het volgende:
Nog een bug... Alle 3th party shit (zoals growl) wat in de systeemvoorkeuren komt om dingen in te stellen zijn 32bit. Elke keer moet hij voor het openen de systeemvoorkeuren ding opnieuw opstarten. Dat is dan bij iedere programma die je klikt.
Heb Growl ook geupdate... Ik weet 't nietquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou het lijkt me toch sterk dat dit niemand gedurende de beta builds is opgevallen?
Dat is geen bug. Als de applicatie 32 bits, start systeemvoorkeuren eerst in 32 bits voordat ie verder gaatquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:44 schreef Qunix het volgende:
Nog een bug... Alle 3th party shit (zoals growl) wat in de systeemvoorkeuren komt om dingen in te stellen zijn 32bit. Elke keer moet hij voor het openen de systeemvoorkeuren ding opnieuw opstarten. Dat is dan bij iedere programma die je klikt.
[ afbeelding ]
NIet bij meldingen wel als je in de settings van dat onderdeel gaatquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus elke keer als er een growl melding komt, moet eerst systeem voorkeuren starten in 32 bits mode?
Ah, mjah op zich logisch maar tis wel te hopen dat flip4mac, perian, growl, etc snel 64 bits wordt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
NIet bij meldingen wel als je in de settings van dat onderdeel gaat
Mits de APR nog wel voorraad heeft.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:00 schreef NiekR het volgende:
Als ik hem morgen niet binnen heb, ga ik hem bij de APR halen. Dan stuur ik die van Apple wel retour.
Ik heb clean install gedaan, alles voelt nog lekker snappy aan. Nog geen nare dingetjes tegengekomen. Morgen maar even Migration Assistant draaien, om een paar oude dingetjes terug te zetten..quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:08 schreef SuperFruitig het volgende:
Die mensen met die issues hebben die een clean install gedaan of een upgrade?
zat ik ook al aan te denkenquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:29 schreef Q. het volgende:
Ik wacht wel even met installeren tot 10.6.1 uit is.
Of de com.apple.boot.plist editenquote:sudo nvram boot-args="arch=x86_64"
quote:<key>Kernel Flags
</key><string></string>
moet dan worden..
<key>Kernel Flags</key>
<string>arch=x86_64</string>
Het heeft echt geen enkele zin. Stukje van GoT (wat wel samenvat wat ik op meer sites lees):quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar het ontgaat me waarom je het zou willen. 64bit apps draaien toch sowieso in 64bit kernelmode?
quote:De 64bit kernel is ook niet sneller dan de 32bit kernel. De 64bits snelheids winst die in sommige gevallen te behalen is komt van 64bit applicaties, niet van de kernel. Alle voordelen van 64bits voor de gewone consument heb je ook gewoon in de 32bits kernel. Bovendien heb je dan geen last van de nadelen die de 64bits kernel op dit moment nog heeft met incompatibiliteit van hard- en software (en daardoor instabiliteit).
Als je de 64bits voordelen van Snow Leopard wil benutten kun je beter op zoek gaan naar 64bits versies van je applicaties, die zul je de komende maanden steeds meer gaan zien. Focusen op de 64bits kernel is verspilde moeite.
Je bent blijkbaar niet de enige: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2131596&tstart=0quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:35 schreef Cid het volgende:
M'n wireless! Wat doe je?!![]()
Na de upgrade naar Snow Leopard is het initieel opzetten van connecties over wireless ontzettend traag. Na een upgrade en na een clean install![]()
Voor de rest nog niet echt problemen ondervonden, maar ook nog niet echt iets wat 30 euro aan updates rechtvaardigd...
Hmm, lijkt me wel een beetje vreemde oplossing. Maar je zou ook bij het DNS-adres, gewoon het IP van je Router kunnen invullen, dan gaat ie niet eerst naar internet om dingetjes te resolven..quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:11 schreef Jarno het volgende:
Hm. Dankzij die link naar Apple Support ben ik eens gaan neuzen en nav een topic aldaar heb ik m'n DNS servers eens aangepast naar die van OpenDNS. Dat lijkt te schelen! Ik kan in ieder geval weer connecten en het scherm overnemen. Wellicht een tip voor anderen die hiermee worstelen.
Daar stond -ie dus ook op. (En m'n router vraagt het weer aan de DNS server van m'n ISP - neem ik aan iig).quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmm, lijkt me wel een beetje vreemde oplossing. Maar je zou ook bij het DNS-adres, gewoon het IP van je Router kunnen invullen, dan gaat ie niet eerst naar internet om dingetjes te resolven..
Dan gaat er iets niet goed tussen het resolven tussen provider en je Router intern en extern netwerkverkeer, een router zou hier onderscheid tussen moeten kunnen maken. Misschien dat het resolven van DNS binnen Snow Leopard anders werkt. Overigens werkt andere computers spotten hier prima, kan gewoon andere computers vrij snel zien. Alleen op dit moment 1 Mac op het netwerk, die van me eigen. Maar de Windows Machines staan er vrij snel tussen, onder "Shared"quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daar stond -ie dus ook op. (En m'n router vraagt het weer aan de DNS server van m'n ISP - neem ik aan iig).
Niet als je een intern adres opvraagt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
(En m'n router vraagt het weer aan de DNS server van m'n ISP - neem ik aan iig).
Snap ik.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet als je een intern adres opvraagt.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Misschien moet je je Livebox! eens ehm, rebooten..
Klinkt als een uitstekend plan. Ik had toch geen issues met zijn minder koude voorganger.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:33 schreef Tijn het volgende:
Ik ben er iig 100% over uit dat ik nog even wacht met de sneeuwluipaard
Sorry, maar ik vind het echt prima werken hier.. op een klein aantal 3rd Party apps die niet werken na dan. Maar goed, ik wist wat me te wachten stond.. extra ruimte, exposé wat lekker snappy werkt op m'n 1st gen. Macbook. Aantal irritaties weg die er in Leopard nog zaten. Als de 3rd party apps binnenkort hun updates uitbringen, zal het vast ook nog een stukje lekkerder werken..quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:32 schreef Jarno het volgende:
Been there, done that.
Wat kut zeg. Nog even en ik trek 10.5 weer uit de kast.
Second that. OSX vliegt als nooit tevoren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het echt prima werken hier.. op een klein aantal 3rd Party apps die niet werken na dan. Maar goed, ik wist wat me te wachten stond.. extra ruimte, exposé wat lekker snappy werkt op m'n 1st gen. Macbook. Aantal irritaties weg die er in Leopard nog zaten. Als de 3rd party apps binnenkort hun updates uitbringen, zal het vast ook nog een stukje lekkerder werken..
Mac OS X 10.7: Griffinquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Second that. OSX vliegt als nooit tevoren.
Versie 2.0.5 iig wel.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:19 schreef GoeRoe86 het volgende:
Werkt VMWare Fusion icm met SL?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef Nashje het volgende:
Ik heb een aantal vragen over de Macbook:
- hoe kan ik bij de webshop van Apple kiezen voor de zwarte Macbook versie (dus zwarte toetsen en zwart beeldscherm).
De zwarte MacBook is er niet meer. Nu heb je nog de witte en de unibody.
Tweedehands vindt je ze nog.
- hoe zit dat met software op een Macbook? Kan ik gewoon Office 2007 of Adobe Master Collection installen of moet dit een speciale versie zijn? Moet ook alles persé gekocht worden?
Office moet je opnieuw kopen: Office 2008
Met Adobe kan je volgens mij de licentie laten overzetten van Win naar OSX versie. Raad je aan om even Adobe te bellen.
- is er nog meer korting te krijgen op een Macbook dan ¤185,- ?
Studentenkorting?
Handjeklappen bij de dealer.![]()
- krijg je die korting alleen als je én een Macbook én een iPod touch koopt?
- krijg je nog extra korting als je al in het bezit bent van een iPhone bijv.?
Helaas.Geen vaste klanten korting van Apple zelf.
Misschien bij de dealer waar je vaak komt.
Dank alvast!
De zwarte MacBook heeft tot 14 oktober 2008 bestaan. Op die dag is ie namelijk vervangen door de Unibody MacBook, die nu als MacBook Pro door het leven gaat. Om nog wel tegenwicht te bieden aan de cheap-ass Acers is de witte MacBook blijven bestaan, maar er is geen zwarte MacBook meer (nieuw) leverbaar. Als je per se een zwarte wil, dan zul je je in het tweedehands circuit moeten begeven.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef Nashje het volgende:
Ik heb een aantal vragen over de Macbook:
- hoe kan ik bij de webshop van Apple kiezen voor de zwarte Macbook versie (dus zwarte toetsen en zwart beeldscherm).
In Mac OS kun je alleen software draaien die voor Mac OS geschreven is. Dus je MS Office voor Windows kun je niet native draaien, MS Office for Mac natuurlijk wel. Daarnaast is er ook redelijk wat freeware en sharewaresoftware te krijgen.quote:- hoe zit dat met software op een Macbook? Kan ik gewoon Office 2007 of Adobe Master Collection installen of moet dit een speciale versie zijn? Moet ook alles persé gekocht worden?
Ben geen student meer, dus ik weet hier niet het fijne van. Neem aan dat je doelt op de Back to School-actie?quote:- is er nog meer korting te krijgen op een Macbook dan ¤185,- ?
- krijg je die korting alleen als je én een Macbook én een iPod touch koopt?
Apple doet niet aan loyale klantenkorting. Het maakt dus niet uit of je een iPhone hebt of nietquote:- krijg je nog extra korting als je al in het bezit bent van een iPhone bijv.?
Heb je de beta versie 2.3 geïnstalleerd?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
ben toch nie helemaal blij... heeft iemand QT X al aan de praat gekregen met Flip4mac? Ik kan geen webvideo meer afspelen/opslaan ..
Dat was altijd al een setting...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:20 schreef Qunix het volgende:
Nieuw ontdekt: control plus scrollen, bij inzoemen volgy hij de muis niet meer...
neequote:Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef KingGone het volgende:
[..]
Heb je de beta versie 2.3 geïnstalleerd?
Systeem-voorkeuren -> Universele Toegang -> Zoomen: Opties...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:20 schreef Qunix het volgende:
Nieuw ontdekt: control plus scrollen, bij inzoemen volgy hij de muis niet meer...
En die zal je probleem doorgaans ook oplossen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:56 schreef KingGone het volgende:
[..]
Ah want die was voor Snow geschikt o.i.d.
Vreemd; erg vreemd. MobileMe en SL werken hier perfect tussen drie Macs (de derde heb ik zojuist voorzien van SL). Als je 'Terug naar mijn Mac' 's stopzet (ipv het gehele MobileMe)..? Mogelijk lost dat wat op...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:40 schreef Jarno het volgende:
Hm. Heb nog twee dingen uitgevonden (for those who still care...).
1) Als ik m'n iMac connect via wifi (is normaal alleen via ethernet aangesloten) dan werkt alles. Kennelijk doet m'n Livebox dus niet het verkeer tussen LAN en WLAN 1 op 1 switchen. En dat sinds SL?. Snap ik niet zo goed.
2) MobileMe zit behoorlijk in de weg. Als ik uitlog uit MobileMe *en* ik connect de iMac via wifi, werkt alles zoals ik gewend was onder Leopard. Connecten, reconnecten, alles snel, logins worden onthouden, etc. Maar zodrai ik inlog in de MobileMe prefpane gaat hij proberen te connecten via mijn MobileMe account en niet het lokale account. Wie weet hoe je deze voorkeur in kunt stellen?
Doet het prima anders hierquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
ben toch nie helemaal blij... heeft iemand QT X al aan de praat gekregen met Flip4mac? Ik kan geen webvideo meer afspelen/opslaan ..
Ik heb ook nog wat zitten kloten in Keychain én het Back To My Mac certificaat ingetrokken (op de web interface van mobileme dus!) en zowaar... het lijkt te werken op alle drie de Mac's. Via wifi dus, maar dat is denk ik een router dingetje. Zal ik morgen eens induiken. Sjees!quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vreemd; erg vreemd. MobileMe en SL werken hier perfect tussen drie Macs (de derde heb ik zojuist voorzien van SL). Als je 'Terug naar mijn Mac' 's stopzet (ipv het gehele MobileMe)..? Mogelijk lost dat wat op...
Bedoelde eigenlijk dat als je inzoomt dat hij je muis niet volgt tijdens het bewegen van de muis. Normaal deed hij dat. Nu moet je uitzoomen en dan ergens anders inzoomen...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:58 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Systeem-voorkeuren -> Universele Toegang -> Zoomen: Opties...
is gewoon hetzelfde als in leopard
We moeten gewoon zeikenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:54 schreef TwyLight het volgende:
ik word een beetje emotioneel van al die problemen die jullie hebben
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:54 schreef TwyLight het volgende:
ik word een beetje emotioneel van al die problemen die jullie hebben
Ik heb nog geen enkel probleem gehad inderdaad, maar daarmee bedoel ik niet dat het bij mij wél werkt, die problemen zijn gewoon bij mij niet van toepassing omdat ik o.a. geen MobileMe gebruik bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Want jij bent van dit alles gevrijwaard? Je moet maar zo denken. Zij die problemen hebben zullen het er wel naar gemaakt hebben want ook ik heb zelden of nooit al die problemen die zij wel hebben. Of benik nu iets te egoïstisch in het denken....
Ook niet als je inzoomt en met je muis naar de rand van je scherm gaat? dat is namelijk ook een instelling die mogelijk is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:55 schreef Qunix het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk dat als je inzoomt dat hij je muis niet volgt tijdens het bewegen van de muis. Normaal deed hij dat. Nu moet je uitzoomen en dan ergens anders inzoomen...
Dit zijn de instellingen in Snow Leopard, volgens mij waren er in Leopard maar 2:quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel probleem gehad inderdaad, maar daarmee bedoel ik niet dat het bij mij wél werkt, die problemen zijn gewoon bij mij niet van toepassing omdat ik o.a. geen MobileMe gebruik bijvoorbeeld.
[..]
Ook niet als je inzoomt en met je muis naar de rand van je scherm gaat? dat is namelijk ook een instelling die mogelijk is.
Dat is het probleem... Door SL werkt MacFuse/NTFS-3G niet meer...quote:
Die tool gebruik ik ook al een hele tijd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
3rd party brakke NTFS app, ik waag me er nog steeds niet aan. Ik ben gewend dat het read-only is. Maar je kan wel je bestanden via het netwerk overpompen en dan maakt het geen f*ck uit wat voor bestandssysteem het is... Overigens gebruik ik op een Windows Machine gewoon Mediafour's Macdrive 7 (om HFS+ disks te lezen), dat werkt wel al een heel wat jaartjes goed..
F*cking hell, ik merk dat dit voor Airport netwerken ook verdomde handig is!!quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Die tool gebruik ik ook al een hele tijd.![]()
Ik was laatst HFSExplorer tegengekomen. Is wel handig op een USBstickie.
Dit is wel nieuw in SL.![]()
Option-clicking the battery menu item will show the battery condition.
Owh, en je kan eindelijk de datum in de menubalk laten zien.![]()
En bij 't MobileMe icoontje laat hij de laatste sync tijden zien van de verschillende onderdelen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
F*cking hell, ik merk dat dit voor Airport netwerken ook verdomde handig is!!![]()
<Option> <*Click> "Airport"
[ afbeelding ]
Zo weet je ook van je buren op welk kanaal ze zitten..
Ja, ik heb echt enorm zitten kloten. Installatie CD in de MacBook, installatie CD in de iMac en de boel geinstalleerd. Logisch dat die 2 machines elkaar dan niet zien in hetzelfde lokale netwerk! Moet ik maar niet zo dom doen!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef fokkerspy het volgende:
Zij die problemen hebben zullen het er wel naar gemaakt hebben
Dat zit ook al in Leopardquote:Op dinsdag 1 september 2009 00:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
F*cking hell, ik merk dat dit voor Airport netwerken ook verdomde handig is!!![]()
<Option> <*Click> "Airport"
[ afbeelding ]
Zo weet je ook van je buren op welk kanaal ze zitten..
Maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit kan vinden. Ik heb Disk Order, dus ik kan ook verborgen bestanden zien enzo. Het staat ook niet in de map programma's...quote:For Mac:
Rightclick on Sims file and choose Show Package Contents. Replace the file in /Contents/Resources/transgaming/c_drive/Program Files/Electronic Arts/The SIms 3/Game/Bin/
Aha! Op die manier.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:22 schreef Tijn het volgende:
Je moet op zoek gaan naar de .app file van The Sims. Deze staat waarschijnlijk gewoon in je Applications map (/Applications). Vervolgens klik je met de rechtermuisknop op dit .app-bestand en kies je "show package contents". Daarna kun je bladeren naar de locatie die je aangeeft.
Lijkt me niet gezond...quote:
Ja, dacht ik ook al aanquote:Op dinsdag 1 september 2009 11:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Lijkt me niet gezond...
Misschien een misplaatste Xbox-drive..
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens wel grappig, m'n Eject-knopje maakt nu geen geluid meer als ik per ongeluk weer eens langs de backspace met m'n vingers glip (mensen die blind typen, begrijpen wat ik bedoel). Eerder in Leopard wilde ie nog weleens zo'n irritant gleufschuif geluidje maken ook als er geen cd in zat. Lijkt erop dat ie nu slimmer geworden is in SL..
Maar, maar Exchange Support?quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Zal dit de dag zijn dat SL arriveert maar ik nog even wacht met installeren?
Kom, ik gebruik mijn zakelijk laptop niet op de zaakquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Had jij dat niet voor je werk nodig of was dat iemand anders?
Hij is ook gewoon cool J:/quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:43 schreef Jarno het volgende:
Ik heb trouwens besloten dat ik echt een 13 inch MBP *moet*. Heb er nu al diverse keren bij staan kwijlen bij de A-Mac maar het moet hem gewoon worden. Even de volgende update afwachten (en sparen) en dan issie van mij. Hoop ik..
Groot gelijk, ik ben er echt apenblij mee. Beste computer die ik ooit gehad hebquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:43 schreef Jarno het volgende:
Ik heb trouwens besloten dat ik echt een 13 inch MBP *moet*. Heb er nu al diverse keren bij staan kwijlen bij de A-Mac maar het moet hem gewoon worden. Even de volgende update afwachten (en sparen) en dan issie van mij. Hoop ik..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |