quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef Nashje het volgende:Ik heb een aantal vragen over de Macbook:
- hoe kan ik bij de webshop van Apple kiezen voor de zwarte Macbook versie (dus zwarte toetsen en zwart beeldscherm).
De zwarte MacBook heeft tot 14 oktober 2008 bestaan. Op die dag is ie namelijk vervangen door de Unibody MacBook, die nu als MacBook Pro door het leven gaat. Om nog wel tegenwicht te bieden aan de cheap-ass Acers is de witte MacBook blijven bestaan, maar er is geen zwarte MacBook meer (nieuw) leverbaar. Als je per se een zwarte wil, dan zul je je in het tweedehands circuit moeten begeven.
quote:
- hoe zit dat met software op een Macbook? Kan ik gewoon Office 2007 of Adobe Master Collection installen of moet dit een speciale versie zijn? Moet ook alles persé gekocht worden?
In Mac OS kun je alleen software draaien die voor Mac OS geschreven is. Dus je MS Office voor Windows kun je niet
native draaien, MS Office for Mac natuurlijk wel. Daarnaast is er ook redelijk wat freeware en sharewaresoftware te krijgen.
quote:
- is er nog meer korting te krijgen op een Macbook dan ¤185,- ?
- krijg je die korting alleen als je én een Macbook én een iPod touch koopt?
Ben geen student meer, dus ik weet hier niet het fijne van. Neem aan dat je doelt op de Back to School-actie?
Op de normale prijs van een MacBook (Pro) kun je volgens mij korting krijgen door in te loggen op de Onderwijswinkel van Apple. Op iPods geeft Apple geen studentenkorting (meer). Als je onderwijsinstelling is aangesloten op Surfspot dan kun je ook via Surfspot inloggen op de onderwijswinkel. Meestal krijg je dan een iets hogere korting dan wanneer je via apple.com naar de Onderwijswinkel gaat. Verwacht trouwens niet dat je zo ¤ 100 korting krijgt. Op de goedkoopste MacBook verwacht ik dan dat je iets onder de ¤ 900 komt voor de MacBook alleen.
quote:
- krijg je nog extra korting als je al in het bezit bent van een iPhone bijv.?
Apple doet niet aan loyale klantenkorting. Het maakt dus niet uit of je een iPhone hebt of niet