Da's mooi klote danquote:Op maandag 31 augustus 2009 09:16 schreef bork het volgende:
Goede timing trouwens van die N8trein, in december houden ze er alweer mee op.
http://www.treinreiziger.(...)%20gaat%20verdwijnen
Komt door het hoogfrequent rijden op Ht - Ut - Asd deze week. Volgende week is alles weer normaalquote:Op maandag 31 augustus 2009 09:09 schreef Treinkopper het volgende:
Euj, SGMm als stoptrein Breda-Utrecht. M'n collega: "Ik stapte in en dacht, zit ik nou in een tram?"
Ik heb geen idee eigenlijk, kan het niet komen door gezanik met dienstregelingafstemming of zo? Vind ik typisch iets om zo'n mooie trein op te laten sneuvelen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
En waarom is dat eigenlijk allemaal? Het is nou niet bepaald alsof die treinen iedere keer leeg voor Jan Joker op en neer karren
Morgen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:56 schreef James1988 het volgende:
Vanaf september begint de instroom van SLT weer, heb ik mij laten vertellen.
Nee dat mag nietquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:43 schreef Crientj het volgende:
Even een vraagje, kan me vriend met zijn OV gratis naar Antwerpen-Centraal toe als hij de Intercity neemt? Omdat de intercity van de NS is...
Heeft het dan niet te maken met de grens? Dat je dan het station dat het dichtste bij de grens pakt en vanaf daar een kaartje koopt naar Antwerpen-Centraal?quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik denk het niettot Roosendaal en niet verder.
Anders zou ik van Almelo gratis met me OV naar Berlijn (en verder) kunnen met de IC
Het grensstation is Roosendaal in dat geval voor die IC, de stoptrein Enschede - Ahaus is Glanerbrug in dat geval het grenstation.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Heeft het dan niet te maken met de grens? Dat je dan het station dat het dichtste bij de grens pakt en vanaf daar een kaartje koopt naar Antwerpen-Centraal?
Dan is Roosendaal nog steeds het grensstationquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:52 schreef Crientj het volgende:
Maar dan zelfde als je dan bv via Rotterdam gaat?
Waardoor het Nijverdal - Rotterdam, Rotterdam - Antwerpen-Centraal wordt?
Dat dus. Kost hem wel ¤8.60 voor een retourtjequote:Op maandag 31 augustus 2009 18:06 schreef James1988 het volgende:
Uit de kaartautomaat trek je een kaartje naar Antwerpen, je geeft aan dat je in NL gratis reist en je krijgt keurig een kaartje vanaf Roosendaal-Grens.
Hoe kom jij uit op 8,60? Wij zelf op 9,20 ;oquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat dus. Kost hem wel ¤8.60 voor een retourtje
Hmm oke..quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:06 schreef James1988 het volgende:
Technisch gezien is het grensstation niet Roosendaal, maar Roosendaal-Grens. Dat is puur juridisch gewauwel want het station bestaat natuurlijk niet. Uit de kaartautomaat trek je een kaartje naar Antwerpen, je geeft aan dat je in NL gratis reist en je krijgt keurig een kaartje vanaf Roosendaal-Grens.
Hij heeft een week OV en dat ie naar Antwerpen komt is op een vrijdag.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel opletten dat je alleen "NS-traject gratis" moet kiezen als dat ook echt zo is. Een Belgische conducteur haalt de Week-SOV'ers er in het weekend allemaal uit hoorEn dan ga je, nog bovenop je al gekochte grenskaartje, nogeens voor 10 euro p.p. de boot in. En eigenlijk heb je daar dan nog mazzel mee, want in NL hang je er meteen voor 35 euro in.
Hou je ook rekening met de tijdzones in die rimboe?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hij heeft een week OV en dat ie naar Antwerpen komt is op een vrijdag.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je ook rekening met de tijdzones in die rimboe?
Ik snap die clou volledig...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je ook rekening met de tijdzones in die rimboe?
Hebben ze daar een klok dan?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je ook rekening met de tijdzones in die rimboe?
Nee, alles gaat op de zon. "Nieuwe overkapping Antwerpen funest voor punctualiteit"quote:
Het is nog dat de Wasmachines heel blijven...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, alles gaat op de zon. "Nieuwe overkapping Antwerpen funest voor punctualiteit"
quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het is nog dat de Wasmachines heel blijven...
Ah joh doe niet zo raar manquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:24 schreef James1988 het volgende:
Die dingen schijnen al in brand te vliegen als je er nog maar naar kijkt
Van mij zeker, want ik heb er nog nooit ingezeten!quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah joh doe niet zo raar manIk heb nog nooit problemen gehad met die dingen. En het zou maar zo kunnen dat ik van jullie allemaal nog wel de meeste kilometers in die MW41 gezeten heb
Ik bied 718 kmquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef Wadloper het volgende:
Van mij zeker, want ik heb er nog nooit ingezeten!
Goeie vraag. Ik denk van nietquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef Christiaan het volgende:
Stoppen deze week ook alle treinen in Best en Bijlmer? (Spoorboekjesloze dus)
Mja, direct handig is het niet natuurlijk. Het kost VEEL personeel en materieel, en de overstaps worden slechter. Allemaal. Maar goed, het is maar voor een weekje, we moeten het even proberen. gewoon om te kijken wat voor problemen er ontstaan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:15 schreef Socios het volgende:
Ik vind het maar vaag hoor, dat ´spoorboekloos´.
Eigenlijk klopt het niet helemaal dat er 6 intercity's per uur tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven rijden, want 2 keer per uur moet er worden overgestapt. Je stapt dan in Amsterdam in in de trein naar Nijmegen en stapt in Utrecht over op de IC van Schiphol naar Eindhoven, deze stopt in Best.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef Christiaan het volgende:
Stoppen deze week ook alle treinen in Best en Bijlmer? (Spoorboekjesloze dus)
Dat was de oude situatie toch?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Eigenlijk klopt het niet helemaal dat er 6 intercity's per uur tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven rijden, want 2 keer per uur moet er worden overgestapt. Je stapt dan in Amsterdam in in de trein naar Nijmegen en stapt in Utrecht over op de IC van Schiphol naar Eindhoven, deze stopt in Best.
Hmm dat moest ik afgelopen.. *opzoekt* 29 mei ervoor betalen..quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hoe kom jij uit op 8,60? Wij zelf op 9,20 ;o
Niet allemaal, je kan wel 6x/uur van Geldermalsen naar Amsterdam. Maar alleen omdat die stoptrein ook 6x/uur rijdt natuurlijk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, direct handig is het niet natuurlijk. Het kost VEEL personeel en materieel, en de overstaps worden slechter. Allemaal.
Er is toch 6x/uur een reismogelijkheid Amsterdam-Eindhoven? Altijd nog twee meer dan nu. Ze hebben nergens gezegd dat er 6 rechtstreekse treinen zouden zijn, alleen maar 6 treinen op dat traject.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Eigenlijk klopt het niet helemaal dat er 6 intercity's per uur tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven rijden, want 2 keer per uur moet er worden overgestapt.
Oei, dan is die pyromaan waarschijnlijk weer actief na 2/3 maanden niet in 'dienst' te zijn geweest!quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de Groninger politie is de brand bij de STAR hoogstwaarschijnlijk aangestoken
Ik heb een enorme tijd geleden een fout gemaakt door een kaartje te kopen vanaf Bilthoven naar Hilversum Noord ipv Sportpark of andersom.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:32 schreef KapiteinT het volgende:
Ik heb vandaag per ongeluk 3 kaartjes met datum gekocht, in plaats van zonder datum. Eentje heb ik vandaag gebruikt, maar nu zit ik nog met die 2 andere... Ik was gelijk nadat ik er achter kwam naar het station gegaan om ze te wisselen, maar helaas stond daar weer dezelfde chagarijn als normaal. 'Schat, dat zijn kaartjes uit de kaartautomaat, daar kan ik niks mee.'. Ik kreeg een kaartje van de klantenservice, en daar moest ik het mee doen.![]()
Maar wat denken jullie? Gaat het lukken om m'n geld terug te krijgen, of is het verspilde moeite om er achteraan te gaan?
Dusch, gewoon een brief sturen, rekeningnummer erbij. Hopelijk dat jij het dan ook terug krijgt.quote:Geachte Crientj,
Wij hebben uw brief ontvangen. U geeft aan dat u een verkeerd vervoerbewijs bij de kaartautomaat heeft gekocht. Wij kunnen ons voorstellen dat dit vervelend voor u was.
U vraagt ons om terugbetaling van de gemaakte treinkosten, of een deel daarvan. Graag maken wij in deze situatie een uitzondering op de voorwaarden door de kosten te vergoeden. Binnen 3 weken zullen wij een bedrag van ¤ XX.XX overmaken op rekening XXX.XXX.XXX
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn
Met vriendelijke groet,
Blablanaam etc.
Ik wacht in spanning.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:39 schreef Crientj het volgende:
Het antwoord dat ik daarop kreeg ga ik even zoeken, kom er zo op terug.
Ra ra, wat klopt hier niet?quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:32 schreef KapiteinT het volgende:
helaas stond daar weer dezelfde chagarijn als normaal. 'Schat, dat zijn kaartjes uit
ze kennen ook niks daar :wquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Nog meer nieuws uit Groningen.
De spoorverbinding naar Veendam loopt vertraging op en wordt mogelijk pas in 2011 opengesteld voor passagierstreinen
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84571
Oke dankje! Ik ga er dan morgen maar even werk van maken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:40 schreef Crientj het volgende:
Oh. Brief gevonden;
[..]
Dusch, gewoon een brief sturen, rekeningnummer erbij. Hopelijk dat jij het dan ook terug krijgt.
Oh, wat ik nog wel weet is dat je binnen een kwartier bij een loket op het desbetreffende station je geld terug kan krijgen.
Tja, ik woon in de buurt van Amsterdam, dus dan krijg je dat.quote:
Dat zal toch ooit voorbij zijn hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:58 schreef RubenK het volgende:
bah SGMm op de stopper breda - utrecht
ik hoop toch echt dat wanneer de proef over is, dat ze weer mat'64 er op gooien
Wat vind je daar zo vreselijk aan?quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:58 schreef RubenK het volgende:
bah SGMm op de stopper breda - utrecht
ik hoop toch echt dat wanneer de proef over is, dat ze weer mat'64 er op gooien
Dat dus. Einde discussie. Stelletje malloten. Zo kun je ook zonder overstappen van Utrecht naar Dordrecht in 3 uur. En dan gaan janken over het materieelquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Als je Breda - Utrecht helemaal aflegt met de stoptrein ben je sowieso gek.
Ik moet vanaf tilburg naar alkmaar, en na 20:00 is er geen intercity meer die de stoptrein inhaalt. Dus het is OF een uur in de stoptrein OF 30 minuten wachten op den bosch op de intercity naar amsterdam CSquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Als je Breda - Utrecht helemaal aflegt met de stoptrein ben je sowieso gek. Of een bordjesbaas-in-spé.
De conducteurs adviseren bij binnenkomst te Den Bosch niet voor niets dat de IC sneller in Utrecht is dan die stoptrein
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Intercity NS direction Hertogenbosch ('s) A 21:11 Hertogenbosch ('s) platform 4a D 21:23 Hertogenbosch ('s) platform 3a Intercity NS direction Utrecht Centraal A 21:52 Utrecht Centraal platform 7a [+] D 22:10 Utrecht Centraal platform 5 Intercity NS direction Amsterdam Centraal A 23:18 Alkmaar platform 3 |
Daar bij ProRail kunnen ze zo te zien niks nee.quote:
Ikke!! Een colaatje, een cookie en een swirlquote:Op woensdag 2 september 2009 10:09 schreef Ireyon het volgende:
Al meer mensen die hebben geprofiteerd van het Rondje van het station?
Ik hoor er nu voor het eerst vanquote:Op woensdag 2 september 2009 10:09 schreef Ireyon het volgende:
Al meer mensen die hebben geprofiteerd van het Rondje van het station?
zelfde verhaal hierquote:Op woensdag 2 september 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor er nu voor het eerst van
Dit is het! http://www.zeepvrij.nl/2009/09/01/rondje-van-het-stationquote:Op woensdag 2 september 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor er nu voor het eerst van
Gisteren en maandag werden er op de grotere stations kortingsbonnen uitgedeeld, met 20%-korting muntjes voor elke dag van de week, deze en volgende week nog geldig bij de meeste standaard eet- en drinktentjes op 't station (helaas niet voor Dönerquote:Op woensdag 2 september 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor er nu voor het eerst van
Ik heb er iets van 6 opgeraapt waarvan ik er 4 weer kwijt benquote:Op woensdag 2 september 2009 10:09 schreef Ireyon het volgende:
Al meer mensen die hebben geprofiteerd van het Rondje van het station?
Ik snap het. Utrecht Centraal zal wel niet groot genoeg geweest zijnquote:Op woensdag 2 september 2009 13:21 schreef Ireyon het volgende:
Gisteren en maandag werden er op de grotere stations kortingsbonnen uitgedeeld, met 20%-korting muntjes voor elke dag van de week,
Mja dat is mij ook maar verteld door de uitdeelchick in Eindhoven..quote:Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het. Utrecht Centraal zal wel niet groot genoeg geweest zijn
Ik heb ze op Utrecht CS gekregenquote:Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het. Utrecht Centraal zal wel niet groot genoeg geweest zijn
Zeker buiten de spits danquote:Op woensdag 2 september 2009 19:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ze op Utrecht CS gekregenEn vandaag deelden ze Ice Cappucino uit. Jammie!
Om 17:30 uur, want ik heb altijd de IC van 17:37 uur naar Arnhemquote:Op woensdag 2 september 2009 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker buiten de spits dananders kost het ze teveel
3) de intercity naar Breda en dan de HSL-shuttle naar Antwerpen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:17 schreef Ploertendoder het volgende:
Maar als de HSL helemaal operationeel is zal ik 2 alternatieven hebben:
1) Via de (dure) HSL en dan eerst naar Rotterdam Centraal om daar over te kunnen stappen op de Thalys of de Beneluxtrein.
2) De intercity pakken naar Roosendaal en daar overstappen op de boemeltrein van de NMBS naar Antwerpen.
Ik denk niet dat dat veel uit gaat maken of ik naar Rotterdam Centraal ga of naar Breda.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:32 schreef JDude het volgende:
[..]
3) de intercity naar Breda en dan de HSL-shuttle naar Antwerpen.
Maar ik blijf het wel fout vinden dat NS toeslag heft over snelheid.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:36 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel uit gaat maken of ik naar Rotterdam Centraal ga of naar Breda.
Nou ja, het ene is volstrekt de verkeerde kant op, het andere alleen een beetje uit de richting.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:36 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel uit gaat maken of ik naar Rotterdam Centraal ga of naar Breda.
Ik blijf het vooral fout vinden dat NS ZO VEEL toeslag denkt te gaan heffen voor ZO WEINIG snelheid. Zometeen ligt die HSL er uiteindelijk, zegt de Thalys "Dank je welquote:Op woensdag 2 september 2009 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar ik blijf het wel fout vinden dat NS toeslag heft over snelheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |